Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bu bacımızın şiirini başka biyerden taşıdım kopyaladım buraya
siz o kızcğızı ondan daha iyi tanımıyorsunuz
onun başörtüsüde onun erdeminden kaynaklanıyor
ahzab suresindeki
59. Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.
başı açık bir kadını aaa bu ne güzel bir mümin böyle diye tanımlyabilirmisin hiç tanımadan
elbette takva örtüsü şart dışrda başörtülü ne fahişeler var
ama allah müminin kimliğini belirtmiş
ayet yukarda mümin kadın nasıl tanınması gerekiyorsa öyl davranacam
deemi
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
daha önceki bir makalemde de değindim bu konuya ama ayrıntılı olarak bunu yeniden aktarmak hissi düştü içime
kuranı kerim cömert açıklayıcı sayfalar anlamına gelir
bu cömert açıklayıcı sayfaları anlamak için allahın bize bildirdiği yöntemleri kullanmamız gerekir
akıl kullanmak/düşünmek ve uygulamak
sebe 46
De ki: "Size bir tek öğüt veriyorum: Tanrı için ikişer ikişer ve teker teker kıyam etmeniz, sonra düşünmeniz. Sizin arkadaşınızda hiç bir delilik yoktur. O, yalnızca sizi, şiddetli bir azabın öncesinde uyarandır."
ve insanlar iki kısıma ayrılır
inananlar ve inanmayanlar
fussilet 44. Eğer biz Kur'ân’ı yabancı bir dille gönderseydik derlerdi ki:“Neden, onun âyetleri açıkça beyan edilmedi? Dil yabancı, muhatap arap! Olur mu böyle şey?” De ki: “O, iman edenler için hidâyet ve şifadır.”Ama iman etmeyenlerin kulaklarında ağırlıklar vardır. Kur’ân onlara kapalı ve karanlık gelir.Onların, çok uzak bir yerden sesleniliyor da söyleneni hiç anlamıyorlar gibi bir halleri vardır. [26,198-199; 17,82] *
inananlara gelince
allah cc diyor ki
ali imran 3. Sana kitabı, gerçeğin ta kendisi ve daha önce gelenleri doğrulayıcı olarak indiren O'dur. Bundan önce de, insanlara doğru yolu göstermek için Tevrat ve İncîl’i indirmişti. [2,41] *
ali imran 4. Doğruyu eğriden, hakkı batıldan ayırd eden Furkanı da indirdi. Allah'ın âyetlerini inkâr edenlere pek çetin bir azap vardır. Öyle ya, Allah daima azîzdir, intikamını alır. [2,53; 5,95; 14,47; 39,37; 32,22; 43;41; 44,16] {KM, Tesniye 32,35; Mezmurlar 94,1; Yeremya 51,56} *
buradan anladığımız üzre kuran kendinden önce gelen emirlerin doğru olanlarını tastiklemiş yanlış olanların reddetmiş ve doğru olan ayetlerini ayıklamıştır zira insanlar kitaplarına dışardan eklemeler yapmış sözlerin yerini kaydırmıştır
maide 13
13. İşte o Yahudileri, verdikleri kesin sözü bozduklarındandır ki lânetledik, onların kalplerini katılaştırdık. Böylece onlar kelimeleri yerlerinden oynatarak tahrif ederler.Kendilerine tebliğ edilen hususlardan pek çoğunu unuttular.Onların pek azı hariç olmak üzere, onlar tarafından devamlı olarak hainlik görürsün.Yine de sen onları affet, aldırma. Çünkü Allah iyilik edenleri sever. [2,75; 3,7; 4,46]
ve gizleyenlerin gizlediklerini açıklamıştır allah
maide 15. Ey Ehl-i kitap! Kitaptan (Tevrat'tan) gizlediklerinizin çoğunu size beyan eden,bir çoğunu da yüzünüze vurmayarak affeden Resulümüz size gelmiş bulunuyor. İşte size Allah tarafından bir nûr ve hakikatleri açıklayan bir kitap geldi.
mesela namaz ibrahimin sayfalarında emredilmiş ve ananeyle babadan oğula günümüze kadar gelmiştir ve bu ibadet zaten hazırda olduğu için kuran namaz kılın diye bunu desteklemiş doğrulamıştır
alilimran 50. Keza ben, benden önceki Tevrat'ı tasdik etmek ve size haram kılınan bazı şeyleri mübah kılmak için geldim. Doğrusu ben size Rabbiniz tarafından bir mûcize getirdim. Öyleyse Allah’a karşı gelmekten sakının da bana itaat edin.” [43,63] {KM, Matta 5,17; 15,20}
ve bazı incil saçmalıkları
Ne mutlu barışı sağlayanlara! Çünkü onlara Tanrı oğulları denecek. (Matta 5/9) Ey İsa, yüce Tanrı'nın Oğlu, benden ne istiyorsun?(Markos 5/7)
Melek ona (Meryem'e) şöyle yanıt verdi: ...doğacak olana kutsal, Tanrı Oğlu denecek. (Luka 1/35)
ihlas 3. Ne doğurdu, ne de doğuruldu. [6,101; 19,88-90; 21, 26-27]
böylece allah ac isevilerin kendinden önce gelen kitaplarına karışan bu hurafeyi temizlemiştir ve temizlendiği taktirde geriye yalnızca doğrusu kalacaktır
incilde tevratı doğrulayıcı olarak gelmiştir yukarda alilimran 50. ayetinde belirttiği gibi rabbimizin
Ve Rebeka gözlerini kaldırıp İshakı görünce deveden indi ve köleye şöyle dedi: Bizi karşılamak için tarlada yürüyen bu adam kimdir? Ve köle, Efendimdir dedi. Ve Rebeka peçesini alıp örtündü. Tekvin Seferi , 24. bab, 64 ve 65. ayetler.
ve kuran doğrular
31. Mümin kadınlara da bakışlarını kısmalarını ve edep yerlerini açmaktan ve günahtan korumalarını söyle.Yine söyle ki mecburen görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler.Örtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler. Zinet takılan yerlerini kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, üvey oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, mümin kadınlar, ellerinin altında bulunanlar (köleler), erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçileri veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklar dışında kimseye göstermesinler. Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz toptan Allah'a tövbe ediniz ki felaha eresiniz! [35,59] *
ve burdaki örtünün başörtüsü olmadığını anlayanlara ise yukarda allah nasıl reddettiği bi şeyi açıkça bildirdiyse bunuda açıkça bildirmesi gerekirdi allah doğmamış ve doğurmamıştır daki kadar açık bir şekilde başörtüsü yok derdi ama o hep sakınılmasını emretti
ve ordaki örtü kelimesinin başörtüsünü teyid ettiği günyüzüne böylece daha aşikar olarak çıkmıştır
zira tevratta rebeccann köle yanında değil ama efendisi yanında başını örttüğünü dikkate alırsak ve nur 31 deki haram olan insanları sayarken dikkatli okursak iki ayetin birbirini tam olarak teyit ettiğini açıkça görmüş oluruz
rabbimiz zihnimizi fikrinle açık eyle
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ve burdaki örtünün başörtüsü olmadığını anlayanlara ise yukarda allah nasıl reddettiği bi şeyi açıkça bildirdiyse bunuda açıkça bildirmesi gerekirdi allah doğmamış ve doğurmamıştır daki kadar açık bir şekilde başörtüsü yok derdi ama o hep sakınılmasını emretti
Selam
Niye desin ki baş örtüsü yok takmayın diye?
Allah giyime kuşama karışıp halka moda editörlüğü de mi yapsın?
Baş örtüsü takmak isteyen taksın çarşaf giymek isteyen giysin.Ancak bu allahın emridir Allah böyle emrettiğinden inanan her insan böyle giyinecek demesin.
Nur 31de bahsi geçen örtü seninde tahmin ettiğin üzere baş örtüsüdür.O örtü zaten kadının başında.Örtünü yakana vur diyerek kadına yaka açıklığı kapatılması uyarısı yapılıyor.
sayfalarca bu sitede anlattık ama şartlanmış beyinler okumadan kesip atıyor.Anlamaktan sa karalamak daha kolay geliyor ??
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Selamun Aleykum, öncelikle Allah hepinizden razı olsun, yazılarınızı okuyor faydalanıyorum.
Doğrudur başörtüsü konusunda bir şartlanmışlık var yalnız bunu aşmak içinde biraz zamanın gerektiği kanısındayım. Ben birkaç yıl önce Kurandaki islamı tanıdım buna benzer sitelerden istifa edip, Kurana göre yaşamaya başladım. Yalnız sadece başörtüsü konusu sanki bana çelişiyor gibi geliyordu. Çünkü ben zorluklarla, çok isteyerek kapanmıştım. Şimdi yeniden bu konuyu araştırmaya başladım ve biraz güçte olsa ikna olup başımı açmaya karar verdim. Yine de acaba günaha mı gireceğim diye düşünüyorum ve içim içimi yiyor.
Şunu söylemek istiyorum, beyin ikna olsada bazen insan duygusal düşünüyor ve ister istemez şartlanıyor. Hele başörütüsü konusunda bir alışılmış var bir çok kişi çarşaf gerekiyor ama bari başörtüsü kullanalım derken birileride o da yoktur dinde deyince sanki bunlar kadınları açıyor gibi düşünülüyor. Sizler bunun böyle olmadığını çok güzel açıklamışsınız. Allah hepimize doğru yolu göstersin ve doğru kararlar vermemizi nasip etsin inşallah. Allaha emanet olun..
Meseleyi BAŞ örtsüne indirgersek MEZHEP hükümlerinden farkımız KALMAZ.
Nitekim, mezhepler de KURANA, İNCİLE, TEVRATA dayandırmışlardır TEZLERİNİ, indirgemelerini, ŞEKİLCİLİKLERİNİ....
Kuran'da kadınların BAŞÖRTÜSÜ takması gerekir, takmazsa DİNDEN çıkarlar diyenler Allah adına HÜKÜM vermiş olur...
Yine Kuran'da BAŞÖRTÜSÜ YOKTUR diyenler de, ayetleri inkar etmiş ve şeytanın dostu olmuş olur...
Bana göre, MESELE, IRZINI KORUMAK isteyen HER KADINI BİREYSEL olarak İLGİLENDİRİR.
Irzını korumanın sınırını KADIN kendi çizmelidir, YAŞADIĞI toplum ve İNSANIN yaratılıştan GELEN , nefsini de düşünerek.
Yarattığı insanı, kulunu, kölesini EN İYİ, ama HERKESTEN daha iyi bilen ALLAH, SAKINMAK isteyenlere hudutlarını belirler, TAVSİYELERDE bulunur.
Hasan abiye göre meme çatalını örtmek olan ÖRTÜNME, SAKINMA, Fatma'ya göre SAÇINI da gizlemek, Hatice'ye göre kara çarşaf GİYMEK de olabilir.
Din adına örtünmezsen KAFİR olursun, dinden çıkarsın diyenler, NE KADAR ALLAH'cılık oynuyorlarsa, KENDİ NEFSANİ yorumlarına, ZANLARINA göre ÖRTÜNMEK Kuranda yoktur, öyleyse örtü üzerinden SİYASET yapılmaktadır diyerek, dolaylı veya direk olarak KENDİ SAMİMİYETLERİNE göre ÖRTÜNEN kadınların ÖRTÜLERİNE EL UZATMAK da AYNI derecede Allah'cılık oynamaktır.
Artı da, eksi de HATALIDIR. Mesele VUSTA....DENGE...HAYATIN HER ALANINDA DENGE....
Örneğin günümüzde SALT şekilsellik ile BAŞÖRTÜSÜ takmak, başörtüsü modası, örtüyü kıyafete uydurmak, süslenmek ve BUNLARIN hepsinin DIŞARI çıkarken yapılması SAKINMANIN Özünün kavranmamasındandır.
Allah samimi kalplere hidayet nasip etsin inşallah,
efendimiz allahın ayetlerini kıyamete kadar taşımakla görevlendirilmiş bir elçi allah 'ın son peygamberi olduğu halde ayetlere zerre kadar yorum yapmadan günümüze taşımıştır, bu kesin
fakat bunu bildikleri halde kuranla haşirneşir olmuş bizler durmadan bir ayete bir kelimeye kendi yorumlarımızı getirmekteyiz
bu yazıyı okuyanların allahın gerçek dini olan kitabı en olgun şekliyle okumaları ve anlamaları için aşağıda gelen ayetleri hiç kimsenin yorumun bakmadan ve herkes kendi güvendiği mealcinin çevirisini gözönüne alarak allah rızası için okusun
hiç kimse ilahı allah olan
ne benim ne hasan akçayın, nede başka alim sandığı insanların yorumuna takılmasn ve bu konuda şerefim üstüne yemin ederim ki bu son yazımdır teşekkür ederim hayrullah abim mükemmel bir ayrıntıya değindiğn için teşekkür ederim savana hanım nihayet tam bir doğruda buluştuğumuz için allah gerçek gayesi allah olan herkesten ilelebet razı olsun
inşallah başka konularda yorumsuz bir anlayışla karşılaşmak temennisiyle
bütün müminler Allaha emanet olsun
nur 31. Mümin kadınlara da bakışlarını kısmalarını ve edep yerlerini açmaktan ve günahtan korumalarını söyle.Yine söyle ki mecburen görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler.Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler. Zinet takılan yerlerini kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, üvey oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, mümin kadınlar, ellerinin altında bulunanlar (köleler), erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçileri veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklar dışında kimseye göstermesinler. Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz toptan Allah'a tövbe ediniz ki felaha eresiniz!
nur 60. Evlenme arzu ve ümidi kalmamış olan ihtiyar kadınların, zinet yerlerini teşhir etmeksizin, dış giysilerini çıkarmaları, günah değildir.Bununla beraber sakınmaları, kendileri yönünden daha iyidir. Allah her şeyi işitir, gizli âşikâr her şeyi bilir.
ahzab 28. Ey Peygamber, eşlerine de ki: “Eğer dünya hayatını ve süsünü istiyorsanız, gelin size boşanma bedellerinizi vereyim ve sizi güzelce boşayayım.”
ahzab 33. Hem vakarla evinizde durun da, daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın,namazı hakkıyla ifa edin, zekâtınızı verin,hülasa Allah ve Resulüne itaat edin.Ey Peygamberin şerefli hane halkı, ey Ehl-i beyt! Allah sizden her türlü kiri giderip sizi tertemiz yapmak istiyor.
ahzab 53. Ey iman edenler! Yemeğe izin verilmeksizin, vaktine de bakmaksızın, Peygamberin evine girmeyiniz. Fakat dâvet edildiğinizde girin. Yemeği yiyince hemen dağılın, yemekten sonra sohbete dalmayın.Çünkü bu hareketiniz Peygamberi rahatsız ediyor, lâkin utandığından, size karşı bir şey söylemiyordu.Oysa Allah, gerçeği açıklamaktan çekinmez.Eğer (müminlerin annelerinden) bir şey soracak veya isteyecek olursanız, onu perde arkasından isteyiniz. Böyle yapmanız, hem sizin hem de onların kalpleri yönünden daha nezihtir.Sizin Allah'ın Resulünü rahatsız etmeniz ve kendisinin vefatından sonra onun eşlerini nikâhlamanız asla helâl değildir. Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır
ahzab 55. Peygamberin eşlerine ve mümin kadınlara: Babaları, oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, Müslüman kadınları ve malik oldukları köleler hakkında bir günah yoktur. Bunlar onların evlerine gelebilir ve onlarla karşılaşabilirler. Bununla beraber, ey Peygamber eşleri, Allah'a karşı gelmekten sakının, çünkü Allah her şeye şahittir.
59. Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mümin kadınlara söyle: Ev dışına çıktıkları zaman dış elbiselerini üzerlerine salıversinler. Böyle yapmaları onların iffetli tanınmaları ve kendilerine sarkıntılık edilerek incitilmemeleri yönünden en uygun bir davranıştır. Allah gafurdur, rahîmdir.
suat yıldırım çevirisidir
kuran mümini kendi kararını kendi verir
akıllı değil mi?!
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam hayrullah 41
öncelikle şunu belirteyim ki kuranda kadınlar başlarını örtüp saçlarını gizlesinler diye açıklama kesinlikle yoktur.Bunu söylemek Allahcılık oynamak değildir.Varsa yazan ayeti yazın okuyalım.
Hasan akçay başörtüsü meme çatalını örtecek felan demedi o sayfalarca nur 31 deki örtünün ziyneti ,yani kadının boynuna taktığı takıları örtüp saklayacak dedi.Kadın örtüsüyle yaka açıklığını kapatacak diyen bendim hala da öyle diyorum.
Sizin kabul ettiğiniz gerçekler var ve bu nedenle okuduklarınızı tarafsız olarak değerlendiremiyorsunuz.
mistikbalım söylediklerimi iyi anlamadınız sanırım.Nur31 deki kadının yakasına salması gereken örtünün başörtüsü olduğunu söyleyerek kadının baş örtüsü takması farzdır Allahın emridir demedim .
Ayette tasvir edilen kadına örtünü yaka açıklığına sal şu kişiler yanında diyor.Başı açık kadına hitap edip saçlarına örtü al demiyor.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma