HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Başörtüsü ile ilgili yeni bir yorum Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

nur/31 de hımar kelimesi ni iyi tedkik et.ne dediğimi daha iyi anlarsın.ama şunu yapma:

"Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır"

eğer böyle aptalça,ahmakça,akıldan ve zerre kadar bile olsa ilimden ve doğru bilgiden uzak bir şeye sapma.melun şeytan bile insana yaptırdığı bu yoruma heralde katıla katıla gülüyordur.kendini melun şeytana güldürme... Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur.

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Yazdıkların bana hitaben yazıldıysa bil ki bu sözlerin muhatabı ben değilim. Yok başörtüsü deseydi şöyle demesi gerekirdi de falan da filan... Bana ne bunlardan! Dedim ki "Allahın açık seçik ve net olan emri nedir?".

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Yani senin fikrini soruyorum, başkasının ne dediği beni alakada etmez!

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                      selamlar,
                      kıymetli el_turki kardeş,hımar,masaüstüne konulursa masaörtüsü olur,başın üstüne konulursa başörtüsü olur diyorsunda kelimeleri çarpıttığıyın farkında mısın aceba?kim diyor sana başın üstüne konulacağını,başın üstüne konulacağını dedelerin mi söylüyor,rivayetler mi?.bu durumda birisi de çıkarda derse,bende bir ağacın üstüne bir bez atsam ağaçörtüsü de farz olur derse ne diyeceksin,lütfen işi bu kadar sulandırmayın.
                     bak biz siyma ile ilgili ayetlerden de delil getiriyoruz,sende bir ayet getirki,masaüstüne konulan bezin,başa konduğunda başörtüsü olacağına dair sende bir ayet getirde bizi ikna edebilecek misin bakalım,öyle atmasyonlarla bu işler olmuyor dostum,delil getireceksin delil.siymanın baş bölgesinde olduğunu bilmiyorsan bir kaç yaşlı dedene sor belki onlar senden daha iyi bilir.istersen şu ayetede dikkat et:<<siymahüm fiy vücühihim min eseris sücud>>buradaki sücud secde demek olduğuna göre secde yeri (alında) siyma bölgesi,bak ayetler ayrıntılı bir şekilde ortaya koyduğu halde sen hala çarpıtmaya çalışıyorsun.ne diyeyim Allah sana aydınlık versinde gözlerini açsın.
                selamlar,sevgiler. 

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
imsakdemir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 mart 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 133
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı imsakdemir

slm
"Mü'min kadınlara da söyle: gözlerini sakınsınlar, ırzlarını muhafaza etsinler" burada bir önceki ayette erkeklere
söylenen şey tekrarlanmakta. Irz manasında kullanılan kelime "fucur", "fecr" kelimesinin çoğuludur. Fecr iki şey
arasında açıklık demektir. Kasık çizgilerinin arası, apış arası diye çevrilmekte. Bu çeviri yetersiz olabilir diye
düşünüyorum. Çünkü kasık çizgisi arkaya doğru uzanır ve kaba etlerin altından geçer. Üstede leğen kemiklerinin ön
üst kısmına doğru uzanır. Bu çizginin üst sınırından dikey açıyla geçen, yere paralel şekilde uzanan bir hat daha
vardır. İnsan öne eğildiğinde leğen kemiklerinin üstünden geçen hat boyunca bir çizgi belirir. Estetik kadın doğum
ameliyatı dedikleri ameliyatta, kesme işlemini bu hattan yapılır. Yara izini bu doğal çizgiye denk getirerek
gizlerler. Bu tarifle bir bölgenin bütün sınırları belirlenmiş olur. Bu çizgilerin arası, bir erkeğin külotunun
kapladığı alan kadardır. "Irzlarını muhafaza etsinler" hem bu şekilde çeviri yapılmakta, hemde bu bölgenin örtülmesi
şeklinde çeviri yapılmakta. Her ikisi de doğru. Zaten bunda bir ihtilaf yok.
    "ziynetlerini açmasınlar, zâhir olanı başka ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar", Yaka açıklığı
olarak çevrilen kelime, aynı zamanda koyun manasında da kullanılabilir. "yadribne" kelimesi vurmak, örtmek,
sarkıtmak manalarında kullanılıyor. Sarmak manasına da gelir ki, örtmek anlamı buradan türetilir. Sarıp örttü
şeklinde. Ayetin başlangıcında nasıl alt tarafın tarifi, "fucur" kelimesiyle temsili olarak yapılmışsa, "ziynet"
kelimesi de üst taraf için temsili olarak kullanılmış diyebiliriz. "fucur"u temsili alıp, "ziynet" temsili değildir
demenin pek mantığının olduğunu düşünmüyorum. Asıl sorun neyi temsil ediyor. Göğüsleri diye düşünüyorum.
     Çıplak bir kadını, önce külotla giydirmeye başlıyoruz. Sonra nere giydirilir diye sorsam, her kez göğüsler der.
Nedense bazılarının aklına baş geliyor. "ziynetlerini hımarla koyunlarından sarsınlar" manası daha uygun. 20 yıldır,
televizyonu seyrettiğimde hımar kelimesini dinlemekten gına geldi. İster hımarla sar, ister türbanla sar, ister
tülbentle sar, ister masa örtüsüyle sar, ister sütyen giy. Ne fark eder. Hımara niçin bu kadar takılıyor.
     En çok anlamadığım şey "la yadribne bi erculihunne" ayaklarını yere vurmasınlar diye çevrilmesi. "la
yadribne"yi "yere vurmasınlar" diye nasıl çeviriyorsunuz. Arapçada bir kelimenin başına "la" koyarsanız, o kelimeyi
olumsuz yaparsınız. Eğer ayetin başında "yadribne"yi "örtün" diye çeviriyorsanız, ayetin sonunda "la yadribne" yi
"örtmeyin" diye çevirirsiniz. Eğer salın diye çeviriyorsanız, ayetin sonunda salmayın diye çevirirsiniz. Bunu bilmek
içinde Arap olmaya gerek yok. Çünkü ayetin başında örtülmesi zorunlu yer belirtilerek örtün dedikten sonra, ayetin
sonunda örtmeyin diyerek de örtülmesi zorunlu olmayan yer belirtiliyor (ziynet olmayan yer). Mantık bunu gerektirir.
Aynı ayetin içinde harfi harfine aynı olan bir kelimeyi başlangıçta farklı, sonda farklı kullanmayı zorlama olarak
düşünürüm. “Ayak” olarak çevrilen kelime, “ayak bacak” komplesini ihtiva eder. "bacaklarınızı sarmayınız". Böylece
bacakların fucur bölgesinde olmadığı vurgulanarak sınırlar daha da belirginleştirilmiş olur. Tutup da kadınlarda
fucur çizgisi başka, erkekte başka; kadınınki ayak bileğidir deniliyor. Abdest ile ilgili ayetlerde ayaklarınızı
topuklarınıza kadar mest edin yazar. Demek ki ayriyeten sınır belirtilecekse Kuran belirtebiliyor. Neden olamayan
şey ekleniyor.
Nur 30'cu ayeti erkeklerin minimum örtülmesi gereken yer olarak alırsanız, nur 31'i kadının minimum örtünme (evliler
hariç) yerleri olarak alırsınız. İç çamaşırı giyme zorunluluğu olarak da alınabilir. Belki de her iki anlamı birden
ihtiva ediyordur. Beklide bir Müslüman genç kızın daha kapalı bir bikiniyle denize girmesinde bir sakınca yoktur.
Müslüman kadına ipek gibi ince bir elbise haram edilmemiştir. İç çamaşırı giymezse çeşitli sakıncalar doğurur.
Terlemeyle veya rüzgarın etkisiyle vücuda yapışır ve istenmeyen görüntüler doğurabilir. Ayrıca düşmeyle veya başka
bir şekilde elbise sıyrılırsa yine istenmeyen görüntüler oluşturur. Bunları engelliyor olamaz mı?

Uyarı: Arapça bilmem. Kafamdaki soru işaretlerine göre yazdım.


__________________
Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
Yukarı dön Göster imsakdemir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: imsakdemir Ziyaret imsakdemir's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Uyarı: Arapça bilmem. Kafamdaki soru işaretlerine göre yazdım.

 

Merhaba imsakdemir kardeşim. Arapça bilmek zorunda değiliz. Aklımızı işletelim yeter. Şimdi bu açıklamadaki yanlışları düzeltmeye çalışayım. Şu anda vaktim var. Ama ben de bir uyarıda bulunayım: bu yanlışları ulema bile bile yapıyor yani aslında ÇARPITMA bunlar.

 

"gözlerini sakınsınlar". Doğrusu: bakışlarını kıssınlar yani dik dik bakmasınlar - yagdudne min ebsâr ihin. Ayetin ilk muhatapları donsuz. Hacca gidenler iyi bilir; ihramın altında don yok. Özellike rüku ve secde sırasında apışaraları görünebiliyor. İşte insanların oralarına dik dik bakılmayacak; bakışlar kısılacak.

 

"ırzlarını muhafaza etsinler". Doğrusu: apışaralarını muhafaza etsinler -yahfezne furûc ehun. FURÛC "ferc"in çoğulu. FERC: apışarası. Bunu siz de belirtiyorsunuz. Ama "bir erkeğin külotunun kapladığı alan" yanıltıcı bir anlatı. Hayır. Apışarası apışarasıdır yani iki bacağın birleştiği yer. Ne daha yukarısı ne de daha aşağısı.

 

Vaktim var demiştim ama yokmuş; özür dilerim. Bir yere gitmek zorundayım. Devam etmek üzere ve

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Hacca gidenler iyi bilir; ihramın altında don yok. Özellike rüku ve secde sırasında apışaraları görünebiliyor. İşte insanların oralarına dik dik bakılmayacak; bakışlar kısılacak."

selam,

demek cahiliyye döneminden bugüne kadar hiçbir şey değişmemiş..yahu don giyilsede insanlar rahat rahat etraflarına bakınsalar ne olur?önce donsuzluğu icad et sonra konsepte uygun ayet türet!! 

yav, 10 cm.önünde apışarası görünen insana bakmamak nasıl mümkün olur? akıldan yoksun hareket edilirse olur!!!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Sanki ayetler hacda altınıza don giymeyin diyor da araplar da ona uyuyor.Kur'an en olumsuz durumu da gözeterek cevap veriyor ama kafasız arap bedevileri bunu,yani donsuzluğu bir marifet zannediyor ve Kur'ana rağmen yaşadığı dini bir de utanmadan pazarlamaya çalışıyor.

 Kurana vurmak isteyenler böyle trajikomik şeylerden medet umacaklarına daha edepli yöntemleri arasalar daha iyi olur.gerçi maksat vurmak olunca herşey mübah.

__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Allah razı olsun adalet kardeş. Ortaya koyduğunuz tepki son derece yerinde ve yeterli. Ama çok görmezseniz yine de yazmak istiyorum. Ta burama geldi.

 

yahu don giyilsede insanlar rahat rahat etraflarına bakınsalar ne olur?

 

Güzel kardeşim, don giyilmesin diyen yok; tam aksine, Allah inananlara apışaralarını saklamalarını emrediyor:

 

İnanan erkeklere söyle apışaralarını saklasınlar (24:30)

İnanan kadınlara söyle apışaralarını saklasınlar (24:31)

İnananlar o kimselerdir ki apışaralarını eşlerinden başka herkesten  saklarlar (23:5-6, 70:29-30).

 

Allah’ın o emri bi gerçek. Artı, vahyin ilk muhataplarının don giymediği de bi gerçek. Allah o gerçeği yok saymıyor da görüyor ve önlem alınsın diye "İnananlara söyle bakışlarını kıssınlar!" diyor. Demesin mi? 

 

Tıpkı içkili olmayı inananlara yasakladığı halde "İçkili olduğunuzda ne dediğinizi bilene kadar salâta yaklaşmayın!" demesi gibi. Demesin mi?   

 

önce donsuzluğu icad et sonra konsepte uygun ayet türet!! 

 

Donsuzluğu kim icat emiş? O konsepte uygun ayeti kim üretmiş? Bakın, biz tesettür bid’atını müzakere etmeye çalışıyoruz; siz bunu fırsat bilip vahiy aleyhinde propaganda yapıyorsunuz. İzin verin, kardeşim.  Lütfen!

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

UNICEF mi daha erdemli iş yapıyor ya da hacdaki müslümanlar mı? Bu sorunun müzakeremizle ilgisi yok. "Hacdakilerin Müslüman olduğunu nerden biliyorsun?" deyiversem konunun sapacağı ise kesin.  Ve konuyu saptırmak müzakereyi boğuntuya getirmeye teşne bir sarkıntılıktır. Dermanbeg dost, sizin bu yaptığınız hiç te erdemli bir iş değil (-:

 

İzin verir misiniz lütfen.

 

Özgürlük yalnızca vahiy aleyhtarlarının hakkı olmasın. İzin verin önümüzdeki konuyu müzakere ederken biz de özgür olalım.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

doğrudur.söyleyenin muradı donsuzluk olmayabilir.gerekirse özür diler sözümü geri alırım..ancaak,şu ana kadar hasıl olan anlayış ilhamını incilden mi aldı?

nedir olay?

bir inancın yandaşlarına ve diğer sempatizanlarına "gelin sizi bazı konularda bilgilendirelim."demesidir.bunun için bunca ayrıntıya ezaya cefaya ne gerek var? hatta siz ikinizde daha ne yapacağınızı bile bilmiyorsunuz!!orucun hacla bağlantısı ne?hac nerede olacak?kim çağıracak?baş traşı nedir? daha neler neler?

toplumların güzellikler noktasında toplanması bilgilendirilmesi bu kadar zor mu?

elinizi vicdanınıza koyun ve şu soruma cevap verin:Unicef mi daha faziletli iş yapıyor yoksa hac da müslümanlar mı?

bir tarafta kaos bir tarafta net çözümler getiren bir kuruluş..umarım karalama pozisyonu almazsınız,hakkı teslim edersiniz..

ancak şunu teslim etmeliyim ki; o dönemde anlayabildiğim kadarıyla bir toplantının nasıl yapılması gerektiğini açıklayan güzel bildirgelerden biri de kuran ile açıklanandır..en azından ben başka metinde bu kadar  detaylısını görmedim..kurban kesimine bile bir düzen getiriyor..bu günkü taklitçilerine kapak olsun..

lakin, bugün düşünen insanlar nizam ve intizam açısından kurandakı nın çok önüne geçmiştir..bakın dostlar! AB nin düzenlediği bir toplantıyla bugün o günü aynen yaşatmaya çalışan müslümanlarının düzenlediği hac toplantısını bir kıyaslayın aradaki farkı göreceksiniz..birisinde binlerce insan telef olurken daha karmaşadan dolayı ölen bir istisna yoktur batıda..

sn.adalet ve hasanakçay dostlar! bu forumda düzenli yada bazen yazan arkadaşların namaz,oruç,hac konularında ki fikirleri tamamen birbirinden farklıdır.diğer konularda böyledir.yani kişi sayısı kadar görüş mevcuttur.eğer dilerseniz bize bunun sebeplerini özetleyebilirmisiniz?

şahsen ben,"resulüm" diye ortaya çıkıp "bu vahy benden sorulur"diyenlerin vahyi yorumlamayı nasılda yüzlerine gözlerine bulaştırdıklarını günlerdir yazıyorum.yani "resul olsa bu iş çözülür" seçeneğiniz yok.yorumunuzu buna göre yapın..zaten ikinizde resul gelecek iddiasına kapalısınız bildiğim kadarıyla..

selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats