HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: salat kelimesinin lugat anlamları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Fers Yazdı:
hasanoktem Yazdı:
HAC 26 :Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" M.Esed

BAKARA 125 :O zaman Biz Mabed'i insanların tekrar tekrar yöneleceği bir hedef ve bir kutsal sığınak yapmıştık: Öyleyse İbrahim için vaktiyle belirlenen yeri ibadet mahalli edinin. Nitekim Biz, İbrahim ve İsmail'e emrettik: "Mabedimi, onu tavaf edecekler için, onun yanında tefekküre dalacaklar için ve (namazda) rüku ve secde edecekler için temiz tutun." M.Esed

Hac 26'daki  kâimîn ve Bakara 125 deki  âkifîn kelimelerinin eş anlamlı olması mümkün değil...

"vel âkifîne = onun yanında tefekküre dalacaklar"
"vel kâimîne = onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar"

M.Esed bu anlamları nasıl çıkardı bilemem ama parantez içinde eşitlemiş gibi...

"Eş anlamlı olması mümkün değil..." savına dayanak gösterilen M.Esed'in mealinden alıntılar da o iki kelimenin o iki ayette eşanlamlı geldikleri feraset sahiplerinin dkkatlerinden kaçmıyor. Teşekkürler Fers.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Kuran'da kalıp olarak sık tekrarlanan kuşatıcı cümleler ve kelimeler hem benzerleri ile hem de tam tersten, zıtları ile de verilmiştir. bu manada:

"İqame es salat ve atü ez zekat = Vahyi/İslamı hayatlarına hakim kılanlar ve arınmışlığa ulaşanlar" cümlesinin TAM ZITTI:

"Edzaa üs salat ve tebbe eş şehevat = Vahyi/İslamı zayi edip şehvetlerine tabi olanlar" şeklinde MERYEM 59 da verilmiştir.

selam ile.


__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Kur'anın kendi kendini açıklardan yola çıkılarak ayrı yerlerde aynı anlamları farklı ifadelerle veya uygulama biçimiyle anlatım, yada bir örneği diğer bir örnekle kıyaslayarak anlam benzerliği veya çözüm çıkarabilir..

254...enfiku "mimma rezaknaküm"... "size verdiğimiz rızıklardan"
261. Meselüllezıne yünfikune "emvalehüm" fı sebılillahi ke...  "Mallarını" 
262. Ellezıne yünfikune "emvalehüm" fı sebılillahi... "mallarını" 
264...la tübtılu sadekatiküm bil menni vel eza kellezı yünfiku "malehu" riaen nasi... "malını"
265. Ve meselüllezıne yünfikune "emvalehüm"üb tiğae merdatillahi...  "mallarını"
267...enfiku "min tayyibati ma kesebtüm" ve mimma ahracna leküm minel ard... "kazandıklarınızın temizlerinden"
271. İn tübdüs sadekati fe niımma hıy ve in tuhfuha "ve tü'tuhel fükarae" fe hüve hayrul leküm... "fakirlere verirseniz"
274. Ellezıne yünfikune "emvalehüm" bil leyli ven nehari sirran ve alaniyeten... "Mallarını"
280. "Ve in kane zu usretin" fe nezıratün ila meyserah ve en tesaddeku hayrul leküm in küntüm ta'lemun  "Eğer darlık içindeyse"


ayetlerde infak eylemi var ve maddi yardım olduğu bellidir, neden, neyi ve kime sorularının cevabı tırnak içerisindeki ifadelerde mevcut...
salatla birlikte kullanılan zekatın geçtiği ayetlerdeki ifadelerde bu durum var mıdır ?

"vahye uymayı/vahiy söylevini/vahye bağlı kalmayı vs..yerine getiren ve arınan/arınmış hale gelen", salat ile birlikte kullanılan zekat arınma anlamıyla salatın bu anlamlarını desteklemiş görünmüyor mu ?
 
"Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte" verkeû mear râkiîn..... "Namazı kılın, zekâtı verin". (bakara/43)
İnnemâ veliyyukumullâhu ve resûluhu vellezîne âmenullezîne "yukîmûnes salâte ve yu’tûnez zekâte ve hum râkıûn".... "boyun eğerek namazı kılan, zekâtı veren" (maide/55)
Fe in tâbû ve ekâmus salâte ve âtuz zekâte fe ıhvânukum fîd dîn (dîni), ve nufassılul âyâti li kavmin ya'lemûn(ya'lemûne).... "namazı kılar ve zekâtı verirlerse" (tevbe/11)
Ve cealenî mubâreken eyne mâ kuntu ve evsânî "bis salâti vez zekâti" mâ dumtu hayyâ(hayyen)....(meryem/31)
ve ekîmus salâte ve âtûz zekâte.... namazı kılın, zekâtı verin. (müzzemmil/20)
ekamtumus salâte ve âteytumuz zekâte.... namazı kılar, zekâtı verir. (maide/12)

buradaki çeviriler diyanetin ve genelde diğer meallendirenlerde de durum aynı. ayetler içerisinde öncesinde ve sonrasında maddi yardım olduğunu destekler tarzda bir ifade yer almadığı halde salat ve zekatın ikili kullanıldığı diğer ayetlerde olduğu gibi "namazı kılın zekatı verin" şeklinde çevrilmesi doğru mudur ?

bu örneklere bakarak Kur'anın bir şekilde kendini açık ve anlaşılır hale getirdiğini söyleyemez miyiz ve salatı bu açıdan değerlendiremez miyiz ?

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam,

" hiçkimse görmek istemeyen bir kimse kadar kör ve sağır olamaz!..."

tebrik ederim gerçekten...kâimîn ve   âkifîn kelimelerini " EŞİT " yaptınız ya...öyle ya ikisinde de M.Esed mealinde ortak bir "tefekkür " kelimesi geçiyor ya...o halde kesinkes eşittirler(!!!!)...bu kadar mı olur!...

sizin yaptığınız şuna benzedi :

mermer nedir? = beyaz veya çeşitli renklerde olan, perdahlanmaya ve cilalanmaya elverişli billurlaşmış kaya...

granit nedir?= Granit, yerkürenin milyonlarca yıl süren jeolojik oluşum dönemlerinde kuars, feldispat ve mika gibi çeşitli minerallerin birleşmesiyle oluşmuş doğal bir magma kaya...

e ikiside kaya olduğuna göre o halde mermer= granit dememiz icab eder bu zorlamacı ve dayatmacı mantığınıza göre...

yazdığımı tekrar bir hatırlatayım isterseniz :

hasan öktem yazdı :

HAC 26 :

Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).

BAKARA 125 :

Ve iz cealnâl beyte mesâbeten lin nâsi ve emnâ(emnen), vettehizû min makâmı ibrâhîme musallâ(musallen) ve ahidnâ ilâ ibrâhîme ve ismâîle en tahhirâ beytiye lit tâifîne vel âkifîne ver rukkais sucûd(sucûdi).

HAC 26 :

Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" M.Esed

BAKARA 125 :

O zaman Biz Mabed'i insanların tekrar tekrar yöneleceği bir hedef ve bir kutsal sığınak yapmıştık: Öyleyse İbrahim için vaktiyle belirlenen yeri ibadet mahalli edinin. Nitekim Biz, İbrahim ve İsmail'e emrettik: "Mabedimi, onu tavaf edecekler için, onun yanında tefekküre dalacaklar için ve (namazda) rüku ve secde edecekler için temiz tutun." M.Esed

Selam,

Hac 26'daki  kâimîn ve Bakara 125 deki  âkifîn kelimelerinin eş anlamlı olması mümkün değil...

bir kere : " ihtilafil esma, tedüllü âle ihtilafil mâna!..." = " ismin farklılığı, mananın farklılığına işarettir..."

yani bu mızrak bu çuvala sığmaz...namazın, yani kıyam-rüku ve sücud'un anlamlarından BİRi olan bu bedensel ifadenin inkarı daha önce de defalarca açıklandığı gibi mümkün değildir...

------------------------

HAC 26' da :

onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" M.Esed

BAKARA 125 de :

onun yanında tefekküre dalacaklar için ve (namazda) rüku ve secde edecekler için

bir anlamı :kıyam-rüku ve sücud'un tazim ve tefekkürle yapılması, saygıyla eğilinmesi ve yere; tazim, hürmet ve tefekkür içerisinde kapanılması şeklindeki bir bedensel ifadedir...bu çok açıktır...izahtan vârestedir!...oradaki tazim ve tefekkür ne içindir?...kıyam-rüku ve sücud içindir... (tefekküre dalacaklar için ve (namazda) rüku ve secde edecekler için...+  (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için!...daha birşey kalıyor mu...yine mi inkar!...

selam



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

selam sayın hasanoktem,

ikisini benzeten sizin mealini alıntıladığınız muhteremdir, alıntı yaptığınızı gören herhangi biri sizinde aynı iddiada olduğunuzu düşünür...
ikisinin bir olmasının veya olmamasının salatın anlamına bir katkısı varsa konu oraya dönsün...

" hiçkimse görmek istemeyen bir kimse kadar kör ve sağır olamaz!..."

ifadesi açık ve net ortada olan, tartışılmayacak şeyler için kullanılmalı bence, salat yüzde yüz
namazdır veya değildir demek veya herhangibir konuda kesin konuşmak bir beşer olarak benim limitlerimi aşar..

inkarını yaptığımız neyse kesin delilleriyle beraber aksinin Kur'an da apaçık olması gerekir, tıpkı Kur'anın kendisini tanımladığı gibi "herşeyi en ince ayrıntısına kadar açıklayan, ayan beyan ve tartışmaya açık olmadan"...


kaya örneği sizin görmek istediğiniz şekilde olduğu için tarafınızdan benzetilmiş ve yazılmış, dışardan bakıldığında alakası yok..

"vel âkifîne = onun yanında tefekküre dalacaklar"
"vel kâimîne = onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar"

burada "onun önünde dikilip duranlar" ifadesi yeterli görülmeyip parantez içinde "(Rablerini tazim ve tefekkür ederek)" açıklaması yapılmış ve diğer ayetteki ifadeyle örtüşmüş..

sizin kaya örneğinizi buradaki "onun" ifadesine denk getirmek için yazdıysanız isabet olmuş..

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

salatı vahye bağlılık yada vahyi takip etmek uymak olarak tanımlamak kanatimce pek doğru değil...

 

vahiy ulaşmayan ve ondan çok uzakta bulunanlar ozaman salatı hiç yapamazlar...

salat vahyi bilen bilmeyen her insanın yapabileceği ondan beklenen temel bir görev olmalı...

tüm insanların yapabileceği ve tanrıya yapmadıklarında hesap verecekleri bir görev...

okuma yazma bileni bilmeyeni peygamberi göreni görmeyeni bu salat görevini yerine getirebilir olmalı...

ha akla ve vicdana da vahiy diyorsak belki bunlara uymak salat olabilir...

vicdanı ikame etmek doğruluğu ayağa kaldırmak yardımı merhameti insanlığın başına dikmek gibi manalar salatı ikame etmeye daha uygun...

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

asım Yazdı:
vahiy ulaşmayan ve ondan çok uzakta bulunanlar ozaman salatı hiç yapamazlar...

çok uzaktakilerin hesapla ilgisi yok(öyle olsaydı vahy kendilerine ulaşana kadar terk i alem edenlerin tümünün durumu da hesaba dahil edilmeliydi, eğer öyleyse delili ?)...
vahyler, resul aracılığıyla/o na itaat koşuluyla muhatab kabul edilen kabilelere yola getirme maksatlı hitab eden/öğütleyen bildiriler, kendilerinden istenen o vahylere/bildirilere/öğüde kulak vermeleri, sonucunda da rezilliklerden arınmış hale gelinme garantisi...(ve ekiimuus salaate ve aatuuz zekaate ve atiiuur resuule)...
salat ı ikame, alemlerin efendisinden gönderildiğini iddia eden vahyin/ilahi bilginin ardından gidilmesi/getirdiği sisteme, öğütlenene itaat etmek/uymak/kulak vermek/yüzünü dönmek....

asım Yazdı:
vicdanı ikame etmek doğruluğu ayağa kaldırmak yardımı merhameti insanlığın başına dikmek gibi manalar salatı ikame etmeye daha uygun...

vahy tüm bunları kapsamıyor mu/ tüm bunları içeren değil midir, öyle ise o na uymak yeterli değil midir...

yok değilse eyvallah....

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

vahyden uzaktakilerin hesapla ilgisi yok mu...

bunu nasıl adaletle bağdaştırabilirsiniz...

onlar çocuklarını diri diri yaksalar da mı zulmun her çeşidini uygulasalar     da mı ...

tecavüzlerin bini bir para ile bir yaşam sürseler demi...

onların zulmune maruz kalanların allahı değil mi vahyi gönderen allah...

oh ne ala memleket her türlü zalimliği yap sonrada bizim vahyden filan heberimiz yoktu deyip hesaptan kurtul...

adil bir tanrı her kuluna yapıp yapmaması gerekenleri bizzat kendi düşüncesini anlayabildiği gibi anlaşılır olarak bildirmiştir...

bunu da her kulunun içine vicdanını kodlayarak vahyederek yapmıştır...

işte her mahluk bu içindeki fıtri vahye uyarak salatını yerine getirir...

hiç bir peygamber görmese duymasa dahi her insan içindeki akıl vicdan nedeniyle sorumludur hesap görecektir...

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5609&PN= 0&TPN=2

 

 

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

ifadelerimin içeriğini anlayamamışsınız....

asım Yazdı:

vahyden uzaktakilerin hesapla ilgisi yok mu...
bunu nasıl adaletle bağdaştırabilirsiniz...

muhammedin getirdiği vahyle, uzakdoğudaki arap kültüründen ve arapçadan zerre anlamayan ve anlamak zorunda bırakılması zulm olan kimseler için yok...
vahylerin hitabı ve içeriği yereldir indiği kabilenin kültürünü/sistemini yontandır/yola getirendir....

bununla beraber çok uzak diyarlarda "yıllar sonra haberdar olan" muhteremlerin gelen sistemin genelinden/genele hitab eden kısımlarından faydalanması kendi yararlarınadır diyorsanız eyvallah...

asım Yazdı:

oh ne ala memleket her türlü zalimliği yap sonrada bizim vahyden filan heberimiz yoktu deyip hesaptan kurtul...

ayetler her kabileye hitab edecekse/her kabile sorumlu tutulup adam edilecekse her kabileye kendi dilinde/kendi deyimleriyle/kültür hesabı gözeterek ayrı ayrı inmelidir, aksi zulmdür ve alemlerin efendisi zulm işlemez...

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Sizi ateş çukurunun kenarından kurtardık.

İnsanlardan çoğu, kitaplılar kadar ayrılığa düşmezler
keza kitap, onların ayrılıklarını giderip onlara gerçeği
söylemek üzere inmiş olsa bile.

Kendilerine kitap inmemiş olanlar da, ''hamdullah sana
söylüyorum, keramettin sen anla'' misali, erişebilirlerse
ve isterlerse faydalana bilirler, ama o öğütlere
anlam/gelenek/dogma vb. nedenlerle ulaşmayı istemez ve
sırtlarını dönerlerse elbette onlara bir yük söz konusu
değildir çünkü anlaşılamayan, faydadan çok zarar
getirecektir. Lakin, diler kitaplı diler kitapsız olsun,
hesabı görmeyecek insan, bildiğimiz kadarıyla yoktur.
İnsan denen varlığın benliğine eğri doğru üflenmiştir.
Kurandaki öğütlere dikkat edilirse, 'aklı kullan, mantığı
kullan, aklet, vicdanına dön vb. uyarıların yoğunlukta
olduğunu görürüz, bunun anlamı şudur: aklını mantığını
vicdanını kullanan her kimse yaratan onun tarafındadır ve
kitap indirdiği kimseleri de o kişilere özendirmektedir.

Yani aslında ikiniz, aynı düşünceye sahipsiniz...
vesselam
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats