HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuranda Konuşan Kimdir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

pekala böyle bir ayetde yollayabilirdi. ama ne zaman muhammedin bu olayı çıktı ya Allah onun isteğini yerine getirdi ya da muhammed Allah böyle diyor dedi.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

herkes yorgun düşmüş galiba bu konudan dolayı evet biliyorum çok çetrefilli bi konu ama görülüyorki kuranda Allah lafzından çok beşer sözlerine benzeyen ayetler bulunmakta

ya bunlara mantıklı bir cevap bulunmalı
yada kuran ın orjinalliği de sorgulanmalıdır
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

 

Daha önce de yazdım.Ama sizin amacınız Kur"an"ı anlamak falan değil,bilakis anlamamak.

Allah yarattıklarının sadece yaratıcısı ve yaşatıcısı değil.Allah yarattıklarının,her türlü hallerinin tercumanı da.Bundan dolayı Kur"an,dağları,güneşi,ayı" da konuşturur.Yani onların hissiyatına da tercuman olur.

Kur"an"ın asıl muhatabı insan,insanlar olduğu içinde,her tür insan veya her tür karekteri de konuşturur,seslendirir.Yani insana,insanı tanıtır.Daha öncede yazdım.Ama siz yazılanlara gözlerinizi ve gönüllerinizi kapatıp,habire anlamsız ve komik sorular soruyorsunuz.Kur"an,peygamberleri,melekleri,cinleri,firav"nu ,hamanı ve daha bir çok kişiyi de oynamakta ve seslendirmektedir.Hatta Kur"an,ın kainatta,canlı,cansız,ölü veya diri,oynamadığı,seslendirmediği hiç kimse yoktur.

Ben,size,sizin asıl derdinizi söyleyeyim.Siz,haddinizi bilmiyorsunuz.Yani siz zayıf ve aciz yaratıklar olmayı içinize sindiremiyorsunuz.Kur"an"a hakim olamiyor,Kur"an"ı anlayamıyorsunuz,yani Kur"an"ı aşamıyorsunuz,yani Kur"an karşısında aciz ve bitkin düşüyorsunuz diye,farkına varmadan Kur"an"a saldırmaya,göya Kur"an"ı alt etmeye çalışıyorsunuz.Böylece,Kur"an"a karşı komplekslerinizi tatmin etme yoluna gidiyorsunuz.

Size bir soru:İnsanlığın henüz ulaştığı bir çok bilimsel verinin Kur"an"da yer almasına ne diyorsunuz.Örneğin:Anne rahminin üç tabaka,(39/6)dünyanın yuvarlak ve dönüyor olması gibi.(27/88)Bu veya buna benzer,bir çok ilmi verinin Kur"an"da yer alması,size ilginç gelmiyor mu?

Sizin veya bizim,yani insanlığın,bu kadar akıllı ve bilgili ataları olduğunu olabileceğini düşünebiliyormusunuz? Eğer Kur"an,sizin düşündüğünüz anlamda insan sözü olsaydı,biz veya insanlar,bu kitabı kolayca anlar veya kavrardık.Demek ki Kur"an,insanı ve insanlığı,çok çok aşan bir kaynağın ürünü.Siz,Kur"an" uslubunda veya Kur"an benzeri başka bir kitap biliyormusunuz? Bu kitabın bir benzeri var mı? Varsa getirin.Onun üzerinde tartışalım olur mu?

Selam ile.

 

 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili yorumcu, senin bu, Kuran'ın Allah'a ait oluşu kesin ve kuşkusuz inancına hayranım. Selam olsun sana!
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam kardeşlerim;

Bu tartışmayı baştan sona okudum. Tüm katılımcıların, insana nimet olan akıllarını kullanarak soru sormaları, cevap vermeleri ve böylelikle gerçeği aramaları, özellikle bu eylemi yeni konu başlıklarıyla yeni yeni konulara taşımaları teslimiyetimizi ve sade bir insan olarak "dindarlığımızı" arttırıcı olması yönüyle umut verici.

Son bir iki yıllık süreç içerisinde Kuran'ın evrenselliği / tarihselliği konusunu bu forumda çeşitli vesilelerle tartışmıştık. Keza, "Kuran'ın korunmuşluğu" konusunu da tartışmıştık.

Tartışmanın çıkış noktasında ileri sürülen itiraz ve deliller Kuran'ı anlama çabasının bir ürünü. Ancak burada müşkil bir durum var.

Kuran'ı anlama çabası ile Kuran'ı muhakkak ve muhakkak aynı ilk muhatapları gibi anlamamız gerektiği inancı birbirinden çok farklı şeyler.

Kanımca ilki iyi, ikincisi ise dayanaksız bir durum.

Kuran'ı aynı ilk muhatapları gibi anlayabileceğimiz ve daha da ötesinde aynı onlar gibi anlamamız gerektiği inanışının temelinde, Kuran'ın evrensel ve tastamam korunmuş bir beyan olduğu inanışı yatmaktadır.

Kuran'ın evrensel olduğuna iman eden kişi, kendisini Kuran'a "doğrudan" muhatap görür. Bu inanışa göre Kuran her "siz" dediğinde, biz bunu "biz" diye anlamalıyızdır. Dolayısıyla Kuran'ın tüm emirleri, misalleri hatta dil özellikleri tarih ötesine sıçrayarak bu güne ve bize hitap etmektedir.

Öncelikle şunu belirtmeliyiz ki, bu yargı ezberlenmiş bir yargıdır. Bütün ezberlenmiş yargılarımız gibi bu dahi sorgulanmalı ve test edilmelidir.

Bu hususun detaylarına "dil" referansını konu edinen ayetleri delil getirerek evvelce değinmiştik. Hatta bu konu ile doğrudan bağlantılı olan, Kuran'ın korunmuşluğu ve "Son Nebi" inanışını da irdelemiştik.

Gerek soru soran kardeşlerimizin, gerekse bu soruları cevaplamaya çalışan kardeşlerimizin içine düştüğü zorlukların temelinde yatan konu kanımca budur.

Kuran'ı, içinde bulunduğmuz zaman ve zeminin koşullarına uyduramayınca, Kuran'ın evrensel olup olmadığını bir ön mesele olarak görüp irdelemek yerine, onun beşer sözü olduğu hususunda kestirme bir çıkarım yapmak kanımca aceleci bir yaklaşımdır.

Zaten Kuran'ın Allah kelamı olduğu konusu subjektif bir kabule dayalıdır. Bunun kati, şeksiz ve şüphesiz bir delili olmaz.

Bunun yanında Kuran'ı anlama çabamızın amacı da önemlidir. Kuran'ı anlama çabamızın amacı nedir ? Forumlarda tartışmak ve bu suretle "sıkı bir ehli kitap" olmak mı, yoksa yaşadığımız zaman ve zemin içerisinde karşılaştığımız tüm deliller / veriler arasında bir bilgi kaynağı olarak ondan azami istifade etmek mi ?

Tartışmalar boyunca ileri süreceğimiz tüm hususlar hangi hayrın arttırılmasına, hangi şerrin giderilmesine katkı sağlayacak bunu her daim akılda tutmalıyız.


Kardeşlerim,

Kuran ve kendisinden önceki kitapların konu benzerliklerinin yanında "üslub" farklılıklarının bulunması bile tüm kitapların tarihsel bir nitelik taşıdığının kanıtıdır. Eğer Kuran bilgisi bu gün indirilecek olsaydı aynı şimdi okuyup bildiğimiz gibi mi indirilirdi ? Kapsayacağı meseller, irdeleyeceği konular, benzetmeler, edebi üslub, kelimeler tıpa tıp aynı mı olurdu ?

Zira, aynı olurdu diyecek kardeşlerimiz aynı mantıkla Kuran'dan önceki kitapların niçin Kuran'la bire bir aynı olmadığını izah etmek durumunda kalacaklar. Ki bu soru, "tahrif" iddiası veya kabulünün çok ötesinde, değinilen meseller, irdelenen konular ve üslup farklılıklarını temel almaktadır.

Kuran'ın önceki kitapların "bozulmuş, tahrif edilmiş" yerlerini düzeltmek yerine yenibaştan vahyedilmiş olması dahi, aynı kendisinden önceki kitaplarda olduğu gibi "tarihsel" olduğunun kanıtıdır.

Kuran'la herhangi bir bağlantısı olmayan bir beşer hakimine bile, Zeyd bağlamında tartışılan konuyu götürseniz size önce "delillerinizi" sorar.

Hiç birimiz, bu konunun ne şekilde cereyen ettiği hususunda yetkin bir bilgiye ve müşahadeye sahip değiliz.

Kuran'daki her kavram ve konuyu güncel paradigma ile anlama ve anlamlandırma çabası Kuran'a haksızlıktır.

Daha da ileri gidersek kendimize haksızlıktır. Allah'ın demediği şey hakkında "dedi" demek veya kastetmediği şey hakkında bunu kastetti demek ve inanç dünyamızı bu yargıya göre düzenlemek bizi buhrandan başkasına sürüklemez.

Bir beşer bile bir başka beşeri, ona vermediği bir şeyden mesul tutmazken, Alemlerin Yaratıcısından böyle bir tavır ummak, iç yüzünü bilemediğimiz hadiseler üzerine kurulu, bilmediğimiz bir dil ile indirilmiş bir beyandan Allah'ın bizi hesaba çekeceğine inanmak, bunu inanca veya inançsızlığa bir gerekçe edinmek Tanrı tasavvurumuzda bir takım sorunlar olduğunun göstergesidir.

Kuran'da seslenen kimsenin kim olduğu konusu, mutlaka bilmemiz gereken ve bu sebeple hesaba çekileceğimiz bir konu haline geldiğinde o sözün sahibi yeniden konuşur ve siz o seslenenin kim olduğunu bilebilecek bir kıvama erdiğinizde size onu sorar.

Zannım o ki, hayat; ne ilk muhataplarına ne şimdiki "muhataplık" iddia edenlere böyle şeyler sorulsun diye var edilmemiştir. Yaratışın gayesi bu değildir. Çünkü bu gaye, yaratılan diğer şeylerle / şu anda görüp, duyup bildiğimiz şeylerle birlikte bir bütünlük arzetmiyor.

Allah'ın zatı zaman ve mekanndan münezzeh olabilir ama başta insan olmak üzere yarattıkları için böyle bir şey söz konusu olamaz. Bunun böyle olduğunu bile bile, o günün güncel sorunları, anlayış yapısı, yöresel özellikleri ile bu günü birbirine eşitlemek neredeyse "insanlık" alemini de zaman ve mekandan münezzeh görmek gibidir.

Zatı zamandan ve mekandan münezzeh olan yaratıcının, böyle olmayan beşere hitap ederken kendisine göre değil, muhatabına göre seslenmiş olmasından daha doğal ne olabilir ?

Biz kendimiz bile, 2 yaşında bir çocukla 70 yaşında bir adama hitap ederken farklı farklı konu ve söyleme tarzıyla konuşup dururken, Allah'ın o günün koşullarına mahkum olan bir kavme onların içinde bulundukları anlama biçimine göre seslenmiş olması niçin garipsensin ?

Eğer "beddua", o kavim içerisinde "meramını anlatmak" için bir araç ise elbette Allah, "onların" konuyu iyice kavrayabilmeleri için böyle sözler kullanmış olabilir.

Allah bu gün bize vahyetse bize çok normal gelecek bazı cümleler, bizden bin dörtyüz yıl sonra yaşayacak bir topluluğa da pekala "acayip" gelebilecektir.

Dil ve paradigma birbirine ileri derecede ilintilidir. Dolayısıyla evlatlık müessesesi gibi sosyal olayların anlamlandırılması da zaman ve zemin ile fevkalade ilintilidir.

İçinde yaşadığımız zaman diliminde kimimiz kimimizi ücretli olarak çalıştırıyoruz. Bu bize gayet normal geliyor. Peki, bundan beşbin sene sonra, robotlar her bir işi üretip dururken bir insanın ücret mukabili çalıştırılmasına da aynı bu gün bizim baktığımız gibi bakılabileceğine emin miyiz ?

Kuran'ın ilk muhataplarının bu konulara nasıl baktığı ile ilgilenmek "entellektüel" bir meseledir. Asıl sorun biz bu gün bu konuya nasıl bakıyoruz ve nasıl bakmalıyız konusunda odaklanmalıdır. Böyle olmalıdır ki, doğrudan bir hayır üretebilelim veya bir şerre engel olabilelim.

İnsanın her şeyi anlamaya çalışması başka, her şeyi idrak edebileceğine, idrak etmesi gerektiğine iman etmesi başka bir şey.

Tartışmalarımızı bu minval üzerinde sürdürürsek birbirimizi kırıp incitmeden, yani bir hayır elde edeceğiz derken daha büyük bir şer işlemeden bize verilen akıl nimetinin şükrünü eda edebiliriz.

Esenlik üstünüze olsun.     




__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

TESEKKÜRLER
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
didar11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 18 mayis 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı didar11

  slm yorumcu.. diyorsunuzki  dünyanın yuvarlık olduğunu nerden bileceklerdi?? soruyorum size daha aya gidilmeden önce dinler dünyanın tepsi gibi olduğuna yada bi öküzün boynuzu üstünde olduğuna inanan ateistlermiydi ??verdiğin ayetin dünyanın yuvarlak olduğunu isbat eden tek bir delil yok!!!daha kuranın bir çok yerinde geceyi yaratan gündüzün aydınlığını bilimsel olarak açıklıycak bi veriyi bile sunamazken kaldıki dünyanın yuvarlak olduğunu isbat etsin.. bu gün vahhabiler bile hala Allahın semada olduğuna inanır ..dünyanın düz olduğuna ta peygamberin döneminde inanan araplar ellerini yukarı kaldırarak dua ederler.. birine kızdıkları zamanda gökteki sana lanet etsin derler..herlade bu insanlara bunları söyleyin diye bizler silahla konusturmuyoruz.. bir günesin etrafında dünyanın belli bi yörüngede tur atmasıyla gece gündüz olusur..ne günes doğar nede batar.. ama o zamanın anlayacağı bilimden uzak olmaları sebebiyle anca bu kadar anlayabilmisler kimsede bunları kınamıyor ki!!astronomide kuranla beslemeyen o dönemin baska kültürlerine bakarsanız araplardan astronomide sizden çok üstün olduğunu görürdünüz.. kuranı ben bilimsel mucize aracı görmek gayretinizle iman edeceksiniz bisey diyemem..
Yukarı dön Göster didar11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: didar11
 
josephus
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 11 nisan 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı josephus

merhaba didar11, yazdıklarınızın tamamını okumadım ama göz attığım kadarı ile özet birkaç şey yazayım cevaben:
 - dinin (kuranın) pozitivizme indirgenmesi bence en büyük hatalardan biri. herşeyi bilim (!) olduğu iddia edilen kurallarla açıkamak zaten gereksiz, çoğu kez de saçma veya komik.  ayrıca kimin bilimi, kim tanımlamış, hangi bilim ?
 - günümüzün kavramları (bilimsel olanlar-olduğu iddia edilenler dahil) acaba bize bir dayatma olabilir mi ?kuranın evrenselliği yanında tarihselliğini de göz önüne alıp, kurani kavramların farklı devirlerde farklı yorumlara açık olabileceğine (olması gerektiğine) ne diyebiliriz.
 - bu çerçeveden bakınca, kuranın (dinin-inancın) objektif bir bakış açısı olması da gerekmez. objektivite bir şeyleri zorlamanın-dayatmanın kaynağı olamaz mı ? inancın başlıbaşına kendisi subjektif iken, inancın kaynağı ve dayanaklarının nasıl bir objektif değer-yargı  taşımasını bekleyebiliriz ?
- peygamberin insanliği, onun elçiliğinden öncedir. örnek olmak ta bunu gerektirir belki de. uyaran peygamberin kendisi de uyarılmıştır, bunu da göz ardı etmeyelim.
- kuranı anlamak için, kafamızın içindeki çağdaş-tarihsel-geleneksel kavram yüklerinden kurtarmamız gerekebilir.
benim anladığım din, gri alanlar belirlemiyor, temel konularda (inanç esaslarında) herşeyi açık ve net belirliyor, siyah ve beyazı tespit edip, arada birşeyler olabilieceğini ihtimal dışı bırakıyor, bu önemli. peygamberin zeydin boşandığı eşi ile evlenmesi gibi, kafa karıştırdığı düşünülen benzeri durumlarda ise, yukarıdakiler çerçevesinde bi çıkarım yapabilirsiniz. bu eylem, belki yanlış gelenekleri yıkmak için yapılmıştır, belki de peygamberin insaniliğinin ağır basması ile uyarıya sebep olmuştur. doğrusunu elbette allah bilir.
her halükarda pek çok şeyin (belki de herşeyin) sorgulanması gerekir, fakat bunun bir yöntemi de olmalı, baştan kabul edilen doğru-yanlış önkabuller, farklı alanlara ait biçimlerin (din ve bilim gibi mesela) biribiri ile karıştırılması-karşılaştırılması bizi sorgulamanın sonucunda doğruya-gerçeğe götürmez çoğu kez. bulduğumuzu sandığımız doğru-gerçek ise sadece bizim (ve bizim gibi düşününenler için) objektiftir, öteki için değil.
Yukarı dön Göster josephus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: josephus
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

slm arkadaslar

Kuranda konusan kim sorusuna net bir cevap alabildinizmi acaba?
Aldinizsa kisa ve öz olarak ulastiginiz kanaati belirtirseniz sevinirim...

tskler
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

kuranda konuşanın kim olduğuna dair çok fazla seçenek var
bu bir nevi inanç meselesi
aklı hiçr zorlamadan iman edersin allah sözleri diye
veya zorlarsın başka sonuçlara ulaşırsın
eğer dersenizki akıl noksandır ozaman kuranda devamlı akletmezmisiniz diyo
aklettiğimiz zaman böyle bi sorun çıkyo sapabiliyoruz(müslümanlara göre)
ne yapacağız

akledecekmiyiz
yoksa akletmeden şüphesiz şeksiz inanacakmıyız
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats