Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
1. Hem dünya, hem de ahiret bakımından şehit Bu
durumda olan şehitler yıkanmaz, üzerlerindeki elbiseleri çıkarılmaz. Öylece
namazları kılınarak gömülürler. Şehidin kefeni sırtındaki elbisesidir. Ancak
üzerlerinde bulunan ve kefen cinsinden olmayan palto, kalpak, ayakkabı ve silah
gibi şeyler çıkarılır. Elbisesi, örtünmesi gereken yerlere eksik gelirse
tamamlanır.
Bunlar, şehitlere uygulanan dünyaya ait hükümlerdir.
Bunların, yıkanmadan cenaze namazlarının kılınıp elbiseleri ile gömülmeleri için
kendilerinde altı şartın bulunması gerekir. Bu şartlar şunlardır: "Müslüman
olmak, ergenlik çağına gelmiş bulunmak, ayhali, lohusa ve cünüp olmamak ve
ölümüne sebep olan yarayı aldıktan sonra hayattan yararlanmadan hemen ölmüş
olmak.
Bu şartlardan biri eksik olursa şehit yıkanır ve kefene
sarılır.
Ölüleri yıkama Allah'ın bir emri olmadığı gibi, şehitleri yıkamadan gömme de Allah'ın bir emri değil.
Örf örf olarak kalmalı, dinleştirilmemeli.
Dinleştirilmiş örfleri ya tümden terkedersiniz yada dinleştirmekten vazgeçersiniz. Bu sizin seçiminiz.
Dine ilaveler yapmada bir kapı da İslam ilmihalleri. Kur'an hiç hesaba katılmadan üretilen beşeri görüşler de din diye pazarlanmakta bu kitaplarda.
Din adına söylenenler ve yapılanlar mutlaka Kur'ana dayanmalı. Çünkü o, dinin sahibi olan Allah'ın sözü.
Yüzyılların yanlışından dönülmeli. İşin ehli tarafından yepyeni bir ilmihal hazırlanmalı. Bu ilmihal Kur'an merkezli olmalı.
Muhabbetle, Alperen
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
selamlar,kıymetli hanif dostlarım. Ben,<<Kur'anda böyle bir emir olmadığı için yıkanmayalım>>diyen arkadaşları kutluyorum.Gerçek Hanifler,hayatını olduğu gibi ölüsünü de Kur'ana göre dizayn edenlerdir.bu yüzden onlara teşekkür ediyorum. Bazı hadis rivayetlerinde peygamberimizin teravih namazlarını bazen evde kıldığı bunun sebebini soran sahabelerinede farz zannedileceğinden endişe ettiği için böyle yaptığına dair rivayetler mevcuttur. Kıymetli dostlarım,peygamberin buradaki ince siyasetini hissetmişsinizdir umarım.Bu siyaset nedir.Bir şeyi terkederek alışkanlıkların,önyargıların,zanların,vehimlerin yıkılmasıdır.peygamber bu konuda müminlere ışık tutuyor.teravih namazının mescidde kılınması görünürde ve genel sünni inanışa göre iyi bir şey olduğu halde peygamber bunu terkediyor.Niye terkediyor.Dediğim gibi inanışı,zannı ortadan kaldırmak için,yıkmak için.Demekki iyi olarak görülen şeyler zamanla mecrasından çıkmaya başlandığı zaman o terkedilerek o oluşmuş inanış yıkılmış oluyor.bu iyi bilinen ve iyi görülen şeylerin yıkılışıdır. Birde kötülerin,kötü geleneklerin yıkılışı varki,peygamber onu veda hutbesinde''Bütün cahiliyye ve gelenekleri ayaklarımın altındadır ve hepsini de çiğniyorum''diyerek gösteriyor. işte <<öldüğüm zaman beni yıkamayın>>diyen o hanif dostlarım,peygamberin o ince siyasetini şiar edinmiş oluyorlar,ne mutlu onlara.cahiliyye inanışlarına kapılar aralayarak cahiliyye ile mücadele edemezsiniz.onlar işte bu bilinçtedirler. Bazıları Kur'anda açıkça yasaklanmamış şeylerde insanlar hür bırakılmış diyerek biraz manipüle yapıyorlar gibime geliyor.çünkü onların yıkanarak gömülmeyi reddetmeleri cahiliyyeyi tanımadıklarını açıkça ilan etmek anlamına geliyorki bence bu kutlanacak bir olaydır.yasaklanmamış şeylerde insanların hür bırakılmasıyla doğrudan ilgisi yoktur,cahiliyyelerin çoğu da zaten hür olarak yapılan fiilllerdir veya bunda bir günah yoktur denilerek başlıyor.ama zamanla bir din ve inanış haline geliyor.bu inanışın yıkılması için en azından bu fiillerin bir nesil boyu yani en az 20-30 yıl terkedilmesinde fayda olacağı kanaatindeyim.en doğrusunu Allah bilir. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma