HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KUR’AN DA GEÇEN KIBLE SÖZÜNDEN NE ANLAMAL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Allah, Kuran'ın neresinde sayın Haluk'un: "Allah benim huzurumda kıyam edin, ruku edin, secde edin diyor ve bunu yaparken benden yardım dileyin..." dediğini ve yine sayın prangasız'ın: " ... benim için kıyam edin, ruku edin, secde edin..." dediğini şahsen merak ediyorum. İsterseniz görüşlerinize dayanak yaptığınız ayetleri yazın da onlar üzerinden fikirlerimizi beyan edelim!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Kur'anda geçen kelimelerin, sözcüklerin emirlerin anlamlarını bu şekilde anlıyorsanız size başka sözüm olamaz. Allah beni tesbih edin, zikredin ve yüceltin der. Anne babalarımız bile kendilerine saygı duyulmasını istiyorsa Allah ta bunun daha güzelini isteme hahkına sahiptir. Sizler bunları nasıl anlarsınız o herkezin kedi sorumluluğudur. Bu konularda daha öncede konuştuğumuz ve tartıştığımız için tekrar anlatmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Her insan yaptıklarından sorguya çekilecektir. SAYGILARIMLA  halukgta

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz


Alıntı:
sayın prangasız'ın:benim için kıyam edin, ruku edin,
secde edin...

dediğini şahsen merak ediyorum. İsterseniz görüşlerinize
dayanak yaptığınız ayetleri yazın da onlar üzerinden
fikirlerimizi beyan edelim!


O kısmı düzelttim abi,dil sürçmesi olmuş..kendiniz için
olacaktı..kıyam secde ruku etmezseniz,kendi ellerinizle
kendinize zarar vereceksiniz vs babında..teşekkürler..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim

     Sevgili halukgta

     Kitabımızın hiç bir yerinde 'namazlarınızı kılarken kıbleye dönün' diye bir ayet yoktur diyorsun.Doğru diyorsun da, kitabımızın neresinde 'Adem ile Havva,Habil ve Kabil,,Amin(kabul et manasında),Sela var? Bunlar yanlış da olsalar artık dinleşmiş terimlerdir. Bir nevi kitabımıza iftiradır.

     İftira deyince,bir gazetenin yazdığı  bir hikaye geldi aklıma.Abuk sabuk bir hikaye ama mesajı önemli.

     Adamın biri, bir kızı evlatlık alıyor.Kız fettan çıkıyor.Karnı şişmeye başlıyor.Herkes adamın yüzüne tükürüyor.Adam 'ben yapmadım'dediyse de,kimseyi inandıramıyor.Kahrından ölüyor.Cennete gelince,içeri almıyorlar.Adam da, 'o bana yapılan bir iftiraydı,dünyada oldu siz de mi o iftiraya inanıyorsunuz' dediyse de kimseyi ikna edemiyor.Allah katına çıkarıyorlar.Allah'da şöyle diyor'Dünyada Meryem diye bir kadın vardı.Ben de Cebrail vasıtasıyla ruhumdan üfürdüm.İsa adlı bir oğlu oldu. Bu 'Allah'ın oğlu dediler.Ben bile bu iftirayı üzerimden atamadım,sen hiç atamazsın onun için senin yerin cehennemdir'der.

    Kısadan hisse...

    Kitabımızda yer alan beşeri terimleriyle,kitabımızın yanlış ve eksik yorumlarıyla ve yanlış hadislerle mücadele,her müslümanın CİHADI olmalıdır.

    Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Sayın Efrayim Bey. Kur'anın bahsetmediği ve Rabbim katından olan hiç bir isim yada bilgiler bizleri ilgilendirmez, elbette içimize giren hurafelerdir bunların bir çoğu.

 Gelelim kabul et, amin konusundaki sözlerinize. Fatiha suresinde ne diyordu hatırlayınız lütfen.  Yanlız sana ibadet ederiz yanlız senden yardım dileriz. Bakara 186. ayetinde Allah, bana dua edenin çağrısına cevap verirrim der. Araf 56. ayette, ürpererek ve ümit ederek dua edin der. Dua konusunda yüzlerce ayet vardır. yani Allah bizlerin kendisinden istekte bulunmamızı söyler. Bizlerde yaptığımız duaların kabulu için elbette ne olur dualarımızı kabul et diyerek, Rabbim e yakaracağız bundan daha doğal ne olabilir?

Allah yarattığı kullarından kendisinin tesbih edilmesini ve yüceltilmesini bekler. Bakara 185. ayetinde, sizi doğru yola kılavuzladığı için Allah'ı yüceltmenizi ister der bizlere. Bakara 21. ayetinde yine Allah bizlere; Ey insanlar! Sizi de sizden öncekileri de yaratan Rabbinize ibadet edin ki, korunabilesiniz der. Demekki Allah kullarından bir ibadet bekliyor. Bu ve buna benzer birçok ayetler vardır ki Allah kendisine nasıl ibadet edileceğini gösterir. Hatta savaç halinde dahi elçisinin imamlığında önderliğinde kıyam, ruku ve secde ettiği örneğini dahi verir.

Bizler kulları olarak neler yapmalıyız herşey kur'anda vardır yeterki sözlerin, kelimelerin anlamlarını değiştirmeden okuyalım ve anlıyalım. her beşer yaptıkları ile sorumlu olacaktır. Kimin daha doğru anladığını Yüce Rabbin huzurunda göreceğiz. SAYGILARIMLA  Halukgta

 

 

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

        Efrayim

        Sevgili halukgta

        Amin, Tevrat'ta yer alır, 4 İncil'de de yer alır. Kitabımızda yer almaz. putpereslikten kaynaklanan bir beşeri terimdir.Özü Amon-ra'dır.Güneş tanrısıdır.

        Sizin gibi temiz, masumhane düşünenler sayesinde ve bazı art niyetliler sayesinde Fatiha'da 'Amin' diyerek,bilerek veya bilmeyerek Allah'a şirk koşuyoruz.

        Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Sayın arkadaşım fatihada amin demenin normal olduğunu benmi söyledim size, yoksa sizmi benim yerime söylüyorsunuz? Amin sözcüğüne gelince doğrudur kur'anda geçen bir sözcük değil. Bu kelimenin gerçek anlamı nereden topluma geçmiş bunu tam olarak bilemem. Sizin anlattığınız ve buradan geçmiştir denilen bir vakadır bunu anlatanlar var, ama tam doğruluğu konusunda kesin bir kanıt yoktur.

 Tüm İslam alemi, insanlık amin sözcüğünü ne anlama gelerek kullandığını biliyor. İslam dini pamuk ipliğine bağlı bir din değildir. Allah amaca ve niyete bakar. Siz bu anlatılana inanıyorsanız amin demezsinizde Rabbim kabul et inşallah dersiniz. Buda hepimizin genelde yaptığı bir yakarıştır. Fakat amin diyenleri şirk ile aynı kefeye koymak yanlıştır bana göre. Daha doğrusu Rabbin yemin ederek kolaylaştırdım dediği dinine, kitabınada uymaz.

Günümüz geleneksel islam dininde insanlara, İslamiyeti öcü olarak neredeyse gösterip ne yapsan günah zihniyeti ile toplumu karabasan bir toplum haline getirmişlerdir. Amin diyenlerin şirk koştuğunu söylemekte benim için aynı düzeydedir. Bu sözcüğü söyleyenler dualarının kabulü için Allah tan destek beklediği anlamı veriyorlarsa bu kelimenin günümüz yüz yılında geçmişte ne anlam verildiğinin hiç bir önemi yoktur. Öyle kelimeler vardırki yüzlerce yıl önce çok farklı anlamlarda kullanılmış olduğu çıkmıştır ortaya, fakat hiç kimse geçmişteki anlamında kullanmaz. Çünkü toplumun içine yeni anlamıyla girmiştir. Bu tür konuları böyle büyütüp şirk ile eş değerde tutarsak, bizim dini saptıran hurafelerle yaşatanlardan hiç bir farkımız kalmaz. SAYGILARIMLA  Haluk GÜMÜŞTABAK

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Yasak dolunaylar"ın hangileri olduğu bellidir ve onların yıl içindeki yerleri sabittir. Kuran'da bu söyleniyor mu; kanıt var mı? Elbette. 
 
Örneğin sıcak kelimesi. YASAK DOLUNAYLAR anlamındaki "eşhurul hurum"un ilki olan ŞEHRU RAMAZÂN sıcak dolunay anlamına geliyor. Çünkü RAMAZÂN, aşırı sıcak demek (Elmalılı).
 
O halde anılan yer sıcak yaz mevsiminin içindedir. Onun hep yaz mevsiminin içinde olduğunu bilmek zorundayız. Yoksa sıcak diyen Allah'ın sözü anlamını yitirip hükümden düşer.
 
Başka bir kanıt, FURKÂN kelimesi (Bakara 185):
 
Sıcak dolunayda ...furkân indirildi  
Şehru ramazân ellezî ünzile fîhil... furkân
 
FURKAN ayıraç demek. Tevbe 64, 86, 124, 127'de anılan bir sûre var. Orada deniyor ki:
 
... Allah'a inanın ve elçisi ile birlikte savaşın
... éminû billahi ve câhidû ma'a resûlih
 
AYIRAÇ işte bu.
 
İmanı içten olanlar Allah'ın "Savaşın!" buyruğunu bir an bile duraksamadan, tam bir teslimiyetle yerine getirdiler ama ikiyüzlüler yan çizdiler
 
Kimin imanı içtendi, kiminki sahte böyle ortaya çıktı. Ve o sûre görevini böyle yaptı.  
 
Sözü edilen savaşlar hangileri?
 
(1)Mekke'nin ele geçirilmesi için göze alınan savaş
(2)Huneyn savaşı
(3)Tebuk seferi
 
Kısaca:
 
İnananlar "sıcak dolunay"a bir kaç gün kala Mekke'ye yürüdüler. Hurmaların ağaçlardan toplandığı zaman olan sıcak yaz mevsimi başlamıştı. Onun için "Bizi mallarımız alıkoydu - şegaletnâ emvaluna (48:11)" diye bahane uydurup yan çizenler arasında her halde Medine'li hurma üreticileri de vardı.
 
 
İnananlar Mekke'ye sıcak dolunayın başında girdiler. Önemli hiçbir direnmeyle karşılaşmadan doğruca Mescidi Harâm'a vardılar. Orada kendileriyle andlaşma yaptıkları müşriklere dört dolunay (erbâ'ate eşhur) süre tanıdılar (9:2).  
 
Hemen ardından Mekke'yi tamamen denetimleri altına almak için ne gerekiyorsa onu yapmaya giriştiler. Ve on, on beş gün gibi çok kısa bir süre içinde istedikleri sonucu elde ettiler. 
 
Kabe'yi putlardan temizlediler. Hacca hazırlandılar.
 
İkinci yasak dolunayda hac yaptılar. O zamanlar buna büyük hac anlamında HACCI EKBER deniyordu (9:3).
 
O dolunayın ortalarında Taif bölgesinin müşrikleri Mekke'den sonra sıranın kendilerine geldiğini düşünerek inananlardan önce saldırmak üzere araziye çıktılar.
   
İnananlar açık arazide vuruşmayı yeğlediler; Mekke'den çıktılar. Ama iki yüzlüler yine yan çizdiler ve kendilerini ele verdiler.
 
İnananlar Mekke'yi ele  geçirmiş ve hac ibadetlerini rahatça yapmış olmaktan gelen aşırı özgüvenle tedbirsiz davrandılar ve Huneyn'de pusuya düşüp pek çok şehid verdiler. 
 
Ama üstün gelen yine de onlar oldu (9:25-26). Epey ganimet elde ettiler. 
 
Bundan sonra Allah'ın elçisi Medine'ye geçip Tebük seferi için hazırlık yapmaya başladı ama büyük muhalefetle karşılaştı. İkiyüzlüler yine yan çizdiler ama bu kez yalnızca yan çizmekle kalmadılar; inananlara "Bu sıcakta sefere çıkmayın - lâ tenfirî fil har!" diyecek kadar ileri gittiler (9:81).
 
 
 
Tebük seferine üçüncü yasak dolunayın sonunda çıkıldı. Her halde dönüşte, dördüncü yasak dolunay sona ermek üzereyken Tevbe 28 indi:
 
İnananlar! Müşrikler pisliktir; onlar kendilerinin bu yılından sonra Mescidi Harâm'a yaklaşmasınlar!
 
*  
 
Altı çizik anlatılar yasak dolunayların yıl içindeki yerlerinin sabit olduğunu nasıl kanıtlıyor, bunu açıklamak üzere devam edeceğim, Allah isterse.
 
Sevgi ile,
Hasan Akçay


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Değerli Hasan Akçay, daha öncede söylediğim gibi her türlü düşünceye saygı duyarım, yeterki bir yerde takılı kalıp başka düşüncelere kendimizi kapatmayalım.
 
Eğer Yüce Rabbim haram aylar , sizin deyiminizle yasak dolunaylar konusunda kur'andan çıkardığınız kanıt, sıcak kelimesinden yola çıkarak anlamaya çalışıyorsanız, bana göre rabbin kur'anda apaçık ayetler, deliller, kanıtlarla sundumki anlayasınız izahına, ayetlerine uymaz. Yine bu konudaki delilleri peygamberimizin yaptığı savaşlardan ve zamanından çıkarmaya çalışırsak, kur'anın izah şekline kanıtlarına aykırı düşer. Fakat siz tüm bunları öne sürerek Allah ın asla isimlerini zikretmediği Haram ayları bu şekilde bellidir sabittir ve kur'an söylüyor derseniz bu sizin düşüncenizdir, size saygı duyarım. Fakat ben bu tür kanıtlarla, yani kelimerin ardı sıra izahlarla, rabbin hiç bir hükmü vermediğini yine ayetlerinden anlıyorum. Çünkü bu yolla kur'andan kanıt arayan, tarikat cemaat ve dini kur'an yolundan uzaklaştıran okadar insan varki, bunların yaptıkları yol ve yöntem sayesinde din günümüzde bu hale gelmiştir. Eğer yanlış anlıyorsam elbette bu benim yanlışımdır yanlız beni bağlar.
 
Allah herşeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdimki anlayasınız diyorsa, bahsettiği Haram ayları anlayabilmemiz için savaşların yapıldığı zamandan, yada sıcak kelimesinin ardı sıra verdiği manadan rabbin anlamamızı istemiş olması, bana göre mümkün değildir. Eğer Rabbim açıklamış ise bunu apaçık söylerdi, çünkü sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim diyorsa yaratan, bizlerin zor anlayacağımız bir kanıtla bunu anlatmazdı.
 
SAYGILARIMLA   Haluk GÜMÜŞTABAK
Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Allah'ın "haram dolunaylar"ı zikretmediği öne sürülemez. Çünkü zikrediyor. Örneğin 2:185'te SICAK DOLUNAY anlamında "şehru ramazân"ı zikrediyor.

SICAK DOLUNAY "yasak dolunaylar"ın ilki olup yılın sıcak dönemini başlattığı için sıcak, avlanma yasağını haber verdiği için de yasak diye tanınmıştır.

Bakın o, yılın sıcak zamanı olan yazın içindedir. Asla soğuk kışın içinde değil. Allah'ın bu gerçeğine sırtımızı dönüp "Sıcak dolunay soğuk kışa denk gelse de eyvallah," diyemeyiz. Akıl var, izan var.

9:2'de açıklanıyor ki inananlar müşriklere dört dolunay (erba'ate eşhur) süre tanımıştır. Uyduruk bir öykü değil bu. Kuran ayeti. Allah'ın gerçeği.

"Erba'ate eşhur"dan kasıt ise YASAK DOLUNAYLAR anlamındaki "eşhurul hurum"dur (9:5).

Bunlar birbiri ardına gelirler. Araya başka bir dolunay girmez*. Çünkü müşriklere tanınan süre birbiri ardına gelen dört dolunaydır.
 
*
 

Ve o dört yasak dolunayda gelişen önemli olaylar:

 

Mescidi Harâm'da müşriklere verilen ültimatom (9:2), 

"büyük hac"cın güven içinde yapılması (9:3),

Huneyn'deki ölüm kalım savaşı (9:25-26),

ve fîl har, cehennemî sıcakta çıkılan başka bir sefer (9:81)...

 

Bunların her birinde insanlar imanen sınanıp şehru ramazân denen "sıcak dolunay"ın FURKÂN ölçüsüne vuruluyor. Uyduruk bir siyer öyküsü değil bu; tarihtir ve gerçektir çünkü Kuran'da Allah anlatıyor. 

 

Kuran'da anlatılan tarihin hiç olmazsa bu kadarcığını öğrenelim ve yasak aylar kavramının arka planını görelim. 

 

*

Kuran'da takvime bağlanmış olan tek yasak, "avlanma yasağı"dır:

 

İnananlar!

Size yasakkken av hayvanı öldürmeyin (5:95)

Size helalken avlanın! (5:95).

 

"Yasak dolunaylar"da avlanmak yasaktır çünkü av hayvanları, Allah'ın gökleri ve yeri yaratırken düzenlediği doğal ve biyolojik takvime bağlı olarak, yılın o sıcak döneminde üreyip yavrularını büyütürler.

 

Avlanmak onun için o dönemde yasaktır.

 

 

 

Haram aylar, hürmete lâyık aylar (Zilkâde, Zilhicce, Muharrem, Receb). Bu aylarda savaş yapmak yasak olduğu için bu adı almıştır. http://www.mumsema.com/e-f/5903-eshurul-hurum-haram-aylar.ht ml

Hayır! Savaş yasağı diye bir yasak yok. Ne zaman saldırıya uğrarsanız o zaman savaşıp kendinizi savunacaksınız, yasak dolunaylar dahil (9:36, 2:217).

*

"Sıcak dolunay"ın yıl içindeki yerine gelince, "yasak dolunaylar"ın ilkidir o. Çünkü Allah "FURKÂN sıcak dolunayda indirildi," diyor (2:185).

FURKÂN "Allah'ın elçisi ile birlikte savaşın!" buyruğudur (9:86). O buyruğa itaat edenler içtenlikle; isyan edenler ise yalandan iman etmiştir. FURKÂN onları birbirinden seçip ayıracak.

İlkin o emir indirilmiştir ki insanlar ona itaat ya da isyan edebilsinler. Mevcut olmayan bir emre itaat ya da isyan olur mu?

"Yasak dolunaylar"ın ilki "sıcak dolunay"dır; yıl içindeki yerleri ise 2:185 ve 9:81'de açıklanıyor:

Sıcak dolunay ile başlayan (2:185) ve "Bu sıcakta sefere çıkmayın!" (9:81) dedirtecek kadar sıcak olan dönem. Sıcak yaz dönemi. 

*

ŞEHR dolunay demek. Yılın sıcak mevsimini haber verdiği için sıcak dolunay (ŞeHRu ramazân) diye anılan o dolunay, tam olarak Haziran 21'den sonraki 0-30 gün içinde görünür. O kadar ayan beyandır yani meŞHuR. Ve dakiktir.

Ne zikredilmemesi, ne belli olmaması.

Sakalı cahiliyenin nesi küfrüne kaptırmışız. Şöyle silkinip bir kurtarabilsek, başımızı kaldırıp gökyüzüne özgürce bir bakabilsek tabak gibi göreceğiz o dakik meŞHuR yasak dolunayı.

Bi gıdımcık gayret, bi gıdım.

Sevgi ile,

Hasan Akçay 

 

______________________________

 

*Kamerî yılın "haram aylar"ından Zilkade, Zilhicce, Muharrem birbiri ardına gelir ama Recep çeker başını gider. Ve araya hiçbiri haram olmayan bir sürü ay girer. 

 

Kuran'a aykırı bu laçkalığı neden görmez insanlar?

 

1. Muharrem,
2. Safer,
3. Rebîulevvel,
4. Rebîussânî,
5. Cemâziyelevvel,
6. Cemâziyelâhir,
7. Recep,
8. Şaban,
9. Ramazan,
10. Şevvâl,
11. Zilkade,
12. Zilhicce.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats