örneğin şairleri ele alalım mevlana neden basit bir anlatım yerine avama hitab etmeyecek derinlikte ve süslü bir anlatımı seçmiştir? çünkü amacı edebiyat yapmaktı çekici ve soyut bir anlatım ile insanları etkilemekti peki mushaftaki şiirsel ve derin anlamlı uslübun amacı neydi? insanları etkilemek.. ne için? Tanrıdan olduğuna inanmaları için..
Tesliman merhaba,
Yazında şöylediğin şu mu:
bu Kur'an Muhammedin uydurmasıdır.
ben senin gibi kesinkes böyledir diyemiyorum maalesef...ama sen öyle anlamışsan demek ki öyledir.. kaldı ki zaten kendisi de bunu onaylamıyor mu? attığın zaman sen atmadın diyor....yani aristotelesin kitapları da Allahtandır demek istiyor..
Çok basitçe açıklanabilecek köle cariye kavramlarına kafayı takmış durumdasın.. dileseydi kaldıramaz mıydı, muhammedin Allahı korktumu gibi ucuz sözler..
basit ve bu kadar ucuzsa bana da söyle de gidip ateistlere deistlere bunu yanıt olarak vereyim..
Sevgili dostum, şairlerden mevlanadan yola çıkmışsın, dilersen birde dostoyevskiden yola çıksaydın veya bir nietzcheden.. edisonu vs unutmamışsın, galileyi, arşimedi, platonu ve şekspiride eklemeliydin ve hatta göğü bir bilgiyle inceleyen inkaları da..
14 asır öncesi.. kolay değil.. dedi ki Muhammed, her zerre bir yörüngede yüzer ve DAĞLARDA..
şimdi Muhammed yalancı mı?
aga sen bilimsel çalışmaların tarihini biliyor musun?
Yargı günü gelip çattığında, her zerrenin zerre olma özelliğinin yitip gideceğini yani dağların atılmış pamuklar gibi gaz haline evrileceğini söyledi.. en küçük bir kum tanesi bile kimyasını değiştirecek ve artık ona bir kum tanesi denemeyecek..
abicim adı üstünde kıyamet demek kurulmuş evren yıkılıp gitmesi demek zaten...ee? dağlar taşlar mı kalır yerinde..sana da deseler nasıl olur bir hayal kur diye bunları kurarsın her şey savrulup gidecek darma duman olacak demez misin?
güzel abim bu kitaba muhammed zamanında ulaştığımı düşün ve lütfen getireceğin kanıtlar da o zamanıma hitap etsin..
Vicdanlı her yürüyenin söylediği söz, kendine üflenen şuurun o yüce şuurdan bir nasiplenmesi yani bir vahyidir..
Bu öz hakkında vicdan taşıyan hiçkimsenin bir diğerini yargılama yerme hakkı da yoktur.. dilerse bir fahişe ve dilerse bir miskin olsun fark etmez..
Söylenen her adil sözün özü hakkında düşüncem bunlardır.. birkaç aylık bebeğin insana gülümsemesi vahyin bir ürünüdür, bir adamın bir diğerini haksızca öldürmesi yine vahyin bir ürünüdür lakin fısk fücur kaynağı yani vahyedicisi bu sefer kendi istekleridir..
bir kibriti icad etmek onun hakkındaki vahyi açığa çıkarmaktır amma o kibritle bir evi yakmak, o açığa çıkan vahyi, diğer vahiyle örtmek ve kapatmaktır.. td ve ia gibilerin yaptığı bu olsa gerek.. Değil Kuran tüm diğer vahiyler Allahtan kullarına inmiş uyarılardır, zamanına, zamanlarına hitap ederler lakin ilkeler evrenseldir.. göz bir araçtır ve ışığı kullanır, veriler beyne iletilir ve beyin, o gözün sahibine vahyeder... neyi?
demek ki Yaratıcı bizleri başıboş yaratmamış...bizlere her an vahyediyor...ve akıl düzeneğimizi de koruyarak bu vahyileri okumamızı sağlıyor...o zaman daha ne diye uğraştırsın bizleri arapça lugatlarla?
Vahyin birbirine benzerler olarak önümüze konulmuş olması kaynağın aynılığından dolayıdır.. bazen bir söz ediyoruz ve karşı taraftan birileri diyor ki, gözünü seveyim anlamıyorum, şunu açıkça yazsana be adam.. oysa bizim o kadar dermanımız var mı bu sorgulanmıyor, sana içinde bulunduğum bir bilinçten sesleniyorum ve bunu ancak o son sınırla bildiriyorum ama diyor ki diğeri, anlamıyorum, çünkü yine o tüm bilinci kapsar şekilde o iki kelime ifade edilmeye kalkılsa karşı taraf yine anlamayacak veya sayfalarca yazılamak zorunda kalınacak..
Yaradan bize üflediği şuura, yine anlıyacağımız derecelerle sesleniyor, içimizden anlamayanlarınsa bilenlerden faydalanması gerekiyor. Ancak faydalanak için talep gerek. Oysa, Muhammed uydurmuş olabilir ifadesi en başta tüm köprüleri atmaktır..
ben her eserden yararlandığım gibi ondan da yararlanma taraftarıyım..ve muhammedin de insanların kendisini dinlemelerini sağlamak için Tanrıdan olduğunu söylemiş olabilir
gördü yahudilerin hristiyanların kitaplarına bağlılıklarını ve zaten her doğru O'ndandır dedi ve okudu belki de...ama bu değerlendirmeyi çok gündelik yaptığını düşünüyorum..yani gelecekte ona kilitlenip kalacak insanları..hatta ona katıştırılmalar yapılacağını hesap edemedi belki de..yani günü kurtamanın derdindeydi sadece..
Muhammede selam olsun.. bence de ayrıca da Tanrı taksiratını affetsin diyorum
|