Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Elimizde bir kuran nushasi var, inancimiz onun hak oldugu ve mevcut en son kitap oldugu yonunde ise, bize dusen spekulasyonlarin ardina dusmek degil,var olani kavrayarak yasamak.
Bence soru soyle sorulabilirdi; gunumuz Turkiye'si veya Lubnan'i goz onunde tutuldugunda Kuran'in hangi hitaplari daha oncellik arzetmektedirler? Bu bakis acisi uygulamaya yonelik oldugundan ve bir aktualiteyi kapsadigindan cevaba layik olurdu.
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ikra kelimesi kıraatın emir sigası ve kök olarakta kuruün kelimesinden türemedir.Kuruün kadının adet ve temizlenme dönemidir.(Bakara-228)Bu durum kadının isteği dışında gerçekleşen iki ayrı durumdur bu iki durum tek kavramla ifade edilir.O halde kıraatı dışımızda gelişen iki ayrı durum olarak değerlendirip o iki yapıdan tek bir yapı oluşturma manasına geldiğini söyleriz.Çünkü kelimenin türevi kök manasından mana bakımından farlı olsada yapı bakımından benzerlik taşır.Peki dışımızda gelişen iki ayrı durum nedir.dikkat edilirse ayetlerde halega-halega,alleme-alleme ikra-ikra kelimeleri ayetlerde iki defa tekrar edilmiştir.Burada bizim dışımızda gelişen iki ayrı durum allahın yaratması ve bize öğretisidir.Bunun karşılığı ayetlerde halega ve alleme dir.bizden bu iki yapıdan tek bir yapı oluşturmamız istenmekte ve ikra denmektedir.Kur'an bize bu yapıyı veren Kerim kitaptır.Ayetlerde birinci ikra varlığın yaratılıştaki yarar boyutunu dikkate oalarak okuma(alak-bağımlılık) boyutu ikinci ikra Allahın yarattıklarının öğreti boyutu(alleme bil kalem) boyutudur.örneğin ay fiziki olarak dünya için yararlı olduğu gibi aynı zamanda takvim olarak bir öğreti sunar.tohumu yiyecekler için toprağa ekerken aynı zamanda yeniden yaratılışı,ölü toprağa hayat verilişini veya sararıp solmasını,veya simsiyah kesilmesini vb.birçok öğreti sunar.Allah varlığa nasıl bakacağımızı ilk ayetlerde öğretmektedir.Allahın yarattığı tüm varlıkların hem yarar ve hemde öğreti boyutu vardır.ikra kavramı Kuranda diğer Kullanışlarına baktığımızda sorumluluk getiren ve karşılığını ödeyeceğimiz bir okuma türü olduğu da anlaşılıyor.Fatura gibi okuma diyebiliriz.
isra-14."Oku kitabını! Bugün sana hesap sorucu olarak öz benliğin yeter."
o halde isimleri(tanımları) rabbimizin tanımlarıyla o nasıl tanıtıyorsa o şekilde okumalıyız...
necm-23in hiye illa esmaün semmeytümühe entüm ve ebaühüm..(bunlar ancak birtakım tanımlardır onları siz ve atalarınız tanımladı) Onlar hakkında Allah bir sultan indirmemiştir. Onlar, sadece sanıya, bir de nefislerinin hoşlandığı şeylere uyuyorlar. Andolsun, onlara hidayet Rablerinden gelmiştir!
selam üzerinize olsun
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
K-R-E kokunun turevleri Kuran'da yaklasik olarak 89 kez gecmektedir. Bunlardan yalniz "kuru'un" Iddet anlaminda olmak uzere bir defa kullanilmistir. Bilindigi uzere iddet hali bir onceki yumurtlama surecinin dollenmeyle sonuclanmamasinin akabinde olusur. Yani bir kadin kuru'un halinde ise bu onun bunyesinde bir bebek yoktur. Bu yuzden bu kelimenin yaratilis ile uzaktan yakindan iliskisi kurulamaz. Yumurtlamayla birlikte vucudun, salgiladigi hormonla, muhtemel bir dollenmeye hazirlik olarak,rahim duvarini kalinlastirdigi bilinmektedir. Kuru'un-iddet hali dollenme gerceklesmeyince bu kisimlarin vucuttan atilmasi donemidir. Kuru'un kelimesinin bu istisnai kullanimi, K-R-E'den turemis diger kullanimlarla sozluk anlam itibari ile bir anlam iliski icermemektedir. Hic bir dil bilimci ve sozluk bu farkli kullanimlari ozdeslestiren bir izah vermez.
Kurandaki terimlerin anlamlarini karistirmamiz buyuk bir vebaldir. Cin Ali kitablarina yaklasir gibi Kuran'a yaklasamayiz. Kuran'da kelimelerin ilk kullanimlari ile istilahi anlama kavusmalarinin ardindan olusan anlamlarida karistirilmamalidir. Kiraatin bir metinden okuma olmadigi butun dil bilimcilerin bulustugu bir husustur. Kuran'in yaziya gecmesinin akabinde bu okumayi da ifade ediyir olma ihtimali olsada bu ilk donemler icin gecerli degildir. Vahiy yazisal format tasimadigindan Muhammed'e "Oku" denildiginde, metinden okumasinin kastedilmedigi aciktir.
Her dilde oldugu gibi,Arapcada bir cok kelimenin degisik anlamlarda kullanildigi bir muhakkaktir. Dil bilim tahsil etmeyen kimselerin bu alanlarda sozlugu acip istedikleri anlami almalari ve mevcut degisik anlamlari gelisuguzel sentezlemeleri buyuk bir curetkarliktir. Bu yuzden uzman kimselerin daha temkinli davrandigini goruruz. Imanda, kultur ve egitim bas rolu oynamazken, fiziksel bilgilerde oynar.
Zamanim yeterli oldugunda, elimdeki butun sozluklerden ve Kuranda ki butun kullanimlarindan istifade ederek, bu kelimelere dair yapacagim calismalari iletecegim.
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Sayin Kuranyeter sirf tartismis olmak icin yazmaniza anlam veremiyorum. Kuran'in ilk inis halinde ifade ettigi anlayisa vakif olmadan, olusturacaklarinizin Kuran'a uygun oldugundan nasil emin olacaksiniz? Yazdiklarimi ve bunlara mukabil yazdiklarinizi dusunmenizi tavsiye ederim. Anlamsiz yazmaya devam ederseniz karsilik yazmak istemiyorum.
Birde sunu soylemek isterim, bahsettiginiz ilahiyatci, akademisyen arkadasin calismalarini oncelikle kendiniz tetkik etmelisiniz. Cunku ben o kimsenin bu dusunduklerinizi onaylayacagina imkan vermiyorum . Kendisini en yakin tarihte arayip sizin iddialariniz hakkinda konusacagim.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Muhliskul muhlislik böyle sağa sola çamur atarak aşağılayıcı sözler kullanarakak muhlislik olmaz bu olsa olsa müfsitlik olur.Diğer konularda yaptığınız gibi yine konuyu çamur ortamına çekmek istiyorsunuz.Yazdıklarım açık ve anlaşılırdır, cin ali bile okusa anlar..Anlayamadığınız şeyler hakkında yorum yapmayın...
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma