HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kur'an namazın rekât sayısından hiçbir biçimde söz etmez. Bu demektir ki rekât sayısı içtihadîdir. Bu içtihat Hz. Peygamber tarafından yapılmış ve konu ibadet alanı olduğu için zamanla değişmesini düşünmek söz konusu olmamıştır. Ve söz konusu olmayacaktır. Çünkü bu alan akıl ve kıyas alanı değildir. Vahiy ve tevhit geleneği alanıdır. Bu alanda biz Resul'den ne görmüşsek onu yaparız.

Gördük mü?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

 


 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın haktansapmaz,

ben yazılarımı yazarken sen göndermiş oluyorsun.

Gönderdikten sonra görüyorum.

Tabii bu arada bahsettiğin hususlar hakkında araştırma yapıyorum.

Namaz benim 7 yaşımdan beri  istikrarsız olarak kıldığım bir şeydi. 1996 ya kadar çoğunlukla Cuma müslümanıydım. 1996 lardan beri Yaşar Nuri Öztürkün yorumu ile  cem ederek falan ama çoğunlukla gündüz öğlen ikindi namazlarını aksatarak kılmaya çalışıyordum.

2003 ten beri Süleyman Ateş hocanın yorumuna uyarak namaz kılıyorum. Günlük iki vakit. Teheccüd farz değil. Bazen Sabah namazına yarım saat kadar erken kalkıp teheccüd kıldığım da olmuştur.

Bazen gece geç yatınca ör. bu gece gibi, sabah namazı aksıyor. Sabah kalkınca kılıyorum ama bu da teknolojinin cilvesi.

Ama içim huzurlu. Yani önceden bir huzursuzluk, bir korku, bir karamsarlık falan vardı.

Şimdi çok rahatım. İnsanlara bunu anlatıyorum.

Namaz evdedir (sabah, akşam). Gündüz namaz yoktur.(müzemmil7 ve Nur 58)  Dışarıdaki namaz Cum'a dır.

inşallah yarın sana cevaplarımı vereceğim.

Herkese selamlar.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam öğrenci

"innellezine amenü ve amilussalihati:

Şüphesiz iman edip salih amel işleyenler"

Amel ve işleyenler nasıl bir araya geliyor, "A-M-L" kök fiili "AMiLe" yapmak, işlemek anlamında cümlede ben iki kere "A-M-L" köklü fiil göremiyorum bir tane var. O zaman "İşleyenler" kelimesi olmamalı.

Çeviri yanlış olabilir mi? 

Mesela şöyle bir anlam;

Gerçekten iman edip "doğru olanları/doğruları" yapanlar/işleyenler

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bülenttttttt arkadaşım merhaba! Araya hoş geldin. Araya niçin girdin demiyeceğim. Burası senin de üye olduğun bir forum... Kurallara uyduğumuz sürece sana da bana da her konuda görüş yazma hakkımız ve yetkimiz var.Yalınız yukarıda yaptığın ağır eleştiriyi kime yönelik olarak yaptığını izninle sorabilir miyim? Şayet beni kast ederek yazdıysan, bilesin ki ben bundan rahatsız olmadım.

Çünkü ben némâz, âb, dest, pâ/pây, ser, rû/ruy, vs. kelimelerini ve daha yüzlerce kelimeyi elli yıldan beri biliyorum. Farsça benim anadilime en yakın dildir de ondan. Ayrıca, ben okulda Farsça dersi gördüm. Farsça'yı hatalı da olsa  okurum da. Ama bir akademisyen derecesinde asla biliyor değilim. Hatta o kadar az biliyorum ki, biliyorum desem yalan söylemiş addederim kendimi. Ancak ben çat pat küçük basit cümleler kurabilirim o kadar. 

Arapça'ya gelince, ben Arapça biliyorum diyorum. Ha çok mu iyi düzeyde biliyorum? Hayır. Ama Yaşar Nuri gibi nice meal sahibi prof ve akademisyenin yaptıkları meallerde onlarca hatayı görebilecek kadar da Arapça'yı biliyorum.

Selam ve hoş görüyle.

Eklemeyi unutmuşum, namaz Arapça'dan Farsça'ya geçmemiş!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Y N Öztürk, Rahmân sûresindeki "fîhinne"yi görmemiş ama Hz Peygamber'in farz namazlarını kaçar rekat kıldığını görmüş.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

*

 

62.İkisinin yanı sıra iki bahçe daha.

63.Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

64.Yemyeşil.

65:Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

66.O İKİ YERDE (FÎHİMA) akan iki pınar.

67.Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

68.Meyva ağaçları, hurmalar, narlar.

69.Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

70.O İKİDEN ÇOK YERDE (FÎHİNNE) HAYRÂTUN HİSÂN.

71.Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

72.Çadırlarda YAKLAŞMIŞ DURUMDA, TEMİZ.

73.Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

74.Daha önce insanların ve cinlerin dokunmadığı.

75.Rabbinizin hangi iyiliğini yalanlıyorsunuz siz?

 

 

FÎHİMA-FÎHİNNE ayırımı burda da karşımıza çıkıyor. 66’da FÎHİMÂ var, O İKİ YERDE. Yani anılan iki pınar "o iki bahçe"nin içindedir. Hurma ve nar ağaçları da öyle. Ama 70’te FÎHİNNE var, O İKİDEN ÇOK YERDE. O halde HAYRÂTUN HİSÂN "ikiden çok olan ağaçlar"ın içindedir yani mecâzen: meyvalar; lafzen: güzel kazanımlar.

 

Cennetlik KADINLAR ve erkekler onları hak edip amel defterlerinin KAZANIM hanelerine yazdırmış. "O İKİDEN ÇOK YERDE güzel mi güzel kazanımlar."

 

Meallerde bu gerçek göz ardı edilip 70’teki "FÎHİNNE hayrâtun hisân" ifadesine Arapça metinden kopuk bir anlam verilmiş. Örneğin, "İÇLERİNDE iyi mi iyi, güzel mi güzel hanımlar var." (Y N Öztürk).

 

Bakar mısınız O İKİDEN ÇOK YERDE anlamına gelen FÎHİNNE, doğru anlam göz ardı edildiği için, nasıl İÇLERİNDE olup çıkıvermiş.

 

İÇLERİNDE kelimesi yalnızca o İKİDEN ÇOK ağaçların içinde değil o İKİ bahçenin içinde anlamına da geliyor olabilir. Ama Allah’ın Kuran’ı, "o da olabilir bu da olabilir" kaçamağını kaldırmaz. "İçinde kuşkuya yer yok onun –lâ raybe fih" (2:2).

 

Ve FÎHİNNE anlamca O İKİDEN ÇOK YERDE demek; o İKİ bahçeyi, dolayısıyla iki bahçenin içindeki hanımları kastediyor olamaz. İkiden çok olan, ağaçlardır. Onların içlerindekiler her ne ise FÎHİNNE onları kastediyor:  

 

"O İKİDEN ÇOK AĞAÇLARDA güzel mi güzel kazanımlar."

 

72’deki HÛRUN MAKSÛRÂTUN Fİ’L HİYAM ise o kazanımlar hakkında verilen EK BİLGİDİR. Tıpkı 48’deki GÜZELLİKLERLE DOLU ve 64’teki YEMYEŞİL gibi.

 

46.Rabbinin makamından korkana İKİ BAHÇE var.

48.Güzelliklerle dolu.

 

62.İkisinin yanı sıra iki bahçe daha.

64.Yemyeşil.

 

70.O ikiden çok yerde güzel mi güzel kazanımlar.

72.Çadırlarda yaklaşmış durumda, TEMİZ.   

 

Burada sözlerle şu resim çiziliyor:

 

"Şol cennetin" KADIN ve erkek ehli, çadırlardaki ipek astarlı döşeklere karşılıklı oturmuş, mutlu mesut hoşbeş etmekte. Yanı başlarında TERTEMİZ, bir birine uyan, leziz meyvalar. Yığınlarca. Meyvaların mesafesi böylece KISALTILMIŞ (maksûrât). Cennet ehli uzanıverip ulaşmakta onlara.

 

(Sûreler ve hûriler başlıklı çalışmamdan alıntı.)



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Arkadaşlar,

Buradaki iletimi tümden silmek istedim, ancak tümden silemedim. Sebebini de anlayamadım. Tümden silemeyince de özür mahiyetinde bu iki satırı yazmak zorunda kaldım. Özür dilerim.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman kardeşim. 

46'daki iki bahçe ve 62'deki iki bahçe yorum marifetiyle cem edilebilir ama "yorum"dur o; beşerî görüştür. Ve, daha önce de vurguladığım üzere, beşerî görüşler vahiy muamelesi görmeyi hak etmez. Nitekim aşağıda açıklanan durum bu yorumun yanlış olduğunu gösteriyor:

62'deki iki bahçe henüz anılmış değilken 56'da FÎHİNNE yine var. Bu, göz önüne alınması gereken bir ipucudur. Ama y n öztürklerden bu iz'anı beklemek boşuna. Çünkü 56'daki FÎHİNNE için de yalnızca "iki bahçe"ye atfen o cennetlerde demiş (KUR'AN-I KERİM VE TÜRKÇE MEALİ).

Ayrıca, 70'teki FÎHİNNE 68'deki meyva ağaçlarına gitmez mi, o zamire en yakın isim onlar olduğuna göre?

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Metehan 2003
merhaba!


Sayın Saffet Metin kardeşin yazısı hem uzundu hem de
farklı farklı konular içeriyordu. O nedenle cevaplarımı
bölümler halinde konu ile bağlantıyı koparmamak ve
okuyucuya mukayese etme kolaylığını sağlamak açısından
aralara yazmayı uygun gördüm. Siz ise net sorular
yöneltmişsiniz, bunları cevaplamamı istemişsiniz sadece.
Herhangi bir karşı iddiada bulunup bir tezi uzun uzun
anlatmamışsınız. Onun için yazdıklarınızın aralarına
yazmayı gerektiren bir sebep de yok zaten. 


Benden anlatmamı istediğiniz konu salat ve zekattır.
Kuran'da bana göre namaz yoktur dediğim için namazdan
sadece luzum gördükçe bahs edeceğiz. Salat ve zekat
Kuran'da çok ve yaygın olarak detay olmadan
tekrarlanmaktadır. Bu her iki tabir genellikle beraber
hem Mekki hem de Medeni surelere eşite yakın
serpiştirilmişlerdir. 


Namaz ilgili kitaplarımızda anlatıldığına göre,
cumhurun görüşüne göre Medine'de, diğer bir görüşe göre
de Mekke'den Medene'ye, tercih edilen görüşe
göre,hicretten 18 ay önce miracta farz kılınmış.


Zekat ise kaynaklarımıza göre hicretin 2.yılında
oruçtan önce farz kılınmış.


Kuran'da zekat kelimesi dediğim gibi hem Mekki hem
Medeni ayetlerde yer alır. Medinede farz kılınmış zekatn
Mekki ayetlerde yer almaması gerekirdi. Öyleyse ortada
bir çarpıtma var. Kuran'da zekatın mali bir yaptırım
olduğuna dair bir tek açıklama bulunmaz. Kimlerden
alınır, kimlere verilir vs ile ilgili de hiç bir bilgi
yoktur Kuran'ın hiç bir yerinde. Öyleyse Kuranda çok
tekrarlanan "zekatı verirler, zekatı veriniz" şeklinde
çevirilen tabirler neyin nesi? Çok ilginçtir zekat çoğul
şekliyle hiç gelmemiş. Yani zekatları verin, zekatları
verirler denmemiştir. Buna karşılık, mali bir ritüel
olan sadaka, Kuran'da hem tekil hem de çoğul şekliyle
yerini almıştır; sadaka ve sadakalar olarak. Ayrıca
sadakaların kimlarden alınıp kimlere verileceği de
anlatılmıştır.


İşte İslam fakihleri bu anlamdaki sadakaya zekat
demişler ve Kuran'daki zekat kelimelerini hep bu anlamda
anlamışlar.


Peki zekat bu anlatıldığı mali vergi değilse nedir?


Salat, Kuran'a bağlılık, O'nu izlemektir. Kimi
yerde inanç/ dindir. Kimi yerde Kuran dersidir. Bunun
detayına girmeyeceğim. "Kuan'da Salat Namaz mıdır"
başlığı altında benimde katkıda bulunduğum görüşümü
yansıtan çokça bilgi sunulmuştur. 


Zekat ise temizlenme, arınmadır. Salat ve zekat
kısaca; Kuran'ı izleyip şirkin kirinden,
pisliğinden tamamen arınmaktır. "Namazı kılın ve zekatı
verin" yerine "Kuran'a bağlılığı yerine getirip arınmayı
sağlayınız" diye çeviri yapılmalı. Kuran'da geçen ilgili
ayetleri dikkatli olarak incelerseniz anlamının dediğim
gibi olduğunun siz de farkına varacaksınız. 


Allah'a emanet olun. Esen kalın.


Selam,
Sayın Haktansapmaz,oncelikle verdiginiz nazik cevap icin
tesekkurler,lakin biraz yuzeysel buldugumuda
belirtmeliyim.Ancak dusununce anlayısla karsılıyorum
cunku burada herkese cevap yetistirmek zorunda
kalıyorsunuz gordugum kadar ile:)
Simdi oncelikle izninizle "tahrik edici" bir soru ile
baslamak istiyorum.Size Ruku edenlerle ruku etmemeyi
suslu gosteren nedir? ve secde etmekten alıkoyan nedir?
Birkac dil bildiginize gore BEDEN DILInin onemini de
biliyorsunuzdur.Sıradan insanlarla bile Dialoga girerken
Beden Dilimizi kullanıyoruz.Ayrıca beden dili yalnızca
Muhatapınıza degil aynı zamanda
kendinize,Egonuza,Nefsinize hitap eder.Bunlar Bilimsel
olarak kanıtlanmıstır.O yuzdendir ki Tapınma ozde
zihinsel olamakla beraber Bedensel destek saglayarak
suregelmistir.
Sayın Haktansapmaz Namazı soyut bir hale
indirgeyemezsiniz,Namaz somuttur ve belli Rituelere
tabii oldugu asikardır.Oncesi ve sonrası vardır.Once si
Abdest tir ve Namaza hazırlık manası tasıdıgı Maide 6 da
apacık anlasılıyor.Ayakta baslar Ruku (Meryem)ve Secde
ile devam eder.Dua ile biter.Mekanı heryer Zamanı sabah
ve Aksam gecisleridir.
Elbette Allah bize Sah damarımızdan daha yakındır.Ve
bizi heran gorur ve duyar...Basir dir Semi dir.
Bizlerde heran Onu anar ve Dua ederiz.... mi acaba?.
Maalesef"Dunya hayatı" veya Nefis veya Seytan,adını ne
koyarsak koyalım...bizi heran yuce Yaradanı anmaktan
geri bırakıyor,Seytan dosdogru yol uzerine Pusu
kurmus..Gecim derdi..Vesveseler..v.s.İste burada Namaz
devreye giriyor ve duzenli-DISIPLINLI davranıslar*BEDEN
HAREKETLERI vasıtası ile Rab ile surekli ve duzenli
baglantıda kalmamız saglanıyor.Abdest ile Negatif
enerjiden arınıp Zihnimizi "Buyuk
Bulusmaya"hazırlıyoruz.
Farsca bildiginize gore Abdestin anlamını bizlerden daha
iyi bilirsiniz:Abdest kelimesi Farsça “Âb” ve “dest”
kelimelerinden oluşmaktadır. Âb, “su” demektir, dest ise
“el” demektir. Bileşik olarak “elsuyu” anlamına
gelmektedir. Arapça’sı ise güzellik ve temizlik
anlamında “vuzû”’dur. Türkler, müslümanlığı Farslardan
öğrendiği için, dini terimler dilimize Farsça olarak
yerleşmiştir.

Maide 6 daki Namazı "Dua" olarak kabul ediyorsanız,her
Duadan once Abdest aldıgınız varsayıyorum.Zira Farz
kılınmıs.

Maide suresi âyet 6:

“Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi
ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı
meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/
yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. Hasta
yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten
gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız
temiz bir toprakla teyemmüm edin; yüzlerinizi ve
ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak
istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki
nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.”

Sayın Haktansapmaz Namaz konusundaki goruslerinizi
tekrar gozden gecirmenizde fayda var.Her nekadar Size
Akıl vermek haddim degilsede...Cunku ben Namaza birkacay
once basladım:)
Surcu-lisan ettiysem simdiden ozurdilerim.
Rabbimden Esenlikler dilerim...






__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yeniden merhaba Hasan Akçay kardeşim,

Sizden, Yaşar Nuri ve Merhum Elmalılı'dan özür dilemek durumundayım. Allah'tan da zenbimin bağışlanmasını/ıslahını diliyorum. 55/70 numaralı ayetin çevirisiyle ilgili yaptığım tenkidin yanlış olduğunun farkına vardım. Düzeltiyorum. Kanaatımca ikisinin de bu ayetle ilgili yaptıkları çeviri doğrudur. 

Yeniden Rahman ve Vakia surelerini dikkatlice okudum; Arapçada çoğullar ve zamirlerle ilgili gramer bilgilerini tekrar gözden geçirdim. HUNNE şahıs zamirinin, ve ÂT (elif té) eki ile yapılan çoğulların sadece akıllı varlıkların müennesleriyle ilgili kullanıldıklarını yeniden müşahede ettim. Aslında biliyordum, ancak bir anlık gaflet beni yanılttı.

Bendeki Arapça bir kaç tefsire de baktım; HUNNE zamirine hepsi de kadınlar olrak vermiş. 

Şunu kesin olarak söleyebilirim ki: İlgili (55/56, 55/70, 56/35) ayetlerde yer alan HUNNE zamirleri, kendilerinden önce geçen ne cennetleri, ne bu cennetlerdeki ağaçları ne de ağaçlardaki meyveleri göstermiyor. Çünkü bunlar akıllı varlıklar değiller. Bu saydıklarımın yerine geçebilecek zamir ancak tekil HÂ zamiridir. Çünkü akıl taşımayan varlıklar ne kadar çok olsa da aralarında akıl taşıyanlardan kimse bulunmadığı sürece müfret /tekil hükmündeler. Allah u e'lem, geriye iki ihtimal kalıyor; onlar da ya cennetlerdir, yani cennetlerde va'd edilmiş kadın eşlerdir yada 55/54 ve 56/34. ayetlerdeki FURUŞ'dur. Merhum Elmalılı Tefsiri'nin 7. cindinin 4708. sahifasında "VE FURUŞİN MERFÛÂ" nın açıklamasında şu notu okuyoruz: Ebu Ubeyde demiştir ki: Burada firaştan murad kadınlardır, yükseklik de ma'nevî yükseklikdir. Devamında da bu görüşü destekleyen bazı rivayetlere yer verilmiş.

Allah her şeyin en doğrusu bilir.

Allah'a emanet olunuz. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Metehan2003 Yazdı:
 
 
 Sayın Haktansapmaz Namazı soyut bir hale
indirgeyemezsiniz,Namaz somuttur ve belli Rituelere
tabii oldugu asikardır.Oncesi ve sonrası vardır.Once si
Abdest tir ve Namaza hazırlık manası tasıdıgı Maide 6 da
apacık anlasılıyor.Ayakta baslar Ruku (Meryem)ve Secde
ile devam eder.Dua ile biter.Mekanı heryer Zamanı sabah
ve Aksam gecisleridir. 
   Sayın Haktansapmaz Namaz konusundaki goruslerinizi
tekrar gozden gecirmenizde fayda var.Her nekadar Size
Akıl vermek haddim degilsede...Cunku ben Namaza birkacay
once basladım:)
Surcu-lisan ettiysem simdiden ozurdilerim.
Rabbimden Esenlikler dilerim...
[/QUOTE]

İnşaallah, bana yönelttiğiniz,iletinizdeki sorulara kısa da olsa cevap yazacağım. Kısa diyorum, çünkü ben hızlı bir şekilde yazamıyorum. Bir yazı bazen saatler sürüyor. Aslında cevaplamasam da bana ta'n etmemen gerekir. Çünkü, sen zaten kesin kararını vermişsin. Yani öylesine sormuşsun, "benim de bezim bulunsun" anlayışı senin yaptığın! Yada "dostlar pazarda görsün" misali!...

Şimdi biraz yatmam lazım. Kusuruma bakma!

Allah'a emanet ol değerli kardeşim (şayet beni bir abi olarak kabul edebiliyorsan)! 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats