HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam ögrenci98 kardeşim,

İletinizde şunu demişsiniz;

Aslında Kur'an merkezli din anlayışı içinde olupta "namaz" denen ritüeli kabul edenlerin, bu ritüel hakkında bütüncül bir mutabakatlarına müteakip "Kur'an'da ki salat" ın namaz olup olmadığı tartışmasının daha uygun düşeceği kanaatindeyim. Çünkü görünen o ki, bu ritüeli kabul edenler arasında tabandan tavana farklılıklar sözkonusu.” 

Müsadeniz olmadan, ben iletinizde bir iki değişiklik yapacağım,

Aslında Kur'an merkezli din anlayışı içinde olup ta "X" denen “kavramı” kabul edenlerin, bu “kavram” hakkında bütüncül bir mutabakatlarına müteakip "Kur'an'da ki Y" ın “X” olup olmadığı tartışmasının daha uygun düşeceği kanaatindeyim. Çünkü görünen o ki, bu “kavramı” kabul edenler arasında tabandan tavana farklılıklar söz konusu.” 

·        kavram” hakkında bütüncül bir mutabakatlarına müteakip

·        kavramı” kabul edenler arasında tabandan tavana farklılıklar söz konusu.

Ben sizin son söylediğiniz üzerinden bir değerlendirme yapacağım,

 “X” “kavramını” kabul edenler arasında tabandan tavana farklılıklar söz konusu;

Siz “X” harfinin yerine, lütfen bir “Kur’an kavramı” koyun, tabandan tavana farklılıklar söz konusu mudur? Değil midir?

Tabandan tavana fark yok diyorsanız “bu yazdıklarımı lütfen dikkate almayın”

Tabandan tavana fark var diyorsanız;

Bu olguyu/durumu “nasıl izah ediyor ve anlamlandırıyor” sunuz?

Bizim anladıklarımızın doğruluğunun “ölçüsü biz” miyiz?

Benim gibi anlamayanlar “yanlış anlayanlar” mı?

Benim ile sizin aranızda olan “anlama(ma)” sorununa bir çözümünüz var mı?

Yorumları konuşmak yerine,  yorumlara mesned teşkil eden tasavvurları konuşmak daha doğru olsa gerektir.

Selam ve dua ile,

rıdvan  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam


Bu ve diğer başlık altında masaya yatırılan SALAT/NAMAZ kavramı hakkında sürekli aynı sorular aynı görüşler dile getiriliyor.

Bu cephelerden biri diyor ki; SALAT, vahye dolayısıyla Allah'a bağlı yaşamın öz adıdır ve bu kavramın türevlerine göre; Allah'ın dinine ve o dinin mensuplarına destek olmak, Allah'ı ve dinini öğrenmek için vahiy tedrisatı yapmak gibi anlamları vardır ama herhangi bir şekilselliği içermemektedir. Bu şekilde düşünen kesimde bir ayrılık veya farklılık görülmemektedir, söylemleride uygulamalarıda tektir.

Diğer cephe ise; SALAT türevlerine göre farklı uygulama ve yöntem çeşitlerinin yanında asıl olarak şekilsel ritieli ifade eder diyor, bu şekilsel ritüelin çok önemli olduğunu ve olmazsa olmaz olduğunu dile getiriyor. Bu görüşü savunanlarda çok uç noktalarda ortaya çıkan ayrılık tam burada başlıyor.  Farklılıklara örnekleme gerekirse: vakit, rekat, okuma dili, ritüelin uygulanma sırası, hatta yön dahil, bir çok meselede oldukça fazla sayıda ayrılıklar ve görüşler söz konusu bunun görmezden gelinmesi ise çok tuhaf ve kabullenilir bir şey değildir. Kanımca sayın öğrenci98' in vurgulamak istediği tabandan tavana farklılıklar budur.


esenlik dilerim



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

akarapir Yazdı:
selam


Bu ve diğer başlık altında masaya yatırılan SALAT/NAMAZ kavramı hakkında sürekli aynı sorular aynı görüşler dile getiriliyor.

Bu cephelerden biri diyor ki; SALAT, vahye dolayısıyla Allah'a bağlı yaşamın öz adıdır ve bu kavramın türevlerine göre; Allah'ın dinine ve o dinin mensuplarına destek olmak, Allah'ı ve dinini öğrenmek için vahiy tedrisatı yapmak gibi anlamları vardır ama herhangi bir şekilselliği içermemektedir. Bu şekilde düşünen kesimde bir ayrılık veya farklılık görülmemektedir, söylemleride uygulamalarıda tektir.

Diğer cephe ise; SALAT türevlerine göre farklı uygulama ve yöntem çeşitlerinin yanında asıl olarak şekilsel ritieli ifade eder diyor, bu şekilsel ritüelin çok önemli olduğunu ve olmazsa olmaz olduğunu dile getiriyor. Bu görüşü savunanlarda çok uç noktalarda ortaya çıkan ayrılık tam burada başlıyor.  Farklılıklara örnekleme gerekirse: vakit, rekat, okuma dili, ritüelin uygulanma sırası, hatta yön dahil, bir çok meselede oldukça fazla sayıda ayrılıklar ve görüşler söz konusu bunun görmezden gelinmesi ise çok tuhaf ve kabullenilir bir şey değildir. Kanımca sayın öğrenci98' in vurgulamak istediği tabandan tavana farklılıklar budur.


esenlik dilerim





Aleyküm selam,

Hayır Akarapir kardeşim...sen iki cephe saydın,oysa bir cephe daha var ve bu cephe sorunu ortadan kaldırmak için açılmış olan bir cephe değildir..sorunu büyütmek içinde değildir..bu cephe taraflardan birine destek olmak için de değildir,

bu cephe iki tarafıda ''Ortak Kelime''de yani  SALATın artık zihinlerde yerine oturmasının zamanının gelmiş olduğunu söylemektedir ve Amaç bir fikirde birlikteliği sağlamakta  değildir..

amaç bir GERÇEK/DOĞRU etrafında toplanılmasını sağlamaktır..


Cephenin biri şekilseli savunurken,mutlak salatı dışlar
Diğer cephe ise  Mutlak salatı kısmen anlayarak,Şekilseli red eder..

oysa bu 3,cephe ne eder?beraberce bakalım..


3,cephenin fikri;

Allahın insanlar için ''Mutlak Salat sünnetullahı'' vardır..
Bizden istenen bu Mutlak salata;içten gelerek/isteyerek teslim olmamızdır..Mutlak salat Müminlerin hayatlarının her anıdır..
oysa Mutlak salat;
Allahın bu salatını kabul etmeyenlerin/heva heves ardına düşenlerin hayatlarında olmayan hayatlarını kuşatmayan bir salattır..

Esas anlam vermek gerekirse,Erdemli Yaşam' formuna Allahın insanlara önerdiği/emrettiği Mutlak salat diyebiliriz..

Ve mutlak salat üzerine yaşayanlar günün her anında bu idrakla hareket ederler..kazançlarından verirken Allah için isteyerek ve cahile sabr ederken Allah için sabrederek mutlak salatın gereğini/yaşam biçiminin nidüğünün bilincinde yaşarlar  ve sabah akşam gece yönelişlerini farz olması sebebiyle idrak ve saygı bilincinde yaparlar..

evet bu 3,cephe,
Salatı mutlak salat diyerek çerçevesini geniş tuttu..zamanlardan bir zamana hapsetmedi ve tarz/yöntemide ekleyerek bir yaşam biçimi olduğunun idrakı içinde isteyerek boyun eğdi..

3,cephenin adamları vakitli anmalarda/yönelişlerde bir şekil şart aramadı..çünkü kuranda emir basit..salat et..muhataplar inek kes emrini  aldı ve hemen uyguladı..ne renkl sordu nede ırk..sadece ilk bulduğunu anlaşma/ücret adalet adına keserek emri yerine getirdi..

Salat emrini Mutlak salat kabul eden bu 3,cephenin adamları vakitli yöneliş/anmalarda bir şekil aramadı demiştik..bir kalıbada hapsetmedi..dedi ki;

ister kıyam ruku secde ederek bu farz anmayı yerine getir istersen gel yere otur başını semaya kaldır ve dua et hamdet veya gel diz çök,öyleyece dilediğince Rabbi hamd et dua et veya oturmak istemedin mi..o zaman ayakta dilediğince dua et Rabden yardım talep et veya yoruldun mu?o zaman istersen yere çömel ve yine dua et/hamdet/yakar l ..veya vakit geldiğinde istiyorsan eğer hemen ruku yap eğil ve dualar et/yakar..belin mi ağrıdı.bitir ve çık..

Kalabalıkların arasında vakit seni yakaladı mı?o zaman fitne çıkarma onlar öyle anıyorsa sende öyle an,yok öyle yapmak istemiyorsan ayrıl onlardan ve isteğin şekilde otur ve duaya/anmaya başla..ne zamana kadar?
kalabalıklar din adına birbirlerini ötekileştirmeyene kadar?bunun için ne gerek?
Mutlak salatın ne olduğunu insanlara anlatıp/öğretip birleşmelerini ve artık birbirlerini ötelemez hale gelinceye kadar...yani doğrunun etrafında öbekleninceye kadar...

Ve esas nokta şu ki,
Allahın inananlar için, Mutlak salat sünnetullahının ilanı yine buradaki iki cephenin soruşturmasıyla açığa çıkmış ve artık bunun farkındalığı bizleri çepeçevre kuşatmıştır..

Allah hepinizden razı olsun derken forumda iki cepheninde artık bu konuda fikir beyan etmemesini bir farkındalık ve bu konuda mutmain olma haline yoruyorum ve direten/mutmain/ikna olmayanlara

Allahtan sabır ve gerçeği yakalama adına azim vermesini diliyorum..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Değerli Akarapir, dile getirmeye çalıştığım düşüncelerimi dahada anlaşılır hale getirmişsiniz, teşekkür ederim.

Sayın Baybora;

Siz "y/namaz" ın "x/salat" ın içinde bir bölüm olarak algılıyorsunuz yanlış anlamadıysam. Saygı duyarım. Lakin benim değinmek istediğim konu ise, "y/namaz" ın nedenliği, niteliği, nasıllığı  hususunda kabul edenlerin bir mutabakata varması ve daha sonra bu "y/namaz" ın, "x/salat" ın bir şubesi mi değil mi tartışmasının gündeme gelmesidir. Teşekkür ederim.

Sayın İbrahimizm;

Sizede hoşgörü esasına dayalı olarak yaptığınız girişimlerden dolayı teşekkür ederim. Lakin "sabah akşam" ifadesinden hareketle iddia etmiş olduğunuz "namaz" ı kabullenirken, öncelikle "sabah akşam" ifadesinin bütün bir günü ifade ettiği değerlendirmesini dikkate alabilirsiniz. Ayrıca sizin gibi "namaz" ın, "salat" ın bir şubesi olduğunu kabul edenlerle birlikte nedenliği, nasıllığı ve niteliği hususunda mutabakat sağlamanız lazım gelmez mi? Örneğin sayın Baybora ile... Yanlış mı düşünüyorum?

Muhabbetle...

 

 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

öğrenci98 Yazdı:

Sayın İbrahimizm;

Sizede hoşgörü esasına dayalı olarak yaptığınız girişimlerden dolayı teşekkür ederim. Lakin "sabah akşam" ifadesinden hareketle iddia etmiş olduğunuz "namaz" ı kabullenirken, öncelikle "sabah akşam" ifadesinin bütün bir günü ifade ettiği değerlendirmesini dikkate alabilirsiniz. Ayrıca sizin gibi "namaz" ın, "salat" ın bir şubesi olduğunu kabul edenlerle birlikte nedenliği, nasıllığı ve niteliği hususunda mutabakat sağlamanız lazım gelmez mi? Örneğin sayın Baybora ile... Yanlış mı düşünüyorum?

Muhabbetle...

 


Merhaba Öğrenci98 kardeşim,

Sizede hoşgörü esasına dayalı olarak yaptığınız girişimlerden dolayı teşekkür ederim.

demişsiniz bende teşekkür ederim ancak şu yanlış anlamayı düzeltmem gerek,benim bu yakın zamanlarda yazdıklarımın hiçbirinde hoşgörü için bir çaba yoktur..bu yazılarda hoşgörü ne aklıma geldi ne de tavsiye etmedim,ben farkına vardığım noktanın izahına çalıştım..hoşgörü tavsiyesinde bulunduğum izlenimi sizde ve diğer arkadaşlarda uyanmış olabilir ama bu doğru değildir,bu amaçla yazmadım kesinlikle..bunu belirtmek istedim.

ve kaldığım yerden devamla;

benim düşüncemde;sabah ve akşam ifadesi tüm günü zaten kapsamaktadır,benim birkaç sayfa öncesi ''Satın şubesi,ritüelin açılımı ve hizip asabiyeti'' başlılklı o yazım ve sonrasında yazdıklarımda bu kapsam ifade edilmiştir..yani;

Mutlak salatın yüklenildiğinin idrakı içinde olan kişi, zaten bu idrakın dışında yanlış bir eyleme kolay kolay geçit vermez ve bu idrak ile gününü tamamlar lakin aynı kişi günün başlama ve bitiş anlarındada ''şekilsel'' bir formu olmayan yönelişini yapar..bundan doğal birşey göremiyorum ve zaten bu idrak içinde olan kişiye ek olarak sabah ve akşam yönelişi bir zorunsama hissettirmez aksine o kişi bunu içten gelerek yapar,üşenmez,tembelce hareket etmez..fakat sebep elbet bu psikoloji değil..bana göre sabah akşam ve yatsı diye bilinen vakitlerde Rabbe boyun bükmenin farzıyyeti olduğuna inanıyorum,

Nedenide ve niteliğine gelince;tüm günün idrak içinde geçiren kişi bu vakitlerde bu idraka sebep olan Yaratıya şükranlarını teşekkürlerini sunar bu ve bu yöneliş;

o kişiye gününü ve ertesi günününü Mutlak Salatılın yüceliğini bir daha anımsatarak ve onu kalben  daha bir sağlamlaştırarak hazırlar ve bu şekilde bu sağlamlıkla hatalardan daha bir beri olma halini yakalar ve elbet direkt Rable sohbet insana kendi konumunun hatırlanması  ve Rabbin anılmasını sağlar düşüncesindeyim..yani  gevşek bırakmama durumu var ortada..


nasıllığına gelince benim fikrim;

Bu yönelişlerin minumum temizlik sonrası hiçbir şekli kural olmadan yapılabilirliğidir..


Elbet Baybora kardeşimde fikrini beyan ederse daha anlaşılır olacaktır konu..

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba İbrahimizm;

Aslında yanlış anlaşılacak bir durum olmasa gerek. Ben sizin politik nedenlere dayalı olarak, hoşgörü esasına bağlı görüş beyan ettiğinizi iddia etmedim. Böyle anlaşıldıysam özür dilerim. Oysa ben sizin iyi niyete bağlı olan, bir hoşgörü esasına dayandırarak yorum yaptığınızı beyan etmeye çalıştım.

Bu başlık altında geldiğimiz nokta bence kayda değerdir. Çünkü bu noktadan itibaren, "namaz" ritüelinin Kur'an daki "salat" kavramının bir şubesi olduğu kanaatini taşıyanların, nedeni, nasıllığı ve niteliği hususunda mutabakat sağlamaları kaçınılmaz hale geldiği kanaatindeyim. Hayırlı olan neticenin Rabbimiz tarafından ortaya çıkarılması ümidiyle...

Esenlikler dilerim.

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Akarapir, ögrenci98, İbrahimizm,

Ögrenci98 kardeşim kibar uslubunuzdan dolayı bende size teşekkür ediyorum, (yine akarapir ve İbrahimizm'e de tşkr)

Bu uslubunuz "konuşabileceğimiz" anlamına geliyor, konuşabilir ve birimizi "anlamaya" çalışırsak mesafe alırız diye düşünüyorum.

Sevgili kardeşim, benim anladığım, "Qur'êne'l-fecr" (17:78) ile "Salâti'l-Fecr" (24:58) aynı zamanlardan bahsetmektedir. Buna katılıyor musunuz? 

Yine buradaki "qur'êne'l-fecr'", "fecr okuması" anlamında kullanıldığını anlıyorum ve "Salâti'l-Fecr" bunun "fecr yönelişi/bağlanışı" anlamındadır. Buna katılıyor musunuz?

Sevgili kardeşim, Muhammed(a.s) bu Ayet-i Kerimeleri nasıl pratize etti?  

selam ve dua ile,

kardeşiniz rıdvan 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Arkadaşların hoşgörüsüne sığınarak araya giriyorum.

Değerli Rıdvan kardeşim!

"Saléte'elfecri" ile "Qurén'elfecri"nin de aynı olduğunu söylüyor musun? Bir de "inne Qurén'elfecri kéne meşhûdé" ifadesininden ne anladığını bizimle paylaşır mısın?

Muhabbetle. Kardeşiniz Abdurrahman

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

cin13 Yazdı:

Merhaba.

Kuran'da ne hristiyanların, ne yahudilerin ne de diğer halkların ibadet etme şekillerine yönelik bir eleştiri görmedim. 8:35 dahil.  Hatta, hristiyan ve yahudilere yönelik namaz kılmadıklarına dair bir eleştiri de görmedim.

Gördüğüm eleştiriler, kutsal saydıklarına, Allah'ın yanına koydukları ile ilgili..

Merhaba Cin13,

Bir kaç ayet sonrasını da okuduktan sonra, "...ve eqîmussaléte ve étuzzekéte.." geçtiği 2/83. ayeti nasıl anlıyor ve değerlendiriyorsunuz?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Selam muhterem Baybora;

Nezaketiniz için bende sizlere teşekkür ederim. Ortak gayemiz Rabbimizi kendimizden razı etmekse, evvela mesajını anlama yolunda seferber olmalıyız.

Bugüne kadar bu başlık altında birçok şey yazıldı. Siz özellikle bu başlık altındaki tartışmalardan ve size yöneltilen suallere cevap vermekten hep beri durmaya çalıştınız. En azından ben böyle gördüm. Şimdi ilgili ayetlerle alakalı olarak benim düşüncelerimden ziyade, sizin neler söyleyeceğiniz daha önemli. Çünkü siz Kur'an daki "salat" ın bir şubesi olarak gördüğünüz "namaz" ritüelini delilleriyle birlikte açıklamanız ve parelelinde bu ritüeli kabul edenlerle müzakere ederek nedenliği, nasıllığı ve niteliği ile ilgili mutabakat sağlamanız kaçınılmazdır. Daha sonra biz "namaz" ritüelini Kur'an daki "salat" ın bir şubesi olarak görmeyenlerle tartışabiliriz.

Şimdilik benim söyleyeceklerim bu kadar olup, sizi dikkatle takip ediyoruz. Buyrun.

Esenlikler dilerim.

 

 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats