Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
KURAN'DA NAMAZ VAR MIDIR, peygamber namaz kılmış mıdır, müslümanlar peygamber zamanında namaz kılıyor muydu?
Namazın olduğuna ilişkin kuran'dan çıkarsamalar ikna edici olmadığı gibi hadislere dayandırlarak yapılmak istenen kanıtlama da çok basit ve dayanaksız gözüküyor.
kuran'da namaz olduğunu söyleyen ve bunu da hadislerle destekleyenlere çok basit bir soru soracağım...
Bir insanın namaz öğrenmesi için ne kadar zamana gereksinimi vardır?
Bir saat...
Bir gün....
Bir ay...
Yoksa bir sene...
Yetmez diyen olur mu?
Ya da herkes kendisi açısından bakarak söylesin, kaç saat veya günde namaz kılmayı öğrendiniz?
Birkaç günü geçti diyen kaç kişi çıkar?
Bugünün insanı namazı birkaç saatte veya günde öğreniyor, yıllar içinde o kadar da zorlaştırlmış olmasına karşın, uyguluyor... Çok zor ve olanaksız değil yani.
Şimdi soralım:bu nasıl namaz ki yirmiüç yıl insanlar arasında peygamberlik yapan peygamber kimseye doğru, tam, kusursuz bir namazı öğretememiş, nasıl olmuş?
Bugün namaz konusunda tam olarak birbiriyle anlaşan iki müslüman bulabilir misiniz?
Birbiriyle tam olarak uygunluk içinde olan iki mezhep bulabilir misiniz?
Hepimiz de biliyoruz ki namaz konusunda tarihten bu yana kimse mutabık kalmamış, bu durum neden böyle?
Yani senin birkaç saatte veya günde öğrendiğini nasıl oluyor da ne peygamber zamanında yaşayanlar ne de ondan sora gelenler tam olarak öğrenememiş?
Böyle bir durum akla ziyan değil mi?
Hangi akıl sahibi bunu kabul edebillir?
Dinin peygamberi yirmiüç yılda kimseye tam bir namazı öğretemeyecek ama sen birkaç saate öğreneceksin? Mantığın alıyor mu?
kuran ayetlerinin sıkca vurgulayarak düşünün öğütünü yineleyip duruyorsunuz ama iş kendinizi eleştirmeye gelince düşünmeyi unutuyorsunuz?
Eğer kuran'da namaz varsa ve peygamber de namz kılıyorduysa onu kabul eden müslüman halkın da namaz kılması gerekir. Basit bir çıkarsama değil mi?
Peki madem öyle neden hadislerle kanıtlamaya çalışıyorsunuz ki peygamber namaz kılmıştır? eğer peygamber namaz kılmışsa bütün halk buna tanık olmaz mı?Olur.Bütün halk buna tanık oldu ise hadis geçersiz olur. Hadis bütün halkın gördüğü ve bildiği bir konuda sözkonusu olmaz. Uhud savaşı oldu mu? Bunda kimsenin kuşkusu var mı? Bunun için hadis arar mısın? Eğer hadis ararsan bu olayın genel bir olay olduğunu ve çok insanın bu savaşa katılmadığını göstermiş olursun, inanmıyorsundur. Müslümanlar o zaman mamaz kılıyorduysa buna herkes tanık olmuştur demk ki... Herkesin tanık olduğu bir olayda hadis aramanın anlamı ne? Birileri ben gördüm ki peygamber şu saatte, şurada namaz kıldı, demesi ne anlama gelir? Yalançılık anlamına gelir.
Demek hakkımız değil mi, binlerce müslüman içinde senden başka kimse görmedi mi? peygamber namazı gizli saklı mı yapıyordu? Peygamber namazı özel kişilerle mi kılıyordu ki, kalkıp, işte ben şu ve bu bir gün falan yerde şöyle bir namaz kıldık, bu ikindi namazydı diyebiliyorsun?
Sorarım namazla ilgili kaç hadis var? Diyelim ki yüz.. çok mu..
Namazla ilgili hadislerin ilk ileteni kaç kişi?Diyelim ki yüz..
O dönemde ne kadar müslüman ve aynı zamanda müslüman olmayıp da onlar içinde birlikte yaşayan kaç kişi vardı? Yüzbinlerce..
Peki soralım:yüzbinlerce insan kendi ailelerine, yani sonraki kuşaklara hiçbir şey aktarmadı da sadece bu yüz kişi mi tanık olarak aktardı?
Yüzbinlerce insan sonraki kuşak içinde hiç namaz kılmadı mı ?Onlar kendilerinden sonraya hiçbir şey bırakmadı, öğretmedim mi? Yüzbinler yeni yetişen nesil içinde hiç namaz kılmadı mı, onlara bir şey aktarmadı mı?Yüzbinleri bir kenara atıyorsunuz, birkaç kişinin bilmem kaç nesil sonraya aktararak getirilen sözlerini dayanak alıyorsunuz?
Bu peygambere ve onun toplumuna hakaret değil mi?Yüzbinlerce insanın hergün beş vakit yaptığı fiili sadece birkaç kişinin ikiyüz yıl sonra duydum dediği sözlerle mi kanıtlamaya çalışıyorsunuz?
Hani müslümanlık bilime ve akla dayanıyordu? Hani kuran düşünmez misiniz diyordu?
Siz insanı ahmak mı sanıyorsunuz? Kim olduğu bilinmeyen , öyle kişilerin gerçek yaşamda varolup olmadığı hiçbir şekilde kanıtlanamayacak olan kişilerin ikiyüz sene sonra ben duydum dediği sözleri senet sayacaksın?
Bunları insanlara gerçek diye yutturmaya çalışanlara soruyorum, eğer sizin bir tarlanız olsa ve biri çıkıp bu tarlanın kendi dedesinin dedesinin kendisine mirası olduğunu söylese, ben dedemden o da bilmem kaç kuşak öte dedesinden işitti dese bu tarlAYI ONA VERİR MİSİN? Zırnık bile vermezsin. Mal olunca , bırak adama tarlayı vermeyi adama yapmayacağın hakaret bile kalmaz, defedersin. Mal mülk olunca hadis vız gelir tırıs gider ama dini konulara gelince hiç öyle davranmazsın, düşünmezsin, çünkü orada elinden mal gitmiyor tersine sütatikoyu sürdürüyorsun çok şükür..
madem ki beş vakit namaz vardı ve peygamber ve müslümanlar bunu yerine getiriyorduysa burada hadise gerek kalmaz, bu kendiliğinden tarihsel bir gerçeklik olarak aktarılır. hergün beş vakit yapılan bir fiil nasıl olur da gizli saklı yapılan bir iş haline dönüşür ve sadece birileri ikiyüz yıl sonra çıkıp der ki ben falancadan o da falancadan o da falancadan duymuş ki peygamber ikindi namazını üç kişi beş kişiyle bir yerde kılmış. Pes.. Nere gitti peygaberin diğer topluluğu? Onlar kimseye bir şey aktarmadı mı, göstermedi mi, anlatmadı mı? Hadisçilere göre yapmamış, yani peygamber peygamberliğini doğru dürüst yapmamış, sadece gizli saklı özel kişilerle yapmış...gel de inan..
Günde beş vakit yıllarca binlerce insanın kıldığı namaz nasıl olur da peygamberden hemen sonra tartışma konusu olur? peygamber hangi namazı nasıl kıldı? Gördünüz mü görmediniz mi? he, görmedik bizden saklı yapıyordu, çok özel kişiler ancak onunla kılıyordu o yüzden kimse bilmiyor sadece biz biliyoruz işte hadis olarak bildiriyoruz... Vay be...
Eğer peygamber namaz kılmış olsaydı ve bunu da günde beş vakit yapıyor olsaydı bunun bugün tartışma konusu olması ne tarihsel bir olgu olarak ne de mantık olarak sözkonusu olması olanaksız olurdu. hergün beş vakit binlerce müslüman tarafından yerine getirilen bir fiil birkaç kişinin tanıklığına gerek kalmaksızın anlaşılır ve süregelirdi. Tarih bize böyle bir olayı, olguyu birkaç kişinin insafına mı bıraktı?
Bir olayın veya olgunun doğruluğu neyle test edilir? Birkaç kişinin lafıyla mı? Bağımsız kaynaklara dayandırılır herşeyden önce. Yani o dönemde başka toplumların, bilim insanlarının veya tarihçilerin, ticaret gruplarının belgelerine bakılır. O dönemde müslüman olmayan başka toplumların tanıklığı ve belgeleri aranır. Gösterebiliyor musunuz? Diyebiliyor musunuz peygamber zamanında müslümanların beş vakit namaz kıldığını gösteren başka toplumların tanıklığı veya belgeleri var? Bizantan, irandan bir belge, tanıklık var mı? Bellemişsiniz hadis diye uyduruk lafları dayatmayı. Bununla aklı ve bilimi kahretmeye çalışıyorsunuz ama akıl ve bilim ona düşman olanı kahreder.
Hadislerle namazın olduğunu ve peygamberin namaz kıldığını kanıtlamaya çalışmak bilimdışı, akıl dışı, din dışı bir çabadır, boştur, yalandır...
esen kalın
|