Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"Ademin eşi" diye çevirebileceğimiz bir ifade bulunmamaktadır Kuran'da. Bu ayetlerdeki zevc kelimelerinin sonundaki ke ve hu zamirlari Zeyd ve Zekeriya isimlerinin yerine oldukları son derece nettir. Hem de 2/35,7/19,20/117'deki kadar net. O ayetlerde de Adem isminin yerine ke zamiri konmuş. Oralarda da zevc kelimesi Adem isminin tamlaması değildir, direk. Ke zamirinin Zeyd, hu zamirinin de Zekeriya olduğu kesin ve net. Birinci ayette, ke zamiri ellezî/şahsın yerini almış. Bu şahıstan kastın ayette daha sonra zikredilmiş Zeyd olduğu açıktır. Buradaki ke zamirinin Zetd'den başkası olma ihtimali sıfırdır. Ke zamiri Zeyd olduğuna göre, oradaki zevc de Zeyd'in eşidir. Kaldı ki "Adem'in eşi" şeklinde bir tamlama da ayetlerde yoktur. Tamlama, "zevce Âdem:Adem'in eşi" şeklinde değildir. Sizin de gördüğünüz gibi "zevce Âdem" diye bir ifade geçmiyor hiç bir yerde ayetlerde. Şayet olacak olsaydı bu ifade, eminim orada da "imraete Âdem:Adem'in kadını/karısı" şeklinde olurdu.
Sonuç: Bence zevcin geçtiği yerlere imrae kelimesi konsa mana değişmez.
Efrayim,
Sevgili hanif06,
Ben'Ademin eşi' derken ayete bağlı kalarak
söylemedim.Tabii ki öyle ayet yok.Ama çok net 2 ayet var.
7/19 "Ey Âdem! Sen ve eşin...
20/117 "Ey Âdem! Şüphesiz bu sana ve eşine
düşmandır...
Sizin arapça bilginize hiç mi hiç itirazım olamaz.Çok
da doğru söylediğinizden eminim.
'ke ve hu' zamirleri ile Zeyd ve Zekeriya kast
edilmiştir; amenna
Ben kast edilenden çok net olandan
konuşuyorum.Nuh'un eşi,Lut'un eşi,Firavun eşi ile sizin
kast ettikleriniz aynı mı? taktir edersiniz ki, değil.
'Ey Zeyd sen ve eşin veya Zeyd'in eşi veya Zeyd ve
eşi' diye ayetler açıkça yazsaydı ve zevc kullanılsaydı,o
zaman haklıydınız.
Sonuç:Bazı eşlerde 'zevc',bazılarında 'imrae'
kullanan yaradan,bizlere bir hikmetini sunuyor,onu bulup
çıkarmamızı bizden istiyor diye düşünüyorum.
Sevgi ile,
Daha nasıl açık olsun? O şahsa diyordun: "Eşini yanında tut!". Kime diyordu bunu? Hemen sonra adı geçecek Zeyd'e diyordu Muhammed bu sözü. Bu o kadar açık değil mi, bir başkasının eşi olma ihtimali var mı?
Konunun Arapça bilip bilmeme ile alakası yok. Burada konu ettiğin, Adem'in eşi ile Zeyd'in eşi.
Adem'e diyor ki: "Adem! Sen ve eşin bahçede oturun!"
Zeyde de diyor ki: (zeyd!) eşini kendin için alıkoy/eşini elinden kaçırma!"
Bakınız, her ikisinde de kelime "zevc + ke". Yani "eşin". Bu, Adem'in eşi olduğu, başkasının eşi olmadığı konusunda ne kadar netse, Zeyd için de o kadar nettir diyorum. Firavun'nun eşi ve sairi karıştırma! Oralarda imrae kelimesi kullanıyor, zevc kelimesi değil. Benim dediğim; Adem'in eşi derken ifade ne kadar netse Zeydin eşi, Zekeriya'nın eşi derken de ifade o kadar nettir. Ayrıca şunu da diyorum: Şayet "Zeyd'in eşi, Zekeriya'nın eşi, Muhammed'in eşi" anlamına bir tamlama Kuran'da olsaydı, "imraetu zeyd, İmraetu Zekeriyyâ, imraetu Muhammed" şeklinde olacaktı.
"Bazı eşlerde 'zevc',bazılarında 'imrae' kullanan yaradan,bizlere bir hikmetini sunuyor,onu bulup çıkarmamızı bizden istiyor diye düşünüyorum." diyorsunuz, bulun çıkarın, saygı duyarım. Ben, bu iki kelimeden hareketle, "Allah bizden burada var olan bir hikmeti bulup çukarmamızı istemiyor, olsaydı bir hikmet kendi söylerdi veya şimdiye kadar bulur çıkarırlardı" diyorum. Şimdiye kadar o hikmeti bulamadılar da bundan sonra biz mi bulacağız? Bundan bir hikmetin çıkmayacağından kuşkum yok.
Efrayim,
Sevgili hanif06,
Israrımın bir etkisi olmayacak galiba,sağlık
olsun.Parantez içindeki Zeyd ile parantez dışındaki Zeyd'i
aynı tutuyorsun,ben anlayamıyorum,anlaşamıyoruz.
Bu arada,'imrea' anlamı bildiğim kadarı ile tektir.
'Zevc'in anlamı da tektir?
Sevgi ile,
"Zeyd" lafzen ifadede olmadığı için paranteze aldım. Ama zımnen ifadede Zeyd var. Ayrıca zikri elzem değildir. Adem örneğinde olduğu gibi ayrıca zikredilmesi vurgu yapmaktan öte bir anlamı olmaz.
Muhatabım sensin; sana diyorum ki: "Eşine sahip ol!"
Bunun "Efrayim, eşine sahip ol" ile bir farkı var mıdır? Vurgudan başka bir fark Yoktur.
İmrae: Kadın. Zevc: Eş.
Bazen "adamın karısı", bazen de "adamın eşi" deriz. Birinde ne hikmet varsa öbüründe de o hikmet vardır. Sözcükler bize ait. Biz o sözcüklere ne anlam yüklüyorsak Allah/Resul de o anlamları yüklüyordur.
Efrayim,
Sevgili fers,
Lut'un eşine,Firavun'un eşine,Nuhu'un eşine İmran'ın
eşine,Ebuleheb'in eşine, yani açıkça belirtilen eşlere
ayetlerde,'imrea' kullanılmış, Adem ve eşinde ise, zevc
kullanılmış.
Bu kullanışın tesadüf olmadığını,yaradılış ve evrimin
anahtarının bu 'zevc' olacağını düşünüyorum.Hikmet
derken,kastım budur.
Sevgi ile,
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
efrayim58 Yazdı:
Bu kullanışın tesadüf olmadığını,yaradılış ve evrimin anahtarının bu 'zevc' olacağını düşünüyorum.Hikmet derken,kastım budur.
Adem kim veya nedir... insan anlamında mı/insan sınıfını mı temsil ediyor, ediyorsa "leke ve li zevcike, fe lemmaa tegaşşaahaa hamelet hamlen hafiifen" tabirleri neyin nesi... yanında eş/dişi/erkek herneyse ikinci bir tanım ne diye yapılmış...
değilse adem şahıs mıdır, yanındaki eş ifadesinin düşüncelerinizde geniş kapsamlı açılımı kim veya nedir... nedir şu yaradılış ve evrimin anahtarı... bağlantıları var mı diyorsunuz...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma