Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Not 1: Burada yazanlar sünni inancın 4 mezhebi olan
hanefi, hanbeli,şafii ve maliki mezhebinin en temel
kaynaklarında geçen ama genellikle halktan gizlenen
fetvalardır. (Piyasada satılan 4 mezhebin hükümleri gibi
kitaplarda genellike bu hükümler yer almaz) Bu fetvaların
Kuran ile hiçbir ilgisi olmadığı gibi, pek çok açıdan
Kuran ile çelişmektedir.Sadece Kuran kabul edildiğinde bu
fetvaların nasıl hükümsüz kaldığı anlaşılacaktır.
Not 2: Burdaki uydurma ve batıl fetvalardan Hanefi
mezhebinin imamı olarak bilinen Ebu Hanefi’yi tenzih
ederim. Kendisin sadece Kuran’a inanan bir muvahhiddir ve
hadisleri kabul etmediği için dönemin Abbasi halifesi
Mansur tarafından hapishanelere atılmış ve en sonunda
şehit edilmiştir. Bugün ona isnad edilen hanefi mezhebi,
bir süre sonra onun çizgisinde ayrılan öğrencileri Ebu
Yusuf ve Ebu Muhammed tarafından meydana getirilmiş ve
Ebu Hanefi’ye mal edilmiştir. Kendisi adı gibi
“Haniflerin babası-öncüsüdür”
Kanlı Fetva 1:
İçki içenin hükmü ve uygulanacak hadd cezası:
Hanefi, Hanbeli ve Şafii mezhebine göre 2 şahitle (ki
kadınların ne kendi başlarına ne de erkeklerle yaptıkları
şahitlik kabul edilmemektedir)ya da içenin ikrarıyla içki
içtiği anlaşılan birine 80 değnektir. Şafii mezhebine
göre ise 40 değnek vurulur.
Bu hadd cezasının nasıl uygulanacağı konusunda çeşitli
görüşler olmakla birlikte, ayakkabıyla, hurma dalıyla ve
kırbaçla vurulabileceği belirtilmektedir.
Şafiilere göre: Hurma dalı, ayakkabı ve kırbaçla vurmak
caizdir, hatta hepsiyle karışık halde vurulabilir.
Hanefi ve Malikilere göre: Ayakkabı, hurma dalıyla
vurulabilsede (dikkat!) en iyisi kırbaçla vurmaktır.
Vurma eyleminin ne sertlikte ve vücudun hangi bölgelerine
uygulanacağı konusunda ise tüyler ürperten izahlar
mevcuttur.
a) Mescitlerde had cezası uygulanmaz, çünkü AKAN KAN
MESCİDİ KİRLETİR.(!!!)
b) Darbeleri peş peşe vurmak gerekir ki suçlu bir daha bu
suçu işleyemesin.
c) Vurma eylemi organlara dağıtılarak yapılması gerekir.
Hep aynı yere vurmak suçluyu öldürebilir (öldürmeyecek
derece kan akıtarak uygulanacağı açıkça anlaşılıyor)
d) 4 mezhep imamının ortak içtihatı vardır ki: Hadd
cezası sırasında avret yerler hariç tüm elbiseler
çıkarılır ki darbelerin cezası hissedilsin. (Konunun uzun
olmaması bakımında çok detaylı açıklamaları özet
geçiyorum) (Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı, Abdurrahman
Ceziri,7.cilt, 2882-2991)
Burdan anlaşılıyor ki burda uygulacak olan sopa cezası
kişiyi neredeyse komalık duruma getirecek olan bir
cezadır.
İçki içme konusunda Kuran’da hiçbir ceza öngürülmemişken,
uydurulan mezheplerde bu konuda sayfalarca batıl izahlar
mevcuttur.
İnşaAllah devam edeceğim….
Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara
yetmiyor mu? Şüphesiz, bunda iman eden bir kavim için
gerçekten bir rahmet ve bir öğüt (zikir) vardır. (29/51)
Not 1: Bu yazı dizisini yazmaktaki amaç, Sünni inancında
olan kişileri rencide etmek değil, inançları ile Kuran
arasında çelişkileri göz önüne sermektir.
Kanlı Fetva 2:
Namaz Kılmayanın Hükmü:
Namazı terkeden kafir olur (Nesei, Salat, Bab:8)
Tembellik ederek namaz kılmayanın hükmü konusunda çeşitli
görüşler vardır:
1) Malikiler ve Şafiiler’e göre Böyle bir kimseden
(tembellik ederek namazı terkeden kimseden) tevbe etmesi
istenir. Tevbe ederse ne ala, aksi takdirde tıpkı zinakar
gibi ÖLDÜRÜLÜR, YALNIZ KIRBAÇLA ÖLDÜRÜLÜR!!!
2) Hanefilere göre ise böyle bir kimse öldürülmez, ancak
namaza başlayıncaya kadar hapiste tutulur
3) Hanbelilere göre Namazı mazeretsiz kasten terkeden
kişi kafir olur ve ÖLDÜRÜLMESİ GEREKİR.
Görüldüğü gibi 3 mezhepte namaz kılmayan öldürülmektedir.
Oysa Kuran’da 130 kadar yerde geçen “Salat” kelimesi
“ikame etmek” fiiliyle birlikte kullanıldığında “Namaz
kılmak” anlamında gelir (Bakınız: 2/43, 2/83, 2/110,
4/77, 10/87, 24/56, 30/31, 73/20) ancak bu ayetlerin
hiçbirinde Allah namaz kılmayana hadd cezası
uygulanmasını emretmez. Bu tümüyle mezhepler tarafından
sonradan ortaya çıkarılmış, büyük bir yalandan ibarettir.
…Biz Kitab’ı sana, herşeyin açıklayıcısı, Müslümanlara
bir hidayet, bir rahmet ve bir müjde olarak indirdik…
(16/89)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma