Yazanlarda |
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
aliaksoy Yazdı:
Ben diyorum ki, delil ancak Allah'ın indirdiğidir.
|
|
|
Selam Ali Aksoy Kardeşim,
güzelce dediğiniz gibi, DELİL ancak Yüce Allah'ın indirdiğidir. delil ancak iki kapak arasında bulunandır. DELİL, Hz.Muhammed'in masasının üzerinden bugüne, tek bir noktası bile değişmeden Yüce Allah'ın lutfu ve koruması ile bize intikal etmiş bulunan, elimize verilmiş olan mahfuz Kur'an'dır. tabiki Kur'an ile çakışan ve Ayet'lerle mutabık bulunan bir bilgi var ise, o bilginin menşe-i , neşet ettiği yer ,her nereden olursa olsun farketmez, o bilgi de bizim kabulümüzdür. kabulümüzdür çünkü Ayet'lere muvafıktır.
kıyam-rüku-sücud konusunda devam etmek üzere inşaAllah
Sevgilerimle
NOT : estağfirullah kardeşim, sizin iyi niyetinizden eminim.
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
muhliskul Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba,
Daha onceden satasmalara karsilik vererek vakit harcamiyacagimi yazmistim, insallah bu kararimda devamli olmaya calisacagim.
Kuran anlasildikca gorulur ki; bu dinin hassasiyeti, tapinis sekillerinden ziyade kime tapinilacagi uzerinedir.
Kuran surekli olarak Allah’in haricinde veya Allah’in yanisira kutsallar olusturma anlayisi ile mucadele eder, bu hususta hic taviz vermez, esneklik gostermez. Buna karsilik tapinis sekilleri uzerinde kili kirk yararcasina davranmaz. Insanlari sirf tapinis figurlerinden oturu kinamaz, rencide etmez, tehdid savurmaz. Inanis ve uygulama alaninda sirkle amansiz bir sekilde catisan Kuran beyanatlari, insanlarin abesle istigal olmayan uygulamalari,sirf Allah’i kutsayan bir tarzda olmasi sartiyla onaylar. Bu tapinislarin asil mensei daha onceki bir risaletin mirasi olabilme ihtimalini tasiyor olabilir. Kuran’in vahyedildigi ortamdaki ki tapinislar vahiy tarafindan kati sekilcilik anlayisindan uzaklastirilmis, tapinisin asil amaci uzerine yogunlasilmistir. Bu reformlarin ardindan o gun icin yaygin olan tapinis sekilleri vahyin yorumuyla Islam dairesi icinde birakilmistir. Vahyin ana hedefine cok iyi vakif olan Muhammed bu tapinislari Kuran cizgisinde yerine getirmistir. Kuran mesajini kavramaktan yoksun kimseler icin ise butun dikkatler Muhammed’in uygulamalarindaki sekillerde yogunlasmistir. Bu saplanti Muhammed’in hayatta oldugu zaman icin bile gecerli olmustur. Onun sekli uygulamalarindaki esnekligi goremeyenler,onun ayni husustaki farkli uygulamalari arasinda yaptiklari tercihlerle dinde ayri yollar-mezhepler olusturmuslardir. Detaylarin dinin ana konusu haline donusup, sekillerin uzerinde olusan titizlikler, gunumuze degin suregelmistir. Boyle bir mirasla ise koyulan kimseler, kendilerini bu detaylar uzerine yogunlasmaya mecbur hissetmislerdir. Iste bu anlayis hanifdostlar sitesini bile kisir donguye surekleyerek verimini azaltmistir.
Ibrahim’in gelisim surecini ve onun sorgulayiciligini ornek aldigini sanarak, detaylara mahkum bir gidisat sergilemek cok buyuk bir yanilgidir. Ibrahim’in kavgasi toplumunun Allah’a mahsus kildiklari tapinis sekillerine karsi degildi. Ibrahim Allah’in haricinde edinilen sahte kutsallara tapinmaya karsi, mucadele veriyordu. Ibrahim’in sorgulamasi temel ilkeler uzerine yogunlasmisti. Ibrahim’in bilinci , teferruatlarda bogulmayacak kadar gelismisti.
Gunumuz icin bu misyonu ustlenen kimseler geldikleri cemaatlerin , orgutlerin, gruplarin arasinda iken edindikleri fanatik yonelislerden arinmalaridirlar. Bu gorev bir ulkucu mantigiyla, akinci mantigiyla, tarikatci veya diger herhangi bir mantikla yurutulemez. Kuran’in vahyedilmesinin baslangicindan itibaren cizilen gidisat benimsenmek zorundadir. Kuran insanlara ilk olarak nasil hitap etmistir ,ilk olarak hangi konular uzerinde yogunlasmistir, insanlardan oncelikle neler talep etmistir?
Bunlar gecistirilmeden irdelenmelidir, cunku bu tespitler bizim gundemimizin nelerden mutesekkil olmasi hususunda ve bunlari sunus tarzimiz hakkinda bize yol gosterecektir. Vahyin seyrini takiben edineceklerimiz bize daha saglikli bir sekilde kavrama becerisi kazandiracaktir. Kuran’in vahiy seyrini takip ederek , bunlarin hitap ortamlarini bilerek surdurulen egitim sonucu, yerli yerince tespitler yapmak mumkun olacaktir. Evet Allah’in beyani apacik olarak sunulmustur, fakat ona yaklasimi karmasik bir sekilde olanlarin ise bu imtiyazdan istifade etmeleri mumkun olmayacaktir.
Allah'in rahmeti hepimizin uzerine olsun.
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
BalkanTuran Yazdı:
Selam sevgili Hasan Oktem,
Hacc 26- Ve iz bevve'na li ibrahıme mekanel beyti el la tüşrk bı şey'ev ve tahhir beytiye littaifıne vel kaimıne ver rukkeıs sücud
Bu ayetteki kaimıne bildigim kadari ile kaimun kelimesinden turemistir.
Kaimun kelimesi Kuran da baska hangi ayetlerde gecmekte ve yine sizin isaret ettiginiz ayet yorumundaki gibi ayakta durmak olarakmi cevrilmistir? Yada baska anlamlara da gelirmi?
Allaha emanet
|
|
|
Selam Sevgili Balkan Turan,
ister kaimun kelimesi için isterse kuud veya bir başka kelime için bizim için tek meşru sözlük Kur'an'dır. başka herhangi bir sözlükten yararlanmıyacak mıyız. tabiki bir beşer olarak yararlanabiliriz. ancak, Kur'an'da verilen anlam asıldır, bunu söylemeye çalışıyorum. dışarıdan bulunan anlam, Kur'an'da verilmiş bulunan anlam ile mutlaka uyuşmalıdır, çelişmemelidir.
esasen kanaatime göre Kur'an'da bize lutfedilmiş bulunan '' MESANİ '' özelliği de kelimeleri açmak, hangi bağlamda hangi anlamda kullanılmış olabileceğini bize göstermesi açısından bizim için bir lutuf'tur. öylesine ki, bir kelime muhtelif bağlamlarda, muhtelif siyak ve sibakla getirilerek ve adeta kelimeye çapraz yaklaşılarak kelimeyi idrak etmemiz istenen anlam, bize bildirilmektedir :
( K-İ-M ) kaim X kuud zıd anlamlıdırlar ( 10 Yunus 12 )
sizin sorunuza cevap olabilecek, bu kelimenin Kur'an'daki anlamları hemen hemen şu şekildedir :
1- kaimen : ayakta tutmak 3/ 118
2- kaimun : ayakta durmuş 3/ 39
3- kaimen : ayağa kalkıp başında dikili durmak, kıyam, zorlamak 3/ 75
4- kaimetun : ayakta duran 3/ 113
5- kaiden X kaimen : oturarak X ayakta 10/ 12
6- kaimun : ayakta idi 11/ 71
7- kaimun : ayakta 11/ 100
8- kaimun : her nefsin üzerinde duran 13/ 33
9- kaimeten : kopmak ( kıyametin kopması ) 18/ 36
10-kaimine : ayakta duranlar, kıyam edenler 22/ 26
11- kaimen : ayakta, kıyamda durarak 39/ 9
12- kaimeten : kopmak, kıyametin kopması 41/ 50
13- kata'tun X kaimetun : kesmek X (ağacı ) dikili bırakmak 59/ 5
14- kaimen : ayakta 62/ 11
15- kaimun : yerine getirmek 70/ 33
şimdilik bu kelime ile ilgili olarak tespit edebildiğim bunlar.
siz de Yüce Allah'a emanet olunuz.
sevgilerimle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
DEVAMI :
Balkan Turan Yazdı :
...........Yada baska anlamlara da gelirmi?
Selam sevgili Balkan Turan,
Kur'an'da yukarıda bir önceki mesajımda vermiş olduğum Kur'an'i anlamların çizmiş olduğu anlamları yine Kur'an bütünselliği içerisinde değerlendirdiğimizde örneğin :
Bakara 256 :
256 Dinde zorlama yoktur. Doğruluk, sapıklıktan seçilip belli olmuştur. Kim tâğût (şeytân)ı inkâr edip Allah'a inanırsa, muhakkak ki o, kopmayan, sağlam bir kulpa yapışmıştır. Allâh işitendir, bilendir.
örneğin bu Ayet'te sözü edilen Tağutlara / tüm şeytani güçlere küfredebilmek '' yekfur '', onları yok edebilmek , onlarla mücadele edip yeryüzünden, gönüllerden koparabilmek , hakimiyetlerine son verebilmek , yüreklerdeki egemenliklerini kesmek, onları dikili vaziyetteki put'lar gibi AYAK'TA bırakmamak için tabiki Mü'minlerin ayağa kalkmaları, KIYAM etmeleri , ayakta dikili ( YANİ İCRACI POZİSYONU ) vaziyetteki imani fonksiyonlarını yerine getirmelerini istemektedir. yani bu kelime bize kıyamlı salatlardan namazı emrettiği gibi, tüm tağuti ve şeytani güçlere karşı da yine aynı kapsam ve çerçeve içerisinde ayakta dikili, ayağa kalkan, oturup ( pasif, edilgin, münfail şekilde )yerinde beklemeyen bir İCRAAT beklemektedir kanaatindeyim.
sevgilerimle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Xweser-Mirov Yasaklı
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Namazı kılın, zekatı verin, rüku edenlerle beraber rüku edin. ( Bakara 43 )
Ruku zaten namazin icinde degilmiydi ?
“Ey Meryem! Rabbine divan dur. Secde et ve rükû edenlerle beraber rükû et” demişlerdi. ( Al-Imran 43 )
Hz. Meryem, secdeyi yanliz yapiyor, ruku icin ise ruku edenleri aramaya mi koyuluyor ?
Ruku ayri toplu yapilan bir ayin mi, salat harici ?
Selametle
__________________ Hayat sen ne güzelsin
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Xweser-Mirov Yazdı:
Selam,
Namazı kılın, zekatı verin, rüku edenlerle beraber rüku edin. ( Bakara 43 )
Ruku zaten namazin icinde degilmiydi ?
“Ey Meryem! Rabbine divan dur. Secde et ve rükû edenlerle beraber rükû et” demişlerdi. ( Al-Imran 43 )
Hz. Meryem, secdeyi yanliz yapiyor, ruku icin ise ruku edenleri aramaya mi koyuluyor ?
Ruku ayri toplu yapilan bir ayin mi, salat harici ?
Selametle
|
|
|
Sevgili Xweser-Mirov kardeşim,
“Ey Meryem! Rabbine divan dur. Secde et ve rükû edenlerle beraber rükû et” demişlerdi. ( Al-Imran 43 )
Ayet'te divan durmak ( kıyam ), rüku ve sücud'tan bahsediliyor. yani bu durumda hem kıyamdan, hem rükudan ve hem de sücud'tan bahsedilmiş olmaktadır. bu durumda her üçünden de bahsedilmiş olduğundan dolayı, kıyamlı salatlardan namazını eda etmek isteyenler, bu üçünü yapacaklardır.
Sevgilerimle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Xweser-Mirov Yasaklı
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kiyam - Ruku - Secde siralamasi neden sabit degil Kuran'da ?
Bir yerde sadece ruku edilmesi isteniyor, biryerde sadece secde, biryerde kiyam+secde+ruku, bir yerde kiyam+secde ..
Bunlarin karisik siralanlamasi, yanliz alinmasi, ayriyeten bildirilmesi neyi gosteriyor..?
"Namazi kilin zekati verin ve ruku edenlerle birlikte ruku edin"
Namazi kilin emrinin icinde ruku etmek yok mu zaten ? Neden ayrica vurgulanmis, renklilik olsun diye mi ?
Namaz'a hazirlik olan abdest, nasil topluca bir ayette siralandiysa, hazirlanilan namaz icin bu neden sozkonusu degil..? Neden, salatinizda, kiyam edin, rukuya varin, secdeye kapanin gibi bir ayet gecmiyor.. Salatinizda sunu yapin, bunlara dikkat edin, salata boyle baslayin, boyle sonlandirin gibi..
"Salatinda sesini yukseltme alcaltmada ikisi arasi bir yol tut" ta ki gibi..
Kuran uslubu olarak, oruc, hac, abdest, sadaka, miras paylasimi, evlilik vs. arka arkaya gelen ayetlerle baglantili olarak aciklanmisken, salat neden aciklanmadan, namazi kilin olarak degisik baglamda ki ayetlerde karsimiza cikmakta ? Kuran'da rituel ibadetler oruc ve hac gibi net bir sekilde, kazasi, zamani ne yapilacagi ne yapilmayacagi aciklanmis..
Ancak, salatin namaz ritueli olmasi cok guc gozukuyor. Salata namaz kilifi cok dar geliyor. Namaz, ancak secde, kiyam ve ruku gecen ayetlerden toplanarak, biraraya getirelek Kuran'da anahatlari olusur.
Ayakta, yan yatarak, oturarak'i da bir rituel olarak siralayip yapabilecegimiz gibi.. Aglar gibi yaparak Kuran okumak gibi..
Peki, Islam'da camiye kapanmak varmidir ? Insanlardan bazilarini, dinini yasadigi icin ayliga baglamak varmidir ? Cami imamlari, gunde 5 vakit namaz kildiriyorlar, camiden ayrilamiyorlar en fazla 1-2 saat.. Namaz kildirdigi icin aylik almak mantikli mi ? Boyle bir meslek Kuran'da var mi..? Imamlar da rahipler gibi, dis hayattan kopuk yasamiyorlar mi ozaman ?
Ey örtüsüne bürünen, Az bir kısmı hariç olmak üzere, geceleyin kalk: (Gecenin) Yarısı kadar. Ya da ondan biraz eksilt. Veya üzerine ilave et. Ve Kur'an'ı belli bir düzen içinde (tertil üzere) oku. ( Muzemmil 1-4 )
Geceleyin, Peygamber'in kendisine has olarak yaptigi seyin ne oldugu acik degil mi..
Gerçekten senin üzerine 'oldukça ağır' bir söz (vahy) bırakacağız. Doğrusu gece neşesi (gece ibadeti, insanın iç dünyasında uyandırdığı) etki bakımından daha kuvvetli, okumak bakımından daha sağlamdır. Çünkü gündüz, senin için uzun uğraşılar vardır. ( Muzemmil 5-7 )
Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl. (Böylece) Rabbinin, seni, övgüye değer bir makama göndereceğini umabilirsin. ( Isra 79 )
Peygamber'in gecenin bir kisminda yapacagi acik degil mi.. Kuran'i agir agir okuyup dusunecek..
Sevgilerimle..
__________________ Hayat sen ne güzelsin
|
Yukarı dön |
|
|
RAD_ Yasaklı
Katılma Tarihi: 19 haziran 2007 Yer: Finland Gönderilenler: 55
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selametle,Rad.
__________________ Furkan Suresi Ayet 30...
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
RAD_ yazdı :
Salat : Bağlılık,söz vermek,itaat etmek,kabul etmek,tevazu göstermek,Allah için hayat duruşu sergilemek,Tağuta ve Allahın hükmünü tanımayanlara karşı cihad etmek,günahlardan kaçınıp kötülükten uzak durmak,iyiliği emretmek,yetimi kollamak,yoksulu doyurmak,yolda kalmışa yardım etmek,dini doğrulamak,yönelmek,izlemek,iyi,güzel ve doğru olan söze uymak,vahye bağlanmak,şirkten arınmak,zinadan uzak durmak,yalan söylememek,adam öldürmemek,hırsızlık yapmamak,Allahın vahyi hükmü ile hükmetmek,Bütün ilahları,rableri ve büyüklenenleri reddedip Yalnızca Allaha kulluk etmek ve ondan yardım dilemek,kendini yeterli görmemek,azgınlıktan kaçınmak,isyan etmemek,teslim olmak,vahyi ulaştırmak...
Salatı İkame : bütün bunları hayatına geçirmek ve tatbik etmek.yaşamak. bütün resullerin nebilerin yaptığın Allahın değişmez sünneti budur.
Bütün surelerde olan anlatım salatı açıklıyor.
Vahiyle yoğrulmuş bir hayatı yaşamak,her an tevazu ve kabul içinde olmak. Vahiy atmosferinde,vahiyle bütünleşmiş,şirkten arınmış bir hayatı yaşamak yaşatmak. Böyle bir düzen için Dini ayağa kaldırmak.Vahyi ulaştırmak. İnsanların refahı ve barış içinde yaşamaları için islama girmelerini sağlamak. Kuranı rehber edinmek. Vahyi izlemek. Tüm nebilerin ve resullerin yaptığı gibi yalnızca vahye uymak ve vahye göre bir hayat şekillendirmek. Allahın ipine tutunmak,Allahın boyası ile boyanmak,Allahın beyt olarak nitelendirdiği islama girmek,Allahın kıblemiz yönümüz olarak belirttiği yöne Tevhide yönelmek. Allahı birlemek.Biri bize yanlışımızı söyleyip ayet hatırlattığında hemen yanlışımızı düzeltip tevbe edip ayete teslim olmak.
Kuranın genel olarak tüm ayrıntıları ile belirttiği ve pratik olarak nasıl yaşanacağı ve zaman belirtmediği hayatın yaşamın genelidir salat.
Çünkü Allah mekandan münezzehtir evi olmaz. Çünkü Allah zamandan da münezzehtir İbadeti(kulluğu) belirli zamanlara bölmez. Çünkü insan her zaman kuldur ve kulluk içindedir. Allahın sınırını geçemez,dünyanın dışına çıkamaz. Belirli vakitlerde kralın huzuruna durup rapor veren vezir gibi Allahın huzuruna gelip Allahın kendisine hayatına pratik olarak geçirmesini istediği vahyi kendisine geri okumasını istemez.Çünkü müslüman her daim huzurdadır. bunun bilincinde yaşar yaşamalıdır. Dua her zaman yapılır her şekilde. Salat aynı zamanda yakarış ise kişi yan yatarken otururken uzanırken bile rabbine dua eder isteğini dile getirir. Allah kulunu kendisinden daha iyi bilir.
Şimdilik salattan anladığım bunlar...
Selametle,Rad.
Selam RAD,
gördüğüm kadarıyla kıyamlı salatlardan olan namazı inkar etmektesiniz, yok saymaktasınız, namaz diye birşey olmaz demektesiniz. yanılıyor muyum. eğer yanılıyorsam lütfen düzeltiniz.
arkadaşım, salat'ın diğer anlamları yanında kıyamlı salatlardan olan ve vakitleriyle , abdest alınmak şartıyla birlikte üzerimize farz kılınmış namaz vardır :
5 Maide 6 :
Ya eyyühellezıne amenu iza kuntüm iles salati fağsilu vücuheküm ve eydiyeküm ilel merafikı vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fettahheru ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saıydan tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydıküm minh ma yürıdüllahü li yec'ale aleyküm min haraciv ve lakiy yürıdü li yütahhiraküm ve li yütimme nı'metehu aleyküm lealleküm teşkürun
6 Ey inananlar, namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yıkayın: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerizi; meshedin: başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz tam temizlenin. Hasta, yahut yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, ya da kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin; ondan yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allâh size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve size olan ni'metini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.
29 Ankebut 45 :
Ütlü ma uhıye ileyke minel kitabi ve ekımıs salah innes salate tenha anil fahşai vel münker ve lezikrullahi ekber vallahü ya'lemü ma tasneun
45 Kitaptan sana vahyedileni oku ve namazı da kıl. Çünkü namaz kötü ve iğrenç şeylerden men'eder. Elbette Allâh'ı anmak, en büyük(ibâdet)tir. Allâh, ne yaptığınızı bilir.
ve namaz vakitli olarak farz kılınmıştır :
4 Nisa 103 :
Fe iza kadaytümüs salate fezkürullahe kıyamev ve kuudev ve ala cünubiküm fe izatme'nentüm fe ekıymüs salah innes salate kanet alel mü'minıne kitabem mevkuta
103 Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve yanlarınız üzerinde (uzanarak) Allâh'ı anın; güvene kavuştunuz mu namazı (tam) kılın. Çünkü namaz, mü'minlere vakitli olarak farz kılınmıştır.
sözün gelişinden de ifade edilişinden de sözün bizzat kendisinden de kıyamlı salatlardan namazın mevcudiyeti daha pek çok Ayettede sabittir. inkarı mümkün değildir.
eğer namaz diye birşey yoksa vakitli olarak üzerimize farz kılınan nedir, söyler misin?
eğer namaz diye birşey yoksa Nisa 102'de anlatılan ve emredilen namaz nedir? niye bir kısmı secde ettiğinde diğerleri arkalarında nöbet beklesin, sonra ilk grup secdelerini bitirince diğer grup gelsin. bu nedir söyler misin? ne yapmaktadır bunlar? güvene kavuştuğunuzda eksiksiz kılın dediği nedir peki? yine bu Ayette '' fe ize kadaytumussalate '' namazı bitirdiğinizde '' derken neyi kastediyor ?
eğer kıyamlı salatlardan namaz kılmak diye birşey yoksa, namazdan önce almamız emredilen abdestin anlamı nedir söyler misin? yukarıda salatın anlamlarından yazdıklarını hep abdest aldıktan sonra mı yerine getirebileceğiz bu durumda namaz diye birşey yoksa. yani yukarıda tarifini yaptığın salatları yerine getirebilmek için Yüce Allah tarafından şart koşulan abdest almayı, yüzümüzü yıkamayı,elimizi dirseklerimize varana kadar yıkamayı, başımızı ayak topuklarına varana kadar meshetmeyi ve bir de tuvaletten gelince tekrar salat yapabilmek için tekrar bütün bunları yapmayı, aksi taktirde bu abdesti alamazsak yetimi kollayamıyacak mıyız ? yoksulu doyuramıyacak mıyız? yolda kalmışa yardım edemiyecek miyiz? vb. bütün bunları yapabilmek için önce abdest mi almamız gerekiyor? yapmayın lütfen. eğer kıyamlı salatlardan namaz diye birşey yoksa o halde ya salat adı altında tüm yaptıklarınızı yapmadan hemen önce abdestinizi alın, yada en azından acilen Maide 6 ' ya başka bir formül bulun. BULUN Kİ, yukarıda salat adı altında tüm yapacağınız çalışmalardan hemen önce abdest alma emrinden kendinizi kurtarın.
İbadeti(kulluğu) belirli zamanlara bölmez ( RAD yazdı )
böldüğünü kim söyledi. salat'ı içinden namazı çıkarmak ve onu inkar etmek suretiyle sizler bölüyorsunuz fakat farkında değilsiniz. namaz da salat'tır, Yüce Allah'a ve sevgili Resullerine destek vermek / Allah'a bağlılığın ve tevellenin ( yüz çevirmenin) zıddı olan tüm çeşitleride salat'tır. lütfen hem salatı bölüp, hem kıyamlı salatlardan namazı inkar edip, hem de suçu başka yerlerde aramayınız.
selam ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
RAD_ Yasaklı
Katılma Tarihi: 19 haziran 2007 Yer: Finland Gönderilenler: 55
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selametle,rad
__________________ Furkan Suresi Ayet 30...
|
Yukarı dön |
|
|
|
|