HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: Çelişki Nedir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

ÇELİŞKİ NEDİR
 
Bilim hayatımızdaki ve günlük hayatımızdaki olumsuzlukların temelinde düşünme sanatını ihmal edişimiz yatmaktadır. Bilimde, politikada, hukukta, günlük hayatta insanlarımız birbirini anlamıyorsa, bunun sebebi ortak bir dilin olmayışıdır. Bilimin ve mantığın dilini kullanabilmiş olsaydık ortak bir dilimiz olur, daha mutlu yaşardık.

Anlaşmazlığın temel sebebi, herkesin kendi fikirlerine güvenmesidir. Hepimiz, genel olarak mantığımıza güvenir, falancanın fikirleri çelişkili, filancanın fikirleri tutarlıdır deriz. Ancak kendi yargılarımızın sağlamlığından emin olmak istiyorsak mantık biliminin hakemliğinden yararlanmak gerekir.

Çelişki kavramı, bir taraftan özdeşlik prensibiyle, diğer taraftan tümdengelim yöntemiyle sıkı bir şekilde ilişkilidir ve bu yüzden doğru düşünmenin, bilimsel düşüncenin merkezinde yer alır.

Özdeşlik prensibi: Bir şey ne ise odur. Bir şey aynı şartlar altında kendi kendisinin aynıdır: " A ; A " dır. Meselâ taş, taştır, kuş kuştur.

Bu prensip, zihin işlemlerinin en esaslı şartı ve diğer bütün prensiplerin temelidir. Bilim de, hükümlerimiz de, akıl yürütmelerimiz de sonunda bu prensibe dayanır. Bir şeyin doğru yahut yanlış olduğuna karar verirken bu prensipten yararlanırız.

Özdeşlik prensibinden iki yan prensip daha çıkar:

1-Çelişmezlik prensibi (Tenakuz / principe de non¬contradiction): Şöyle ifade edilir: Bir şey aynı zamanda ve aynı şartlar altında hem var, hem yok olamaz. Yahut bir hüküm aynı zamanda hem tasdik hem inkâr edilemez, yani hem kabul hem reddedilemez. Meselâ, "insan hem canlıdır, hem canlı değildir" diyemeyiz.

2-Üçüncü ihtimâlin imkânsızlığı prensibi: Bir şey ya vardır ya yoktur; üçüncü bir ihtimal düşünülemez.

Aslında formel mantığın bu iki yan prensibi özdeşlik prensibinin bir açıklamasıdır. Özdeşlik prensibine bağlı kalabilmek için çelişkiye düşmemek gerektiğini anlatır.

Bilindiği gibi vasıtasız Tümdengelim yönteminin dallarından birisi akis, diğeri karşı olum'dur (tekabül, opposition). Çelişki kavramı ise karşı olumun dört halinden birisidir:

Önermeler, bilindiği gibi, öznelerinin niceliklerine göre tümel ve tikel olarak ikiye, yüklemlerinin niteliklerine göre olumlu ve olumsuz olarak ikiye ayrılır. Bu sınıflandırmadan dört tip önerme ortaya çıkar. Bunlar, bilindiği gibi 1) tümel olumlu, 2) tümel olumsuz , 3) tikel olumlu, 4) tikel olumsuz önermelerdir.

Çelişik önermeleri tanıyabilmek için bu dört tip önermenin birbiriyle hangi karşı olum (tekabül / opposition) ilişkileri içinde bulunduğunu bir bütün halinde kavramak gerekir. Birbirleriyle karşıtlık ilişkileri yönünden önermeler dört hal içinde bulunur. Bunlar karşı olum halleridir:

1) Karşıt önermeler: Tümel olumlu ile tümel olumsuz önermeler karşıttırlar (zıt). Karşıt önermelerin ikisi birden doğru olamaz, fakat ikisi birden yanlış olabilir.
2) Alt Karşıt önermeler: Alt karşıt önermelerin ikisi birden aynı zamanda doğru olabilir, fakat, biri yanlış ise, diğeri doğrudur.
3) Altık önermeler: Altıklarda tümel önerme doğru ise tikel de doğrudur, tikel yanlış ise tümel de yanlıştır.
4) Çelişik önermeler: İki önerme hem nitelik, hem nicelik bakımından değişirse çelişik adını alır. Tümel olumlu ile tikel olumsuz; tümel olumsuz ile tikel olumlu birbiriyle çelişiktir. Bu önermelerden birisi doğru ise diğeri yanlıştır. Bu önermelerin ikisi birden doğru yahut ikisi birden yanlış olamaz.
Çelişik önermeler iki şekilde gerçekleşir.
Birinci şekilde önermelerden biri, tümel olumlu, diğeri ise tikel olumsuz olur:
Bütün insanlar canlıdır. Bazı insanlar canlı değildir.
İkinci şekilde ise önermelerden biri tikel olumlu, diğeri ise tümel olumsuz olur:
Bazı insanlar canlıdır. Hiçbir insan canlı değildir.

Diğer taraftan kişiye ait önermelerde (kaziyye-i mahsûsa), iki önerme arasında çelişki bulunduğunu iddia edebilmemiz için bu iki önerme arasında şu sekiz konuda birlik olması gerekir. Bunlar çelişkinin sekiz şartıdır:

1) Konu Birliği (vahdet-i mevzu) : "Ahmet öğretmendir." ve "Mehmet öğretmen değildir." önermelerinde konu birliği yoktur.
2) Yüklem Birliği ( vahdet-i mahmûl): "Ahmet öğretmendir." ve "Ahmet tüccar değildir." önermelerinde yüklem birliği yoktur.
3) Zaman Birliği ( vahdet-i zamân): "İnsan gündüz korkmaz." ve "İnsan gece korkar." önermelerinde zaman birliği yoktur.
4) Mekân Birliği ( vahdet-i mekân): "Kafisteki kuş uçmaz." ve "Bahçedeki kuş uçar." önermelerinde mekân birliği yoktur.
5) İlişki Birliği ( vahdet-i izâfe): "Ahmet, Ali'nin işçisidir" ve "Ahmet, Mehmet'in işçisi değildir." önermelerinde ilişki birliği yoktur.
6) Güçte ve işte Birlik ( vahdet-i kuvve ve fiil ): "Şişedeki zehir öldürme gücüne sahiptir" ve "Şişedeki zehir fiilî olarak, iş olarak öldürücü değildir." önermelerinde güçte ve işte birlik yoktur.
7) Tümel ve tikelde Birlik ( vahdet-i cüz ve küll): "Zenci siyahtır" ve "Zencinin yüzü siyahtır." önermelerinde tümel ve tikelde birlik yoktur.
8) Şartta Birlik ( vahdet-i şart): "Hava soğuksa üşütür." ve "Hava soğuk değilse üşütmez." önermelerinde şartta birlik yoktur.

Çelişkinin eski mantık kitaplarımızda kalan bu sekiz kuralını günümüzde hemen hemen hatırlayanımız kalmadı. Kullanan ise pek seyrek. Eğitim sistemimiz, klasik tiyatronun üç birlik kuralını öğrettiği kadar gençlere bunları da öğretebilseydi ne iyi olurdu. Yahut da liselerimizde klasik mantığımız ve modern mantık gereği kadar öğretilseydi de üniversite seçme sınavlarında öğrencilerimize mantıkla savaş halinde olan sorular sorulacağına bunlar sorulsaydı ne yararlı olurdu.

Prof. Dr. Rıza FİLİZOK


__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

ÇELİŞİK :

Mütenâkız, Mütebâyin, Tenâkuzlu, Nakîz

- aralarında çelişme bulunanların niteliği

- mantık terimidir, nitelik ve nicelik bakımından birinin doğruluğu ötekinin yanlışlığını ve birinin yanlışlığı ötekinin doğruluğunu gerektiren önermeleri dile getirir.

- çelişik önermelerin, özneleriyle yüklemleri aynı olduğu halde, nitelik bakımından biri olumlu ve öteki olumsuz, nicelik bakımından biri tümel ve öteki tikeldir. örneğin, " bütün insanlar akıllıdır- kimi insanlar akıllı değildir " önermeleri nitelik ve nicelik bakımlarından çelişiktirler, çünkü biri olumlu ve öbürü olumsuz, biri tümel ve öbürü tikeldir. bu çelişik önermeler birbirini yalanlarlar, biri doğruysa öbürü yanlış ve biri yanlışsa öbürü doğrudur, ikisi birden doğru ve ikisi birden yanlış olamazlar. bu yüzden konuşma dilinde de birbirini yalanlayan düşünce, görüş, duygu ve davranışlara çelişik denir.

-mantıkta önermelerin dışında birinin varlığı öbürünün yokluğunu ve birinin yokluğu öbürünün varlığını gerektiren kavramlarda çelişiktir. örneğin renkli-renksiz kavramları çelişiktir, çünkü bir şey renkliyse mutlaka renksiz değildir, renkli değilse mutlaka renksizdir ve bunların arasında üçüncü bir olanak yoktur. eytişimsel dilde çelişik terimi, mantık dilindeki anlamından büsbütün başka bir anlamda, devindirici ve geliştirici karşıtlığın niteliği anlamında kullanılır.çelişik teriminin mantıksal ve eytişimsel dillerdeki anlam ayrılığına uygun düşer.

kaynak : felsefe sözlüğü-orhan hançerlioğlu

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba.
Sayın Elmuh,

Yaptığınız bu alıntının gerçeği tam olarak yansıttığını mı düşünüyorsunuz?

Ya da şöyle sorayım:

Bu yazılanların doğruluğundan emin misiniz?


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Cin13,

Hayır kardeşim. Zaman zaman böyle alıntılar yapıyorum. Maksadım bu tür konular üzerinde de düşünülmesini sağlamak. Yoksa gerçek yaşamın çok boyutluluğu böyle bir kaç satırlık açıklamalara sığmayacak kadar geniş. Olayları çözümlemek için kullanılacak yöntemler duruma göre değişebilir, burada yazılanlar veya bir başka yerde yazılanlar sadece ipucu mahiyetindedir. Şematik bir anlayışa sahip değilim.

Konu dilbilim ile igili bir siteden alıntıdır, daha uygun bir yer bulamadığım için felsefe bölümüne astım. Hasan Öktem kardeşimin iletisinin bir bölümünde bahsedilen "diyalektik yöntem" ile ilişkili değildir.

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats