Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
el_turki Yazdı:
bazı insanların hala yanlışını görmemesi ne tuhaf şey....bir metni eksik aktarıyorsun..kasıtlı olarak...sonrada hiçbirşey olmamış gibi devam ediyorsun...seninle hiçbirşey tartışılmaz....taki birşeyi tam ve eksizksiz olarak,bütün yönleriyle aktarmayı öğrenenne kadar....
senin misalin şuna benzer:hadis uyduran insanlara....onlarda aynen senin gibi davrandılar.meselelerini haklı göstermek için işlerine gelen kısmı aldılar...ve bozucu oldular.işte bazı uydurma rivayetler aynen senin bu tutumunu sergileyen kişiler tarafından üretildi....farkın yok..
sen tam ve eksziksiz aktarmayı öğrenene kadar tarafımdan hiçbirşekilde muhattap alınmayacaksın....
sen kopyala yapıştır..kendin okursun...
|
|
|
böyle göz göre göre, Kütüb-i Sitte Muhtasarı ( İbrahim Canan) kitabı benimde önümde , sizin de önünüzde olmasına rağmen, böylesine AÇIK BİR İFTİRA yapabiliyorsanız, varın artık 14 tane ASIR önceden getirilecek bilgilerin yolda başlarına neler neler geleceğini siz hesap ediverin...bir zahmet...
benim iletimde vermiş olduğum ibnu Abbas rivayeti ŞÖYLEYDİ :
32- İbnu Abbâs r.a. Anlatıyor: “Resûlullah a.s.v. Buyurdular ki: “Üzerine ücret almada en haklı olduğunuz şey Kitabullah’tır.” ( K.S. 5171 C.14 S. 506-507 B.1992, alıntısı Buhâri, İcâre 16, Tıbb 34. )
Bu rivayette , üzerine ücret almada en meşru olan şeyin Kur’an olduğunu tahdis etmeleri açık bir çelişkidir.
SEN İSE,
bu rivayetin tamamını almadığımı, kasıtlı olarak metni eksik aldığımızı SÖYLEMEKTESİN :
metnin aslının şu şekilde olduğunu İDDİA etmektesin :
şimdi ibn-i abbas rivayetinin metnii...ama sen bunu yazamasın.siz sadecene işinize gelen kısmı işinize geldiği kadar alırsınız..kocaman bir yazık...
Bana Ubeydullah ibnu'l-Ahnes Ebû Mâlik, İbn Ebî leyke'den; o da İbn Abbâs(R)'tan şöyle tahdîs etti: Peygamber'in sahâbîlerinden bir müfreze grubu, bir su başında konaklamış olan bir oba haı ımn yanına vardılar. Oba halkı içinde zehirli hayvan tarafından sokulmuş -yâhud tedâvî edilecek- bir kimse bulunuyordu. O su başmdakilerden bir adam, sahâbî grubunun karşısına geldi de, onlara:
— İçinizde rukye yapan biri var mı? Bu su başında konaklamış olan toplulukta zehirli birşey tarafından sokulmuş -yâhud tedâvî edilecek- bir hasta vardır, dedi.
Onun bu müracaatı üzerine sahâbîlerden biri gitti de o hasta adama, bir bölük koyun sürüsü ücret karşılığında Fâtihatu'l-Kitâb'ı okudu. Akabinde o kimse derdinden kurtulup iyileşti. Sonunda koyun sürüsü karşılığında okuma tedavisi yapan kimse arkadaşlarının yanına geldi. Arkadaşları onun bu ücreti almasını kerîh gördüler ve:
— Sen Allah'ın Kitâbı'na karşılık ücret aldın! dediler. Nihayet Medine'ye geldiler de:
— Yâ Rasûlallah! Fulân kimse Allah'ın Kitâbı'na karşılık ücret aldı, dediler.
Rasülullah (S):
— "Karşılığında ücret aldığınız vazifelerin en haklı olanı, Allah'ın Kitabı mukaabilindeki ücrettir" buyurdu
DEMEKTESİN...
şu anda Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi kitabı ( AKÇAĞ) masamın üstünde ve tam önümde duruyor :
14.cilt ,507. sayfa, 5171. hadis aynen şöyle yazıyor :
( okuma ve yazma bildiğim kadarıyla bizzat kendi ellerimle yazayım...) :
5171 : İbnu Abbas radıyallahu anhuma anlatıyor : " Resulullah aleyhisselam buyurdular ki:
" üzerine ücret almada en haklı olduğunuz şey Kitabullah'tır."
[Buhari, İcare 16 ( muallah olarak kaydetmiştir). Tıbb 34.]
evet, iftira ederek... EKSİK YAZDIĞIMI İDDİA ETTİĞİN HADİS aynen noktasına ve virgülüne kadar bu şekilde yazıyor...eğer okumam ve yazmam varsa, gördüğüm budur...ve hemen arkasından bir AÇIKLAMA yazısı başlıyor...bu açıklamayı da ( gerçi muhaddislerin ve yorumcuların açıklaması değil, bizi orjinal hadis'in kendisi ilgilendirir, fakat onu da yazayım ki, senin Değerli Hayrullah kardeşime " YILAN " konusunda çıkışmanın da senin ne kadar bu konuların cahili olduğunu da göstereceği için Kütüb-i Sitte Muhtasarı kitabında bu hadis ile ilgili geçen Açıklama kısmını da yazacağım ):
hatırlarsan Hayrullah Kardeşime şöyle demiştin:
metinde olmadığı halde "yılan" kelimesini metinde varmış gibi davranıp itiraz edene gelince:sen ona göre daha masumsun...ama sana yazılanı oku..metine sadık kalarak yorum yapmayı öğren....kendi vehmine değil...bana metinde yılan kelimesini gösteremessin...olaya yorum katma...senden hayvanlar alemi hakkında bilgide istemedim...konuda o değil.
doğru, " yılan " kelimesi metinde geçmiyor...fakat muhaddislerin sürekli olarak orjinal metinde geçmeyen kelimeleri varsayarak yorum ve açıklamalarına işinize geldiği için itiraz etmeyip de, şimdi bu açıklama kısmında dolayı Hayrullah kardeşimin " yılan " dan bahsetmesine niye bu kadar kızıyorsunuz? bu çifte çifte standartın daniskası değil mi?
Kütüb-i Sitte Muhtasarında hadis ile ilgili yapılan AÇIKLAMA (sayfa 507) :
1- hadisi, Resulullah, yılan sokmaya karşı Fatiha okuyarak rukye yapan ve tedavi eden müslümanlara ücret verilen koyunların helal olup olmadığı sorulunca ifade buyurmuştur. bunun kıssası daha önce geçti.
2-hadis'te Resulullah, verilen koyunların HELAL olduğunu beyan eder ve iyice ikna olsunlar diye " Bana da bir pay ayırın " manasında beyanda bulunur.
cumhur, bu hadisten hareketle: " Kur'an-ı Kerim öğretme mukabilinde alınacak ücretin caiz ve helal olacağına" hükmetmiştir. hanefiler buna muhalefet edip " ta'limde caiz değil, fakat rukyede ÜCRET CAİZDİR" demiştir. onlara göre " Kur'an'ın öğretilmesi ibadettir. ücreti Allah üzerinedir. ancak bu hadis sebebiyle RUKYE VE TEDAVİDE ÜCRET CAİZDİR. " bazı hanefi alimler, bu hadisin , Kur'an öğretimine mukabil ücret almayı yasaklayan hadislerle neshedildiğini de söylemiştir. İbnu Hacer, bu görüşün, " nesh iddiası, sabit bir karine olmadıkça kabul edilmez, ihtimalle nesh sabit olmaz" prensibi gösterilerek tenkid edildiğini, keza mezkur hadislerde mutlak bir yasaklama hususunda sarahat olmayıp, onların te'vile kabil vakaları aksettirdiği, zira sadedinde olduğumuz nevden sahihi hadislere de tevafuk ettiği; diğer taraftan ücreti yasaklayıcı tek başlarına hüccet olmaya elverişli olmadıkları, dolayısıyla sahih hadislerle tearuzların söylenemeyeceği gibi hususlar gösterilerek tenkid edildiğini belirtir ve netice itibariyle, Kur'an öğretimi mukabilinde nikahı tecviz eden hadis de nazar-ı dikkate alınınca Kur'an öğretimi mukabilinde ücretin caiz olacağını söyler. BİTTİ...
sanırım siz, ben de bu kitabın bulunmayacağı tahmininizden hareketle rahatlıkla bu İFTİRAyı attınız...
görüyorsunuz ki, artık dünya eski dünya değil ve görüyorsunuz ki artık hiçbir şey gizli kalamıyor...
Kur'an'ın tefsiridir göstermelik maskesi altında, Yüce Allah'a, Kur'an'a, Kevni Ayet'lere, Sahabelere karşı yaptığınız SALDIRILARINIZIN ipi pazara çıkıyor...
Dünya, yalnız ve ancak Kur'an'a doğru hızla yol alıyor...
Kur'an'a yönelen bu gidişatı engellemelerinize yönelik yaptığınız tüm iftira ve karalamalarınızın, feryad ve figanlarınızın hiçbir işe yaramadığını göreceksiniz...
Selam
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|