HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Ayrıntı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Akçay, ben size iftira etmedim. Sizin yazdığınızı aynen alıntıladım ve ben konunun da cahiliyim. Bunun ne derece doğru bir bilgi olduğunu da bilmiyorum. Kuran'ın erazilin diliyle Muhammed'e indiğini ilk defa sizden öğrendim. Nebileri izleyen halka rezil diyenlerin kimler olduğunu da ben şahsen bilmiyorum. Siz biliyorsunuz ki bunu yazdınız. O halde bunları burada teşhir etmek de size düşer. Sayenizde ben de kimlerin böyle dediğini öğrenmiş olurum.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Selam,

Bir katkı :

11 Hud27 :
Okunuş    Fe kalel meleullezine keferu min kavmihi ma
nerake illa beşeram mislena ve ma neraket tebeake
ilellezine hum ERAZİLuna bediyer ra'y, ve ma nera lekum
aleyna min fadlim bel nezunnukum kazibîn.
M. Esed    Kavminden hakkı kabule yanaşmayanların ileri
gelenleri: "Biz senin kişiliğinde bizim gibi ölümlü bir
insandan başka bir şey görmüyoruz" dediler, "üstelik,
hemen ilk bakışta, içimizde, aşağı tabakadan bir takım
(dar görüşlü) insanların dışında kimsenin seni izlediğini
de görmüyoruz; dolayısıyla, bize karşı bir üstünlüğünüz
olduğu görüşünde değiliz; tersine, yalancı kimseler
olduğunuzu sanıyoruz!"

İhsan Eliaçık :
Buna karşın halkının kafir ileri gelenleri , " Sen de
bizim gibi bir insansın. Görebildiğimiz kadarıyla
yanındakilerde AŞAĞI TABAKAdan. Bize karşı ne
üstünlüğünüz var? Bilakis bize öyle geliyor ki siz
yalancısınız." dediler.

M.İslamoğlu :
Bunun üzerine kavminin seçkinlerinden inkarda ısrar
edenler şöyle dedi :" Bakıyoruz da, sen de bizim gibi
sadece ölümlü bir insansın.Yine, sana ayak takımına
mensub sığ görüşlü kişilerin dışında kimsenin uymadığını
görüyoruz. Sonuçta, sizin bize karşı bir üstünlüğünüzün
olmadığını düşünüyoruz. Aksine, sizin yalancı
olduğunuzdan eminim.

Muhabbetle




__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hud 27 ve Şuara 111'de sözkonusu inananlara erâzîl ve erzelûn diyenlerle Hasan akçay'ın kast ettiği kimseler farklı sanırım. İddia inananların asil yada rezil kimseler olduğu değil, iddia Muhammed nebi'ye Kuran'ın rezillerin dilinde (diliyle) indiği iddiası. İnananlara "reziller" diyenlerin dili de farklı değil, aynı dildir. Kendi dillerine "rezil" demiş olamazlar. Benim "fasih Arapça" dememe karşılık Hasan Akçay, "Fasih Arapca? Iyi ama Kurân Muhammed nebinin ait oldugu "erazil"in dilinde inmedi mi; erazilin dili bastan rezil idi de ne zaman fasih oldu?" karşılığını vermişti. 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Yoruma ihtiyac yok. Ayetlerde ne deniyorsa o. Arapca bilmemiz de sart degil; Türkce bilelim ve okudugumuzu anlayalim yeter.

Örnegin Vakia 36-37'de "Onları, eşlerine düşkün ve yaşıt bâkireler kıldık" dendigi iddiasi.

Onlar nedir? Önceki ayetlerde cennet halkina sunulan ödüllerden söz ediliyor. O ödüller ne ise onlar odur.

Cenneti hak eden eshâbul yemîn (27) icin

34.Yükseltilmis dösekler
35.Onlari öyle bir insa ederiz ki*
36.ebkâran var ederiz onlari,
37.mükemmel bir uyum icinde - Uruben etrâbâ

Onlar: yükseltilmis dösekler. "Ebkâran"i buna göre okumak zorundayiz. Yükseltilmis döseklerin ilk yapilisindan söz ediliyor. Ikinci, ücüncü degil ilk yapilislari. Yep yeni.

Ortada huri muri yok. Uydurmus birileri. Ve bizim icin "Bu enayiler nasil olsa okudugunu anlamiyor; inanirlar" diyor. Okudugunu sahiden anlamayacak kadar enayi miyiz?

*

Ve sunu soracak kadar
aklimiz basimizda olsun:

O ödüller
kadinlar dahil
bütün cennet halkina
veriliyor.

Benim
cenneti hak eden karim
"Erkegim gelse de beni kanatsa!" diye iri siyah gözlerini kisarak bekleyen hurilerle
ne yapacak,

kadin kadina cinsel iliskide mi bulunacak?

"Cennette huri var!" diyen birisi,
kendisinin dikkatini buna cektigimde
dedi ki:

O sözlerde, kadiniyla erkegiyle, cenneteki bütün inananlar midir kastedilenler, sadece erkekler midir, onu ben bilemem. Benim ondan anladigim; erkekleri kast ediyordur ve Arabin, güzel kadini "kâsirâtuttarf, hûrun în, hûrun maksûrât" diye tanimladigi kadinlarini da orada yanlarina oturtuyor olmasidir.

Ilginc degil mi. Bilmiyor, anliyor.

Benim ondan anladigim. Allah ne diyorsa ona razi olmak yerine "Allah onu diyor ama benim dedigimi kastediyor!" keyfîligi.

Bilemeyen ama anlayan birilerinin keyfine teslim oldugumuz an enayi yerine konmayi hak ederiz. O, keyfince anlar; enayilik bize kalir.

Okudugunu anlamayacak kadar enayi.

***

İnananlara "reziller" diyenlerin dili de farklı değil, aynı dildir. Kendi dillerine "rezil" demiş olamazlar.

Inananlara reziller deyip dudak bükenler kendilerince üstün bi sinif. Onlarin kullandigi dil de avamin dilinden farkli. Tipki Fuzuli'nin dili Yunus Emre'nin dilinden nasil farkli ise.

Nahl 103:

Biz onlarin "Yuallimuhu beser-Ona bir insan ögretiyor!" dediklerini biliyoruz. Oysa sözünü ettiklerinin dili yabanci oldugu halde bu, apacik bir Arapca.

Bu ayetten anlasilan, halkin dili Arapca oldugu halde o dönemin din kitaplari ve o kitaplarin ögretimi apacik bir Arapca degildi. 

Tipki nasil simdi bize anlamadigimiz bir dilde Kurân kursu veriyormus gibi yapiyorlarsa Muhammed'in sinifindaki insanlara da anlamadiklari bir dilde o dönemin din kitaplarini ögretiyor gibi yapiyorlardi.

Elbet bu kadar basit degil. Internette benim gördügüm ve bu görüsü destekleyen arkeoloik bulgular** var; ilgili ayetleri destekleyen o kanitlari da degerlendirmek gerekiyor. 

Ama Kurân avamin dilinde inmistir. Benim söyledigim esas olarak bu. O dili yerin dibine batirmak ya da göklere cikarmak suretiyle anlasilamaz saymak ta asagilamaktir.

________________________

*

Allah yalnizca canli insani degil cansiz bulutlari da insa ediyor (13:12). Arabin lüks mobilyasi olan yükseltilmis dösekleri elbet insa eder.

**

http://members.bib-arch.org/publication.asp?PubID=BSBA&V olume=14&Issue=6&ArticleID=11

 

Ürdün’ün güney-batisindaki Avdat’in yaklasik 5 km kuzeyinde ortaya cikarilan ve eskiden yaninda her halde bir heykel bulunan, Miladî ilk 2 yüzyila ait 6 satirlik Aramice-Arapca bir kitabe.

Picture
 
 

Aramice:

1.(?) okuyan iyilikle anilsin tanri Obodas’in önünde, ve anilsin orda

2.(her)kim

 

3.Taym’alahi oglu Garm’alahi tanri Obodas’in önünde bir heykel (yapti).

 

Eski Arapca:

4.Kendi yararini ya da cikarini düsünmez O. Bize ölüm gelirse birakmaz benim

5.alinmami. Ve bela izliyorsa beni izlemesine izin vermez.

 

Aramice:

6.Garm’ahali yazdi (bunu) kendi eliyle.

 

Dikkat ceken

husus:

 

Satir 1-2 olayi tanri düzeyinde dile getiriyor.

 

Konu: din.

Dil: Aramice

 

Satir 4-5 olayi kisisel düzeyde dile getiriyor.

 

Konu: günlük yasama dair istekler

Dil: Arapca.


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yoruma ihtiyac yok. Ayetlerde ne deniyorsa o. Arapca bilmemiz de sart degil; Türkce bilelim ve okudugumuzu anlayalim yeter.

Örnegin Vakia 36-37'de "Onları, eşlerine düşkün ve yaşıt bâkireler kıldık" dendigi iddiasi.

Onlar nedir? Önceki ayetlerde cennet halkina sunulan ödüllerden söz ediliyor. O ödüller ne ise onlar odur.

Cenneti hak eden eshâbul yemîn (27) icin

34.Yükseltilmis dösekler
35.Onlari öyle bir insa ederiz ki*
36.ebkâran var ederiz onlari,
37.mükemmel bir uyum icinde - Uruben etrâbâ

Onlar: yükseltilmis dösekler. "Ebkâran"i buna göre okumak zorundayiz. Yükseltilmis döseklerin ilk yapilisindan söz ediliyor. Ikinci, ücüncü degil ilk yapilislari. Yep yeni.

Ortada huri muri yok. Uydurmus birileri. Ve bizim icin "Bu enayiler nasil olsa okudugunu anlamiyor; inanirlar" diyor. Okudugunu sahiden anlamayacak kadar enayi miyiz?

Allah yalnizca canli insani degil cansiz bulutlari da insa ediyor (13:12). Arabin lüks mobilyasi olan yükseltilmis dösekleri elbet insa eder.

Tükçe bilmek yetmez. Arapça bilmek de gerekli. Dil Arapça. Kuran da kesin/açık Arapç. Arapça bilmediği kendi itirafı. Okuduğunu anlamaması doğal. Enayilikten değil, dili bilmediğinden.

Hunne (onlar) "döşekler" olmadığı kesin. Rahman'da döşekler "HÂ" zamiri ile ifade edilmiş. Orada HÂ burada HUNNE, izahı yok.

Döşeklerin ilk yapılışından söz edildiği de doğru değil, keyfi ve uydurma. Döşeklerin ilk yapılışı da, ikinci, üçüncü yapılışları da Allah tarafından değildir. Döşekler, mobilyalar insan yapısı, insan ürünüdür.

Döşeklerin iyapılışı bulutların inşası benzetmesi de doğru benzetme olmamış. Bulutları ilk defa da ikinci, üçüncü defalar da inşa eden Allah'tır.

"Ama Kurân avamin dilinde inmistir. Benim söyledigim esas olarak bu."

Bu da bir görüş. Sadece bir iddia. Kuran'ın avamın diliyle olduğunun kanıtı yoktur. Elçi Muhammed'in diliyle olduğu ise kesindir ve Muhammed'in avamdan ya da erâzilden olduğunu söyleyen de olmamıştır. Muhammed nebinin erazilden olduğunu da sen söylüyorsun:

 "Fasih Arapca? Iyi ama Kurân Muhammed nebinin ait oldugu "erazil"in dilinde inmedi mi; erazilin dili bastan rezil idi de ne zaman fasih oldu?"

Bunu da sen demedin mi? Bu da mı doğru?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

hanif06 Yazdı:
Tükçe bilmek yetmez. Arapça bilmek de gerekli. Dil Arapça. Kuran da kesin/açık Arapç. Arapça bilmediği kendi itirafı. Okuduğunu anlamaması doğal. Enayilikten değil, dili bilmediğinden.

Hunne (onlar) "döşekler" olmadığı kesin. Rahman'da döşekler "HÂ" zamiri ile ifade edilmiş. Orada HÂ burada HUNNE, izahı yok.

Furus kelimesi Vâkia 35'te HUNNE ile ifade edildigi halde Rahmân 54'te nicin HÂ ile fade edilmis? Bunu Arapca bilenler aciklayabilir. Bana düsen, arastirmak. Arastiracagim, Allah isterse. 

 

Size gelince, sayin hanif, Arapca sizin ana diliniz degil. O yüzden size degil Yaseen’e inaniyorum. Arapca ONUN ana dili.

 

Arti, HUNNE ancak eger

 

huriler degil de

yüksek dösekler ise

 

cenneti hak eden kadinlara

verilebilir,

 

ki Allah

onlari

 

kadinlar dahil

bütün "eshabul yemîn"e

 

verecegini belirtiyor.

 

Daha önce söyledim, Allah'in sözünün üzerine edilen sözü dinlemem. Allah ne diyorsa ona inanirim.    

 

Ayet 35’teki HUNNE* zamiriyle ilgili olarak

Yaseen'in,

Companions of Heaven baslikli makalesindeki,

aciklamasi:

 

Vâkia 35-37’ye ait kisilendirme de yapilan yanlislarin tipik bir örnegi. Bu ayetlerde (esler ya da birlikte olunanlar diye) bir Nesne yok. Yalnizca bir zamir (hunne) var –Fe cealna hunne- ki cogul disildir. Bu zamir, ayet 34’te bir Nesne olan "yükseltilmis dösekler"e gider –furusin merfûah. M Esed mevcut algilamadaki yanlisin farkina vardigi icin "Kur’an Mesaji"nda "yükseltilmis dösekler"i YUCELTILMIS ESLER diye tercüme ediyor.  

 

Kisacasi, Muhammed Esed "yüksek dösekler"i zamirinden koparan sizin iddianizi reddederek "furusin merfûah"yi anlamca carpitmak pahasina "hunne"ye bagliyor. 

 

Diyanet:

 

yüksek döşekler üzerindedirler.

Biz onları (hurileri) yepyeni bir yaratılışta yarattık.

 

Bakin, herkesin Muhammed Esed olmasi gerekmiyor. Mealleri okuyan herkes ön yargisiz ve okudugunu anlayabilecek kadar akli basinda oldugu sürece görür ki 35'teki onlari kelimesi 34'teki "yüksek dösekler"in zamiridir.

 

Herkes

Arapca bilmek zorunda degil ama

mealleri okuyor, anliyor;

demek ki dikkat sahibidir.

 

35'teki

 

"hunne"nin 34'teki

"furus"a gittigini

 

görür,

bilir.

 

Âl-i Imrân 7'deki

 

"hunne"nin de ayni ayetteki

"muhkemât"a gittigini

 

görür,

bilir.

 

Eger birileri "hunne"yi, temsil ettigi isimden koparirsa okuyucu iste o zaman HUNNE muhkemât midir ya da furus mu ya da daha baska seyler mi... bilemez. 

 

"Âyâtun muhkemâtun HUNNE ummul kitâb"daki muhkemât olmasaydi HUNNE nedir anlasilamazdi. Ve "furusin merfûah, innâ ense’nâ HUNNE insââ"daki furus olmasaydi HUNNE  nedir yine anlasilamazdi.

 

Temsil eden zamir icin temsil edilen isim sarttir. Ayetleri tercüme edenlerin bunu kâle alip meale yansitmalari yani zamiri meale koymalari gerekir. Yoksa okuyanlara saygisizlik eder,  enayi muamelesi yaparlar.

 

Diyanet bu bakimdan kocaman bir aferini hak ediyor. Meale hem onlari zamirini koymuslar hem de (hurileri) kelimesini parantez icine almislar ki bu, "huriler"in karsiligi  Arapca metinde yok, onu biz uydurduk demek.  

 

______________________________________ 

     

*Verses 56:35-37 are another example of “mistaken identity”. Verses 56:35-37 do not contain an object (such as mates or companions). There is only a pronoun (hunna) in plural feminine connotation found in verses 56:35- ansha/nahunna - and 56:36 – FajaAAalnahunna-. This pronoun is referring to the noun/object mentioned in verse 56:34 that is: “furushin marfooAAatin” (luxurious furnishings/raised couches or beds). Having noticed the linguistic flaw, M Asad in his translation “Message of the Quran”, he translates “furushin marfooAAatin” to spouses raised high.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran konu konu işlenmiş tasarlanıp yazılmış makalelerden oluşmuş bir kitap değildir. Kuran irticali konuşmaların bir birine karıştırıldığı, her ne sebeple yapıldığı okuyucu tarafından anlaşılamayan bir birinden bağımsız konuların iç içe olduğu örneklerle dolu bir kitap. O nedenle bir zamir hemen kendinden önce gelen bir isme işaret edebileceği gibi, kendinden çok önce gelmiş bir isim veya isimlere de işaret edebilir.

Muhammed Esed de Yaseen gibi kafası batı yaşam kültürüyle karışık ve Kuran'ı o kafaya göre yorumlayan, Kuran'ı kafasındaki yaşam ve kültüre uydurmaya çalışan biri. O nedenle dilsel olarak da anlamsal olarak da fahiş hatalar yapması kaçınılmaz olmuş.

Muhammed Esed'in furuşeni anlamca çarpıtmış olması yanısıra hunne zamirini "furuşin marfuatin"e bağlaması da yapmış plduğu diğer önemli bir hatadır. Şayet o iki hunne zamiri bir nesnenin ismine gidecekse sadece furuşin marfuatına değil, onun matuf olduğu ondan önceki ve "ve"lerle biribirine atıf yapılan "fakihetin kesiratin", "main meskubin", "zıllin memdudin", "talhin mendudın", ve nihayet hepsinin matufu aleyh olduğu "fi sidrin maxdudin"in hepsini kapsaması lazım gelirdi.

Allah döşekleri inşa eden değildir, bunu anlayalım. İnşa, büyümeyi, gelişmeyi, çoğalmayı da içeren bir anlama sahip. Genç kızlık yaşına gelen cariyeye "nâşie" de denir. 

Muhammed Esed, bir yanlışın farkına vardığından o hatayı yapmamış, Muhammed Esed anlayışının kurbanı. Muhammed Esed iyi niyetli. Muhammed Esed, "kendilerinden önce kimselerin dokunmadığı (kanatmadığı)", lu'luul meknûn, yakut ve mercan misali "Hûrun în", "hûrun maksûrât", kâsirâttuttarf", ifadelerinin anlamlarını bile bile keyfine uyduramamıştır o, Arap mı muta'rap mı, Yaseen'in yaptığı gibi. Yaseen bunu yaparken hiç bir dayanağı, kaynağı yoktur. Arap mıdır, değil midir, ne tür arap, hangi yörenin arabı, bilmiyoruz. Ancak Arapçayı bilmediği açık. Arapça bilen sıfat mavsufu tanır; "hûrun" kelimesinin "în"in kelimesine sıfat olamayacağını bilir, kevâib'e üzümler demez. Üzümün Kuran'da hep "Ineb" olarak tekrarlandığını görür. Tarf ile tarafı bir birine karıştırmaz, ikisine de "uc" anlamını yüklemez.  Arap kökenli olması ona bu sorumsuz yetkiyi vermez. Kuran'daki  kullanımları göre göre görmezden geliyor. Arap olması benden senden daha iyi arapça biliyor demek seğildir. Her Türk, her Türk olmayandan daha iyi Türkçe bilir değildir. Bakın tekrar  söylüyorum; Kuran, "În" kelimesini pınar anlamına kullanmaz, pınar anlamına "uyûn" kelimesini hep tekrarlar. Bunu neden görmek istemiyorsunuz? Hadi diğer yazılı kaynakları geçelim, neden Kuran'a itibar etmiyorsunuz? Kuran zamandan, mekandan, gününün insan anlayış ve bakışından bağımsız dünyaya, hayata bakan bir söylem değildir. Bunu bari görün artık; Kuran yerel.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Dikine dikine gidiyorsunuz, biraz geniş bakın...

 

Lütfen!

Sizin icin söylenmesini istemediginiz seyi

siz baskasi icin söylemeyin.

 

Yaseen...  Kuran'ı kafasındaki yaşam ve kültüre uydurmaya çalışan biri.

 

Sizin niyetiniz, inandiginizi aciklamak.

Yaseen'in niyeti, inandigini aciklamak.

 

Bunu lütfen kabul edin ve baskalarinin niyetini okumayi birakin. Yoksa birileri de sizin niyetinizi okur; hak edersiniz.

 

Muhammed Esed iyi niyetli.

 

Allah dösekler diyor, Muhammed Esed onu hanimlar diye carpitiyor. Allah'in söylemedigini söyledi deyip Allah iftira ediyor. Önemli olan budur; Muhammed Esed'in niyeti degil. 

 

Sizin huri dediginiz seylerin huri olmadigina ise Allah taniklik ediyor; örnegin Sâd sûresinde acikliyor ki kâsirâtut tarf meyva ve icecektir yani RIZIK.  

 

49.Sakinanlar güzel bir yere varacak:

50.kapilari onlara acik Adn bahceleri.

51.Orda koltuklara yaslanirlar; tükenmeyen meyva ve icecek isterler;

52.Ve bir biriyle uyum icindeki kâsirâtut tarf hemen önlerinde.

 

53.Iste size hesap günü icin söz verilenler:

54.iste Bizim tükenmeyen RIZKIMIZ.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sizin huri dediginiz seylerin huri olmadigina ise Allah taniklik ediyor; örnegin Sâd sûresinde acikliyor ki kâsirâtut tarf meyva ve icecektir yani RIZIK.

52.Ve bir biriyle uyum icindeki kâsirâtut tarf hemen önlerinde.

54.iste Bizim tükenmeyen RIZKIMIZ.

 

Bunlar da senin çevirilerin:

37/48-49:

Ve indehum kâsirâtut tarfi înun, keennehunne beydun meknûn.

Ve pinarlarin mesafesiz uclari önlerinde, saklanmis gibi tertemiz.

38/52:

Ve indehum kâsirâtut tarfi etrâb.

Ve birbirine denk riziklarin mesafesiz uclari önlerinde.

55/56:

Fihinne kâsirâtut tarfi lem yatmishunne insun kablehum velâ cânn.

Agaclarda uc meyvalar, mesafesiz, onlardan önce ins-u cinin tadmadigi.

44/54 ve 52/20:...

ve zevvecnâhum bihûrin înin.

Ve pinarlarin tertemizlerini sunariz onlara.

56/22-23:

Ve hûrun înun keemsâlil lu'luil meknûn.

Ve pinarlarin tertemizleri, sakli inciler gibi.

55:72:

Hûrun maksûrâtun fîl hiyâm

O cadirlarda, mesafesiz, tertemiz.

 

Yan yana dizili iki üç kelimenin oluşturduğunun cümle mi, şibh cümle mi; sıfat tamlaması mı, isim tamlaması mı bilemeyen; Özneyi, yüklemi, sıfat tamlamasıyla isim tamlamasını tanımayan, bir birinden ayıramayacak kadar dilin/dilbilgisinin cahili olan birilerine ve yaptıkları çevirilere ne denebilir!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Yaptigim bu cevirilerde Arapcanin gramerini bilmedigim icin hata elbet olacak. Cünkü onlar sizin ricaniz üzerine yapilan ANLIK ceviriler. Bir Kurân meali de ben yazsaydim ona son seklini verene kadar KILI KIRK yarardim.

 

Bana

haddimi bildiren

birikimim var.

Övgü Allah'a.

 

dilin/dilbilgisinin cahili

 

Daha önce aciklamak zorunda kaldim: dilbilgisi üzerine kitap yazdim; kitabim resmî onay ile Anadolu Liselerinde ders kitabi olarak okutuldu.

 

Size gelince, sayin hanif, Arapca sizin ana diliniz degil. O yüzden size degil Yaseen’e inaniyorum. Arapca ONUN ana dili.

 

Bunu keske söylemeseydim; savunmaya gectiniz. Anadili Arapca olan Yaseen'in sizin aciklamaniza balta vurmasini onun kötü niyetine verdiniz; M Esed'in onu onaylamasini ise iyi niyetinin "kurban"i olmasina.  

 

Oysa niyetlerle ilgisi yok olayin.  

 

Sizin hata yapmaniz dillerin dogasi geregidir.  Anadili Ingilizce olmayan nice linguistin kitaplarindaki hatali aciklamalari anadili Ingilizce olan linguistler ona baglayip hos görürler. 

 

Yine de sizi kirmak istemezdim.

 

*

 

Sayin hanif,

asagidaki iletinizi okudum.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats