Yazanlarda |
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Sevgili Naci, bir de, Kuran'ın her sözünün evrenselliği konusundaki inancınızdan hareketle, örneğin, aşağıdaki ayetleri nasıl güncellediğinizi merak ediyorum.
Süleyman Ateş Meali'nden: 50. Ey peygamber, biz, ücretlerini (mehirlerini) verdiğin eşlerini; Allah'ın sana ganimet olarak verdiğ(i savaş esir)lerinden elinin altında bulunan(cariye)leri; amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helalkaldık. Bir de kendisini (mehirsiz olarak) peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini almak dilediği inanmış kadını, diğer mü'minlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helal kıldık). Biz, eşleri ve ellerinin altında bulunan(cariye)leri hakkında mü'minlere yapmalarını gerekli kıldığımız şeyi bil(dir)dik. (onların bu hususta ne yapması lazım geldiğini de daha önce açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın, (sen bir sıkıntıya, güç bir duruma düşmeyesin). Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. 51. Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. (Geçici olarak) Ayrıldıklarından (tekrar birleşmeyi) arzu ettiğine (dönmekte) senin üzerine bir günah yoktur. Onların gözlerinin aydınlanıp tasalanmamalarına ve hepsinin, senin verdiklerinerazı olmalarına en elverişli olan budur. Allah sizin kalblerinizde olanı bilir. Allah bilendir, halimdir (birden öfkeye kapılıp ceza vermez). 52. Bundan sonra artık sana (başka) kadınlar(la evlenmek), güzellikleri çok hoşuna giden kadınlar olsa da, bunları başka eşlerle değiştirmek helal değildir. Yalnız elinin altında bulunan(cariye)ler bunun dışındadır. Allah, her şeyi gözetleyicidir.
|
|
|
Sevgili Haktansapmaz.
Önceki sorularınızı da cevaplamaya devam edeceğim.Çünkü Arapça sorular soruyorsun.Yani yüksek ve çok seçkin sorular soruyorsun.Sırası gelmişken söyleyeyim.Arap ve Araf kelimeleri birbiriyle müteşabih bir çift kelimedir.Yani Arap demek,Araf demektir.Yani Araf veya Arap kelimelerinin Kur"an"a göre anlamı,yüksek,seçkin""dir.
Yani Kur"an,"YÜKSEK BİR YERDEN,YÜKSEK BİR LİSAN İLE VE ALEMLERİN RABBİ TARAFINDAN İNDİRİLMİŞTİR.
Yani Arap kelimesi,herhangi bir ırk veya kavmi vurgulamaz.Ancak Kur"an aynı kelimeyi peygambere muhatap olan toplumu veya tüm kişiler içinde kullanır.Çünkü muhammet"e bizzat muhatap olan müslümanlar,müslümanların en seçkini veya toplumların en yükseğidir.Muhammet"e muhatap olan müşriklerde,müşriklerin en yükseği,yani en katmerlisidir.Bundan dolayı,peygamberlere doğrudan muhatap olduğu halde,peygamberlere inanmamakla kalmayıp,ona engel olmaya çalışan müşrikler,ebediyen cehennemliktirler.Bu ayri bir konu.
Yukarda verdiğin ayete veya sorduğun soruya gelince:
Bütün ayetler gibi,bu ayetinde mikro ve makro"dan verdiği mesaj veya mesajlar vardır.Ayetin makro açıdan verdiği mesajdan söz etmiyeceğim.Çünkü,beni bir yerlere ispiyon etmenden korkarım:)
Ayetin mikroda,yani yeryüzü veya küresel açıdan verdiği mesaj:Hiç kimse,ben devlet başkanıyım, büyük bir iş adamıyım veya toprak zengini bir ağayım,benim imkanlarım çok geniş,bende bir çok eş edinmeliyim diyerek peygamberliğe soyunmasın.Sıradan müslüman veya insanlar,makamı,mevkii ne olursa olsun,bir eşin yerine başka bir eş alabilmesi için,ilk eşini boşamalıdır.
Bu ayetten bir kitap yazılabilir.Ama arif"e,tarif gerekmez.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
didar11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 18 mayis 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 62
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ya arkadaslar sizleri anlamıyorum.. sizler hayal
dünyasındamısınız yeni bi islam düzenimi getirmek
istiyorsunuz bi karar verin ..herkes kendince bi din
çıkarmıs ona inanıyor galiba.yani resulun onca esi yokta
hep hanım alırken diğer eslerini bosamısmı yani??peki islam
tarihinde onca beyan edilen hanımlarla nikahı olmadan aynı
evdemi yasamıs.. ilginç bi durum.. ayet var ortada
güzellikleri hosuna gitse dahi bu hanımlar dısında almak
sana artık helal değil diye.. bu ne manaya geliyor peki??
her güzel görünce peygamber birine meyl ediyor diğerlerini
bosuyorda ondanmı Allah ihtar ediyor acaba
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
didar11 Yazdı:
yorumcunun su yorumuna ne diyimki bilmem ancak bir insan bu kadar hayalci olur. yorumcu; Bilhassa bu ayetten,Kur"an"ın ince deriden veya altın gümüş vari varak veya levhalardan mamül bir kitaba yazıldığını düşünüyorum.Kur"an"ın Ramazan ayında inzal edildiğini haber veren ayettende,Kur"an"ın tamamlanmış bir kitap halinde muhammed"e verildiğini,Muhammed"in,Kur"an"ı insanlara parça parça okuyup,ezberlettiğini düşünüyorum.73/20 su itikade bakarmısınız.. bu kadar sapma daha görmedim hayatta.. akıll lazım üstadım akıl.. baskada bisey demiyorum size.. demekki tüm olacak hadiseleri biliyor peygamber hepsini hemde ve kendince bu senaryoyu bilmiyormus gibi davrandı ha.. bu sözlere bakıpta ateist olanlara şaşmamak lazım size gülerler |
|
|
Ya ben sana ne diyeyim dostum.Sen,o peygambere,vaktiyle(galubelada)bizzat muhatap olduğun halde inanmadın ki,yazılı Kur"an" vasıtasıyla ona inanasın.
Size hem üzülüyorum ve siz ve sizin gibilerin varlığından dolayı,Allah"a şükrediyorum.Çünkü ben size göre farklıyım,yani size göre müslümanım.Siz olmasanız,benim inanmamın,hiç bir değeri olmazdı.
Çok yaşa.Çok yaşayın,emi.
|
Yukarı dön |
|
|
didar11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 18 mayis 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 62
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
biri derki incil ve tevrat kuran dan sonra yazıldı biride
derki resul tek eşliydi birini aldığında diğerini bosuyordu
vs.. nerden çıkarıyorsunuz bu iddaları.. ateistler bile
sizin kadar resulun o dönemini bu kadar alllak bullak
etmiyor.. ha sizler o yasamın içinde adaletsizliği görüyor
da nasıl bu zamanki anlayısa döndürebilirz diye mücadele
ediyorsanız bence gerçek sekliyle ya kabul edin bu dini
yada red edin yada kültürel beseri kuramlar diyin ne bilim
.. bari mantıklı iddalar yapın
|
Yukarı dön |
|
|
didar11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 18 mayis 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 62
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
evet yorumcu her mecnun kendini farklı görür.. aklı bi
kenara atıp sorgulama yada bütüncül bakmak yerine bi hayal
kurmussun onada belli ayetleri kendine delil edinmis
kendince bi din kurmus ona inanmıssın.. sen mutlu olduktan
sonra bize ne fikirlerinden
|
Yukarı dön |
|
|
ibrahim-40 Newbie
Katılma Tarihi: 04 haziran 2010 Yer: Almanya Gönderilenler: 20
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
nihayet bir kanaate vardin didar tebrik ederim... kendini hirpaladiginda yanina kar kaldi, hatta mevsimlik hastaliga yakalandinsada sasmam;)....
saka bir yana akli melekeleri calistirmayip din denilen olguya ayagi yere basmaz yada tersiyle ayagi yerden kesik ve ütopik bir algilama bicimiyle yaklastiginizda din sizin icin efsane olur.... akibetide mechul olur:)
herkese hayirli günler, paylasimlar.......
|
Yukarı dön |
|
|
asım Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 agustos 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1700
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
eveet arkadaşlar...
kuran sünnet icmaai ümmetten yanlız kurana geçtik...
şimdi de yalnız akıl yalnız vicdan yalnız adalet safhasına geldik...
akla vicdana adalet uymayan kuran ayeti de olsa bırakıp geçebilmeliyiz...
tanrının gerçek yolu bu ise yoldan çıkmaktansa sözden çıkmalıyız...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yorumcu Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:
Sevgili Naci, bir de, Kuran'ın her sözünün evrenselliği konusundaki inancınızdan hareketle, örneğin, aşağıdaki ayetleri nasıl güncellediğinizi merak ediyorum.
Süleyman Ateş Meali'nden: 50. Ey peygamber, biz, ücretlerini (mehirlerini) verdiğin eşlerini; Allah'ın sana ganimet olarak verdiğ(i savaş esir)lerinden elinin altında bulunan(cariye)leri; amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helalkaldık. Bir de kendisini (mehirsiz olarak) peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini almak dilediği inanmış kadını, diğer mü'minlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helal kıldık). Biz, eşleri ve ellerinin altında bulunan(cariye)leri hakkında mü'minlere yapmalarını gerekli kıldığımız şeyi bil(dir)dik. (onların bu hususta ne yapması lazım geldiğini de daha önce açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın, (sen bir sıkıntıya, güç bir duruma düşmeyesin). Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. 51. Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. (Geçici olarak) Ayrıldıklarından (tekrar birleşmeyi) arzu ettiğine (dönmekte) senin üzerine bir günah yoktur. Onların gözlerinin aydınlanıp tasalanmamalarına ve hepsinin, senin verdiklerinerazı olmalarına en elverişli olan budur. Allah sizin kalblerinizde olanı bilir. Allah bilendir, halimdir (birden öfkeye kapılıp ceza vermez). 52. Bundan sonra artık sana (başka) kadınlar(la evlenmek), güzellikleri çok hoşuna giden kadınlar olsa da, bunları başka eşlerle değiştirmek helal değildir. Yalnız elinin altında bulunan(cariye)ler bunun dışındadır. Allah, her şeyi gözetleyicidir.
|
|
|
Sevgili Haktansapmaz.
Önceki sorularınızı da cevaplamaya devam edeceğim.Çünkü Arapça sorular soruyorsun.Yani yüksek ve çok seçkin sorular soruyorsun.Sırası gelmişken söyleyeyim.Arap ve Araf kelimeleri birbiriyle müteşabih bir çift kelimedir.Yani Arap demek,Araf demektir.Yani Araf veya Arap kelimelerinin Kur"an"a göre anlamı,yüksek,seçkin""dir.
Yani Kur"an,"YÜKSEK BİR YERDEN,YÜKSEK BİR LİSAN İLE VE ALEMLERİN RABBİ TARAFINDAN İNDİRİLMİŞTİR.
Yani Arap kelimesi,herhangi bir ırk veya kavmi vurgulamaz.Ancak Kur"an aynı kelimeyi peygambere muhatap olan toplumu veya tüm kişiler içinde kullanır.Çünkü muhammet"e bizzat muhatap olan müslümanlar,müslümanların en seçkini veya toplumların en yükseğidir.Muhammet"e muhatap olan müşriklerde,müşriklerin en yükseği,yani en katmerlisidir.Bundan dolayı,peygamberlere doğrudan muhatap olduğu halde,peygamberlere inanmamakla kalmayıp,ona engel olmaya çalışan müşrikler,ebediyen cehennemliktirler.Bu ayri bir konu.
Yukarda verdiğin ayete veya sorduğun soruya gelince:
Bütün ayetler gibi,bu ayetinde mikro ve makro"dan verdiği mesaj veya mesajlar vardır.Ayetin makro açıdan verdiği mesajdan söz etmiyeceğim.Çünkü,beni bir yerlere ispiyon etmenden korkarım:)
Ayetin mikroda,yani yeryüzü veya küresel açıdan verdiği mesaj:Hiç kimse,ben devlet başkanıyım, büyük bir iş adamıyım veya toprak zengini bir ağayım,benim imkanlarım çok geniş,bende bir çok eş edinmeliyim diyerek peygamberliğe soyunmasın.Sıradan müslüman veya insanlar,makamı,mevkii ne olursa olsun,bir eşin yerine başka bir eş alabilmesi için,ilk eşini boşamalıdır.
Bu ayetten bir kitap yazılabilir.Ama arif"e,tarif gerekmez.
Selam ile.
|
|
|
Pardon.Ayetin verdiği mesajlardan, çok önemli bir küresel mesaji atladım.
Ayet,Türkiye ve islam dünyasında cereyan eden "Ehli Beyt" tartışmalarına da cevap vermektedir.Ayet,peygamberin eşleri ve kızlarına ilaveten,üç kuşak akrabalarının da Ehli Beyt"ten olduğunu vurgulamaktadır.
Ayet,üç kuşaktan,peygamberin yakın akrabası olan kadınlara doğrudan, dolaylı olarak da erkeklerine dikkat çekmektedir.Buna göre,peygamberin kızları ve bu kızların akrabaları,yani kocaları ve çocukları,halası,dayısı,amcası,teyzesi ve bunların kocaları ve çocukları Ehli Beyt"tendir.
Eğer tarihsel rivayetler doğru ise,Aleviler müsterih olsun.Hz.Ali ve onun çocukları,ama sadece çocukları,Ehli Beyt"tendir.Peygamberin eşlerinin,babaları,kardeşleri,anaları da Ehli Beyt"tir.
Ayetin sözünü ettiği,dayısının,halasının,amcasının,teyzesinin kızları,peygamberin eşleri falan değil.Peygamberle birlikte,peygamberin evinde ikamet eden ve kadınlı,erkekli,küçüklü,büyüklü akrabalarıdır.Bunların hepsi,Medine de peygamberin ikamet ettiği Mescit"te ikamet ediyorlardı.
Şu anda da,cennette birlikte ikamet etmektedirler.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bütün ayetler gibi,bu ayetinde mikro ve makro"dan verdiği mesaj veya mesajlar vardır.Ayetin makro açıdan verdiği mesajdan söz etmiyeceğim.Çünkü,beni bir yerlere ispiyon etmenden korkarım:)
Bu ayetten bir kitap yazılabilir.Ama arif"e,tarif gerekmez. Naci Çelik
İyilik gör e mi!
Makro mikro bir yana, soruyu sorarken, vereceğin cevapta başka dünyalara taşıyacağını düşünmüştüm!
Altmışından sonra da ispiyon edilmekten korkuyorsan, ne yapalım kalsın, makrodan verdiği mesajı sana kalsın, beraberinde bir sonraki dünyaya taşı/götür! Ama orada da bunu sana soracağım :))
Sağlıklı olman dileğimle.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Sevgili Naci, düşünmek, hatta hayal etmek aklın, akıllının önemli fonksiyonlarındandır. Düşüncelerinize ve kimi hayal gücünüzün ürünü saplantılarınıza da saygım var. Düşüncelerinizin önemli bir bölümüne de katılıyorum. Kuran'ın İlâhî oluşu, ilk inananları tarafından ilk ağızdan ezberlendiği /73/20, 4/102), ilk elden yazıldığı, dizayninin sonradan yapılmadığı vs.
Ancak katılamadığım kimi yorumlarınız da oldukça çok. Bunların önemli bir bölümünün sizin hayal ürününüz olduğunu düşünüyorum. Kuran'ın tüm kelimelerinin ilk defa vahiy ile Muhammed'e duyurulduğu, daha önce hiç kimsenin bu dili bu kelimeleri bilmediği, Muhammed'in muhataplarının bu dili, bu kelimeleri onun ağzından ilk defa duyar duymaz anladıkları; meleklerin eliyle yazılmış olarak Muhammed'e verildiği...
Bu aşamada, şu hususu da sormak için araya girdim:
Sizin iddianıza göre Kuran'ın bütün kelimeleri daha önce yeryüzünde hiç bir kimse/millet tarafından bilinmiyor, konuşulmuyordu, ilk defa bu kelimeleri Muhammed'in ağzından duyuyorlardı Muhammed'in muhatapları... Muhammed'in risaletine kadar, içinde yaşadığı Arap toplumunun konuştuğu bir dili yok muydu? Araplar hangi dili konuşuyordu bundan önce? Bilmedikleri, ilk defa duydukları bu ilahi dilde kelimeleri duyunca Muhammed'in ağzından hemen nasıl anlayabildiler? Sevgili Haktansapmaz.Mucize anlayışınızın ne olduğunu bilmiyorum.Ama benim inancım odur ki,Allah bütün peygamberleri,çok özel ayetlerle desteklemiştir.Aksi takdirde hiç bir peygamber muaffak olamazdı.Siz veya biz,Hasan Mezarcı"ya,İskender Evrenosoğluna,Bülent Hanıma.v.s.niye inanmadık.Bana göre,peygamberlerin çok açık mucizelerle,yani çok açık veya sıradışı ayetlerle desteklenmesi,Allah"ın değişmez Sünnetlerindendir.Bana göre,Allah her peygambere,kendilerine özel,çok açık mucizeler vermiştir.Hz.Muhammed"in,en büyük mucizesi de,ilk muhatapları açısından sözünü ettiğim şeydir,diye düşünüyorum.Aksi takdirde,Muhammed"ten mucize isteyen muhataplarına Allah,"senin onlara okuduğun Kur"an,onlara yetmiyormu", demezdi.
Çünkü.Kur"an gibi bir kitap veya Kur"an gibi bir kitabı yazan,bir Zat.Kendisinden mucize isteyenlere,Kur"an"ın okunuşunu duymanız size yetmiyor mu,demezdi.Çünkü böyle bir mucizeye çocukların bile inanmayacağını veya "çok komik" diyeceğini bilirdi.
"Biz her peygamberi yalnız kendi kavminin dili ile gönderdik ki onlara açıklasın... (14/4) Süleyman Ateş Meali.Bu veya buna benzer ayetlerin,benim yorumumla çelişir hiç bir yanı yok.Elbette Allah,her kavme,dillerini,dinlerini,törelerini bilen ve kendilerinin çok iyi tanıdığı birini,birilerini peygamber olarak gönderiyordu.
Madem ki,Allah,peygambere kavminin diliyle hitap ediyordu,peygamber onlara neyi açıklayacaktı ki?
Bana göre,peygamberin muhatapları,daha önce hiç bilmedikleri,bir lisan ile indirilen ve bizzat peygamberin okuduğu vahiyleri genel olarak anlıyorlardı.Mucize olan da bu idi.Ancak,bugün biz,Türkçe Kur"an çevirilerini anladığımız kadar veya bugün biz,Türkçe Kur"an çevirilerini anladığımız gibi anlıyorlardı.Bugün biz veya araplar,okuduğu Kur"an"ı,ne kadar anlıyor veya anlıyabiliyor? Veya aynı şeyi mi anlıyor,anlıyoruz.İşte...Peygamber onlara,ayetleri nasıl anlamaları ve nasıl uygulamaları gerektiğini açıklıyordu.İşte,peygamber bu açıklamalarını onlara,onların anladığı yerel dille yapıyordu.Bana göre,söz konusu yerel dilin yerini,zaman içinde Kur"an"ın getirdiği dil veya Kur"an lisani üzere oluşturulan yeni ve yerel bir dil aldı.
Eğer ben,yaptığım yorumların doğru olduğunu size ispat etsem,ispat edebilsem,çok az bir kısmınız hariç,hepiniz benim yaptığım yorumlara inanırdınız.İşte,peygamberin bu olağan dışı büyük özelliğinden dolayı,insanlar,onun okuduğu ayetlere ve onun açıklamalarına inanıyordu.Aksi takdirde,ona hiç kimse inanmazdı.
Elbette,en doğrusunu Allah bilir.
Selam ile.ayeti ile birlikte bu konuda da yapacağınız açıklamalarınızı merak ediyorum.
Selam ve sevgiler. |
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
|
|