HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ne olacak gözden geçirince..? tüm islam mensupları ortak bir noktada buluşmuşlarda gizli ajanlarmı fitne sokuyor aralarına? orucu,namazı,haccı sizin anladığınız gibi anlamayan bir sürü koyu kuran savunucusu var!..nereye koyacaksınız bunları? daha ne bileyim sizin şirk saydığınız bir sürü inanç sahibi var...kim belirleyecek hangi inanç sahibinin "samimiyet"inin hak ya da batıl olduğunu??

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
imsakdemir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 mart 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 133
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı imsakdemir

ALLAH

__________________
Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
Yukarı dön Göster imsakdemir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: imsakdemir Ziyaret imsakdemir's Ana Sayfa
 
okumak
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 17 eylul 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okumak

rabbimiz kendısını 24 saat boyunca hangi zaman ve şart olursa olsun anmamızı istiyo bizden. ister şekıllı isterse şekilsiz, rabbime fark etmez çünkü buna iht,yacı yok. tek istedigi rabbi anmak unutmamak,hatırlamak. ister yan yatmışken ister yolda gerekse oturuken gereksede ayakta

Ve yeryüzünde sefere çıktığınız zaman, kâfirlerin sizi fitnelendirmesinden [size bir kötülük yapacağından] korkarsanız salâttan kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şüphesiz kâfirler sizin için apaçık düşmandırlar. Ve sen onların içinde bulunup da onlar için salât ikâme ettiğin zaman [eğitim, öğretim verdiğin zaman] içlerinden bir kısmı seninle beraber dikilsinler [eğitime katılsınlar]. Silâhlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar boyun eğdiklerinde [ikna olduklarında] arka tarafınıza geçsinler. Sonra salâta katılmamış [eğitim-öğretim almamış] diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o salât ikâme etmemiş olan diğer kısım gelsin seninle beraber salât etsinler [eğitim-öğretim yapsınlar] ve tedbirlerini ve silâhlarını alsınlar. Kâfirler, silâhlarınızdan ve eşyanızdan gâfil olsanız da size ani bir baskın yapsınlar isterler. Eğer size yağmurdan bir eziyet erişir veya hasta olursanız silâhlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Tedbirinizi de alın. Şüphesiz Allah, kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. Sonra (korku halindeki) salâtı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda/güvene erdiğinizde, salâtı ikâme edin. Hiç şüphesiz ki salât, mü’minler üzerine vakti belirlenmiş bir yazgıdır. (Nisâ/101-103)



__________________
kusursuzluk allah'ındır
Yukarı dön Göster okumak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okumak
 
doğanay
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 12 ekim 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı doğanay

 

Selam,

KURAN'DA NAMAZ VAR MIDIR, peygamber namaz kılmış mıdır, müslümanlar peygamber zamanında namaz kılıyor muydu?

Namazın olduğuna ilişkin kuran'dan çıkarsamalar ikna edici olmadığı gibi hadislere dayandırlarak yapılmak istenen kanıtlama da çok basit ve dayanaksız gözüküyor.

kuran'da namaz olduğunu söyleyen ve bunu da hadislerle destekleyenlere çok basit bir soru soracağım...

Bir insanın namaz öğrenmesi için ne kadar zamana gereksinimi vardır?

Bir saat...

Bir gün....

Bir ay...

Yoksa bir sene...

Yetmez diyen olur mu?

Ya da herkes kendisi açısından bakarak söylesin, kaç saat veya günde namaz kılmayı öğrendiniz?

Birkaç günü geçti diyen kaç kişi çıkar?

Bugünün insanı namazı birkaç saatte veya günde öğreniyor, yıllar içinde o kadar da zorlaştırlmış olmasına karşın, uyguluyor... Çok zor ve olanaksız değil yani.

Şimdi soralım:bu nasıl namaz ki yirmiüç yıl insanlar arasında peygamberlik yapan peygamber kimseye doğru, tam, kusursuz bir namazı öğretememiş, nasıl olmuş?

Bugün namaz konusunda tam olarak birbiriyle anlaşan iki müslüman bulabilir misiniz?

Birbiriyle tam olarak uygunluk içinde olan iki mezhep bulabilir misiniz?

Hepimiz de biliyoruz ki namaz konusunda tarihten bu yana kimse mutabık kalmamış, bu durum neden böyle?

Yani senin birkaç saatte veya günde öğrendiğini nasıl oluyor da ne peygamber zamanında yaşayanlar ne de ondan sora gelenler tam olarak öğrenememiş?

Böyle bir durum akla ziyan değil mi?

Hangi akıl sahibi bunu kabul edebillir?

Dinin peygamberi yirmiüç yılda kimseye tam bir namazı öğretemeyecek ama sen birkaç saate öğreneceksin? Mantığın alıyor mu?

kuran ayetlerinin sıkca vurgulayarak düşünün öğütünü yineleyip duruyorsunuz ama iş kendinizi eleştirmeye gelince düşünmeyi unutuyorsunuz?

Eğer kuran'da namaz varsa ve peygamber de namz kılıyorduysa onu kabul eden müslüman halkın da namaz kılması gerekir. Basit bir çıkarsama değil mi?

Peki madem öyle neden hadislerle kanıtlamaya çalışıyorsunuz ki peygamber namaz kılmıştır? eğer peygamber namaz kılmışsa bütün halk buna tanık olmaz mı?Olur.Bütün halk buna tanık oldu ise hadis geçersiz olur. Hadis bütün halkın gördüğü ve bildiği bir konuda sözkonusu olmaz. Uhud savaşı oldu mu? Bunda kimsenin kuşkusu var mı? Bunun için hadis arar mısın? Eğer hadis ararsan bu olayın genel bir olay olduğunu ve çok  insanın bu savaşa katılmadığını göstermiş olursun, inanmıyorsundur. Müslümanlar o zaman mamaz kılıyorduysa buna herkes tanık olmuştur demk ki... Herkesin tanık olduğu bir olayda hadis aramanın anlamı ne? Birileri ben gördüm ki peygamber şu saatte, şurada namaz kıldı, demesi ne anlama gelir? Yalançılık anlamına gelir.

Demek hakkımız değil mi, binlerce müslüman içinde senden başka kimse görmedi mi? peygamber namazı gizli saklı mı yapıyordu? Peygamber namazı özel kişilerle mi kılıyordu ki, kalkıp, işte ben şu ve bu bir gün falan yerde şöyle bir namaz kıldık, bu ikindi namazydı diyebiliyorsun?

Sorarım namazla ilgili kaç hadis var? Diyelim ki yüz.. çok mu..

Namazla ilgili hadislerin ilk ileteni kaç kişi?Diyelim ki yüz..

O dönemde ne kadar müslüman ve aynı zamanda müslüman olmayıp da onlar içinde birlikte yaşayan kaç kişi vardı? Yüzbinlerce..

Peki soralım:yüzbinlerce insan kendi ailelerine, yani sonraki kuşaklara hiçbir şey aktarmadı da sadece bu yüz kişi mi tanık olarak aktardı?

Yüzbinlerce insan sonraki kuşak içinde hiç namaz kılmadı mı ?Onlar kendilerinden sonraya hiçbir şey bırakmadı, öğretmedim mi? Yüzbinler yeni yetişen nesil içinde hiç namaz kılmadı mı, onlara bir şey aktarmadı mı?Yüzbinleri bir kenara atıyorsunuz, birkaç kişinin bilmem kaç nesil sonraya aktararak getirilen sözlerini dayanak alıyorsunuz?

Bu peygambere ve onun toplumuna hakaret değil mi?Yüzbinlerce insanın hergün beş vakit yaptığı fiili sadece birkaç kişinin ikiyüz yıl sonra duydum dediği sözlerle mi kanıtlamaya çalışıyorsunuz?

Hani müslümanlık bilime ve akla dayanıyordu? Hani kuran düşünmez misiniz diyordu?

Siz insanı ahmak mı sanıyorsunuz? Kim olduğu bilinmeyen , öyle kişilerin gerçek yaşamda varolup olmadığı hiçbir şekilde kanıtlanamayacak olan kişilerin ikiyüz sene sonra ben duydum dediği sözleri senet sayacaksın?

Bunları insanlara gerçek diye yutturmaya çalışanlara soruyorum, eğer sizin bir tarlanız olsa ve biri çıkıp bu tarlanın kendi dedesinin dedesinin kendisine mirası olduğunu söylese, ben dedemden o da bilmem kaç kuşak öte dedesinden işitti dese bu tarlAYI ONA VERİR MİSİN? Zırnık bile vermezsin. Mal olunca , bırak adama tarlayı vermeyi adama yapmayacağın hakaret bile kalmaz, defedersin. Mal mülk olunca hadis vız gelir tırıs gider ama dini konulara gelince hiç öyle davranmazsın, düşünmezsin, çünkü orada elinden mal gitmiyor tersine sütatikoyu sürdürüyorsun çok şükür..

madem ki beş vakit namaz vardı ve peygamber ve müslümanlar bunu yerine getiriyorduysa burada hadise gerek kalmaz, bu kendiliğinden tarihsel bir gerçeklik olarak aktarılır. hergün beş vakit yapılan bir fiil nasıl olur da gizli saklı yapılan bir iş haline dönüşür ve sadece birileri ikiyüz yıl sonra çıkıp der ki ben falancadan o da falancadan o da falancadan duymuş ki peygamber ikindi namazını üç kişi beş kişiyle bir yerde kılmış. Pes.. Nere gitti peygaberin diğer topluluğu? Onlar kimseye bir şey aktarmadı mı, göstermedi mi, anlatmadı mı? Hadisçilere göre yapmamış, yani peygamber peygamberliğini doğru dürüst yapmamış, sadece gizli saklı özel kişilerle yapmış...gel de inan..

Günde beş vakit yıllarca binlerce insanın kıldığı namaz nasıl olur da peygamberden hemen sonra tartışma konusu olur? peygamber hangi namazı nasıl kıldı? Gördünüz mü görmediniz mi? he, görmedik bizden saklı yapıyordu, çok özel kişiler ancak onunla kılıyordu o yüzden kimse bilmiyor sadece biz biliyoruz işte hadis olarak bildiriyoruz... Vay be...

Eğer peygamber namaz kılmış olsaydı ve bunu da günde beş vakit yapıyor olsaydı bunun bugün tartışma konusu olması ne tarihsel bir olgu olarak ne de mantık olarak sözkonusu olması olanaksız olurdu. hergün beş vakit binlerce müslüman tarafından yerine getirilen bir fiil birkaç kişinin tanıklığına gerek kalmaksızın anlaşılır ve süregelirdi. Tarih bize böyle bir olayı, olguyu birkaç kişinin insafına mı bıraktı?

Bir olayın veya olgunun doğruluğu neyle test edilir? Birkaç kişinin lafıyla mı? Bağımsız kaynaklara dayandırılır herşeyden önce. Yani o dönemde başka toplumların, bilim insanlarının veya tarihçilerin, ticaret gruplarının belgelerine bakılır. O dönemde müslüman olmayan başka toplumların tanıklığı ve belgeleri aranır. Gösterebiliyor musunuz? Diyebiliyor musunuz peygamber zamanında müslümanların beş vakit namaz kıldığını gösteren başka toplumların tanıklığı veya belgeleri var? Bizantan, irandan bir belge, tanıklık var mı? Bellemişsiniz hadis diye uyduruk lafları dayatmayı. Bununla aklı ve bilimi kahretmeye  çalışıyorsunuz ama akıl ve bilim ona düşman olanı kahreder.

Hadislerle namazın olduğunu ve peygamberin namaz kıldığını kanıtlamaya çalışmak bilimdışı, akıl dışı, din dışı bir çabadır, boştur, yalandır...

esen kalın

Yukarı dön Göster doğanay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: doğanay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Hadis denen söylentilere ya da başka uydurmalara mecbur değiliz. Eğer anlamaya razı isek namazı Kuran'da Allah açıklıyor. Ayrıntılı* bir şekilde. Bir günde kaç namaz, günün hangi vakitlerinde, bir kerede kaç rekat…

 

Örneğin günün hangi vakitlerinde:


17:78'de "Namazı güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar kıl!" deniyor. Bakın bu, dört dörtlük bir vakit tanımıdır. Çünkü başlangıcı bellidir (güneşin sarkması) ve sonu bellidir (gecenin kararması).

Deleke: sürtünmek, örneğin güneşin ufka sürtünerek geceye sarkması

Dulûkuş şems: güneşin sarkması

Günbatımında güneş ufka DELEKE ediyor yani ufuk çizgisine sürtünerek geceye sarkıyor. O andaki görüntü bu.

 

Günbatımı = gurûb = güneşin sarkması. Bu üç ifade eş anlamlıdır. Yani günbatımı, gurûb ve güneşin sarkması aynı an. 

 

Gece karanlığının sabaha izdüşümü ise "günün ağarması"dır, ak ipin kara ipten seçildiği an (2:187).

 

Açık ve net.
Akşam namazının vakti güneşin sarkması ile gecenin kararması arasındaki süredir.
Sabah namazının vakti günün ağarması ile gündoğumu arasındaki süre.

 

Bu kadar açık ve net bir şekilde var olan bir şeyi yok saymak için kendinizi zorlamayın.

Sevgi ile,
Hasan Akçay

 

______________________________

 

*11:114'te "Ve akımis salâte tarafeyin nehar - Namazı gündüzün iki ucunda kıl!" buyuran Allah şu gerçeği dile getiriliyor:

 

Bir günde kılınması farz olan namazların sayısı "iki"dir çünkü gündüzün yalnızca iki ucu var.

Dünyamız kendi ekseni etrafında dönerken onun üzerindeki her nokta, örneğin İstanbul, güneşin önünden geçiyor ve güneş ışınlarına gün doğumunda kavuşup gün batımında veda ediyor.

Gündüzün iki ucu işte bu: gün doğumu ve gün batımı. Ve bu, hadislerin değil Allah'ın yasasıdır, sünnetullahtır. İstanbul’da güneş bir günde yalnız bir kere doğar bir kere batar; iki ya da üç kere değil.
    

Allah'ın bu hükmü gözardı edilerek "Allah 20:130’da ETRÂF diyor; Arapçada ETRÂF "en az üç"tür; o halde bir günde en az üç vakit namaz kılınacak!" denemez. Anılan ayetteki ETRÂF yerküreye ait en az iki noktada gündüzün ikişer ucunun toplamıdır yani DÖRT, beş altı… milyar UÇ.

Ama yeryüzünün belli bir noktasında gündüzün yalnızca iki ucu var ve gecenin yalnızca iki zülfü var.

Sonuç olarak farz namazları

Allah

"Gündüzün iki ucunda namaz kıl!" dediği için sayı olarak bellidir (11:114, 17:78);
"Gecenin zülüflerinde (11:114), örneğin güneşin sarkmasıyla gecenin kararması arasında kıl (17:78)!" dediği için vakit olarak bellidir.

 

Ayrıca bunlar Kuran’da

salâti'l fecr ve salâti'l işâ olarak anıldıkları için isim olarak bellidir (25:58). 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

    Efrayim,
    Sevgili hasakcay,
    
    Sizin anlattığınız iki vakit namaz haricinde,Öğle
namazını,cuma namazını ve orta namaz'ı nereye
koyacağız.Bildiğiniz gibi,cuma ve orta namaz, ayetle
sabittir,ama yorumlar muhteliftir.Sizin yorumunuz nedir?
    Sevgi ile,
Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

efrayim58 Yazdı:
    Efrayim,
    Sevgili hasakcay,
    
    Sizin anlattığınız iki vakit namaz haricinde,Öğle
namazını,cuma namazını ve orta namaz'ı nereye
koyacağız.Bildiğiniz gibi,cuma ve orta namaz, ayetle
sabittir,ama yorumlar muhteliftir.Sizin yorumunuz nedir?
    Sevgi ile,

Kuran'da öğle namazı diye bir ifade yok.

 

Cuma namazı ise Allah'ın yalnızca toplanma günü (yevmil cumua)  mesai saatlerinin içinde kılınmasını istediği namazdır. Yani her halde haftalık. Oysa biz günlük salâtlardan söz ediyoruz.

 

Bakara 238'de salâtil vusta diye geçen ifadeye gelince bu, BİLİNÇLE KILINAN salât demek. VST kökünden bir sıfat-fiil olan "vusta"nın bir anlamı da bu:

 

Ve kezalike cealnakum ummeten vasatan - Böylece sizi erdemli bir ümmet yaptık (2:143).  

 

Kâle evsatuhum e lem ekul lekum lev la tusebbihûn - Onların en sağduyulu olanı "Ben size 'Rabbinizi yüceleseydiniz!' demedim mi?" (68:28).

 

Görüldüğü gibi VUSTA erdemli demek. Bilinçli, aşırıdan uzak, dengeli, sağduyulu... SALÂTİL VUSTA: bilinçle eda edilen salât. Buna göre Bakara 238 ve 239'un çevirisi şöyle olabilir:

  

Salâtları ve Allah'a boyun eğerek bilinçle salât etmeyi sürdürün. Ama güvende değilseniz ayakta ya da binek üzerinde de salât edebilirsiniz. Güvene kavuştuğunuzda Allah'ı O'nun size bilmediklerinizi öğrettiği gibi anarsınız.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay       



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

selam

Kur'an/okuma/cem(toplanma)/hitab(topluluğa veya birisine karşı konuşma, nutuk)/kitab vs...

isra/46
ve iza zekerte rabbeke fil kur’ani vahdehu.../ve sen kur’an da/toplanma da/söylev de/konuşma da/hitab da/tebliğ de Rabbini tek olarak andığın zaman
vellev ala edbarihim nufuren.../nefretle arkalarına döndüler...

fussilet/26
ve kalellezine keferu la tesmeu li hazel kur’ani velgav fihi leallekum taglibune.../
inkarcılar dediler "bu Kur'an/hitabı/söylevi/tebliğ konuşmasını dinlemeyin, o sırada tantana/gürültü yapın, umulurki galip gelirsiniz/anlaşılmasına engel olursunuz"...

ahkaf/29
ve iz sarefna ileyke neferen minel cinni yestemiunel kur’ane.../yabancılardan bir grubu kur'an ı/hitabı/tebliğ konuşmasını dinlemeleri için sana yöneltmiştik...

cinn/1
fe kalu inna semi’na kur’anen aceben.../ gerçekten biz hayret veren bir kur'an/hitab/söylev/konuşma dinledik...

peygamberin yapmakla yükümlü olduğu/görevi/kendisinden istenen, vahy söylevi/nutku/toplantısı/hitabı/ayetlerle öğüt vermesi, hatırlatması....söylevin içeriği vahyi tebliğ etmek...

fe zekkir bil kur’ani men yehafu vaidi.../
öyleyse vaadimden korkanlara kur'an/söylevle/vahy tebliği ile öğüt ver...


o tebliğ vakitleri...


isra/78
ekımis salate.../ salatı ikame et/yerine getir...
li dulukiş şemsi ila gasakıl leyli.../güneşin sarkmasından/batmasından gecenin kararmasına kadar...
ve kuranel fecri.../sabah kur’anı nı/okumasını/hitabını/söylevini/nutkunu/söylevini de....

bağlaçtan önceki "ekımis salate" eylemiyle "kur anel fecr" aynı eylemler...biri geceye bağlantı diğeri gündüze bağlantı zamanında elçiden yapması istenen iki eylem...
bu eylemler, "ekımis salate/kuranel fecri" vahy söylevleri/toplanmaları/konuşmaları/tebliğler....söylevlerin içeriği vahy ile öğüt verme...

gündüzün geceye kavuştuğu andan kararma anına kadar, işin gücün bitirildiği zamanda toplantı yap ve onlara sana indirilen vahy ile öğüt ver....
ve geceden sonra gündüzün geceden ayrılan kısmında yani sabah saatinde güne başlamadan/işe güce başlamadan önce de bir toplantı yap ve onlara sana indirilen vahy ile öğüt ver....

hud/114
ve ekımis salate tarafeyin nehari.../ve salat ı ikame et gündüzün iki tarafında...
ve zulefen minel leyli.../ ve gecenin yakın saatlerinde...

gündüzün iki tarafında/gündüzün geceyle buluştuğu/akşam ve gündüzün geceden ayrıldığı anlar/sabah vakitleri...ahalinin iş güçle alakadar olmadığı
vakitler/dinlenmeden sonraki ve önceki vakitlerde, geceye yakın saatlerde "vahy ile öğüt ver"...

namazın vakitlerini bildirdiği iddia edilen ayetlerde genele sesleniş yok, "ya eyyuhellezine amenu/ey iman edenler" diye bir girişte yok, ayetlerin öncesi ve sonrasında da muhatab sadece peygamber...

peygamberden, günün herkese uygun olan belli vakitlerinde yaptığı konuşmalarda, toplanmalarda, söylevlerde vahy ile öğüt vermesi, vahy tebliğ etmesi, vahyi bildirmesi, kendisine indirileni tebliğ etmesi isteniyor, o yüzden bu ayetler kendisine özeldir/kendisine sesleniliyor...
eğer bu ayetler namaz vakitlerine işaretse... "onlara bu vakitlerde namaz kılmalarını tebliğ et/öğütle" ya da "ya eyyuhellezine amenu/ey iman edenler bu saatlerde namazınızı düzenli olarak kılın" denmesi daha mantıklı daha anlaşılır olurdu...
ve bu yüzden de ayetlere göre bunlar namaz vakitlerini bildiriyorsa bu vakitlerde namazı sadece peygamber kılmalıydı çünkü "eyyuhellezine amenu/iman edenler" ayetlerin muhatabları değilller...

 

.

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Cuma namazı Allah'ın yalnızca toplanma günü (yevmil cumua)  çalışma saatlerinin içinde kılınmasını istediği namazdır. Yani HER HALDE haftalık."

 

HER HALDE dememin nedeni Hz Muhammed döneminde Araplar hafta kavramına sahip miydi, emin değilim.

 

Kevser Başar’ın Cahiliye dönemi Arap takviminde Nesî başlılıkı yüksek lisans tezinde yaptığı açıklamaya göre Araplar o dönemde, ikisi de güneş yılını esas alan, iki takvimi birlikte kullandılar:

 

(1)Ay-güneş takvimi.

(2)Yıldız takvimi: her biri 13 gün süreli 27 menzil + 14 gün süreli 1 menzil = 365 gün.

 

Menzillerin adları:

 

1.Şeretân, 2.Butayn, 3.Süreyya, 4.Deberân, 5.Hak’a, 6.Hen’a, 7.Zirâü’l-esed, 8.nesre, 9.tarf, 10.cebhe (nev’ süresi 14 gün olan tek yıldız), 11.zübre, 12.sarfe, 13.avva’, 14.es-simâkü’l-a’zel (yaz), 15.gafr, 16.zübânâ, 17.iklîl, 18.kalbü’l-akrep, 19.şevle, 20.naâim, 21.belde (sonbahar),  22.sa’dü’z-zâbih, 23.sa’dü'l-bülâ, 24.sa’dü’s-suûd, 25.sa’dü’l-ahbiyye, 26.el-fer’u’l-mukaddem, 27.el-fer’u’l-muahhar, 28.batnü’l-hût (kış).

 

Bundan anlaşılan, bir yılda 12 ay değil 28 menzil vardı. Ve, CEBHE adını verdikleri menzil hariç, bir menzil 13 gündü. O 13 günü, biri 7 ve ötekisi 6 günlük, iki haftaya bölmek abes ve gereksiz olduğuna göre Araplar HAFTA  nedir bilmiyordu.

 

Hz Muahmmed döneminde de bu takvimin kullanılmış olması gerekir çünkü HİCRÎ TAKVİM nebiden sonra düzenlendi. O halde yevmil cumua 7 günün değil 13 günün içinde bir gündü ve anılan salât 13 günde bir ikame ediliyordu. Bu bir ihtimal.

 

*

 

Anlaşılan, Kuran dersi dendi mi

savm nedir, salât nedir

pıt diye açıklanıveriyor.

 

Örneğin SAVM

Kuran dersi imiş,

ki "şehru ramazân"a tanık olan yalnızca bir topluluğa verilmişmiş.

 

Peki şehru ramazâna dünyanın başka yerlerinde tanık olan Müslümanlar ne yapmıştır?

 

Yine örneğin SALÂT

Kuran dersi imiş,

ki indirilenin topluma tebliğ edilmesiymiş.

 

Oysa SAVM savmdır, SALÂT salât, KURAN DERSİ Kuran dersi…

 

Öyle ortamlar var ki

dersane değil orası, dersi kaldırmaz

ama salâtın tam yeridir.

 

Örneğin idam mangasının önü.

 

 

İnfaz imamı o mahkûma "Dur sana kadınların aybaşı haliyle ilgili ayetleri tebliğ edeyim!" dese mahkum onu dinler mi? Silah zoruyla dinlemek zorunda kalsa bile aklına zırnak girer mi?

 

Ama bakın salât ediyor.

 

Nisâ 101-104’teki SALÂT ta öyle.

Cephede ikame ediliyor o salât.

Cephe idam mangasının önüdür, can pazarıdır.

Ders alınıp ders verilmez orda; can alınır can verilir

ve vakit girince nöbetleşe salât edilir.

 

Çünkü SALÂT, bir inanırın Rabbiyle konuşmasıdır.

İnanırın o ortamda Rabbiyle konuşmaya ihtiyacı var.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers



"Cuma namazı Allah'ın yalnızca toplanma günü (yevmil
cumua) çalışma saatlerinin içinde kılınmasını istediği
namazdır. Yani HER HALDE haftalık."

HER HALDE dememin nedeni Hz Muhammed döneminde Araplar
hafta kavramına sahip miydi, emin değilim.




hud/105
yevme ye’ti la tekellemu nefsun.../ an gelir kimse
konuşamaz...
illa bi iznihi.../ onun izni olmaksızın...

hadid/4
huvellezi halakas semavati vel ardafisitteti eyyamin.../
ki o yarattı, gökleri ve yeri altı
aşamada/evrede/süreçte...

yevm/gün,devir, evre, devre, etap, an, uzun bir zaman,
sene...vs

ya eyyuhellezine amenu.../ ey inananlar...
iza nudiye lis salati min yevmil cumuati.../ toplanma
anı/zamanında salata/vahy tebliğine/tebliği için
seslenildiğinde....
fes'av ilâ zikrillahi.../ o zaman Allah ın öğüdüne
koşun...
ve zerul bey'a.../ ve alışverişi/işi gücü bırakın...
zalikum hayrun lekum in kuntum ta’lemune.../ bu sizin
için daha hayırlıdır eğer bilenseniz...

hafta kavramına sahip olup olmamaları bişey ifade
etmez...yevmil cuma toplanma zamanıdır haftayla veya
haftanın bir günü olduğuna dair bir vurgu var mı
ayette....
bahsedilen toplanma anı "rutin yapılan salatlar"...
salata çağrıldığınızda "benim işim gücüm var, ambarı
temizleyecem, hurmaları taşıyacam, develere su vericem
vs..." bahaneler üretmeyin ve hemen Allah ın öğüdüne
koşup ona kulak verin....bilip akıl edenler bilir ki bu
daha hayırlıdır....



Nisâ 101-104’teki SALÂT ta öyle.
Cephede ikame ediliyor o salât.
Cephe idam mangasının önüdür, can pazarıdır.
Ders alınıp ders verilmez orda; can alınır can verilir
ve vakit girince nöbetleşe salât edilir.




nisa/101
in hıftum en yeftinekumullezine keferu.../ inkarcıların
sizi fitnelendirmesinden korkarsanız...
innel kafirine kanu lekum aduvven mubinen.../muhakkak
inkarcılar size apaçık düşmandırlar.

fitnelendirmelerinden çekindikleri kimseler
"inkarcılar"......

nisa/102
ve iza kunte fihim.../ ve aralarında bulunduğun zaman...

buradaki "aralarında bulunduğu kimseler" bir önceki
ayette bahsettiği kendilerini fitnelendirmelerinden
çekindikleri "inkarcılar" olmalı...

fel tekum taifetun minhum meake vel ye’huzu
eslihatehum.../ onlardan bir grup seninle beraber
dikilsinler ve silahlarını yanlarına alsınlar...
fe iza secedu fel yekunu min varaikum.../ teslimiyetle
kabul ettiklerinde arkanıza geçsinler...

resul aynı zamanda kumandan olmalı, üstelik sefer hali
aynı namazı neden iki kez kılsın...
ve eğer namaz kıldırıyor ise neden "namazı kıldıklarında"
ifadesi yerine "secde" ifadesi kullanılmış....

inkarcılardan bir grup silahlarınıda yanlarına alarak
seninle beraber dikilsinler/vahy tebliğine katılsınlar,
teslimiyetle kabul edip ikna olanlar arkanıza/ sizden
tarafa geçsinler, size karşı olmaktan çekilsinler..

veddellezine keferu.../ inkarcılar isterler ki...
lev tagfulune an eslihatikum ve emtiatikum.../ keşke
silahlarınızdan ve mühimmatınızdan gafil olsanız...
fe yemilune aleykum meyleten vahıdeten.../ böylece
üzerinize bir hamle yaparlar...

birarada olduklarında bu durumlar yaşanırken/peygamber
onlara vahyi tebliğ ederken inkarcılardan ikna olmaya
niyeti olmayanları bir anlık gafletlerinde üzerlerine
saldırmak isterler...



İnfaz imamı o mahkûma "Dur sana kadınların aybaşı haliyle
ilgili ayetleri tebliğ edeyim!" dese mahkum onu dinler
mi? Silah zoruyla dinlemek
zorunda kalsa bile aklına zırnak girer mi?


bunun mantığı ne, ne alakasız örnek....

peygamberin insanlara ilk tebliğ ettiği ayetler aybaşı
ayetleri miydi o ayetlerle mi ikna etti inkarcılarıda
çoğalıp genişlediler...

ve buradaki infaz imamı
idam anından on dakika önce kılamıyor mu namazı veya
sonra, tam ezanın okunmak üzere olduğu anı mı
seçtiler...ve imam neden yalnız kılıyor namazı idam
mahkumuna tarif için mi..
"bak böyle yapacaktın ama iş işten geçti mi diyor"...




.

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats