HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

Yukarıdaki yazıda yazarın "Kuran" / "Kuran'ı izlemek" olarak tevil ettiği bir salatı ve ilgili ayeti buraya yazmak gereğini hissettim. Dikkatlerden kaçmasın...

" İlk müfessirlerden kimileri, vahiy bağlamında zikredilen bazı "salât"ların Kur'ân demek olduğunu açıkça beyan etmişlerdir. (İsrâ 17/107-110, Ankebût 29/45, Bkz. Taberî)"

"Kitap'tan sana vahyedileni oku! Namazı da kıl! Çünkü namaz, çirkinliklerden ve kötülüklerden alıkoyar. Elbette ki Allah'ın zikri/Kur'an'ı daha büyüktür! Allah, neler yaptığınızı biliyor." Ankebut,45

Her ne kadar Yaşar Nuri Öztürk "daha büyüktür" kelimesini kullanmış ise de, bunu karşılayan "ekber" kelimesi üzerinde düşünülmelidir.

Namazlarına "Allah u ekber" diye başlayanlar, "Allah'ım sen daha büyüksün" diye mi başlıyorlar ?

Muhabbetlerimle...




__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam mht 751

Bakara 62

Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve âhiret gününe inanıp barışa ve hayra yönelik iş yapanların, Rableri katında kendilerine has ödülleri olacaktır. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardır onlar.

Bu ayete göre yahudi ve hrıstiyanlar toptan cehenneme gitmeyecek.

Bunun dışında arap kültürünün din olarak dayatılması konusunda sizinle hemfikirim.Ancak dilimizde arapça kelimenin fazla oluşunu kültürel etkileşimin dışında arap dilinin zenginliğiylede ilişiklidir.Arapça tüm dünya dillerine kaynaklık eden bir dildir

 

Namazın söylev olması konusunda ize katılamıyorum.Sabah siyah iplikle beyaz ipliğin ayırd edilmeye başladığı vakitte kalkılıp edilecek söylev sizce ne olabilir?Belirtilen vakitlerde istenilen salatın ibadet olduğu bana göre açık.Ayetlerde belirtilen vakitlerde Allahı anıp ona dua etmek aynı zamanda bağlantıyı korumak anlamınıda içine alır.Yani kulun Allahla olan bağlantısını.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Hasan Akçay

58.(rahman)
Sanki yakut onlar, sanki mercan...

Rahman 56yı meyvalar olarak anlarsak rahman 58in öznesi de rahman 56ya gider.O halde sanki yakut sanki mercan olan mevyalarmı?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

rahman 72i çadırlarda meyvalar olarak çevirirsek  74 ve 76yı nasıl anlamlandırıyorsunuz?

__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ÇÖLDEKİ BEDEVİNİN GÖZÜ İLE CENNET

 

hasakcay Yazdı:

Rahmân 56’da geçen kâsiratu’t tarfi* ile neyin kastedildiğini doğru anlamak için uhrevi cenneti hurilerle yaşanan bir seks yeri yapıp çıkan meallere değil ayetin siyakına bakmak gerekiyor:

 

             Cennette her şey olacak, sakinleri erkek ve kadın çiftler olacak da orada cinsel ilişki olmayacak mı? Normal bir insan orada canının çektiği her şeyi yiyecek, içecek ama sevişmeyecek! Huri cenneti evet huri cenneti; cennetin rabbi muttaki kullarını hurilerle evlendiriyorsa siz olmaz mı diyeceksiniz? Yapmayın Allah aşkına.

 

 

44/51-55 (Hamidullah)

51; Evet, takvalılar ise, güvenli bir yerde olacaklar,

52; bahçelerde ve pınar başlarında,

53; ince ipekten ve parlak atlastan giyinerek karşılıklı otururlar.

54; bu böyledir! Onlara eş olarak, iri siyah gözlü huriler vereceğiz.

 

52/17-20 (Hamidullah)

17; Evet, takvalılar, bahçeler ve mutluluk içinde olacaklar,

18; Rablerinin kendilerine verdikleri ile eğlenerek… Bununla birlikte Rableri onları Cahim’in   cezasından koruyacak.

19; yaptıklarınızdan ötürü, afiyetle yiyin, için,

20; sıra sıra tahtlara yaslanarak iri siyah gözlü huriler de vereceğiz.

 

hasakcay Yazdı:

56’da fîhinne var. Demek ki ayet ikiden fazla şeyden söz ediyor; iki bahçeden değil, dolayısıyla onların içindeki (sanal) dilberlerden değil.

FİHİNNE kelimesindeki hinne zamiri 54. ayette anılan meyva ağaçlarına gider. Çünkü ikiden fazla olan onlardır; dolayısıyla onlardaki meyvalara. Bu bir.

 

“Fî hinne” nin “hunne” zamirinin iki bahçeden ve içindeki hurilerden bahsettiğini kim söylüyor ki? 55/50 ve 52. ayetlerde o iki bahçeden söz eden zamir “fî hima” daki “huma” zamiridir. Bunu bilmeyen bir meal yazarının olduğunu sanmıyorum. Ayrıca “cennetler”/“cennat” için “hunne” zamiri değil de “hâ” zamiri kullanılıyor Kur’an’ın her yerinde.

 

             55/56 daki bu “fî hinne” cer ve mecruru 55/54. ayetteki “furuşin”/”yataklar” a gidiyor. Yani o yataklarda “kasirattuttarfi” eşler vardır. Hem bunlar öyle eşlerdir ki daha önce onlara hiç kimse temas etmemiştir. “ta-me-se” (peltek “se” ile) fiili ilk teması (kızın bikrini bozan teması) anlatan bir fiildir. Ayrıca “tans” arap lugatında “hayız”,”adet”,”adet kanı” anlamında kullanılıyor. İddia edildiği gibi “fî hinne” meyve ağaçlarına gitmiyor. Çünkü 54. ayette ve öncesinde “meyve ağaçları” (eşcâr’ul fakiheti) diye bir tamlama yer almamaktadır.

 

hasakcay Yazdı:

Tıpkı bunun gibi "kâsiretü’t tarfi"deki tarfi, eğilen dalların uçları demek; dolayısıyla o dalların uçlarında elinize değecek kadar size yaklaştırılan meyvalar. Kısalmak anlamındaki KÂSİRET te o yakınlığı pekiştirip meyvaların elinizin altında olduğunu belirtiyor.

 

Bakalım iddia edildiği gibi “kasirattuttarfi” daki “tarf” sözcüğü “eğilen dalların uçları” mıdır? “kasirat”da bu meyvelerin size olan yakınlığını mı ifade ediyor? Hayır.

 

38/49-52 (Hamidullah)

49; bu bir Hatırlatma’dır. Takvalılara, gerçekten güzel bir gelecek vardır;

50; kapıları kendileri için açılmış Adn Bahçeleri…

51; orada tahtlara yastlanmış olarak birçok meyve ve içecek isterler.

52; ve yanlarında, temiz bakışlı, hepsi yaşıt güzeller vardır. (kasirattuttarfi etrâb).

51. ayette zaten meyve geçiyor. 52. ayet “yakınlaştırılmış meyve ağaçlarının uçları” ndan mı söz ediyor? Hayır.

 

37/40-49 (Hamidullah)

40; Allah’ın seçilmiş kulları bunun dışındadır;

41; bilinen (belirlenmiş) iyi pay, işte onlar içindir,

42; meyveler (var) ve onlar hep ikram olunurlar.

43; mutluluk cennetlerinde,

44; karşılıklı tahtlar üzerinde,

45; onlara pınar suyundan bir kadeh dolaştırılacak,

46; beyaz kadeh, içenlere lezzet verir,

47; onun için ne uzun yürüyüş var ne de ondan alı konurlar,

48; ve yanlarında temiz bakışlı iri gözlü güzeller var,

49; gizlenmiş(korunmuş) yumurta akı güzeller.

 

             Hamidullah’ın notu: Çölüm sıcağında siyahlaşmış bedevinin o suyu bulmak için uzun yol alması gerekmez.

 

             Bizans Suriye’sinin yumurta akı gibi bembeyaz, güzel şehirli kadınlarını ideal bir güzellikte kabul edeceği kesindir…

 

             Yine 48. ayette yanlarındaki uçları yaklaştırılmış meyve ağaçlarından bahsetmiyor. Zira meyveler 42. ayette zikredildi. Hem meyveler, başkasından saklı tutulacak,kıskanılacak,paylaşılmayacak, o kadar değerli eşya değildir. Yumurta kabuğunun koruduğu içindeki yumurta akı ve sarısına benzetilmezler. Çölde ki bedevi çadırındaki konuğuyla her türlü yiyeceğini seve seve paylaşacak, çok sevdiği devesini bile kesecek kadar cömerttir. Ancak çöldeki bedevi eşini kesinlikle paylaşmak bir yana göstermek bile istemez , onu içinde sakladığı yumurtadan dışarı çıkarmaz, onu herkesten kıskanır, sadece kendisine bakmasını ister. Bu ayette kadının hem güzelliği hem de korunmuş iffeti tasvir edilmektedir. Meyvenin ise güzelliğinden çok lezzetinden söz edilebilir ancak.

 

55/46-60 (Hamidullah)

46; Rabbinin karşısında durmaktan korkan kimseye iki bahçe vardır,

48; her ikisi de taze dallıdır.(ikisi de rengarenktir.)

50; ikisinde de akan iki kaynak vardır.

52; ikisinde de her meyveden bir çift vardır.

54; orada, örtüleri parlak atlastan yataklara yaslanacaklar. İki bahçenin meyvelerini toplamak yakındır.

56; orada (o yataklarda) bakışları iffetli güzeller, kendilerinden önce insan da cin de (hiçbir canlı) dokunmamıştır.

58; onlar yakut ve mercan gibidirler,

60; hiç şüphesiz iyiliğin karşılığı iyiliktir.

           Meyvenin yakut ve mercana benzetildiği duyulmuş mudur? Burada, daha önce bedevinin hayalindeki; dokunulmamış, el değmemiş, gün görmemiş, eşsiz güzellikteki kadınından söz edilmektedir.

 

55/62-76 (Hamidullah)

62; bu ikisinden başka, iki bahçe daha vardır;

64; renkleri koyu yeşil,

66; ikisinde de durmadan fışkıran iki kaynak var,

68; ikisinde de meyveler ve hurma ve nar vardır,

70; iyi huylu, güzel huriler (hayratun hisân) var,

72; çadırlara kapanmış huriler vardır,

74; kendilerine önce insan da, cin de (hiç kimse) onlara dokunmamıştır. (lem yatmis hunne)

76; orada yeşil tahtlara ve olağanüstü işlemeli döşeklere yaslanacaklar.

                                                                         (NOT: meallerdeki parantez içi ilaveler bana aittir.)

            

             Bu ayetlere bir batılının bakışı ile yaklaşırsan bir seks cennetini anlatıyor zehabına kapılman doğaldır. Batılı, çok güzel olan eşini kıskanmaz, kimsenin bakışından esirgemez, hatta başkalarının ona bakmasından gurur bile duyar. Ama çölde ki bedevi ise eşini kendisinden başkasının görmesini istemez, buna tahammül dahi edemez, onu paha biçilmez yakut ve mercan gibi saklı tutmak ister.

 

             İşte ayetleri birde bu bedevi insanının bakışı ile okumalı!

             Bu ayetler, çöldeki bedevinin hayalindeki cennetini ve içindeki eşini tasvir ediyor. Hiç kimse bu bedevi kadar cenneti daha güzel hayal edemez.

             Bu ayetler, Bursalının hayal ettiği yeşil şeftali bahçelerini ve içlerindeki şeftalileri tasvir etmiyor.

             Sevgilerimle…

 

 

 

 

 

 

            

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

101.
Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, salatı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki,inkârcı nanakörler sizin için açık bir düşmandırlar.

102.
Sen içlerinde olup da onlara salat ettirdiğin vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış/dua etmemiş olan diğer grup gelip seninle birlikte namaz kılsınlar/dua etsinler. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kâfirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.

103.
Namazı/duayı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı/duayı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz/dua, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.

 

Selam nisa101 ve 102 ye dair rekat sayısı çıkarımı yapılmasını kabul etmiyorum.

Gerekçelerimin başında kuranın hiç bir yerinde rekat sayısı farziyetinin geçmemesidir.Salat edin denen ayetlerin hiç birinde şu kadar rekat salat edin demez.

nisa 101 ve 102 savaş ve korku halinde güvenli\¨temkinli nasıl salat edilir'i anlatan ayetlerdir.

101 bize korku halinde salatı kısaltabilrisiniz der .Kısaltma gerekçesini de hemen ayetin son cümlesinde verir inkarcı nankörlerden gelecek saldırı veya tehlikeye açık halde olmamak için.

102 korku halinde temkinli nasıl salat edilir anlatılıyor

103 salat nasıl kısaltılıra cevap niteliğindedir.Salat vakitleri ile farz der o halde kısaltılmış salat vakitlerin kısaltılması olmalıdır.

Ayet salat için ,rekatlarıyla veya süresiyle( bir saat ,10 dk) i farz edildi demediği halde, salatın kısaltılmasını ;salata süre yada rekat sayısı biçip, bunun kısaltılması şeklinde anlayış geliştirmek ayetlerden bağımsızdır.

1 günde 3 vakitte salat eden biri gün sona erdiğinde bir gün boyunca üzerine vakitleriyle farz olan ibadeti yerine getirmiş olur.Ancak korku halinde  günde sadece 1 vakit salat ederek veya 2 vakit salat ederek üzerine farz olan günlük vakitli ibadetini kısaltmış olur.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

58.(rahman)
Sanki yakut onlar, sanki mercan...

Rahman 56yı meyvalar olarak anlarsak rahman 58in öznesi de rahman 56ya gider.O halde sanki yakut sanki mercan olan mevyalarmı? (savana)

Elbette. Bakın, sanki dendiğine göre bu bir benzetme. Cennet meyvalarının yakut ve mercan GİBİ nadir ve değerli olduğunu dile getiriyor.

rahman 72i çadırlarda meyvalar olarak çevirirsek  74 ve 76yı nasıl anlamlandırıyorsunuz?

74: Len yatmishunne insun kablehum ve lâ cânnun. Daha önce hiçbir insanın ya da cinin değmediği… Elbet değmediler; tadmadılar. Onlar için cennetin meyvaları daha önce yalnızca gayb idi. Nasıl değip tadsınlar?  Bkz. 2:25, 13:35, 52:23.

 

76’da özne değişiyor. Muttekiîne: yaslanırlar. Yeşil yastıklara ve güzel yaygılara yaslananlar, Ayet 46’daki kimseler.

 

*

 

Cennette her şey olacak, sakinleri erkek ve kadın çiftler olacak da orada cinsel ilişki olmayacak mı? Normal bir insan orada canının çektiği her şeyi yiyecek, içecek ama sevişmeyecek! (haktansapmaz)

 

Bu müzakerede kimse “Cennette cinsel ilişki olmayacak!” demedi. Tam aksine, MHT751 Rad 23’e yollama yapt. O ayete göre inananlar cennete salih eşleriyle beraber girecekler. Siz namevcut iddiaları değil, Allah’ın o söylediğini çürütün. Yani erkeklere huri ziyafetleri çekenler o erkeklerin hanımları hakkında ne düşünüyor?

 

Huri cenneti evet huri cenneti; cennetin rabbi muttaki kullarını hurilerle evlendiriyorsa siz olmaz mı diyeceksiniz? Yapmayın Allah aşkına.

 

Hani derler ya, dervişin fikri ne ise zikri odur. Cennetin rabbi’nin muttaki kullarını hurilerle evlendireceği iddiası işte öyle bir zikir. Muttaki hanımlar da zikre kalkışıp “Ben de isterem!” derse ne yapacaksınız? 

  

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
BalkanTuran
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BalkanTuran

Selam hasakcay kardes,

Hani derler ya, dervişin fikri ne ise zikri odur. Cennetin rabbi’nin muttaki kullarını hurilerle evlendireceği iddiası işte öyle bir zikir. Muttaki hanımlar da zikre kalkışıp “Ben de isterem!” derse ne yapacaksınız?  demissiniz.

Sorunuzun cevabinin su olma olasiligi varmidir: 

Istemeden hurileri veren Allah ben de isterim diyenlere neler verir kim bilir.

Verilmezse eger muttaki hanimlara haksizlik yapilir demeyin. Sizin tasfir ettiginiz Allah (hasa) bunu daha dunyada kutsal mekani Kabe yaparak Araplara cok buyuk kiyak gecmistir.

Siz cok az bahsedilip gayb denilebilecek olan cenneti birakin daha dunyada ekonomik yetersizlikten dolayi Hacca gidemeyen gariban “Ben de bir Kabe isterem” derse ne yapacaksiniz? sayin arkadasim.

Salat konusunun dagilmamasi umuduyla.

Kalin saglicakla.





Yukarı dön Göster BalkanTuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BalkanTuran
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Salat konusunun dagilmamasi umuduyla. (BalkanTuran)

"Salât"ın burdaki müzakeresine artık katılmıyorum çünkü bazı katılımcıların dürüstçe tartışmak yerine kendi önyargılarını pazarladıklarına tanık oldum. "Her yol mübahtır, yeter ki istediğim sonucu sağlasın!" dercesine dürüst olmayan kanıtlar getirerek. 

Zaten huriler konusuna da o yüzden sapıldı.

 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats