Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Almanya Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
siyah Yazdı:
siz kuran okuyorsunuz.herseyden haberınız var ama bazı seyler işinize gelmiyor.islam ı benden ıyı bılıyorsunuz ama onunuzde bır engel var.bu engeli aşmak istemiyorsunuz.
o nedenle ben sızlerle cok soylesmeyeceğim artık.kendi karanlıklarınızda kaybolun.
kara efendi !!!! Selametle. Dilerim Bundan sonra Taassubun kimse ona tabi olursun. Önce Taassubun Sonra Hadi sonrada KUR'AN' a Tabi olursun senin gibiler KUR'AN'ı anlamakta zorluk çekerler. Çünkü Aklını KUR'AN' a değil Başkalarına İPOTEK etmişsin.!!!! Vesselam..
__________________ Tüm Hanif Kardeşlere Selam olsun.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Almanya Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sorun Yazdı:
nuri72 Yazdı:
bir tanede daha
Ebû Hûreyre (R) şöyle demiştir: Ölüm meleği Mûsâ Peygamber’e gönderildi. Melek Mûsâ’ya gelince, Mûsâ, meleğe bir tokat vurdu. Melek Rabb’ına döndü ve: - Sen beni ölmek istemeyen bir kula gönderdin, dedi. Allah, meleğe gözünü iâde etti ve tekrar Mûsâ’ya dön (dedi).......... (Buhâri, Kitâbu’l-Cenâiz 95 C.3 S.1261 Ötüken 1987.
Mûsa peygamber madem ki ölüp, ölmemekte serbestti, niçin ruhunu almaya gelen ölüm meleğinin gözünü çıkarsın? Biz Mûsa Peygamberi ve Ölüm meleğini böyle bir olaydan tenzih ederiz, böyle bir olay olmamıştır. Ölüm meleğinin gözünü çıkarmak, bu rivayeti uyduranların içinde ki bir hasrettir, buna da asla güçleri yetmez. http://63.231.71.139/www.kuran-tekrehber.com/html/sayfa_5.ht m
üzgünüm ben bu görüşe katılmıyorum..çünkü her insan ,hadisleri yorumlama dahası da sahih hadis belirleme konusunda yetkili değil...demiyorum ki doğrudur,ama yanlıştır da diyemem çünkü ben bu konuda söz sahibi değilim...
Sorun NİC' li efendi ..Sakın bu Hadisi Red etme aksi halde ve Küfre girersin ve CEHENNEMİ boylarsın...
__________________ Tüm Hanif Kardeşlere Selam olsun.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hala bazı arkadaşlar Hadis kelimesini peygamberin sözü gibi algılamakta..Halbuki hadis söz demektir..Burda o anlamda kullanılmakta ve Peygamberimize atfedilen uydurma SÖZ ler eleştirilmektedir..Eğer hadis peygamberin sözü demek ise o zaman "45 / CÂSİYE - 6: (Ahmet Varol) Bunlar, Allah'ın, sana hak üzere okuduğumuz ayetleridir. Öyleyse onlar, Allah'tan ve ayetlerinden sonra hangi söze inanacaklar ?" ayetinde Söz kelimesi diye çevrilen kelime orijinal metinde HADİS olarak geçer..O zaman peygamberin hiç bir sözüne inanmamak gerekir..demektir bu..Gerçi Kur'an ayette kendisinden başka kaynağı kabul etmediğini söylerken hala niye Kur'an ın önüne konan kitapları sözleri savunuyor insanlar hayret..Bu nasıl Kur'an müslümanlığı ?..
__________________ "Resulullah'a uymak, O'na isnat edilen yalanlara uymak demek değildir"
Hala bazı arkadaşlar Hadis kelimesini peygamberin sözü gibi algılamakta..Halbuki hadis söz demektir..Burda o anlamda kullanılmakta ve Peygamberimize atfedilen uydurma SÖZ ler eleştirilmektedir..Eğer hadis peygamberin sözü demek ise o zaman "45 / CÂSİYE - 6: (Ahmet Varol) Bunlar, Allah'ın, sana hak üzere okuduğumuz ayetleridir. Öyleyse onlar, Allah'tan ve ayetlerinden sonra hangi söze inanacaklar ?" ayetinde Söz kelimesi diye çevrilen kelime orijinal metinde HADİS olarak geçer..O zaman peygamberin hiç bir sözüne inanmamak gerekir..demektir bu..Gerçi Kur'an ayette kendisinden başka kaynağı kabul etmediğini söylerken hala niye Kur'an ın önüne konan kitapları sözleri savunuyor insanlar hayret..Bu nasıl Kur'an müslümanlığı ?..
Selam Serdar kardeş,az ve öz olarak meseleyi çok net izah etmişsiniz.Allah sizden razı olsun.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
hadis okuyanların hadise inanların bir çogunun kur'an okudugunu düşünmüyorum!!! kur'an okudukları zaman ve okuduklarını düşündükleri zaman kur'an'ını anlamını ve espirisini, ne anlatmaya çalıştıgını anlarlar ve kur'an'a aykırı gelen''sözleri ve rivayetleri, uydurmaları'' kesinlikle elçi muhammetin yapmayacagı şeyleri 'a bak hz muhammet şunu demiş bunu demiş' gibi safsataları anlarlar ve inanmazlar. elçi allaha şirk koşmaz allahın elçisi indirilene uyar ve kitapta ne istenirse onu yapar öğretir,başka hiç bir şeyi yapamaz. kur'an'da ne ögrenmek istiyorsan hepsi mevcut. kuran dogrultusunda nasıl bir insan olacagın zaten mevcut.. saygılar
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
okumak yazdı, hadis okuyanların hadise inanların bir çogunun kur'an okudugunu düşünmüyorum!!!
Enam/38 kitap ta birşeyden eksik bırakmadık... Enam/114. size kitabı detaylı indirmişken Allah tan başka bir hakem mi arayayım... Enam/115. rabbinin sözü doğruluk ve adalet bakımından tamamlandı, o nun sözlerini değiştirecek yoktur... Maide/49. aralarında, Allah ın indirdiğiyle hükmet... Enbiya/45. “sadece sizi vahiy ile uyarıyorum” de... Yunus/15. onlara ayetlerimiz açık delillerle okunduğu zaman, bizimle karşılaşmayı ummayanlar “bize bundan başka bir Kur an getir veya bunu değiştir” dediler, “o nu kendimden değiştirmem olamaz, yalnız bana vahyolunana tabi olurum.” dedi.. Furkan/30. resul, "ey rabbim, kavmim bu Kur an ı terk edilmiş edindi" dedi.
okumuş olup "sorgusuz" inananlar da bu ayetleri görmemiş olmalı !!
Katılma Tarihi: 06 mart 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
geçen bu sitede bir konuda okumuştum bütün peygamler eşittir falan türden bir yazı ile ama dün bakara suresini okurken ayette biz bazı peygamberleri bazılarına üstün kıldık onlarında derecelerini diğerlerinden üstün tuttuk gibi bir meal okudum. tam olarak hatırlayamıyorum ama bu şekildeydi. demekki bütün peygamberler eşit değilmiş
Katılma Tarihi: 25 mart 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bakara, 285: "Elçi ve o'nunla birlikte olan müminler, Rabbi tarafından o'na indirilene inanırlar: Hepsi, Allah'a, meleklerine, vahiylerine ve elçilerine inanırlar; O'nun elçilerinden hiç biri arasında ayrım yapmazlar ve: "İşittik ve itaat ettik. Bize mağfiret et ey Rabbimiz, zira bütün yolculukların varış yeri Sensin!" derler."
Metin Erol dost, mealini vermiş olduğunuz ayet aragornasterin sorusuna cevap olamaz sanırım.
Eğer üstünlük kavramından gideceksek, evet, peygamberler/resuller/nebiler arasında üstünlük dereceleri vardır.
6/86 : Ve ismâîle velyesea ve yûnuse ve lûtâ, ve kullen faddalnâ alel âlemîn.
Ve İsmail ve İlyesea ve Yunus ve Lut, hepsini âlemlere üstün kıldık.
17/55: Ve rabbuke a’lemu bi men fîs semâvâti vel ard, ve lekad faddalnâ ba’dan nebiyyîne alâ ba’dın ve âteynâ dâvude zebûrâ.
..Ve Rabbin, semalarda ve yeryüzünde olan kimseleri iyi bilir. Andolsun ki bir kısım nebîleri, diğerlerine üstün kıldık ve Dâvud'a Zebur'u verdik.
45/16: Ve lekad âteynâ benî isrâîlel kitâbe vel hukme ven nubuvvete ve rezaknâhum minet tayyibâti ve faddalnâhum alel âlemîn(âlemîne).
…Ve andolsun ki İsrailoğullarına, kitap, hüküm ve peygamberlik verdik. Ve onları temiz rızıklarla rızıklandırdık. Ve onları âlemlere üstün kıldık.
Allah sadece peygamberler arasında değil, insanlar arasında bile üstünlükler verir.
Örneğin 17/21 : Bak, nasıl onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. Muhakkak ki ahiret, dereceler bakımından daha büyüktür ve üstünlük bakımından da daha büyüktür.
O halde Allah, peygamberleri arasında üstünlük dereceleri verebilir. İşin bu kısmında insanlara söz düşmez. Yani üstün tutma işini Allah yapar.
Peygamberler dışındaki insanlara düşen ise peygamberleri yarıştırmak/birbirinden üstün kılmak/tutmak (faddalna) değil, “lâ nuferriku”dur. Ve “semi’nâ ve ata’nâ”dır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma