Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hele yazinin sonuda AIBERGCILERIN icin kullanilan TEKiLLA HANIFLERI lafina hala guluyorum.
Bulent Ayberk, bir zamanlar sahip oldugu barin musterileini artirmak icin bayagi kivirmis. Yani Allah'in Haram degil fakat seytan pisligidir dedigi seyi biz hayir seytan pisligi degil haramdir diyebilirmiyiz. Bunu dersek mezhepcilerin durumuna dusmezmiyiz. Ben sahsen ickinin icilmesi taraftari degilim. Seytan pisligi denilerek yasaklandigina inaniyorum.
Su ayetlerdeki durumu nasil aciklayacagiz.
Allah diyor ki
[006.151] [DV] De ki: Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana-babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin -sizin de onların da rızkını biz veririz-; kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın yasakladığı cana haksız yere kıymayın! İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur ki düşünüp anlarsınız.
Demekki Sirk haram, ana babaya iyilik etmemk haram, fakirlik korkusuyla cocuklari oldurmek haram, kotuluklerin gizlisinede aciginda yaklasmayin (KOTULUKLERIN ANASI ICKI de DAHIL), haksiz yere cana kiymak HARAM.
Baska haramlar var mi bakiyoruz.
[016.115] [DI] Allah size ancak leşi, kanı, domuz etini ve Allah'tan başkasının adına kesilenleri haram etmiştir. Darda kalan, aşırı gitmemek ve başkasının hakkına el uzatmamak şartiyle bunun dışındadır. Allah şüphesiz bağışlar, merhamet eder.
[006.145] [DI] De ki: «Bana vahyolunanda, leş, akıtılmış kan, domuz eti ki pistir ve günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum; fakat darda kalan, başkasının payına el uzatmamak ve zaruret miktarını aşmamak üzere bunlardan da yiyebilir.» Doğrusu Rabbin bağışlar ve merhamet eder
Sonra Allah bizi acikca uyariyor ve diyorki :
[016.116] [DV] Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak «Bu helâldir, şu da haramdır» demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.
Simdi ne yapacagiz
[006.153] [DV] Şüphesiz bu, benim dosdoğru yolumdur. Buna uyun. (Başka) yollara uymayın. Zira o yollar sizi Allah'ın yolundan ayırır. İşte sakınmanız için Allah size bunları emretti.
Haram YASAK olanların tümüdür. Kalanlar ise helaldir yani SERBEST olanlardır. Örneğin Zina haram mıdır? Ayetlerde haramdır denilmiyor. Ama haramdır. Bunu gibi HAMR (aklı örtenler) de Allah tarafından yasaklanmıştır. Yani haram kılınmıştır.
Bir şeyin haram olması için “işte bu haramdır” denmiş olması gerekmiyor. Allah’ın yapmayın, sakının, yaklaşmayın, terk edin, vazgeçin vs. demesi yeterlidir. Helal yani serbest olması için de “işte bu helaldir” denmiş olması gerekmiyor.
Her haram=yasak bir/aynı olmadığı gibi her helal=serbest de bir/aynı değildir. Zina etmekle domuz eti yemek gibi.
Alttaki başlık altındaki Helal-Haram konusundaki tartışmaları okumanızı öneriyorum:
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam nuri kardeş
[006.145] [DI] De ki: «Bana vahyolunanda, leş, akıtılmış kan, domuz eti ki pistir ve günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum; fakat darda kalan, başkasının payına el uzatmamak ve zaruret miktarını aşmamak üzere bunlardan da yiyebilir.» Doğrusu Rabbin bağışlar ve merhamet eder
Enam 145i hangi mealden aldın bilmiyorum ama o ayette çok önemli bir konu açıkça es geçilmiş. bak şimdi
145- De ki: "Bana vahyolunanda, yiyen kimse için (taimin yet,amuhu)haram edilmiş bir şey bulamıyorum. Ancak leş, veya akıtılmış kan, yahut domuz eti - ki bu gerçekten pistir yahut Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvan olursa, bunlar haramdır. Ama kim çaresiz kalırsa, (başkasının hakkına) tecavüz etmemek ve zaruret sınırını aşmamak üzere (bunlardan yiyebilir)" Çünkü Rabbin çok bağışlayandır, merhamet edendir.
Yani bu ayette sınırlananlar yenilecek şeylerle ilgili. Dolayısıyla haramlar sadece yenilen şeylerden ibaret değil değil,haram olan davranışlar var, haram olan içeçek te var oda hamr dır
Allah teala baraka 219 da içkiyi ismun kebir olarak tanımlıyor. Nisa 48 de ise şirki ismun azim olarak tanımlıyor.Enam 151 de ise şirk haram edilenler arasında ki insanı dinden çıkarn en büyük günah olduğu malum. Hala kalkıp içki ile ilgili ayetlerde haram kelimesi geçmiyor, dolayısıyla az bir miktarda içilir diyenler hiç kusura bakmasınlar Allahın açığını yakalamaya çalışmaktadırlar
Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Kurandan yapmış olduğunuz tespitler bence yerinde.
Ben, içki konusun delmeye çalışanları anlamıyorum doğrusu. Yani Allah aciz miydi miktarını belirterek haram kılmaktan!
Sonuçta bu kitaptaki haram ve yasaklar insanlık için olmazsa olmazlardır.
Yani Allah eğer domuz eti haram dedi ise sağlık için de çok zararlı, Allah zina etmeyin, kumar oynamayın, dedi ise bunlar yapıldığında sosyal hayat bozulduğu içindir.
Bunun gibi Allah içkiyi haram kılmıştır çünkü ayette dediği gibi günaha sürüklüyo, sosyal hayatı, psikolojiyi ve fizyolojiyi bozuyor.
Ve iddia edildiği gibi içkinin azı diye bir tanım yok. Çünkü bu kişiden kişiye değişiyor. Biri bir kaç kadeh içse de sarhoş olmuyor, bir diğeri bir kadehde şuurunu kaybediyo!
Allah 'ın yasakladığı hiç bir konunun azı çoğu yoktur.
Bunlar bizim iyiliğimiz için olan sınırlamalardır.
İnsanca bir hayat isteyenler bu sınırları ayakta tutar.
Allah içkiye "haramdır" demiyecek kadar aciz mi (haşa), neden Allah'ın haram demediğini haramdır diyerek haramlaştırıyorsunuz?Allah haramlarını ayetlerinde ayrıntısıyla açıklamışken, içki konusunda neden (haşa) dolambaçlı yollara sapsın, "içki vs. haramdır" demiyecek kadar (haşa) aciz midir Allah?
Katılma Tarihi: 29 nisan 2005 Yer: Antarctica Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
xavier Yazdı:
Slm,
Allah içkiye "haramdır" demiyecek kadar aciz mi (haşa), neden Allah'ın haram demediğini haramdır diyerek haramlaştırıyorsunuz?Allah haramlarını ayetlerinde ayrıntısıyla açıklamışken, içki konusunda neden (haşa) dolambaçlı yollara sapsın, "içki vs. haramdır" demiyecek kadar (haşa) aciz midir Allah?
SLM DOSTLAR ve XavieR
Her "doğru", çoğunluğun fikrine tabi veya uyar olmakla mı "doğru" olur?
Şimdi tüm forum, bir şeye doğru dediler diye mi! o şey doğru olur?
Bakıyorum da, geleneksel olanı kıyasıya eleştirdiğini sanan! bir takım ahbar yahutta ruhbanların! kendileri de birer rab!mışcasına! kıyaslarla! güya! Allah'a(C.C) dinini öğretmeye azim ile karar vermişler!
Beyler,,,,,, müsaade ediniz de, bu dinin sahibi olan Zat-ı Mutlak! hüküm koyucu olsun!.
Kendiniz hüküm koyacaksanız eğer! gidiniz ve kendinize yeni bir din icad ediniz! orada kimlere rab!lık taslayacaksanız, orada taslayınız!
"Allah'ın açığını aramak"la itham olunan bizler(ben!), bu iftiranızdan dolayı sizleri Allah'a havale ediyorum, inşaAllah!
Ve şu ayeti, sizler ve benzerlerinize ithaf ediyorum;
[010.100] [E1] Allah'ın izni olmadıkça hiç bir kimsenin iman etmesi mümkün değildir. Akıllarını güzelce kullanmayanları Allah pislik içinde bırakır!
Bu ayette geçen "helal" ve "haram"ları da, umarız ki iyice idrak edersiniz!
Şimdiden görüyorum ki(!?) "burada ne haram var, ne de helal var"dır dediğinizi!
Selam olsun! Rabbimiz olan Allah C.C'ü gerçekten ve haqq ile Rabb ittihaz edinen; müellif-i Sabbah->sız! dostlara...
Demek bizler Allah'ın açığını arayanlardanız haa!
O halde sizler de, size muhtaçlık gösteren bu ilahınızın! sizce açık verebileceği konuları kapatınız vesselam!.
Sizler Allah'ı bilmiyorsunuz derken! demek ki boşa denilmiyormuş o sözler!.
Bilen bilir de! yakında adımız tekel müridliğine çıkarsa hiç şaşmayacağım! bu heva dolu söylemlere!.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sailamasr Yazdı:
selam selam xavier
dediğin gibi olsaydı tıpta ALKOL içerilen her tedavi yöntemi,hap,şurup haram kılınırdı.
sindirim yoluyla alınan ilaçları da haram mı edecekti rabbımız? biraz dubbadan kafayı kaldırın
selam selam
Selam
ne alaka kel alaka
Allah Teala zaruret halinde haram kıldıklarına bile ruhsat veriyor: işte ayet
Enam 145
145- De ki: "Bana vahyolunanda, yiyen kimse için haram edilmiş bir şey bulamıyorum. Ancak leş, veya akıtılmış kan, yahut domuz eti - ki bu gerçekten pistir yahut Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvan olursa, bunlar haramdır. Ama kim çaresiz kalırsa, tecavüz etmemek ve zaruret sınırını aşmamak üzere (bunlardan yiyebilir)" Çünkü Rabbin çok bağışlayandır, merhamet edendir.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
xavier Yazdı:
Slm,
Allah içkiye "haramdır" demiyecek kadar aciz mi (haşa), neden Allah'ın haram demediğini haramdır diyerek haramlaştırıyorsunuz?Allah haramlarını ayetlerinde ayrıntısıyla açıklamışken, içki konusunda neden (haşa) dolambaçlı yollara sapsın, "içki vs. haramdır" demiyecek kadar (haşa) aciz midir Allah?
selam
Şeytan pisliğinin avukatlığını yapanlar,içki haram değil diyenler, eğer iddanızda samimi iseniz, kıvıtmadan, lafı eveleyip gevelemeden, zina içinde haram değil deyin.Zina haram diye bir ayet yok, Allah zinaya yaklaşmayın buyuruyor.(İsra 32)
İçki meselesinde laf ebeliği yaptığınız gibi yabancı bir kadınla şeyinizi sokmadıkça sevişip öpüşmenin haram olmadığın iddia edin.hani sarhoş olmayacak kadar içki içilebilir ya size göre
Daha bitmedii
Maide 90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.
Bakın bu ayette Allah Teala 4 unsuru zikrediyor
hadi buyrun bakalım, putlara tapmak,kumar oynamak,falcılık (kehanet) haram değil deyin.Öyleya sizin deyiminize göre Allah aciz mi idi haram demeye, bakın haram dememiş.
Hadi bakalım bunlarada haram değil deyinde kim gerçek hanif, kim hanifçilik taslıyor, veya kim şeytan hansın uşaklığını yapıyor belli olsun
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma