HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: salat kelimesinin lugat anlamları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Peygamber Kimdir ve Peygamberin Vazifeleri Nelerdir?:1-Allah'ın vahyini insanlara tebliğ etmektir.2-Kur'andaki Allah'ın hukukunu insanlara tebliğ etmektir.3-Kur'andaki tevhidi akideyi insanlara tebliğ etmektir.4-Kurana uygun ahlakı insanlara göstermektir.Peygamber Kim değildir?1-Peygamber Kur'anın üstüne yeni bir kitap ve yeni bir akide getiren insan değildir.2-Kur'ana rağmen yeni bir hukuk sistemi getiren insan değildir.3-Kur'ana aykırı sözler sarfeden insan değildir.4-Kur'anda belirtilmemiş ibadetler türeten insan değildir.O halde hadis kitabı diye hadis literatüründe peygamberin sıfat ve özelliklerine uygun düşmeyen hayali bir peygamber türetildiğine göre bu peygamber Hz.Muhammed değildir.Bu olsa olsa sapkınların türettikleri sahte bir peygamberdir.Lütfen sahte peygamberlere ve onun yardakçılarına tabi olmayın.Kur'ana tabi olun
Kur'anda hiçbir kelime ilgisiz ve yersiz kullanılmamıştır.peygamberde insanlara güzel ahlak örneği olmak ve Allah'ın Vahyini(tevhidini,akidesini ve hukukunu) tebliğ için vazifelendirilmiştir.yoksa ritüel bir ibadet biçiminin örneklerini göstermek için gönderilmemiştir.Allah'ında zaten insanların ibadetleri de dahil olmak üzere Onun hiçbir şeye ihtiyacı yoktur.zaten haniflerinde bir ibadet biçimi vardı ve kendilerine göre ibadet edip dua ediyorlardı,yeni bir ibadet biçimine ihtiyaç bile yoktu.peygamberimizden sonra bu ritüel bir ibadet olan namaz,uydurma hadislerle oluşturulmuş,emeviler tarafından desteklenmiş ve icad edilmiş bir askeri ibadet şeklidir.askeri diyorum çünkü askeri bir disiplin şeklinde yapılmaktadır ki,Cenabı Allah kullarını kendi askerleri olarak değil,abd olarak yani kul olarak görmüştür.ha aslında bu uyduruk namaz emevilerin işine çok iyi geldi,çünkü insanlar boş durdukları zaman düşünmeye,Kur'anı incelemeye ve gereklerini yerine getirmeye zaman bulabilirlerdi,bunlar ise onların iktidarlarını tehlikeye sokabilirdi,onların robot veya asker olması gerekiyordu,onun içinde uydurma hadislerle askeri bir ibadet şekli uydurdular.oda namazdı.zaten gerçek imanlı bir mümin bilirki Allah,abes bir işle meşgul olmaz ve abes bir şeyi emretmez,Allah,tarifini yapmadığı bir ibadeti niye emretsinki.bazı yerlerde ruku kelimesi,bazı yerlerde secde kelimesi geçmiş,ancak bunları ardarda şu şekillerde yapacaksın diye ayrı bir vahiy ve emir olmadığına göre bu uydurulmuş namazla bu secdelerin aslında bir ilgisi de yoktur.Bunların hepsi Allah'a tazim ve hürmeti içeren veya halka faydalı işleri ifade eden kelimelerden başka bir şey değildir.Allah sizin şeklinize kılık kıyafetinize değil,takvanıza yani güzel ahlakınıza değer verir ayeti de buna en güzel kanıttır.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

How do you do Dermis resmi tanismalarda ilk kisi
Cevap veren de how do you do dermis.

Ingilizceyi ogrenirken ilk ogretilenlerdendi

Kelimleri tek tek, kok hece incelerseniz hic bir anlami yok, sacma bir diyalog.

Ama bu bir kalip olarak ogretilir. Ve siz bir ingilize ilk tanistiginizda how do you do derseniz, size how do you do dediginde sasirmazsiniz

Veya sac trasi oldugunuzda sihhatler olsun dendiginde dusunmeyiz ne demek istendigini

Sabah gunaydin deriz insanlara, kimse dusunmez ne demek gunaydin diye.

Afiyet olsun deriz, hucrelere ayirip incelemeyiz detayini

Selamlar
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

".............ha aslında bu uyduruk namaz emevilerin işine çok iyi geldi,..........."
"......Allah,tarifini yapmadığı bir ibadeti niye emretsinki.bazı yerlerde ruku kelimesi,bazı yerlerde secde kelimesi geçmiş,ancak bunları ardarda şu şekillerde yapacaksın diye ayrı bir vahiy ve emir olmadığına göre bu uydurulmuş namazla bu secdelerin aslında bir ilgisi de yoktur........."

vaybe neymiş bu emeviler....hepiniz yaşar nuri ağzıyla konuşuyorsunuz....mesleğiniz papağanlık mı?insan bedeninde papağanlığımı icra ediyorsunuz?

yahudiler herşeyin teferruatıyla izah edilmesini ister....yoksa inanmazlar...musa aleyhisselama öyle yapmadılar mı?sende de yahudilik ruhu var ki...ruku ve secdeyle yetinmedin.....teferruatı istedin....zaman değişsede ...insanların ruh yapısı pek değişmiyor...

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

hayrullahmeral kardeş,ne demek istediğinizi anlayamadık.şayet namaz meselesiyle ilgili imada bulunarak bunları yazmışsanız,şunu mu anlamalıyız ''ruku ve secde kelimesi geçmiş,bunun ayrıntısına gerek yok,bunun için Kur'anda tarifi yapılmamış''demekmi istiyorsunuz?eğer bu amaçla yıkarıdaki yorumunu yapmışsan bende buna şöyle cevap veririm.Ayrıntısı anlatılmamış çünkü aslı olmayan bir şeyin füruu(ayrıntısı da) olmaz.yani sana diyelim bir soru sordum,elindeki elma nasıl bir elma diye bir soru sordum,sen şayet elinde bir elma varsa ayrıntısını ve özelliklerini bahsedersin,işte elimdeki elma,kırmızıdır veya yeşildir dersin,yumuşak bir elma dersin,kurtlu değildir,tatlı bir elma dersin,ama elinde varsa bunları dersin,elinde olmayan bir elmanın ayrıntından bahsedebilir misin?işte namaz diye söylenen o askeri ibadet şeklinin ayrıntısından bahsedilmeyişinin sebeplerinden biri de budur ki,aslı olmayan bir şeyin tarifinden bahsetmek abesle iştigal olacağından ve buda Allah'ın şanına yakışmayacağından dolayı bahsedilmemiştir.Yani salat kelimesinin bir anlamı vardır,desteklemektir,başka alamlar verilmesi Kur'andaki mana akışını bozuyor,örneğin: فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلّٰى
Kıyamet suresi 31.ayette ne buyuruluyor,''O, (Peygamberi) doğrulamamış, namaz da kılmamıştı.(diyanet meali)وَلٰـكِ  6;ْ كَذَّبَ وَتَوَلّ 48;ى
''Fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti.kıyamet suresi 32.ayet(diyanet meali)şimdi buradaki ''salla'' kelimesine diyanetin verdiği manayı verdiğimiz zaman nasıl bir çarpıtmaya düşmüş oluruz,zaten mantık olarakta bilinirki bir insan iman etmeden o  inandığı şeyin ibaetini yapmaz,bu eşyanın tabiatına aykırıdır,o ibadeti yapması için bir insanın önce ona inanması lazımdır,fakat burada bir müşrikin özelliğinden bahsedilirken,onun peygamberi doğrulamadığından bahsedilerek namazı da kılmadığından bahsediyor,zaten peygamberi doğrulamamışsa onun söylediği bir işi niye yapsınki,buradaki yanlış anlamlandırma hemen dikkati çekmektedir,oysaki salat kelimesinin asıl anlamı olan desteklemek anlamı verilmiş olsaydı mana çok mantıklı hale gelmiş olurdu,aslında Cenabı Allah,Kur'anına bir sözlük özelliği de vermiştirki,yukarıdaki ayetlerde birbirine zıt 4 kelime ile anlamlandırılmıştır ve adeta kelimenin tarifi yapılmıştır.saddega kelimesinin zıttı olarak kezzebe,tevella (yüz çevirdi) kelimesinin zıttı olarakta salla kelimesi zikredilmiştirkiburadaki salla desteklemek anlamındadır.eğer burada salla kelimesinin anlamı olarak namaz kılmak verildiği zaman hem mananın akışına ters bir şey yapmış olursunuz,hemde Allah'ı abes bir kelamda bulundurmuş gibi olursunuzki,bunun da ağır bir vebali vardır diye düşünüyorum.şayet namazı emretmişse bunun nasıl yapılacağını insanların soracağını elbette bilirdi ve onunda cevabını verirdi,ancak aslı olmayan bir şeyin tarifini niye yapsınki?.Salla kelimesinin anlamını bu ayette güzel Allah'ım çok güzel açıklamış,daha ne yapsın.İnsanlar bu kelimeyi yamultmuşsa,asıl anlamından uzaklaştırmışsa bunun vebali Allah'ın değil,bu işi yapanlarındır.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Salla kelimesinin anlamina her slv gecen yerde namaz diye yapilan onyargili ceviriler ile her salata destek olmak demek arasinda cok bir fark yok

Fakat bence hic birinde kotu niyet yok.

Ceviri zaten anladigini yorumlamaktir.

Onemli olan gunaydin derken gercekten icten selamlamaktir

Siz destek olmak diyerek, yasaminizda kuran sinirlarina gore yasayabiliyorsaniz kurana gore namaz kiliyorsunuz. Davud peygamberin sabah aksam allaha yoneldigi yoneliyorsunuz demektir

Digeri namaz diyerek belli disiplin icinde ibadet ediyor ve maun suresine hedef olmadan kuran sinirlarina gore yasiyorsa o da namazini dosdogru kilmis oluyor

selamlar
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

hayrullahmeral kardeş,zaten aşkla ve gönülden gelen bir ibadette disiplin olmaz,disiplin zorla elde edilen ve zorla yaptırılan şeyler için geçerli olur.imanla ve gönülden yapılan bir şeyde,gönlünden nasıl geliyorsa o şekilde ibadetini yapmış olursun,Haniflerin ibadeti dua şeklindeydi,zerdüştler ateş yakarak,putperestler putlarının önünde ruku ve secde ederek bunları ifade ederlerdi,ama hepside gönülden yapılan şeylerdi,gönülden yapılan şeylerde disiplin olmaz,disiplin giren yere gönül girmez.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba

Pratigi gozlem, teorik degerlendirmelere gore bilimsel olan yoldur.

Oglen vakti namazini kilmak icin, istirahatinden vazgecen bir calisan samimidir ve gonulden yoneliyordur.

Oglen vakti namazini kilmak icin, dukkanini kilitleyen bir esnaf gonulden yoneliyordur.

Bu ornekler cogaltilabilir.

Saygilarimla
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

hayrullahmeral kerdeş,biz burada namaz denilen icad edilmiş  şeyin biçimselliğini ve şekilselliğini tartışıyoruz,tabiki onlar cami hocaları tarafından öyle yetiştirildiler ve öyle öğretildiler,bunu da normal görürler,onlar uydurma hadislerle bezenmiş ve o disipline edilmiş namazı kılarlar ancak bilmezlerki bu namaz Kur'andaki salat değildir,bunu söylesen sana şiddetle tepki gösterirler ve hatta seni kafirlikle bile suçlayanlar olur.Hele birde mescidlerinde Kur'an salatını(yani sadece farz olarak nitelendirdiklerini) ifa etmeye çalışırsan ''bunu sen mi uyduruyorsun''derler.mezhepçilik maalesef din haline getirilmiş,mezheplerini Kur'andan bile önde tutarlar,önde tuttukları için dinde zorlama yoktur ayeti onların umurunda bile değildir,yeterki mezheplerine bir halel gelmesin.şimdi böyle bir durumdaki ibadetten yani Kur'andan uzak ibadetten samimiyet ve gönül işi arayabilir misin?Seni bilemem ama ben onların çoğunda samimiyet ve gönül bulamadığıma bizzat tanık oldum.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Kurana gore konusuyorsak dogru yolda olanlar icin, camideki azinligi birakin, tum insalarin azinligindan bahseder.

Camilerdeki maun salatini yapanlar ile karsilasmis olmaniz, islam uzere olan azinligin ibadetlerini kotuleminizi gerektirmez.

Salati namaz ritueli olarak algilayip, tum samimeyetleri ile dosdogru uygulamaya calisanlara kurana gore yanlis yapiyorsunuz denemez.

Kuranda rituel olarak net bir namaz tarifi olmamasi, namazin elestirildigi anlami tasimaz

Kuran sekilcilik ile mesgul olmazken, sekilcilige de set cekip, kusturmez.

Sebe halkinin gunese secde sekil ve uygulama rituellerini degil, gunesi ilahlastirmalarini elestirir.

Kuran bir anayasadir, kanun, ve yonetmelikler bu ana yasa cercevesinde degisiklik gosterebilir
Saygilarimla
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Bak dostum,mesele ritüel bir namazın hangi amaçlarla türetildiğini ve müslüman toplumlara getirisini ve götürüsünü incelediğimiz zaman yine Kur'ana zıtlıklarla dolu olduğunu görürüzki buda savunulacak bir şey olmasa gerek.Bana göre en az zararı zaman israfıdırki sende bilirsinki Kur'ana göre israf haram olarak nitelendirilmiştir.Bir zaman diyanet dergisinde günlük abdestlerle birlikte 5 vakit namazın insanın (yanılmıyorsam 5 saatini aldığını) yazmıştı,güya o imamları savunmak için yazılmıştı,işte imamlar bir şey yapmıyor da tıkır tıkır maaş alıyorlarda gibisinden eleştiriler üzerine bu yazı yazılmıştı,gündüzü çalışma vakti,geceyi de istirahat vakti olarak kıldık diyen Cenabı Allah,bu gündüzün en az beş saatini niye ibadete ayırsınki,zaten ayettde ibadet için ayırdık demiyor,çalışma için ayırdık diyor.zaten emevilerin bu namazı icad etmekteki 1.amacı buydu,insanları oyalayıp meşgul etmek ve Kur'ani hayattan uzaklaştırmaktı.Ümmet arasına kargaşa sokmaları,kendileri gibi ibadet etmeyenleri dışlamaları,ibadet olarak görmemeleri de cabası.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats