HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

 

Namaz , yalniz Kuran kaynakli bir din anlayisini benimseyenlere , rakiplerince getirilen ilk engellerdendir. Hadi Kuran’dan namazin tarifini yapta gorelim kiskirtmaciligi ile Kuran okurunu en sonunda  namazi tamamiyla inkara sevk ederler. Cunku Kuran okuru onlara namaz rituelinin muhtevasina muteallik ne getirirse getirsin  bir turlu onlari tatmin edemez. Bak kardesim namaza cagri(ezan) var , vakitler  var,  sekillerden secde, ruku,kiyam var ,abdest ve tam izahatli tarifi bile var.Nafile, sagirlarla diyalog en sonunda insani agraz eder.


 Ben 28 sene once Ankara’da namazi  sorguladigima pisman oldum. Yanimdaki arkadaslardan bir kismi  daha netlesmeden ikna olup namazi terk ettiler. Kendilerini  hicbir arka plani olmayan kimselere namazin olmadigini illada anlatmak zorunda hissettiler. Kuran’in ana mesaji hep ihmal edildi. Dinimizde yoklarla insanlara davet goturuldu. Bu kimselerle uc seneden fazla bir zaman muzzemmil muhtevali, her gece toplandik. Yayinladigimiz brosurler ve gunluk tebliglerimizden oturu defalarca tutuklandik . Liderleri sanildigim icin  en sert reaksiyonlara ben maruz kaldim. Iyi hatirliyorum, ucuncu kez bizi tutuklayan   siyasi subenin nezarethanesinde iken mealcilerden Kemal Kelleci’de bizden sanilarak getirilmisti.  Bizden olmadigini,   namaz kildigini soylediginde serbest biraktilar. Bana gelince iskenceye alan polisler gel sana bir gusul abdesti aldiralim da  imana gelip namaz kilarsin diyorlardi.

 

O gunden buyana arkadaslarimin bir kismi yeniden atalarinin dinine  donduler,   kimiside Din ile baglarini tamamen kopardilar. Baskilarin en yogununa maruz kalisimdan  oturu yurt disina ciktim. Arkadaslarima da  ayni tavsiyeyi yapmistim. Klasik namazi, teblig amacli   gittigim toplantilarda   uc bes kez kilmanin haricinde 28 senedir namaz kilmadim.


Buna belli bir disiplini takip etmeksizin surekli yaptigim secde ve yakarislari dahil etmiyorum.

 

 Usttekileri ifade etmemin ardindan yazacaklarimin daha iyi anlasilacagini tahmin ediyorum.

 

Kuran mesaji  baslangicindan itibaren, kimseyi sirf Allah’i yucelemek amaciyla yaptiklarindan menetmemistir. Hatta bunlara olumlu bir tavirla yaklasmistir.


 Allah’in yanisira  herhangi bir varligi yuceleyen butun girisimlere ise kesinlikle karsi cikmistir. Bu karsi cikis esnasinda  uygunsuz  gorulen surekli olarak ortak kosmaktir.


Tapinislarda ki sekiller semavi degil insan urunudurler. Semavi olan bu tapinislarin yalnizca Allah’a mahsus kilinmasidir. Kuran vahiy ortaminda bu sekilsel tapinislarin oldugu muhakkaktir. Resulun ve inananlarin bu uygulamalari Kuran’da acik ve net gorunmektedir. Bir kismi  detay  verilerek konu edilirken (abdest,oruc,hac vb.) diger bir kismi ise ancak bazi  degisik konumlarina muteallik olarak konu edilmektedir (namaz buna en belirgin ornek).Yaklasik 99 kez  Kuran’da gecen  s-l-v     kokunun turevlerinin her biri ayni anlama gelmemektedir.  Kuran’da; arkasindan gidilen- din, destek-arka cikmak, dua,sekli rituel ve  havra anlami gibi degisik anlamlarda kullanilmistir. Butun anlamlarin teke indirilmesi abesle istigal olur. Kuran’da namaz olarak bildigimiz sekli ibadetin, yoklugunu savunmak ile onun dortbasi mamur olarak mirac yoluyla iletilen  semavi bir olusum oldugunu savunmak esit derecede  gercekten uzaklasmaktir. Oysa dar anlamiyla namaz  belli bir tekamul gecirmistir. Vahyin baslangic safhasinda henuz salat et  denilmeden,  bir salat edisin oldugu gorulur. Bu sekli semali izahsiz uygulamanin,  ozellikle hicret sonrasi , inananlarin  belli vakitlere mahsus olarak  yerine getirdikleri bir uygulama  olarak  goruruz. Akin ve benzeri hallerde  kisaltilan, on hazirlik olarak yikanma geregi duyulan, ickili iken yaklasilmamasi gereken bu uygulama, artik gercek inananlarin onemli bir  gostergesi haline donusur.


Kuran’i kendi   yanilgilarimiza   alet etmeden mesaj gayeli okursak  salat konusunda olsun diger konularda olsun daha isabetli anlasildigini goruruz. Ben baslangictan beri sunlar yok anlayisindan cok bunlar var anlayisinin adami oldum. Bu tarzin daha verimli sonuclar verdigine inaniyorum. Bu sitedeki arkadaslarin anlayislarinin berraklasmasi  kisir tartismalardan uzaklasmakla olacaktir. Cok arastirip az ve oz  soyleyen olmak  epey  zor bir is. Dogru bildiklerimizi dahi yeniden gozden gecirerek  ve tamamen yapici bir yontemle sunmamiz umumun istifadesini daha da artiracaktir.


Kendi egolarini tatmin etme sevdalisi, saldirgan,alayci  kisiliklerin yazilari bu dini temsil edemez. Allah’in emri en guzel tarzi benimsemektir. 


Allah’a emanet olun.


Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
süheyb
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 30 ocak 2008
Gönderilenler: 17
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı süheyb

naci celik Yazdı:
Münafıkların durumu ise tıpkı şeytanın durumu gibidir. Çünkü şeytan insana, "İnkar et" der; insan inkar edince de, "Şüphesiz ben senden uzağım. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım" der.
17.

Nihayet ikisinin de (azdıranın da azanın da) akıbeti, ebediyen ateşte kalmaları olmuştur. İşte zalimlerin cezası budur.

Suheyp.Bu bize örnek verdiğin ayetler,inkar eden cehennemlik kafirlerin durumunu anlatıyor.Biz Allah"tan korkan,ahirete inanan insanlarız.Bu ayeti bize,nasıl örnek verirsin?

Yoksa senin tarikatına mensup,şeyh"ine intisaplı olmayan,ebedi cehennemlik kafir mi?

Senin tarikatını da,seni de,senin şeyh"ini de........ 

bay naci agrasifleşme ! ben ne bir cemaate nede bir hizbe tabi değilim hele tarikat ve şeyhe hiç...

kendi çabalarımla kur'an okuyor yalnış anlamamak için hep allaha dua ediyor ve bir konuyu netleştirmeden (leş kargası gibi) başkasının kafasını bulandırmaktan "allahtan" korkuyorum, vede tabii siyonizme (şeytana) alet olmaktan...

ama sen ve senin gibilerin tarikati gün gibi ortada... senin ne kadar allahtan korktuğun takip ettiğin "allahın dinini tahrif eden" israiloğulları (siyonimin)dan belli...

tarzımın farkındayım bu konuda kur'an dan daha yumuşak olmamı bekle meyin...

Yukarı dön Göster süheyb's Profil Diğer Mesajlarını Ara: süheyb
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Süheyb efendi;

Kuran'ı yanlış anlamamak için Allah'a dua ettiğini söylüyorsun ama senin gibi anlamayana da "leş kargası" demekte, onları şeytanın tarikatına mensup görmekte hiç bir beis görmüyorsun.

Yazdıklarına, ağzından çıkana dikkat et !

Kendini Kuran'ın yerine koyup kimseye "tarz" yapma !

Güzellikle sorana güzellikle yanıt ver. Naci beyin sözü yanlış ve bir arkadaşımız bu hususa dikkat çekip gereğini söyledi.

Tek dua sahibi sen değilsin.

Muhabbetlerimle.


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

muhliskul Yazdı:

 

Namaz , yalniz Kuran kaynakli bir din anlayisini benimseyenlere , rakiplerince getirilen ilk engellerdendir. Hadi Kuran'dan namazin tarifini yapta gorelim kiskirtmaciligi ile Kuran okurunu en sonunda  namazi tamamiyla inkara sevk ederler.




Selam Muhliskul;

Soru sorup izah isteyenler sadece bu endişeden dolayı mı yazıyorlar ?

Bu bakış açısı, konuyu çok basite indirger diye düşünüyorum.

Kimsenin kimseyi bir şeyden  men etme gayreti yok.  Sözün ucunun nereye  dayandığının da farkındayım.

Halen daha, sorulara sırasıyla ve açık açık verilmiş cevaplar okumak yerine itham altında kalışımız çok doğru bir konu üzerinde olduğumuzun göstergesidir.

Allah kimseden körü körüne bir iman istemedi. Kuran'ın vahyedilişi bunun en büyük kanıtıdır.  Bilgiye dayalı  inanç besleyenlerden  bu hususlardaki görüşlerini, izahlarını soruyoruz o kadar.

Nazik uslubunuz için teşekkür ederim.

Muhabbetlerimle...



__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam ali aksoy kardeşim, katılıyorum tabi neden katılmayım, ben tertil üzre bir anlatıma gitmesini istedim gerçek bilginin, relax yani :), yoksa iki üç soru ile yıkılacak bir dini din edinmem, iki üç soru ile yere batan bir güneş benim rabbim olamaz, sonra aya döner bir kaç da ona sorarız o da batarsa o da benim Rabbim olmaz, ama karşımda ne var onu bilmiyorum, in misin cin misin ortaya çık dedim gerçek bilgiye, hepsi bu :)

 

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam...

bu ayet kuranda niye var..yoksa sonradan mı eklenmiş..

Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.

yoksa şeytanların ayartmasıyla ağzını büken Hz Edip gibi bunun kurandan olmadığınımı söyleyeceksiniz.
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

 

Dostum.Aşağıdaki iletine çok uzun bir cevap yazdım.Ama yazdıklarının aralarına yazdığım tüm yazılar.Buraya çıkmadı.Umarım,birileri beni engellemeye çalışmıyor.

 

Bana gelince iskenceye alan polisler gel sana bir gusul abdesti aldiralim da  imana gelip namaz kilarsin diyorlardi.

 

O gunden buyana arkadaslarimin bir kismi yeniden atalarinin dinine  donduler,   kimiside Din ile baglarini tamamen kopardilar. Baskilarin en yogununa maruz kalisimdan  oturu yurt disina ciktim. Arkadaslarima da  ayni tavsiyeyi yapmistim. Klasik namazi, teblig amacli   gittigim toplantilarda   uc bes kez kilmanin haricinde  28 senedir namaz kilmadim.

Buna belli bir disiplini takip etmeksizin surekli yaptigim secde ve yakarislari dahil etmiyorum.

 

 Usttekileri ifade etmemin ardindan yazacaklarimin daha iyi anlasilacagini tahmin ediyorum.

 

Kuran mesaji  baslangicindan itibaren, kimseyi sirf Allah’i yucelemek amaciyla yaptiklarindan menetmemistir. Hatta bunlara olumlu bir tavirla yaklasmistir.

 Allah’in yanisira  herhangi bir varligi yuceleyen butun girisimlere ise kesinlikle karsi cikmistir. Bu karsi cikis esnasinda  uygunsuz  gorulen surekli olarak ortak kosmaktir.

Tapinislarda ki sekiller semavi degil insan urunudurler. Semavi olan bu tapinislarin yalnizca Allah’a mahsus kilinmasidir. Kuran vahiy ortaminda bu sekilsel tapinislarin oldugu muhakkaktir. Resulun ve inananlarin bu uygulamalari Kuran’da acik ve net gorunmektedir. Bir kismi  detay  verilerek konu edilirken (abdest,oruc,hac  vb.) diger bir kismi ise ancak bazi  degisik konumlarina muteallik olarak konu edilmektedir (namaz buna en belirgin ornek).Yaklasik 99 kez  Kuran’da gecen  s-l-v     kokunun turevlerinin her biri ayni anlama gelmemektedir.  Kuran’da; arkasindan gidilen- din, destek-arka cikmak, dua,sekli rituel ve  havra anlami gibi degisik anlamlarda kullanilmistir. Butun anlamlarin teke indirilmesi abesle istigal olur. Kuran’da namaz olarak bildigimiz sekli ibadetin, yoklugunu savunmak ile onun dortbasi mamur olarak mirac yoluyla iletilen  semavi bir olusum oldugunu savunmak esit derecede  gercekten uzaklasmaktir. Oysa dar anlamiyla namaz  belli bir tekamul gecirmistir. Vahyin baslangic safhasinda henuz salat et  denilmeden,  bir salat edisin oldugu gorulur. Bu sekli semali izahsiz uygulamanin,  ozellikle hicret sonrasi , inananlarin  belli vakitlere mahsus olarak  yerine getirdikleri bir uygulama  olarak  goruruz. Akin ve benzeri hallerde  kisaltilan, on hazirlik olarak yikanma geregi duyulan, ickili iken yaklasilmamasi gereken bu uygulama, artik gercek inananlarin onemli bir  gostergesi haline donusur.

Kuran’i kendi   yanilgilarimiza   alet etmeden mesaj gayeli okursak  salat konusunda olsun diger konularda olsun daha isabetli anlasildigini goruruz. Ben baslangictan beri sunlar yok anlayisindan cok bunlar var anlayisinin adami oldum. Bu tarzin daha verimli sonuclar verdigine inaniyorum. Bu sitedeki arkadaslarin anlayislarinin berraklasmasi  kisir tartismalardan uzaklasmakla olacaktir. Cok arastirip az ve oz  soyleyen olmak  epey  zor bir is. Dogru bildiklerimizi dahi yeniden gozden gecirerek  ve tamamen yapici bir yontemle sunmamiz umumun istifadesini daha da artiracaktir.

Kendi egolarini tatmin etme sevdalisi, saldirgan,alayci  kisiliklerin yazilari bu dini temsil edemez. Allah’in emri en guzel tarzi benimsemektir.  

Allah’a emanet olun.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam...

bu ayet kuranda niye var..yoksa sonradan mı eklenmiş..

Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.

yoksa şeytanların ayartmasıyla ağzını büken Hz Edip gibi bunun kurandan olmadığınımı söyleyeceksiniz.

Sevgili Müvahhit.Sen,bunu deme bari.Sen direksiyon başında iken,şekilsel namaz kılabilirmisin?

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

dostum..

namaz ritüelinin şekli olmadığını söylersiniz..o yukardaki ayet ne diyor bak bakalım..yürüyerek ne demek..üstelik bunun nedeninide korku yada endişeye bağlamışken..
namazın normalde sabit bir mekan yada halde kılınacağının en açık ifadesi bu ayet değilmidir..
madem şekil yok..öyleyse bu mekan yada durağanlıkta ne..
sabit yer olduğunda o yaklaşma için yıkanmalar ne..
madem hepimiz kuran diyoruz..Allahın bize öğrettiği şekil ne..secdeyi geçtik rukuya ne diyorsunuz..Allahı anma ile namaz..

Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.
Bu arada ayakta oturken yan yatarken ifadeleride sabitliği anlatma iken saygıyla el bağlanın hikmeti ne..

madem şeklen değil yada Allahı anmak bağlılık göstermek bu kıldıktan sonra yada bağlılık gösterdikten sonra anın ne..

efenim korkarsanız bağlılığı gevşetmede problem yok..güvene kavuşunca tamam edin..yav bu ne..ne demek bağlılığı gevşetmek..

ipini yapıp bozan gibi olmayın emri ile bu yukarısının çelişkiside ne..
kardeşim yapmayın...
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

SLM,kardeslerim, katkisi olur düsüncesi ile,bilgilerinize sunarim

NOT: Yazar 43 yaşında bir Arap ve görüşleri hakkında genel bir izlenim edinmeniz için yazısını özetliyorum... (Yazarın GOD kelimesini daha uyumlu olması için Allah diye çevirdim.)

SALAT = BAĞLANMA

Dünya'nın üçte biri belirli bir namaza inanıyor ve bunu kılıyor olsa değil, TÜM dünya nüfusu dahi bu ritüele inansa ben onları izlemem... niye mi?

Çünkü:

1) Bu onun doğru olduğunu göstermez. Milyarlarca insan İsa'nın tanrının oğlu olduğuna inanıyor ve bir o kadarının hayal ürünü, mantıksız inançları var. [6:116]

2) Çünkü bir şeyi doğrulamak benim Allah'a olan sorumluluklarımdan biri. [17:36].

3) Çünkü çok mantıklı, büyük irfan sahibi samimi ve eşsiz bir kitapı rehber ediniyorum. [45:6]

4) Çünkü Allah'ın verdiği özgürlüğü ve zekayı kullanıyorum ve ATALARIMI, ebeveynlerimi, imamları, sözde alimleri, dedikoduları, yalanları, zan ve her çeşit saçmalığı gözü kapalı izlemiyorum. [31:21]

5) Çünkü Allah'ın kitabıyla çelişmekle kalmayıp, ONUN elçisinin ve ONUN mesajının imajını çarpıtan kaynakları kabul etmiyorum.

Salat'ın GERÇEK manası

Yukarıdakileri dedikten sonra size Allah'ın kitabını kaynak alarak SALAT'ın gerçek anlamı hakkında bilgi vereyim.

Salat basitçe BAĞLANMAK / İRTİBAT KURMAK demektir, bu İngilizcesine en yakın olan sözcük (reaching-out). Allah bize ve peygamberine bağlanıyor ve BİZİM DE iman ettikten sonra ONA bağlanmamızı emrediyor.

Allah'ın kitabına göre, genel inancın aksine Allah inananların günde iki kez bağlanma toplantılarına teşvik ediyor. Biri günün sonunda biri başında.

11:114

17:78


Dikkat edin iki ayet de aynı zamanı doğruluyor ve 17:78 ayetinde Kuran'ın Salat'ın merkez noktası olduğu belirtiliyor.

Ve işte SALAT'ı zamanlarıyla belirten üçüncü ve kesin sonuca ulaştıran ayet:

5:58

Dikkat edin Allah "öğle" kelimesini kullanmıyor. Öyle bir namaz adı olsaydı mantık olarak diğerleri gibi bundan da bahsederdi.

* Yazar daha sonra 2:238 deki vusta yı dengeli olarak alıyor...

Allah kitaba inananların günde iki kere ONA bağlanmadaki en etkili ALETİ, KİTABI kullanmalarını emrediyor.

7:170

Daha sonra secde ve rükuyu anlatmış ve bitirmiş, onlar da pek görüş farkımız olmadığı için yazmadım.

Selam...
_________________
10.82 "Ve suçlular hoş görmese de Allah, hakkı, kelimeleriyle ortaya çıkarıp kanıtlayacaktır."

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats