HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Haram mı yoksa Günah mı!!!? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Eren Erdem Yazdı:

Selamlar

Birkaç soru yöneltmek istiyorum.

ism, z-n-b ve cünah(c-n-h) ifadelerini, GÜNAH kalıbı içerisinde değerlendirmemizin delili nedir ?

Bu kavramlar ayrı anlamlar teşkil ettiğinden ötürü, herbiriin AYRI ele alınması ve bu şekilde değerlendirilmesi gerekmezmi ?

Allah'ın Kuran'da kast ettiği ile, insanların kavramları soktuğu kalıplar arasındaki büyük farkı aşmak adına, isme = haram kılındı ve isme = günah, günah = ism - zenb- cünah şeklinde bir çıkarım yapmak doğrumudur ?

günah tek başına Kuran hudutları içerisinde yer almadığına göre,

günah diye tanımlanan bu kavramların, her birinin ayrı ayrı ele alınması gerekmezmi ?

Selam ile

 

Aleyküm selam “Sayın Eren Erdem!”

Henüz dokunmadan, ya da mehir kesmeden kadınları boşarsanız size bir (cunaha) günâh yoktur. Ancak onları faydalandırın (bir miktar bir şey verin). Eli geniş olan, kendi gücü nisbetinde, eli dar olan da kendi kaderince güzel bir şekilde faydalandırmalı (herkes gücü ölçüsünde bir şey vermeli) dir. Bu, iyilik edenlerin üzerine bir borçtur. (BAKARA/236)

 

Allâh size leş, kan, domuz eti ve Allah'tan başkası adına kesileni harâm kıldı. Ama kim mecbur kalırsa, (başkasına) saldırmadan ve sınırı aşmadan (bunlardan) yemesinde bir (isme) günâh yoktur. Muhakkak ki Allâh çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. (BAKARA/173)

 

 Kim de vasiyyet edenin bir hatâ veya (ismen) günâh işlemesinden korkar da (tarafların) aralarını düzeltirse, ona (ismen) günâh yoktur, Allâh bağışlayandır, esirgeyendir. (BAKARA/182)

 

 

 

Size (şunlarla evlenmeniz) harâm kılındı: Analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kızkardeş kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, karılarınızın anaları, birleştiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız -eğer onlarla henüz birleşmemişseniz, (kızlarını almaktan ötürü) üzerinize bir (cunaha) günâh yoktur-kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları ve iki kızkardeşi bir arada almanız. Ancak geçmişte olanlar hariç. Şüphesiz Allâh, çok bağışlayan, çok esirgeyendir. (NİSA/23)

 

(Savaşta tutsak olarak) ellerinize geçen(câriye)ler dışında, evli kadınlar(la evlenmeniz) de harâmdır. (İşte bunlar) size Allâh'ın yazdığı yasaklardır. Bunlardan ötesini, iffetli yaşamak, zinâ etmemek şartıyle mallarınızla istemeniz (evlenmeniz), size helâl kılındı. O halde onlardan yararlanmanıza karşılık, kesilen ücretlerini bir hak olarak onlara verin. Hakkın kesiminden sonra karşılıklı anlaşma(k sûretiyle kesilenden az veya çok vermeniz)de üzerinize bir (cunaha) günâh yoktur. Allâh bilendir, hüküm ve hikmet sâhibidir. (NİSA/24)

 

 Evlenme arzusu kalmamış, oturan (ihtiyar) kadınların, kasden süs göstermeğe çalışmadan, dış örtülerini bırakmalarında kendileri için bir (cunahun) günâh yoktur. Ama sakınmaları, kendileri için daha hayırlıdır. Allâh işitendir, bilendir. (NÛR/60)

 

 Ona: "Allah'tan kork!" dense gururu, kendisini (ismi) günâha sürükler. Artık ona cehennem yetişir; ne kötü bir yataktır o!.. (BAKARA/206)

 

Sabret, Allâh'ın va'di mutlaka gerçektir. (zembike) Günâhına da istiğfar et ve akşam sabah Rabbini övgü ile an. (MÜ'MİN/55)

 

Allah'tan başka tanrı olmadığını bil ve kendi (zembike) günâhın, inanan erkeklerin ve inanan kadınların günâhı için (Allah'tan) mağfiret dile. Allâh, dönüp dolaşacağınız yeri ve varıp duracağınız yeri bilir. (MUHAMMED/19)

 

"Hangi (zembin) günâh(ı) yüzünden öldürüldü?" diye. (TEKVÎR/9)

 

Yukarıda alıntıladığım ayetler sanırım sizin sorduğunuz soruya ışık tutacaktır…

Kavramların ayrı anlamlar teşkil ettiği konusuna gelince, bütün dillerde bir kavram kullanılan cümle içerisinde değişik manalar verebilir, yani kavram aynı fakat anlam ve mana farklı olur.

Ör:Türkçede “yüz” kavramı; -denizde “yüz”- doksandokuz dan sonra “yüz”- koyunun postunu “yüz”- ve –yüzde “yüz”- vb… gibi değişik anlam ve manalar verebilir.

Kur’an’da kullanılan “HARAM” engel edilen, yasaklanan, men edilen, helalın zıddı vs.. “CUNAH” kanat, yan taraf, yön, haktan başka yanda olan, olumsuz taraftan olanlara kullanılmış vs… “ZENB” kuyruk tarafı, son kalan taraf, değersiz şeyler, pay hisse anlamında kötü addedilen her fiil vs… “İSM” sevâb ve hayırda yaya kalmak, ağır gitmek, suçun/günahın sonunda gelen hezimet, sevaptan geri bırakan vs… gibi mana ve anlamları vardır. Bu kavramlar bir birine yakın manalar (olumsuzluğu) içeriyor.

 

“Allah'ın Kuran'da kast ettiği ile, insanların kavramları soktuğu kalıplar arasındaki büyük farkı”

Bu ifadeni benim yazının altına asmanı, anlamış değilim!!!!

 

Göremediğim fark edemediğim bir şeyler varsa lütfen söyle…

 

Söylediklerini tasvip etmemekle bereber, yazdıklarından dolayı teşekkür ederim. Çünkü senin niyetinin iyi olduğunu biliyorum.

 

Allah’a emanet ol.

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

Selamun Aleyküm İbrahim abi.

Sanırım yanlış anlaşılmaya meyil verecek ifadeler kullandım. Özür dilerim, amacım seni kırmak değildi.

İfade etmeye çalıştığım şey aslında şu :

Kavramlara yüklenen anlamlar itibari ile, kastedileni tam yakalayabiliyormuyuz diye kendimce bir sorgulama yaptım.

Aman bunun altında art bir niyet aramayasın abi. Niyetim sadece kendimce doğruyu bulmak adına sorgulamak.

Açıklamalar için Allah Razı olsun.

Hakkını Helal et, Selam ile

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Aleyküm selam sevgili Eren…

Sana ne kadar değer verdiğimi biliyorsun!

Beni bilen/tanıyan bir kardeş olman münasebetiyle! İfadelerinin canımı sıkmadığını söylemem doğru olmaz…

İnsan olmamız bazı zaafları taşıdığımızı kaçınılmaz kılıyor; bazen de duygusal davranıyor, bazen birilerinin davranışlarından ve söylemlerinden etkileniyor ve hak etmediği halde değerinden fazla değer veriyor, bazen de haksız yere birilerinin hakkına giriyoruz…

Özür dilemen ve helalık istemen de ismine layık (Erdem) bir davranış olmuş, çok düşüncelisin teşekkür ederim…

 

Allah sana her daim yardım etsin.

Allah’ın selamı üzerine/üzerimize olsun.

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam

İbrahimim kardeşim

Benim bu dört kavramdan anladığım 

İsm: Sonuncunda ceza gerektiren suç.

Zenb: sonu kötü davranış.

Vizr: Ağırlık, sorumluluk.

Cünah: Günah    

önemli bir kavramlaştırmaya dikkat çekmişsiniz.

bu vesile ile "isimlerin farklı olması, mananında farkılılığına delildir" kuralınıda hatırlayalıım.

 

selam ve dua ile,

Allah(a.c) kolaylık versin



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Benim Kuran bütünlüğünde anladığım "ZENB" ,insanın işlediği/kazandığı/yaptığı suçlar olmayıp; İnsanın yaratılışında var olan suç işleme melekeleri/dürtüleridir. Diğer bir deyişle; insandaki suç işleme potansiyelidir. Suça yataklık eden kin, nefret, haset, çekememezlik, acımasızlık, kibir, benlik, bencillik, cimrilik, istememezlik...vs. dürtü ve duygulardır.

Dikkat ettiyseniz, "ZENB" in geçtşği yerde "feale, kesebe" gibi yaptırım filleri yeralmaz.

Peyğamberlerin bütün zenbi mağfiret edilmiş / ıslah edilmişken (48/2), mu'minlerin ise vahye tabi oluşları oranında mağfiret olunmaktadır. Onun için de peyğamberler hesaba çkimeyeceklerdir.

Muhabbetle.

Abdurrahman ÖZLÜK

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam

Abdurrahman bey,

"zenb"

8:52 "Allah'ın ayetlerini inkar".

8:54 "Allah'ın ayetlerini yalanlama".

Bağlamında kullanılmaktadır.  

"insandaki suç işleme potansiyelidir."  ile yukarıdaki ayetler arasında ilgi kuramadım.

"zenb" ile ilgili kanaatinizi daha da açıp bizimle paylaşırsanız sevinirim.

bendende size muhabbetle.

Allah(a.c) emanet olun

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

baybora Yazdı:

selam

İbrahimim kardeşim

Benim bu dört kavramdan anladığım 

İsm: Sonuncunda ceza gerektiren suç.

Zenb: sonu kötü davranış.

Vizr: Ağırlık, sorumluluk.

Cünah: Günah    

önemli bir kavramlaştırmaya dikkat çekmişsiniz.

bu vesile ile "isimlerin farklı olması, mananında farkılılığına delildir" kuralınıda hatırlayalıım.

 

selam ve dua ile,

Allah(a.c) kolaylık versin

 

Aleyküm selam baybora kardeşim!

Aslında benim amacım Kur’an’da men/yasak olan bütün ifadeleri ele almak değildi Makalenin başında da belirttiğim gibi:

Son zamanlarda birde “haram-günah” kavramları üzerinde tartışmalar gözlemlemekteyiz. “İçki (alkollü içkiler) haram değil günahtır” “Zina haram değil günahtır” “haram ayrı günah ayrı şeyler mi?” ve buna benzer konuşmalar ve sorular meseleye vakıf olmayanlar tarafından konuşulur ve tartışılır olmuştur.

Kur’an’da men/yasak edilen şeylerin neyle ifade edildiği, haramın ve günahın birbirinin aynımı yoksa ayrımı şeyler olduğu, zina ve alkol/içki içmek haram mı yoksa günah mı? Gibi konulara, Allah’ın yardımıyla Kuran’dan çok kapsamlı olmamak kaydıyla analiz etmeye çalıştık.    Demiştim…

Vizr  وزر ) )

Vezer, dağda sığınılacak yerdir.

Vizr ise dağın vezrine teşbîhen ağırlık, yük anlamında kullanılmıştır.

Vizr'm çoğulu evzdr'dır.

(Evet) O gün insan: "Kaçacak yer neresi?" der. Hayır, sığınacak yer yoktur. O gün varıp durulacak yer, ancak Rabbinin huzurudur (ey insan). (Kıyamet/10-12)

 

Ayrıca (ZRA) da aynı kökten türediğini düşünüyorum

Ekinlerin/tarlanın yüklendiği yük (13/4) (26/148) (44/26)  

 

Zemin üzerine serilen yük/halı

Serilmiş halılar vardır. (ĞÂŞİYE/16)

Sırtlanılan yük

Ve atmadık mı senin üzerinden yükünü? (İNŞİRAH/2)

(6/31,164) (16/25) (20/87) (53/38) (35/18) (17/15) (39/7)

Vezir, emîrinin (üstünün) yükünü, sorumluluğunu üstlenen yardımcıdır. Ya Rabbi, ailemden ( kardeşimi) bana vezir yap." (Tâhâ: 45/29), Kardeşi Harun'u kendisine vezir yaptık." (Furkan: 42/35)

Muvâzeret de yardım etmek, yardımlaşmak demektir.   

Enam suresi 31 ayetin açıklamasında M.ESED şöle diyor: Lafzen, “yükleri”. “Günahlarının yükü” karşılığını tercih etmem, Râzî'nin naklettiği İbni ‘Abbâs'ın yorumuna dayanmaktadır. (Tefsiru'l-Mesaj 6/31 ayetin 21 dipnotu)

Ben “haram-günah” çerçevesi içerisine giren kavramlar incelemiştim. Allah razı olsun sizde “VİZR” kavramını buraya taşıdınız…

Sizinde dediğiniz gibi bende “vizr” kavramını günah kavramından ziyade sorumluluk/yük/sıkıntı/ağırlık vb… anlamalar geldiğini düşünüyorum.

Bazı müfessirlerin günah diye çevirmelerinin sebebinin de genelde olumsuz yükü ifade edişindendir diye düşünüyorum…

Selam ve dua ile,

Allah ilminizi/ilmimizi artırsın ve kolaylıklar versin.

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

haktansapmaz Yazdı:

Selam,

Benim Kuran bütünlüğünde anladığım "ZENB" ,insanın işlediği/kazandığı/yaptığı suçlar olmayıp; İnsanın yaratılışında var olan suç işleme melekeleri/dürtüleridir. Diğer bir deyişle; insandaki suç işleme potansiyelidir. Suça yataklık eden kin, nefret, haset, çekememezlik, acımasızlık, kibir, benlik, bencillik, cimrilik, istememezlik...vs. dürtü ve duygulardır.

Dikkat ettiyseniz, "ZENB" in geçtşği yerde "feale, kesebe" gibi yaptırım filleri yeralmaz.

Peyğamberlerin bütün zenbi mağfiret edilmiş / ıslah edilmişken (48/2), mu'minlerin ise vahye tabi oluşları oranında mağfiret olunmaktadır. Onun için de peyğamberler hesaba çkimeyeceklerdir.

Muhabbetle.

Abdurrahman ÖZLÜK

 

Aleyküm selam sn haktansapmaz!

 

"Yûsuf, sen bundan vazgeç (bunu kimseye söyleme), (ey kadın), sen de (zembik) günâhının bağışlanmasını dile! Çünkü sen, günâhkârlardan oldun!" (YÛSUF/29)

 

Dediler: "Evet, bize uyarıcı geldi ama biz yalanladık ve: 'Allâh hiçbir şey indirmedi, siz ancak büyük bir sapıklık içindesiniz' dedik." Ve dediler ki: "Eğer söz dinleseydik, yahut düşünseydik, şu çılgın ateşin halkı arasında bulunmazdık!" Günâhlarını (zenbi) itirâf ettiler. O çılgın ateş halkına (Allâh'ın acımasından) uzak olup ezilmek yaraşır! (MÜLK/9-11)

 

Onu yalanladılar, deveyi kestiler. Rableri de, günâhları (…zenb…) yüzünden azâbı başlarına geçirip, orayı dümdüz etti. (ŞEMS/14)

 

"Hem benim üzerimde onlara karşı işlediğim bir (zembun) günâh da var (onlardan bir adam öldürmüştüm); onların beni öldürmelerinden korkuyorum." (ŞUARA/14)

 

 

Yukarıdaki alıntıladığım ayetleri inceleyelim…

 

(Yusuf suresi 29) bilindiği üzere vezirin karısı Yusuf’a (a.s) fuhuş/zina teklifi yapmış, hatta saldırmış gömleğini arkadan yırtmıştı, bunun üzerine yakalanmışlar ve kadının suç işlediği ortaya çıkmıştı… “…sen de (zembik) günahının bağışlanmasını dile!” diye kınanmıştı…

 

(Mülk suresi 11) “günahlarını itiraf ettiler” işledikleri inkâr ve karalama (“büyük bir sapıklık içindesiniz”) şeklindeki suçlamaları yüzünden cehenneme girdiler…

 

(Şems suresi 14) Salih’i (a.s) yalanladılar ve “deveyi kestiler” işledikleri “günahları (…zenb…) yüzünden azabı başlarına geçirdip orayı dümdüz etti.”

 

(Şuara suresi 14) Musa (a.s) bir mısırlıyı öldürmüştü ve mısırdan kaçmıştı, Allah ona Resullük görevini verince firavundan korktuğunu çünkü “onlara karşı işlediğim bir (zembun) günah da var” demişti…

 

Peygamberlerde müminlerde vahye tabi oluşları oranında mağfiret olunurlar.

 

Selamlar.

 

Allah’a emanet.

 

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ehlen ve sehlen İbrahimim!

1- Yusuf/29: "(kadın!) sende zenbinden dolyı bağışlanma dile/ Allah'tan seni bu fahiş suça sevk eden bu zaafın (zenbin)inin ıslahını dile! Kadın, Yusuf'un zenbinin mağfiret edilmiş olması nedeniyle, Yusuf kadının isteğine karşılık vermediği için zina suçunu işleyememiştir.

2- Şems/14: Zenbleri (emre itaat etmelerine engel olan kibirleri, inatları) onlara inkar (emre karşı çıkma)ve deveyi kesme suçlarını işletti. Böylece bu kendilerinde bulunan zenblerine tabi olduklarından dolayı helak olundular.

3- Mülk /11: Eğer zenblerine uymayıp akl edip dinleselerdi cehennemegirmeyeceklerdi.

4- Şuara/14: " Ve lehum aleyye zenbun.."

Musa diyor ki " ayrıca onların bana karşı bir zenbleri var.." Doğru çeviri böyle olmalıdır. Yani bana duydukları / besledikleri kinleri, intikam hırsları var.

Muhabbetle. Siz de Allah'a emanet olunuz!

Değerli Baybora, çok naziksiniz, teşekkür ederim. İbrahimim'e yönelik açıklamalarım sanırım sizin de suallerinize cevap içeriyor. Siz de Allah'a emanet olun.

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Mağfiretin önemli bir anlamı ıslahtır.

3/135: "O kimseler (o muhsinler) ki, fahiş bir davranış yapacakları zaman (fahiş bir davranışı yapmakla karşı karşıya kalalacakları zaman) Yani kendilerine / birbirlerine bir haksızlık yaptıklarında) hemen Allah' hatırlarlar ve derhal zenblerinin (onları fahiş davranışa sevk eden zaafiyetlerinin mağfiretini isterler. Çünkü Allah'tan başka hiç bir kimse zunubu mağfiret edemez / ıslah edemez. Ve onlar yaptıklarında / yapacaklarında bile bile ısrarcı olmazlar."

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats