Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Taha suresi 130. ayeti ,
“Güneşin doğuşundan önce (sabah namazı), gecenin bazı saatleri (yatsı namazı) ve gündüzün iki ucunda tespih et (namaz kıl)”
ne anlama geliyor?
Tespih,
namaz değildir. Namaz salât kelimesiyle ifade edilir. Taha 130. ayet
tespihten bahsediyor, namazdan yani salât’ tan değil. Kur’ân dışı dinci
ekip, Kur’an’daki kavramları parantez açarak, yani ekleyerek
kafasındaki fikirlere uyduruyor. Tahrifat ve tahribat yapıyor.
Yaşar nuri ye sorulan ve alınan cevaplar yukarıda ki alıntıda gördüğünüz üzere verdiği cevap ortada yine aynı yerden bir alıntı yapıp "SALAT" üzerine verdiği cevabı size yorumsuz aktaracağım.
Yunus Suresi 87. ayetteki namaz sözcüğünü hangi anlamda alabiliriz?
“Mûsa'ya ve kardeşine şunu vahyettik:
Kavminiz için kendilerini yerleştirmek üzere Mısır'da evler hazırlayın.
Evlerinizi kıble yapın/karşılıklı yapın ve namazı/duayı yerine getirin!
İnananlara müjde ver.”
Anılan ayetteki salât sözcüğünü bugün kıldığımız namaz anlamında alamayız. Dua etmek anlamını alabiliriz.
Salât, namaz ilişkisi nedir?
Kur'an; aynı zamanda dua anlamına gelen salâtın bağlı olduğu temel şekil kurallarını da göstermiştir. Ancak geniş anlamda bütün dualar salât kavramı içine de girer.
Bir alıntı daha.
Kur’an’da
namaz sayısının 5 olduğumu söyleniyor? Hüd suresi 114.AYET’TE gecenin
vakitleri olarak 3 zamanın belirtildiği, günün 2 ucu da dahil 5 olduğu
söyleniyor. DOĞRUMUDUR?
Kur’an’da namazla ilgili 5 diye bir rakam asla yoktur.
Diğer
söylemler kişisel yorumlardan ibarettir. Bu yorumlara bakıldığında daha
başka tespitlerde yapılabilir. Tartışılmayacak gerçek şudur: Kur’an’da
adıyla geçen namazlar 3 tanedir. 5 vakit uygulanması Peygamberimizin
sünnetiyle belirlenmiştir. Namazların farzı-sünneti gibi ayrımlar
fıkıhçılar tarafından sonradan yapılmıştır. Vahye ve bilime dayalı
yanları yoktur.
Taha suresi 130. ayeti ,
“Güneşin doğuşundan önce (sabah namazı), gecenin bazı saatleri (yatsı namazı) ve gündüzün iki ucunda tespih et (namaz kıl)”
ne anlama geliyor?
Tespih,
namaz değildir. Namaz salât kelimesiyle ifade edilir. Taha 130. ayet
tespihten bahsediyor, namazdan yani salât’ tan değil. Kur’ân dışı dinci
ekip, Kur’an’daki kavramları parantez açarak, yani ekleyerek
kafasındaki fikirlere uyduruyor. Tahrifat ve tahribat yapıyor.
Kur'an'da 3 namaz vakti geçtiğini
görüyoruz ancak bazı din otoriteleri Taha 130'daki ifadenin 5 vakti
işaret ettiğini söylüyorlar. Burada insanların tercümesinden
kaynaklanan bir hata mı söz konusudur, işin aslı nedir?
Kur'an bu üç vakti isimleriyle saymıştır. 5 olsaydı onların isimlerini de verirdi. Gerçek budur, gerisi yorumdur.
Şimdi yorum yapmıyorum yanlız yaşar nuri nin verdiği cevapları lütfen dikkatlice okuyun bakın kendi kendini verdiği cevaplarda nasıl tekzip ediyor.
Bir alıntı daha.
Namazın kılınış şekli tam olarak kutsal kitabımızda neden tarif edilmemiştir?
Namazın
kılınış şekli parçalar halinde verilmiştir. Hz. Peygamber bu parçaları
birleştirerek namazı en mükemmel şekliyle göstermiştir. Ancak namazın
parçaları olan hamd, şükür, tespih (Allah’ı yüceltmek), secde, rükû,
kıraat ayrı ayrı birer ibadettir.
Yorum yok.
muta.
|