Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
1. Elif, Lâm, Râ. İşte sana o Kitap'ın ve açık anlatımlı Kur'an'ın ayetleri.
2. O küfre batmış olanlar zaman zaman, keşke Müslüman olsaydılar diye derin bir özlem duyarlar.
3. Bırak onları yesinler, nimetlenip zevk etsinler ve sonu gelmez arzu kendilerini oyalasın. Ama yakında bilecekler.
4. Biz hiçbir yurt ve medeniyeti, belirlenmiş bir yazgısı olmaksızın ortadan kaldırmadık.
5. Hiçbir ümmet kendisi için belirlenen sürenin ne önüne geçebilir ne de o süreyi geriletebilir. &nbs p;
6. Şöyle haykırdılar: "Hey! Kendisine o zikir/Kur'an indirilen! Sen gerçekten tam bir delisin."
7. "Hadi getirsene bize o melekleri, eğer doğru sözlülerdensen!" &n bsp;
8. Biz o melekleri ancak ve ancak hak üzere, hak bir yolla indiririz. Ve o zaman inkârcılara göz açtırılmaz.
9. Hiç kuşkusuz, o zikiri/Kur'an'ı biz indirdik, biz; her hal ve şartta onu muhakkak koruyacak olan da biziz.
10. Yemin olsun ki, senden öncekilerin o ilk kümeleri içine de nebiler gönderdik biz!
11. Onlara bir Tanrı elçisi gelir gelmez, onunla mutlaka alay ederlerdi.
12. Biz ona, günaha batmışların gönüllerinde böyle bir yol veririz.
13. Ona inanmazlar. Oysaki, öncekilerin yol ve yöntemleri gözlerinin önünden geçmiştir.
14. Üzerlerine gökten bir kapı açsak da oradan yükseliyor olsalardı.
15. Kesinlikle şöyle diyeceklerdi: "Bizim gözlerimiz döndürüldü, bakışlarımız sarhoş edildi. Belki de biz büyüye çarptırılmış bir toplumuz."
kuran ayetlerini yine kuran açıklar kardeşler gerçek rabbinden gelir ayeti ile düşünüp sünnettulahın ne olduğunu düşüncelerden arındırarak bulmaya çalışsak daha iyi olur diye düşünüyorum
ayetleri yorumlamak için yazmayalım zati Allah her şeyi detayıyla açık seçik birbirine benzeyen ikili manalar olarak kitabı indirdiğini bizlere vahyetmektir biri der tabiat olayları sünnetullah değildir biri der her ikiside sünnet kanımca lakin bir ayet bile yazılmamış fikre gerek yoktur arkadaşlar ayetler size doğru yolu gösterir doğru ifadeyi buldurur yeterki yönel bütün samimiyetinle
mutabık olduğumuz izlenimi edindim sizden doğru mudur?
beyyine84 kardeşim,
size ne diyeyim bilmiyorum. Çorbada tuzunuz mu olsun istediniz, yoksa bizi uyarmak mı? anlaşılır gibi değil. "Yazıb tecümeleri yorum yapma deyin " oldu mu şimdi. "yazdıklarınız" çeviri olduğuna göre "oda yorum"dur. Bu başlık altında ben yaptığınızı gidişatı sekteye uğratmak olarak anlıyorum. Lütfen böyle yapmayınız.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Kuran'da gectigi sekliyle sunnet kelimesi Allah'in uygulamasinin resul, inanan ve inanmayanlar acisindan degerlendirilmesini izah icin kullanilmistir. Her kullanim gelisime binaen gosterilen reaksiyonu izah etmektedir. Yani sunnet ayni nitelikteki davranislarin akibetinin hep ayni sekilde sona erecegini izah etmek icin kullanilmistir.
Daha onceki yalanlayanlarin,resulleri yurtlarindan cikaranlarin, inananlara eziyet edenlerin sonu nasil olmussa bu hep boyle olmaya devam edecektir.
Sunnet Kuran'da, hep insanlarin davranislarinin degismez akibeti olarak kullanilmistir , hic bir doga olayini izah icin kullanilmamistir.
Sunnetullah hep insanlarin davranislari ile ilgili konular icin kullanildigina gore bu terimi baska konulara tasimak , kavram kargasalarina sebebiyet verecektir. Nitekim bu boylede olmustur.
Sunnetullah hakkinda Omer Ozsoy'un sirf bu konuya ait olarak yazdigi Kitabi israrla tavsiye ederim.
Sünnet keimesinin geçtiği yerlere 3/137 ve 4/26 ayetlerini de ilave edebilirmiyiz ?
Aslında Baybora beyin "Sünnetullah" kelimesinin geçtiği yerler açısından değerlendirmsi doğrudur, lakin Yüce Allah'ın toplumlar arasında döndürdüğü sisteminin aynı olması noktasından değerlendirecek olursak, bende katılımcı olma noktasında 6/65 ayetini devreye koymak istemiştim. Daha önce de bu ayete ilişkin değerlendirmemde üçe tasnif etmiştim;
Baybora beyin savunduğu madde 3. şıkla bütünlük arzediyor, diğer iki maddeyi de bu bağlamda değerlendirirsek (ki azabın gelme sürecini ifade ediyor), varlık alemindeki bütün faaliyetler aynı alana dahil olmuş olmuyor mu ?
MUHABBETLE...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar,
Ahzab 38 ayeti nasıl anlıyorsunuz? mealen "Allah'ın sünneti/yasası belirlenmiş bir kaderdir" şeklinde geçmiyormu?
Ma kane alen nebiyyi min haracinfima feradallahu
leh,
Nebiye zorluk yokturAllah'ın
kendisine farz kıldığı şeyde
sunnetellahi fillezine halev min
kabl,
Bundan öncede gelip geçen(nebi)ler
hakkında Allah'ın sünneti buydu
ve kane emrullahi kaderam makdura.
Ve Allah'ın emri belirlenmiş bir kaderdir (Ahzab/38)
Selam ve dua ile...
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Birde Ömer ÖZSOY'un kitabında sünnetullah ve kader konusunda ayırıma gitmesinin sebebi "mucize"ye bakışından kaynaklanıyor, Allah'ın sünneti değişmez ama kader değişebilir diyor. "Mucize"yi aynı algılamadığım için bu görüşü benimsemiyorum.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
kötülük problemi üzerinde düşünmeye başladığımda sünnetullah meselesine tekrar geldim...
insanın kötülük yapabilir şekilde yaratılması....
hatalar yapabilmesi kusurlar edebilmesi...
insanın isterse iyilik isterse kötülük yapabilmesi...
yani insanın özgürlüğü...
özgürce davranabilmesi....
allahın bir dilemesidir...
allah bunu takdir etmiştir...
bunu bir kural olarak koymuştur...
bu kurala kendisi de uymaktadır...
insana bir söz vermiş onu özgür bırakmış ve bu sözünden dönmemektedir...
allah verdiği sözden caymaz buda bir sünnetullahtır...
allah insanın kötülük yapmasını engel olabilecek kudrete sahiptir...
ama insana vermiş olduğu özgürlük sözü nedeniyle kendi kudretini sınırlamaktadır...
kötülüklerin insanlar tarafından yapılırken engelleyebileceği halde engellememesi onun kudretinin azlığından yada rahmetinin olmamasından değil kendinden bir söz çıkmış olmasındandır...
ama kötülüklerin cezasız kalmayacağı zerre miktar bile olsa görüleceği de değişmeyen bir sünnetullahtır...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma