HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Mushaflar’daki Sayıların Düzeltilmesi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
veyselicnumbers
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı veyselicnumbers

Bimer Başvuru No: 825486
Diyanet İşleri Başkanlığına sesleniyorum, bu başvurum
çok temel bir konuya dayanmaktadır, Kuranı Kerim
mushaflarında BiDi adlı bir çelişki vardır, bence
bunun düzeltilmesi gereklidir. BiDi nedir, BiDi
çiftyönlülük demektir, yani İngilizce BiDirectional
kelimesinin kısaltması. BiDi bir çelişki midir. Bence
Evet. Peki Arapça Kuranı Kerim mushaflarında BiDi
olması normal mi. Kuranı Kerim Allahtandır, onda
hiçbir çelişki yoktur. Fakat mushafları insanlar
yazmıştır, ve insanların açıklık getirmek üzere
ekledikleri ayet, sure ve sayfa numaraları BiDi yi
oluşturmuştur. Mushaflardaki çelişki nedir, Yazılar
sağdan sola yazılırken, sayılar soldan sağa yazılıyor,
işte bu çelişkidir, Kuranda çelişki yoktur,
mushaflarda da çelişki olmamalıdır. Kurandaki sayılar
Veyselic Sayılarla düzeltilmelidir, yani sayılar da
sağdan sola yazılmalıdır. Sıfır sayısı asla en sağdaki
sayı olmamalıdır. On sayısı (01) yani .1 olarak
yazılmalıdır. Bu benim naçizane tespitimdir. Konuyla
ilgili detaylı bilgiyi www.bidi2.net ve
www.veyselicnumbers.comsitelerinde bulabilirsiniz.
Konunun sembolik manada önemi büyüktür. Konu İslamdaki
Sağ ve sol, Allahın El Vahid (Bir) ismi gibi birçok
kavramla ilişkisi bulunmaktadır. Konuyu değerlendirip
doğru ya da yanlış mı olduğunu tarafıma bildirmenizi
saygılarımla rica ederim.

------------------------------------------------
From: Başkanlık Makamı (Bilgi Edinme)
Sent: Friday, October 10, 2014 3:31 PM
To: Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı (Dinisleriyk)
Subject: BİMER BAŞVURU NO : 825486

İlgili Makama,

Başbakanlıktan, Başkanlığımıza havale edilen aşağıdaki
e-mailin incelenmesini, konunun BİMER kapsamında
değerlendirilerek en kısa sürede başvuru sahibine
cevap verilmesini ve verilen cevabın bir suretinin
Başbakanlığa iletilmek üzere e-mail ile Bilgi Edinme
Bürosunun bimer@diyanet.gov.tr adresine
gönderilmesini arz ederim.



Basın ve Halkla İlişkiler
Müşavirliği
Bilgi Edinme Bürosu
------------------------------------------------

From:      Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı (Arged)
(arged@diyanet.gov.tr)

Sent:     Tuesday, December 30, 2014 2:22:59 PM
To:
Subject:     veyselperu@hotmail.com
(veyselperu@hotmail.com
Dini Soru

Evrak Tarih ve Sayısı: 30/12/2014-27350
Sayı: 69942030-105-
Konu: Dini Sorular ve Cevaplar

                                                      T.C.
                                                  
BAŞBAKANLIK
                                         Diyanet İşleri
Başkanlığı

                                               Sayın
Veysel Perü
                                         e-mail:
veyselperu@hotmail.com

İlgi: 18/12/2014 tarihli e-mail.

Bilindiği üzere Kur'an, Allah Teala'dan Hz. Muhammede
(S.a.v)e vahiy yoluyla gelen manalar toplamının;
Mushaf ise bu manaların muhafazası için kayıt altına
alınmış şeklidir. Bu işlemin nasıl, hangi imkan ve
yöntemlerle yapılacağı yönünde vahyin her hangi bir
direktifi bulunmamaktadır. Tespit işlemi ezberleme
yanında en sağlıklı yöntem olan yazı ile
gerçekleştirilmiştir. Yazı ile tespit yönteminin
Kur'an'ın asli bünyesi ile doğrudan bir ilişkisi
yoktur.
Arap alfabesinde yazının sağdan sola, rakamların ise
soldan sağa yazılmasından hareketle Kur'an-ı Kerim'in
içeriği ve sıhhati ile ilgili bir değerlendirme
yapılması doğru olmaz.
Bilgilerinizi rica ederim.

                                                                    
Dr. Hüseyin Kayapınar
                                                                           
Başkan a.
                                                                 
Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı

                                                                  
Güvenli Elektronik İmzalı
                                                                    
Aslı İle Aynıdır
------------------------------------------------
From: veyselperu@hotmail.com
To: arged@diyanet.gov.tr; dinisleriyk@diyanet.gov.tr;
huseyin.kayapinar@diyanet.gov.tr
Subject: Evrak Tarih ve Sayısı: 30/12/2014-27350
Evrakta Düzeltme İsteği
Date: Mon, 5 Ocak 2015 16:31:37 +0200

Sayın Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı,

18/12/2014 tarihli e-mail'ime cevaben 30/12/2014 tarih
ve 27350 sayı ile tarafıma göndermiş bulunduğunuz
açıklamanın tam doğruyu yansıtmadığı için düzeltilmesi
gerektiği kanaatindeyim. Konu detaylı olduğu için
bununla ilgili tespitlerimi aşağıda detaylı olarak
sunacağım. Bu görüşlerimi değerlendirerek, 27350 nolu
cevabınızı lütfen tekrar değerlendirip gerektiği
şekilde düzeltmenizi saygılarımla arz ederim.

27350 nolu cevabınızda "Bilindiği üzere Kur'an, Allah
Teala'dan Hz. Muhammede (S.a.v)e vahiy yoluyla gelen
manalar toplamının; Mushaf ise bu manaların muhafazası
için kayıt altına alınmış şeklidir. Bu işlemin nasıl,
hangi imkan ve yöntemlerle yapılacağı yönünde vahyin
her hangi bir direktifi bulunmamaktadır." demişsiniz.

Kur'an ve mushaf ile ilgili tanım vermişsiniz, yalnız
konuyla ilgili bir de "kitap" kelimesi var.
(32:2) Tenzilul kitabi la raybe fihi min rabbil
alemin.
(32:2) Kendisinde hiçbir şüphe bulunmayan bu Kitab’ın
indirilişi, alemlerin Rabbi tarafındandır.
(32:2) ayetinden anlıyoruz ki "kitap" indirilmiş bir
şeydir. Bu sizin yukarıdaki ifadenizin eksik olduğunu
gösteriyor. Aslında "mushaf" kelimesi Kur'an'da hiç
geçmiyor, fakat "kitap" kelimesi çok sayıda geçiyor.
Kayıt altına alma ile ilgili "vahyin herhangi bir
direktifi bulunmamaktadır" demişsiniz, bu doğru değil,
benim bulabildiğim direktifler aşağıdadır:
Direkt direktifler:
a) (2:1) Elif-Lal-Mim : Kitap Arapça harflerle
yazılmalıdır.
b) (2:2) Zalikel kitap: Bu bir kitaptır, yani
yazılabilir ve okunabilir olmalıdır.
c) (12:2) Kur’anen arabiyyen: Kitap arapça dilinde
olmalıdır. (Başka dillerde olursa ona Kur'an denmez,
en fazla meal denilebilir.)
d) (2:121) yetlunehu hakka tilavetih: Okunuşunun
hakkını vererek okurlar. Yani okunabilir (tilavet
edilebilir) bir yazı şeklinde olmalıdır.
Dolaylı direktifler:
e) (6:7) kitâben fî kırtasin fe le mesuhu bi eydihim:
Kitap kağıda yazılabilir, ve ellerimizle dokunulabilir
"olabilir."
f) (56:79) Lâ yemessuhu illel mutahherun: Dokunabilir
olursa, abdestsiz dokunulamaz.
g) (83:2) Kitâbun merkûm: Kitap,
rakamlandırılabilir(sayılar eklenebilir).
h) (56:56-57) Vakia: Ashabul meymene/Ashabul meş'eme:
Buna göre, Sağ, soldan üstündür, kitap sağdan sola
yazılmalıdır.
Hz. Peygamberimizin Uygulamaları:
i) Vahiy katipleri: Peygamber'in kendisine nazil olan
ayetleri yazdırdığı sahabiler için kullanılan terkip.
Onun gözetiminde âyetleri yazıya geçiren sahâbîlere
“vahiy kâtibi” (kâtibü’l-vahy) denilmiştir. Demek ki
kitap yazılabilirdir, ve Peygamber Efendimiz bunu
uygulamalı olarak göstermiştir.

"Yazı ile tespit yönteminin Kur'an'ın asli bünyesi ile
doğrudan bir ilişkisi yoktur." demişsiniz, halbuki;
TDV İslam Ansiklopedisinde Vahiy Katibi maddesindeki
açıklama: Kur’ân-ı Kerîm, Resûl-i Ekrem’e yaklaşık
yirmi üç yıllık bir süre içinde parça parça
indirilmiştir.

Sözlü olarak vahyedilmesine rağmen Kur’an’da ondan
“kitâb” diye söz edilmesi Kur’an’ın hem levh-i
mahfûzda yazılı olması hem dünyada yazıya
geçirilmesiyle ilgilidir.

Nitekim onun başta gelen isimlerinden biri Kur’an,
diğeri kitâbdır; her iki kelimenin kökünde “toplamak”
anlamı bulunur; ilkinde Kur’an’ın harf ve
kelimelerinin sesli, diğerinde yazılı biçimde bir
araya getirilmesi söz konusudur (Abdurrahman Ömer M.
İsbindârî, s. 42-43).

Kur'an-ı Kerim Açıklamalı Meali (TÜRKİYE DİYANET VAKFI
YAYINLARI)
Sayfa 2: Bakara-2: O kitap(Kur'an); onda asla şüphe
yoktur.
Bakara suresinde söze önce dikkatleri çeken harflerle
başlanılmış, hemen arkasından Kur'an'dan söz
edilmiştir. Demek ki şu elinizdeki kitap (Kur'an)
kendisinde şek ve şüphe bulunmayan Allah kelamı ve
iyiler için doğru yol rehberidir.

“Yazı ile tespit yönteminin Kur'an'ın asli bünyesi ile
doğrudan bir ilişkisi” yoksa, Hz. Peygamberimiz’in onu
yazıyla zapt altına neden almıştır? Ayrıca Mushafları
İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkanlığı diye bir kurumun
varlığına neden ihtiyaç duyulmuştur?

Yani kısaca Kur'an ve kitap arasında doğrudan bir
ilişki vardır, “Yazı ile tespit yönteminin Kur'an'ın
asli bünyesi ile doğrudan bir ilişkisi” vardır, çünki
"Kendisinde hiçbir şüphe bulunmayan bu Kitab’ın
indirilişi, alemlerin Rabbi tarafındandır." (32:2),
bir başka değişle Kur’an bir kitaptır, kitap alemlerin
Rabbi’nden indirilmiştir(32:2), tilavet edilebilir,
yazılabilir ve yazılmıştır ve tilavet edilmektedir.


“Arap alfabesinde yazının sağdan sola, rakamların ise
soldan sağa yazılmasından hareketle Kur'an-ı Kerim'in
içeriği ve sıhhati ile ilgili bir değerlendirme
yapılması doğru olmaz.” demişsiniz.
Kur’an’ın içeriği ve sıhhati ikiye ayrılıyor; Levhi
Mahfuz’daki Kur’an-ı Kerim’in sıhhati tabi ki
tartışılmaz, Onu rakamlandırdıysa Allah(c.c)
rakamlandırmıştır.
T.C. Başbakanlık-Diyanet İşleri Başkanlığı- Mushafları
İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkanlığı onaylı ve
kapağında Arapça olarak Kur’an-ı Kerim yazan
kitapların rakamlandırma işlemi sıhhatli yapılmadığı
için “kitabi la raybe fihi” açıklamasına uygun
olmadığından bence sıhhatli değildir.

Naçizane fikrim, Kitâbun merkum (83:2) diye tabir
edilen rakamlandırma işlemi, günümüzde kullandığımız
onlu taban ve pozisyon yönlendirmeli modern rakamların
en erken Hicri 150 ve daha sonraki
yıllarda(Hz.Peygamberimizden’den çok sonra) Araplar
tarafından alınıp kullanılması(Bkz: Rakamların
Evrensel Tarihi - Georges İfrah 1994) ve iyi niyetle
Kur’an’ın da bu sayılar kullanılarak
rakamlandırılması, fakat sayıların Hint’lilerden
alındığı şekilde (soldan-sağa) bırakılması sebebiyle,
şu anda elimizdeki kitap’larda BiDi çelişkisi
oluşmuştur.

Netice olarak başta söylediğim gibi, ellerimizdeki
kitabımızın kutsal kitabımız olması için bu çelişki
bence muhakkak giderilmelidir. Giderildiği taktirde,
yani sayıların da sağdan sola yapılması taktirinde
bunun hiçbir zararı yoktur. “Kafa karıştırıcı olur“
denilebilir, ama her alışılan yanlış şeyden dönmek
kafa karıştırsa da, doğruyu yapmanın hazzı bunu
bertaraf eder. Ayrıca bu konuyu önemsiz görmemek
gerekir, sağ-sol arasında yani hak-batıl arasında olan
çekişmede çok önemli bir mihenk taşı olacaktır. Bence
Şeytan’ın(al.) bir oyunu olarak, tüm Dünya sayıları
soldan sağa yazsa da, Kuran bunun tersi olması
gerektiğini söyleyecektir, Allah’ın El Vahid olduğunu
birkez daha ispatlayacaktır.

Not: Ben sizler gibi bir Din uzmanı değilim, fakat
naçizane "sayılar" konusunda bir araştırmışlığım var,
dilerseniz makamınıza gelebilirim, belki yüzyüze
görüşürsek daha hızlı da ilerleyebiliriz.

Saygılarımla, İşlerinizde Kolaylıklar Diliyorum.
Veysel Perü
5/1/2015

------------------------------------------------

From: dinisleriyk@diyanet.gov.tr
To: veyselperu@hotmail.com
Subject: dini sorunuz
Date: Wed, 28 Jan 2015 12:34:54 +0000
T.C.
BAŞBAKANLIK
Diyanet İşleri Başkanlığı
Sayı   : 69942030-105-2732                                                                            
26/01/2015                                                                                                
Konu : Dini Soru




Sayın Veysel PERÜ
e-mail : veyselperu@hotmail.com


İlgi 15/01/2015 tarihli dilekçe.

İlgi tarihli talebiniz incelenmiş; aynı muhtevalı
talebinize, Din İşleri Yüksek Kurulumuzca 30/12/2014
tarih ve 27350 sayılı yazı ile yeterli cevabın
verildiği görülmüştür.
Bilgilerinizi rica ederim.
Dr. Hüseyin KAYAPINAR
Başkan a.
Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı

------------------------------------------------
From: veyselperu@hotmail.com
To: arged@diyanet.gov.tr; dinisleriyk@diyanet.gov.tr;
huseyin.kayapinar@diyanet.gov.tr
Subject: FW: Evrak Tarih ve Sayısı: 30/12/2014-27350
Evrakta Düzeltme İsteği
Date: Wed, 28 Jan 2015 17:11:43 +0200
Sayın Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı,

5 Ocak tarihli dilekçeme cevap verdiğiniz için
teşekkür ederim.
Yalnız, 5 Ocak 2015 tarihli dilekçem dikkatli okunursa
muhtevasının aynı olmadığı, sizin 30/12/2014 tarih ve
27350 sayılı yazınızda belirttiğiniz tüm hususları
çürüttüğü anlaşılır. Bu nedenle 5 Ocak tarihli(aşağıda
kopyasını bulabileceğiniz) dilekçemin okunmadan
cevaplandığı fikrine kapılmış bulunmaktayım.

Saygılarımla
Veysel Perü
28.1.2015
------------------------------------------------
From: Veysel Peru
Sent: Monday, September 21, 2015 5:24 PM
To: 'huseyin.kayapinar@diyanet.gov.tr'
Subject: Evrak Tarih ve Sayısı: 30/12/2014-27350
Evrakta Düzeltme İsteği-Bimer 825486 nolu başvuru

Sayın Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı Hüseyin Bey,

Bildiğiniz gibi, tarafıma antetli ve elektronik imzalı
olarak göndermiş olduğunuz ekteki veysel_peru.pdf
dosyasındaki açıklamalarınızı, aşağıda ve ekte de
verdiğim 5 Ocak 2015 tarihli mailim ile baştan aşağıya
çürütmüş bulunmaktayım.

İlgili mailimdeki hususlara herhangi bir itirazınız
var mıdır? Ya da 5 Ocak tarihli mailimdeki hususların
yanlış bulduğunuz bir yeri var mıdır? 5 Ocak tarihli
mail ile Veysel_peru.pdf belgenizdeki hususları
çürüttüğümü kabul etmiyorsanız, bu maildeki yanlış
yerleri düzelten bir açıklama yapar mısınız?

Konu çok önemli olduğundan lütfen tabir caizse
savsaklamadan (daha uygun bir kelime bulamadım), DİB
Başkanlığına yakışır bir cevap vermenizi saygılarımla
rica ederim.

Veysel Perü
21 Eylül 2015
http://www.VeyselicNumbers.com
Yukarı dön Göster veyselicnumbers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: veyselicnumbers Ziyaret veyselicnumbers's Ana Sayfa
 
veyselicnumbers
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı veyselicnumbers

SA,

Özetlemeğe çalıştım:

Ben diyorum ki: Mushafların numaralandırılma işlemi
yanlış yapılmıştır, düzeltilmelidir.

Diyanet diyor ki: Yazıyla tespit işlemin nasıl, hangi
imkan ve yöntemlerle yapılacağı yönünde vahyin her
hangi bir direktifi bulunmamaktadır.
Ben diyorum ki: Bu işlemin nasıl olacağına dair
Kur’an’da direkt ve dolaylı birçok direktif var. Benim
bulabildiğim 9 direktifi listeledim.

Diyanet diyor ki: Kur'an’la Mushaf ayrı şeylerdir.
Yazı ile tespit yönteminin Kur'an'ın asli bünyesi ile
doğrudan bir ilişkisi yoktur.
Ben diyorum ki: Vardır. 32:2 ayetinden(Kendisinde
hiçbir şüphe bulunmayan bu Kitab’ın indirilişi,
alemlerin Rabbi tarafındandır.) anlıyoruz ki, “kitap”
Allah tarafından indirilmiştir. Elimizdeki mushaflar,
kitap tabir edilen şeydir. Mushaf ile Kur’an’ın
irtibatını koparamazsınız, çünkü ikisinden de “kitap”
şeklinde bahsediliyor, ve kitabın indirilmiş bir şey
olduğu belirtiliyor. Yazı ile tespit yönteminin
Kur'an'la doğrudan ilişkisi vardır.
    
Diyanet diyor ki: Arap alfabesinde yazının sağdan
sola, rakamların ise soldan sağa yazılmasından
hareketle Kur'an-ı Kerim'in içeriği ve sıhhati ile
ilgili bir değerlendirme yapılması doğru olmaz.
Ben diyorum ki: Kur'an-ı Kerim'in içeriği ve sıhhati
ile ilgili bir değerlendirme yapmıyorum. Diyorum ki,
orijinaline uygun olsun diyorsanız ya Mushaflarda hiç
rakamlandırma yapmayın, ya da rakamlandırma
yapacaksanız da doğru yapın, Ku’an’da çelişhi ve şüphe
yoktur, mushafta da çelişki ve şüphe olmasın.
Rakamlandırma sonradan yapılmıştır ama sonuçta
yapılmıştır, neden düzgün ve sıhhatli yapılmasın.

Son söz: “Kur’an-ı Kerim Mushaflarında çift-
yönlülük(BiDi) vardır” dedirtmemeliyiz,
veyselicnumbers.com sitesindeki Quran Merkum’da olduğu
gibi olmalıdır.

[URL=http://VeyselicNumbers.com]http://VeyselicNumbers
.com[/URL]
Yukarı dön Göster veyselicnumbers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: veyselicnumbers Ziyaret veyselicnumbers's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats