Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Öncelikle beden'e aitsin. Bana ruh deseler ben adresini hemen bilirim, icimde derim. Ama ben Insan-Ruh'una inanmiyorum ki.
Sadece icimde yaratilmis bir suur'un var oldugunu, bedenle bütünlestigini düsünüyor ve bu sekilde inaniyorum. Bedenimde bir ariza olunca Benligim etki görüyor. Benligimde bir rahatsizlik olsa, bedenim etkileniyor.
Bir ben var benden iceru diye birsey yok, benim icimde sadece bir suur var, bu suur düsünüyor ve duygusal olabiliyor. Icimde ki her ne ise, ben bunu bilgisayar yazilimi olarak betimliyorum, aynen bu sekilde dir demiyorum, örnekleme sadece. Maddeye güc yetiren, Allah'in yarattigi bir özellik. Allah'in zatindan ayriklasarak insana verilen bir özellik degil, Allah'in zatindan gayri yaratilmis bir özellik olduguna inaniyorum.
Bir programci bilgisayarda suni kisilik, düsüne bilen bir kisilik tasarlayabiliyor. Senin insan ruh'u diye nitelidigin bu varlik, Allah'in fevkalade tasarladigi bir unsur. Bedensiz bir özelligi kalmaz, ölüncede bedenin bir özelligi kalmaz. Bir birine muhtac, bütünlesmis fani.
Ben Allah'in bir yerlerde oldugunu degil, heryerde oldugunu düsünüyorum. Ama bu "heryer" kavrami bütün maddeye islemis anlaminda degil, kusatmis anlaminda algiliyorum. Bundan ötesini hayal etmem kendi sinirlarimi asmam demektir.
asd123 Yazdı:
Her sey algilamadan öte birsey degildir.
Nasil ki hersey sadece dis dünyadan ibaret degilse, hersey sadece ic dünyadan da ibaret degildir. Eger üzerine dogru süren bir arac sence sadece bir algi ise, cik yola dikil, senin ic dünyana ne gibi tepkiler yol acacak.
Disarda bir hayat var arkadasim, sadece algilarin oyunu degil bu. Ic ve dis dünya iki elmanin yarisi gibi.
Kisacasi, kendi sinirlarimizi asip herseyi mutlak anlamda degerlendireceksek, hic birseyin bir anlami kalmaz, sinavin anlami kalmaz, senin burada benimle yazismaninda bir anlami kalmaz.
Bana göre benim yasadigim hayat mutlaktir, ama Yaratan Mevlaya göre mutlak degildir, görecelidir. Göreceli iki boyutu tek bir boyutta bagdastiramadigimiz gibi, kendi perpektifimizden asip mutlak boyuta ermemizede imkan yok, Allah bir mesafe koymus.
Hayalinde canlandirdigin bir figürün sana ermesi olacak ismi?
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Molla Yazdı:
selam sinan kardeş yazının tamamı çok güzel tesbitlerden oluşmuş çok güzel düşüncelerin var.. bu yukardaki düşünceyi savunan birde motorcu yahya(adnan oktar) dır. o da varlığın olmadığını falan söylüyor.
Dostum Harun Yahyanin madde yoktur görüsü "George Berkeley" ve Imam-i Rabbaniye dayaniyor. Berkeley solipsizmin babasidir, ama o adam tanri inancina sahip oldugu icin vede felsefesi kemiklestigi icin, solipsizmin diger türünden mesafe alip, tek mutlak varligi Tanriya baglayarak herseyi inkar etmis ve böylece solipsizmin Tanri odakli yönünü savunmustur.
Harun Yahya nedense Berkeleyin görüslerini temellendirirken, yazilarinda bu görüsün devamini getirmeyip bir noktadan sonra(Ruhlar diger alemdedir diyerek) ayrilmistir. Neden acaba?
cenabı hak hakiki mutlak varlık olunca madası olan her şey bir iğreti görünüş ve bir vehimdir. işte tasavvuf ehlinin (vahdeti vucut) dedikleri şey bundan ibarettir. izafi ve mecazi olan görünüme bizatihi ALLAH demek cehalettir, cehilde ısrar ise küfürdür!
baki ALLAH fani esvaf ile düşünülemez. fani malzeme ile ALLAH bilinmez
bilen varsa gerçektende tevhidin bi tarifini yaparsa sevinirim.
tabi bu tarifi neyle ve nasıl yaptığını da açıklarsa ve bilgilerimizi yenileme
hususunda bizi yenilesin ve eksikliklerimiz belli olsun.
şimdiden teşekkürler ederim
__________________ Allah'ın sözünü değiştirmek isterler. De ki: "Siz asla bizim peşimize düşmeyeceksiniz! Allah daha önce sizin için böyle buyurmuştur.
sevgili kardeşim tasavvufi terimleri anlamak için insanın belili bir alt yapısının olması lazım tevhidin iki merhalesi vardır ilmi tevhit, ameli tevhit
yani birlemek. Kulun ölçüsü kelimeyi tevhittir, oda LA İLAHE İLLALALLAH TIR. Tevhid-i efal, tevhid-i sıfat, tevhid-i zat. Allaha acabasız iman eden mü'min. ihlas, takva, vera...Ehli zikir, ehlişükür olan kulların yaşantılarında görülen kelime-i tevhidin gerçek manasıdır. ölçüsü HAZRETİALLAH'a mahsustur. Gerçek tevhit, şahid olunan tevhiddir. şahitlikte bir usta rehberliğinde yapılır, ustasız sanat haram buyruldu.
Tevhidi Efal, Tevhidi Sıfat ve Tevhidi Zat uydurmalarını bir kenara koyalım. Bunların eşliğinde inanılan Allah'ta seyir ve Allah'tan seyir sapkınlıklarını da.
Gerçek Müslümanlığı yani Tevhid ehli olmayı gelin Allah'tan öğrenelim.
- Allah'tan başkasına kulluk etmemek,
- O'na hiçbir şeyi ortak koşmamak,
- Allah'ı bırakıp insanların bir kısmını Rabler edinmemek. (Ali İmran Suresi, 64)
Tevhidin özü özeti hanifliktir. Gelin hanifliğin (birleyiciliğin) ilkelerini de İbrahim Atamızdan öğrenelim:
HANİF = TEKTANRICI = MONOTEİST = MUVAHHİD
HANİFLİĞİN İLKELERİ
Zuhruf 26- Bir zaman İbrahim, babasına ve toplumuna şöyle demişti: "Ben, sizin taptıklarınızdan uzağım."
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Laga luga etmenin anlamı yok.Açıkça kainat Allah desenize millet ne halt olduğunuzu anlasın.Tasavvuf ateistliğin islama yamanmasından başka bir şey değildir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma