HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_



Selametle,Rad.


__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Ve iz yerfeu ibrahýmül kavaide minel beyti ve ismaýyl* rabbena tekabbel minna* inneke entes semýul alým ( Bakara 127 )

Bir zamanlar Ibrahim, Ismail ile beraber Beytullah'in temellerini yükseltiyor Ey Rabbimiz! Bizden bunu kabul buyur; þüphesiz sen iþitensin, bilensin. ( Bakara 127 )

Bir zamanlar Ibrahim temelleri Ev'den ( Beyt'ten ) yukseltiyor ve Ismail. Ey Rabbimiz! Bizden bunu kabul buyur; Suphesiz Sen isitensin, bilensin.( Bakara 127 )

Evden temelleri yukseltiyor..! Ev zaten var ozaman.. Hz. Ibrahim temelleri yukseltiyor evden sadece..Birinin cikip, Hz. Adem'in Kabeyi ilk insa ettigini soylemesini bekliyorum..

------------------------------------------------------------ ------

Hz. Musa ve kavminden, evlerini kible yapmalari isteniyor ! Peki, Kabe yani Beyt'i Hz. Ibrahim insaettiyse, ve Hz. Ibrahim'de Hz. Musa va Isa dan yillar once geldigine gore, neden diger ummetlerden kible olarak Mescid-i Haram'a donmelerini goremiyoruz da bunun aksine evlerinizi kible yapin emrini goruyoruz.. ! Hz. Ibrahim neden yapti ozaman Kabeyi ( Beyti ), yillar sonra birileri kible yapar diye mi ? Hz. Ibrahim'de Kabe ye dogru mu namaz kildi ? Tavaf etti ??? Putlari kiran Hz. Ibrahim'in yaptigi dort duvardan binaya bu Allah'in evidir, demesi mantikli midir ?

Allah'in sunnetinde degisiklik goremezsin..!! Hz. Musa ve kavminin neyi kible yapacagi bildirilmis, evlenirini.. Bu demektir ki, ya ozaman Beyt( Kabe ) yoktu.. ya da Allah her ummetten degisik yonlere donmesini istiyor.. !! ?

Selametle, Bémal



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam..

Sevgili kardeşim Rad,

 

Öncelikle bu sitede yazı yazan birçok kardeşim gibi sizinde “İlahi Kelam”a olan bağlılığınızdan şüphe etmediğimi belirtmek isterim.

 

Verdiğiniz cevabı, çalışma düzenim nedeniyle çok geç bir saatte ve merakla okudum.

 

Yazınızdan “Maun suresi”nin “anlamı ve yorumu” ile ilgili, kardeşimiz “haktansapmaz”a yönelik eleştirilerime katıldığınızı anlıyorum.

 

Burada “Ayet-i Kerime”lere veya “Sure”lere, mekan ve zaman tayin ederken bir çok kerede “muhatab”ta tayin ettiğimizin anlaşılmış olduğunu ümid ediyorum.

 

Elbetteki zaman, mekan ve muhatabların tayini anlamın ve yorumunda tayini olmaktadır.

 

Yine devam edersek;

Kur’an’ı Kerim’de “Salât”la “direk” ilintili kavramlar şunlardır;

 

a. Nidâ

b. İkâme

c. Gusul,

d. Vudû,

e. Kıble  

f. Zikir

g. Kıyâm

h . Kıraat

ı. Rukû’

i. Secde-Sucûd

k. Mihrâb

                   l. Beyt

m. Kâbe

n. Mescid-Mesâcid  

dersek.  Sizin yukarıdaki maddelere itirazınız, eklemek istediğiniz var mıdır?

Bu konuda da anlaşabilir miyiz?

 

Selam ve dua ile,



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Biz, Beyt'i insanlara toplanma mahalli ve güvenli bir yer kýldýk. Siz de Ýbrahim'in makamýndan bir namaz yeri ( musalla ) edinin. Ýbrahim ve Ýsmail'e: Tavaf edenler, ibadete kapananlar, rüku ve secde edenler için Evim'i temiz tutun, diye emretmiþtik. ( Bakara 125 )

Dini yalanlayaný gördün mü? Ýþte o, yetimi itip kakar; Yoksulu doyurmaya teþvik etmez; Yazýklar olsun o namaz kýlanlara ki ( musallin ), Onlar namazlarýný ciddiye almazlar. Onlar gösteriþ yapanlardýr, Ve hayra da mani olurlar. ( Maun )

Bakara 125.ci ayette, insanlara hitap ediliyor ve siz de bir musalla edinin deniliyor. Burada ki musalla tabii ki, Islam'a davettir. Cunku, insanlari imandan once namaz kilmaya cagirmak anlamsizdir..!! Siz de Beyt'ten ( Islamda ) musalla edinin.

Bu baglamda musallin, Bakara 125.ci ayette ki, siz de ile emredilen musallayi edinen kisilerdir. Yani, namaz kilanlar degil, Islam'a girenlerdir. Maun suresinde ise, dini ( Islam'i secmelerine ragmen, bu edindikleri yeri/musallayi ) ciddiye almayan, gosteris yapan ve hayra da mani olanlardan bahsediliyor.

Maun suresinde bahsedilen kisiler Islam'a yeni girenlerdir. Ancak daha mumin olamayanlardir. Cunku, salatlarini ciddiye almiyorlar, gosteris yapiyorlar, hayra da mani oluyor. Bir muminin yapmamasi gerekenleri yapiyorlar.

Islam'a girmek yeterli degildir. Islam'a girip, mumin olmak, hanif olmak, sakinanlardan olmak vs. gerekir.



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Ya benı ademe huzu zıneteküm ınde külli mescidiv ve külu veşrabu ve la tüsrifu innehu la yühıbbül müsrifın ( A'raf 31 )

Ey Adem oğulları! Her secde edişinizde güzel elbiselerinizi giyin; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü Allah israf edenleri sevmez. ( A'raf 31 Diyanet )

Diyanet amcacigim seni hic sevmiyorum.. Cunku, sen Allah'in kelamini kafana gore ceviriyorsun.. Allah'in kullanmadigi ifadeyi kullaniyorsun.. Sonra da kalkmis, hiristiyanlar, museviler kitaplarini tarif ettiler diyorsun.. Tarif etmek degilmidir senin yaptigin da.. ! "Kavaide minel beyt", "min" cevirmiyorsun, "bil hacci" "bil" cevirmiyorsun, "mines salah", "min" cevirmiyorsun.. Neden amcacigim.. Allah kullanmissa, senin kendi elinde yaptigina uymacagini dusundugun icin mi cevirmiyorsun.. ?

Gelelim, Araf 31 ayetine, inde kulli mescidiv, her mescidde neden cevirmiyorsun, cok mu zor.. secde nerede bu ayette.. ? Cok yuklenmeyelim aman, Diyanet amcam sonra bizi kafir ilan eder..

Pekhala, Ya beni ademe ile hitap tum ademogullarina insanlara, mekke de kac tane mescid var di ki, araf suresi indiginde de, tum mescitlerde deniliyor ? Ya da, insanlar hangi mescitlere gidiyorlar ? Mescitlere inananlar gitmiyormuydu sadece ? Iman edenler yani... Peki, guzel elbiseleri giymek, yemek/icmek ve israf etmemek sadece mescitlerde mi gecerli ?

Ben bunu niye dusunemedim ki, Diyanet amcam secde edisinizde diyerek, beni ademe once itaat/secde ettirmis, celiskiyi kendisince silmis..

Kavram Kuran' da bagirip dururken, ben sizin anladiginiz seyler degilim, icimi bosaltip duvarlara seccadelere boncuktan tespihlere doldurdular derken, hala Kuran'i Kuran ile anlamakta cok az yol katediyoruz..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_

selametle diyorum.,Rad.




__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam...

 

Sevgili kardeşim Rad, 

 

Forma asmayı tasarladığınız şöyle bir yazı olabilir mi?

 

"Nidâ" ve "Salât"

 

Kur’an’ı Kerim’de geçen “nidâ” kelimesi “Nun-Dal-Ya” kökünden gelmektedir. Kelime “Seslenmek”, “Çağırmak”, “Bağırmak” anlamlarındadır.

 

Kur’an’ı Kerim’de kullanımları şöyledir. :

 

Mesela şöyle yapılabilir;

Ve nâdâ-huma rabbu-huma 7:22

Ve nâdâ ashabu’l-cenneti: 7:44

Ve nâdâ ashabu’l-a'râfi: 7:48

Ve nâdâ ashabu’n-nâri: 7:50

ve nâdâ Nûhun: 7:42, 11:42,45, 21:76,  

Ve nâdâ fir'avnu: 43:51

İz nâdâ rabbehu: 19:3, 21:83, 89, 38:41,

İz nâdâ rabbuke: 26:10

İz nâda ve huve: 68:48

feHaŞera fenâdâ: 79:23

 

Yine:

el-munâdi: 50:41, 3:193 seslenen, çağıran anlamındadır.

 

Ve yine:

Şu ayetlerde seslenmek: 79:16, 19:24, 7:22, 3:39, 7:46, 38:3, 43:77, 54:29, 28:46, 19:52, 37:104, 49:4, 57:14, 50:41, 3:193, 28:62,65,74, 41:47, 18:52

 

Şu ayetlerde de seslenilmek: 7:43, 20:11, 27:8, 28:30, 62:9, 40:10, 41:44, 2:171, 19:3

 

Şu ayetlerde de birbirine seslenmek: 68:12, 40:32

 

Ve yine;

 

Nâdiye: Toplantı, toplantı yeri anlamında:

29:29, 96:17, 19:73

 

(Bak. “mu’cem’ul-mufehres” “Nun-Dal-Ya” (Arabça, Muhammed Fuad Abdulbaki, Dâr’ul-Marif, Lubnan, 2002) ve “Kur’an’ı Kerim  lugatı” (Türkçe, Timaş,1999) )

 

Konumuzla ilgisi olan Ayet-i Kerime’ler de şunlardır:

 

“izâ nûdiye li’s-salâti” (62:9)

 

“nûdiye” için bak. 21:11, 27:8, 28:30, 62:9

 

Çeviriside şöyle olmalıdır:

 

“Salât için seslenildiğinde/çağrıldığında”

“izâ” zaman zarfı “hani, …dığında, ..diği/dığı "zaman" anlamlarında kullanılmaktadır.”

 

 

“Ve izâ nâdeytum ile’s-salâti” (5:58)

“nâdeytum” “bu Ayet-i kerim’de” 5:58

 

Çevirisi “ ‘Salât’a çağırdığınızda”

 

Buradaki “ilê” harf-i cerri/edat: e, a, ye, ya, takılarıyla kadar, sonuç manasını veriri. Mekan ve zamanda bitimi, sona erişi bildirir.

 

Ör. İlê’l-leyli: “geceye kadar” (2:187)

 

Şu ayetlerde de: Açıkça bildirmek, ilan etmek anlamında tanıdık bir “kavram” bulunmaktadır:

 

Muezzinun: 7:44, 12:70

 

“Ve ezzin fi’n-nâsi bi’l-hecci”: 22:27  

“Ve ezênun minallahi ve rasûlihi ilê’n-nasi yevme’l-hecci’l-ekberi”: 9:3

 

Şimdi:

 

Burada hayati sorular şunlardır:

 

62:9 ve 5:38 “Hicretten önce” midir?

                        “Hicretten Sonra” mı?

Yine 22:27 ve 9:3 aynı sorular geçerlidir.

 

“Hicretten önceki” ortam ile “Hicretten sonraki” ortam arasında fark var mıdır?

 

Siz “ilk muhatab” siz olsaydınız “toplantı” ve “ilan” için nasıl bir enstrüman kullanırdınız?

 

 

Selam ve dua ile,



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_



Selametle,Rad.


__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam...

 

Sevgili kardeşim Rad,

 

Salât; Tuhr, Zekâ, Gusül ve Teyemmüm:

Kur’an’ı Kerim’de “temizlenme” ve “arınmayı” ifade eden kavramlar “Zekâ” ve “Tuhr” köklerinden türemiş kelimeler kullanılır. Bu kelimeler bazı yerlerde “Maddi” ve bazı yerlerde de “Manevi” temizlik ve arınma anlamında kullanılırlar. Türkçe’e kullanılan “abdest” kelimesi “ab” ve “dest” kelimelerinden oluşan “Farsça” “el suyu” anlamına gelen bir kelimedir. Arabça “Vudû” ise Kur’an’ı Kerim’de kullanılmaz.

 

(T-H-R)

 

Misal 1:

“Ve yes'elûneke ani’l-mehîd, kul huve ezên fa'tezilû’n-nisâe fi’l-mehîdi ve la takrabûhunne hattâ yethurne, fe izâ tetahherne fe'tûhunne min haysu emerakumullahu, innellahe yuhibbu’t-tevvâbine ve yuhibbu’l-mutetahhirine” 2:222

 

Misal 2:

“Ve siyâbeke fetahhir”. (74:4)

 

(Z-K-Y)

 

Misal 1:

“fêb'asû ehadekum bi verikikum hêzihi ile’l-medîneti felyenzur eyyuhê ezkâ teâmên fel yê'tikum bi rizkin minhu…” 18:19

 

Misal 2:

“Kad efleha men zekkâ-hê” (91:9)

 

Bizim Kur’an’ı Kerim’de “Salât”la ilgisini gördüğümüz “temizlik”, “arınma” ile ilgili kavramlar şu ayetlerdedir;

 

1. 4:43:

“Yâ eyyuhê’llezîne êmenû  lâ tekrabû’s-salâte ve entum sukârâ[ii] hattâ ta'lemû mâ tekûlûne ve lâ cunubên illâ âbirî[iii] sebilîn[iv] hattâ teğtesilû [v]ve in kuntum merdâ ev alâ seferin ev câe ehadun minkum mine’l-ğaiti ev lêmestumu’n-nisae fe lem tecidû maên fe teyemmemû saîdên tayyibên femsehû bi vûcûhikum ve eydîkum innellahe kane afuvvên ğafurân” 4:43

Cunub: 4:36, 28:11, 4:43, 5:6, 14:35

lêmestumu’n-nisae: 4:43, 5:6 Bak. 33:49

Gasele: 5:6, 4:43, 38:42, 69:36

“Ey İman edenler; ne sarhoşken -söylediğinizi bilinceye kadar- ne  cunubken "yol bulup" ancak  -yıkanıncaya kadar- salâta yaklaşın .  Rahatsız veya yolcuysanız veya tuvaletten geldiyseniz veya hanımlarınıza dokunduysanız ve (yıkanmak içinde) su bulamadıysanız temiz bir kuru toprağa yönelin. Onu, dokunun yüzlerinize ve ellerinize. Gerçekten Allah Afuv’dür, Gafur’dur.” 

 

Bu ayette “hasta” olarak çevrilen “merdâ” ibrasine Mukatil b. Süleyman  sözlüğünde şöyle demektedir  4:43 ve 5:6’yı misal vererek:  “Maraz” kelimesi “Yara/Yarılı” anlamında, (Kur’an’ı Kerim’de) başka bir yere kullanılmamıştır. (Bak. Kur’an Terimleri Sözlüğü, Mukatil b. Süleyman, ter. M.Beşir Eryarsoy,  İşaret, 2004, “el-maraz” maddesi, s.12,124)

 

2. 5:6:

“Yâ eyyuhê’llezine êmenû izâ kumtum[vi] ile’s-salâti fêğsilû[vii] vucûhekum[viii] ve eydiyekum[ix] ile’l-merâfiki[x] vemsehû bi ruusikum[xi] ve erculekum[xii] ile’l-ka'beyni[xiii] ve in kuntum cunubên[xiv] fettahherû[xv] ve in kuntum merdâ[xvi] ev alâ seferin ev cae ehadun minkum mine’l-ğaiti[xvii] ev lâmestumu’n-nisae[xviii] fe lem tecidu[xix] mâen fe teyemmemû[xx] saîdên[xxi] tayyibên[xxii] fêmsehû[xxiii] bi vucuhikum[xxiv] ve eydikum[xxv] minhu[xxvi] mâ yurîdullahu li yec'ale aleykum min haracin[xxvii] ve lâkin yurîdu li yutahhirakum[xxviii] ve li yutimme ni'metehu[xxix] aleykum leallekum teşkurune” 5:6

 

“Ey İman edenler kalktığınızda Salâta, yıkayın yüzlerinizi ve ellerinizi dirseklere kadar. Mesh edin başlarınızı ve  ayaklarınızı iki topuğa kadar.

Cunub olduysanız  temizlenin.

Rahatsızsanız veya yolculukta veya sizden birisi tuvaletten gelirse veya hanımlarınıza dokunduysanız su bulamadıysanız temiz bir kuru toprağa yönelin.  Dokunun yüzleriniz ve ellerinize ondan.

Allah sizin üzerinize bir güçlük istemez fakat sizi için temizleyerek , o nimetini üzerinizde tamamlamak ister.  Şükredenlerden olalasınız (diye).”

 

Bu iki Ayet-i Kerim’e için aşağıda yeterince dipnot verilmiştir daha fazla malumatta gerek görmüyoruz.

Burada hayati sorular şunlardır:

Gusul, Salât için “temizlik” ve “arınma” bu ayetlerde mi belirlenmiştir?

Bu ayetler inzal oluncaya kadar “Salât” için “temizlik” ve “arınma” yapılmamış mıdır?

Veya inananlar “Salât”ı “temizlik” ve “arınma” olmadan mı ikame etmişlerdir?

Bu iki ayette “hicretten sonra” olduğuna göre “hicretten önce” bahsedilen salâ ve salât nasıl izah edilecektir?

Bu sorular haklı olarak cevab beklemektedir.

 Sonraki yazı "cevablar"la devam edecek....  



teKRaBû:  4:43, 6:151,152, 17:32,34

[ii] SuKâRâ: 4:43, 22:2

[iii] ÂBiRî: , 4:43, 12:43, 3:13, 12:111, 16:66, 23:21, 24:44, 79:26, 59:2

[iv] SeBiLîn: 4:43, 9:91, 40:11, 42:41,44, 42:46

[v] teĞteSiLû: 4:43

[vi] KuMtum: 5:6. Bak. 4:102, 5:12, 5:59, 9:84,108, 10:105, 11:114, 17:78, 20:14, 29:45, 30:30,43, 31:17, 33:33, 74:2, 73:2, 31:17, 

[vii] fêĞSiLû: 5:6. Bak. 4:43, 38:42, 69:36

[viii] VuCûHe-kum: 2:144,150,177, 5:6, 7:29, 17:7

[ix] ve eYDiye-kum: 5:6, 48:24

[x] el-merâfiku: 5:6. Bak. 4:69, 18:16,29,31

[xi] ruusi-kum: 5:6

[xii] erculekum: 5:6, 7:124, 20:71, 26:49, Bak. 60:12, 5:33, 24:24.

[xiii]el-ka'beynu: 5:6, Bak. 5:95,97, 78:33.

[xiv] CuNuBên: 4:43, 5:6

[xv] fettahherû: 5:6, 7:82, 9:108, 27:56, 56:79

[xvi] merdâ: 4:43,102, 5:6, 73:20

[xvii] el-ĞaİTu: 4:43, 5:6

[xviii] lâmestumu’n-nisae: 4:43, 5:6

[xix] lem tecidû: 2:283, 4:43, 5:6, 17:68, 17:69, 24:28, 58:12

[xx] fe teyemmemû: 4:43, 5:6.Bak. 2:267

[xxi] SaÎDên: 4:43, 5:6, 18:8, 18:40

[xxii] TaYYiBên: 2:68, 4:43, 5:6,88, 8:69, 16:114

[xxiii] fêMSeHû: 4:43, 5:6

[xxiv] bi vucuhikum: 4:43, 5:6. Bak. 8:50, 10:26, 47:27, 14:50, 23:104, 17:97, 25:4, 48:29, 54:48, 83:24, 21:39, 3:106,107, 10:27, 27:90, 33:66, 39:60

[xxv] eydîkum: 4:43, 5:6

[xxvi] min-hu:

[xxvii] haracin: 5:6, 22:78, 33:38 yine bak. 9:91, 24:61, 33:37,38,50, 48:17, 4:65, 6:125

[xxviii] li yutahhirakum: 5:6, 8:11

[xxix] ni'mete-hu: 5:6, 12:6, 16:81, 48:2



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

Baybora kardeşim. Sanırım sizinle "usul" tartışması yapmak için sözleşmiştik. (Yasin)

Ve demiştim ki, siz usulünüzü ortaya koyun. Benim hiç bir usulüm yok. Usulü olanları, usulleri yönünden irdeliyorum.

Usulü olanları usulü yönünden irdeleme işinde bir usulüm var elbette...

Bu nedenle sevgili Baybora, siz yeni bir başlık açın da, Kuran'ı anlama ve hayata geçirmede izlediğiniz yöntemi bize anlatın. "Salat" ise, bu usulün içinde bir örnek olsun.

Biz soralım, siz usulünüzü müdafaa edin.

Ne dersiniz ?

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats