HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: "kurbâ" kavramı hakkında Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah'ın, iman edip hayra ve barışa yönelik iyi işler yapanlara müjdelediği, işte budur. De ki: "Ben, buna karşılık sizden, yakın akrabamı/Ehlibeytimi sevmeniz dışında bir ücret istemiyorum." Kim bir iyilik/güzellik üretirse onun için, o ürettiğine bir güzellik daha ekleriz. Çünkü Allah Gafûr'dur, çok affeder; Şekûr'dur, iyiliğe karşılık verir/teşekkür eder. (42:23)

Bu, 42:23'e Y N Öztürk'ün verdiği mealdir. Altı çizik ifadenin Arapça metindeki karşılığı:

lâ es'el üküm aleyhi ecren ille'l meveddete fi'l kurbâ. Türkçesi şöyle olabilir: ben sizden akrabalık sevgisi dışında bir ücret istemiyorum.

Bir açıklama:

Herkesin kendi akrabalarını gözetmesini öğütleyen bu ayeti çarpıtıp Muhammed peygamberin akrabalarına özgü kılanlar; ehl-i beyt, seyyidler ve şerifler diye Hindu Brahmanlar gibi imtiyazlı bir asalak sınıf oluşturmuşlardır. Bak 33:33 (Edip Yüksel, MESAJ Kuran Çevirisi)

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!

 

Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah Kur’an’da , Peygamber Efendimizin yakın akrabasını “kurba” kelimesiyle belirtmiştir.

 

Kur’an’da geçen “kurba” kelimelerinin geçtiği ayetleri olduğu gibi aşağıya çıkardım.

Meal olarak da Edip Yüksel’in mealini verdim.

Aynı “Kurba” kelimesine verilen anlam görülsün diye de kırmızı renk ile belirttim.

 

Sizlerden İstirham ediyorum.

 

Elinizdeki meallerin hepsinden aşağıda belirttiğim  ayetleri okuyun.

 

Okuyun ve kendiniz görün.

 

Benim bu konudaki kanaatım ise:

 

Kur’an’ın mesajını Peygamber Efendimizin ölümünden sonra yozlaştıran ve bu yozlaştırma için engel gördüklerini, peygamber torunu bile demeden hunharca katleden bir zihniyet ve bu zihniyetin şakşakcılığını yapanların “kurba” kelimesine verdikleri anlam…

 

Aşağıdaki belirtilen alıntı paragrafdaki  yargı.. ve Kur’an ‘da  “kurba” kelimesinin geçtiği ayetler…Verilen anlamlar…

 

Takdir sizlerindir.

 

 Herkesin kendi akrabalarını gözetmesini öğütleyen bu ayeti çarpıtıp Muhammed peygamberin akrabalarına özgü kılanlar; ehl-i beyt, seyyidler ve şerifler diye Hindu Brahmanlar gibi imtiyazlı bir asalak sınıf oluşturmuşlardır. Bak 33:33 (Edip Yüksel, MESAJ Kuran Çevirisi)

 

 

 

 

  1. Bakara 83. Ve iz ehazna mısaka benı israıle la ta'büdune illellahe ve bil valideyni ıhsanev ve izl kurba vel yetam vel mesakıni ve kulu lin nasi husnev ve ekıymus salate ve atüz zekah* sümme tevelleytüm ila kalılem minküm ve entüm mu'ridun

 

 

2/83 İsrailoğullarından şöyle söz almıştık: ALLAH'tan başkasına tapmayacak, anaya babaya, yakınlara, yetimlere ve yoksullara iyilik edeceksiniz. İnsanlarla dostça konuşacaksınız. Namazı gözetecek, zekatı vereceksiniz. Fakat bundan sonra pek azınız hariç döndünüz.

 

 

  1. Bakara 177. Leysel birra en tüvellu vücuheküm kıbelel meşrikı vel mağribi ve lakinnel birra men amene billahi vel yevmil ahıri vel melaiketi vel kitabi ven nebiyyın* ve atel male ala hubbihı zevil kurba vel yetama vel mesakıne vebnes sebıli ves sailıne ve fir rikab* ve ekames salate ve atez zekah* vel mufune bi ahdihim iza ahedu* ves sabirıne fil be'sai ved darrai ve hıynel be's* ülaikellezıne sadeku* ve ülaike hümül müttekun

 

2/177 Yüzlerinizi doğu veya batı yönüne çevirmeniz iyilik değil. İyiler o kimseler ki ALLAH'a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve peygamberlere inanırlar; akrabalara, yetimlere, muhtaçlara, yolda kalmışlara, dilencilere ve köleleri özgürlüğe kavuşturmaya seve seve para yardımında bulunurlar; namazı gözetir, zekatı verir, sözleştikleri vakit sözlerinde dururlar; zorluğa, sıkıntıya ve zulme karşı direnirler. İşte doğru olanlar onlardır, erdemli olanlar da onlardır.

 

 

  1. Nisa 8. Ve iza hadaral kısmete ülül kurba vel yetama vel mesakınü ferzükuhüm minhü ve kulu lehüm kavlem ma'rufa

 

4/8 Miras bölüşümünde, akrabalar, yetimler ve yoksullar da hazır bulunursa güzel sözler söyleyerek onlara da verin.

 

  1. Nisa 36. Va'büdüllahe ve la tüşriku bihı şey'ev ve bil valideyni ıhsanev ve bizil kurba vel yetama vel mesakıni vel cari zil kurba vel caril cünübi ves sahıbi vil cembi vebnis sebıli ve ma meleket eymanüküm* innellahe la yühıbbü men kane muhtalen fehura

 

4/36 ALLAH'a kulluk edin O'na hicbirşeyi ve kimseyi ortak koşmayın. Ana-babaya, yakınlara, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya ve emriniz altındakilere iyi davranın. ALLAH kendini beğenmiş kibirli kişileri sevmez.

 

  1. Maide 106. Ya eyyühellezıne amenu şehadetü beyniküm iza hadara ehadekümül mevtü hıynel vesıyyetisnani zevaadlim minküm ev aharani min ğayriküm in entüm darabtüm fil erdı fe esabetküm müsıybetül mevt* tahbisunehüma mim ba'dis salati fe yuksimani billahi inirtebtüm la neşterı bihı semenev ve lev kane za kurba ve la nektümü şehadetellahi inna izel le minel azimın

 

5/106 İnananlar, birinize ölüm yaklaşınca, vasiyet anında aranızdan iki adil şahit tanık bulunsun. Yolculuk anında size ölüm gelirse, sizden olmayan iki kişi... Kuşkulanıyorsanız, namazdan sonra tanıkları alıkoyup ALLAH adıyla: "Akraba dahi olsa tanıklığımızı hiç bir değerle değiştirmeyeceğiz, ALLAH'ın tanıklığını gizlemiyeceğiz. Aksi taktirde, günahkarlardan oluruz," diye yemin ettirin.

 

 

 

  1. En’am 152. Ve la takrabu malel yetımi illa billetı hiya ahsenü hatta yeblüğa eşüddeh* ve evfül keyle vel mizane bil kıst* la nükellifü nefsen illa vüs'aha ve iza kultüm fa'dilu ve lev kane za kurba* ve bi ahdillahi evfu* zaliküm vassaküm bihı lealleküm tezekkerun

 

6/152 Erginlik çağına erişinceye kadar yetim malına yaklaşmayın. Ölçüyü ve tartıyı doğru dürüst yapın. Kişiye gücünün yetmediğini yüklemeyiz. Konuştuğunuz zaman akrabanız aleyhinde bile olsa doğru olun. ALLAH'a verdiğiniz sözü tutunuz. Bunlar, ders alasınız diye O'nun size verdiği öğütlerdir.

 

  1. Enfal 41. Va'lemu ennema ğanimtüm min şey'in fe enne lillahi humüsehu ve lir rasuli ve lizil kurba vel yetama vel mesakıni vebnis sebıli in küntüm amentüm billahi ve ma enzelna ala abdina yevmel fürkani yevmel tekal cem'an* vallahü ala külli şey'in kadır

 

8/41 Ayırım gününde, iki ordunun karşılaştığı günde kulumuza indirdiğimize ve ALLAH'a inanıyorsanız, bilin ki elinize geçen her ganimetin beşte biri ALLAH'ın ve Elçisinindir. Bu pay, akrabalar, öksüzler, yoksullar ve yolda kalmışların hakkıdır. ALLAH herşeye Güç Yetirendir.

 

 

  1. Tevbe 113. Ma kane lin nebiyyi vellezıne amenu ey yestağfiru lil müşrikıne velev kanu ülı kurba mim ba'di ma tebeyyene lehüm ennehüm ashabül cehıym

 

9/113 Akraba bile olsalar, ne peygamber, ne de inananlar, cehennem halkı oldukları kendilerine belli olduktan sonra ortak koşanlar için bağışlanma dileyemez.

 

  1. Nahl 90. İnnellahe ye'müru bil adli vel ıhsani ve ıtai zil kurba ve yenha anil fahşai vel münkeri vel bağy* yeızüküm lealleküm tezekkerun

 

16/90  ALLAH adaleti, iyilik yapmayı ve akrabaya yardım etmeyi emreder. Kötülükten, fenalıktan ve azgınlıktan ise sizi meneder. Öğüt almanız için sizi böyle aydınlatır.

 

  1. İsra 26. Ve ati zel kurba hakkahu vel miskıne vebnes sebıli ve la tübezzir tebzıra

 

17/26 Akrabalara haklarını ver. İhtiyaç sahiplerine ve yolcuya da... Ancak saçıp savurma.

 

 

  1. Nur22. Ve la ye'teli ülül fadli minküm ves seati ey yü'tu ulil kurba vel mesakıne vel mühacirıne fı sebılillahi vel ya'fu velyasfehu* e la tühıbbune ey yağfirallahü leküm* vellahü ğafurur rahıym

 

 

24/22 Sizden mal ve imkana sahip olanlar, akrabalara, yoksullara ve ALLAH yolunda göç edenlere vermemek için yemin etmesinler. Affetsinler, geçsinler. ALLAH'ın sizi bağışlamasını sevmez misiniz? ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.

 

  1. Rum 38. Fe ati zel kurba hakkahu vel miskıne vebnes sebıl* zalike hayrul lillezıne yürıdune vechellahi ve ülaike hümül müflihun

 

30/38 Öyleyse yakınlığı bulunanlara haklarını ver, yoksula ve yolcuya da... ALLAH'ın rızasını dileyenler için bu daha iyidir; onlar başarıya ulaşanlardır.

 

  1. Fatır18. Ve la teziru vaziratüv vizra uhra* ve in ted'u müskaletün ila hımliha la yuhmel minhü şey'üv ve lev kane za kurba* innema tünzirullezıne yahşevne rabbehüm bil ğaybi ve ekamus salah* ve men tezekka fe innema yetezekka li nefsih* ve ilellahil mesıyr

 

 

35/18 Kimse kimsenin günahını yüklenmez. Günahla yüklenmiş birisi yükünü taşımak üzere akrabalarını bile çağırsa onun yükünden hiç bir şey taşınmaz. Sen yalnızca, kendi başlarına iken Rab'lerini sayan ve namazı gözeten kişileri uyarabilirsin. Kim kendisini arındırırsa kendisi yararına arınmıştır. Dönüş ALLAH'adır.

 

  1. Şura 23. Zalikellezı yübbeşşirullahü ıbadehullezıne amenu ve amilus salihat* kul la es'elüküm aleyhi ecran illel mevededdete fil kurba* ve mey yakterif haseneten nezid lehu fıha husna* innellahe ğafurun şekur

 

42/23 ALLAH, inanıp erdemli davranan kullarını böyle müjdeler. De ki "Ben sizden, akrabalık sevgisi dışında herhangi bir ücret istemiyorum." Kim bir iyilik işlerse onun iyilğini arttırırız. ALLAH Bağışlayandır, takdir edendir.

 

  1. Haşr 7. Ma efaallahu 'ala resulihi min ehlilkura felillahi ve lirresuli ve liziylkurba velyetama velmesakiyni vebnissebiyli key la yekune duleten beynel'ağniyai minkum ve ma atakumurresulu fehuzuhu ve ma nehakum 'anhu fentehu vettekullahe innallahe şediydul'ıkabi.

 

59/7 ALLAH'ın o ülkelerin halklarından elçisine ganimet bıraktığı şeyler ALLAH'ın ve elçisinindir. Yani akrabalara, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara verilmelidir ki zenginlerinizin arasında tekelleşmesin. Elçinin size verdiğini alın; ancak onun size vermediğinden uzak durun. ALLAH'ı dinleyin. ALLAH'ın cezalandırması çetindir.

 

Kusursuzluk sadece Allah’a mahsusdur.

 

En doğrusunu bilen Allah’tır.

 

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

 

Allah’a emanet olunuz.




__________________
Halil Ay
Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Değerli dost1 kardeşim,

Sizin alıntıladığınız ayetlerdeki kurbâ kelimesinin önünde 42:23'tekinden ayrı olarak  yok.

İyi Arapça bilen bazı kimselere daha önce bir vesileyle kurbâ kelimesini sorduğumda kelimenin önünde ya da bulunmasının önemli olduğunu söylediler. Doğru mu?

Bir de şu var:

Hz Muahmmed'in dışındaki peygamberler de yaptıkları tebliğ görevinden söz ediyor ama insanlardan asla ücret istemiyorlar. Örneğin Nuh diyor ki:

"Ey kavmim! Ben sizden ücret istemiyorum. Benim ücretimi Allah verir ancak..." (11:29)

Nuh örneğinde görüldüğü üzere başka elçiler kendi ırkî aileleriyle ilgili bir ücret istemediği halde neden gûya Hz Muhammed istesin; neden İslam kardeşliği yerine gûya kendi ırkî ailesine öne çıkarsın? Hem de Enam 90'da "Ücret isteme!" diye uyarıldığı halde:

Allah'ın yola ilettiği elçilerdi onlar. Sen de onların yolunu tut. Ve de ki: "Ben buna karşılık sizden ücret istemiyorum. Bu Kuran, dünyalar  için bir öğüttür yalnızca."

Ücret istemiyorum. Yani insanların Kuran ile uyarılması ücrete tabi değil. 

Süleyman Ateş'in yorumu:

Âyetin sözgelimine en uygun tefsîr, bununla Allah'a yakınlığın kastedildiğidir. Yani: "Ben size getirdiğim açık kanıtlara, hidayete karşılık sizden bir ücret istemiyorum; hepinizin sizi Allah'a yaklaştıracak güzel amelleri sevmenizi ve yapmanızı istiyorum," demektir. (Câmiu'l-beyân: 25/25)

Nitekim Furkan sûresinde açıkça belirtilmiş bu:

Biz seni yalnızca bir müjdeci ve ikazcı olarak gönderdik (56). De ki: "Buna karşılık sizden dileyenin Rabbine giden yolu tutmasından başka bir ücret istemiyorum -Kul mâ es'el üküm aleyhi min ecrin illa men yeşâe en yettahıze ilé rabbihi sebiyla (57)

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Hasan Akçay Kardeşim!

Hasan Akçay Yazdı:

Hz Muahmmed'in dışındaki peygamberler de yaptıkları tebliğ görevinden söz ediyor ama insanlardan asla ücret istemiyorlar. Örneğin Nuh diyor ki:

"Ey kavmim! Ben sizden ücret istemiyorum. Benim ücretimi Allah verir ancak..." (11:29)

Nuh örneğinde görüldüğü üzere başka elçiler kendi ırkî aileleriyle ilgili bir ücret istemediği halde neden gûya Hz Muhammed istesin; neden İslam kardeşliği yerine gûya kendi ırkî ailesine öne çıkarsın? Hem de Enam 90'da "Ücret isteme!" diye uyarıldığı halde:

Allah'ın yola ilettiği elçilerdi onlar. Sen de onların yolunu tut. Ve de ki: "Ben buna karşılık sizden ücret istemiyorum. Bu Kuran, dünyalar  için bir öğüttür yalnızca."

Ücret istemiyorum. Yani insanların Kuran ile uyarılması ücrete tabi değil. 

Doğru söylüyorsunuz. İnsanların Kur’an ile uyarılmaları kesinlikle ücrete tabi değildir. Asla da ücrete tabi olmamalıdır.

Allah Razı olsun vesile oldunuz. Kardeşlerimizin de istifadesine sunmak için bununla ilgili ayetleri aşağıda belirtiyorum.

Şuara

106 “ İz kale lehüm ehuhüm Nuhun ela tettekun;”
Hani kardeşleri Nuh onlara dedi ki: Korkup sakınmaz mısınız ?

107” İnniy leküm Rasûlün emiyn;”
 “Muhakkak ki ben sizin için emiyn bir Rasûl’üm.

108 “ Fettekullahe ve etıy'un;”
 “O halde Allah’dan ittika edin ve bana itaat edin.

109 “ Ve ma es'elüküm aleyhi min ecr* in ecriye illâ alâ Rabbil alemiyn;
 Bunun üzerine sizden bir ecir istemiyorum. Benim ecrim ancak Rabb’ül Alemiyn’e aittir.

110-) Fettekullahe ve etıy'un;
O halde Allah’dan ittika edin ve bana itaat edin.

123” Kezzebet Adünil murseliyn;”
Ad ‘da mürseliyn’i yalanladı.

124” İz kale lehüm ehuhüm Hudün ela tettekun;
Hani kardeşleri Hud onlara dedi ki: Korkup sakınmaz mısınız?

125 “ İnniy leküm Rasûlün emiyn”
 Muhakkak ki ben sizin için emiyn bir Rasûl’üm.

126 “ Fettekullahe ve etıy'un;”
O halde Allah’dan ittika edin ve bana itaat edin.

127” Ve ma es'elüküm aleyhi min ecr* in ecriye illâ alâ Rabbil alemiyn;”
 “Bunun üzerine sizden bir ecir istemiyorum. Benim ecrim ancak Rabb’ül Alemiyn’e aittir.

141” Kezzebet Semudül murseliyn;”
Semud da murseliyni tekzib etti.

142 “ İz kale lehüm ehuhüm Salihun ela tettekun;”
Hani kardeşleri Salih onlara dedi ki: Korkup sakınmaz mısınız?.

143 “ İnniy leküm Rasûlün emiyn;”
 Muhakkak ki ben sizin için emiyn bir Rasûl’üm.

144” Fettekullahe ve etıy'un;”
 “O halde Allah’dan ittika edin ve bana itaat edin.

145” Ve ma es'elüküm aleyhi min ecr* in ecriye illâ alâ Rabbil alemiyn;”
 “Bunun üzerine sizden bir ecir istemiyorum. Benim ecrim ancak Rabb’ül Alemiyn’e aittir.

160” Kezzebet kavmü Lutınil murseliyn;”
Lut kavmi de murseliyn’i tekzib etti.

161” İz kale lehüm ehuhüm Lutun ela tettekun;”
Hani kardeşleri Lut onlara dedi ki: Korkup sakınmaz mısınız ?.

162 “ İnniy leküm Rasûlün emiyn;”
Muhakkak ki ben sizin için emiyn bir Rasûl’üm.

163 “ Fettekullahe ve etıy'un;”
O halde Allah’dan ittika edin ve bana itaat edin.

164 “ Ve ma es'elüküm aleyhi min ecr* in ecriye illâ alâ Rabbil alemiyn;”
 “Bunun üzerine sizden bir ecir istemiyorum. Benim ecrim ancak Rabb’ül Alemiyn’e aittir.

176 “ Kezzebe Ashabül Eyketil murseliyn;”
Ashab-ı Eyke de murseliyni tekzib etti.

177 “ İz kale lehüm Şuaybün ela tettekun;”
Hani Şuayıb onlara dedi ki: Korkup sakınmaz mısınız?.

178 “ İnniy leküm Rasûlün emiyn;
 “Muhakkak ki ben sizin için (irsal olunmuş) emiyn bir Rasûl’üm.

179” Fettekullahe ve etıy'un;”
O halde Allah’dan ittika edin ve bana itaat edin.

180 “ Ve ma es'elüküm aleyhi min ecr* in ecriye illâ alâ Rabbil alemiyn;”
 “Bunun üzerine sizden bir ecir istemiyorum. Benim ecrim ancak Rabb’ül Alemiyn’e aittir.

Sad 86” Kul ma es'elüküm aleyhi min ecrin ve ma ene minel mütekellifiyn;”
De ki: “Onun üzerine sizden bir ecir/ücret istemiyorum ve ben mütekellifiyn’den değilim.

Sad 87” İn huve illâ zikrun lil alemiyn;”
O, alemler için bir zikirden başka değildir.

Hud 29 “ Ve ya kavmi la es'elüküm aleyhi malen, in ecriye illâ alellahi ve ma ene bi taridilleziyne amenu* innehüm mülaku Rabbihim ve lakinniy eraküm kavmen techelun;”
 “Ey kavmim! Bunun üzerine sizden bir mal istemiyorum. Benim ecrim ancak Allah üzerinedir. Ve ben iman edenleri tard edici değilim. Muhakkak ki onlar Rablerine mulakı olacaklardır Fakat ben sizi cahillik eden bir kavim görüyorum.

En’am 90 Ülaikelleziyne hedAllahu fe bi hüdahumuktedih* kul la es'elüküm aleyhi ecra* in huve illâ zikra lil alemiyn;
İşte bunlar, Allah’ın hidayet ettiği kimselerdir. sen de onların hidayetine iktida et . De ki: “Ona karşılık sizden bir ecir istemiyorum. O sadece alemlere Zikradır.

Sebe 47” Kul ma seeltüküm min ecrin fe huve leküm* in ecriye illâ alellah* ve Huve alâ külli şey'in Şehiyd;”
De ki: “Sizden bir ecr istemişsem, o sizin olsun. Benim ecrim ancak Allah üzerinedir. O, herşeye Şehiyd’dir.

Furkan 56” Ve ma erselnake illâ mübeşşiran ve neziyra;
Biz seni ancak mübeşşir/müjdeci) ve neziyr /uyarıcı olarak irsal ettik.

Furkan 57 “ Kul ma es'elüküm aleyhi min ecrin illâ men şae en yettehıze ila Rabbihi sebiyla;”
De ki: “Onun üzerine sizden bir ecr istemiyorum. Ancak Rabbine bir yol edinmeyi dileyen hariç.

Bu ayetler de Kur’an ile uyarılmanın ücrete tabi olmadığını söylüyor.

Söyleminizde kesinlikle haklısınız. Ben, meveddete fi'l kurbâ  yı ücret olarak algılamıyorum.

Değerli Hasan Akçay Kardeşim!

Bu konuya girişimiz:

Apolat Yazdı:
]

“Ali,Ebu bekir,Ömer,Osman,Hasan,Hüseyin,İbni Abbas vd.Yaşayıp yaşamadıkları bile Kuran tarafından onaylanmamış…”

Yazısı ile oldu. Detayını okuduğunuzu düşündüğüm yazı Kur’an adına yapılmıştı.

Bu yazıya verdiğimiz cevap ve beyaz kardeşimizin cevabı yazıları…

Sizin de başlıksız olarak aşağıdaki iletiyle yapmış olduğunuz değerli katkınız

Hasan Akçay Yazdı:

 Allah'ın, iman edip hayra ve barışa yönelik iyi işler yapanlara müjdelediği, işte budur. De ki: "Ben, buna karşılık sizden, yakın akrabamı/Ehlibeytimi sevmeniz dışında bir ücret istemiyorum." Kim bir iyilik/güzellik üretirse onun için, o ürettiğine bir güzellik daha ekleriz. Çünkü Allah Gafûr'dur, çok affeder; Şekûr'dur, iyiliğe karşılık verir/teşekkür eder. (42:23)

Bu, 42:23'e Y N Öztürk'ün verdiği mealdir. Altı çizik ifadenin Arapça metindeki karşılığı:

lâ es'el üküm aleyhi ecren ille'l meveddete fi'l kurbâ. Türkçesi şöyle olabilir: ben sizden akrabalık sevgisi dışında bir ücret istemiyorum.

Bir açıklama:

Herkesin kendi akrabalarını gözetmesini öğütleyen bu ayeti çarpıtıp Muhammed peygamberin akrabalarına özgü kılanlar; ehl-i beyt, seyyidler ve şerifler diye Hindu Brahmanlar gibi imtiyazlı bir asalak sınıf oluşturmuşlardır. Bak 33:33 (Edip Yüksel, MESAJ Kuran Çevirisi)

Sevgi ile, Hasan Akçay

bu yazınızdaki açıklama ve  Edip Yüksel’e ait alıntıya gönderme yapmanız, mealleri incelemeye vesile oldu.

İstedik ki meallerde aynı kelimelere verilen anlamlar görülsün. Bunun için de sık sık gönderme yapılan Edip Yüksel mealini verdik.

Diğer bütün meallerin de okuyucular tarafından  incelenmesi için istirhamda bulunduk.

Değerli Kardeşim!

Peygamberimizle, Ehli beyti ile, tüm mü’min kardeşlerimle ilgili düşüncem aşağıdaki ayetler ışığındadır.

Ahzab 6- Ennebîyyü evla bil mu’miniyne min enfüsihim ve ezvacühu ümmehatühüm* ve ülül’ erhami ba'duhüm evla bi ba'dın fiy Kitabillahi minel mu’miniyne vel mühaciriyne illâ en tefalu ila evliyaiküm ma'rufa* kâne zâlike fiyl Kitabi mesturea;
Nebî mü’minlere kendi nefslerinden daha evladır /öncedir, ve O’nun eşleri onların analarıdır.Ulül  Erham /aynı rahımden türemişler Allah’ın Kitabında mü’minlerden ve muhacirlerden, birbirlerine daha evladırlar. Dostlarınıza bir ma’ruf işlemeniz müstesna. Bu, Kitab’ta mestur’dur /satır satır yazılmıştır.

Tevbe 71”Vel mu'minune vel mu'minatu ba'duhüm evliyau ba'd* ye'murune bil ma'rufi ve yenhevne anilmünkeri ve yukıymunes Salate ve yü'tunez Zekate ve yutıy'unAllahe ve Rasûlehu, ülaike seyerhamühumullah* innAllahe Azîyzun Hakiym;”
Mü’min erkekler ve mü’min kadınlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Ma’ruf’u emrederler, münker’den nehyederler, salat’ı ikame ederler, zekat’ı verirler, Allah’a ve O’nun Rasûlü’ne itaat ederler. İşte bunlara Allah rahmet edecektir. Muhakkak ki Allah Aziyz’dir, Hakiym’dir.

Şura 23 “Zâlikelleziy yübbeşşirullahu ıbadeHulleziyne amenu ve amilus salihat* kul la es'elüküm aleyhi ecren illel meveddete fiyl kurba* ve men yakterif haseneten nezid lehu fiyha hüsna* innAllahe Ğafurun Şekûr;
İşte bu, Allah’ın, iman edip salih amel işleyen kullarına müjdelediğidir. De ki: “Kurbada sevgi haricinde onun üzerine sizden bir ecir istemiyorum”. Kim bir hasene kazanırsa, onda onun için bir hasene ziyade ederiz. Muhakkak ki Allah Ğafur’dur, Şekur’dur.

Değerli Kardeşim!

Kur’an açık. Ayetler belli.Ayetlerde geçen kelimelerin indiği dildeki karşılıkları belli.

Söz konusu ayette geçen “kurba” kelimesi ile ilgili anlam belli. Bunun ile ilgili tarihte yapılmış olan tartışmalar da belli. Yapılan çarpıtmalar da belli.

Peygamber evladına yapılanları mazur gösterebilmek için kurba kelimesiyle bile oynamışlar.

Verdiğim ayetlerde geçen kurba ile ilgili olarak fi ve zi önemlidir doğru mu diye soruyorsunuz. Doğrudur. Bu doğru sadece kurba kelimesi için geçerli değil birlikte kullanıldığı diğer  kelimeler için de geçerlidir.

Bu sitede yazdığınız yazılardan dilin gramerine hakim olduğunuzu görüyorum ki edatlar da  bunun içinde. Kelimeler edatlardan soyut olarak düşünüldüğünde anlamlarda değişmeler olabiliyor..

 “Kurba” kelimesini Peygamberimizin yakın akrabası, ehli beyti olarak düşünüyorum.

“Hasene” kelimesini de Peygamberimizin yakın akrabasını, ehli beytine muhabbet olarak düşünüyorum.

Onları Rahmetle yadediyorum. O devirlerde yaşasam Muaviye’nin, Yezidin safında değil Peygamberimizin Ehlibeytinin safında olurdum.

Bu gün yapabileceğim ise onları rahmetle anmak, Emevi zulmunü insanlara duyurabilmek. Emevilerin din diye yaptıkları tahribatı ve Peygamber sünneti, Peygamber hadisi diye  bu dine yamadıklarını anlatabilmek.

Dini Allah’a özgü kılabilmek. Allah, Kuran, Peygamber, Ehlibeyt, sahabe diye diye kandırdıkları insanlara nasıl kandırıldıklarını anlatabilmek.

Rabbime hamdolsun ki sizler gibi değerli Kardeşlerimizin çalışma ve katkılarıyla bunlar yapılabilmekte.

Bu sitenin amaçlarından biri de;

Arı duru dini insanlara tanıtabilmek.

Dini Allah’a özgüleyebilmek.

Dindeki yapılan her türlü çarpıtma ve saptırmaları inananların gözleri önüne serebilmek.

Azgın, sapık, kötülük ve sapıklık önderi, zorba, şeytan, Allah’ın hükümlerine sırt çeviren kişi, kişiler demek olan tağutu tanıyıp  tanıtabilmek

değil mi ?

Rabbime hamdolsun sitedeki arkadaşlarımız bu yolda  gayretlerini esirgemiyorlar.

 

Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah:

Nahl 36 Ve lekad beasna fiy külli ümmetin Rasûlen enı'budullahe vectenibüt tağut* feminhüm men hedAllahu ve minhüm men hakkat aleyhid dalaletü, fesiyru fiyl Ardı fenzuru keyfe kâne akıbetül mükezzibiyn;


Andolsun ki her ümmet içinde: Allah’a kulluk edin ve tağut’tan kaçının!” diye bir Rasûl ba’settik. Onlardan kimine Allah hidayet etti. Ve onlardan kiminin de üzerine dalalet hak oldu/gerçekleşti. Arz’da seyredin/ gezinin de yalanlayanların akibeti nasıl oldu bakın?

Nisa 76 “Elleziyne amenu yükatilune fiy sebiylillâhi, velleziyne keferu yükatilune fiy sebiylit tağuti fakatilu evliyaeşşeytan* inne keydeşşeytani kâne daıyfa;”


İman edenler Allah yolunda savaşırlar. Kafirlere gelince, Tağut yolunda savaşırlar. O halde şeytanın velileri ile savaşın. Muhakkak ki şeytanın tuzağı çok zayıftır.

Nisa 60 “Elem tera ilelleziyne yez'umune ennehüm amenu bi ma ünzile ileyke ve ma ünzile min kablike yüriydune en yetehakemu ilettağuti ve kad ümiru en yekfüru bihi, ve yüriydüşşeytanü en yudıllehüm dalalen beiyda;”


Sana inzal olunana ve senden önce inzal olunana iman ettiklerini sananları görmüyor musun? inkar etmeleri emredildiği halde Tağut’u aralarına hakem yapmak/Tağut’a göre muhakemeleşmek dilerler. Şeytan /vehim da onları uzak bir sapıklığa ıdlal etmek /saptırmak diliyor.

Diye uyarıyor.

Uyarıya uymak gerekmez mi?

Kusursuzluk sadece Allah’a mahsusdur.

En doğrusunu bilen Allah’tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.



__________________
Halil Ay
Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

İlgili Konu: Kur’anda Ehl-i Beyt Kavramı



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam(esenlik ve barış)üzerinize olsun değerli kardeşlerim,

şura:23.ayetin Diyanet Meali:

 İşte bu Allah'ın, inanıp salih ameller işleyen kullarına müjdelediği şeydir. De ki: "Ben buna (yaptığım tebliğ görevine) karşılık sizden, akrabalıktan doğan sevgiden başka bir ücret istemiyorum." Kim güzel bir iş yaparsa, onun iyiliğini artırırız. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, şükrün karşılığını verendir.

Y.Nuri Öztürk meali:

Allah'ın, iman edip hayra ve barışa yönelik iyi işler yapanlara müjdelediği, işte budur. De ki: "Ben, buna karşılık sizden, yakın akrabamı/Ehlibeytimi sevmeniz dışında bir ücret istemiyorum." Kim bir iyilik/güzellik üretirse onun için, o ürettiğine bir güzellik daha ekleriz. Çünkü Allah Gafûr'dur, çok affeder; Şekûr'dur, iyiliğe karşılık verir/teşekkür eder

M.Hamdi yazır meali:

İşte bu müjdeyle Allah, iman edip iyi iyi işler yapan kullarım müjdeliyor. De ki: "Buna karşı sizden yakınlıkta sevgiden başka bir karşılık istemem." Her kim çalışır da bir güzellik kazanırsa ona orada daha fazla bir güzellik veririz; çünkü Allah, çok bağışlayıcıdır, çokça şükrün karşılığım verendir.

Muhammed Esed meali:

Allah onu iman edip doğru ve yararlı işler yapan kullarına bir müjde olarak vermektedir. De ki, [ey Muhammed]: "Bu [mesaj] karşılığında sizden yol arkadaşlarınızı sevmenizden (29) başka bir şey beklemiyorum". Kim güzel bir iş yap[ma erdemine ulaşır]sa ona daha büyük güzellikler bağışlarız: ve gerçek şu ki Allah, çok bağışlayıcıdır, şükrün karşılığını verendir.


Muhammed Esed'in meale getirdiği yorum:

 Lafzen, "yakın olanları (kurbâ) sevmekten". Bazı müfessirler bunu "bana yakın olanlar," yani Muhammed (s)'in akrabaları şeklinde anlarlar; oysa böyle "kişisel" bir talebin, "sizden hiçbir şey istemiyorum" şeklindeki önceki beyan ile çeliştiği açıktır; ayrıca, kurbâ terimi ile ilgili olarak hiçbir mülkiyet zamirinin bilerek kullanılmaması bunun herhangi bir kişisel ilişki ile sınırlı olmadığını, tersine bütün insanlık için geçerli olan ortak bir ilişkiye işaret ettiğini göstermektedir: yani, kardeşlik/dostluk ilişkisine -bir başkasının maddî ve manevî iyiliğini düşünmeyi öngören temel ahlakî varsayıma işaret eden bir ilişki.

Suat Yıldırım meali:

İşte bu, Allah'ın iman edip makbul ve güzel işler yapan kullarına verdiği mutluluk müjdesidir. De ki: Ben bu risalet ve irşad hizmetinden ötürü, sizden akrabalık sevgisinden başka beklediğim hiçbir karşılık yoktur. İşte kim böyle bir sevgi olsun, başka iyi işler olsun gerçekleştirirse, Biz de onun o iyiliğinin sevap ve mükâfatını kat kat artırırız. Çünkü Allah gafurdur, şekûrdur (çok affedicidir, kullarının az işlerini fazlasıyla ödüllendirir).

Edip Yüksel meali:

ben sizden akrabalık sevgisi dışında bir ücret istemiyorum.

Edip Yüksel'in meal yorumu:

Herkesin kendi akrabalarını gözetmesini öğütleyen bu ayeti çarpıtıp Muhammed peygamberin akrabalarına özgü kılanlar; ehl-i beyt, seyyidler ve şerifler diye Hindu Brahmanlar gibi imtiyazlı bir asalak sınıf oluşturmuşlardı.

Süleyman Ateş'in yorumu:

Âyetin sözgelimine en uygun tefsîr, bununla Allah'a yakınlığın kastedildiğidir. Yani: "Ben size getirdiğim açık kanıtlara, hidayete karşılık sizden bir ücret istemiyorum; hepinizin sizi Allah'a yaklaştıracak güzel amelleri sevmenizi ve yapmanızı istiyorum," demektir.

 



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

şimdi kardeşler dikkat ederseniz "kurba"kelimesinin geçtiği ayetin dışındakilerde hiçbir itilaf sözkonusu değil ama bu ayete gelince sözkonusu isimler kendi meşrep ve mezheplerine en uygunu yakalamaya çalışmışlar.

benim kanaatim,Sayın Öztürk ve Sayın Ateş'in yorumlarının her ikisinin de düşünülebileceği.bu konuda çok kat'i bir karar vermek mümkün görünmüyor.ya da şöyle belirteyim.

şahsen kesin bir yargıya varamıyorum.tıpkı maide suresindeki abdest bahsinde hem meshin hem de yıkamanın düşünülebileceği gibi.(içinde bulunulan hale göre müslüman her iki durumdan birini tercih edebiliyor.bu da rabbimizin bir lütfu,genişliği diye algılıyorum.)

Allahu teala bazı ayetlerini birden fazla manaya gelebilecek,yoruma açık bir şekilde ifade buyurmuş.bunun da bir hikmeti vardır elbet.zaten kur'an-ı kerîm hikmetlerle dolu bir kutsal kitab değil midir?

selam ve dua ile kıymetli hanif müslüman dostlarım

 



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam ile devam edlim inşa allah,

sayın muhammed esed'in ayete getirdiği yorum da gayet mantıklı.fakat bana daha mantıklı gelen yorum daha başkası.

şöyle ki:o devirde zaten arap toplumunda akrabayı kayırma,kabile asabiyet ve taassubu had safhada.yani büyük ölçüde herkes haksız da olsa çoğu zaman akrabasını kollamakta ve gözetmekte.

(benî ümeyye'nin Hz.Ali'yle olan mücadelesi tamamen aşiret davası değil miydi?hem peygamberlik hem de halifelik Haşimîlerde olamaz.peygamberliği kaptırdık bari halifelik biz de olsun demiyorlar mıydı?)

bu bağlamda ayette zaten güçlü olan bir duyguya vurgu yapılmak yerine ilerde peygamber ve yakınlarına yapılacak şeytanî muameleye karşı müminler uyarılıyor olabilir diye düşünüyorum.

HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU yÜCE ALLAH BİLİR VESSELAM..



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

"kurba"kelimesinin geçtiği ayetin dışındakilerde hiçbir itilaf sözkonusu değil ama (ebu turab)

Çünkü kurbâ kelimesi, önünde varsa, ırkî yakınlığı yani konuşanın "ehl-i beyt"ini ifade ediyor ama varsa din kardeşliğini ve Allah'a yakınlığı. Şuara 23'te fî var; yok:

La es'el üküm aleyhi ecren ille'l meveddete kurbâ

Artı, Hz Muhammed yaptığı nebevî göreve karşılık dünyevî ücret istemiş olamaz çünkü kendisine vahyen ne buyurulursa ona uyardı (10:15). Bu konudaki ilahî buyruk ise Furkan 57'de açık ve net olarak vahyedilmiş:

(Ey Muhammed!) De ki:

"Ben buna karşılık sizden isteyenin, Rabbine giden yolu izlemesi dışında bir ücret istemiyorum." -Kul mâ es'el üküm aleyhi min ecrin illa men şâe en yettahıze ilé rabbihî sebiyla.  

Bunun ihtilaf edilecek nesi var?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

Hasan Akcay Yazdı:

"kurba"kelimesinin geçtiği ayetin dışındakilerde hiçbir itilaf sözkonusu değil ama (ebu turab)

Çünkü kurbâ kelimesi, önünde varsa, ırkî yakınlığı yani konuşanın "ehl-i beyt"ini ifade ediyor ama varsa din kardeşliğini ve Allah'a yakınlığı. Şuara 23'te fî var; yok:

La es'el üküm aleyhi ecren ille'l meveddete kurbâ

Artı, Hz Muhammed yaptığı nebevî göreve karşılık dünyevî ücret istemiş olamaz çünkü kendisine vahyen ne buyurulursa ona uyardı (10:15). Bu konudaki ilahî buyruk ise Furkan 57'de açık ve net olarak vahyedilmiş:

(Ey Muhammed!) De ki:

"Ben buna karşılık sizden isteyenin, Rabbine giden yolu izlemesi dışında bir ücret istemiyorum." -Kul mâ es'el üküm aleyhi min ecrin illa men şâe en yettahıze ilé rabbihî sebiyla.  

Bunun ihtilaf edilecek nesi var?

Sevgi ile, Hasan Akçay

merhaba hasan akçay kardeşim,

elbette ihtilaf edilecek birşey olmayabilir.haklısın ama değerli meal sahiplerinin mealleri ve yorumları ortada.hepsi de farklı farklı tercüme yapmışlar.maalesef ihtilaf etmişler.ben de yazımda bu ihtilaf edilmesi gereken bir mesele demedim.varolan farklılıkları ortaya koydum.ve senin dediğinle uyumlu olan sayın muhammed esed'in meal ve yorumunun gayet mantıklı olduğunu ifade ettim.S.ateş beyin meali de senin açıklamanı destekliyor.onun mealinin de benim kanaatime çok uygun düştüğünü söyledim yazımda.yani senin yazına olumsuz mana da bir eleştiri getirmiş değilim.sadece şu noktada farklı düşünüyor olabiliriz:peygamberin ehli beytine karşı müminlerden saygı beklemesi dünyevî bir menfaat gayesiyle midir?yani böyle birşeyi istemiş olsa bile bunun dünyevî bir çıkar amacıyla değil,dini islamın geleceği gayesiyle ,manevî bir amaç dolayısıyla istemiştir kanaatindeyim ve bu cümleden olarak sayın Öztürk'ün mealinin doğruluğuna da bu anlamda açık kapı bırakıyorum.

Allahın esenlik ve barışı üzerine olsun.selam ve dua ile



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats