HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: salat kelimesinin lugat anlamları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

efrayim58 adlı yorumcu kardeşime sordukları sorunun son cevabi merhalesidir.
Amiyn kelimesinin aslının ibranice olduğuna,ibraniceden arapçaya geçtiğine dair ilmi ve tarihsel kaynaklardan bilgiler mevcuttur.Uydurma hadislerle oradan alıntı yapılarak,peygamberimizin bu sözü Fatiha'nın bitiminden sonra söylediğine dair rivayetler olsada müminler Kur'anda olmayan bir şeyi Kur'an olarak kabul etmezler.Halkımız,temenni mahiyetinde halk arasında duaya iştirak etmek,duaya karşılık vermek anlamında kullanmaktadırlarki bence bunun bir sakıncası yoktur.Müminler ister bir hadis adı altında söylenen ister bir alimin sözü diye söylenen sözlerin zararlı olanına karşı çıkarlar,zarar verici olmayan şeyleri ise ister kabul ederler isterse reddederler.Bu konuda hürdürler.Bu kelimenin kullanılmasının duaya iştirak veya öyle olsun anlamında mübah olduğunu iddia edenlere de buna karşı çıkanlara da saygı duymak gerekir.Bu müminler arasında ihtilaf konusu yapılacak şekilde veya birbirlerinin kalplerini kıracak şekilde tartışmaya sebebiyet vermemelidir.Ayetteki ''Muhakkakki Bütün Müminler kardeştirler''ilkesi çiğnenmemelidir.Her iki görüşede saygı duyulduğu zaman barış ve sükunet sağlanmış olacaktır.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

        Efrayim,

       Sevgili medeni0002,

       Görüşlerinizin bir kısmına katılmamakla beraber, en akıllıca konulara yaklaştığınızı söylemek isterim.

       Katılımınız için teşekkür ederim.

       Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

efrayim58 kardeş,nerelere katılmadınız onu merak ettim,gerçi katılmak zorundada değilsiniz.onun bilincindeyim,ama yinede merak ettim,belki öğreneceğim şeylerde vardır,bu benim için bir şansta olabilir.selamlar,sevgiler.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

           Efrayim

           Sevgili medeni 0002,

           Kitabımızda yer almayan terimleri,'kullansakta olur kullanmasakta' diye yaklaşımınızı kabul edemiyorum.

           Amin,Mısır kaynaklıdır.Mısır tanrısı Amonra'dan kaynaklıdğı düşünülmektedir.Oradan Tevrat'a oradan da İncil'e geçmiştir.Eğer kitabımızda da yer almış olsaydı,hak terim olarak kabul edecektik. Allah, ayetlerinde bahsetmediğine göre, kullanmasını istenmeyen beşeri bir terim.Hangi niyetle kullanırsak kullanalım, o terimin Allah katındaki 'putperestlik' kavramını ortadan kaldırmaz. Diğer hak kitaplarda defalarca yer alan amin,eğer hak sözü olsaydı en azından bir ayette yer alırdı.neden bizde de yer almasın?

              Bilindiği gibi,kabe putları da çok kıymetli araplardandı.Onları anmak için yapıldı.Kötü niyet yoktu.Amin gibi şekil değiştirdi.Tapınma aracı olarak kullanıldılar.

               İnsanoğlunun bu put sevdası yok olmamış, çeşitli yollarla putperestlik yapılmağa, bilerek veya bilmiyerek devam edilmektedir.Amin de o yollardan biri ve en önemlilerdendir.

              Allah, Adem ile Havva ismini kullanmamakla, bize bir hikmet bir mucize ve bilim adamlarına yaratılışla ilgili önemli  ipuçları sunuyor.Biz bunları düşünmeyi araştırmayı bıraktık,töbe haşa;Ey Allah,her nekar Adem ile Havva dememişin ama,ben insanoğlu olarak adem ile Havva diyorum,ayetteki eksikliğini böylece gideriyorum.İsimsiz kadın olur mu? Çokta güzel uydu Adem ile Havva.Adem ile eşi bize anlamsız geliyordu.Meallerde bile yer veriyoruz artık.

             Oysaki kitabımızda isimi yer alan tek kadın Hz Meryem. Bu hikmet üzerinde düşünmek gerekirken,'Havva ismini kullansakta olur kullanmasakta' yaklaşımını kabul edemeyeceğim.

              Habil ve Kabil içinde aynı şeyler veya farklıca şeyler söylemek mümkün.

               Sevgi ile,

               

              

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Mektep
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2009
Yer: Scotland
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mektep

 

3/15.De ki: "Bunlardan daha iyisini size söyleyeyim mi? Korunanlar için Rableri katında altlarından ırmaklar akan, içinde sürekli kalacakları cennetler, tertemiz eşler ve Allâh'ın rızâsı vardır." Allâh, kulları görür:

3/16."Rabbimiz, biz inandık,(amen-na) bizim günâhlarımızı bağışla, bizi ateş azâbından koru!" diyenleri,

 amen veya amin (inandik-emin olduk) kelimesini ayinlerde veya koro seklinde hep bir agizdan veya tek basina bir kisi dese ne degisecek,O (dua) cagri ; umdugu seyin olmasi icin senin ugrasi gostermenmi yoksa elleri acip yalvarmakmi.

 Hak..! emin olduk/inandik.Gordugumuz seyler ile duydugumuz seyler arasindaki  hatalarimizi duzelttik,dogrusunu elde ettik,farkina vardik.Bagislanmak (Dunyada bir firsat,Ahirde ise mukafat )diye yeni bir sayfa actim,Basliyorum.Yapilan hatalardan dolayi varmasi gereken atesten bir nevi kurtulmaktir istenilen.Amac,cagri/ Dua. Elleri acip koro seklinde amin fasli bizi atesten kurtarirmi ? tartisilir.Gerci herkesin amin pisikilojisi baska . :) ayakta,oturarak veya yan,yatmisken Amin veya amen-na dedigim zaman gercekten neye amenna'yim ,sozde degil gercek anlamda emin olmak.''Bizi atesten koru'' Gercek anlamda bunu nasil derim Bu Transferi Degisimi hicreti gerceklestirmek herturlu mucadele,cihad edebilmek (2/218 deki umanlardan olabilmek,

 Umutlar icin yapilan dua ayinlerinde amin dedigimiz kadar,'Gercekten' emin oldugumuza bir gosterge olsak en azindan.

2/8.İnsanlardan öyleleri de vardır ki, inanmadıkları halde "Allah'a ve âhiret gününe inandık" derler.

Kim Bunlar ?..

 

 

 

Yukarı dön Göster Mektep's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mektep
 
RAMAZAN TOPTAŞ
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 17 subat 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 88
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAMAZAN TOPTAŞ

Kim oldugunu öbür dünyada ALLAH söyleyecek, Bu dünyada ben şahadet ederim kurtuluşlunuz benim elimden olacak demeye çalışanlarda var.

__________________
özgür olmayanın imanıda olmaz
Yukarı dön Göster RAMAZAN TOPTAŞ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAMAZAN TOPTAŞ
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Kıymetli efrayim58 kardeş,bak ben mısır putperestlerinin amon-ra'sındaki aminin kullanılması taraftarı değilim ancak sende bilirsinki uygarlıklar gibi dillerde birbirleriyle alışveriş yaparlar,bunu kimse engelleyememiştir,bizde engelleyemeyiz,mısırlılardan ibranilere onlardanda araplara bazı kelimeler geçmiş olabilir,fakat buradaki anlamda önemlidir.Kur'anda bu kelime ''emn'' kökünden türetilerek türevleri geçmektedir.mesela ''ya eyyühelleziyne amenüü'' diye bu kelimenin geçtiği onlarca ayet vardır.Kasas suresi 31.ayetin sonuda da ''inneke minel aminiyn'' ayeti vardır.anlamı:''şüphe yokki sen,ziyadece emniyette olanlardansın''(Ömer Nasuhi Bilmen meali)demektir.amiyn ile aminiyn arasındaki farkı esas uzmanlarına sormak lazım ama senin dediğin gibi tam olarak amiyn kelimesinin geçtiği bir ayet bulamadım,ancak amiyn kelimesinin kökünün türevlerinden geçen kelimeler olduğu görülmektedir.zaten halkımız bunun bir ayet olmadığını biliyor,bu amiyn kelimesini sadece duaya iştirak veya öyle olsun anlamında kullanmaktadırlarki benim mahzurlu görmediğim yönü bu olmuştur.halkımızdan insanlara sen bu amiyni amonra yı önüne alarak mı söylüyorsun diye sorsan sana kızarlar,çünkü onlar bu kelimeyi duaya iştirak amacıyla kullanmaktadır.niyette bir kötülük yoktur.Yani müslümanlar bu konuda bir terim türetemez miydi,amonrayı çağrıştırmayacak başka bir kelime türetilmiş olsaydı elbette daha güzel olurdu,ancak olanı kullanmakta bir sakınca olmasa gerek.aslında bu konuda din adamalarına da bir görev düşmektedir,onlar Kur'andan amiyn kelimesinin yerini alacak başka bir terim bulup cemaatine bu terimi alıştırsalar bence daha güzel olur.her ne kadar bu kelimenin türevleri Kur'anda kullanılıyor olsada amiyn kelimesi şüpheden temizlenmiş değildir.yani bu konuda haklı olduğun yönlerde vardır.adem ile havva meselesine gelince tabiki kimsenin Kur'ana ilaveler yapmaya hakkı olamaz ve olmamalıdır,ancak bunu ilave yapıyoruz diye yapmıyorlarki hadislerden tefsir yapıyoruz diye yapıyorlar,oysaki ben buna karşıyım,ayrıntılar çok lazım olduğu zaman aranmalıdır,yani ademin eşinin ismini bilsen ne olur bilmesen ne olur,bilirsen başın göklere mi çıkacak.tefsir yapıyoruz diye söylenen sözler maalesef zamanla inanç haline getirilmiş kemikleşmiş inanaçlarda başka fikirlere karşı da bağnazca tutumlara girmiştir.yani anlayacağınız lazım olmayan meselelerde Kur'anın bahsetmediği meselelerin tartışılmasına bile karşıyım ancak ayrıntıların lazım olduğu durumlarda olabilir oralarda Kur'anda açıkça bahsedilmeyen bu meselede çeşitki kaynaklardan bilgi arayışına gidilebilir.örneğin Hukuk boşluk kabul etmez,hukukun boşlukları önce Kur'anla doldurulur,yine boşluklar kalmışsa,daha sonra çeşitli kaynaklarla doldurulabilir,bunlar Kur'ana aykırı olmaması şartıyla sahih hadislerle veya alimlerin ictihadlarıyla veya işin uzmanı bilim admlarıyla veya kendi görüşlerimizle bu boşluklar doldurulabilir.bunu engelleyen bir ayet yoktur.Ancak bunlar din değil,bilim olur.Din sadece Kur'andır.Kur'anın dışındakiler akıldır.Akıl ise yanılabilir ve değişebilir ve daha iyisi getirilebilir.Ademin eşinin adı kesinlikle Havvaydı fikri bence yanlış olur,çünkü Kur'anda açıkça bahsedilmemiştir,ancak ben hadislere inanarak onun adının havva olduğuna inanıyorum diyen adama ne yapabilirsinki,inancını değiştirebilir misin?değiştiremezsin.senin sadece yapacağın ayetlerde bunun açıkça zikredilmediğini ve dolayısıyla bunun kesinlik arzetmediğini söylersin ve olayı büyütmezsin,böyle basit bir meseleyi büyütmekte iyi değildir.sonuçta bu da bir akıl ürünüdür,akıl ürünü olan şeylerde her zaman değişkenlik olabilir değişkenlik olan şeylerde de olayı büyütmenin anlamı da faydası da yoktur.senin aklın sana,benim aklım bana barışın 1.adımıdır,ihtiyaçlarımızın büyüklerinden barışı unutmayalım,barışada ihtiyacımız var.kaş yapayım derken göz çıkarmakta akıllıca bir yöntem değildir.Habil ve Kabil içinde aynı şeyleri söylemek mümkün.Sevgilerimle..


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar sayın medeni  abim..

   ademin yanına havva.yı  allah ayetinde koyamazmıydı.  hayır eğer o ayette. havvayı koyarsan anlamı değişir. sanki iki kişi ilk yaratılım. ve onların seneryolarını okuyormuş havası verir. ayetin temeli yıkılır. gel beraber okuyalım.

 

Vekulnâ yâ âdemu-skun ente vezevcuke-lcennete vekulâ minhâ raġaden hayśu şi/tumâ velâ takrabâ hâżihi-şşecerate fetekûnâ mine-zzâlimîn(e)

ve dedik ki «ya Adem sen ve zevcen Cenneti mesken edin, ikiniz de ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, fakat şu ağaca yaklaşmayın ki haddi aşan zalimlerden olmıyasınız

Fe ezellehume-şşeytânu ‘anhâ feaḣracehumâ mimmâ kânâ fîhi(s) vekulna-hbitû ba’dukum liba’din ‘aduvv(un)(s) velekum fi-l-ardi mustekarrun vemetâ’un ilâhîn(in)

Bunun üzerine Şeytan onları oradan kaydırdı, ikisini de bulundukları naz-ü naimden çıkardı, biz de haydi dedik bâzınız bâzınıza düşman olarak inin ve size yerde bir zamana kadar bir karar ve bir nasıp alma var
 

  evet mesele bu ayetin içine bir havva katarsan anlamı değişir.  yahudileşir. işine geldiği anlama kayar.  akıl sahiplerine nasihat yerine bir dede korkut hikayesini andırır. ve bunu muhammet uydurdu. ya kayar.  aynı şekilde. habil ve kabil de yahudileşmedir. anlamı değiştirir.

    birde   amin meselesi   fatiha süresinin sonuna eklenmiş. hoca bitirir bitirmez cemaat amin der. kabul et. ne kadar  iyi niyetli  ama ayetin sonuna   allah koymadı.. biz iyi niyetimizden koyduk.

 

Fevesvese lehumâ-şşeytânu liyubdiye lehumâ mâ vûriye ‘anhumâ min sev-âtihimâ vekâle mâ nehâkumâ rabbukumâ ‘an hâżihi-şşecerati illâ en tekûnâ melekeyni ev tekûnâ mine-lḣâlidîn(e)

Derken Şeytan bunlara kendilerinden örtülmüş olan çirkin yerlerini açmak için ikisine de vesvese verdi, ve sizi rabbınız başka bir şey için değil, sırf Melek olacağınız yâhud ebediyyen kalanlardan olacağınız için bu ağaçtan nehyetti dedi..

   iblisin kelime oyunu .

Vekâsemehumâ innî lekumâ lemine-nnâsihîn(e)

Ve her halde ben sizin hayrınızı istiyenlerdenim diye ikisine de yemin etti
..

   evet her iyi niyet  belkide sonunda kötü olabilir.  belki  amin iyi niyet  ama allahdan ayet değil.  şimdi gelde bunları insanlara anlat.  adama deki kuranda havva yok. kuranda amin yok. kuranda habil kabil.yok. ben biliyorum adam bilmiyor. desem sen hocamısın dini bilgin ne. iki kelime bilmekle alim oldun başımıza.   ozaman her kez bildiği ile amel edecek. çünkü fitne adam öldürmekden dağa büyük bir vebal. dünyada kendimiz için günlük kulanacağımız.  yabancıların yapmış olduğu.. faydalı icatları  türkçe en güzel şekilde tercüme edip. öğreniyoruz. dünyalığı bu tercüme ile rahatlatıyoruz. iş kurana geldimi biz bilmeyiz hoca bilir. 

hiç bir günahkarın suçu başkasına yüklenmez. ....


 



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
RAMAZAN TOPTAŞ
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 17 subat 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 88
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAMAZAN TOPTAŞ

27-29 – Onlara Âdem’in iki oğlunun gerçek olan haberini oku:Onların her ikisi birer kurban takdim etmişlerdi de birininki kabul edilmiş, öbürününki kabul edilmemişti.Kurbanı kabul edilmeyen, kardeşine: “Seni öldüreceğim” dedi.O da: “Allah, ancak müttakilerden kabul buyurur, dedi. Yemin ederim ki, sen beni öldürmek için el kaldırırsan, ben seni öldürmek için sana el kaldırmam. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım.”“Ben isterim ki sen, kendi günahınla beraber benim günahımı da yüklenesin de cehennemliklerden olasın. Zalimlerin cezası işte budur!” [3,62; 18,13; 19,34] {KM, Tekvin 4,3-12; Makkabe 7,11}

30 – Nefsi, onu kardeşini öldürmeye itti. O da onu öldürüp ziyan edenlerden oldu.

31 – Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl örteceğini göstermesi için yeri eşen bir karga gönderdi.Kabil: “Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar bile olup da kardeşimin cesedini örtemedim!” dedi ve pişmanlığa düşenlerden oldu.

 

Kabil var. sizin demek istediğiniz habilin ismimi yok diyorsunuz.



__________________
özgür olmayanın imanıda olmaz
Yukarı dön Göster RAMAZAN TOPTAŞ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAMAZAN TOPTAŞ
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

merhaba Ramazan Toptaş kardeş,Kabil'in ismini ben göremedim,tam yerini söyler misiniz lütfen.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats