Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Tamam kabul ettik, yıkanmadan gömüleceksiniz. Vasiyet vasiyettir. Buna rağmen, müşrik toplumunuz, müşrik imamınız, müşrik anneniz ve babanız, müşrik arkadaşlarınız, müşrik karılarınız kızlarınız oğullarınız gömecek sizi.)))
Yani elletmem deseniz de, morgda beden deliklerini pamukla kapatacak olan da yine müşrik bir doktor, müşrik bir morg görevlisi.
Siz ne kadar elletmem deseniz de, müşrikler elleyecek:))
Selametle.
__________________ Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Maide suresinde Adem'in iki oğlunun kıssası anlatılırken kısaca malumunuz, biri diğerini öldürür.Öldüren ölüyü ne yapacağını bilemezken Allah'ın ayeti Karga devreye girer ve ona ölüsünü toprağa gömmesi gerektiğini muhteşem bir şekilde gösterir.
Bir Karga kadar bile düşünemediğini itiraf eden katil kardeş bunu örnek alarak gerekeni yapar.
Bu durumda eğer latife değilse hiç bir Müslim kendi cesedini yaktırmayı,denize attırmayı ya da başka bir usulü vasiyyet edemez.Karga kullanılarak olay isimlendirilmiştir:Ölen kişi toprağa gömülecektir.
Abdest aldırma,yıkama vs.ritüeller Kuran'ın emri değildir.Şayet ölen Müslimse onun gömülmesi eylemine katılırız,değilse kaçınırız.(Salat)
"Kılavuzu Karga olanın burnu pislikten kurtulmaz"iftirasıda böylece rafa kalkar,çünkü,insanlık ölüsünü ne yapacağını Karga'dan öğrenmiştir.
Şayet, Hanif Dostlardan bu forumu takip eden kardeşler bu söylenenleri Yalnız Kuran ile çürütebilirlerse ben bu düşünceden vazgeçerim.Aksi durumda bu olguyu açıkça deklare etmeleri boyunlarının borcudur.
Selam Beyaz kardeş, Sözlerine katılıyorum ama ilgili olay Bakara Süresinde değil,Maide süresinin 27-32 arası ayetlerinde geçmektedir. Şu sözde değil,özde Kurancı yerine de "sözde değil,özde Kurani Müslim" tanımı daha doğru olmaz mı?
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
'' Kur'an'a göre ''ölünün yıkanmasının emredilmediği '' açık olduğundan, bana göre de ölünün yıkanmasına gerek yoktur.
bence bu konuda ölünün yıkanmasına gerek yoktur diyenler değil, '' ölü yıkansın ! '' diyenler Kur'an'dan delil getirmelidirler. madem ölünün yıkanması gerektiğini iddia etmektedirler, o halde bu iddialarını da Kur'an'dan delil getirerek ispatlamak onlara düşer. bana göre bu konuda '' ölülerinizi yıkayın ! '' emrinin olmaması yeterli bir delildir.
Selam ve Dua ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Geleneklerin dini bir tadla sürdürülmesi ile dinin
mutlak bir emri olarak kabullenilmesi arasında fark var. Ben ilkini
yararsız görmüyorum.
Son
cümlelerime itirazlarını ve nedenlerini yazan dostlara teşekkür ediyorum.
Hiçbirimiz
ölünce mesela çuvala tıkılıp birkaç kişi tarafından çukura bırakılıvermeyi
istemez. Yada karga örneğindeki gibi çukura atılıp, gömülüvermeyi de. Gömülen
karga değil insan.
İnsanların
cenaze merasimleri biraz daha duygu, içerik ve saygı yüklü olmalı değil mi?
Müslümanların,
Hristiyanların ya da Budistlerin. Ayrı dini inanca sahip olanların kendilerine
özgü cenaze merasimleri vardır, doğaldır. Her mahallenin adeti ayrıdır. O
adetlerin işletilmesi kişinin o mahalleden olduğunun ispatıdır.
Kur’an
elbetteki Furkandır. Bakmamız gereken şey bu adetlerin Kur’ana aykırı olup
olmadığıdır. Müslümanlara özgü adetler eğer dinleştirilmemişse sorun nedir?
Ölünün
yıkanması, kefenlenmesi, tabutla omuzlarda taşınması, kabire yüzü kıbleye dönük
konması eğer dinin bir emri gibi görülüyorsa tabiki yanlıştır. Yanlış olmayan
şey Müslüman Mahallesinin buna benzer bir cenaze törenini dinleştirmeden benimsiyor ve yaşatıyor
oluşudur.
Cenaze törenimizin
icrasında dini tad ve motif yararsız değildir. Mesela cenaze salatı/duası
yapmanın ne gibi bir sakıncası vardır? Yada ölüyü kabre koymadan önce orada
toplananlara ölümü, ahireti ve hesabı anımsatan Kur’an ayetleriyle birkaç kelam
etmenin. Yada ölünün arkasından beraberce dualar etmenin. Bu yapılan şeyler
Allah’ın emri midir? Hayır. Kur’ana aykırı mıdır? Yine hayır. Yararı yok mudur?
Muhabbetle,
Alperen
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Geleneklerin dini bir tadla sürdürülmesi ile dinin mutlak bir emri olarak kabullenilmesi arasında fark var. Ben ilkini yararsız görmüyorum.
Son cümlelerime itirazlarını ve nedenlerini yazan dostlara teşekkür ediyorum.
Hiçbirimiz ölünce mesela çuvala tıkılıp birkaç kişi tarafından çukura bırakılıvermeyi istemez. Yada karga örneğindeki gibi çukura atılıp, gömülüvermeyi de. Gömülen karga değil insan.
İnsanların cenaze merasimleri biraz daha duygu, içerik ve saygı yüklü olmalı değil mi?
Müslümanların, Hristiyanların ya da Budistlerin. Ayrı dini inanca sahip olanların kendilerine özgü cenaze merasimleri vardır, doğaldır. Her mahallenin adeti ayrıdır. O adetlerin işletilmesi kişinin o mahalleden olduğunun ispatıdır.
Kur’an elbetteki Furkandır. Bakmamız gereken şey bu adetlerin Kur’ana aykırı olup olmadığıdır. Müslümanlara özgü adetler eğer dinleştirilmemişse sorun nedir?
Ölünün yıkanması, kefenlenmesi, tabutla omuzlarda taşınması, kabire yüzü kıbleye dönük konması eğer dinin bir emri gibi görülüyorsa tabiki yanlıştır. Yanlış olmayan şey Müslüman Mahallesinin buna benzer bir cenaze törenini dinleştirmeden benimsiyor ve yaşatıyor oluşudur.
Cenaze törenimizin icrasında dini tad ve motif yararsız değildir. Mesela cenaze salatı/duası yapmanın ne gibi bir sakıncası vardır? Yada ölüyü kabre koymadan önce orada toplananlara ölümü, ahireti ve hesabı anımsatan Kur’an ayetleriyle birkaç kelam etmenin. Yada ölünün arkasından beraberce dualar etmenin. Bu yapılan şeyler Allah’ın emri midir? Hayır. Kur’ana aykırı mıdır? Yine hayır. Yararı yok mudur?
Tamam kabul ettik, yıkanmadan gömüleceksiniz. Vasiyet vasiyettir. Buna rağmen, müşrik toplumunuz, müşrik imamınız, müşrik anneniz ve babanız, müşrik arkadaşlarınız, müşrik karılarınız kızlarınız oğullarınız gömecek sizi.)
Yani elletmem deseniz de, morgda beden deliklerini pamukla kapatacak olan da yine müşrik bir doktor, müşrik bir morg görevlisi.
Siz ne kadar elletmem deseniz de, müşrikler elleyecek:))
MUHTARA YANIT:
Kardeş senin hiç Müslim bir dostun yokmu Allah aşkına!
Müşriklerin ellemesi vasiyyet edenin sorunu değil,burada önemli olan İlahi ilkelerdir.
Vasiyyet Allah'ın emridir.Suçlu vasiyyete rağmen aksini yapanlarındır.Buda onların imtihanı.
Sözlerine katılıyorum ama ilgili olay Bakara Süresinde değil,Maide süresinin 27-32 arası ayetlerinde geçmektedir. Şu sözde değil,özde Kurancı yerine de "sözde değil,özde Kurani Müslim" tanımı daha doğru olmaz mı?
İBLİSSAVAR'A YANIT:
Uyarını dikkate aldım hemen yanlışımı düzelttim.Allah razı olsun.Kıssa Maide suresinde geçiyor.
Senin ve Hasan Öktem'in yazılarını vasiyyet olarak kabul ediyorum.
Üzülerek belirteyim ki,yazın baştan sona Kuranda ki İslam'a muhalif ögelerle dolu.Anlıyorum sen sitenin yönetenisin,gelen tepkiler seni sıkıntıya sokuyor olabilir.Oysa olması gereken tepkinin şiddetiyle yücelmenin paralel seyretmesidir.
Dilerim Rabbimden yazdıklarını ve yazılanları yeniden okuyup değerlendirirsin,çünkü bu senin gerçek çapın değil.
Ölünün nasıl gömüleceği (yıkanarak,giysiyle,kefenle vs.) hususunda Kuran'da bir öğüt yok. Yani bu hususta bizde yapılanlar Allah'ın emri değil, olsa olsa yerleşmiş bir gelenek.
İnsanların öldükten sonra ne şekilde gömülecekleriyle ilgili tercih hakları yok mudur? Bu anlamda kişinin tercihi yıkanmadan gömülmek olabileceği gibi, mevcut örfe göre gömülmek de olamaz mı? Olamaz diyorsanız bu kişilerin müşrik olduğunu veya Allah'ın emrine karşı geldiğini mi düşünüyorsunuz?
Aslında burada da, sizin çeşitli forum başlıklarında yazdıklarınız gibi, (anladığım kadarıyla,)değişik bir tavrınız söz konusu. Allah'ın emri olmayan, onun öğretmediği şeyi yapmam diyorsunuz gibi anladım ben. Ama burada Allah'ın kullarını serbest bırakmış olabileceğini neden düşünmüyorsunuz?
Genel tavrınızı anlamak için sorduğum sorulara yanıt verebilirseniz sevinirim. Saygıyla.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma