HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
MUHTEREMARAS
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 ocak 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MUHTEREMARAS

sayın saffet metin.sen kabul et ki(!) bu müslüman hiçbirşey bilmeyen birisi.okuduğunuda anlayamayacak kadar özürlü bir insan.sen çık ortaya anlat bakalım.bilen bilmeyen herkez anlasın...kardeşler.BAZI CEVAP DİYE İLGİLİ İLGİSİZ YAZILAR ALDIM.SORUMU TEKRAR SORMAK İSTİYORUM.BİLENLER CEVAPLASIN LÜTFEN.salat,namaz hk.yazıları ilgi ile okudum.müsaadenizle buradan,soru sormak istiyorum.cevabı yanlızca bilenler versin.bir tane şeker tadını vermek için,on kilo şeker pancarı yedirmeden kısaca cevaplayınız lütfen.FARZ ALLAHIN HÜKMÜ,EMRİ.AMENNA...sabah namazı farzı 2 rekat,akşam 3 rekat,öğle,ikindi(!) 4 rekat,yatsı 4rekat,cuma 2 rekat,seferi 2 rekat....bu değişken rekat adetleri NİYE 2,3,4 rekat.bilen açıklasın,bilmeyen araştırsın.miraçla ve kolaycılık ile izah etmeye sitemizin girişindekileri okuyun kolaycılığına kaçmadan cevap verin...FARZ ALLAHIN EMRİ,ALLAHIN EMİRLERİ KURANI KERİMDEDİR. BU EMİRLE NAMAZ,SALATIN DOĞRU OLANI ŞUDUR,ŞÖYLEDİR.ŞU ... AYETLERLE BÖYLE EMREDİLMİŞTİR DİYEREK,KAYNAK GÖSTEREK, İZAH EDİN.GERÇEK DİN ORTAYA ÇIKSIN.ALLAHIN SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN.


__________________
muhterem aras
Yukarı dön Göster MUHTEREMARAS's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MUHTEREMARAS
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bismillahirrahmanirrahim. Esselamünaleyküm. Noksan sıfatlardan, yaratılmış olmaktan , zevale uğramaktan beri olan Allah Teala'ya hamd ve senadan;Rahmet Nebisi Resülüne , onun al ve ashabına selamdan sonra söze başlarım.
 
Efendim, Saygılarımla;  Ben bu sitenin "Kur'an-da Namaz-Salat" konulu formuna bildiğim kadarıyla topu topu 2 adet mesaj yazdım. Rumuzum (ra55) İsmim Recep Altun. Emekli bir devlet memuruyum. 54 yaşındayım. Ellidört yaşıma gelinceye kadar namazı  "Namaz Hocası" kitabına göre kıldıktan sonra, birden bire efendim, namaz günde beş değil iki vakit biri sabah biri akşamdır. Bu iki vakit namazın her biri de en az bir rekat en çok iki rekat. Sübhane okunmaz, ettehiyyatü okunmaz, salavatlar okunmaz vs. gibi şeylerle karşılaştıktan sonra; bunun neden böyle olduğunu sormamla ilgili iki adet mesajıma karşılık bu sitenin müdavim müridlerinden "DEF OLUN SÜNNİSTLER" gibi mesajlar verilmiştir. Oysa biz sadece gerçekten işin doğrusunu öğrenmeye çalışan ve Allah'a gerçekten Allah'ın istediği gibi ibadet etmeye gayret gösteren kullardanız. Yoksa bizim bu siteyi ve bu tür konuları sulandırmak gibi bir amacımız yoktur. Çok merak ediyorum; bizler sünni imişiz, acaba bize bu mesajları gönderenler nedir? Gerçekten bizi bu sitede istemiyorsanız; ADMİN'e istirham ediyorum, bizim üyeliğimizi iptal etsin. Allaha emanet olun, hoş ve sevgi ile kalın.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam Recep ALtun Bey,

Sanırım bu cevabınız benim yazdığım mesajla ilgilidir. Ben de derim ki yarası olmayan gocunmaz. İsterseniz sözde islami sitelerin forum sayfalarına girin ve orada bize ve arkadaşlarımıza ne küfürler edildiğini görün, ondan sonra ne demek istediğimi anlayın. Hiç kimsenin hiç kimseyi gerçeği öğrenme isteği noktasında yolundan alıkoymaya hakkı yoktur. Ama takdir edersiniz ki insan sabrının bir sınırı var. Ben sitenin sahibi değilim, sizin gibi bir üyeyim. kimseyi kovmaya hakkım yok ama lütfen sitenin diğer konularına bir göz atın da bakın bakalım, benim kastettiğim insanlara ne güzel cevaplar verilmiş ama onlar yine de küfretmeyi terk etmemişler. Lütfen bir dolaşın sitede, konulara göz atın ve diğer islami geçinen ancak isminden gayrı islami hiç bir yönü olmayan, sizin de ifade ettiğiniz gibi dini namaz hocalarından, mızraklı ilmihallerden öğrenmiş,Kur'anın K'sinden habersiz siteler bir bakın. O zaman ne dediğimi anlarsınız.

Eğer siz, ben bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum diyorsanız, emin olun tam yerine geldiniz. Çünkü burda hoca yok, allame yok, mezhep imamı yok. Burdaki herkes okumaya ve öğrenmeye çalışıyor. Eğer söylediklerimden alındıysanız bilmelisiniz ki sözüm size değil kafirlere bile reva görmediklerini bize reva görenleredir.

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Muhteremaras,

O sorunuzun cevabı şudur. Kur'andaki namaz sabah 2 akşam 2 dir. Ayrıca sabah namazınızı tabii en efdali sabah ezanıyla kılmak ama zamanımızda insanlar yok diziydi, yok internetti vb. gecenin 1 ine , 2 sine kadar oturuyor. Okula işe gitmek için zor kalkıyor. Kalkar kalkmaz iki rekat namazınızı kılınız.

Akşam namazı da aynı akşam vaktinden sonra gece yarısına kadar iki rekat namaz kılınız. SAbah namazına fecr namazı, akşam namazı na IŞA namazı diye niyet ederseniz iyi olur. Çünkü Kuranda hem yatsı, hem akşam IŞA kavramıyla verilmektedir. Geleneksel müslümanların yaptığı peygamber Işa yı bazen tam akşam vaktinde, bazende yatsı vaktinde hatta ondan da geç vakitte kılmış. Bundan iki namaz çıkarmışlar.

Şİmdi sabah 4 öğlen 10 ikindi 8 akşam 5 yatsı 13 . işte şu kadarı farz, bu kadarı sünnet. şu vacip falan. Bunlar Kur'an da yoktur.

Ayrıca bunlar hanefide böyle olup, başka mezheplerde farklıdır.

Bütün bunlar Miraç efsanesi ile Abdülmelik bin Mervan döneminde  uyduruldu.(Goldhizer iddia etti)  Mekke ve Medineyi elinde tutup, Suriyelilere  hac yaptırmayan Abdullah bin zübeyr e karşı Kudüs ü de Mekke kadar kutsal yapmak isteyen ve insanları oraya yöneltmek isteyen Abdülmelik, aynı zamanda  komutanı Haccac bin Yusufla Sahabenin yarıdan fazlasını telef etti, karısına kızına tecavüz ettirdi.

Zamanın en fazla hadis bilen bilgini Said bin Cübeyr i öldürttü. ( eğer hadisler Said bin Cübeyr den aktarılabilseydi doğru olurdu. Kur'ana uygun gerçek Sünnet olurdu.) Ondan sonra amanın hadis bilen kimse kalmadı diye Halife Ömer bin Abdülaziz adamı Şihab ez Zühri ye hadisleri toplayıp yazma görevi verdi. İşte hadis dediğimiz şeyler o zamandan başladı. Bugünkü bildiğimiz Sünni hadis kitapları 800 lü yıllarda, Şianın hadis kitapları Büveyhoğulları döneminde 900 lü yıllarda yazıldı.

Şİmdi o ortamda , din yeniden yapılandırıldı. Dediğiniz gibi şu namaz şu kadar rekat vb. kavramlar ortaya çıktı.

Bizim anlattıklarımız Kur'an dandır. Geleneksel islamcılar buna hadisten ek yaparlar. Sonuçtada hadise sadece isnad tenkidi (yani Ahmet söyledi Ahmet güvenilir adamdır. O zaman o hadis sahihtir, Mehmet söyledi. Mehmet güvenilmez adamdır. O zaman o hadis zayıf tır ) ile baktıkları için Kur'ana uymayan hadislerde bu kültüre girmiştir. Halbuki hadislere Metin tenkidi ile bakılmalıydı. Yani Kur'anın ayetlerine uyuyormu gibi. O zaman elimizde çok daha fazla güvenilir hadis olacaktı.

Peygamberin dininin pratiklerine Emevi ve abbasiler zamanında çok ek yapılmıştır. Örneğin namaz. İşte tesbihi vardır. Ardından duası vardır. Yok sünnetleri vardır. Bunlar hiç biri farz değildir.  Sadece namazın farzını kılarak ibadetinizi yapabilirsiniz.

Emevi zamanında kurulan bu düzen, Abbasiler zamanında da mezhepleştirildi. Bugünkü hale geldi. ASlında mezhepler 4 ten fazla idi. Ama Abbasi halifeleri dördüne önem verdi, diğerleri yok oldu gitti.

Şimdi ben diyorum ki bu mezhepleştirmede kasıtlı yapıldı.

Şİmdi kaynaklarda İmamı Azam Ebu Hanifenin İmam Malik in hocası olduğu, imam malik in imam  Şafii nin hocası , imam şafii nin ise imam Ahmet bin Hanbelin hocası olduğu yazılıdır. Tamam amenna. Şimdi Böyle ise tamam çok ince detay konularda hoca ile talebe arasında fark olsun onu anlarım.

Peki arkadaş şimdi bir hanefi namazda kıyam da elini göbekten bağlar, bir şafii göğüsten bağlar, bir maliki hazırol gibi durur.

Şİmdi sorarım Ebu Hanife, imam malike ders verirken tabii birlikte namaz da kılıyorlar. Demedi mi yani "Evladım neden put gibi duruyorsun, ben senin hocanım namazı benim gösterdiğim gibi kıl." veya Malik Şafii ye , "evladım namazda hazırol durulur, böyle göğüsten el bağlamak ne iştir"  falan. Hanbeli hiç görmediğim için onlardan örnek veremiyorum. 

Tamam bu kişiler birbirinden ayrı ortamlarda yetişmiş olsa, tercih farklılıklarını anlıyacağım. Ama tarihler birbirini gördüklerini ve birbirinden ders aldığını söyler. Ayrılık konuları işlerin derin mevzular değil de böyle namazda el bağlama vb. üfürükten işlerde olması beni bu ayrılığın özellikle kotarıldığını ve mezhep imamlarından ziyade daha sonraki fakihlerce yapıldığını düşündürüyor.

Bu işler yapıldığı zaman Bağdat kuvvetli bir siyasi merkezdi. 100 sene sonra artık siyasi hiç bir kuvveti olmayan bir vatikan gibi bir yer oldu.

Bilmem cevap verebildimmi. Farkına varmadan çok uzun yazıyorum.

Herkese selamlar.

  

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sayın ra55 ,

Bende sizin geçtiğniz yollardan geçtim.

Siz namazı namaz hocasından öğrendim, böylede uyguluyorum ama bu siteye girince benim bildiklerime aykırı bir sürü şeyle karşılaştım. Aklım karıştı. Ne iştir bu diyorsanız işte cavaplarım.

Problem dini ilmihallerde ve kültürde Sünnetin , Kur'anın önüne geçrilmesinden kaynaklanıyor. Sünnetler dinin olmazsa olmazı gösteriliyor. Kur'an ayetleri ve ruhu gözlerden kaçırılıyor.

700 lü yılların Arabı gibi yaşamak, kutsal, yirminci yüzyılın Almanı gibi yaşamak tekfir ediliyor. O kadar üfürükten şeyler dinileştiriliyorki insanlar kırmızıya saldıran boğa gibi hem  ne yapacağını şaşırıyor, hem  de enerjisini boşa tüketiyor.

Bu olay yirmibirinci yüzyılın problemi değil, Ümeyye, Abbasi döneminden beri böyle.

Siz önce neyin kur'andan, neyin sünnetten olduğunun ayırımını yapacak bir kültür edinmeniz gerekiyor.

Kur'anın Türkçesini defalarca okuyun.

İlmihallerde şu sünnettir, bu sünnettir e önem vermeyin. Bilinki çoğu hadis yoluyla dine sokulmuş eklemedir. Hadis deyince güya peygamberden torpilli oluyor. İçlerinde değerli sözler var elbet. Bilen ayırd edebiliyor.

Müstehap, mendup, mekruh gibi kavramlara önem vermeyin. Bunlar genel olarak eski devrin arap toplumu yaşantısını anlatan zevkler, görüşlerdir.

Haram denilenleri de  bunlar Kur'anda gerçekten haram ve İsme diye belirlenmiş günahlarmı buna bakın. Yoksa boza, kolonya da haram oluyor. Alakası yok. Sağa baktın günah, sola baktın günah diye insanları bastırırsan olmuyor, dayak arsızı olmuş çocuk nasıl iyi terbiye edilmiş olmuyorsa, çok baskıyla anlatılmış bir din anlayışı da çok sağlıklı olmuyor.

Yaşar Nuri, Süleyman Ateş, Zekeriya Beyaz, Bayraktar bayraklı  vb. hocaların eserlerini okuyun, Gazete yazılarını okuyun. Tv programları seyredin.  gibi tavsiyelerimiz olabilir. Hanif Dostlar sitesinde ki e-kitaplardan. Bazı arkadaşların sitelerinden işte Ali Aksoy, Hasan Akçay, Ali Umuç, Hakkı Yılmaz  vb. (İsmi aklıma gelmeyenler kusuruma bakmasın) faydalanabilirsiniz.

Neyse gelelim sorularınıza.

Namaz hocasından farkımız.

Namazda sadece Kur'an dan kolayınıza geleni okuyun emri var.(Müzemmil 20)

 Dolayısı ile Sübhaneke ve Ettehiyyatü Kur'andan olmadığı için okumam. Okunmasınıda tavsiye etmem. Anlamca çok güzel olabilir. Ama Kur'an dan değildir. Eklemedir. Yani ne yaptım bu ayet mucibince Sübhaneke, ettehiyatüyü elimine ettim.

 Ayrıca Ettehiyyatü Miraçta verilmiştir derler. Ben miraç a sahih bir olay olarak bakmıyorum. Bu benim peygamberim senin peygamberini döver modunda bir hikaye.  Ayrıca akla ve vahye uygun değil. Allahın katına çıkacaksın, yüzyüze onunla namaz vakit pazarlığı yapacaksın. Olacak şeymi yani . (Ayrıca bu bir Enes bin Malik hadisi. Enes bin Malik'in hadislerinin hepsi zayıftır. Güvenilir bir ravi değil. kim biliyor. Ayrıca bunu bir de Kur’ana eş koşacak ve Kur’anın önüne çıkaracaksın. ) 

Ayrıca da Allahın Kur'anda namaz vakitleri ile ilgili dedikleri  ne oluyor.

Ayrıca Haberi Vahid ile inanç yaratılmaz kuralını kim bilip uyguluyor. Bu Enes Bin Malik ten bir hadis. Bir tek o söylemiş. Haberi Vahid bir kişinin söylediği haber demek. Şimdi bununla bütün müslümanların inancını şekillendiren bir şey yapılırmı. Yapılmaz ama YAPILMIŞ.

Allahümme Salli, Allahümme barik. Yani Salavatı şerife olayına gelince.

Namazda Bir Kur'an Ayetine dayanıyor. Allah ve Melekleri Resule Salat ederler. Ey iman edenler sizde tam bir teslimiyet içinde salat edin. (Ahzab 56)

der . Ayrıca bunu Cuma namazında imam hutbeye çıkarken. Müezzin okur. Bu konu da da arkadaşlar bu kuru kuruya salavatı şerife okuyun değil, Allahın dinine ve peygamberine tam bir teslimiyet içinde destek olun. Anlamına da gelir derler.

Neyse ben bu anlamına da katılıyorum. Öbür anlamına da.

Ama namazda sadece "Allahümme Salli Ala Muhammed" ve "Allahümme Barik Ala Muhammed" diyorum. Diyeceksiniz ki arkadaş bunun devamı var. Onları niye okumuyorsun.

Öncelikle Kur'an sadece peygambere salat edin der. Onun ehline, ali ne(soyundan gelenlere), sahabesine falan salat emretmez. Bunlara salat etmek kötü olmamakla birlikte Kur'an ın emri içinde değildir.

Hele ki bir son cümle var ki onu değerlendirmeyi takdirinize bırakıyorum. "Kema salleyte ala ibrahime ve ve ala ali ibrahim. inneke hamidun mecid"

Peygambere salatı nasıl istiyor. Diyor ki aynen "Hz. İbrahime ve onun soyundan gelenlere salat ettiğin gibi  , sen hamdedilen ve en yücesin". Arkadaş oyunu anlıyormusunuz. Ey çok iyi ARAPÇA bilen arkadaşlar. Siz namazda farkına varmadan tüm yahudi ve ırken saf araplara da (örneğin peygambere karşı çıkmış müşriklere de onlar da Ali İbrahimdendi)  salat ediyorsunuz. Bu salatın nereye gittiğini sizin takdirlerinize bırakıyorum. Allah Kur'an da bunu istememiştir.

Tüm Salavatı şerife işlerinde "Allahümme Salli Alla Muhammed" demeniz yeterlidir.

İşte ra55 arkadaşım. Bizim kafamız bu merkezde çalışıyor. Her şeyi Kur'ana arzederek. Çok detaylarda kendimiz gibi düşünen arkadaşlarla da ters düşebilirz. Bu bir sıhhat işaretidir.

Bu sitede de hepimiz fikrimizi birbirimize arzedeyoruz. Çok geniş yelpazede arkadaş var sitede.

Sonuçta fikirlerinden faydalandığım, yanlışımı, fikrimi düzelttiğim Hasan Akçay, Muhliskul, Savana, Hasan öktem, Ali Aksoy , Hakkı Yılmaz  gibi arkadaşlar var.

Ben Kur'andan, Akıldan, Atatürkten, Moderniteden yana bir kişiyim. Ülkemizin müslüman bir Almanya, Fransa, Amerika gibi olmasından yanayım, İslam ülkesi denilen Mısır, Suudi arabistan, iran, pakistan gibi değil.  Arabizmi, gelenek kültürünü, aktarma kültürü, sokma akılları sevmiyorum. 

Arabizm derken yanlış anlaşılmasın bilinçsiz arap hayranlığını kastediyorum. Yoksa bir ırka gıcıklık değil. Arap kültürünü tanımadan, islamı da çok iyi tanıyamazsınız. Yoksa çok temiz insanlar var. Libyada böylesi çok tanıdım.  

 Sonuçta bazı arkadaşlarla takışıyoruz. Ama ben "Emri Maruf " kavramından çağdaş uygarlık düzeyini anlıyorum.

Halkımız da bu olayları sağduyusal olarak bu şekilde anlıyor. Avrupa Topluluğuna girme sevdamız nereden geliyor sanıyorsunuz.  

Herkese selamlar,

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

SORU: Teheccüd tam olarak ne demektir? Sayın Hüseyin Atay bu konu hakkında şöyle diyor: �İslâm âlimleri, İsra Suresi 79�uncu ayetteki �onunla� ifadesinde yer alan zamirin, bir önceki ayette geçen Kur�ân�a ait olduğunda ittifak etmiş oldukları halde Kur�ân okumayı esas konu olarak almayıp içinde Kur�ân okumak da olan namazı esas almışlar ve ayeti �gece kalkıp namaz kı� şeklinde yorumlamışlardır. Teheccüd, hiç uyumadan geceleyin Kur�ân okumak anlamına gelir. Namazın vakitleri tayin ve tespit edilmiştir. Bunların dışında namaz kılma emri vermenin bir hikmeti olmaz. Kur�ân�da gece kalkıp namaz kılmaya dair bir emir yokken Kur�ân okumaya dair emir bulunmaktadır.� Yani İsra Suresi 79�uncu ayetin, namazla ilgili olmadığını söylüyor. Bu görüş doğru olabilir mi?

�Kur�ân okumak üzere uyan�

CEVAP: Teheccüd, uyumadan Kur�ân okumak değil geceleyin uykudan uyanmak demektir. Teheccüdün asıl manası uykudan uyanmaktır. Evet İsra Suresi 79�uncu ayetteki �bihî� zamiri Kur�ân�a gider, Kur�ân okumak üzere uyan demektir. Ama kasıt Mushaf�ı açıp Kur�ân okumak değildir. Çünkü Peygamber zamanında Kur�ân, Mushaf halinde değildi. Dağınık parçalar halindeydi.

Hz. Peygamber�in kendisi de Mushaf�a bakarak Kur�ân okumazdı. Burada kasıt uyanıp okumak, dua etmek demektir. Bu okumaya Mushaf okuma da girer dua da girer. İsra Suresi�nin

78-79�uncu ayetlerinde Peygamber�e, geceleyin ibadet etmek, okumak, dua etmek üzere uyanması emredilmektedir. Zaten ibadetin asıl temeli beyni okumadır, duadır. Namazın asıl amacı da dua ve zikirdir. Bu husus Kur�ân�ın çeşitli ayetlerinde anlatılır. Kur�ân ayetleri birbirini açıklar niteliktedir.
 Teheccüdü açıklayan ayetler

* DÜNDEN DEVAM

Teheccüdün, geceleyin uyanıp namaz kılmak, ibadet ve dua etmek anlamına geldiğini açıklayan ayetler:

“15- Bizim ayetlerimize o kimseler inanırlar ki onlar, kendilerine öğüt verildiği zaman derhal secdeye kapanırlar, Rablerini överek tesbih ederler, büyüklük taslamazlar. 16- Yanları yataklardan uzaklaşır (gece ibadet etmek için yanlarını yataklardan ayırıp kalkarlar), korkarak ve umarak Rablerine dua ederler ve kendilerine verdiğimiz rızıktan hayır için harcarlar.17- Yaptıklarına karşılık olarak onlar için ne gözler aydınlatıcı(nimetleri)in saklandığını hiç kimse bilmez” (Secde: 15-17).

“1- Ey örtüsüne bürünen, 2- Geceleyin kalk (namaz kıl), yalnız gecenin birazında (uyu). 3- Gecenin yarısında (kalk) yahut bundan biraz eksilt. 4- Veya bunu artır ve ağır ağır Kur’ân oku. 5- Doğrusu biz, senin üzerine ağır bir söz bırakacağız. 6- Gerçekten gece kalk(ıp ibadet et)mek daha oturaklı ve (geceleyin) söz (dua) daha etkilidir” (Müzzemmil: 1-6).

“Kolayınıza geleni okuyun”

“Rabbin senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Geceyi ve gündüzü takdir eden Allah, sizin onu sayamayacağınızı (zamanı hesap edip gecenin belli saatlerinde kalkamayacağınızı) bildiği için sizi affetti. Artık (belli bir saat gözetmeden) Kur’ân’dan kolayınıza geleni okuyun (ne miktar kolayınıza gelirse o kadar gece namazı kılın, dua edin, kendinizi zorlamayın)...” (Müzzemmil: 20).

“15- Korunanlar, cennetlerde, çeşme başlarındadırlar,16- Rablerinin, kendilerine verdiğini alırlar. Çünkü onlar bundan önce güzel davranırlardı: 17- Geceleri pek az uyurlardı, 18- Seherlerde onlar istiğfar ederlerdi” (Zariyat: 15-18).

“15- ... Korunanlar için Rableri katında altlarından ırmaklar akan, içinde sürekli kala-cakları cennetler, tertemiz eşler ve Allah’ın rızası vardır. Allah, kulları görür: 16- ‘Rabbimiz, biz inandık, bizim günahlarımızı bağışla, bizi ateş azabından koru’ diyenleri, 17- Sabredenleri, doğru olanları, huzurunda gönülden boyun büküp divan duranları, Allah için (mal) harcayanları ve seherlerde istiğfar edenleri (Allah’tan bağışlanmalarını dileyenleri Allah) görmektedir” (Âl-i İmran: 15-17).




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
MUHTEREMARAS
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 ocak 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MUHTEREMARAS

SEVGİLİ SAFFET METİN;YAZDIĞINIZ GÖRÜŞLERİN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞUNA KATILIRIM.UYDURMA( MEVZUU HADİS) KONULARINA KARŞI OLDUKÇA DUYARLIYIM.DİN YERİNE İKAME EDİLMEYE ÇALIŞILAN HERTÜRLÜ AKIMA KARŞI OLAN,GERÇEK DİNİN VE SAHİBİNİN ALLAH OLDUĞUNA, KURANI KERİM OLDUĞUNA İNANAN BİRİYİM. RA rumuzlu arkadaşı tanımam, ancak kendisine haksızlık etmemek lazım.hele hele hakaret hiç uygun değil,    CEVAPTAN MEMNUN OLDUNUZMU? SORUNUZA CEVABIM MAALESEF HAYIR.TÜM ALİM,ULAMA, ZÜMERA VS.GÜNLÜK VAKİTLERE GÖRE 2,3,4,REKAT,CUMA 2,VS.NAMAZ KILMAK FARZ DEDİKLERİ ,KAVRAMIN A Y E T L E R E DAYANMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYORUM,VARSA ŞAYET(!) BU AYETLERİN HANGİ AYETLER OLDUĞUNU,REKATLARININDA 2,3,4 VS OLDUĞUNU BELİRTEN FARZ (EMİR) KURANIKERİMDEN GÖSTERİLMESİNİ İSTİYORUM......KURANDA YOK İSE FARZ DENİLMEMESİNİN SEBEBİNİ VE SALAT NAMAZ KONUSUNDA YALNIZCA,GERÇEĞİN BELİRTİLMESİ İÇİN,BU HUSUSDA VARSA,GERÇEK İLİM SAHİPLERİNİ,CEVAPLAMAYA ÇAĞIRIYORUM.TABİİKİ SİZİDE,ALLAH GERÇEK DİNE MENSUP,ŞUURLU OLANLARIN YAR VE YARDIMCISI OLSUN (amin) 



__________________
muhterem aras
Yukarı dön Göster MUHTEREMARAS's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MUHTEREMARAS
 
MUHTEREMARAS
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 ocak 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MUHTEREMARAS

       ŞAİR MEHMET AKİFİN "ASIMIN NESLİ "DEDİĞİ GİBİ OLMASINI ARZULADIĞIMIZ,ÖZLEDİĞİMİZ NESİL NEREDESİNİZ.VEYA BİRBAŞKA DEYİŞLE,   NECİP FAZIL KISAKÜREK'İN ,   GENÇLİĞE HİTABINDA,  "ÖYLE BİR GENÇLİK Kİ GECENİN ZİFİRİ KARANLIĞINDA,AK YOĞURDUN İÇİNDEKİ,AK KILI SEÇEBİLECEK BİR GENÇLİK"....ASIM KARDEŞİM,BENDE BÖYLE GENÇLİK ÖZLEMİ DUYAN BİRİSİYİM.BUGÜNE KADAR YAYINLADIĞINIZ TÜM YAZILARI İLGİ İLE OKUDUM.KATILDIĞIM VE KATILMADIĞIM BİRÇOK KONU VAR.BUNLARI TARTIŞMAK,YAZMAK İSTEMİYORUM.SİZ; ANLAYABİLDİĞİM KADARI İLE SİTE YÖNETİMİNDEN BİRİSİ OLMALISINIZ.ŞAYET BÖYLE İSE ÜZÜNTÜM ÇOK DAHA FAZLA OLACAKTIR.DURUPDURURKEN,SORU: Teheccüd tam olarak ne demektir? BAŞLIKLI YAZINIZI NİYE BAŞLATTINIZ,DEVAMINI SUNACAGINIZI BELİRTİYORSUNUZ,NEDEN İHTİYAÇ DUYUYOSUNUZ.KONUYU DEĞİŞTİRİP BAŞKA MECRALARA ÇEKMEK FİKRİNİZ İSE,SİZE HİÇ YAKIŞTIRAMIYORUM.BAŞKA BİR ŞEY İSE LÜTFEN CEVAPLAYINIZ.SÜREGELEN DEVAM EDEN, TARTIŞMA KONULARINI LÜTFEN ENGELLMEYİNİZ.İSTİRHAM EDİYORUM.

__________________
muhterem aras
Yukarı dön Göster MUHTEREMARAS's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MUHTEREMARAS
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

muhterem aras kardeşim...

o yazı süleyman ateşin köşesinden alıntıydı...konuyu değiştirme yada başka bir niyetle asmamıştım...kuranda namaz ve salat başlıklı bu topikle ilgili bulduğum birkaç cümle vardı içinde...salatın anlaşılması adına bir fikir daha verebilir diye düşünmüştüm...

sitede yönetici değilim...sizin gibi kendini geliştirmek isteyen yeni gördüğüm öğrendiğim fark ettiğim hissettiğim şeyleri paylaşmak isteyen bir üyeyim sadece...

mümkün olduğu kadar kesin ve keskin fikirlerden duruşlardan uzak durup sürekli irdeleme anlamaya çalışma gibi bir konumda olmaya çalışıyorum...

süren tartışmayı engellemek gibi bir niyetim kesinlikle olamaz aksine mümkün olduğunca seviyeli bir şekilde devam etmesini isterim...

sizin sorularınızı önemli buluyorum ...cevabını bende merak ediyorum...

birkaç şey söylemek isterim bu konuda ...ama çok olgunlaşmamış düşünceler benimkiler ...
yapılan amelleri şöyle bir sınıflama yaparsak...

farz...

fazilet...

masiyet...

bana göre farz olan şeyler tüminsanların yapması gereken tüm insanların sorumlu olduğu en temel insani görevler...allahtan başkasına tapınmamak anne babaya sagılı olmak adil olmak zulmetmemek dürüst olmak fıtrat üzere yaşamak iyi insan olmak gibi en evrensel görevler...bu görevler tüm insanlığın ortak değişmez farzları...

fazilet kategörisine giren amelleride bütün dinlerdeki ritüeller olarak özetleyebiliriz...yani ne kadar yapsan o kadar güzel ve faydalı...

masiyet de malumunuz tüm insanlık tarafından çirkin görülen fuhşiyat hırsızlık zulum işkence zina riba azgınlık gibi suçlar...
 

tabi en doğrusunu allah bilir...













__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Muhteremaras,

dayandığım konuları ayetleri ile falan verdim. Aşağıdaki linkte benim ve bülentt arkadaşın bütün yazılarını ve linklerini okuyunuz. Çünkü işlediğimiz konuları tekrar tekrar yazmak istemiyorum. Artık yazdığım yazıların bir link listesini tutup gerektiğinde onu bağlamak daha uygun.

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5666

Asım arkadaşın katkısı da konuyla ilgisiz değil. Sanki Süleyman Ateş hoca bu isra 79 daki sadece Hz. Muhammede ait bir nafile olarak buyurulan teheccüdü, herkese şamil etmiş. Onun için teheccüd kavramını tartışıyor. Yine namazın kaç vakit olduğu ile ilgili bir kavram.

Tartışılabilir. Doğrudur, yanlıştır. Müzemmil suresi diğer insanların da gece ibadetine izin vermektedir. BU peygambere farzdır ama diğer insanlara ruhsattır. İster yapar, ister yapmaz. Yaparsa daha faziletlidir.

Asım Arkadaşa bir katkım olacak, ben peygamber zamanında Kur'anın dağınık halde falan olduğuna inanmıyorum. Bakara 282 den dolayı. Hem çarşıda Yazıcı diye esnaf olacak. Milletin her türlü mukavelesini kaydedecek, yazacak. Ama iş Kur'ana gelince yazılmayacak. Bu mümkün değil.

Bakara 282 hem 19 mucizesini, kur'ana ekleme yapıldı, yok Kur'an dan eksiltme yapıldı. Tahrifat yapıldı. Falan filanı yalanlayan bir ayet.

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5632&PN= 0&TPN=5

Burada hep amacım şu oldu. 

İslamiyet Alemlere rahmet olarak geldi. Bunu din adamları ZAHMET e  dönüştürdü.

Dinin rahmet olması için çok kolay olması gerekiyor. İnsanlara en ufak bir zorluk çıkarmaması gerekiyor. Zaten dinin en zor ibadeti namaz, klasik geleneksel islamda. Halbuki Kur'anın islamında en ufak bir sıkıntı yok. Bu şartlarda namazı herkes kılar. Allahla iletişimini her zaman kurar.

Neyse söylenecek çok şey var.

Sayın Muhteremaras,

Bu iş Diyanet hemen karar alsın, şöyle olsun. iş değişsin falan filanla tak diye olmaz.

Ben neredeyse 30 senedir bu işlerin içindeyim.

Bİr aralar Abant toplantıları olurdu. Buralarda Diyanetin, İlahiyat fakültelerinin  falan belli konuları tartışıp temel kararlar aldığı olurdu.

Ama diyanet 9 sene öncesinin siyasi  ortamında bunları yapabiliyordu.

Bu zamanın siyasetinin  bu konularda bir şeyler yapılması gibi bir gündemi yok.  

Ama bu Abant toplantıları gibi şeyler  gelecekte hiç olmaz demek değil.

İslama her çeşit modern yorumu getirebilirsiniz. Ama bu namaz sayısı ve rekat sayısı için çok zor. 1300 senelik uygulamaya ay pardon demeniz zordur.

Sosyal olaylarda dönüşüm, zaman ister, sabır ister. Kamuoyunun hazır olmasını bekler. Kamuoyu hazır değilse, istemiyorsa, beklemiyorsa neyi yapabilirsin ki. Yaparsan da bu çok jakoben tavır olur.

Demokraside jakobenizm olmaz.

Eğer bir sakalı traş edeceksen, o sakalı bol sabunla iyice yumuşatman lazım. Sabunsuz, sert sakala jilet vurulmaz. Tutmayacak süte maya çalınmaz.

Kamuoyu iyice bilgilenecek, TV programları ile, kitaplarla, internet siteleri ile falan, kamuoyu bunu isteyecek. Ancak o zaman ciddi bir şey yapılabilir az tepki çeker ve kalıcı olur.

Yoksa Atatürk devrinin ezanı türkçeye çevirmesi gibi,hal anlamaz, homurdanır durur, sonra  bir iktidar gelir ezanı tekrar Arapçaya çevirir.

Bizlerin yaptığı sakalı yumuşatmak için sabunu köpürtmektir.

İnşallah geleneksel İslamı değilde, Kur'an islamını yaşayacağımız ve dünyaya da örnek olacağımız güzel günler gelecektir.

Bunun sosyolojik, kültürel ve ekonomik bir olay olduğuna inanıyorum.

Herkese Selamlar.



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats