Yazanlarda |
|
abdullah63 Newbie
Katılma Tarihi: 27 ekim 2005 Yer: Bosnia Hercegovina Gönderilenler: 30
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Turker kardeş.Aramıza hoşgeldin.Yorum yeteneğin bayağı gelişmiş.Ancak bu yorumları yapan ilk siz olmadığınız gibi son kişi de değilsiniz.Ancak bizim burada ilk anladığımız mana önemlidir.Siz o şekilde başkası bu şekilde yorumlar.Ama yorum ne olursa olsun öz aynı kalır.
İslam tarihinde hep senet tenkidi yapılıp metin tenkidi yapılmadığından hadis diye bütün cürüfat doldurulmuş.Şimdi senin aklın hiç şuna yatıyormu?Bir peygamber kalkacak Allah'ın ayetlerini insanlara anlatması yetmeyecek bir de kalkıp insanlara çoğu arap örf ve adetlerini içeren emirler,yasaklar ve kurallar getirecek?Evet aklım alıyor diyorsanız net olarak söyleyeyim siz Allah'ın dinine değil,peygamberlerinin Buhari ve Müslim olduğu Arap faşizmine ya da Arabiyyecilik dinine inanıyorsunuz.Öyle değil diyebilmek için Bir kerecik te olsa Kuranın Türkçesini baştan sona okumanızı,ama dura dura düşüne düşüne okumanızı dilerim.İnşallah görüşmek dileğiyle.
__________________ Allah'tan başkasına ibadet yapmamak için bize ayrıntılı olarak açıklanan Kur'ana gönül verenlere selam olsun.
|
Yukarı dön |
|
|
radyoman Uzman Uye
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Atesde pisen bir seyi yedikden sonra abdest almak gerekiyormus ?Butun hadisci zevat ayni seyi uydurduguna gore bundan sonra atesde pisen yemegi yedikden sonra abdest almak gerekiyor Bir Peygamber efendimize nasil bu kadar hakaret eddebilriler. Sonrada buyuk alim olurlar
673- Ebu Hüreyre (Radıyallahu anh)’den nakledildiğine göre, Ebu Hüreyre mescit de abdest alırken yanına Abdullah İbnu Kârız gelir. Ona, Ebu Hüreyre şu açıklamayı yapar: “Bir keş (kurumuş çökelek) parçası yedim, bu sebeple abdest alıyorum. Çünkü ben Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın “Ateşte pişen şeyler yiyince abdest alın” dediğini işittim.” (K.S.3681 C.10 S.472 Akçağ, alıntıları: Müslim, Hayz 90, (532); Nesâi, Tahâret 122,(1,105,106); Tirmizi, Tahâret 58,(79); Ebû Dâvud, Tahâret 76,(194). Bu, Müslim’in lafzıdır. Müslim’de Hz. Aişe’den buna benzer rivâyet mevcuttur. )
Bu rivayette ateşte pişen şeyler yiyince abdest alınması gerektiğini rivayet ettiler. Buna çelişkili olarak şu tür rivayetlerde bulundular:
Beyler ayni zaman da su hadilseride rivayet etmisler.
674- İbnu Abbâs (radıyallahu anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) koyun budu yedi ve namaz kıldı, abdest almadı.” Buhari'nin bir başka rivayetinde: Tencereden eliyle etli kemik aldı” denmiştir. Müslimin bir rivayetinde: “Budu kemirdi, sonra namaz kıldı, abdest tazelemedi” denmiştir. (K.S. 3686 C.10 S.474 Akçağ, alıntıları: Buhari, Vudû 50, Et’ime 18, Müslim, Hayz 91,(354); Muvatta, Tahâret 91, (1,25); Ebû Dâvud, Tahâret 75,(187); Nesâi, Tahâret 123,(1,108). ) www.kuran-tekrehber.com
Isimiz hadislere kalsa acaba eti yedikden sonra abdest alsak mi almasakmi diye bocalar dururuz. Allah da o zaman aklimiz kullanmadigimzi icin pisliklerini yagdirir.
__________________ 43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
|
Yukarı dön |
|
|
nuri72 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 311
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yilanlari hadiscilre gore oldursek mi oldurmesekmi Simdi bakalim bu sahihcik hadislerenden ne sonuc cikacak. Bin bir gece peri masallarini bize hadis diye yutturmuslar.
313- Ebu’l-Müseyyeb anlatıyor: “(Bir gün) Ebu Said radıyallahu anh’ın yanına girmiştim, namaz kılıyor buldum. Onu beklemek üzere oturdum. Derken evin bir köşesinde tavanı örten hurma dalları arasında bir kıpırtı gördüm. Oraya bakınca bir yılan olduğunu gördüm. Öldürmek üzere atıldım. Ebu Said oturmam için işaret etti. Tekrar yerime oturdum. Namazdan çıkınca bana evde bir oda gösterdi ve: “Bu odayı görüyor musun? diye sordu. Ben: “Evet!” deyince devam etti: “Onda bizden evlenmesi yakın bir genç vardı. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm ile birlikte Hendek (harbi)e gittik. Genç, o gün ortasında ehline uğramak için Aleyhissalâtu vesselâmdan izin istiyordu. Bir gün ondan yine izin istedi. Aleyhissalâtu vesselâm ona: “Silahını beraberine al, ben Kureyza’dan sana bir zarar gelir diye korkuyorum!” buyurdular. Adam silahını aldı. Ailesine geldi. Hanımı iki kapı arasında ayakta duruyordu. Elindeki mızrağı ile, dürtmek üzere kadına eğildi. Adama kıskançlık gelmişti. Kadın onu: “Mızrağını geri çek! Hele eve gir, beni dışarı çıkaran şeyi bir gör!” dedi. Adam içeri daldı. Bir de ne görsün: Yatağın üzerine çöreklenmiş iri bir yılan! Mızrağıyla ona yöneldi ve yılana sapladı. Sonra çıkıp, süngüyü avluya dikti. Derken yılan üzerine atıldı. Bilemiyoruz hangisi evvel öldü; yılan mı, genç mi? Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’a gelip, bu durumu anlattık ve: “Dua edin, Allah ona tekrar hayat versin!” dedik. Aleyhissalâtu vesselâm: “Arkadaşınız için istiğfar ediverin! Buyurdular. Sonra şu açıklamada bulundular: “Medine’de Müslüman olan cinler var. Onlardan birini görürseniz, kendisine üç gün ihtarda bulunun. Eğer bundan sonra yine de görünürse onu öldürün. Çünkü o bir şeytandır.” (K.S. 4942 C.14 S.14 S.154 Akçağ, alıntısı. Müslim , Selam 139,(2236); Ebu Dâvud, Edeb 174,(5256, 5257); Tirmizi, Ahkâm 2,1484); (Bazı Tirmizi nüshalarında Sayd bölümünde (17.bab’ta) gelmiştir. )
İslam dininde cinler yılan olarak tanımlanamayacağı gibi. Bu rivayette belirttiklerine göre, bir yılan gördüğümüzde, gitmesi için ona üç gün ihtarda bulunacakmışız, gitmediği takdirde de, şeytan olduğuna karar verip onu öldürecekmişiz. Bu o kadar ciddiyetten uzak bir rivayettir ki, aklı başında olan hiç kimse bunun pratiğini yapmaya kalkışmaz, zira aklı başında bir kimse kimse üç gün süreyle benden uzak dur diye bir yılana hitap etmez. Böyle bir şeye kalkıştığı takdirde deliliğine karar verilir. Diğer bir hususta, yılanın bir evde bulunduğunu ve evden ayrılmadığını farz edersek, üç gün dolmadan o yılanın ev sahiplerinden herhangi birine zarar vermeyeceğinin güvencesi nedir?
Gerçeklerle bağdaşmayan bu rivayetin aslı yoktur.
314- İbnu Abbâs radıyallahu anhümâ anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Kim, yılanı (intikam) arar diye (öldürmez) bırakırsa bizden değildir. Biz onlarla harb ettiğimiz günden beri onlarla sulh yapmadık.” (K.S. 4944 C.14 S.14 S.156 Akçağ, alıntısı. Ebu Dâvud, Edeb 174, (5250). )
315- İbnu Mes’ud radıyallahu anh anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Yılanların hepsini öldürün. Kim yılan(ın intikam alacağın)dan korkarsa, benden değildir.” Bir rivayette şöyle burulmuştur: “Gümüş çubuk gibi olan uzun yılan hâriç bütün yılanları öldürün.” (K.S. 4943 C.14 S.156 Akçağ, alıntıları. Ebû Dâvûd, Edeb 174, (5249,5261); Nesâi, Cihad 48, (6,51). )
Bu iki rivayetle, bir evvelki rivayet çelişkilidir. Evvelki rivayette yılana üç gün ihtar edilmesi gerektiği belirtilmişken, son iki rivayette ihtarsız öldürülmeleri gerektiği ve onlarla barış yapılamayacağı belirtilmiştir.
__________________ A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
|
Yukarı dön |
|
|
Mircan Uzman Uye
Katılma Tarihi: 25 agustos 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1277
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Cennet (nefse agir geldigi icin) hoslanilmayan seylerle, cehennemde
sehvete hitap eden seylerle kusatilmistir.
*Sırf bu hadisi okuyan bir kişi bile cennete gitmemek isteyebilir
27-) Kendimden sonra erkekler icin kadinlardan daha zararli bir fitne
birakmadim.
*Kadın düşmanlığına bir örnek daha:(
http://www.enfal.de/kirk.htm
NOT:Kimden eda (rivayet) olunduğu yazılmamış.Sitede 40 tane hadis
verilmiş.İçlerinde gerçekten çok güzel cümleler var.Ama diğer sözlere
kanıp bu iki hadisi okuyan ve inanan insanın Allah'ın getirdiklerini
inkar etmesi işten bile değil...
|
Yukarı dön |
|
|
molla Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 12 haziran 2005 Gönderilenler: 50
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Taze taze hadisler
Bir keresinde Peygamber (sav) gece dışarı çıktığında korkunç bir ses duydu ve "yahudiler mezarlarında azap görüyorlar dedi." Buhari 2:457 (HZ. MUHAMMED MEZARDA AZAP GÖRENLERİ HEMEN SESLERİNDEN TANIMIŞ!)
Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kişi, önüne semer kaşı kadar bir şey bırakmadan namaz kılarsa; (önünden geçtiği takdirde) siyah kufuryok, kadın, eşek namazını bozar..." Ebu Zerr'e dendi ki: "Siyahın kırmızıdan, beyazdan farkı nedir?" Şu cevabı verdi: "Ey kardeşimin oğlu! Sen bana, benim Resulullah (sav)'a sorduğum şeyi sordun. Efendimiz: "Siyah kufuryok şeytandır" buyurmuştu." Müslim, Salat 265, (510); Ebu Davud, Salat 110, (702); Tirmizi, Salat 253, (338); Nesai, Kıble 7, (2, 63); İbnu Mace, İkametu's-Salat 38, (952) (heralde bu hadisi nakledeni hadisi yazmadan önce kopek kovalamış)
Hz. Peygamber (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Müslümanlardan üç çocuğu ölen kimseye, yemini yerini bulacak kadar müstesna Cehennem ateşi dokunmaz." Buhari; İlm; Hadis No: 99
Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Cehennem ile Cennet münakaşa ettiler. Cehennem bana zalimler ve mütekebbirler girer dedi. Cennet bana zayıflar ve miskinler girer dedi. Aziz ve Celil Allah Cehenneme: Sen benim azabımsın. Dileyeceğim kimselere seninle azap ederim buyurdu. Cennete de: Sen benim rahmetimsin. Dilediğim kimselere seninle merhamet ederim. İkinizi de dolduracak vardır. Buhari; Kuran Tefsiri; Hadis No: 4472
Elinden geliyorsa, çarsıya ilk giren olma. Oradan son çıkan da olma. Çünkü çarşı, şeytanın, (insanları şaşırtmak için kıyasıya) savaş verdiği yerdir, bayrağı da orada dalgalanır." Müslim, Fedailu's-Sahabe 100, (2451) (sona kalan dona kalır)
Başını imamdan önce kaldırıp indiren kimsenin alnı şeytanın elindedir. Muvatta, Salat 57,(1,92)
Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sizden birinizin (yemek) kabına sinek düşecek olursa, onu iyice batırın. Zira onun bir kanadında hastalık, diğerinde şifa vardır. O, içerisinde hastalık olan kanadıyla korunur." Ebu Davud, Et'ime 49, (3844); Buhari, Tıbb 58, Bed'ül-Halk 14; İbnu Mace, Tıb 31, (3504, 3505); Nesai, Fera' 11 (7, 178)
|
Yukarı dön |
|
|
zahide Newbie
Katılma Tarihi: 10 kasim 2005 Gönderilenler: 1
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
HEPİNİZİN AĞZINA SAĞLIK.BİRİLERİNİN ARTIK BU HADİSLER HAKKINDA KONUŞMALARI GEREKİYORDU.ALLAH RAZI OLSUN BUNLARI YAZIP DOĞRUYU GÖSTERENLERDEN...
|
Yukarı dön |
|
|
nuri72 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 311
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Evet bakalim Gunesin dogmasi ve batmasi Buyuk Hadis alimimiz Imam Buhari Hazretlerinin uydurmasina gore nasil doguyormus.
Bu hadisin bilimselligi ve Kurana uygunlugu beni aglatti. Buyrun Ferec abimizden
Ebû Zerr (R) şöyle demiştir: Peygamber (S) güneş battığı zamân bana: “Güneş nereye gider, bilir misin?” diye sordu. Ben: Allah ve Resûlü en bilendir, dedim., Resûlullah şöyle buyurdu: - “Güneş gider, tâ Arş’ın altında secde eder (âdetince doğudan doğmak üzere) izin ister de ona izin verilir (ve doğu tarafından doğar. Bununla berâber insanların günahları üzerine doğmayı fenâ görür). Ve bu hâlde secde etmeye yaklaşır. Fakat secdesi kabûl olunmaz. (Doğacağı yerine gitmeye) izin ister; izin verilmez. Ona: Artık nereden geldinse oraya dön! denilir. O da battığı taraftan doğar. ................ (Buhari, Kitâbu Bed’i’l-Halk H.9 C.7 S.3017 Ötüken 1987. )
Buhari hazretleri 600.000 hadisi kafasina tutarken ozur dilerim ama beyni uyusmus olmali ki , bu sacmaliklari peygamber efendimiz mal etmis.
__________________ A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
|
Yukarı dön |
|
|
resneli10 Newbie
Katılma Tarihi: 08 kasim 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 8
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kur An ı bize öğreten ve yazan insanlar kim peygamber şu an okuduğumuz ve yazdığımız yorum yaptığımız Kur An ı kimlere emanet etmiş.
|
Yukarı dön |
|
|
Abdullah16 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 21 eylul 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 727
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam resneli.hoşgeldin aramıza.Öncelikle şunu bilki, hiç bir araç asıl amaç ve gayenin önüne geçemez.Peygamber bizi hakka ileten bir elçi,bir araç olduğu gibi,kendilerine emanet edilen Kurana bağlı olması gereken kişiler de araçtır.
Ancak bunlar bizi hakka ileten araç olan Kurana sarılacaklarına, ona göre yaşayacaklarına tutmuşlar onu bir süs ve dokunulmazlık kitabı yaparak,kendi heva ve heveslerine uygun olan söz ve hareketleri sünnet deyip insanlara satmaya çalışmışlar.Bizim yaptığımız sadece insanların ahirette sınava çekileceği tek kitap ve Allahın yeryüzündeki ipi olan kurana yönelip doğruya ulaşmak ve ulaşabildiğimiz herkese de bunu anlatmaktır vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
|
Yukarı dön |
|
|
nuri72 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 311
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
resneli10 Yazdı:
Kur An ı bize öğreten ve yazan insanlar kim peygamber şu an okuduğumuz ve yazdığımız yorum yaptığımız Kur An ı kimlere emanet etmiş. |
|
|
17/41 Biz, and olsun ki öğüt almaları için bu Kuran'da bunları türlü türlü açıkladık. Fakat bu açıklamalar ancak onların nefretini artırmıştır.
17/89 And olsun ki, biz Kuran'da insanlara türlü türlü misal gösterip açıkladık. Öyleyken insanların çoğu nankör olmakta direndiler.
18/54 And olsun ki, Biz bu Kuran'da insanlara türlü türlü misali gösterip açıkladık. İnsanın en çok yaptığı iş tartışmadır.
54/22 And olsun ki, Kuran'ı öğüt olsun diye kolaylaştırdık; öğüt alan yok mudur?
39/27Yemin ederim ki bu Kur'anda insanlar için her türlüsünden temsil getirdik, gerek ki iyi düşünsünler
54/17 And olsun ki Kuran'ı, öğüt olsun diye kolaylaştırdık; öğüt alan yok mudur?
17/41 Biz, and olsun ki öğüt almaları için bu Kuran'da bunları türlü türlü açıkladık. Fakat bu açıklamalar ancak onların nefretini artırmıştır.
Ne dersin nesneli. demekki ALlah Kuranda herseyi aciklamis Buhariye, muslime, seyhe gerek olmadan ondan sorumluyuz.
Bu yukaridak verilen daha da ornegi verilecek olan sacma sapan Buhari ve muslim sacmaliklarini Allah'in kitabi karsisinda nasil savunuyorsun hayret ediyorum.
nuri
__________________ A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
|
Yukarı dön |
|
|
|
|