Yazanlarda |
|
ma11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 20 agustos 2011 Yer: ABD Gönderilenler: 15
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Niye mescidde yapılsın ki, ayetten bu çıkmıyor ki.
Bakınız ayetin meali:
Araf-31
"Ey Ademoğulları, her mescid yanında ziynetlerinizi
takının. Yiyin, için ve israf etmeyin. Çünkü O, israf
edenleri sevmez."
Burada mescidde yiyip için manası var mı? Önceki ve
sonraki ayetlere de bakarsak bu sonucun çıkmadığını
görürüz.
galipyetkin Yazdı:
Hepsi iyi güzel de yemek
yemeyi, içmeyi unutuyoruz.Bu ne zaman yapılıyor
mescidde.Çünkü Araf-31 de bu da emredilmiş.
Saygılarımla. Galip Yetkin. |
|
|
__________________ Allah dosdoğru yoluna iletsin
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ma11 Yazdı:
İşte Kuran'dan salat ibadetinin kuralları: 1-Abdesti al (Maide 6) 2-Ayağa kalk (akimüssalat diye geçen ayetler) 3-Kıbleye yönel (Bakara 144) 4- Orta bir ses kullan (İsra 110) 5- "Hamd çoçuk edinmeyen ve mülkte ortağı olmayan ve düşkünlükten dolayı yardımcıya da (ihtiyacı) bulunmayan Allah'a dır" arapça olarak söyle (İsra 111) 6- Allah'ı bol bol tekbir et (İsra 111) |
|
|
1- Namaz için neden abdest ön görülmüş? Abdestte neden detay var da, asıl detay verilmesi gerekli iken salat için neden hiç detay verilmemiş? Hem ne gerek vardı; ellerinizi dirseklere, ayaklarınızı topuklara kadar demeye? Daha da tuhaf olanı, anlamsız olanı "başınızı mesh edin" denmesi! Baş ne ile , nasıl, niçin mesh edilmeli? Eli yüzü yıka, başı ayağı mesh et! Tuhaf! Ben bir anlam veremiyorum, bana izah etsene!
Su yok; ne yapacaksın? Teyemmüm! Neden? Teyemmüm ne işe yarıyor? Neden abdestte el, yüz, baş ve ayak,, neden teyemmümde baş ve ayaklar yok?
2- Eqimissalat diye geçen ayetlerde "ayağa kalk" anlamına gelen bir ifade yok. İlk defa buna "kalk" anlamını sen yakıştırdın. Arapça'dan bir şey çaktığın da yok. Nereden bildin diye sorma!
4- 105. ayetten itiberen oku ve bak, anlayacaksın ki Elçinin, tebliğinde muhatapları olan inanmayanlara karşı duruşu, takınacağı tavrı belirliyor o ayetler: Sana okuduğumuz kuran'ı son derece vakur, ağır başlı, gayet sakin okuyasın diye sana indirdik. İster iman edin, ister etmeyin; bundan önce bigi verilmişler/anlama melekeleri devrede olanlar, kendilerine okununca/iletilince derhal tam bir teslimiyetle çeneleri (başları) aşağı düşerdi. Yani anlayanlar derhal teslim olur iman ederdi.
Okumaya devam edin; güya kıldığın namazın tanımını yapıyor sandığın 110-111 ayetlerini dikkalice okuyun! Konuşurken/önemli bir mesaj verirken ses tonu önemlidir. Orta bir ses tonu ile hitabetmek, hatibin kendinden eminliğine, korkmadığına, heyecanlanmadığına, son derece rahat olduğuna vs ye delalettir. Böyle bir ses tonu ile konuşmak çok daha etkilidir. Namazda okuyacaksa ne diye yüksek yada alçak sesle okumasın, muhatap Allah olduğuına göre? Allah yüksek sesten, alçak sesten rahhatsız mı oluyor? Siz Humeyni'yi halka seslenirken izlediniz mi hiç? Ne kadar vakur bir duruşu vardı! ses ayarı ne kadar etkiliydi! Sesini asla yükseltmez ve alçaltmazdı. Hep aynı ses tonu ile konuşurdu ve her kesi dinletirdi, her kesi etkilerdi.
5- Bu Hamdin/ emrin, buyruğun; çocuk edinmeyen, mülkte/uluhiyette (otoritede, güçte, iktidar olmada, sahiplikte) asla ortağı bulunmayan, zavallı olan yartıklardan yardımcı edinmeyen Allah'a aittir, de! Ve O'na tazimde bulun/O'na saygıda kusur etme/O'nu her zaman büyük tanı (O'na oğul, ortak, yardımcı vs asla tanıma)!
Bunları namazda okuması için öğütlemiyor ona ; bunları karşısındakilere söyle, diyor.
6- "Allah'ı bol bol tekbir et!" de ne demek?
Allâhu ekber, allâhu ekber, Allaâhu ekber...!
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği gibi : kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da namazdır!...namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :
Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).
1. |
ve iz bevve'nâ |
: ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman |
2. |
li ibrâhîme |
: İbrâhîm'e |
3. |
mekâne el beyti |
: evin mekânı, Kâbe'nin yeri |
4. |
en lâ tuşrik |
: senin şirk koşmaman |
5. |
bî |
: bana |
6. |
şey'en |
: bir şey |
7. |
ve tahhir |
: ve temizle, temiz tut |
8. |
beytiye |
: benim evimi |
9. |
li et tâifîne |
: tavaf edenler için |
10. |
ve el kâimîne |
: ve kaim olanlar, ayakta duranlar |
11. |
ve er rukkai |
: ve rükû edenler |
12. |
es sucûdi |
: secde edenler |
Muhammed Esed |
: |
Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" |
selam
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
ma11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 20 agustos 2011 Yer: ABD Gönderilenler: 15
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Cevabınız için teşekkür ediyorum.
Dikkat ederseniz ben namaz Kuran'da şu ayetlerdedir iddiasında bulunmadım. İddiam, namaz ile salatın farkları, ve de Kuran'da detaylı olarak tarif edilen salat ibadeti üzerinedir. Bu ibadeti "övme , yüceltme" diye alıp, söylediğim ayetlere dikkat edersek, ne kadar basit olduğunu görürüz. Bazı mezhep ve tasavvuf akımları gibi şekile takılma taraftarı değilim, karşıyım.Ama Kuran'da tarif edilen minimum kriterlere de uymak gerekir. Bunları zaten abdest, ayağa kalkma, kıbleye yönelme, orta bir ses ile belirttiğim ayetleri okuma, ve Allah'ı bolca tekbir etmektir. Allah diyor ki, salatı ayakta tutun, ama bundan da büyük, en büyük bir ibadet de vardır, zikir, ki bunun şekli yoktur. Ayakta, oturararak, ve yatarak zikir edilir:
Ankebut-45: "Sana Kitap'tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar (fahşa)dan ve kötülüklerden alıkoyar. Allah'ı zikretmek ise muhakkak en büyük (ibadet)tür. Allah yaptıklarınızı bilir."
Al-i İmran 190-191: "Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün ardarda gelişinde temiz akıl sahipleri için gerçekten ayetler vardır." "Onlar, ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah'ı zikrederler ve göklerin ve yerin yaratılışı konusunda düşünürler. (Ve derler ki:) 'Rabbimiz, sen bunu boşuna yaratmadın. Sen pek yücesin, bizi ateşin azabından koru.' "
Kuran'da "Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin." (Ahzab 56) diye bir ayet vardır. Bu Allah (haşa) elçiye namaz mı kılıyor demek? Bütün mealler bunu nedense namaz değil de , salatın gerçek manasını "övme, yüceltme" kullanarak veya orjinal arapça kelime ile tercüme eder.
hanif_sufi Yazdı:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Selam ma11. <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft- com:office:office" /><o:p></o:p>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Abdurrahman hocanın dediği gibi içinde namaz geçen her başlığa hatta teravih namazıyla ilgili açılan başlığa da aynı yazıyı yazmışsın. Belki de haklısın, çünkü namaz konuşulacaksa her yönüyle, vakti, şekli nedir, salat namaz mıdır, kaç rekattır gibi ayrı ayrı başlıklar açılmamalıydı. Neyse sorun değil. Teravih namazıyla ilgili açılan başlıkta bir yerde şu anki namazın tekbirinden selamına kadar hareket sırası da dahil nasıl kılındığını Kurandan versinler, demiştim. <o:p></o:p>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Sonra senin yazını gördüm birkaç ayet yazmışsın ama bunları zaten biliyoruz. Bunlar Kuranın içine dağılmış ayetler. Şu anki namazın içinde kıyam rüku secde gibi hangi hareketler varsa hep bu kelimelerin geçtiği ayetler sıralanır. İşte namazın kanıtı denir. <o:p></o:p>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Hatta bu hareketlerin (ritüelin/namazın) hikmetini veriyorum diye ortaya çıkan kişiler var ki şaşıp kalıyorum: Kıbleye yönelmek Allah’a yönelmekmiş, (hatta Fatih Sultan Mehmetle ilgili bir hikaye uydururlar ki, efendim Fatih İstanbulu fethettiğinde ilk Cuma namazını kıldırmış ama 2 defa Allahu ekber demiş, selam vermiş, 3 üncüsünden sonra ellerini bağlamış..Namazdan sonra nedenini sorduklarında ‘İstanbulun şaşaası beni o kadar aldı ki, ilk 2 tekbirde kabeyi göremedim. 3 üncü de görebildim, ondan sonra namaza devam ettim’ demiş. Breh breh ne etkileyici, neyse devam edelim) <SPAN style="mso- spacerun: yes"> </SPAN>Allahu ekber deyip elleri kaldırmak dünyadaki herşeyi ellerimin tersiyle arkama attım bir tek Allah’la beraberim demekmiş. Ayakta boynun bükük olacakmış, gözlerin yere bakacakmış ki Allah’tan başka bir şey düşünmeyeceksin. Sonra sübhaneke’nin açılımları, Fatiha’nın tevilleri, sure okumalar.. Allah’tan küçük olduğunu, acizlik içinde olduğunu belirtmek için rüku ve secde hareketlerinin hikmeti. Ve tüm bunları yaparken ALLAH’IN KARŞISINDA (!?) olduğunu unutmayacakmışsın. Her hareket muntazam olacakmış. Namazı dosdoğru kılmak böyle olurmuş vs vs... <o:p></o:p>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Bre gafil herif! O yaptığın hareketler dışında Allah’la beraber değil misin? O namaz dediğin ritüelden sonra Allah’la karşı karşıya değil misin? Bana göre tüm bunlar, şekilsel namazın Kuranda olduğunu ispat edebilmek için yapılan zorlama yorumlardır.<o:p></o:p>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Aman ha, ma11 arkadaşım, bu sözlerim direkt sana değil. Sadece düşüncelerimi paylaşıyorum.<o:p></o:p>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT face=Calibri>Şimdilik bu kadar. Selametle…<o:p></o:p>
|
|
|
YÖNETİCİ NOTU :
LÜTFEN MÜKERRER OLARAK ASMIŞ OLDUĞUNUZ - BİRBİRİNİN AYNI OLAN- İLETİLERİNİZİ ACİLEN SİLİNİZ!...
__________________ Allah dosdoğru yoluna iletsin
|
Yukarı dön |
|
|
ma11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 20 agustos 2011 Yer: ABD Gönderilenler: 15
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
1- Allah'ın bir şeyi niye öngördüğünü saptamak bize
düşmez ve ilmimiz ve fıtratımız buna yetmez. Mühim olan
bunun öngörülmüş olmasıdır. Eğer yukarıda dediklerimi
okursan salat, yani "övme , yüceltme" ibadetinin detayını
Kuran'dan görürsün. Yanlız dikkat edelim, alaycı
konuşmayalım, şöyle ayetler var Bakara-26, Müdessir-31.
2- Benim sınırlı arapça bildiğimi söylüyorsan doğrudur,
çok sınırlıdır. Velakin arapça sözlük ve meal yazan
insanlar, bunun üstüne günümüz arapları da mı arapça
bilmiyor? Arapça ana dili olan vaizler cuma hutbesinden
sonra ne diyor biliyor musun: "Akimussalat", haydi
namaza kalkın diyor.
3-?
4- 105-109. ayetler için katılıyorum, meali:
"105. Biz onu (Kur'an'ı) hak olarak indirdik ve o hak ile
indi; seni de yalnızca bir müjde verici ve uyarıp-
korkutucu olarak gönderdik.
106. Onu bir Kur'an olarak, insanlara dura dura okuman
için (bölüm bölüm) ayırdık ve onu safha safha bir indirme
ile indirdik.
107. De ki: 'İster ona inanın, ister inanmayın: O, daha
önce kendilerine ilim verilenlere okunduğu zaman,
çenelerinin üstüne kapanarak secde ederler.'
108. Ve derler ki: 'Rabbimiz yücedir, Rabbimizin va'di
elbette gerçekleşmiş bulunuyor.'
109. Çeneleri üstüne kapanıp ağlıyorlar ve (Kur'an)
onların huşu (saygı dolu korku)larını arttırıyor.
110. De ki: 'Allah, diye çağırın, 'Rahman' diye çağırın,
ne ile çağırırsanız; sonunda en güzel isimler O'nundur.'
Namazında sesini çok yükseltme, çok da kısma, bu ikisi
arasında (orta) bir yol benimse.
111. Ve de ki: 'Övgü (hamd), çocuk edinmeyen, mülkte
ortağı olmayan ve düşkünlükten dolayı yardımcıya da
(ihtiyacı) bulunmayan Allah'adır.' Ve O'nu tekbir
edebildikçe tekbir et.
"
Ama 110 ile 111. ayetlerin konuşmayla ne alakası olduğunu
anlamadım. Salat kelimesi konuşmakla ne alakası var. Bu
övmek ve yüceltmektir. Ses ile ilgili başka ayetlerde
var, mesela
Lokman-19:
"Yürüyüşünde dengeli ol ve sesini alçalt. Doğrusu
seslerin en çirkini eşeklerin sesidir. "
5- Kendi yorumunuzdur, ben de yorumum belirttim. Önceki
ayetle bağlantılıdır, beraber okuyunca anlaşılır.
6- "Namaz" da her rekatta kaç kere tekbir ediyorsunuz?
işte bu ayeti uyguluyoruz hep beraber, ne güzel.
haktansapmaz Yazdı:
1- Namaz için neden abdest ön görülmüş? Abdestte neden
detay var da, asıl detay verilmesi gerekli iken salat
için neden hiç detay verilmemiş? Hem ne gerek vardı;
ellerinizi dirseklere, ayaklarınızı topuklara kadar
demeye? Daha da tuhaf olanı, anlamsız olanı "başınızı
mesh edin" denmesi! Baş ne ile , nasıl, niçin mesh
edilmeli? Eli yüzü yıka, başı ayağı mesh et! Tuhaf! Ben
bir anlam veremiyorum, bana izah etsene!
Su yok; ne yapacaksın? Teyemmüm! Neden? Teyemmüm ne
işe yarıyor? Neden abdestte el, yüz, baş ve ayak,, neden
teyemmümde baş ve ayaklar yok?
2- Eqimissalat diye geçen ayetlerde "ayağa kalk"
anlamına gelen bir ifade yok. İlk defa buna "kalk"
anlamını sen yakıştırdın. Arapça'dan bir şey çaktığın da
yok. Nereden bildin diye sorma!
4- 105. ayetten itiberen oku ve bak, anlayacaksın ki
Elçinin, tebliğinde muhatapları olan inanmayanlara
karşı duruşu, takınacağı tavrı belirliyor o ayetler: Sana
okuduğumuz kuran'ı son derece vakur, ağır başlı, gayet
sakin okuyasın diye sana indirdik. İster iman edin, ister
etmeyin; bundan önce bigi verilmişler/anlama melekeleri
devrede olanlar, kendilerine okununca/iletilince derhal
tam bir teslimiyetle çeneleri (başları) aşağı düşerdi.
Yani anlayanlar derhal teslim olur iman ederdi.
Okumaya devam edin; güya kıldığın namazın tanımını
yapıyor sandığın 110-111 ayetlerini
dikkalice okuyun! Konuşurken/önemli bir mesaj
verirken ses tonu önemlidir. Orta bir ses tonu ile
hitabetmek, hatibin kendinden eminliğine, korkmadığına,
heyecanlanmadığına, son derece rahat olduğuna vs
ye delalettir. Böyle bir ses tonu ile konuşmak çok daha
etkilidir. Namazda okuyacaksa ne diye yüksek yada alçak
sesle okumasın, muhatap Allah olduğuına göre? Allah
yüksek sesten, alçak sesten rahhatsız mı oluyor? Siz
Humeyni'yi halka seslenirken izlediniz mi hiç? Ne kadar
vakur bir duruşu vardı! ses ayarı ne kadar etkiliydi!
Sesini asla yükseltmez ve alçaltmazdı. Hep aynı ses tonu
ile konuşurdu ve her kesi dinletirdi, her kesi
etkilerdi.
5- Bu Hamdin/ emrin, buyruğun; çocuk edinmeyen,
mülkte/uluhiyette (otoritede, güçte, iktidar olmada,
sahiplikte) asla ortağı bulunmayan, zavallı olan
yartıklardan yardımcı edinmeyen Allah'a aittir, de! Ve
O'na tazimde bulun/O'na saygıda kusur etme/O'nu her zaman
büyük tanı (O'na oğul, ortak, yardımcı vs asla
tanıma)!
Bunları namazda okuması için öğütlemiyor ona ; bunları
karşısındakilere söyle, diyor.
6- "Allah'ı bol bol tekbir et!" de ne demek?
Allâhu ekber, allâhu ekber, Allaâhu ekber...!
|
|
|
__________________ Allah dosdoğru yoluna iletsin
|
Yukarı dön |
|
|
ma11 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 20 agustos 2011 Yer: ABD Gönderilenler: 15
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Ne güzel yazmışşınız işte, bu ayette salat kelimesi
nerede? Demek ki bu ibadetler birbirine bağlı olmak
zorunda değil. Böyle başka ayetler de var,mesela
bir tanesini de ben yazmıştım:
Bakara-125
"Hani Evi (Ka'be’yi) insanlar için bir toplanma ve
güvenlik yeri kılmıştık. 'İbrahim'in makamını namaz yeri
edinin', İbrahim ve İsmail'e de, 'Evimi, tavaf edenler,
itikafa çekilenler ve rüku ve secde edenler için
temizleyin' diye ahid verdik."
Sen anadili arapça birisine gidip namaz desen adam
sana o ne demek der. Onlar da salat diyorlar ama
namaz gibi kılıyorlar o da ayrı bir yanlış uygulama.
Namaz, Kuran'da emredilen salat, rükü, sücud, dua gibi
ibadetlerin birleştirilmesinden oluşan bir şeydir. Bu
hale nasıl ve ne zaman geldiğini araştırmak gereklidir.
hasanoktem Yazdı:
Selam,
daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği
gibi : kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade
ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının
yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da
namazdır!...namazın inkarı mümkün
değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu
üçlü ifadesi vardır : <SPAN style="WORD-SPACING: 0px;
FONT: 13px Verdana, Arial; COLOR: rgb(0,0,0); TEXT-
INDENT: 0px; WHITE-SPACE: normal; LETTER-SPACING: normal;
orphans: 2; widows: 2; -webkit-text-decorations-in-
effect: none; -webkit-text-size-adjust: auto; -webkit-
text-stroke-width: 0px; TEXT-TRANS: none; rgb: " ="Apple-
style-span">
<P style="FONT-SIZE: 1.8em; COLOR: rgb(0,128,0); FONT-
FAMILY: Tahoma" align=center>Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme
mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye
lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).
<P style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial">
<TABLE width="100%" align=center><T><T>
<T>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">1.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve iz bevve'nâ</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">2.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">li ibrâhîme</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: İbrâhîm'e</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">3.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">mekâne el beyti</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: evin mekânı, Kâbe'nin yeri</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">4.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">en lâ tuşrik</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: senin şirk koşmaman</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">5.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">bî</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: bana</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">6.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">şey'en</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: bir şey</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">7.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve tahhir</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve temizle, temiz tut</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">8.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">beytiye</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: benim evimi</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">9.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">li et tâifîne</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: tavaf edenler için</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">10.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve el kâimîne
</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve kaim olanlar, ayakta duranlar</TD>
</TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">11.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve er rukkai
</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve rükû edenler</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">12.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">es sucûdi
</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: secde edenler</TD></TR></T></T></T>
</TABLE></SPAN><SPAN style="WORD-SPACING: 0px; FONT:
13px Verdana, Arial; COLOR: rgb(0,0,0); TEXT-INDENT: 0px;
WHITE-SPACE: normal; LETTER-SPACING: normal; orphans: 2;
widows: 2; -webkit-text-decorations-in-effect: none; -
webkit-text-size-adjust: auto; -webkit-text-stroke-width:
0px; TEXT-TRANS: none; rgb: " ="Apple-style-span">
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse"
borderColor=#d0d0d0 cellPadding=3 rules=rows width="100%"
border=1><T><T>
<T>
<TR vAlign=top bgColor=#f0f0f0
='this.style.backgroundColor="#FF9900"'>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
noWrap>Muhammed Esed</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">:</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri
gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi
ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar
için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek)
dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere
kapananlar için temiz tut!"</TD></TR></T></T></T>< ;/TABLE>
selam </SPAN> |
|
|
__________________ Allah dosdoğru yoluna iletsin
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
MErhaba Hasan Abi,
mekâne el beyti |
: evin mekânı, Kâbe'nin yeri |
muhammed esed neyi düşünerek "ibadet evi" diyerek çevirmiş, gerçekten anlamadım?
aynen, kendi yedikleri naneyi (kabenin önünde eğilip kalkma) Allah'ın emri gibi göstermek için Kuran'da HİÇ BİR YERDE salat ile beraber anılmadığı halde -parantez içi çevirilir ile- VARMIŞ gibi gösteren çeviriler gibi...
selamlar abi..
lütfen kabe konusunda biraz daha derin düşün ve yıkmaktan korkma...
hasanoktem Yazdı:
Selam,
daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği gibi : kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da namazdır!...namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :
Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).
1. |
ve iz bevve'nâ |
: ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman |
2. |
li ibrâhîme |
: İbrâhîm'e |
3. |
mekâne el beyti |
: evin mekânı, Kâbe'nin yeri |
4. |
en lâ tuşrik |
: senin şirk koşmaman |
5. |
bî |
: bana |
6. |
şey'en |
: bir şey |
7. |
ve tahhir |
: ve temizle, temiz tut |
8. |
beytiye |
: benim evimi |
9. |
li et tâifîne |
: tavaf edenler için |
10. |
ve el kâimîne |
: ve kaim olanlar, ayakta duranlar |
11. |
ve er rukkai |
: ve rükû edenler |
12. |
es sucûdi |
: secde edenler |
Muhammed Esed |
: |
Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" |
selam |
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
Fers Uzman Uye
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sayın hasanoktem
namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır : Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" (M.Esed)
yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/...boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar isra/109. ve yahırrune lil ezkani/teslimiyetle/...boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar
yere kapanma eylemini ifade eden ayetlerde "harru" kendini göstermiş...secde boyun eğme/kabullu itaat/teslimiyet olarak kalmış... secde tanımı/kullanımında namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede...
sıralı olarak kaim olanlar, ruku edenler, secde edenlerden diye bahsedilmiş ve "bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :"şeklinde değerlendirilmiş...
üçlüden önceki "tavaf edenler/dolaşanlar" ifadesi evin etrafında atılan turlar mı yoksa namaz kılınacak mekana doğru yapılan yürüme hamlesi mi, dörtlü ifade tanımından ayrı tutulmasının sebebi nedir...
sizin sıralamaya göre, ayakta dikilirken yapılacaklar/okunacaklar, hemen sonrasında gelen rukunun secdenin hemen öncesindeki anlık bir eğilme olduğunun, bu anlık eğilmede neler okunacağının, hemen sonrasındaki secdede neler okunup nasıl bekleneceğinin tanımının olmamasını şu duruma benzetirsek cevabınız ne olur...
okulda öğrenim gören öğrenciye, bu direnç, bu diot, bu kondansatör denilip ellerine verildikten sonra radyoyu keşfetmesi beklenir, malzemeleride "radyoya kanıt" gösterirler... eline devre şeması verilmeyen yada öncesinde bunların birbirleriyle nasıl kombine edileceğine dair tek kelime bilgi sahibi edilmeyen öğrencilerden biri sırf kendi aklının nimetiyle çıkarda o malzemelerden telefon, televizyon, telsiz veya dimmer yaparsa itiraz gelir.. sonrasında kalk sen öğrenciye E ver dersten bırak...bu mu adalet, bumu eğitim...
.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın ma11.
İnsanı şaşırtıyorsunuz.Diyosunuz ki: ''(yeme-içme) niye mescidde yapılsın ki, ayetlerden bu çıkmaz ki. Burada mescidde yiyip içme mânâsı mı var?'' a) Prof.Dr. Süleyman Ateş: ''Ey adem oğulları, her mescid(e gidişiniz)de süs(lü güzel elbise)lerinizi alın, yiyin, için,........'' Tefsiri:31. ayette Yüce Allah, Adem oğullarına her ibadet yerinde ziynetlerini almalarını, yeyip içmelerini, fakat.........
b) Diyanet Vakfı 2011: ''Ey Adem oğulları, her secde edişinizde güzel elbiselerinizi giyin, yiyin, için...........''
c) Elmalılı Tefsiri:Prof.Dr.Çoğanlı-Prof.Dr.Orhan Okay. '' Ey Adem oğulları. Her mescid huzurunda* ziynetiniz (olan elbiseleriniz)i tutun ve yiyip için...........'' *gerek tavaf ve gerekse namaz halinde.
d) Siz kendiniz ma11:Üç sahife önce verdiğiniz tanımda ''mescid zaten sucud edilecek yer demektir''.diyosunuz. Yani dışı değil içi. Şu halde siz de ''namazda yemek, içmek de var'' diyorsunuz.Ama reddediyorsunuz.
Şu halde işinize gelmediği için atlıyorsunuz, aynı ''dikilmeyi,dik durmayı taraf olmayı'' 'ayağa kalkma' diye anlamak işinize geldiği gibi. Demek ki yemek içmek de var idi, ama unutturuldu.
Hadi diyelim ki bu mânâ çıkmaz. Bir meal vermişsiniz kanıt için, ''mescid yanında' ifadesiyle.Yani her gün 5 vakit sucut yeri olan her mescit yanında yemek verilmesi gerekli. Ama vermiyorsunuz, o halde namazlarınız sakat.
Ve ben ''tavafta ve namazda'' diyen ,Elmalılı'nın mealini veren o iki Prof.Dr.'un mealine inanıyorum.
Hürmetlerimle. Galip Yetkin.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayı Yetkin
'İnde zarftır. Hem mekana hem de zamana deleleti vardır. Sadece "yanında" anlamına kullanılmıyor. Bir kaç anlama daha geliyor. İnde-lmescid=fi-lmescid. Bu anlamda "onlarla Mescid'i Haram'da (inde) savaşmayın, onlar orada (fî hi) sizinle savaşıncaya kadar...". Bu Kuran cümlesini hatırlayalım. Tabi ki, Mescid-i Haram Mekke olmalı. Aksi durumda anlamsız kalır ifade. Hele sizlerin Mescid-i Haram'a yüklediğiniz mana ondan çok çok uzak. Son derece zorlama bir mana, indî görüş, masnedi yok.
"İndellâH", çoğu meal sahibi "Allah katından" diye çevirmiş, halbuki orada "sahibiyet" anlamınadır. "Allah'tan" diye çevirmek daha doğru olur.
....
"Hacc ziyareti gibi umre ziyareti de vardır ve bu ziyaret ömür boyu yaşanacak bu hayatı her şeyi ile öğrenebilmek için bu hayatın yaşandığı 'mescid el haram'da yani Mekke'de ..." Galip Yetkin
Öyleyse özür. Geçmiş yazılarından başka türlü hatırlıyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|