Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yani oniki ay sayılacağı hükme bağlanmış.
Evet, 12 ay = bir devre. Yani bir dizi aya DEVRE diyebilmemiz için o dizideki ayların, sayıca, en az 12 olması zorunlu. Ama 13 te olabilir. Zorunlu değil ama olabilir.
Örneğin
26 Haziran 2010’da başlayıp
15 Temmuz 2011’e kadar süren
devrede 13 dolunay var:
26h-26t-24ağ-23ey-23ek-21k-21ar-19 Ocak 2011-18ş-19mar-18n-17may-15h
15t
Oniki bitince mevsime bakılmaksızın birden başlanacak.
MEVSİME BAKILMAKSIZIN derken? Mevsimlere bakmaz, mevsimleri kâle almaz, yok sayarsanız Allah ta sizi yok sayar. Çünkü mevsimler yoksa bitkileler de yok; hayvanlar, ekinler, meyvalar, ekmek, et yok. Var olmayı sürdürebilir misiniz yemeksizin?
Hz Yûsuf Mısır'dayken 7 bitek yıl oldu. 7 ekim ve hasad mevsimi demek bu; güneş yılı demek. Çünkü mevsimler güneş yılında var; kamer yılında yok.
O 7 bitek güneş yılının 7 ekim ve hasad mevsimi olmasa canlı kalır mıydı Mısır halkı? O halk, içinde mevsimler bulunan şemsî yılları kâle almayıp kamerî yılları kâle alsaydı 7 bitek yılda yalnızca 6 hasad kaldırabilir ve açlıktan ölürdü. (Bkz. http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=6792&PN= 1&TPN=2)
Benim anlatmaya çalıştığım başka: 12 nci ay dizinin son ayı mı ya da ondan sonra bir ay daha var mı, ona bakılacak. Eğer varsa o 13 üncü ay bir sonraki devreye aktarılmayacak. Aksi halde, NESÎ küfrüne batılır.
Örneğin şu dört devreye bakar mısınız. Altı çizik devrelerde 13 dolunay var; ötekilerde 12:
I.26h-26t-24ağ-23ey-23ek-21k-21ar-19 Ocak 2011-18ş-19mar-18n-17may-15h
II.15t-13ağ-12ey-12ek-10k-10ar-9 Ocak 2012-10ş-8mar-6n-6may-4h
III.3t-2ağ-31ağ-30ey-29ek-28k-28ar-27 Ocak 2013-25ş-27mar-25n-25may
IV.23h-22t-21ağ-19ey-18ek-17k-17ar-16 Ocak 2014-14ş-16mar-15n-14may-13h
Şimdi, kamerî takvimcilerin yaptığı gibi, her devrede 12 ay bulunsun diye ilk devrenin sonundaki 13 ncü ayı bir sonraki devreye aktaralım ve aktarmayı zincirleme sürdürelim:
26h-26t-24ağ-23ey-23ek-21k-21ar-19 Ocak 2011-18ş-19mar-18n-17may- (12 ay)
15h-15t-13ağ-12ey-12ek-10k-10ar-9 Ocak 2012-10ş-8mar-6n-6may- . . . . (12 ay)
4h-3t-2ağ-31ağ-30ey-29ek-28k-28ar-27 Ocak 2013-25ş-27mar-25n- . . . . .(12 ay)
25may-23h-22t-21ağ-19ey-18ek-17k-17ar-16 Ocak 2014-14ş-16mar-15n- . (12 ay)
14may-13h
Zaten mevcut uygulama da böyle. Aylar sürekli farklı mevsimlere denk geliyor.
Evet hicrî takvimin esas aldığı kamerî yıllarla ilgili mevcut uygulama bu. Katmerli küfür – ziyâdetun fîl kufr (9:37).
Ayların sürekli farklı mevsimlere gelmesi ise fesadın ta kendisi. Örneğin Devre II’ye bakar mısınız. Her devredeki ilk 4 ay haramdır; o halde 12 Ekim haram ay. Şimdi bir de Devre I’in sonundaki 15 Haziran, Devre II’ye aktarılıp NESÎ küfrü uygulandıktan sonraki duruma bakar mısınız.
12 Ekim, 5 nci ay olmuş; haram ay konumundan çıkmış yani Allah’ın haram kıldığı şey helal ilan edilmiş… Şirkin ta kendisi. KAMERÎ YIL denen küfür işte bu.
Şehr in dolunay olduğu iddianızı da açar mısınız?
HİLAL nasıl
kamerin en küçük, dolayısıyla en gözden kaçan, görüntüsü ise.
ŞeHR de
kamerin en büyük, dolayısıyla en göze çarpan görüntüsüdür.
ŞeHR
kocaman, yuvarlak "göze çarpan şey"dir.
Örneğin Arapçada (Bkz. http://free-minds.org/forum/index.php?topic=9188.0)
eŞHaRat: karnı büyüdüğü için göze çarpan gebe kadın
ŞeHiRa(t): şişman olduğu için göze çarpan kadın
eŞHeR: çiçeklerin ak ve parlak olduğu için göze çarpan rengi
Türkçede
ŞeHiR: göze çarpan yerleşim alanı
meŞHur: göze çarpan kişi ya da şey
ŞöHRet: ün, göze çarpış
teŞHiR etmek: göze çarpar hale getirmek
Allah Bakara 185’te
"Ve men şehide minkumüş şehre felyesumh!" diyor.
O halde oruca o kocaman, yuvarlak, GÖZ ALICI "şehr"i görünce başlamalıyız.
Eğer
"Ve men şehide minkumul hilale felyesumh!" deseydi
oruca "hilal"i görünce başlardık.
Bu bakımdan Yasin 37'deki "menâzil"in inmekle olan ilgisini ve Bakara 189'daki "ehille"nin evlerin arka kapılarına olan benzerliğini göz önüne almamız gerekiyor.
"Şehr"i hilal saymanın ne sakıncası var?
Siz dolunay devrelerinden söz ederken "şehr"i hilal saymada sakınca görmeyebilirsiniz çünkü ŞEHR "yeniay"da başlayıp bir sonraki yeniaya kadar süren zamandır: 29 gün 12 saat 44 dakika 3 saniye. "Şehr"in bir anlamı bu.
29 küsur gün uzunluğundaki o zaman birimine HİLAL de deseniz ŞEHR de deseniz aynı anlamı yüklüyorsanız sorun yok.
"Şehr"in öteki anlamı ise "dolunay"dır, hilal değil. O yüzden eğer hilal ile karıştırılırsa örneği bakara 185'in uygulamasında görülen sakınca ortaya çıkar.
Yerkürenin büyüklüğü nasıl hep aynı ise kamerin büyüklüğü de hep aynı. Biz kamerin yeniay, hilal, yarımay, dolunay hallerini görürken değişen şey onun yerküreye ışık yansıtan bölümleridir.
Yeniay kesinlikle görülmez çünkü kamer o anda güneş ile yerküre arasında olup hiç ışık yansıtmaz.
Hilalin başlangıcı da görülemez çünkü akşam bir kaç dakikalık bir vakte sahiptir; soluk bir yıldız gibi göz kırpıp batıverir. Her yıl ramazân hilali görüldü, görülmedi ihtilafı o yüzen yaşanıyor.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|