Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Mevlanadan bu denli ucuz bahsetmetk, bir kere sunlari göz ardi etmek demektir:
Onun bütün dünyaya mal olmus ister felsefesi diyelim ,istersede
tasavvuf anlayisini ele almamak ne kadar dogru?. Bir insanin insanlari
kucaklamasi ve onlari hosgörüye davet etmesi dahasi islama hizmet
etmesi insanlari insanlara sevdirmesi anlayisini güden bir
kisinin haketmedigi sekilde konu olmasi han güzellikleri dogurur, Kuran
deniyorsa zaten Kuran emri degil mi bunlar?
Bire bir mantikla aktarilanlar bire bir ölcüsünden ileri gider mi?
Oysa bire bin katarak ugrunda uykusuz, koca kayalari
yararcasina beynini yararak olusturdugü hösgörü anlayisini bir cirpida
silip atmak, akil isi mi? Hicbir akillinin isi olamaz...
Yazilanlarin nicin böyle kaleme alindigini arastirma zahmeti
gösterseydiniz belki anlardiniz. Ar zu ederseniz bu konu hakkinda
makalemi tamamlamadim henüz . Tamamladigim an size yollarim
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kimse burda ucuzluk yapmıyor.Asırlardan beri kuranın önünne dikilmiş putların iç yüzünü göstermeye çalışıyor.
Neymiş efendim dünyayı kucaklıyormuş,her kesi hoşgörüye davet ediyormuş.
Bu safsatada nerden çıktı? Elbetteki kimseyi islama zorlamak gibi bir yetkimiz yok fakat tüm dünyaya hoşgörüyle davranın diyen ne bir ayet nede bir peygamber kıssası göremedim ben kuranda.
Kuranın nurlu mesajını anlamayanlar ancak böyle hayallere kapılır
Değil bir tane romalı celaledin, hoş görü mavallarıyla bin taneside kıçını yırtsa, insanları kendine kul köle eeden ve bu uğurda dünyayı kana bulayan firavunlar günümüzde de vardır ve kıyamete kadar da var olacaklardır
Nicelerinin öldürüldğü,nicelerinin yurtlarından ayrılmak zorunda bırakıldığı Allahın şerefli elçileri bu hoşgörü safsatasını celeddin sapığı kadar bilemedilermi acaba ?Niye bu kadar eziyetlere maruz kaldılar? Yoksa onlar enayimi mi idi haşa
Tasavvuf meselesine gelince..
1200 yıldan beri islamın azılı düşmanı olan tasavvuf dinine göre romalı celaleddin haklıdır zira
bu sapık inancın temeli vahdeti vücud esasına dayanır.yani tüm mahlukat haşa Alllahın bir parçasıdır.Bundan dolayıda elbetteki romalı celeleddin gibilerinde inancı ne olursa olsun tüm insanlığa kucak açmaları gaayet mormaldir tasavvuf dinine göre.
Oysaki kuran dinine göre müşrikler ancak birer pisliktir.Bundan dolayıda hiç bir müminin pisliklere kucak açması ne tarihte olmuştur ne kıyamete kadar olacak değildir.
Sizler istediğiniz kadar pisliklere kucak açabilir hatta koynunuza alıp yatabilirsinide.Bu konuda tamamen serbestsiniz.
Ancaaaaaaaaaaak
Ne zamanki bu pislikleri islama mal etme gibi bir söylemle ortaya çıktığınızda çanınıza ot tıkıyacak müminleri sürekli karşınızda bulacaksınız
peygamberimiz zamanında çok ama çok iyi olduğu söylenen ünü arabistan dışını aşmış şairler yok muydu? eski mısır'ın, roma'nın, zerdüşt'ün kitapları yok muydu?
Mevlanadan bu denli ucuz bahsetmetk, bir kere sunlari göz ardi etmek demektir: Onun bütün dünyaya mal olmus ister felsefesi diyelim ,istersede tasavvuf anlayisini ele almamak ne kadar dogru?. Bir insanin insanlari kucaklamasi ve onlari hosgörüye davet etmesi dahasi islama hizmet etmesi insanlari insanlara sevdirmesi anlayisini güden bir kisinin haketmedigi sekilde konu olmasi han güzellikleri dogurur, Kuran deniyorsa zaten Kuran emri degil mi bunlar?
bütün o kitaplar yaratıcıya yada tanrılara yakınlaşma mesajları içeriyordu. o kitaplarla mevlananın kıyaslamasını yaparsan o kitap yazarları üstün çıkar. çünkü referanduma vurursan tarihsel derinlik açısından islam öncesi yazılanlar ve kişiliklerin yanında mevlana silinir gider.
ha şunu diyebilirsin : mevlananın taraftarı çok. dünyadaki hıristiyan yada budist sayısı da çok, 360 put sayısı da çok.
mevlana ile freud'u kıyaslıyorsun,maalesef Attila ilhan ile Einstain kıyaslaması kadar abes. yani kıyasın saçmalık
bence yazını baştan oku, mevlananın verdiği örneklere bak ve en sonunda kurandaki kıssalarla kıyasla.
Yapmayiniz Hanif bey , bu tür inhamlarla kime neyi anlatmaya
calisabilirsiniz ki? Kimi hangi Islama davet edebilirsiniz ki?
Kuranda hangi ayette pislik diye hitaptan bahs ededilmistir ki?
Elinizi vicdaniniza koyun ve cevap verin. Bu sizin
anlamak istediginiz Islam dan öte gitmeyen yaklasim tarsizinizda
baska birsey degil.
Simdi siz bana bu anlayis tarzinizla mi dogru yolu göstereceksiniz,
veya tasavvufun cirkinligini?
Hayatini düsünerek ikame etmek kadar tabii ne olabilirki. Sormak
, sorusturmak, düsünmek, düsündürmek insanin vazifesi degil mi?
Kuran da bir cok ayette "Ey akil sahipleri!" hitabina muhatap Insanin
kendisi degil mi?
Mademki bir Insanim o halde Aklimi kullaniyorum, ve bu Aklin Idraki
neticesinde de O nu , Yaradani, Allahi anlamaya calisiyorum,
kendimi tanimaya calisiyorum; Kuranin ekseni etrafinda.
Iste tasavvufta yasatilanlarda bundan ibaret.
Sapiklik bunun neresin de?
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuranda hangi ayette pislik diye hitaptan bahs ededilmistir ki?
Kafayı tasavvuf diniyle bozanların böyle sorular sorması gayet doğaldır.Kurandan ne denli habersiz olduğunuzu apaçık ele veriyor
Tevbe 28- Ey iman edenler! Müşrikler bir pisliktirler. Artık bu yıldan sonra Mescid-i Haram'a yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan korkarsanız Allah sizi dilediğinde lütuf ve ihsanıyla zenginleştirecektir. Allah gerçekten alîmdir, hakîmdir.
Yunus 100- Allah'ın izni olmadıkça hiçbir kişinin iman etmesi mümkün değildir. Akıllarını kullanmayanlar üzerine Allah pislik bırakır.
Bu kadar değil bak bakalım bu pislikler hakkında Allah teala nasıl nitelemeler yapıyor
Tevbe 125- Kalblerinde bir hastalık olanlara gelince, onların da pisliklserine pislik (ricsen ila ricsihim) katmıştır ve kâfir olarak ölüp gitmişlerdir.
Bakara..171
Kafirlerin hali, çobanların çağırdığı fakat, onun bağırıp çağırışından başka bir şey işitmeyen hayvanların durumu gibidir. Onlar, öyle sağır, dilsiz ve körlerdir ki akıllarını kullanmazlar
Araf..179
Cinlerden ve insanlardan çoğunu cehennemlik kıldık. Çünkü onların kalpleri vardır. Onunla anlayış göstermezler. Gözleri vardır, onunla görmezler, kulakları vardır, onunla işitmezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta onlardan da aşağıdırlar. İşte onlar gafillerdir.
Furkan..44
Yoksa, onların çoğunun söz dinlediğini veya akıllarını kullandığını mı sanıyorsun? Onlar ancak hayvanlar gibidirler, hatta daha da şaşkındırlar.
Cuma
5- Kendilerine Tevrat yükletilip de sonra onu taşımayanların durumu, kitaplar taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah'ın âyetlerini yalanlayanların durumu ne kötüdür. Allah zalim toplumu doğru yola iletmez.
Allahın kitabı demekki celaledine yetmemişki kendi heva ve hevesinden bir şeyler zırvalama gereği duymuş ve kitap yüklü eşeklerin konumuna düşmüş.
Allahın bizden din konusunda istediği kuranla yetinmemizdir.
Araf
175- Onlara, kendisine âyetlerimizi sunduğumuz o adamın kıssasını da anlat; âyetlerden sıyrılıp çıktı, derken onu şeytan arkasına taktı, en sonunda da helak olanlardan oldu.
Araf
176- Ve eğer dileseydik onu o âyetlerle yüceltirdik, fakat o alçaklığa saplandı kaldı ve kendi keyfinin ardına düştü. Artık onun ibret verici hali o köpeğin haline benzer ki, üzerine varsan da dilini uzatır solur, bıraksan da solur. İşte bu, âyetlerimizi inkâr eden kavmin misalidir. Bu kıssayı iyice anlat, belki biraz düşünürler.
Müddesir
49- Şimdi o Kur'ân'dan yüz çevirirlerken ne mazeretleri var?
50-
Sanki onlar ürkmüş yaban eşekleri.
51- Arslandan kaçmaktalar.
Bize düşen görev sadece tebliğ etmektir.Bunun usulüde kuranda bildirildiği gibidir,pornagrafik safsatalar değil.Hele hele bu safsataların vahiy olduğunu idda ederek Allaha iftira etmek hiç değil
Yunus 99- Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde kim varsa hepsi toptan iman ederlerdi. O halde insanları hep mümin olsunlar diye sen mi zorlayacaksın?
Allah Teala peygambere bile böyle bir görev vermediği halde celaleddine ne oluyorki bir yığın porno ile tüm insanları kucaklamaya kalkışıyor.
benim Mevlana ile Freundu karsilastirmandaki amacimi hic anlayamamissiniz, bunu belirtmek isterim. Benim karsilastirdigim onlarin insan ruhuna , yada piskolojisine yönelik yaklasimlaridir. Önce anlamaya calissaniz, sacmalamadan iyi olur.
sorumu tekrarliyorum ; kicini tarziyla elstiri getirme tarzinizin hangi Kuran tarziyla bagdastigini aciklarlarmisiniz? Pislikle ilgili sorumu bu yönde degerlendirmeninizi aslinde istemistim.
Bir de bu kati tutumunuzun ardinda ki durusunuzu anlatirsaniz, Kurandan mi aliyorsunuz, sevinirim.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sorumu tekrarliyorum ; kicini tarziyla elstiri getirme tarzinizin hangi Kuran tarziyla bagdastigini aciklarlarmisiniz? Pislikle ilgili sorumu bu yönde degerlendirmeninizi aslinde istemistim.
Bir de bu kati tutumunuzun ardinda ki durusunuzu anlatirsaniz, Kurandan mi aliyorsunuz, sevinirim.
Bula bula eleştirecek bir tek bu kelimeyi mi buldunuz.Şimdiye kadar celaledin sapığının avukatlığına soyunurken,onun pornografik hikayelerini islam adına aklamaya çalışırken nerde idiniz??
Evet bu kati tutumumu kurandan alıyorum.Pislikleri islama yamamaya çalışanlara zerre kadar hoşgörüm yok.
ateistlere, islamı yozlaştıranlardn daha çok saygılyım. Çünkü onlar mertçe inkar ettiklerini söylüyorlar. İslamı yozlaştırma gibi bir dertleri yok
Bu ümmet ne çektiyse asırlardır kendi heva ve heveslerini din adına ortaya koyanlardan çekti.Tamamı ayağımın altındadır.Onların avukatlığına soyunanlarda
Burada hickimsenin avukatligi falan yapilmiyor. Sadece bir konuyu ele alirken ondan bahsederken , bir kismini alip tamamini bu kismi olanina göre degerlendirmenin yanlis oldugunu savundum. Bakin ben sizi tanimiyorum, keza sizde beni. Benim yazdiklarimdan yola cikarak hakkimda fikir olusturmaniz sizi baglar, beni asla. Ben yazilarimda bilincli insan olmanin önemine vurgu yapmaya zaten calismistim. Sizin problem diye gördügünüz seyler, size ait var kabul ettiginiz anlayisa ters düstügüne inandiginiz seylerden ibaret. Oysaki bügün temsil ettigimiz hersey , birgün mutlak degisiklige mahküm birakilacaktir. Bunu kabul etsekte etmesekte, bu insan olmanin kuralidir, eger ki insan oldugumuzu kakullenmissek.
Siz tasavvufu yerin dibine sokabilirsiniz, belkide ondan nefret dahi edebilirsiniz , herseye amenna. Bilinki bu sizin tutumunuzda kabul edilir degil ve elestiriye aciktir. Bundan da yapici olma adina birsey beklenmez. Elestiriler üzerine kurulmus fikir, elestiri cukurunda yasar.
porno hikayeler yazan birisi için yapıcı olma ihtiyacını neden duyalım ki? istersen adult siteleri KABAK KISSASI için link olarak filan verseydin yazında. böylece daha YAPICI(!) olurdu
konulara sığ bakmakla ebu cehil yada yezid kafasını anlayışla karşılamak arasında tercih yapmak diye bir şey söz konusu değil. seçenekleri kendin belirleyip cepheleri kendin bölüştürüyorsun.
celaleddin ya dışındadır yada içinde. celaleddin'in örneklerini islam'la yorumlamak gibi bir derdimiz yok. ama senin olduğu anlaşılıyor.
ya islam yada değil. ARAF için referandum yapmıyoruz ve bu da bizlerin haddi değil. celaleddin ya pornografik örnek vermiştir yada vermemiştir. cevap evet ise tutup kurandaki pornografik öğeleri getireceksin ki celaleddinin kuran dışına çıkmadığını bilelim
celaleddin'in tarafından savunulmasını gerektiren kurandaki pornografik kıssaları senden merakla bekliyorum.
Selam
Mesneviyle Kurani karsilastirmanin hangi aklin ürünü oldugunu dogrusu
merak ediyorum. Olsa olsa akilsizin uydurmasin dan baska birsey degildir.
Konulara yaklasim tarzi belirlemek belirticinin kendi görüsleri, yada
kapasitesinin bir ürünü olmaktan ileri gitmez.
Sen böyle anliyorsun diye benim veya birbaskasinin bu sekilde anlamasini
beklemek sizce ne kadar dogru?
Hicbir varlik birbirinin aynisi degildir.
Siz Mevlanayi varin böyle anlayin. Ama bana bu anlayisinizi kabul ettiremezsiniz. Hele bu yaklasim tarziyla asla!
Güzel kardesim , insan her zaman gelisip degismeye meyilli ,
dahasi gelisen bir varliktir. Uzuvlarinin gelismesi gibi, algi
sinirlarininda gelismesi sözkonusu. Dar kaliba sigdirilmis bir
hayatin hükmü , dar kalibin dar ürünününden öte gidebilir mi?
Kabul etmesekte gidemez. Bu Insan olmanin tek sarti bu dar kaliptan
siyrilmak zaten.
Mesneviyi iste bu dar kaliba indirgeyerek anlayamazsiniz!
Hayatinizi göz önünde bir tutunuz, nelerle ugrastiginizi, nelerle
muhatap oldugunuzu, problerlerinizi ve bu problemlere yönelik
verdiginiz mücadelenizi bir düsünün. Geriye dönüp baktiginizda yapmis
oldugunuz ve sizi, su anda ki zaman dilimi icerisinde düsündügünüzde,
ne kadar komik geldigini, bir düsünün. Bugün bize böyle gelenin, yarin
degismeyecegini garantileyebilirmiyiz?
Anlayisiniz, kalip ölcünüzün belirtisidir. Bu anlayisiniza;
elinizi vicdaniniza koyarak söyleyin, Mevlanayi sigdirdiginizi, öyle
duyduklariniz veya okuduklarinizin disinda, suur sahibi bir Insan
olarak söyleyebilirmisiniz? Söylerseniz bilinki siz, beni basta olmak
üzere bircok Insani düsüncelerinizle ikna edebilecek seviyeye
erismissiniz demektir.
Ama ne yazik ki yazdiginizla yansitmaya calistiginiz düsünce tarziniz, bunun böyle olmadigini gösteriyor.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma