Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yusuf Yazdı:
bu arada su inkihu-enkihu ya geri donmek isterim, kuranda nur 32 ve de nisa 3 de soyle geciyor:
فَ ا نكِح (nisa 3) وَ أَ نكِح ;و (nur 32)
dikkatinizi cekti mi bilmem ancak iki yazilim arasinda tek fark "VAV" harfiyle "FE" harfidir okunuslarda ise "VE ENKIHU" "FENKIHU" seklindedir.... kisacasi hasan beyin deyimiyle ortada "enkihu-inkuhu" diye bir durum soz konusu degildir !!!!!..... |
|
|
Doğrudur. Fe inkihu harekeli mushafta fenkihu şeklinde okunur, yani (i)siz. Ama (i)nin orda olduğu bilinir.
Tıpkı bizim Karacoğlan gibi. Bu isim elbette iki kelimelidir: Karaca ve oğlan. Biz bu iki kelimeyi Karacoğlan şeklinde birleştirerek söyleriz, yani (a)sız. Ama (a)nın orda olduğunu biliriz.
Aslında ismin Karacaoğlan olduğunu biliriz. Tıpkı bunun gibi, Nisa 3'teki "fenkihu"nun aslında feinkihu olduğunu da biliriz.
***
Olup bittiye getirilen nedir; farettiniz mi?
Allah'ın Kitabına önce elif harfleri boca edilmiş. Benim yukarda yeşilleyip vurguladığım harfler. Hani Haccac bin Yusuf'un "Kuran'a 1000 (bin)den fazla ekledim!" diye övündüğü "elif"ler.
Yukardaki Arapça "nkh"ların her birinin sağına bakın. İkisinde de elif var. Kuran'a sonradan sokuşturulmuş onlar. Hz Peygamber devrindeki harekesiz mushafta yoklar.
Sonra, bir okuma (kıraat) kuralının gereğini yerine getirmek için, Nisa 3'teki "elif"in altına o kısa çizgiyi çekmeyi bırakıp "fe inkihu"yu kısaltmışlar; FENKİHU yapmışlar.
Olup biten işte bu. Hepsi beşerî ve keyfî.
Ve sonuç olarak bunun imana, vicdana, mantığa asla sığmayan ne feci bir hata olduğunu daha önce açıklamıştım. Gerekiyorsa bir daha açıklarım, Allah isterse.
***
Ama bence önemli olan sizin görüşünüz. Siz ne düşünürsünüz?
Yüce Allah'ın, Nisa 23'te iki kızkardeşi bir arada almanız yasaktır deyip çok eşliliğin zulüm olduğunu açıklamasından sonra Nisa 3'te "Çok eşli olmanız zulme yol açacaksa çok eşli olun!" demesi mümkün mü?
Ahzab 52'de karı üstüne karı almayı yasakladığı halde Nisa 3'te karı üstüne karı almayı caiz ilan etmesi mümkün mü?
Nur 32'de "Bekarlarınızı evlendirin! " deyip evli olanların evlendirilmesini yasakladığı halde Nisa 3'te evli olanların bir daha bir daha bir daha evlenmesini caiz kılması mümkün mü?
"Cuma günü Allah'ı anmaya koşun!" buyruğu ile konan şey elbette bir farzdır. Sizden, başkalarının bekarlarını evlendirmeniz istenmiyor ki. Kendi bekarlarınızı evlendirmeniz isteniyor - eyâme minküm. İnsanın gücü yetiyorsa kendi ailesindeki bekarları evlendirmesi neden farz olmasın.
Peki Yüce Allah'ın "cuma günü Allah'ı anmaya koşun!" demesinden sonra "Cuma günü evlerinizda oturabilirsiniz!" demesi mümkün mü ki mealen "Yardım edin de bekarlarınız evlensin!" dedikten sonra "Evliler bir daha evlenebilir!" desin?
***
Yüce Allah'ın "Aklınızı işletin!" buyruğuna lütfen uyun ve sorgulayın:
Zaten evli olan oğlunu bir daha evlendiren ana babalar hakkında İslamın hükmü nedir?
Zaten evli olan İslam halifelerini bir daha bir daha bir daha evlendiren valide sultanlar hakkında İslamın hükmü nedir?
Zaten evli olan oğulların ve halifelerin nikahını kıyıp bir daha evlenmelerini sağlayan imamlar hakkında İslamın hükmü nedir?
Sevgiyle,
Hasan Akçay
|