HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

muhliskul Yazdı:

 

Sayin Ali Aksoy,

...

Namaz ile ilgil olarak bir cok yaniltma taktiklerine girmek yerine ...



Selam Muhliskul kardeşim;

Bu uslubunuzu değiştirmediğiniz müddetçe sizinle bu hususta konuşabileceğim herhangi bir şeyin kalmadığını düşünüyorum.

Saygılarımla...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Ifademin sahsinizi hedeflemedigi belli iken bunu ustunuze aliniyorsunuz.

Buna ragmen beni muhatap almak istemeyisinize saygi duyuyor ve yazdiklarimi bundan boyle size yoneltmiyorum.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Muhliskul kardeşim;

Siz öyle diyorsanız, öyledir. Niyetiniz hakkında -size rağmen- hüküm vermekten Allah'a sığınırım.

En güzel akıbet; daima hayra ve barışa yönelenlerindir.

Lakin sizden ricam odur ki, siz gelin, diğer herkes için de bu üslubu terkedin. Olur ki, zannınızda hata etmiş, günaha girmişsinizdir.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Yunus 87 de gecen kible karsilikli anlamina gelebilecegi gibi, bulusma,kabul mekani ve benzeri anlamlari da   icermektedir.Zira Firavun'dan kacma hazirligi icindeki kavmi, terkedecekleri yere nicin evler insa etmeliydiler?

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Söylediklerim belikli anlaşılmıyor, anlanmak istenmiyor da olabilir.

Ben diyorum ki, gelin kavramlar üzerine teati edeceğimize, önce değerli, en değerli kabul ettiklerimizin bizim için neyi ifade ettiği üzerinde kafa yoralım.Niye kavramlar üzerinde teati etmek istemiyorsunuz? Kavramların yerlerinden kaydırılmış olduğunu görmekten mi,korkuyorsunuz?

Allah, Kur’an ve Resul tasavvurlarımız nedir? Önce bunları ortaya koyalım, sonrada kavramlar üzerinde konuşalım.Tüm inananların Allah tasavvuru aynıdır.Çünkü,tüm inanırlar,bu konuda ortak bir fıtrat üzere yaratılmıştır. Görülüyor ki parçacı mantıkla, cımbızlama yöntemiyle bir yere varılamıyor, bir sonuç çıkarılmıyor.Sizde aynı yolu deneyin.Örneğin:Bir önceki iletide,aliaksoy,sizlere,bir parça soru sordu.Dedi ki:"Namazda kabeye yönelin diye bir emir,Kur"an"da varmıdır". Siz de ona,aynı parçacı mantıkla cevap verseniz ya.

Bu durum yozlaştırıcıların ve yobazların (şeytanın) ekmeğine yağ sürüyor. Niyeti üzüm yemek mi yoksa bağcıyı dövmek mi pek anlaşılamıyor.Ne yapalım yanı.Namazın faydalarını,abdestin hikmetlerini mi tartışacağız buralarda.İsterseniz,bu konuda da bir başlık açar,tartışmak isteyenlerle tartışırsınız.

Söz konusu salat ve içindeki namaz ilk resulden günümüze kadar var ola gelmiştir. Yahudiler de namaz kılıyor, Olabilir.Ama biz yahudiliği kabul etmiyoruz.http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=1385&PN= 4&TPN=1  

Hıristiyanlar da namaz kılıyor, Biz hiristiyanlığı da kabul etmiyoruz.  http://www.tumgazeteler.com/?a=1081580

Müslümanlar da namaz kılıyor.Tüm müslümanlar kılmıyor.Sünni müslümanlar kılıyor.Biz,sünni müslümanlığı da kabul etmiyoruz.

Bu namazların kılınışları farklı farklı, hatta bildiğiniz üzere her mezhebin namazı bile farklı. Bu farklılıklar namazın niteliğine engel teşkil etmez. Çünkü namazda asıl olan tazim etmek takdis etmektir, yani her ibadeti olduğu gibi namazı da yalnız Allah’a özgülemektir aslolan.Bu namaz kılanların sorunu.Bizim böyle bir sorunumuz yok.Ayrica:Ben,Allah"tan başkası adına namaz kılan görmedim,duymadım.

Allah şekle değil içselliğe önem verir.Valla bizim gözlerimiz,sizler gibi insanların içini görecek kadar keskin değil. Yaptığımız her işin/amelin kof bir eylem olmaması gerekir, içeriğini iyi doldurmalıyız. Ne yaptığımızın fazla önemi yok, niçin yaptığımızın önemi vardır.Bana göre,ne yaptığımızın da çok önemi vardır.Eğer yaptığınız işin,kendinizden başka hiç kimseye bir faydası yoksa,işte o,sizinde belirttiğiniz gibi kof bir ameldir.Biz şekilsel namazın,böyle kof bir ibader veya amel olduğuna inanıyoruz. 

Yukarıda da değindiğim gibi, değer yargılarımızın tasavvurunu yapmadan ve bu konuda konsensüs oluşturmadan,Hiç boşuna hokus pokus yapmaya çalışmayın.Biz,sadece Allah"tan bize indirilene uyarız,ondan başka velilere uymayız.Atalar dini ile ilgili,hiç bir konsessüse yaklaşmayız. hemen üstteki açıklamalarımın da karşısı için pek bir şey ifade edeceğini sanmıyorum.Bu doğru. Çünkü onların anlattıkları benim onarla anlattıklarımla aynı (ilgiyi görecek) konumdadır.Bu da doğru.Çünkü,insanların çoğu,Ancak Allah"a ortaklar koşarak inanır.

 

Selam ile.

 Ne diyeyim Allah doğruyu yalnız doğruyu arayanlara yardım etsin.


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Tarihi inkar edip,Kurani bir bilmece kitabina donusturen mantikla bakara suresindeki kible cikmaza girer. Kible, Bakara'da birbiri pesi sira gecen ayetlerin kimin de   sozluk  kiminde ise  istilahi  bir anlam icermektedir. Burda hic bir sorun yokken tarih inkari sonucu isler karismaktadir. Bu bakis acisi Kuran'i anlamsizlastirmanin disinda hic bir ise yaramaz.  Kuran'in hic bir ayeti Tarih inkarina arka cikmamis hatta tersine surekli referans olarak kullanmistir.Hem de bu O gunun ilkel sartlarindaki oral aktarim icin bile boyle olmustur. Kuran sadece asilsiz iddialari reddetmistir. Kuran'da defalarca Kitab ehlinin  sahih bilgileri dahi kaynak gosterilir. Elestirilen dogruyu bilmelerine ragmen geregince davranmamalaridir. O halde top yekun bir tarih inkarinin asil amaci nedir? Ibrahimim arkadasin ifadesindeki soruyu bende soruyorum amac  uzum yemek mi yoksa bagciyi dovmek mi?

Selamlar

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam...

Muhliskul'un tespitlerine bende imza atıyor ve başımdan geçen bir olayı anlatıyorum..halusunasyon psikolog falan demeyin bozulurum ha:}


16 yada 17 yaşlarındayım..tüm bilgiyi kurandan almıştım..birde ömer nasuhinin kuran tefsirini okumuştum..ancak kuran sanki sadece benim için yazılmıştı..kimi yerde seviniyor kimi yerde ağlıyor kimi yerde utanıyordum..
Allaha karşı içimde derin bir saygı oluşmuştu..namaz kılmayı geleneksel manada uyguluyordum..günlerden bir gün gündüz vakti..ya öğle yada ikindi..
10 yaşlarındaki biraderimle namaz kılıyoruz..ruku durumunda iken gözüme  bir şey ilişti..baktım önümüzden değil tam karşı ve sağ tarafımızdan bir ışık havada süzülüyor..ışık beyazdan daha beyaz ve bir tüy  misali boşlukta ilerliyordu..ışık iyice yaklaştı gözlerimle onu iyice takip ettim..artık sağ tarafa döndüğünde namaz bozulur düşüncesi ile daha fazla başımı döndüremedim..ve namaza  devam ettim..
kafama takılmıştı bir kere acaba o gelen neydi..bir hayalmi..biraderimde birşey söylememişti..demek ki bir hayal..aradan bir kaç gün geçti..biraderime öylesine sormak geldi..

biz namaz kılarken hiç farklı birşey oldu mu..sen herhangi bir şey gördün mü..biraderim anlatmaya başladı..abi geçenlerde yine senle namaz kılarken karşıdan bir ışık belirdi yavaş yavaş geldi..sonra sağımıza döndü..ben bu nereye gidiyor nedir diye korktum namazı bıraktım..ışık sağa döndükçe bende onunla beraber döndüm..sonunda ışık ikimizin ortasına geldi ve senin vucudunun sağ tarafına girerek kayboldu..daha sonra bende kaldığım yerden devam ettim...
şimdi güzel arkadaşlarım madem namaz şekli ve içsel bir ibadet değil öyleyse bu nedir..aslında sizler şekli değil derken bile onun benim anladığım manada secdesiz rukusuz olmasına karşı yinede bir hal üzere yapıldığını kabul etmektesiniz..her hal şekli değilmidir...ölü dahi bir şekil üzere yatar.
selametle
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ancak, benim şu yazdıklarımda da açık / zayıf  olan bir yön var. O da şudur:

Eğer tevatür, atalarımızdan görüp duyduğumuz şey ise, Kuran'da yer alan bir kelimenin hangi anlama geldiğinin delili tevatür yani atalarımın bir kelimeye verdiği anlamladan başka ne ile anlaşılabilir?

Yani mesela, salatın bir anlamının dua olduğunu söyleyenler bunu ancak tevatüre, atalarından aldıkları sözlüklere bakarak söyleyebilirler. Böyle olunca, tevatürün bir kısmı dahi olsa delil kılınmış olur. Şu halde, tevatürün tümü kullanılamaz diyemeyiz. Ya değilse, Kuran'ın hiç bir lafzını anlamamız mümkün olmaz. Allah da, imkansızı teklif etmeyeceğine göre, tevatürü MUTLAK ANLAMDA inkar eden, Kuran'ın bu çağda yaşayan herkes için bağlayıcı olduğunu da inkar etmiş olur.

İşte böyle... Allah bizi dosdoğru yoluna eriştirsin.

Muhabbetlerimle...

Sevgili Ali.Ben,tevatürün tümü de kullanılmamalıdır diyorum.Başka bir ifade ile,ben tevatürü mutlak anlamda reddediyorum.Senin tevatür diye tanımladığın şey,tevatür değil,Sünnetullah"tır.

Yani kullandığımız kelimelerin bize intikali,atalarımızın bilinçli,bir iradesi veya dikkati sonucu bize intikal etmemiştir.Bu olay,insanın ve insanlığın iradesini aşan bir durumdur.Tıpkı,yağmurun yağması,güneşin doğması gibi.Güneşin doğmasında atalarımızın bir dahli varsa,kullandığımız kelimelerin bize intikalinde de dahli vardır.

Şöyle ki:Hiç bir toplum veya hiç bir ebeveyn,kullandığı kelimeleri çocuklarından kaçıramaz.Çünkü,ebeveynler,birbirlerine meram anlatabilmek için,birbirleriyle konuşurlar,konuşmak zorundadırlar.Bu durum,toplum veya aile olabilmenin,diğer bir ifade ile,yaşayabilmenin olmazsa,olmazlarındandır.

Hal böyle olunca:Bir toplum,konuştuğu dili,ister istemez,çocuklarına aktarır,aktarmak zorunda kalır.Ve böylece,bir toplumun kullandığı kelimeler,kuşaktan kuşağa intikal ederek,yüzlerce,binlerce yıl yaşarlar.

Ancak,bazı kelimelerin,çok önemli bir handikabı da vardır.Bazı kelimeler,zaman içinde erozyana uğrayabilirler.Örneğin,anlam kaymasına,anlam değişikliğine veya unutulmak gibi tehlikelerle karşı karşıya kalırlar.

Bundan dolayı,Kur"an" her şeyi,dört ayri kelime ile vurgulamaktadır.Ki,zaman içinde,kelimelerden birinde,bir anlam kayması veya bir anlam değişikliği söz konusu olursa,o kelimenin benzerlerinden hareketle,o kelimenin anlamı korunsun.

Allah sözün en güzelini birbiriyle benzer,mesani bir kitap halinde indirdi...39/23

Bu verdiğim ayet,Kur"an"kelimelerinin tabi olduğu, sözünü ettiğim kurama dikkat çekmektedir.

Örneğin:Tahhir.Tayyib.Muhsin.Maruf.

Bu kelimeler,birbirinin benzeri,iki çift kelimelerdir.Kelimeler eş anlamlı olup,aralarında küçük nüanslar vardır.Kelimeler,iyi,güzel,hoş,temiz gibi anlamları olan sıfatlardır.Bu kelimeler,canlı cansız,maddi manevi tüm varlıklar için kullanılmaktadır.Ve Kur"an"da,bu anlama gelen,beşinci bir kelime,asla yoktur.

Ve Allah kelimesinden başka,Kur"an"daki tüm kelimeler,bu tür,bir özellik taşımaktadır.Bundan dolayıdır ki,ayet,"Allah"ın kelimelerini hiç kimse değiştiremez.Allah onları sağlamlaştırmış ve güzelce açıklamıştır" demektedir.

Bu konuyla ilgili,çok uzun olmayan bir makalem vardır.Bakmanı rica ediyorum.www.yeniyorumlar.org "Kur"an"kelimelerinin bilinmeyen ilginç kuramı"başlıklı bölüm.

Yani,gerek bizim,gerekse arapça konuşan toplumların,gerekse diğer toplumların dilleri,bizlere,atalarımız sayesinde,ne intikal ettirildi,ne de öğretildi.Allah"ın takdiri veya Kurduğu sistem sayesinde,intikal etti,öğretildi.Bundan dolayı da,atalarımıza,zerre kadar minnet duymamıza,hiç gerek yoktur. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Merhaba,

Tarihi inkar edip,Kurani bir bilmece kitabina donusturen mantikla bakara suresindeki kible cikmaza girer. Kible, Bakara'da birbiri pesi sira gecen ayetlerin kimin de   sozluk  kiminde ise  istilahi  bir anlam icermektedir. Burda hic bir sorun yokken tarih inkari sonucu isler karismaktadir.Tamam söz.Tarih"te dahil,vereceğin bütün delillerini kabul edecek ve ciddiye alacağım.Diyelim ki,kıbleden maksat,sizin anladığınız şeydir ve Kıble,Mescidi Haramdır.Peki,Mescidi Haramın,Mekkedeki Mescid olduğuna dair,tarihsel veya Kur"an"ı delilin,delilleriniz nedir? Yüreğiniz,toplama da olsa,bilginiz varsa,koyun ortaya tartışalım.Her türlü rivayet,hadis,tarihsel veri,her ne deliliniz varsa,hepsini delil olarak sunabilirsiniz. Bu bakis acisi Kuran'i anlamsizlastirmanin disinda hic bir ise yaramaz.  Kuran'in hic bir ayeti Tarih inkarina arka cikmamis hatta tersine surekli referans olarak kullanmistir.Bir örnek veya bir ayet verirmisiniz? Bana göre,tarih olmuş olayları,ayrıntılı bir şekilde tartışmak,araştırmak veya sormak,bilinmeyene taş atmaktır.Yani boş ve faydasız bir iştir.Aşağıdaki ayetin vurguladığı gibi.

(Kimileri): "Üçtür. Dördüncüleri köpekleridir." diyecekler; (kimileri de): "Beştir, altıncıları köpekleridir." diyecekler. Her ikisi de gaybi taşlama=bilinmeyen şey hakkında tahmin yürütmektir. (Bir kısmı da): "Yedidir, sekizincileri köpekleridir." diyecekler. De ki: "Onların sayılarını Rabbim daha iyi bilir; onları insanlardan ancak pek azı bilir." Artık bunlar hakkında bildirilenin dışında bir tartışmaya girişme ve bunlar hakkında hiç kimseye birşey sorma! 18/22 H.Yazir çev.

Hem de bu O gunun ilkel sartlarindaki oral aktarim icin bile boyle olmustur. Kuran sadece asilsiz iddialari reddetmistir. Kuran'da defalarca Kitab ehlinin  sahih bilgileri dahi kaynak gosterilir. Elestirilen dogruyu bilmelerine ragmen geregince davranmamalaridir. O halde top yekun bir tarih inkarinin asil amaci nedir? Ibrahimim arkadasin ifadesindeki soruyu bende soruyorum amac  uzum yemek mi yoksa bagciyi dovmek mi?

Benim amacım.Hem üzüm yemektir.Hemde zalim,siyonist bağcıları dövmektir.Çünkü,İslam dünyasının,bütün dikkatlerini,bildiğimiz beş islam şartına ve bilhassa,5 vakit namaza yoğunlaştırarak,uyutp,uyuşturmuşlardır.Yaşamın,tüm safhalarını kuşatan bir ibadetler bütünü olan selat ve zekatı şekilleştirip,müslümanları,hayattan,Kur"an"ı okuyup,anlamaktan, gerek kendi içlerinde ve gerekse kendi dışlarında tefekkür etmekten alıkoymuşlar ve böylece,kuru kalabalıklara dönüştürmüşlerdir.Ve bu durum,bugünde aynen devam etmektedir.

Selam ile.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam..

gerçekbilgi yazdı:

Selam kardeşler..

Önceki yazımda,2/142-143� de geçen �kıble�nin namazla bir ilişkisinin olmadığını söylemeye çalıştım.


�Kıble�nin asıl anlamı:üzerinde bulunulan hal,yol,istikamettir.Kıble daha sonra Mekke�deki meşhur yapıya özel isim olmuştur.Kuran işte bu Kıbleden hiç söz etmemektedir.

İlgili ayetlerde bir kıbleden başka bir kıbleye,yani bir hal üzere olmaktan başka bir hal üzere olmaya,bir yol üzere bulunmaktan başka bir yol üzere üzerinde bulunmaya dönüşü anlatmaktadır diğer bir ifade ile kısaca,şirk üzere olmayı terk edip İslam üzere olmayı benimsemektir yani müminlerin,atalarının üzerinde bulunduğu şirk dinini (kıblelerini) terk edip Allah resülunun üzerinde bulunduğu dine (kıbleye) dönüşü ve Medine�ye hicreti ve Medine�deki Ehl-i kitap ve munafıkların onları nasıl karşılayacaklarını anlattığı gibi,zımnen DE ehl-i kitabın ve munafıkların başlarına çok geçmeden neler geleceğini;yani evlerinden bağ ve bahçelerinden sürülüp yerlerine alay ettikleri bu şerefli mumimlerin yerleşeceğini de ima ile anlatmaktadır.


şimdi yukardaki anlatım çerçevesinde aşağıdaki ayetleri nasıl yazmak gerekir..

142. Insanlar içinden bazi beyinsizler: "Onlari, yönelmekte olduklari hal,yol,istikametten  ne
çevirdi?" diyecekler. De ki: "Dogu da Allah'in, bati da. O, diledigini dosdogru yola
kilavuzlar."

144. Biz senin, yüzünün habire göge dogru çevrildigini elbette görüyoruz.
Hoslanacagin hal,yol,istikamete  seni elbette döndürecegiz. Artik yüzünü hal,yol,istikamete çevir.
yönüne çevir. Nerede olsaniz yüzünüzü  hal,yol,istikamet yönüne döndürün.
Kendilerine kitap verilenler, onun, Rablerinden bir gerçek oldugunu çok iyi
bilirler. Allah onlarin yapip ettiklerinden habersiz degildir.

şimdi gerçekbilgi kardeşimde aslında kıbleyi açıklarken istikamet demiş..istikamet yön ve hedef belirtir genelde dilimizde somut olarak açıklanır..dikkatimi çeken aslında anlam bozukluğundan ziyade bu çevirinin  kuranın ruhuna uymamasıdır..Sen onları kurtaramazsın..din yalnız Allahındır...yada eğer benim vahyimden biraz olsa sapıp onlara meyletseydin şah damarını koparırdık gibi..burada Hz Muhammed sadece bir elçidir..elçi mesajın içeriğini uygulamak örnek olmak uyarmak iç dış etkenlere rağmen hiçbir değişime uğratmadan gelen vahyi ve emri olduğu gibi aktarmak zorundadır..yukardaki ayette kıbleyi hal,yol,istikamet olarak çevirdiğimizde ortaya şu çıkmaktadır..peygamber gelen vahiyler sonucu hayatında olan değişim ve aldığı dinin bir yada birkaç emrinden memnun değildir..o zamana kadar gelen vahiyleri ve emirleri kabul etmesine rağmen bu düzgünlüğe ve nizama rağmen peygamber bundan rahatsızdır..ve hep tevhid olarak gelen din birden bire halini yolunu istikametini değiştirmiştir..Allahın tavır ve tarzında değişim bulamazsın denirken..helede tevhidin açıklanmasında her nasılsa hal ve yol tarz değiştiriliyor..bu açılım(İlgili ayetlerde bir kıbleden başka bir kıbleye,yani bir hal üzere olmaktan başka bir hal üzere olmaya,bir yol üzere bulunmaktan başka bir yol üzere üzerinde bulunmaya dönüşü anlatmaktadır}kuranın ruhuna uymuyor..
burada gerçekbiligi kardeşim içsel olarak bir dönüşümden bahsederek açıklamaya çalışmış..içsel olarak peygamberde yol yada yönün değiştirilmesi diye bir şey söz konusu olamaz..ancak ayeti, mekansal olarak kıble..eşittir kabe diye anladığımızda Allahın yol ve tarzında ve peygambere öğrettiği çizgide herhangi bir değişiklik ve sapma olmaz..kabeye dönün emri ile  içsel olarak yolunuzu yönünüzü değiştirin demek uzayın iki ucu arasındaki fark demektir..ayrıca daha sonra Yüce Allah ayetin devamında''De ki: "Dogu da Allah'in, bati da.''diyerek değişenin içsel dönüş değil şekilsel,somut elle tutulur gözle görünür bir dönüş olduğunu netleştirmiştir..
sağlıcakla
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats