HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Abdurrahman bey,

"min dûnillêh" ifadesi için söylediklerinize katılmakla birlikte, iletimde vurguladığım "müşrikler" "Allah'ı bırakıp", ilah edin miyorlar, "Allah'ın yanısıra" ilah ediniyorlar bunu vurgulamak istemiştim. Zaten "Allah" ismi onların kullanıdığı bir isim.

vurgulamak istediğim şuydu;

mesela,

"Ve la ted'u min dûnillêhi mê lê yenfeu-ke ve la yedurruk, fê in fealte fê inneke izên mine'z-zêlimîn(e)." (10:106) 

(herhangi bir çeviri) "Allah'ı bırakıp ta sana ne fayda nede zarar verecek şeylere yalvarma..."

Burada "Allah'tan başka" diye çevirmek cinayet olur.

(önerim) "Allah'ın yanı sıra yalvarma, sana ne fayda nede zarar verecek şeylere"

"Dûn fevk'in zıddıdır, en üst mertebeden beri demektir, ondan aşağıca diye ifade edilir.Bazıları bunun "dunuv" kelimesinin maklubu olduğunu söylemişlerdir. Kelime "gayr" manasında gelir. "Akreb" manasına da olur ki, zarf olur. Ona çok yakın manasında "hezê dûnehu" denir."   

paylaşayım istedim,

Selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Burada "Allah'tan başka" diye çevirmek cinayet olur.

 Bu düşüncenize katılmıyorum. Burada "Allah'tan ğayri.." anlamı "min dûnilléh"e daha uygun olduğunu düşünüyorum. sanırım "Allah'tan başka sana fayda  yada zarar verecek şeylere yalvara bilirsin" ters anlamından hareketle bu anlayışa vardınız. Bana göre bu doğru bir anlayış değildir.

Selam ve muhabbetle.

Abdurrahman

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam

arkadaşlar güneş konusundaki yaklaşımıma tarihi görmezden gelemeyiz diye yanıt verenler var haklı olabilirler ama onlara güneşe tapmayı önerende ve uygulatanda insanlar oldu, eğer varsa tabi ki..! varsa diyorum gerekçem binlerce yıldır devam edegelen inanış çeşitleri var ama ne hikmetse bunların içinde güneşe tapanlar diye bir din yok. ne tuhaf değil mi.? fareye var, ineğe var, yılana var, budizm var, hindiuzim var, bunların yanında daha neleri var neleri, ama güneşe tapanlar yok, yani demem o ki, bir sürü bozuk inanç sürüp gelmişken bu ortadan kalkmış..! ve bu kadar bozuk inanç yerinde dururken, tarih sahnesinden silinmiş bir tapınışı Allah bize sanki sadece tarihi bir bilgi olarak vermiş. 

Türkler islama 1000 yıl önce girmiş ama hala eski dinlerinin kalıntıları bu günkü inaçla harmanlanmış devam ediyor, ve adıda bu günkü dinden bir parça olmuş. İşte güneşe tapınma veya güneşi ilah edinme olayıda bu gün var ve adı Alimlere tabi olma, Şeyhlere bağlanma, El tutma olmuş. Ama Allah'ı bırakarak değil, Allah için ve Allah adına yapılıyor.
 
Rıdvan abi bir noktaya dikkat çekti, daha öncede ben maide 116 ve ali imran 79 için bu kelime (min dunillah) üzerinde buradan sorular sordum o zaman bir cevap gelmemişti ama şimdi geldi. çünkü meal yapanlar bile kendi çevirilerinde bazen tutarsızlık göstermişler. Allah'ı terk ettikten/bıraktıktan sonra artık ona nasıl ortak koşulur, ancak O'nu reddetmiş/tanımamış olunur.

 
esenlik dilerim..
 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

cin13 Yazdı:
Abdurrahman Bey, Araf 55 hakkındaki görüşünüz nedir?

7/55- Rabbinize son derece mütevazi olarak, içtenlikle ve ihlasla kulluk edin! Çünkü O, haddi aşanları sevmez.

Duanın esası kulluktur. Allah'a kulluk ederek O'na/O'nu çağrı yapılır.

Duanın "kulluk" anlamı için örnek olarak bakın Elmalılı Meali: 7/56, 194, 197, 37, 6/56 ...

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muratmatrak
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Yer: United Kingdom
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muratmatrak

Selam

sn:akarapir

arkadaşlar güneş konusundaki yaklaşımıma tarihi görmezden gelemeyiz diye yanıt verenler var haklı olabilirler ama onlara güneşe tapmayı önerende ve uygulatanda insanlar oldu, eğer varsa tabi ki..! varsa diyorum gerekçem binlerce yıldır devam edegelen inanış çeşitleri var ama ne hikmetse bunların içinde güneşe tapanlar diye bir din yok

 

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-34537129619121492 75&ei=kidFSq_yDYPE-AbaquH9Bg&q=Stonehenge+Decoded&am p;am p;am p;hl=en

bu kisa tanitim videoyu izle eger istersen genis bilgi icin arastir goruceksiniz.

http://images.google.co.uk/images?hl=en&q=Stonehenge& ; ;um=1&ie=UTF-8&ei=SylFSs83i6yMB76LrWM&sa=X&o i=image_result_group&ct=title&resnum=845598945

Burasi Ingilterede usteki linkte resimleri gunese ve yildzlara tapanlarin dev tapinagi ve piramitler gibi gizemli  ve oldukten sonra sonsuz hayatin varligina  inanlardi.

Yukarı dön Göster muratmatrak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muratmatrak
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Ve birde bakara 177 ye bakalım,


İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.

Bugun manzara ne arz ediyor?

Gerçek salat üzerinde olmadığınız halde,kabeye giderek hidayete ermeyi düşünmeniz iyilik değildir çünkü hidayet Allahtandır..

İyilik o ki;

Gerçek salatın ne olduğunu idrak etmiş olmaktır..

malı seve seve vermek ne demektir?

Kim ihtiyacı varken seve seve verir ve hatta verirkende ''biz sizden bir minnet/saygı/karşılık beklemiyoruz der?

Bunu o kişiye söyleten o şekilde davranmasını sağlayan bir bilinç olmalı..

ama insanlar malı veriyor..üzerinde hevesi gözü kalmadığı eskilerini veriyor..??ve sonra cevap..Allah razı olsun..
sendende sendende...

Allah razı mı peki?Hani imkanı olmayıpta elindekini paylaşsa tamam..

Ben salat kavramını hayatın her safhası olarak görüyorum,şöyle ki;

Gözün kulakların sana salat eder..seni kollar sana destek olur sana yardımcı olur..

Göze keder gelip görmez olduğunda o artık göz değildir..çünkü seni araba altında kalmaktan korumaz,duvarlara çarpmaktan seni korumaz,tehlikeyi göremez ki seni kollasın,aydınlığı göremezsin ki hep karanlıktasın yani sana destek olmaz..

O göz artık sana salat etmeyi bırakmıştır..o Allahın kendisine buyurduğu secde haline devam eder ama  bu sefer sana salatsız..

Kulakların sana salat eder..seni kollar sana destek olur sana yardımcı olur..sen onun sana yaptığı salatıyla konuşmayı öğrenirsin,sesleri alarak tanırsın,tehlikeyi duyarsın..yani velhasılı kulakların sana salat ettikçe sana destek olur..

sinirlerin sana salat ettikçe sağlam tüm organların sana salat eder ve hareket edersin...ancak onlar sana salatını kestiklerinde sende hareketsiz kalıverirsin..

Ey iman edenler Allahın yardımcıları olun..

Ben kimim ki neyim ki Sana yardımcı olacağım..??

Ey iman edenler Allahın yardımcıları olun..

Allahın yarattığı şu tüm sistem rabbi tespih ederken bize salat etsin diye yaratıldı...sistem bize salat ediyor..

Allahın bizi muhattap alarak sizde bana salat edin emrine bakar mısınız?

Ne yapalım Rabbim?Nasıl salat edelim..

Bakara 177 ye bakın..

Evet baktık ve gördük ki salat edenler bunlarmış..

Allaha salat etmenin ne demek olduğunu idrak..işte o seve seve malı verdiren halin kendisi..

Onların salatı Allahın önerdiği sistem önünde el çırpmak,ıslık çalmaktan başka birşey değildir..çünkü Rabbin önerdiği salatın dışındalar,onlar birbirlerine heva ve isteklerine salat ediyorlar..
vay o salat edenlere ki salatlarından gafildirler..
vay o salat edenler ki Rabbin önerdiği salatı yaşamayıp,kendince salatlarını uygulayanlarıdır..

Allaha salatın ne olduğunu hangi anlama geldiğini idrak eden adam,kullar  kulların salatı altında inlemesin ve Allahın emrettiği/önerdiği salat yeryüzüne yerleşsin diye,

ona karşı duran kardeşinin babasının kellesini vurdu,
yurtlarından evlerinden oldular,
karısı Allahın salatına destek olmadı o ondan boşandı,
kocası Alahın salatına destek olmadı o ondan boşandı,
Kardeşlerin arası ayrıldı bağlar koparıldı..

Ne için?
Allaha salat etmenin ne olduğunu idrak ettikleri için..
Kızsalarda öfkelerini yuttular,
Günaha batmışlarsada tevbe yolunu tuttular,
Ümitleri neredeyse kırılacak oldu,
O zaman Allahın ve meleklerin salatı yetişti..
Onlar bizden farklı insanlar değildi..
Elçiyi görmek cennete gidişte bir üst seviye kazandırmaz ki..
Ne demişti mevla..
Bana en çok salat edeniniz işte odur değerliniz..

Kuranda salat edin emrini cinayetle namaza bağladılar,
sonra dinin özünü ondan sayadurdular
5 vakit yıkanıyorum zati,Allahta af eder
diyerek,
Allaha salat yerine O'na karşı durdular..

Kimileri namazın bozuldu dedi..
Bozulan ne kardeşim?
Allahın salatına ihanet mi ettimde bozuluverdi..
Fazladan bir secde 10 ruku etmişim,
Ben senin şekline uymak için mi gelmişim..
Bana gösterdin kıyam,ruku ve secde..
Oysa zahire daldında ördek gibi gerçek manasını ne ettin?

Adam var ki teni siyah yüzü güler,
Adam var ki teni beyaz suratını asar
Kimileri insanda secde izi arar,
Demedi mi Basir,
Ey peygamber ancak sen anlarsın diye..

Sıcakta çalıştım tozun altında,güneşin alnında
Rengim karardı..
Hani nerede secde izi dedin,
Derinleşmiş çizgilerimde nur aradın..

velhasılı Salat;

Rab için Rab için..

ne minnet ettirmek ne gurur için..
ne yüzüm beyazlasın nede sima için

Tek sebep,Rabbe Salat..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

ABDEST-GUSÜL-TEYEMMÜM:MAİDE SURESİ6. Ey iman edenler, namaza kalkacağınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedip topuklara kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer cünüpseniz tastamam yıkanın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da kadınlara dokunmuş olup da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürün. Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz
NOT:MAİDE SURESİ 6.AYETTE ABDEST,GUSÜL,TEYEMMÜM ALMAK AYNI AYETTE GEÇMEKTEDİR.

KIBLE: ARAF SURESİ        29.De ki: «Rabbim bana adaleti emretti. Her mescidde yüzünüzü O'na doğrultun ve dini yalnız kendisine has kılarak O'na yalvarın. İlkin sizi yarattığı gibi yine O'na döneceksiniz.»
                BAKARA SURESİ  144.Doğrusu, biz, yüzünün semaya yöneldiğini, orada şekilden şekile geçerek, aranıp durduğunu görüyorduk. Artık seni hoşnud olacağın bir kıbleye çevireceğiz. Haydi bakalım, yüzünü Mescid- i Haram'a doğru çevir. Siz de ey müminler, nerede olursanız olun, yüzünüzü o tarafa doğru çevirin! Kendilerine kitap verilmiş olanlar da kesinlikle bilirler ki, Rabblerinden gelen o emir haktır. Ve Allah, onların yaptıklarından ve yapmakta olduklarından gafil değildir.

SETRİ AVRET:ARAF SURESİ  26.      Ey Adem oğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek ve süs olacak giysi indirdik; fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar.

ARAF SURESİ  31.Ey Âdemoğulları! Her mescide gidişinizde güzel giysilerinizi giyin ve yiyin, için, fakat israf etmeyin, Çünkü Allah israf edenleri sevmez.

DIŞ TEMİZLİK,ELBİSE TEMİZLİĞİ:MÜDDESİR SURESİ4.Elbiseni tertemiz tut.

NAMAZIN FARZ OLDUĞU AYET:NİSA SURESİ 103.Namazı bitirdikten sonra ayaktayken, otururken ve yere uzanmışken Allah'ın adını anınız. Tehlikeyi savuşturup güvene kavuştuğunuzda namazı tam olarak kılınız. Zira namaz müminlere, vakitleri belirli bir farzdır.

NAMAZDA SES TONU:İSRA 110.de ki: İster «Allah» deyin, ister «Rahmân» deyin, nasıl çağırırsanız çağırın. En güzel isimler O'nundur.» Namazında sesini pek yükseltme, çok da gizli okuma, orta yolu seç.

NAMAZDA NELER OKUNACAĞI:MÜZZEMMİL 20.Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Gece ve gündüzü Allah takdir eder. O, sizin onu sayamayacağınızı bildi de sizi affetti. Bundan böyle Kur'ân'dan size ne kolay gelirse okuyun. Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar olacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun, namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a güzel bir borç verin .Kendiniz için gönderdiğiniz her iyiliği, Allah katında daha hayırlı ve sevapça daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan bağış dileyin. Kuşkusuz Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

MUZZEMMİL - 20.AYET

22. fe ikraû : artık, o halde okuyun
23. mâ : şey
24. teyessere : kolay gelmek
25. min el kur'ânî : Kur'ân'dan

TEKBİR :İSRA 111.Ve şöyle de: Hamd o Allah'a ki, hiçbir çocuk edinmedi, mülkte ortağı yoktur, aciz olmayıp bir yardımcıya da ihtiyacı yoktur. Tekbir getirerek O'nu noksanlıklardan yücelt de yücelt.

KIYAM(AYAKTA DURMAK)---SECDE ETMEK(KAPANMAK):BAKARA 238.Namazlara, özellikle orta namaza devam edin ve kalkın Allah için divan kurun!
                                                                                                            FURKAN   64.  Onlar, gecelerini Rableri için kıyama durarak ve secdeye vararak geçirirler.
                                                                                                           İSRA 107.Ey Muhammed! De ki: İster ona (Kur'ân'a) inanın, ister inanmayın; o daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğunda onlar, yüzleri üstü secdeye kapanırlar.
                                                                                                         İSRA 109. Ve ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların ürpertilerini de artırıyor.

RÜKU ETMEK,SECDE ETMEK:BAKARA 43.  Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.
                                 BAKARA 125.  Ve o vakit Kabe'yi insanlar için dönüp varılacak sevap kazanma ve güvenilir bir yer kıldık. Siz de İbrahim'in makamından kendinize bir namazgah edinin! Ve İbrahim ile İsmail'e şöyle emir verdik: «Beytimi, hem tavaf edenler için, hem ibadete kapananlar için, hem de rüku ve secdeye varanlar için tertemiz bulundurun.»

                             ALİ İMRAN 43. Ey Meryem, Rabbine gönülden boyun eğ, secde et, rukû edenlerle birlikte rukû et!
                            TEVBE 112.     O tevbe edenler, o ibadet edenler, o hamdedenler, o oruç tutanlar, o rukua varanlar, o secdeye kapananlar, o iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın koyduğu sınırı koruyanlar... Müjdele o mü'minleri!
                           HAC 77.      Ey iman edenler, rüku edin, secde edin, Rabbinize kulluk edin; hayır işleyin ki kurtuluşa eresiniz.
CUMA GÜNÜ  VE CEMAAT İLE KILINAN NAMAZ:CUMA 9.Ey iman edenler, Cuma günü namaz için çağrı yapıldığında hemen Allah'ın zikrine (anılmasına) koşun ve alım satımı bırakın; eğer bilirseniz, o sizin için daha hayırlıdır.
CUMA GÜNÜ CEMAATLE KILINAN NAMAZIN VAKTİ:

vaktinin geçtiği ayet:"İSRÂ suresi, 78. ayeti"

1.    ekımı es salâte                     : namazı kıl, ikame et
2.    li dulûki                                       : dönmesi
3.    eş şemsi                                       : güneş
4.    ilâ gasakı el leyli (gasaka)    : gecenin kararmasına kadar (karardı)


1. (2863)- Hz. Enes (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), cumayı güneş meyl edince kılardı. [Buhârî, Cuma 16, Ebû Dâvud, Cuma 224, (1084); Tirmizî, Salât 361, (503)]
2. (2864)- Buhârî'nin bir diğer rivâyetinde şöyle gelmiştir: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) soğuk şiddetlenince namazı erken (ilk vaktinde) kılardı. Sıcak şiddetlenince namazı-yani cum'a'yı serinleyince kılardı." [Buhârî, Cum'a 16.]
3. (2865)- Sehl İbnu Sa'd (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Biz Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'la cum'ayı kılar sonra da kaylûle yapardık." [Buhârî, Cum'a 40, 41, Hars 21, Et'ime 17, İsti'zân 16, 39; Müslim, Cuma 30, (859); Ebû Dâvud, Cuma 224, (1086); Tirmizî, Salât 378 (525).]

NOT:CUMA GÜNÜ CEMAAT İLE KILINAN NAMAZIN ''EY İMAN EDENLER''diye devam ettiğinden aslında kadın ve erkek ayırımı yapılmadan kılınacağı ayette  apaçıktır,ancak din fetvaları ne yazıkki     ERKEKLERİN HEGOMANYASINDA(KONTROLÜNDE) olduğu için kadınlar (evde oturur,yemek yapar,çocuklara bakar yada bu çağrıya aldırmaz)bu namazı kılmazlar
Ayrıca     KURAN'A baktığımızda ÖĞLE NAMAZI     diye bir namaz olmadığından     CUMA GÜNÜ TOPLUCA KILINAN BU NAMAZIN SELATEN VUSTA diye isimlendirilen namazın vaktinde (güneş meyledince,güneş dönünce,hava serinleyince)kılınacağı apaçıktır,ancak birileri öğle namazı diye bir namaz uydurduklarından ne yazıkkı öğle vaktinde bu namaz kılınmaktadır.
CUMA GÜNÜ CEMAATLE KILINAN NAMAZIN KAÇ REKAT OLDUĞU: 2. Cumanın Farzı:
Cumanın farzı iki rek'at olup cemâatle kılınır; bu mevzûuda ihtilâf yoktur.

KURAN'DA GEÇEN NAMAZ İSİMLERİ ve VAKİTLERİ:

BAKARA 238.      Namazlara, özellikle orta namaza devam edin ve kalın Allah için divan kurun!
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------
حَافِظُو 75; عَلَى الصَّلَو 14;اتِ وَالصَّل 14;اةِ الْوُسْط 14;ىٰ وَقُومُو 75; لِلَّهِ قَانِتِي 06;َ

Hâfizû alâs salavâti ves salâtil vustâ ve kûmû lillâhi kânitîn(kânitîne).

vaktinin geçtiği ayet:"İSRÂ suresi, 78. ayeti"
------------------------------------------------------------ ------
مَشْهُود 11;ا أَقِمِ الصَّلَا 77;َ لِدُلُوك 16; الشَّمْس 16; إِلَىٰ غَسَقِ اللَّيْل 16; وَقُرْآن 14; الْفَجْر 16; ۖ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْر 16; كَانَ

Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr(fecri), inne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ(meşhûden).

1.    ekımı es salâte                     : namazı kıl, ikame et
2.    li dulûki                                       : dönmesi
3.    eş şemsi                                       : güneş
4.    ilâ gasakı el leyli (gasaka)    : gecenin kararmasına kadar (karardı)

5.    ve kur'âne    : ve Kur'ân-ı Kerim
6.    el fecri    : fecr vakti, günün ilk aydınlanmaya başladığı vakit
7.    inne              : muhakkak
8.    kur'âne    : Kur'ân-ı Kerim
9.    el fecri    : fecr vakti, günün ilk aydınlanmaya başladığı vakit
10.    kâne              : dir, idi, oldu
11.    meşhûden    : şahitli olan, şahit olunan, müşahede edilen
Ali Bulaç                 :    Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar namazı kıl, fecir vakti (namazda okunan) Kur'an'ı, işte o, şahid olunandır.
Edip Yüksel                 :    Güneşin kaymasından gecenin kararmasına kadar namazı gözet. Sabah Kuran'ını da gözet. Sabahleyin Kuran (okuması) tanık olunur
Fizilal-il Kuran                 :    Ey Muhammed, güneşin batmaya yöneldiği andan, gece kararıncaya kadar namaz kıl, sabahleyin Kur'an okumayı da ihmal etme. Çünkü sabahleyin okunan Kur'an'ı izleyen (melek)ler vardır.
İbni Kesir                 :    Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Sabah vakti de. Zira sabah vakti görülmesi gerekli bir ibadettir.
Muhammed Esed    :    Güneşin doruğu aşmasından gecenin çöküşüne kadar(ki süre içinde) namazı(nı) gereği üzere yerine getir; sabah  okumasını da (tam bir dikkat ve duyarlık içinde gerçekleştir); çünkü sabah okuması(nda insan) gerçekten de (ulvi olan her şeye) açıktır.
Şaban Piriş               :    Güneşin batıya yönelmesinden, gece karanlığı bastırıncaya kadar namazı ve fecr okumasını da yerine getir. Çünkü fecir Kur’an’ının şahitleri vardır.
Süleyman Ateş               :    Güneşin sarkmasından (aşağı kaymasından) gecenin kararmasına (yatsı vaktine) kadar namaz kıl ve sabahın Kur'ân'ın(ı, uzunca Kur'ân okunan  da (unutma). Çünkü sabah Kur'ân (okuması) görülecek şeydir.
Tefhim-ul Kuran    :    Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar namazı kıl, fecir vakti Kur'an'ını (namazını) da; çünkü fecir vakti (namazda okunan) Kur'an'ı, işte o, şahid olunandır.
Yaşar Nuri Öztürk    :    Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.
ORTA NAMAZI;SELATİL VUSTA------GÜNEŞİN MEYLETMESİ,KAYMASI İLE BAŞLAYAN VAKİT NAMAZI-(BAKARA 238.AYETTE İSMİ GEÇİYOR)
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------------------
Elmalılı sadeleştirilmiş - Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.
Fizilal-il Kuran    :    Namazlara ve orta namaza devam edin, namaza, Allah 'a gönülden bağlı ve saygılı olarak durun.
Gültekin Onan    :    Namazları ve (özellikle) orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Tanrı'ya gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.
Hasan Basri Çantay    Namazlara ve orta namaza (vakıflarında rükünleri ve şartları ile) devam edin. Allahın (dîvanına) tam huşu' ve taatle durun.
İbni Kesir    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Ve Allah'ın divanına huşu ile durun.
Ömer Nasuhi Bilmen    Namazlara ve orta namaza devam ediniz. Ve Allah için O'nu zâkirler olarak kıyamda bulununuz.
Şaban Piriş    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Gönülden bağlılık ve saygı ile Allah’ın huzuruna durun.
Suat Yıldırım    :    Namazlara, hele salat-ı vustaya dikkat edin ve kalkıp huşû ile Allah’ın divanında durun.
Süleyman Ateş    :    Namazları ve orta namazı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allâh'ın huzûruna durun.
Tefhim-ul Kuran    :    Namazları ve orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Allah'a gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.
Ümit Şimşek    :    Namazlara, özellikle orta namaza özen gösterin ve Allah huzurunda tam bir saygı ile kıyama durun.
Yaşar Nuri Öztürk    Namazları ve orta namazı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.
Diyanet İşleri    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah’a gönülden boyun eğerek namaza durun.
Abdulbaki Gölpınarlı    Koruyun namazları, hele orta namazına çok dikkat edin ve Allah'a itaat ederek namaz kılın.
Adem Uğur    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın.
Ali Bulaç    :    Namazları ve orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Allah'a gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.


SELATEN İŞA-YATSI NAMAZI----İŞA:GECENİN ERKEN VAKTİ,GECENİN İLK KARARMASI İLE BAŞLAYAN VAKİT
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------
SELATEN FECR-FECR NAMAZI-----FECR:TANYERİ,TANYERİNİN AĞARMASI,GÜNDÜZÜN İLK IŞIKLARI İLE BAŞLAYAN VAKİT

يَا أَيُّهَا الَّذِين 14; آمَنُوا لِيَسْتَ 71;ْذِنْكُم& #1615; الَّذِين 14; مَلَكَتْ أَيْمَان 15;كُمْ وَ الَّذِين 14; لَمْ يَبْلُغُ 08;ا الْحُلُم 14; مِنْكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ۚ مِنْ قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْر 16; وَحِينَ تَضَعُون 14; ثِيَابَك 15;مْ مِنَ الظَّهِي 85;َةِ وَمِنْ بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَا 69;ِ ۚ ثَلَاثُ عَوْرَات 13; لَكُمْ ۚ لَيْسَ عَلَيْكُ 05;ْ وَلَا عَلَيْهِ 05;ْ جُنَاحٌ بَعْدَهُ 06;َّ ۚ طَوَّافُ 08;نَ عَلَيْكُ 05;ْ
بَعْضُكُ 05;ْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ كَذَٰلِك 14; يُبَيِّن 15; اللَّهُ لَكُمُ الْآيَات 16; ۗ وَاللَّه 15; عَلِيمٌ حَكِيمٌ

Yâ eyyuhellezîne âmenû li yeste’zinkumullezîne meleket eymânukum vellezîne lem yeblugûl hulume minkum selâse merrât(merrâtin), min kabli (salâtil fecri), ve hînetedaûne siyâbekum minez zahîrat(zahîrati), ve min ba’di (salâtil ışâi), selâsu avrâtin lekum, leyse aleykum ve lâ aleyhim cunâhun ba’de hunn(hunne), tavvâfûne aleykum ba’dukum alâ ba’d(ba’dın), kezâlike yubeyyinullâhu lekumul âyât(âyâti), vallâhu alîmun hakîm(hakîmun).

1.    yâ eyyuhâ    : ey, ya
2.    ellezîne âmenû    : Allah'a ulaşmayı dileyenler, âmenû olanlar
3.    li yeste'zin-kum    : sizden izin istesinler
4.    ellezîne meleket eymânu-kum    : ellerinizin altında sahip olduklarınız (köleleriniz, cariyeleriniz)
5.    ve ellezîne    : ve o kimseler, onlar
6.    lem yeblugû    : erişmemiş, ulaşmamış
7.    el hulume    : bulûğ çağına, erginliğe
8.    min-kum    : sizden
9.    selâse                 : üç
10.    merrâtin                 : kere, defa, kez
11.    min kabli    : öncesinden evvel
12.    salâti    : namaz
13.    el fecri    : fecr, sabah
14.    ve hîne                 : ve o vakit, o zaman
15.    tedaûne                 : çıkarırsınız
16.    siyâbe-kum    : elbiseniz
17.    min ez zahîrati    : öğle
vaktinden...........................DİKKAT:BURADA SADECE ÖĞLE VAKTİ GEÇİYOR,ÖĞLE NAMAZINDAN ÖNCE VE SONRA DİYE GEÇMİYOR,LÜTFEN DİKKATE EDİN!!!!!!!!!!!!!!!!
18.    ve min ba'di    : ve sonra
19.    salâti    : namaz
20.    el ışâi    : yatsı
21.    selâsu                 : üç
22.    avrâtin                 : muhafazasız, açık, sakınılması gereken

23.    lekum                 : sizin için
24.    leyse                 : değildir, yoktur
25.    aleykum    : sizin üzerinize
26.    ve lâ aleyhim    : ve onlara yoktur
27.    cunâhun    : günah, kusur
28.    ba'de hunne    : onlardan sonra
29.    tavvâfûne    : karşılıklı dolaşırlar, karşılıklı tavaf ederler
30.    aleykum    : sizin üzerinize, size
31.    ba'du-kum alâ ba'dın    : birbirinizi
32.    kezâlike    : işte böyle
33.    yubeyyine allâhu: Allah beyan ediyor, açıklıyor
34.    lekum                 : size
35.    el âyâti                 : âyetleri
36.    vallâhu (ve allâhu): ve Allah
37.    alîmun                  : en iyi bilen
38.    hakîmun    : hüküm ve hikmet sahibi

Diyanet İşleri    :    Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz bulûğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler. Bu üç vakit sizin soyunup dökündüğünüz vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında (izinsiz girme konusunda) ne size, ne onlara bir günah vardır. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. Allah, âyetlerini size işte böylece açıklar. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Ali Bulaç    :    Ey iman edenler, sağ ellerinizin malik olduğu ile sizden olup da henüz erginlik çağına ermemiş olan (çocuk)lar, (odalarınıza girmek için şu) üç vakitte izin istesinler: Sabah namazından önce, öğleyin üstünüzü çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra. (Bu) Üçü sizin için mahrem (vakitleri)dir. Bunların dışında size de, onlara da bir sakınca yoktur; onlar yanınızda dolaşabilirler, birbirinizin yanında olabilirsiniz. İşte Allah, size ayetleri böyle açıklamaktadır. Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2)    :    Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz erginlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar mahrem halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için, ne de onlar için bir mahzur yoktur. (Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz.) İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklar. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Ömer Nasuhi Bilmen    :    Ey imân etmiş olanlar! Mülk-i yemininiz olan kimseler ve sizden olup da henüz buluğ çağına ermemiş bulunanlar, üç defa izin istesinler. Sabah namazından önce ve öğle vaktinde esvabın çıkarmış olduğunuz sırada ve yatsı namazından sonra. (Bunlar) Sizin için üç avrettir. Bu vakitlerden sonra üzerinize bazınızın bazısı üzerine dolaşır olmalarından dolayı ne sizin üzerinize ve ne de onların üzerlerine bir günah yoktur. İşte Allah âyetlerini size böyle açıkça beyan ediyor ve Allah alîmdir, hakîmdir.

Süleyman Ateş    :    Ey inananlar, ellerinizin altında bulunan (köle ve hizmetçi)ler ve henüz erginliğe ermemiş çocuklarınız üç vakitte (odalarınıza girebilmek için) izin istesinler: Sabah namazından önce, öğle vakti elbisenizi çıkar(ıp yat)acağınız zaman ve yatsı namazından sonra. Bunlar sizin üstünüzün açılabileceği üç vakittir. Bunların dışında (hizmetçilerin ve çocukların, izin almadan içeri girmelerinden dolayı) ne size, ne de onlara bir günâh yoktur. (Onlar sizin) yanınızda dolaşırlar, birbirinizin yanına girip çıkarsınız. Allâh âyetleri size böyle açıklar. Allâh bilendir, hüküm ve hikmet sâhibidir.


Yaşar Nuri Öztürk    :    Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, yatsı namazından sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

KURAN-I KERİMDE CENABI ALLAH'IN BİLDİRDİĞİ NAMAZ VAKİTLERİNİN GEÇTİĞİ AYETLER:
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --------------------
NOT:3(ÜÇ)VAKİTİN NAMAZIN AYNI AYETTE GEÇTİĞİ ,HUD SURESİ 114.AYET 11/114

لِلذَّاك 16;رِينَ وَأَقِمِ الصَّلَا 77;َ طَرَفَيِ النَّهَا 85;ِ وَزُلَفً 75; مِنَ اللَّيْل 16; ۚ إِنَّ الْحَسَن 14;اتِ يُذْهِبْ 06;َ السَّيِّ 74;َاتِ ۚ ذَٰلِكَ ذِكْرَىٰ

Ve ekımis salâte tarafeyin nehâri ve zulefen minel leyl(leyli), innel hasenâti yuzhibnes seyyiât(seyyiâti), zâlike zikrâ liz zâkirîn(zâkirîne).

1.    ve ekımı es salâte        : ve namazı kıl, ikame et
2.    tarafeyin                     : iki tarafında
3.    nehâri                            : gündüz
4.    ve zulefen                     : ve gecenin ilk saatleri

5.    min el leyli            : geceden
6.    inne el hasenâti    : muhakkak hasenat (iyilikler, kazanılan dereceler)
7.    yuzhibne                     : giderir, yok eder
8.    es seyyiâti            : seyyiat, kِtülükler (kaybedilen dereceler)
9.    zâlike                     : i؛te bu
10.    zikrâ                              : zikir, ِğüt, hatırlatma
11.    li ez zâkirîne            : ِğüt alanlar, zikredenler için

Adem Uğur    :Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl. اünkü iyilikler kِtülükleri (günahları) giderir. Bu, ِğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır.
Ali Bulaç    :            Gündüzün iki tarafında ve gecenin  yakın saatlerinde namazı kıl. ھüphesiz iyilikler, kِtülükleri giderir. Bu, ِğüt alanlara bir ِğüttür.
Celal Yıldırım    :     Hem gündüzün iki ucunda ve gecenin ilk saatlerinde namaz kıl. اünkü iyilikler kِtülükleri (temizleyip) giderir. Bu, iyi dü؛ünenlere bir ِğüt, bir hatırlatmadır.
Diyanet Vakfi    :    Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz k‎l. اünkü iyilikler kِtülükleri (günahlar‎) giderir. Bu, ًِüt almak isteyenlere bir hat‎rlatmad‎r.
Edip Yüksel    :    Gündüzün iki ucunda, gecenin yak‎n k‎sm‎nda namaz‎ gِzet. فyilikler kِtülükleri silip gِtürür. Bu, ًِüt alacak olanlara bir ًِüttür.
Elmalılı (sadele؛tirilmi؛ - 2)    :    Gündüzün her iki tarafında ve gecenin saçaklarında namaz kıl! Muhakkak ki, iyilik kِtülükleri giderir. Bu ise, dü؛ünebilenlere bir ِğüttür.
Fizilal-il Kuran    :    Gündüzün iki ucunda ve gecenin ilk saatlerinde namaz k‎l ; iyi ameller kِtülükleri giderirler. Bu hat‎rlatmalar ًِüt alacak yetenekte olanlar için birer ًِüttür.
Gültekin Onan    :    Gündüzün iki taraf‎nda ve gecenin yak‎n saatlerinde namaz‎ k‎l. قüphesiz iyilikler, kِtülükleri giderir. Bu, ًِüt alanlara bir ًِüttür
Hasan Basri اantay    :Gündüzün iki taraf‎nda, gecenin de yak‎n saatlerinde dosdoًru namaz k‎l. اünkü güzellikler kِtülükleri (günâhlar‎) giderir. Bu, iyi dü‏ünenlere bir ًِüddür.
İbni Kesir    :             Gündüzün iki tarafında ve gecenin de yakın saatlerinde namaz kıl. اünkü iyilikler kِtülükleri giderir. Bu; ِğüt kabul edenlere bir ِğüttür.
Muhammed Esed    :Ve gündüzün ba؛ında ve sonunda, bir de gecenin erken saatlerinde salatta devamlı ol; çünkü muhakkak ki iyi eylemler kِtü eylemleri giderir; (Allah'ı) hatırında tutanlar için bir ِğüt, bir hatırlatmadır bu.
ھaban Piri؛    :     Gündüzün iki ucunda ve gecenin ilk saatlerinde namaz kıl, iyilikler kِtülükleri giderir. Bu, ِğüt alanlara bir hatırlatmadır.
Süleyman Ate؛    :     Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın sâ'atlerde namaz kıl; çünkü iyilikler, kِtülükleri giderir. Bu, ibret alanlara bir ِğüttür.
Ya؛ar Nuri ضztürk    :Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kِtülükleri silip süpürür. İ؛te bu, Allah'ı ananlara bir ِğüttür.

Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Aslında Kur'an merkezli din anlayışı içinde olupta "namaz" denen ritüeli kabul edenlerin, bu ritüel hakkında bütüncül bir mutabakatlarına müteakip, "Kur'an'da ki salat" ın namaz olup olmadığı tartışmasının daha uygun düşeceği kanaatindeyim. Çünkü görünen o ki, bu ritüeli kabul edenler arasında tabandan tavana farklılıklar sözkonusu. 

Muhabbetle.. 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar

Öğrenci kardeşim,

Kurandaki salat namaz mıdır?

Önce salatın ne olduğuna bakalım..kuranda birçok yerde geçen salat,

Allahın biz insanoğluna önerdiği yaşam
ve inanç biçimine, gönülden razı olup bu biçimi kabul halinde yaşamanın adıdır.Destek olmak,kollamak ve yardımcı olmak anlamlarıylada geçmektedir ve hatta bana göre bir anlamıda fikir alışverişiyle ortak karar almanın adıdır.(vasiyet ve şahitlerin seçimi konusundaki ayetler)

Dinin öğretimi verilen mücadelede bu kavram içinde yer alır..elbet bunun yanında sabah ve akşam diyerek huzurda durmayıda ifade etmektedir..

ve ayrıca;
Allahın ailene salatı emret ve sende ona devam et dediği salat, genel salattır,burada anılanın ritüel olmadığı açıktır..

yani aslında yaşamak genel anlamda salatın karşılığıdır..ancak yaşanan salatların,Allahın önerdiği erdemli yaşamla yani mutlak salatla uyumluluk sorunu vardır..

Allah zaten kuranda kendi önerdiği salata uymayanlarında bir salata uyduklarını lakin bu uyulanın, Allahın önermediği salat olduğunu anlatılmıştır..

Genel anlamda salat bu iken,sabah akşam anma farzıda salatın şubesi sayılmaktadır..

Ancak insanlar şöyle veya böyle ama esas itibarıyla geleneğinde etkisinde kalarak,geleneğin her salat gördüğü yere namaz ifadesini yapıştırmalarını takiben,
dinin özünü ritüel sanmışlar,
sanmayanlar ise başka hatalı bir kapı açmışlardır..
dinin özü ritüeldir inancını bilinç altlarından atamayanlar,
dinde namaz ritüeli yoktur diyenlere karşı mücadele vermişler ve aynı şekilde,dinde namaz ritüeli yoktur diyenlerde,
en kolay olarak ''kuranda namazın kılınışı anlatılmaz demişlerdir lakin sabah akşam anmalarının nasıllığı hakkındada net bir kanıya ulaşmış değillerdir...

Aslında,

Kuranda namaz ritüelinin bir düzenlemesi yoktur,
ancak anlaşılan  ise görüngü manasında secde veya ruku halinde şekli bir duruşun olabileceği fakat uku halinde zekat verin örneğiyle bunun soyut,mihraptan çıkıp halkına tespih edin işareti bölümüylede şekli bir yöneliş olabileceği düşünülebilinir..

Mutlak salatın içinde misal olarak %95 oranında Allahın erdemli yaşamaya teşviki ve misal % 5 oranındaysa bugün anladığımız manada şekilsel bir yönelişin varlığından söz edebiliriz..

Fakat islamın direğini namaz ritüeli olarak avama belleten zihniyet ne yazıkki geçmişin ve geleneğin etkisinde kalan toplumun mutlak salatı anlamada önüne adeta bir set olmuşlardır..

Zaten cehennemin kapısına gelenlere neden burdasınız diye soran bekçilerin aldığı cevap önemlidir...

salat edenlerden değildik..ama gelin görünki gelenek orayada hemen namaz ritüelini yamamış ve müslümanları mutlak salat diyerek,dinin direği namaz ritüelidir öksesine adeta ışık olmuştur...din için müslümanım diyenlerde ışığa koşuyoruz derken bu yapışkan ökseye tutuklanmışlardır..

Salatın şubesi olan sabah ve akşam anmaları yani ritüelinde gerçekte bir şekli yoktur..orada o zaman aralığında yönelme olduğunun bilinmesi yeterlidir..kişi o vakitlerde gelir ve adına rekat denen i kıyam ruku secde  şekliyle yönelir istersede bağdaş kurup oturarak Rabbine içinden ne geliyorsa o şekilde dua eder ve kalkar..ikiside ritüeldir..ve ritüeli kalıplara sokan gelenek,bu hareketle...diğerlerini ötelemiştir..bu ise aslında Allahın parçalanmayın bölünmeyin emrine muhalefetten başka bir şey değildir..





Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats