Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
Geleneğe göre sahabe; Peygamber zamanındaki mümin olan insanlardır.Hepsi adlidirler.Onlar gökteki yıldızlar gibidir hang,isine uyulursa uyulsun doğrudur.
Şimdi bu inancın kuran ile ne kadar örtüştüğüne bakalım
sahabe; arapça bir kavramdır,türkçesi arkadaş demektir, çoğulu ashab,tır
Tekvir 22 Arkadaşınız de mecnun değildir
Necm 2 Arkadaşınız ) sapmadı ve azmadı
Sebe 46 de ki: Size bir tek öğüt vereceğim: Allah için ikişer ikişer ve teker teker ayağa kalkın, sonra da düşünün! Arkadaşınızda (peygamberde) hiçbir delilik yoktur! O ancak şiddetli bir azap gelip çatmadan evvel sizi uyaran bir peygamberdir
Araf 184 Düşünmediler mi ki, arkadaşlarında (Muhammed'de) delilik yoktur? O, ancak apaçık bir uyarıcıdır.
Tevbe 40 Eğer siz ona (Resulullah'a) yardım etmezseniz (bu önemli değil); ona Allah yardım etmiştir: Hani, kafirler onu, iki kişiden biri olarak (Ebu Bekir ile birlikte Mekke'den) çıkarmışlardı; hani onlar mağaradaydı; o, arkadaşına. Üzülme, çünkü Allah bizimle beraberdir, diyordu. Bunun üzerine Allah ona (sükunet sağlayan) emniyetini indirdi, onu sizin görmediğiniz bir ordu ile destekledi ve kafir olanların sözünü alçalttı. Allah'ın sözü ise zaten yücedir. Çünkü Allah üstündür, hikmet sahibidir.
Bu ayetlerde görüldüğü gibi Allah Teala hem müminlere hemde müşriklere hitaben, Hz Muhammedi kast ederek Arkadaşınız buyurmaktdır.Dolayısıyla sedece müminler değil, aynı zamanda müşrikler ve münafıklarda kurana göre sahabedir
Hz Peygamber vefatıyla beraber tüm münafıların öldüğünü de iddia edecek elimizde hiç bir delil yoktur.Zaten böyle bir şeyi iddia etmek aynı zamanda akıl dışıdır
Kuranda ebu leheb hariç münafıkların, müşriklerin isim listesi olmadığına göre,peygamber zamanında yaşamış ve onu görmüş insanlara bir nevi kutsallık atfederek yüceltemek ve onlar adına nisbet edilen rivayetlerle dini belirlemeye kalkışmak ancak ve ancak zanna uymaktan başka bir şey değildir
1400 sen önce yaşamış insanların hangisinin mümin hangisinin müşrik olduğunu belirleyecek bir iman ölçme aleti de elimizde olmadığına göre geçen geçmiştir.Onların yaptıkları bizler için dini anlamda hiç bir şekilde bağlayıcı olamaz
Dolayısıyla kuranın sahabe tanımlaması bile hadislerin köküne kibrit suyu dökecek niteliktedir
|