Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
yahu siz neyin pesindesiniz maksadiniz gayeniz nedir sizin acin o zaman karinizi kizinizi sokaklardada millette onlari dusunerek bilmem neler yapsinlar.................sizin sapikliginiza diyecek bisey yok be kardesim peygamber efendimize ithafen uydurulan sozleri inkar edecem diye komple Rasulu s.a.v yok saydiniz asil siz kufrunuzde kasarlanmissinizda bu kasarlanmis olmanizdan bihabersiniz...
yahu siz neyin pesindesiniz maksadiniz gayeniz nedir sizin acin o zaman
karinizi kizinizi sokaklardada millette onlari dusunerek bilmem neler
yapsinlar.................sizin sapikliginiza diyecek bisey yok be
kardesim peygamber efendimize ithafen uydurulan sozleri inkar edecem
diye komple Rasulu s.a.v yok saydiniz asil siz kufrunuzde
kasarlanmissinizda bu kasarlanmis olmanizdan bihabersiniz...
Selam tetrial
Böyle tepki vermen doğal. Ben de aynı tepkiyi veriyordum bir zamanlar. Lütfen, okumaya devam.
Karşı çıkıp dile getireceğin birçok husus forumda halihazırda tartışılmış durumda. Öncelikle biraz gezin, bak ve incele. Sonra eleştirilerini yönelt görüş sahiplerine.
Karalama yerine eleştiri, lütfen. Karalama basitliktir, eleştiri gayret ve bilgilenme gerektirir.
Muhabbetle, Alperen
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
..selam.. oncelikle karalamayi yapan ben degilim Alperen kardes,ve o "kasarlanmis" kelimesini hasan akcay rumuzlu kisiden alinti yaparak ayni tarzda iade ettim sadece....karalamaktan bahsetmissin elestiri yap demissin peki sitede hanginiz karalama degilde elestiri yapiyorki??"pzvnk kelimeleri kasarlanmis...."ve daha neler neler...biraz objektif olmaya calisalim insaAllah Alperen kardes,ne tarzda konusulursa ayni tarzda karsilama olur buda cok dogal birseydir,ve sitedeki hemen hemen butun konulari ve yorumlari okudum ve ondan sonra cevap yazdim,sitede gormus oldugum seyler ise sizin gibilerin birilerini ilahlastirmak yada birilerinin dini diyerek siddetle karsi ciktiginiz seyler oldugunu gordum ama kendinizi goremediginizi de fark ettim cunku birileri dediginiz gibi birilerini ilahlastirmis uydurma hadislerin pesine dusmus ve islam adi altinda baska bir din yasamaktalar amma velakin sizde aklinizi ilahlastirmis durumda oldugunuzun farkinda degilsiniz...taassupcu diye reddettiginiz hatta tekfir ettiginiz kisiler gibi oldugunuzunda farkinda degilsiniz aslinda,cunku sizde ayetlerden yanlis manalar cikararak o heva ve hevesin pesine dusmussunuz ve bunuda taassup haline gitirmissiniz...temennim bu konudaki taassubunuzu azda olsa anlamaniz ve gormenizdir biraz ifrat ve tefrite dikkat edelim insaAllah..vesselam...
Hz Peygamber ve kölesi bir gün Fatıma'nın evine gelmiş; Hz Fatıma panik içinde başını entarisiyle örtmeye çalışırken apışarası dahil vücudunu beline kadar açınca Hz Peygamber onun utandığını görmüş, "Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!" demiştir. (Enes b malik'ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki'den aktaran Mevdudi: Tefhimu'l Kur'an, Nur 32 tefsiri)
Yani bu zevat kölelik ve tesettür pisliğini İslama sıvaştırmak için Allah'ın Elçisini, kızını kölesine peşkeş çeken bir pzvnk yapıp çıkarlar. Gözleri öylesine dönmüştür. HASAN AKÇAY
kardeş ilk önce teesüfle kınıyorum. hem eleştirinin dozunu kaçırmışsın hemde aktarımını yanlış yapmışsın. özellikle mevdudinin tefsirine baktım. ve orda verdiğin yaz şu şekilde geciyor:
Örneğin, bir defasında Hz. Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa'de el-Fezarî ile kızı Hz. Fatıma'nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma'nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı, başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce, "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var" buyurdular. (Enes b. Malik'ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki) .
gercekten kınıyroum sizi hasan bey!!! lütfen yaptıklarınıza ve delillerndirmelerinize dikkat edin. bu şekilde ilim olmaz. bu şekilde olmaz. gerçekten ne diyeceğimi bilemiyorum. tamam hadis kabul etmeyebilirsiniz ama bu onlara iftira atmanız anlamına gelmiyor. başka bir şey demek istemiyorum.... umarım bu hatayı düzeltirsiniz. özellikle site yönetiminin ilgili yeri mevdudinin tefsirinden bakıp düzeltmesi gerekmektedir. ben uyarımı yaptım. ayrıca beni çok üzdünüz. çünkü ben sizin gibi düşünmüyorum ama yinede akıllı insanlar delillendirmeyle yola cıkıyolar hadis kabul etmesede amelleri kurana göre yapmaya calışıyolar. en azından toplumun büyük kesmi gibi okumadan ona buna şeyhe hocaya göre dinleri yaşamıyolar diye bu siteye girip cıkıyorum. ama siteye önemli bir yeri olan hasan beyin bu hareketi beni cok üzdü...... he bu arada yazının sadece ilk sayfasına baktım 25 sayfa olan bölümü incelemedim çünkü moralim bozuldu. belki o sayfalarda aktarımı yanlış yaptığını söylemişse kusra bakmasın. AMA SİTE YÖNETİMİ BU YAZININ İLK SAYFASINDAKİ YERİ İNCELESİN AYRICA DEDİĞİ HADİS NUR32 NİN TEFSİRİNDE DEĞİL NUR 31 İN TEFSİRİNDE GECİYOR. LÜTFEN MEVDUDİNİN O KİTABINI BAKIN VE NE YAZIYORSA O ŞEKİLDE O İLK SAYFADAKİ USLUBUNU AŞAN YAZIYI DEĞİŞTRİN!!! SİZDEN İSTİRHAMIM...
gerçekten merak ediyom hani sizin ilim aşkınız nerde hatadan dönmek. bu adaletsizliği kuranın neresinde bulunoynuz? çok büyük bir haytayı belirttiğim halde hiçbiriniz ilgilenmiyosunuz bile. Kuran size fikirleriniz doğrultusunda iftira atmayı helal kılıyo herhangi bir ayetinde? kendiniz dersiniz peygambere iftira atılıyor ama siz yukardaki iftirayı umursamazsınız. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.
Nereden Hoşgörü, nerede uslub, nerede Allah'ın Hz Musa'yı Firavuna Hakka davet Örneği
Hadis diye anlatılan ve birdolu saçmalığı din diye bize takdim eden görüşlerin ve ifadelerin ne kadar tehlikeli olduğu ortada.
Körü körüne onlara inanmak isteyenlere ya da Hadisleri bırakıp Kuran'dan işlerine geldiği kadar alanların Başka bir deyişle Allahın Şaşırttıklarına, Körleştirdiklerine yol göstermek, Sağırlaştırdıklarına ses duyurmak senin ne haddine?!
Din' e Hakk'a doğru ya da yanlış inanan ya da inanmak isteyenlere bu şekilde mi yol gösterilir? Savunduğun doğruları bir cümlede yakmak olurmu?
Sadece Hatanı Görmeni ve Eleştirinde sınırı aştığını söylemek üstüme hak olduğu için Sana sesleniyorum.
Hatanı kabul et!
Ya Allah'ın fazlı ve rahmeti üzerinizde olmasaydı; (ya) Allah çok acıyıp esirgeyen gerçek şefkat Sahibi olmasaydı..(Nur 20)
Allah ne diyorsa o! Benim doğruluk ölçütüm yalnızca budur. Yani bir söz bu ölçüte uyuyorsa doğrudur; uymuyorsa yanlış. Bunun dışında hiçbir ölçütüm, koşulum, kaygım yok.
Örneğin Allah diyor ki: "Hiçbir peygamber, yeryüzünde üstünlük kurmadıkça, esirler edinemez." (8:67). Bitti. Demek ki Yüce Allah'ın hiçbir elçisi, örneğin Hz Muhammed, yalnızca savaşıp yeryüzünde üstünlük kurunca esirler edinebilir; esir pazarından esir ya da köle alamaz. Bu bir.
İki: Allah diyor ki: "Savaşta siz üstün gelince bağları sağlam atın; ondan sonrası ya tazminattır ya da bağışlarsınız." (47:4). Bitti. Demek ki esirler, savaş durumu sona erer ermez, ya tazminat alınarak ya da tazminat bile alınmadan yani karşılıksız serbest bırakılır; köle olararak alıkonamaz.
Sonuç: İslam köleliğe son vermiştir. Kölelik haramdır. Köleliği kaldıran bu ayetlerden sonra Hz Peygamberin kölesi olmamıştır. Mevdudi TEFHİMU'L KUR'AN adlı eserinde Nûr 31'i yorumlarken Hz Muhammed'in Abdullah b. Müsa'de el-Ferazî adlı kölesinden dem vurmak suretiyle çatır çatır yalan söylemekte, Hz Peyghamber'e iftira etmektedir.
Artı, Mevdudi anılan iftirasını daha ileri götürüp şöyle diyor: O zaman Hz Fatıma'nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce "Zararı yok, yalnızca ve kölen var" buyurdular.
(1)Hz Fatıma'nın entarisi o kadar kısaymış ki ayaklarını açıkta bırakıyormuş. (2)Köle belirdiğinde Hz Fatıma'nın başı açıkmış. Açıkmış ki Hz Fatıma onu örtmeğe çalışmış. (3)"Başını örtse ayakları açıkta kalıyordu," dendiğine göre başını entarisiyle örtmeye kalkışmış. (4)Başını örtmek için entarisinin kaldırınca vücudu beline kadar açılmış.
Başın örtülmesini farz ilan etmek uğruna Mevdudi'nin uydurduğu şu koca yalana bakın. Hz Fatıma kölesinin önünde teşhircilik yapıyor. Ve bir ahlak abidesi olan Muhammed bunu onaylıyor. "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var" buyuruyor. Hz Fatıma'nın babası ve Allah'ın Elçisi Muhammed erkek kölelerinin önünde kızının teşhircilik yapmasını onaylıyor.
Beyler! Yapmayın, etmeyin. Huluku'l azîm üzere olan Hz Peygamber'e iftiradır bu. Namuslu bir kadın olan Hz Fatıma'ya ifitiradır. Siz bunu göremiyorsanız körsünüz kardeşim. Siz Allah'ın elçisine ve Peygamber ailesine atılan bu iğrenç iftirayı içinize sindiriyor ama Mevdudi denen müfterinin deşifre edilmesine içerliyorsanız fena halde şartlanmışsınız.
Allah ne diyorsa o! benim için doğruluğun tek ölçütü bu, dedim. Buna "hanifdostlar"ın yöneticileri dahil. Beni onlara şikayet edenlere diyorum bunu. "Hanifdostlar"ı teper giderim ama "Allah ne diyorsa o!" demeyi asla bırakmam.
Artı, Mevdudi anılan iftirasını daha ileri götürüp şöyle diyor: O zaman Hz Fatıma'nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce "Zararı yok, yalnızca ve kölen var" buyurdular.
(1)Hz Fatıma'nın entarisi o kadar kısaymış ki ayaklarını açıkta bırakıyormuş. (2)Köle belirdiğinde Hz Fatıma'nın başı açıkmış. Açıkmış ki Hz Fatıma onu örtmeğe çalışmış. (3)"Başını örtse ayakları açıkta kalıyordu," dendiğine göre başını entarisiyle örtmeye kalkışmış. (4)Başını örtmek için entarisinin kaldırınca vücudu beline kadar açılmış.
kimsenin Mevdudinin savunduğu yok kardeşim sen neden halen iftira atmaya çalışıyon anlamadım. kendi mantalitesni kabul ettirmek için iftira atmak helaldir diye bir hüküm mü gördün kuranda? hanif diyonuz Dini Allah'a has kılmak diyonuz yakışıyomu bu hareket. Mevdudi tefsirini acmış biri değilim ama benim takip ettiğim metot kim olursa olsun verilen kaynaklara bakar kontrol ederim. sen Başını örtmek için entarisinin kaldırınca vücudu beline kadar açılmış mış mişmuşla bu iş olmaz bunu yukardaki hadisin neresinde görüyon anlıyamıyorum. iftira atma! adaletli ol! bu hatadan geri dön! farkındaysan fikriyatıını konuşmuyorum bile. çünkü iftira atarak konuşan şahışların fikirlerine bakmam! sen halen devam edeceksen bu şekilde iftiralar seni kaale dahi almam bu konuya yazacağım son yazı budur. ya adil olur özür dilersin... yada seni Allah'a havale eder üstümdeki sorumluğu atmış olurum. ben vazifemi yaptım şimdi sıra sende....
"Beyler! Yapmayın, etmeyin. Huluku'l azîm üzere olan Hz Peygamber'e iftiradır bu. Namuslu bir kadın olan Hz Fatıma'ya ifitiradır. Siz bunu göremiyorsanız körsünüz kardeşim. Siz Allah'ın elçisine ve Peygamber ailesine atılan bu iğrenç iftirayı içinize sindiriyor ama Mevdudi denen müfterinin deşifre edilmesine içerliyorsanız fena halde şartlanmışsınız. "
Mesele bunun Resul'e iftira olması noktasından çoktan ayrıldı.Bunun iftira olduğunu akledemeyen ya da görmek istemeyeni sen ikna edemessin. Sen sadece ÇIPLAK GERÇEĞİ ortaya sunarsın. İsteyen alır.
Ama ne olursa olsun bu yada buna benzer bir iftirada bazı şeyleri dile getirirken daha nazik bir uslup kullanmamız gerekmez mi?Biraz daha dikkatli olmak gerekmez mi?
Kaldık HASAN AKÇAY
Sen ne hakla Savunduğun Kuran Doğrularını,
Ki bazılarını bizim henuz farkedemediğimiz ama almak isteyen için orada öylece duran ve senin birçoğumuzdan önce farkedip dikkat çektirdiğin bazı doğrularıda,
Sinirle ya da anlatamamanın! isyanıyla, Kullandığın uslup ve yaklaşım tarzın sayesinde, insanların akıl ve vicdan alışverişlerine,
asıl sunulanı/sunduğunu bilerek ya da bilmeden gizlediğini,
apaçık gerçeklerin anlaşılmasının ötelenmesine neden olduğunu, iyi niyetli insanların bile senin istemediğin bir yöne gidebileceklerini neden göremiyorsun?
Mevdudi ya da Buhari ya da Yaşara Nuri...
Demek istediğim ismi, sıfatı farklı başka biri önemli değil kimliği, azgınlıkta, imansızlıkta, alayda, İftirada daha öne geçmiş ise, daha iğrenç örnekler sunmuş ise o örnekleri olduğu gibi alıp kullanmalı ya da o örneklerin korkunçluğunu insanlara göstermek için daha da mı iğrençleştirmeliyiz? İnsaf Sadece insaf.
Eğerki insanların acizliği ki çoğu Görmez-duymaz ama herşeyi şüphesiz bilir, seni rahatsız ediyorsa, ağırına gidiyorsa anlatmayı bırak!
İnanın kendimi çok zorluyorum ve Mevdudi misillu zevata nazik davranmak gerektiği hakkındaki isteğinizi anlamaya çalışıyorum. Hayır, ne yapayım; anlayamıyorum; hoşgöremiyorum. Hz Peygambere ve onun ailesine attıkları ahlaksız iftiralar gözümün önüne geliyor. Bırakın nazik davranmayı o müfteriler elime geçese boğazlarını sıkıveririm.
Güzel kardeşlerim, bırakın benim bu konudaki hoşgörüsüzlüğümü bana. Hz Fatıma'yı erkek kölesinin önünde teşhircilik yapan hafif meşrep bir kadın, Allah'ın elçisini de "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var" deyip bunu onaylayan bir pzvnk olarak tanıtan o ahlaksız tesettür ulemasına bırakın içimden geldiği gibi lanetler okuyayım.
O müfterilere siz nazik davranın. Ben nazik davranamıyorum. Hz Fatıma var gözlerimin önünde. Ama anladığım kadarıyla sizin gözünüzün önüne gelmiyor onun hali. O kadar ki Hz Fatıma'nın o haliyle ilgili ifademi koyu harflerle vurgulayıp bana katılmadığınızı bildirmişsiniz.
Bir deneme yapın. Ayaklarınızı açıkta bırakan bir fistana girin. Geçin aynanın karşısına. Başınızı o fistanla örtün. Nereleriniz açılıyor aynada görün.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma