Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Başlıktan benim anladığım burada üzerinde durulan konu, "DİNDEN HÜKÜM koymaya kaynaklık eden sünnet"tir. Bir tane dinden hüküm örneği verir misiniz lütfen ki onun kaynağı "sünnet"tir, Kuranî vahiy değil.
"DİNDEN HÜKÜM"ü 42:21'de geçen "şera'û lehum mine'd din"in karşılığı olarak kullanıyorum:
Yoksa onların ortakları var da Allah izin vermediği halde DİNDEN onlara HÜKÜMLER mi yapıveriyor -Em lehum şurekâû ŞERAÛ lehum NİNE'D DİNİ ma lem ye'zen bihîllah?
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Sayin Hasan'in dikkat cektigi husus meselenin ozunu teskil etmekte. Evet dinin hukumlerini kim ne sekilde belirliyor. Sayin Bembeyaz yazdiklarinizi acarak ve bize en onemli delillerinizi sayarak konuyu izah edermisiniz. Su ana kadar yazdiklariniz karsit anlayistaki kimselerin kimselerin fikirlerini degistirmek icin yeterli degil. Bu konudaki Kuran kaynakli delillerinizi bizimle paylasirmisiniz.
Merhaba Ridvan insallah ilk firsatta gorusmek uzere. Kisaca ifade etmem gerekirse bembeyaz beyin de ifade ettigi gibi Ana kaynak-temel kaynak ile Kuran'i kastettim. Bu kelimeyi ozellikle secmedim. Genelde alisilmis bir tanimlayici oldugu icin neyi kastettigimi isaret amaciyla kullandim.
Kur’an’ı Kerim’in indiği tarihsel bağlamda “İlk anlayan öznelerin” gündemine hiç gelmemiş “meselelerin”, “Peyamber(a.s)’ın vefatıyla ve vahyin Mushaflaşması” ile gündeme gelmesi ve bundan dolayı bazı ilimlerin ve disiplinlerin ortaya çıkmasına, “Kur’an’ı Kerim’den bakmak ve yine Kur’an’ı Kerim’den ayet getirmek” ne derece doğrudur?
“Dolaylı ve modern Muhatabların” meselesi olan bu ilimlere ve disiplinlere bakış elbette ki, tartışılmalıdır. Fakat ayetlerim “hem metinsel ve hem de tarihsel bağlamından kopartılarak” “kullanılması” bizi düşündürmeli midir? Kur’an’ı Kerim’den bir ayet getirerek bak “hadise” Kur’an’ı Kerim ne diyor demek, Kur’an’ı Kerim’ ve ayet-i Kerimeleri istismar etmek midir? veya Peyamber(a.s)'a "uyma" bağlamında zikredilen ayetler "sünneti" temellendirmek için mi inmiştir? Ve "ehl-i kur'an"a karşı "kullanılması" için mi? Buda bir başka şekilde istismar değil mi?
Kur’an ve Sünnet kelimelerini birbirinin karşıtıymış gibi ayırmak veya “Kur’an” ve “sahih sünnet” ayrımları da yapay ayrımlar mıdır? Sahih olmayan sünnet var mıdır? Kime aittir? Burada sahihliği belirleyen nedir? Neden “Sünnet” denince akla “hadis metinleri” gelmektedir?
İlk muhatabların “Kur’an-Sünnet” veya “Kur’an-‘sahih’ Sünnet” gibi “kaynak” meselesi olmuş mudur?
Bu ve buna benzer meseleleri duygusal yoğunluktan çıkarıp tartışabilir miyiz?
Kırmadan, dökmeden
Selam dua ile,
Allah(a.c) hepimizin ayaklarını sabit kılsın ve bize zorluklara direnme gücü versin.
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
başka bir bakış açısıyla.... allah dinin tek kaynağıdır.... din allahın istediği gibi yaşamaktır... allah ne istediğini 1400 yıl önce yaşayan insanlara bir kez daha hatırlatmıştır... bize düşen o zamandan bize kalan her şeyi iyice tetkik edip araştırarak yüce allahın muradını kavramaya çalışmaktır... şükürler olsun ki elimizdeki tek veri bu tarihi metinler değildir... yüce yaradan ne istediğini fıtratımıza aklımıza vicdanımıza kalbimize gönlümüze genlerimize de dercetmiş yerleştirmiştir... eldeki tarihi metinler o zamandan bu güne kadar devam eden uygulamalar ve anlayışlar ve aklımız bize yaradanın bizden ne istediğini bulmamıza yardımcı olan şeylerdir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba arkadaslar, ben konuya yonelik fikirlerimi degisik yerlerde ifade ettim. Bu basliktaki amacim Bembeyaz arakadasin dinin olusumuna yonelik dusuncelerini tartismadan uzak bir sekilde bize aktarmasiydi ve halen ayni. Bembeyaz beyin eger mumkunse belli bir akis icerisinde fikirlerini iletmesini bekliyorum. Ben bu konuya dair olarak yazacaklarimi, daha sonraya erteliyorum. Amac su ana kadar yapildigi gibi kiyasiya tartismak ise ona diyecegim olmaz,ancak amac bazi kargasalarin giderilmesi yonunde ise buyrun sayin bembeyaz bizi aydinlatin. Yalniz iddialarinizin olusmasina sebeb teskil eden delillerinizi sunarak bunlari yapiniz ki ilmi olsun.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
hükmü kim koyar....???
bakınız ayet aşağıda... rasulden bahsediyor ayet... ben demiyorum ayet öyle diyor...
nur, 51. ayet...
"Aralarında hüküm vermesi için Allah'a ve Resulüne davet edildiklerinde, müminlerin sözü ancak "İşittik ve itaat ettik" demeleridir. İşte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir."
ya rasül e davet nedir??? sahih sünnet olmasın....
alın size aynı anlama gelen bir diğer ayet daha..
ahzab, 36. ayet...
"Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur."
haydi izah ediniz... rasul nasıl hüküm verir...?????????????
Allah hüküm verir.. kur'an diyelim...
ya rasul... sakın sahih sünnet olmasın....
kalem, 36..
"Neyiniz var, ne biçim hüküm veriyorsunuz?"
evet cevaplarınızı alayım bakalım...
muhabbetle.....
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
bembeyaz hocam Yabılması gereken işi bilen; peygamberimizin eksiksiz sözünüi işiten kişiler orada olanlardır. O zamanın işi için peygamberi desdeklemek onların görevidir.Bizler aynı işle benzer koşullarda peygamberimizle görev yapamayız.
Resulün işi, bir örnek olması için gaybı en iyi bilen Allah tarafından ayet olarak açıklanmış.
Bizim görevimiz;ayetin özünü anlayıp gerekenleri yerine getirmektir.
Yokardaki nur\62 den ben kendi adıma toplumu ilgilendiren konularda duyarlı olmamızı ve desdeğimizle çözülecek konularda işe el vermemiz istendiğini görmekteyim.
Verebileceğimiz en iyi karar Kuran'a uyandır.
__________________ Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kuran ana kaynak değil tek kaynaktır. kurandan başka güvenilir kaynak yoktur. ondan sorumlu tutulacağız. sorumlu tutulacağımız bir kitap var ve biz bu kitabı anlayamıyoruz yada anlamak için velilere ihtiyaç var öyle mi? yanılıyorsunuz din sadece velilerin değil herkesin dini? anlaşılmayan birşeyide Allah(c.c.) bize göndermez. haşa o zalim midir? kurana anlaşılmaz diyerek ona zalim mi demek istiyorsunuz?
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
bakınız ayet aşağıda... rasulden bahsediyor ayet... ben demiyorum ayet öyle diyor...
nur, 51. ayet...
"Aralarında hüküm vermesi için Allah'a ve Resulüne davet edildiklerinde, müminlerin sözü ancak "İşittik ve itaat ettik" demeleridir. İşte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir."
ya rasül e davet nedir??? sahih sünnet olmasın....
alın size aynı anlama gelen bir diğer ayet daha..
ahzab, 36. ayet...
"Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur."
haydi izah ediniz... rasul nasıl hüküm verir...?????????????
Allah hüküm verir.. kur'an diyelim...
ya rasul... sakın sahih sünnet olmasın....
kalem, 36..
"Neyiniz var, ne biçim hüküm veriyorsunuz?"
evet cevaplarınızı alayım bakalım...
muhabbetle.....
Selam Bembeyaz;
Resul ne ile hüküm verir sizce ?
Daha doğrusu Kuran bu hususta ne anlatıyor ?
Esenlik dileklerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
kuran ana kaynak değil tek kaynaktır. kurandan başka güvenilir kaynak yoktur. ondan sorumlu tutulacağız. sorumlu tutulacağımız bir kitap var ve biz bu kitabı anlayamıyoruz yada anlamak için velilere ihtiyaç var öyle mi? yanılıyorsunuz din sadece velilerin değil herkesin dini? anlaşılmayan birşeyide Allah(c.c.) bize göndermez. haşa o zalim midir? kurana anlaşılmaz diyerek ona zalim mi demek istiyorsunuz?
Selam İslamcı;
"Her topluluğa kendi dillerini konuşan resuller göndermek" Allah'ın sünnetidir.
Size sizin dilinizi konuşan bir elçi ve kitap gönderilmiş / indirilmiş midir ?
İkinci olarak siz, Resul olmaksızın Kuran'ı anlayabilecek ve tam olarak tatbik edebilecek iseniz resule ne gerek var ?
Allah gökten "mübin" bir kitap indirse ve insanların tümü de bunu okuyarak amel ediverse olmaz mıydı ?
Esenlik dileklerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma