Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bu yazının bana değilde bir başkasına aid olduğunu ispatlamazsan tekrar ediyorum müfterisin...)
ispatlamanı bekliyorum senden...
(kırmızıya boyadığın yazının tek bir yazanı var, hasan öktem...)
selam hasanoktem
"semi'na ve eta'na " mutiliğim kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin sana şerikyapmadan... veçhimin....
"ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli" aynen böyle dedim ve bunlar/yukarıda yazdıklarım bana göre süsleme için, sözü ilginç kılmak için ordan burdan derleme alıntılardır, "yok ben türettim/ilk kez ben kullandım, bana hastır" diyorsan diyecek sözüm yok, ispata gerek yok, müfterisin/karalamacısın şusun/busun polemiklerine girmem...eyvallah derim saygı duyarım, kusura bakma hocam derim özrümü dilerim...
yorumlarımı galiba bilerek yanlış anlamada/saptırmada/eksik algılamada/çevirmede/değiştirmede/farklı göstermede ısrarlısınız...
"Harru" veya " ğarru " diyelim, bu bağlamda anlamı yüksekten aşağıya inmek...inen şey...anlamındadır. yani " namaz " anlamında değildir.. .
neden herşeyi birbirine karıştırıp içinden çıkılmaz bir hale getiriyorsun sayın Fers...
yukarıda o kadar da söyledim halbuki...
" Ğarru " veya senin ifadenle içinde " Harru geçen " o ayetlerin içerisinde namaz olmadığını söyledim...neden hâlâ o ayetleri ve " ğarru " yu bize dayatıyorsun, anlıyamıyorum seni...orda namaz yooook..namaz dediğimiz kıyam-rüku ve sücud'un bedensel ritüel yani beden dili anlamında ( namaz) olarak geçen ayetleri yukarıda bilmem kaçıncı kezdir veriyorum. aklımda kaldılar tekrar etmekten dolayı...tekrar vereyim içinde namaz geçen ayetleri...diğer ayetlri bize içlerinde namaz var diye getirme artık...böyle mealler, yani salat= namaz şeklinde mealler apan varsa ve çoksada onlar bizi ilgilendirmeeez...bilmiyorum anlatabildim mi. içerisinde namaz geçen ayetleri aklımda kaldığı gibi tekrar takrar vereyim : 17/78-79 ; 4/101-103 ; 22/26 ; Hud114 ; 2/3 ; maide6
hem "Harru " dediğin " ğarru " ile ilgili ne demek olduğu, yani anlamı ile alakalı bir şey daha söyleyeyim :
bir teneke kutu al, su sızdırmayan olsun...içerisine su dök ve havaya kaldır. sonrada içi su dolu olan bu teneke kutunun altına çok ince bir çiviyi çak...su sızmaya ve aşağıya doğru inmeye başlayacaktır..yere dökülecek ve yerlerde gezecektir...doğru mu...işte buna Arapçada " ğarru " denir..." ğarrul may " su sızdı, aşağıya döküldü demektir. bunu bu kelimeyi daha iyi tanıman için söyledim.sık sık bu kelimeyi gereksiz ve icapsız bir şekilde karşımıza getiriyorsun çünkü...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
hocam inatla, bilerek, mahsus mu yapıyorsunuz anlamadım, nedir bu alıntılarımı yanlış/alakasız/saptırarak algılamalar, aktarmalar..
secde tanımı/kullanımında, namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede,m.esed neden yere kapanma diye meallendirmiş... bu, eğip bükme/belli bir şekle sokma değil mi...
sayın hasanoktem,
anlamadığınız/dikkatli okumadığınız/ya da anlamak istemediğiniz/kalıpların etkisinden kurtulamadığınız yorumlarınızda kendini gösteriyor...bu örneklerinamaza delil olarak sunduğunuz için değil, ritüele delil olarak sunduğunuz(M.Esed) "secde" nin yere kapanma anlamına gelmediğini, o anlamında algılanması istenen ayetlerin "harru" ile beraber kullanıldığını anlatabilmek için yazdım, ama siz illaki başka türlü anladınız/anlamak istediniz/anlatmak istediniz/değiştirdiniz...yorumumun yanlış olduğunu Kur'an dan ispatlamanız yeterliydi...
bırak şu "harru", ğarru" yu sözlükten araştırma muhabbetini koyu işaretlenmiş yerleri yeniden oku, ayet örneklerini ve cümle içinde neden kullanıldığına odaklan, sana bunları namaza delil diye sundun diyen mi oldu, bunu anlatabilmek için on defa bana aynı şeyleri yazdırdın şimdide neden yazıyorsun diyorsun, pes vallahi pes...
bu yazının bana değilde bir başkasına aid olduğunu ispatlamazsan tekrar ediyorum müfterisin...)
ispatlamanı bekliyorum senden...
(kırmızıya boyadığın yazının tek bir yazanı var, hasan öktem...)
selam hasanoktem
"semi'na ve eta'na " mutiliğim kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin sana şerikyapmadan... veçhimin....
"ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli" aynen böyle dedim ve bunlar/yukarıda yazdıklarım bana göre süsleme için, sözü ilginç kılmak için ordan burdan derleme alıntılardır, "yok ben türettim/ilk kez ben kullandım, bana hastır" diyorsan diyecek sözüm yok, ispata gerek yok, müfterisin/karalamacısın şusun/busun polemiklerine girmem...eyvallah derim saygı duyarım, kusura bakma hocam derim özrümü dilerim...
yorumlarımı galiba bilerek yanlış anlamada/saptırmada/eksik algılamada/çevirmede/değiştirmede/farklı göstermede ısrarlısınız...
.
Sayın Fers,
MAVİ yazılar sizin...
yazımı kırmızıya boyayıp, altınada : ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli...
diye yazıyorsunuz, sonrada ben size bu yazının bana aid olmadığını ispatlamazsanız müfterisiniz diyorum...bu seferde dönüp bana şöyle diyebiliyorsunuz :
"semi'na ve eta'na " mutiliğim kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin sana şerikyapmadan... veçhimin....
"ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli" aynen böyle dedim ve bunlar/yukarıda yazdıklarım bana göre süsleme için, sözü ilginç kılmak için ordan burdan derleme alıntılardır, "yok ben türettim/ilk kez ben kullandım, bana hastır" diyorsan diyecek sözüm yok, ispata gerek yok, müfterisin/karalamacısın şusun/busun polemiklerine girmem...eyvallah derim saygı duyarım, kusura bakma hocam derim özrümü dilerim...
tamam, estağfirullah fakat, hemen arkasından bu sefer de DİYORSUN Kİ :
yorumlarımı galiba bilerek yanlış anlamada/saptırmada/eksik algılamada/çevirmede/değiştirmede/farklı göstermede ısrarlısınız...
.e yani pes ! doğrusu...PES ! diyorum da başka bir şey demiyorum artık...ilk başta tüm yazımı kırmızıya boyayıp bir yerden alıntıladığımı İDDİA edip çamur atacaksın, sonra da tutmayınca bu seferde o yazımın içerisinden birkaç kelimeyi buraya asıp, ben bu kelimeleri kastetmiştim, süslemeyi kastetmiştim diyeceksin...yahu süsleme var ise, o da bana aid...yazı bana aid yani, başkasına aid değil, iddia ettiğin gibi...sonrada bana saptırdığımı İDDİA edeceksin...gerçekten PES doğrusu..
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 20 agustos 2011 Yer: ABD Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam arkadaşlar,
Bu siteye yeni üye oldum, ve siz nerelerden
ve ne tartışmalardan geçip bu noktalara geldiniz
bilmiyorum. Fakat bu tartışmayı takip ederken
anlayamadığım nokta bu:
Salat kelimesinin ana manası (günlük arapça
dilinde ve sözlüklerde) övme, yüceltme gibisinden
bir manaya geliyor. Bu böyleyken sizin
"salatın tek manası budur" deyip alakasız manalar
sunmanızı ve bu manalara bağlı iddialarınızı
neye dayandırdığınızı merak ettim? Arapça dilbilim
uzmanları mısınız yoksa? Araplar ve sözlük yazanlar
yanlış mı yapıyor? Kelime zamanla değişmiş mi?
Veyahut da meal yapan kişi veya kişilerle mi
sınırladınız yorumlarınızı?
Ben de salat üzerine bir yorum yapmıştım bir kaç
sayfa önce, buna hiç kimse bir cevap yazmadı. Eğer
salat kelimesinin övme-yüceltme manasını alırsak
bu ibadetin ne kadar basit olduğu anlaşılır. İngilizce
de benzer bir ifade var - salute.
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam hasanoktem
hocam bizim frekanslar tutmuyor besbelli/anlaşamıyoruz, hakkınıza girmek istemem...pes pes diyerek sürer gider bu, en iyisi biz fikir alışverişini bırakalım, varsın fikirlerim/yorumlarım bana kalsın kalp kırmaktan iyidir..
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam sayın ibrahimim
ifadelerimde direk sizi hedef almadım, sizinde içerisinden nasipleneceğiniz kardeşane öğütlerdir. Namaz yoktur şeklinde ısrarla hücum etmiyorsanız, ibadetten alı koymuyorsanız bu sözler size değil, sözüm ortaya muhatapları kendini bilir. İstemeyerek sizi kırdımsa özür dilerim.
est. öyle diyorsanız eyvallah, yanlış anlaşmalar olabiliyor sizde kusura bakmayın...
daha öncede dediğim gibi kim nasıl/ne isterse o şekilde ibadet eder/rabbine yakınlaşır/bağlantı kurar/yakarır/yalvarır/istekte bulunur/namaz kılar beni ilgilendirmez, işin beni ilgilendiren kısmı algılanan şeylerin vahyin emri olarak gösterilmesi/vahyin olduğu dışında yorumlanması...benim Doğrucu Davud olma iddiam yok, fikirlerim/yorumlarım/algılamam beni bağlar..ben Kur'an ı kaynak alırım o nu kendi içinde çözümlemeye gayret ederim, gelenekçi/ateist/deist/agnostik/panteist veya herneyse, neye inanıp kendini öyle sunuyorsa kim olursa olsun herkesin fikrini incelerim, dikkate alırım, işime yaradığını düşündüğüm kısımlarından faydalanırım bununla beraber bunlardan hiçbirine uymam kendime rehber edinmem...
hocam bizim frekanslar tutmuyor besbelli/anlaşamıyoruz, hakkınıza girmek istemem...pes pes diyerek sürer gider bu, en iyisi biz fikir alışverişini bırakalım, varsın fikirlerim/yorumlarım bana kalsın kalp kırmaktan iyidir..
helal olsun...siz de helal ediniz... kalp kırmaktan iyidir şüphesiz...galiba beyhude bir çabaydı bizimkisi İbrahimim kardeşin deyip de uyardığı gibi...sadece bu forumda 400 sayfada bile anlaşma sağlanamamış iken...farkında olmadan şayet kalbinizi kırdıysam siz de kusuruma bakmayınız...
Yüce Allah yar ve yardımcımız olsun...sırat-ı müstakim üzerinde, murad ettiği istikamette sürekli kılsın, dâim etsin...bizi buna layık etsin...layık olacağımız ameller işlettirsin...
muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Bu siteye yeni üye oldum, ve siz nerelerden ve ne tartışmalardan geçip bu noktalara geldiniz bilmiyorum. Fakat bu tartışmayı takip ederken anlayamadığım nokta bu:
Salat kelimesinin ana manası (günlük arapça dilinde ve sözlüklerde) övme, yüceltme gibisinden bir manaya geliyor. Bu böyleyken sizin "salatın tek manası budur" deyip alakasız manalar sunmanızı ve bu manalara bağlı iddialarınızı neye dayandırdığınızı merak ettim? Arapça dilbilim uzmanları mısınız yoksa? Araplar ve sözlük yazanlar yanlış mı yapıyor? Kelime zamanla değişmiş mi? Veyahut da meal yapan kişi veya kişilerle mi sınırladınız yorumlarınızı?
Ben de salat üzerine bir yorum yapmıştım bir kaç sayfa önce, buna hiç kimse bir cevap yazmadı. Eğer salat kelimesinin övme-yüceltme manasını alırsak bu ibadetin ne kadar basit olduğu anlaşılır. İngilizce de benzer bir ifade var - salute.
Selametle
Selam ma11,
MAVİ yazı sizin.
Ben de salat üzerine bir yorum yapmıştım bir kaç sayfa önce, buna hiç kimse bir cevap yazmadı .
haklısınız... kusura bakmayınız. size ben bir cevap yazacaktım aslında, ancak yetişemedim gerçekten...
bir önceki iletimden sonra bir ilave daha da yapmak da istemiyorum. benim ve diğer kardeşlerimizin evvelki iletilerine bir bakabilir misiniz, lütfen.
muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Namazlarını ve/veya ibadetlerini yerine getirmek ne gibi bir vebal yüklüyor ki siz bu kadar ısrarla hücum ediyorsunuz…
Siz inandığınız gibi bizde inandığımız gibi yaşayalım olmaz mı?
Biz sizi (salatı ikame namazdır konusunda)ikna etmek zorunda değiliz…
Sizde bizi (namaz yoktur kılmayın boşuna konusunda) iknaya çalışmayın, başak konular konuşalım olmaz mı?
Bu sitede bu konulardan daha fazla tartışılan bir konu yok, neredeyse her şey konuşuldu tartışıldı. Dönün bakın okuyun ikna olursanız olun olmazsanız yolunuza devam edin.
İbadetlerin şekli çok önemli değildir önemli olan halis bir niyettir, insanları Allah’a secde etmekten, Allah’ı anmaktan ve Allah’a yalvara yakara dua etmekten alı koymak size ne kazandıracak.
Sizin dininiz size benim dinim bana.
Selametle.
QUOTE=ibrahimim]
yerine getirmek ne gibi bir vebal yüklüyor ki siz bu kadar ısrarla hücum ediyorsunuz… İbadetlerin şekli çok önemli değildir önemli olan halis bir niyettir, insanları Allah’a secde etmekten, Allah’ı anmaktan ve Allah’a yalvara yakara dua etmekten alı koymak size ne kazandıracak…” ifadelerimde direk sizi hedef almadım, sizinde içerisinden nasipleneceğiniz kardeşane öğütlerdir. Namaz yoktur şeklinde ısrarla hücum etmiyorsanız, ibadetten alı koymuyorsanız bu sözler size değil, sözüm ortaya muhatapları kendini bilir. İstemeyerek sizi kırdımsa özür dilerim.
Kâfirun suresinde ki muhataplar elbette ki kâfirlerdir, fakat surede geçen şeyler onları kafir yapmıyor onlar zaten kafir, sadece onların iddialarına cevap veriyor. Benim söylediğimle sizin anladığınız aynı şey değil. Allah’a sığınırım hidayet-delalet konularına karar vermekten.
Bir kardeşiniz olarak size ve tartışmayı devam eden kardeşlerime tavsiyem, sonuca ulaşamayacağınız bu tartışmayı (daha önceki tartışmalarda da bir rahmet çıkmadı, beyhude) sürdürmemeniz yönündedir.
Selametle.
selam
Namazlarını ve/veya ibadetlerini yerine getirmek ne gibi bir vebal yüklüyor ki siz bu kadar ısrarla hücum ediyorsunuz… İbadetlerin şekli çok önemli değildir önemli olan halis bir niyettir, insanları Allah’a secde etmekten, Allah’ı anmaktan ve Allah’a yalvara yakara dua etmekten alı koymak size ne kazandıracak.
bunlar iyi niyet içermeyen, laf olsun diye söylenmiş, yersiz/anlamsız/yanlış ithamlar...
Siz inandığınız gibi bizde inandığımız gibi yaşayalım olmaz mı? Biz sizi (salatı ikame namazdır konusunda)ikna etmek zorunda değiliz… Sizde bizi (namaz yoktur kılmayın boşuna konusunda) iknaya çalışmayın, başak konular konuşalım olmaz mı?
fers yazdı
sayın ibrahimim
fırsat buldukça...kavramların TANInması gayretini müteakip -onunla birlikte de-tek tek Ayetlerdeki bağlamına oturtturulmasına çaba gösterelim inş. sözkonusu ayetleri tek tek ele alalım... samimi ve yürekten, ihlasane bir çalışma olsun, yanlış yaptığımız, hatalı düşündüğümüz bir nokta olursa veya eksik bıraktığımızı anlarsak, öte aleme bırakmayıp, insanların sapmasına vesile olmayıp, hemen düzeltelim inş. başta kendim, sonrada hepimiz için söylüyorum bunları...serbest bir şekilde çalışalım...yeni gördüğümüz bir şeyi hemen ilave edelim ( sonra yeniden düzenleyip, yazdıklarımızı toparlama imkanımız var, nasıl olsa...) herkesin, tüm forumdaşlarımızın katkı vermesini bekliyorum...(hasanoktem)
sayın hasanoktem in kendi isteğidir...
isteyen namazını kılsın, isteyen öyle zikrettiğini düşünerek/Allah a yakın olduğunu/ibadet ettiğini düşünsün ve uygulasın, beni ilgilendirmez...benim bu ayetlerden anladığım/yorumum/fikrim budur, aksi kesinlikle yanlıştır demem, kesin ifadeler alemlerin Rabbinindir/sadece o na özgüdür... yorumlarım/anlayış kapasitem beni bağlar...
bu cümle de bana aittir...
Bu sitede bu konulardan daha fazla tartışılan bir konu yok, neredeyse her şey konuşuldu tartışıldı. Dönün bakın okuyun ikna olursanız olun olmazsanız yolunuza devam edin.
gereksiz yorum, gereksiz tavsiye....istemeyen konu başlığına tıklamaz, yoluna nasıl devam edeceğine kişiler kendisi karar verir.....
kafirun suresini yeniden gözden geçirin..oradaki muhatabların kim olduğuna dikkat edin, olmadık yerde bilip bilmeden, tanımadığınız kişiler için, yanlış meallemeyle/anlamadan örneklemeyin...
anlaşılan o ki, önyargılardan, inatla yanlış algılama/yorumları çarpıtma/kendinden anlam yüklemelerden kaçış yok..bu durumda fikir paylaşmanın anlamıda yok/nafile...
selametle
Selamlar ibrahimim ve fers kardeşler
öncelikle ibrahimim sen, başkasından nasiplenmeyi bileceksin ki başkasının da senden nasiplenmesini bekleyesin, namaz kılanlara kim ne yapmış ki sen bu kadar suçlayıcı bir uslüple avukatlığa suyunuyosun abdurrahman bey ile hasanoktem bey arasında fikri bir munazara var dı kimse kimse nin onuruna şerefine hakaret etmedi ondan sonra ben ve fers konuya bir şekilde müdahil olup fikrimizi beyan da bulunduk her kesin fikrine saygıda da kusur etmeden. ayrıca sen onlar kendini biliyor dediğin kim onları söyle bizde bilelim buş ve gereksiz konuşmanın lüzümü yok başkasına tahammül etmeyene hiç tahammül edilmez/edilemez, kimsenin kimse ye hücum ettiği de yok ben hasanoktem bey'e bir kaç soru sordum cevap bile vermedi ne dedim kendilerine saygı duyarım
sen kendini nerde görüyosun ki başkasını nerde görmeye başladın. abdurrahman hoca, fers kardeş yada ben veya salat'ın sizin anladığınızdan farklı olduğunu savunanlar başka bir Allah'a mı veya kitabamı çağırdı da din taksimi yapıyosun kardeş yazdıklarını önce bi oku sonra yayınla bu da vebaldir bilene..!
fers kardeş sana gelince, sen senin gibi düşünen insanlara yapılan sırf düşündüğünden dolayı haksız saldırılara, sana yapılmadı diye duyarsız kalmamalıydın,sana değil denince söylediklerinden vazgeçmen olmadı, ha sana ha da bir başkasına haksızlık aynıdır bu yakışmadı bana göre
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma