HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Allah’a kulluk etmek, insana kulluk etmek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Hasan Kardeş

Bu ayette geçen nikahlayın fiilinde hereke  hatası olduğunu aslında bu fiilin evlendirin anlamında olması gerektiğini söylemiştiniz bu gerekçeye görede yukarıdaki gibi ayetin mealini yapmıştınız.

Arapça metinde evlenin şeklinde geçen bir kelimenin yanlış herekelendirmeyle anlamının kaydırıldığını söylüyorsunuz bunun böyle olduğunun ispatını nasıl yapıyorsunuz?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Arapça metinde evlenin şeklinde geçen bir kelimenin yanlış herekelendirmeyle anlamının kaydırıldığını söylüyorsunuz bunun böyle olduğunun ispatını nasıl yapıyorsunuz? (savana)

Sorunuzdan benim anladığım, bunun böyle olduğu derken yanlış harekelemeyi kastediyorsunuz. Yani bu harekelemenin yanlış olduğununun kanıtı nedir? 

Bir çok kanıt var.

Örneğin bu harekelemenin ayette çelişki yaratmış olması. Yüce Allah 4:82'de "Kuran'ı Allah'tan başkası indirseydi içinde bir çok çelişki bulurlardı," dediğine göre ilahî sözlerde çelişki yoktur. Eğer mushafta çelişki varsa bu, ilahî sözlere beşerî müdahale yapıldığı içindir. Örneğin harekeleme yoluyla. 

4:3'ü bu açıdan inceleyelim:

"NKH"nın "Evlenin!" anlamına gelmesini sağlamak için inkihu okunacak şekilde harekelenmiş olmasına dayanan mevcut meallerde deniyor ki:

Kadınlarla ikişer, üçer, dörder evlendiğinizde adaletsizlik yapacağınızdan korkuyorsanız... Yani? Yani sizin çok eşli olmanız adaletsizlik anlamında zulme yol açacaksa, çok eşlilik zulümse... ne yapmalısınız? Gûya Allah diyormuş ki:

Ya o kadınların yalnızca biriyle evlenin ya da yeminlerinizin altındakilerle

O kadınların biriyle evlenmeniz tek eşliliktir; çok eşli zulmü önler. Tamam. Ama öteki şık yani ya da yeminlerinizin altındakillerle evlenmeniz? O da çok eşlilik! İşte bu durumda gûya Allah diyormuş ki:

Çok eşli olmanız zulümse çok eşli olun!

Der mi Allah bunu? Yargıçların Yargıcı "Kadınlarla ikişer, üçer, dörder evlenip çok eşli olun da zulüm yapın!" der mi? 4:82'de Kuran'da çelişki bulunamıyacağını ilan edip 4:3'te bu çelişkiye düşer mi?

4:3'teki NKH tıpkı 24:32'deki NKH gibi "Evlendirin!" anlamında enkihu okunacak şekilde harekelenince o çelişki yok oluyor.

*

Bu zincirin anakonusu olan kölelik ve "yeminlerin altındakiler"e dönebilir miyim.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Ben de 24.sure 33.ayetin son bölümündeki  “af” konusu ile ilgili anladıklarımı belirtmek isterim:

 

“… Allah, onların fuhşa zorlanmaları üzere affedicidir, bağışlayandır.”

 

Fuhşa zorlananların affı ile Fuhşa Zorlayanlara göz dağı verilmektedir.

 

Ayetin bu kısmından fuhşa zorlananların,kendilerini fuhşa zorlayan kişi ya da kişilere karşı girişecekleri  nefsi müdâfa eyleminde , zorlananların  affedilecekleri ; koruma altına alınacakları anlaşılmaktadır.

 

24:19 ‘da fuhşa zorlayan kişi ya da kişilere dünyada da acıklı bir azap olması gerektiği vurgulanmaktadır.

 

[24.19] Çirkin utanmazlıkların (fuhşun), iman edenler arasında yaygınlaşmasından hoşlananlara, dünyada da, ahirette de acıklı bir azab vardır...

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

peki hasan bey sizce çocukların odanıza habersizce girmesinin mahsuru nedir?

Ayette bu, giysilerinizi attığınız öğle saatleri denerek açıklanmış (hıyne tedaûne siyâb eküm mine'z zahiyre). Giysiler atılınca vücut ortaya çıkar yani avretler. Nitekim ayetin devamında bu da açıkça bilrtiliyor: üç avret vaktiniz (selâsü avrâtün leküm). İşte o avretler eşin dışında hiç kimseye açılıp gösterilemez, inanan bir kadının sütten kesilmiş ama henüz yaşına ermemiş çocukları dahil.

Mahzuru, müstehcen olmasıdır; çünkü henüz yaşına ermemiş olan çocukların "şehvet"inden  ve cinsel ilişki ihtiyacından söz edilemez.

peki ya o cariyenizin hanımınızla böyle bir vaziyette görmesi sizce önemsiz bir durum mu?

Elbette önemlidir ki Yüce Allah onların da anne babanın odasına girmeden önce izin almasını istiyor. Kapıyı tıklatacaklar; anne baba üstünü başını toplayacak; "Gir!" diyecek; ancak ondan sonra girebilirler.

Burada dikkati çeken durum şudur:

İnanan bir kadın vücut anlamndaki avretlerini yeminlerinin sahip olduğu kimselere olduğu kadar yaşına ermemiş olan kendi çocuklarına da açamaz. Oysa 24:31'deki avretlerini onlara açabilir. Demek ki 24:31'deki avretler vücut olamaz; ziynet denen takılardır onlar.

İnanan bir kadın ziynetlerini açabilir ama ziynet yerlerini asla! Oysa istisnasız bütün tesettürcü ulema "Açabilirler," diyor. Örneğin Mevdudi, Bursevî, Hayreddin Karaman, Süleyman Ateş, Elmalılı, Edip Yüksel...

Ben pislikten söz ederken o zevatın kafasının içindeki pisliği kastederim. Çünkü onlara göre inanan bir kadının yeminlerinin sahip olduğu kimse (ma meleket yeyman ühünne) sahibesinin her yerine bakabilir... Saçına, gerdanına, memelerine...

Anladın mı Yüce Allah'ın hükmü ile tesettür pisliğinin farkını?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akcay Yazdı:
peki hasan bey sizce çocukların odanıza habersizce girmesinin mahsuru nedir?

Ayette bu, giysilerinizi attığınız öğle saatleri denerek açıklanmış (hıyne tedaûne siyâb eküm mine'z zahiyre). Giysiler atılınca vücut ortaya çıkar yani avretler. Nitekim ayetin devamında bu da açıkça bilrtiliyor: üç avret vaktiniz (selâsü avrâtün leküm). İşte o avretler eşin dışında hiç kimseye açılıp gösterilemez, inanan bir kadının sütten kesilmiş ama henüz yaşına ermemiş çocukları dahil.

Mahzuru, müstehcen olmasıdır; çünkü henüz yaşına ermemiş olan çocukların "şehvet"inden  ve cinsel ilişki ihtiyacından söz edilemez.

peki ya o cariyenizin hanımınızla böyle bir vaziyette görmesi sizce önemsiz bir durum mu?

Elbette önemlidir ki Yüce Allah onların da anne babanın odasına girmeden önce izin almasını istiyor. Kapıyı tıklatacaklar; anne baba üstünü başını toplayacak; "Gir!" diyecek; ancak ondan sonra girebilirler.

Burada dikkati çeken durum şudur:

İnanan bir kadın vücut anlamndaki avretlerini yeminlerinin sahip olduğu kimselere olduğu kadar yaşına ermemiş olan kendi çocuklarına da açamaz. Oysa 24:31'deki avretlerini onlara açabilir. Demek ki 24:31'deki avretler vücut değildir; ziynet denen takılardır onlar.

İnanan bir kadın ziynetlerini açabilir ama ziynet yerlerini asla! Oysa istisnasız bütün tesettürcü ulema "Açabilirler," diyor. Örneğin Mevdudi, Bursevî, Hayreddin Karaman, Süleyman Ateş, Elmalılı, Edip Yüksel...

Ben "tesettür pisliği"nden söz ederken o zevatın "zihnî pisliği"ni kastederim. Çünkü onlara göre inanan bir kadının yeminlerinin sahip olduğu kimse (ma meleket yeyman ühünne) sahibesinin her yerine bakabilir... Saçına, gerdanına, memelerine...

Anladın mı Yüce Allah'ın hükmü ile tesettür pisliğinin farkını?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Sen "ma meleket eyman ühünne"yi cariyeleriniz diye tercüme ediyorsun. İki büyük yanlışın var:

(1)Allah'ın dininde müslümanlar yalnızca Allah'a kulluk ederler ve örneğin Fatiha'yı okurken bunu belirtirler: "Allah'ım! Biz Sana kulluk ederiz -iyyake na'büdü..." 

Oysa cariye kula kulluk eden kadın demek. Allah kaldırmış kula kulluk etmeyi. Allah'la inatlaşıyorsun.

(2)Onlara cariye demekle "ma meleket eyman ..."nın ilahen açıklanan kapsamın beşeren daraltıyorsun. Oysa kadın da olabilir onlar erkek te. Örneğin Nûr 33'e bak:

Yeminlerinizin sahip olup ta sizden sizden evlenme isteyenlere izin verin - elleziyne yebtagûne'l kitâbe mimma meleket eyman üküm fe kâtib ûhüm. Buradaki hum erildir; erkek demek. Yani yeminlerinizin sahip olduğu erkeklere evlenme izni vereceksiniz. Zaten tesettürcü ulema da bunu kabul ediyor.

Pislik işte orda:

"Ellerinin altında bulunanlar" ifadesi... hem (erkek) köle hem de câriyelerdir... mâlikesi, (erkek) kölenin   mahremdir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür (Süleyman Ateş, Kurân-ı Kerîm Tefsîri, Ahzab 55). Ayette sayılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler (age, Nûr 31) 

Tesliman kardeşim, yüzün kızarmıyor mu bu ahlaksız iddiaları okurken; utanmıyor musun?

Bir de şunu aklet:

Ahzab 55'te anılan ma meleket eyman ühünne peygamber eşlerinin gûya cariyeleri ve erkek köleleridir. Peygamber eşlerinin her yerine bakabilir miydi onlar; Hz Peygamber buna izin verir miydi?

Hz Peygamber'e ve onun eşlerine atılan bu pis iftira seni isyan ettirmiyor mu? 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

soru 1-)eğer gerçekten de söylendiği üzere 52. ayette yer alan "ba'd" kelimesi gerçekten 'bundan başka' değil de 'bundan sonra' anlamında  ise bu peşpeşe gelen ayetler arasında ne kadarlık bir zaman geçmiş olabilir ki önce helal ....hemen ardından ise yasaklanmış olsun?

33:52'deki min ba'dü lafzen "bundan sonra"dır ama mealen mevcut eşlerinden sonra. Bunu daha önce açıklamıştım; görmemiş olmalısınız.

soru 2-)burada denildiği üzere gerçekten de 'sağ elin sahip olduğu' = 'sahip olunan eşler' ise; (33/52) <<Bundan sonra sana artık başka kadınlar helal değildir. Bunları, başka eşlerle değiştirmek de -onların güzellikleri hoşuna gitse de - ancak 'sahip olduğun kadınlar' hariç. Allah her şey üzerinde bir Rakîb'dir, her şeyi gözetlemektedir.>> bu ne anlama gelmektedir?

İlgili bölümün mealini daha kolay anlaşılır hale getireyim:

Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Eşlerini, güzel bulduğun kadınlarla değiştirmen de öyle. Ama yemininin sahip oldukların hariç.

Demek ki yemininin sahip olduklarını eş alması başka; onları eş alabilir. Senin sorun eğer doğru anladıysam bununla ilgili. Mealen diyorsun ki:

Hem eşlerini başka kadınlarla değiştiremezsin deniyor hem de yemininin sahip olduklarıyla değiştirebilirsin. Bunda çelişki yok mu?

Yok. Çünkü Muhammed yemininin sahip olduklarını eş alıyor ve bunu değiştirmek yoluyla değil konum değiştirmek yoluyla yapıyor; yani sıfırdan evlilik değil yapılan; yalnızca konum değişikliği.

Ahzab 50'yi hatırlayın. Orada açıklandığı üzere yemininin sahip oldukları onun zaten yemin nikahlısı, ni-kah-lı-sı, "helal"ı:

sana helal kıldık... yemininin sahip olduklarını -inna aHLeLna leke... ma meleket yemîn üke. 

Görüldüğü üzere özel bir nikah bu. İnsanların önünde hem hanımın hem Elçinin yemin edip "EVET; ben onun eşi olmayı kabul ediyorum!" demesiyle ve aktin, nikah memuru tarafından nikah defterine değil ama Allah tarafından Kuran'a kaydedilmesiyle tamamlanan bir işlem.   

İşte Ahzab 52'de anılan o evlenme istisnası o hanımların yemin nikahlı konumdan olağan nikahlı konuma geçmesinden ibaret. Sıfırdan evlilik değil; mevcut eşlerin bırakılıp ailenin dışından kadın alınması da değil. İstisna, kaideyi bozmuyor.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

şu 'meleket eymanukum'da ne biçim bir kelimeymiş ya.. oraya çek buraya çek ama illa da köle olmayacak ya..

İlla da köle olacak... Sen de bunun için çırpınıyorsun. Ama boşuna.

Çünkü "köle"liğin kaynağı ya köle pazarıdır; ya da savaş. Senin köle edinmeni sağlayacak üçüncü bir kaynak yok. O iki kaynağı ise Hakimlerin Hakimi kurutmuş. Satın alma yoluyla köle edinmeyi yasaklayan 8:67'yi ve savaş tutsaklarının en erkek zamanda salıverilmesini buyuran 47:4'ü vahyederek.

Allah köleliği kaldırmış. Sen O'nunla inatlaşıyorsun. Boşu boşuna. Çünkü O'nu kimse aciz bırakamamış şimdiye kadar; sen mi aciz bırakacaksın?

(edip yüksel meali)
<<İşte size kendi içinizden bir örnek veriyor: "Emriniz altındaki kimseler"i, size verdiğimiz rızıklarda size eşit ortaklar olarak kabul eder misiniz? Birbirinizden çekindiğiniz gibi onlardan da çekinir misiniz? Aklını kullanan bir toplum için ayetleri böyle detaylı açıklarız.>>(30/28)

çok merak ediyorum şimdi ne olacak bakalım bu ayette ki 'meleket eymanukum' bakımını üstlendiklerimiz mi... sözleştiğimiz eşlerimiz mi yoksa başka bier şey mi?

Merak güzel şeydir ama merak eden kişiyi hep şeytanlığa değil akıllı olmaya sevk ederse. Aklını işleteceksin. Allah'ın buyruğu bu.

Ne diyor Edip Yüksel? "Ma meleket eyman üküm" hizmetçi anlamında "emriniz altındaki kimseler"miş. Edip Bey bu. Der. Sağ gösterip sol vururcasına çeviri deyip yorum yapar. Ama sonuç, Edip Bey'in beşerî yorumudur; ilahî vahiy değil.

Kısacası, "ma meleket eyman üküm" senin yeminle edindiğin garibandır; parayla edindiğin hizmetçilerin değil. 

Fesübhanallah, Hasan Akçay

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats