Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
ve dediğim gibi eğer elçiyi konuşturmuşsa elçi kuranın dışında da konuşmuştur ve kaynaklara göre kocanın vucudu irinle dolu olsa kadın yalasa gene kocanın hakkını ödeyemez vb. gibi.
öncelikle seni tebrik ederim. objektif, korkusuz ve SAMİMİ olduğun için.
ikincil olarak bu konu başlığı açıldığı gibi gündeme getirdiğim ve insanların adına TANRI dedikleri bütün alemleri kuşatmış GÜÇ ile ilgili notumu değerlendirmeni rica ederim.
nitekim, oradaki iddiam bütün alemlerin üzerinde olan ve kontrolü elinde bulunduran bir GÜÇ olduğunun AKIL ile bulunabileceği yönündedir. Eğer bu tezimi çürütürsek, kuran'ı ondan sonra masaya yatıralım.
çünkü, tanrı yok ise hayat şu hikayedekine benzer :
amerikalılar, japonyada toplantıya gidiyor. ormanlık bir alanda bir amerikan ve bir japon gezerken aç bir aslana rastlıyorlar ve amerikalı hemen kaçmaya başlerken, japon çantasından spor ayakabbılarını çıkarıyor. ikiside kurtuluyor ve amerikan soruyor:
-spor ayakkabını giysen bile, aslandan hızlı koşamazdın. mantığın neydi?
japon : evet ama seni geçebilirdim ve geçtim. aslan ise senle meşgul olurdur.
bence kaçamak cevaplar bunlar kuran eğer tanrı sözü ise muhammedi tanrı konuşturuyorsa neden tanrı gibi değilde insan gibi konuşuyor kızıyor kendine göre kadınlarla olan ahkamları belrliyor savaş ganimetleri gıcık oldukları hakkında ayet geldi diyor karılarına kızıyor ayet geldi diyor. savaşta melekler yardım ediyor ama kafirleri yenemiyorlar. bence bi ilahilik değilde bir beşerilik var bu anlatım tarzında ve verilen bilgilerde lütfen önyargısız düşünün.
Aşağıdaki konu başlığını takip edersen konuşan ve seslendiren kelimelerini bilinçli olarak farklı kullandığımı ve bu kelimelerle kasıtlarımı daha iyi anlatmış olurum,
Aslında tanrının yokluğuna felan gelmek istemiyorum
Ama düşüncem kuran tanrı kaynaklı değil sanki beşer kaynaklı gibi
Bunu da kuranda anlatılanlardan çıkarıyorum ilahi bişey yok denecek kadar az belki de yok.
Bize ne muhammedin cinsel hayatından, savaş esirlerinden ganimetlerinden felan vb..
İlahi evrensel bir kitapsa
onla alakalı bişey yaptığımda aa ne kadar ilginç yararlı bişeymiş bunu olsa olsa Allah söylemiştir diyeyim.
inşallah demek istediğimi anlıyorsunuz
kuran eski kitapların çoğunlukla tevratın yeniden anlatılması ve muhammedin o günün şartları ve kendi istekleri doğrultusunda oluşturulan bir kitap gibi duruyor
yanlışsam inşallah doğruyu görürüm.
ama doğruyu görmem içinde diğer manada bi delilim yok bu Allah kelamıdır diyebileceğim bi delil
öncelikle soruların çok yerinde...cevaplarıda kuranın içinde var ama bu cevapları kendin bulmalısınn bence...cevap için ip ucunuda kendin vermişsin aslında:
Arkadaşlar ben ve benim şahsımda benim endişlerimi ikilemlerimi yaşayan
diğer arkadaşlar namına vereceğiniz bilgiler paylaşımlar için teşekkür
ederim.
lütfen temiz bir kalp özgür bir irade ve önyargısız bir beyinle düşünelim .
doğruyu bulmaya çalışalım.
yani kuran sana ancak cenabetlikten kurtulularak okumaya başladığın zaman açılmaya başlayacaktır..
bir örnek ip ucuyla konuyu kapatayım inş.:
kavimlerin helakı meselesi..bugüne kadar senin bildiğin helak,aniden bir felaketin gelmesiyle bir topluluğun yok edilmesi.işte bu bilgi atalar dininden kalan bir bilgi..ve canebet olduğunun bir belirtisi...bu tür bilgi ve ön yargılardan kurtulunca kuran sana seni ve allahın sistemini anlatmaya başlayacak..
peki helak nasıl öyleyse..kendi hayatında bunun cevabı mutlaka vardır.
öneğin para hırsıyla yaşayan bir topluluğun veya şahsın sonu nasıl olur sence..
umarım anlatabilmişimdir..
unutmaki kuranın sadece ve sadece mindarı anlatan bir kitap olduğunu kabul ederek okumazsan ,yani kıssalarada kendi hayatını sorgulamazsan cevaplara erişemezsin..
konu çok uzun vede çok önemli ama bu kadarı yetmeli bence..
Leyl Suresi 13- Kuşkusuz ahiret de dünya da bizimdir. 14- Ben sizi köpürdükçe köpüren bir ateşe karşı uyardım. 15- Ona ancak en azgın olan girer. uyarıcı gene muhammed Allah değil..
örnekler çoğaltılabilir arkadaşlar bu konuda siz ne düşünüyorsunuz nasıl açıklayabiliriz bu ayetleri hem kendi vicdanlarımız hemde bunları savunanlara karşı durumumuz açısından...
De ki:"Ey nefislerine karşı aşırı giden kullarım,Allah"ın rahmetinden umut kesmeyin.Allah bütün günahları bağışlar.Çünkü O,çok bağışlayan,çok esirgeyendir.39/53
Bu ayeti dikkatle düşünelim.Eğer bu sözler Muhammed"in sözleri olsaydı,ayet,"De ki" ile başlamazdı.Ve Muhammet muhataplarına "kullarım"diye hitap etmezdi.
Demem o ki,tüm ayet veya kıssalar,bu veya buna benzer şekillerdedir.Ayrica Kur"an,Allah"ın peygamberlerle nasıl irtibat kurduğunu söylüyor.Ya doğrudan peygamberlerle konuşur,ya elçi vasıtasıyla(cibril ve mikail),ya da peygamberin kalbine vahyederek.Yani bazı ayetlerde konuşanlar,bizzat peygamberlerdir.Ama o konuşmalar,Allah"ın peygamberin kalbine,bilincine indirdiği sözlerdir.Ve bu sözler bizim için bağlayıcıdır.Bizim için bağlayıcı olan peygamber sözleri,Kur"an"da geçen sözleriyle sınırlıdır.
Ayrica Kur"an"da,sadece Allah"ın sözleri veya vahiyleri yok.Kur"an"da şeytanın sözleri,yani şeytanın vahiyleri de var.Çünkü şeytanda vahyeder,hemde tüm ,insanlara vahyeder.Onun için Kur"an,peygamberin sözlerinin şeytanın sözü olmadığını,özellikle söyler söylüyor.
Çünkü şeytan,Allah"ın kendisine yarattığı rakibidir.Yani Allah" şeytana da vahyetme yetkisi vermiştir.Örneğin:Kur"an"da Firavn"da konuşuyor.Çünkü Firavn,şeytanın elçisidir.
Kimse kusura bakmasın ama,ben bu tartışmayı,çok anlamsız ve çok komik buldum.Allah her şeye kadir,ama insan gibi konuşamaz,öyle mi? Veya insana meram anlatmak için,insan gibi konuşursa,bu durumda insan olur,öyle mi?
öncelikle soruların çok yerinde...cevaplarıda kuranın içinde var ama bu cevapları kendin bulmalısınn bence...cevap için ip ucunuda kendin vermişsin aslında:
Arkadaşlar ben ve benim şahsımda benim endişlerimi ikilemlerimi yaşayan
diğer arkadaşlar namına vereceğiniz bilgiler paylaşımlar için teşekkür
ederim.
lütfen temiz bir kalp özgür bir irade ve önyargısız bir beyinle düşünelim .
doğruyu bulmaya çalışalım.
yani kuran sana ancak cenabetlikten kurtulularak okumaya başladığın zaman açılmaya başlayacaktır..
bir örnek ip ucuyla konuyu kapatayım inş.:
kavimlerin helakı meselesi..bugüne kadar senin bildiğin helak,aniden bir felaketin gelmesiyle bir topluluğun yok edilmesi.işte bu bilgi atalar dininden kalan bir bilgi..ve canebet olduğunun bir belirtisi...bu tür bilgi ve ön yargılardan kurtulunca kuran sana seni ve allahın sistemini anlatmaya başlayacak..
peki helak nasıl öyleyse..kendi hayatında bunun cevabı mutlaka vardır.
öneğin para hırsıyla yaşayan bir topluluğun veya şahsın sonu nasıl olur sence..
umarım anlatabilmişimdir..
unutmaki kuranın sadece ve sadece mindarı anlatan bir kitap olduğunu kabul ederek okumazsan ,yani kıssalarada kendi hayatını sorgulamazsan cevaplara erişemezsin..
konu çok uzun vede çok önemli ama bu kadarı yetmeli bence..
vesselam...
kuranı okudum okudum çok araştırdım araştırdıkça manasız gelmeye başlayan ayetler oldu zamanla daha objektif ve cehennem korkutmalarından sıyrılarak özgürce baktığımda bu şeylerin daha fazla olduğunu gördüm. eğer bi kitap ilahi ise ilah konuşur peygambere de böyle de der. ama ayetler de de ki kısmı çoğunda zorlamadır. lütfen bana diyorsunuz ama sabit temiz bir kalble düşünün bi bende cenabetlikten arınarak okudum kuranı önyargısız ama zamanla çelişkileri görmeye başladım. biliyorum söylediğim şey çok zor ve tehlikeli ama böyle düşünüp yeniden okumalıyız.
sizde mesela kuranın muhammed ve arkadaşları tarafından eski kitaplardan esinlenerek ve kendi aralarında iştişareleri ile ve kendi menfaat ve ihtiyacları doğrultusunda yazdıklarını düşünün ve ona göre bir daha okuyun hangisi ağır basacak
Allah kelamı olduğumu? Kul Kelamı olduğumu?
İkra suresinde Allah peygamberine 3 kez oku dedirtiyor Allah onun okuması olmadığını bilmiyormu şimdi bunda bir hikmet var demeyin..
Leyl Suresi 13- Kuşkusuz ahiret de dünya da bizimdir. 14- Ben sizi köpürdükçe köpüren bir ateşe karşı uyardım. 15- Ona ancak en azgın olan girer. uyarıcı gene muhammed Allah değil..
örnekler çoğaltılabilir arkadaşlar bu konuda siz ne düşünüyorsunuz nasıl açıklayabiliriz bu ayetleri hem kendi vicdanlarımız hemde bunları savunanlara karşı durumumuz açısından...
De ki:"Ey nefislerine karşı aşırı giden kullarım,Allah"ın rahmetinden umut kesmeyin.Allah bütün günahları bağışlar.Çünkü O,çok bağışlayan,çok esirgeyendir.39/53
Bu ayeti dikkatle düşünelim.Eğer bu sözler Muhammed"in sözleri olsaydı,ayet,"De ki" ile başlamazdı.Ve Muhammet muhataplarına "kullarım"diye hitap etmezdi.
Demem o ki,tüm ayet veya kıssalar,bu veya buna benzer şekillerdedir.Ayrica Kur"an,Allah"ın peygamberlerle nasıl irtibat kurduğunu söylüyor.Ya doğrudan peygamberlerle konuşur,ya elçi vasıtasıyla(cibril ve mikail),ya da peygamberin kalbine vahyederek.Yani bazı ayetlerde konuşanlar,bizzat peygamberlerdir.Ama o konuşmalar,Allah"ın peygamberin kalbine,bilincine indirdiği sözlerdir.Ve bu sözler bizim için bağlayıcıdır.Bizim için bağlayıcı olan peygamber sözleri,Kur"an"da geçen sözleriyle sınırlıdır.
Ayrica Kur"an"da,sadece Allah"ın sözleri veya vahiyleri yok.Kur"an"da şeytanın sözleri,yani şeytanın vahiyleri de var.Çünkü şeytanda vahyeder,hemde tüm ,insanlara vahyeder.Onun için Kur"an,peygamberin sözlerinin şeytanın sözü olmadığını,özellikle söyler söylüyor.
Çünkü şeytan,Allah"ın kendisine yarattığı rakibidir.Yani Allah" şeytana da vahyetme yetkisi vermiştir.Örneğin:Kur"an"da Firavn"da konuşuyor.Çünkü Firavn,şeytanın elçisidir.
Kimse kusura bakmasın ama,ben bu tartışmayı,çok anlamsız ve çok komik buldum.Allah her şeye kadir,ama insan gibi konuşamaz,öyle mi? Veya insana meram anlatmak için,insan gibi konuşursa,bu durumda insan olur,öyle mi?
Selam ile.
İnsan gibi konuşur ama insan gibi düşünemez lanet edemez elleri kurusun kurudu da diyemez kurutacak olan o dur başkası değil Ozaman Allah başka bi gücten elleri kurusun diye destek istiyor öylemi? bu konu saçma ve komik öylemi? peki bu mantık saçma ve komik değilmi?
ben kuranda konuşan başka varlıklara karşı dediğim bişey yok onu anlatıyor şöyle oldu böyle oldu diye hepsinin dediğini yaptığını anlatıyor ama bazı ayetler varki onu Tanrı değil de muhammedin söylediğin daha kuvvetli ihtimal Fatiha
1. Bismillahirrahmânirrahîm
2, 3, 4. Hamd, Âlemlerin Rabbi, Rahmân, Rahîm, hesap ve ceza gününün
(ahiret gününün) maliki Allah'a mahsustur.
5. (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.
6, 7. Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet;
gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Bu ayet Allah sözü olabilir mi?
De ki ekleme lütfen ayetlerde deki yok
Bakara
(30) Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife
yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek
birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve
takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi
bilirim" demişti.
Hakka 40:
Kuşkusuz o kuran kesinlikle yüce bir
elçinin sözüdür.
Tekvir 19:
Bu kesinlikle değerli bir elçinin sözüdür.
Tekvir 20:
Arşın sahibinin katında güçlü ve değerli elçinin.
Tekvir 21:
İtaat edilir sonra güvenilir elçinin.
İşte siz öyle kimselersiniz ki, onları seversiniz, halbuki onlar
sizi sevmezler, siz kitap(lar)ın hepsine inanırsınız, onlarsa sizinle
buluştukları zaman "inandık" derler. Başbaşa kaldıkları zaman da
kinlerinden dolayı parmaklarının uçlarını ısırırlar. De ki: "kininizle
geberin!". Şüphesiz ki Allah göğüslerin (gönüllerin) özünü bilir. (Ali
İmran süresi 119)
Allah beddua ediyormu? yoksa muhammedmi ediyor bedduayı eğer Allah ediyorsa gücü var gebertmeye niye etmiyorda beddua ediyor sizce..? de ki varsa da bile düşünce Allaha ait gibi ayete göre. geberin kısmı söyleyen Allah yani.
''Onları(Yahudi ve Hıristiyanları)Allah yok etsin. Tevbe:30
''And olsun ki ey inkarcılar!Siz aykırı görüştesiniz!Bundan dönebilecek
kimseler döndürülür.Boş sanıda bulunan,bilgisizliğe saplanıp kalanların
canı çıksın.'' Zariyat:8-11
''Ebu Leheb in elleri kurusun!Yok olsun!Malı ve kazandığı kendisine
fayda vermez.Alevli ateşe yaslanacaktır.Karısıda,boynunda bir ip olduğu
halde ona odun taşıyacaktır! Tebbet suresi.
Beddua eden bir tanrımı? yoksa beddua eden bi beşer mi?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma