Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba
Yazmak arzusunda degilken, insan yazilanlari okuyunca dayanamiyor.
Namaz, Oruc,hac veya benzeri ibadetlerin yapilmasi veya yapilmamasi beni fazla ilgilendirmiyor. Benim onemsedigim elimizdeki metnin kusa dondurulme gayretidir.
Namaz kilmayan,oruc tutmayan, hacca gitmemis ve gitmeyecek olan biriyken, bunlarin bilgisizce Kuran'dan dislanmasina ve ortamindan koparilip alakasizca anlamlara kavusturulmasina tahammul edemiyorum. Bunlarin gunumuze gore yorumlanmasi demek ilk orjinal ortamindaki hakikatlerin inkarini gerektirmemeli. Klasik anlamda bilinen orucun Kuran'da olmadigini soylemek cehalettir. Orucun degisik kullanimlarindan birini alarak hepsini ayni anlamda daraltmak cok yanlis olur. Namaz hakkinda yapildigi gibi.
Su iyi bilinmelidirki yontemin en sefilini yayginlastirmakla Kuran'i sorumluluklar yerine getirilemez. Klasik anlayisa karsi cikmanin yontemi cehaleti savunmak olmamalidir. Bu kisir dongu onlarin ekmegine yag surmekte ve Kuran yonelisini sanki kotu bir tecrube gibi gostermektedir. Kuran'i okumakla, onu iliskili oldugu butun hususlarda derinleserek kavramak cok farkli girisimlerdir.
Kolayciligin zerafetini terkedip, kendimizi egiterek gelisim kaydedebiliriz.
Kuran mesajinin sekillendigi risalet surecini bilmeyen hicbir kimsenin, kuran hakkinda sihhatli degerlendirmeler yapmasi mumkun degildir. Allah'in kolay sozu bu husustaki umursamazligin sonucu olarak zorlastirilacaktir. Inanan insanin boyle bir kulfeti yuklanmesi mumkun olamaz. Klasik anlayisin asiriligina karsi, reaksiyon refleksine donusen asirilik hic bir guzel sonuc doguramaz. Kuran itidalden baska bir alternatif sunmayarak bize en dogru yontemin asiriliktan kacinmak oldugunu ogretmektedir.
Gelin birakalim menasik hassasiyetli din anlayisini ve konulari merkeze tasiyalim.
Kuran mesajinin temel espirisi uzerinde durmamiza engel olan her konunun ertelenmesi ve ana gundemden cikarilmasi Kuran takipcileri olarak hepimizin ilk gorevidir. Zira Kuran’in vahyi bu sekilde gerceklesmistir.
Gelin Kuran davasina hizmetin etkili yontemlerini tartisalim.
Bir hususu cok iyi bilmeliyizki Kuran mesajinin etkisi buyuk bir olcude onu iletenin girisimleriyle iliskilidir. Kuran'i iletenin Muhammed degilde bir baskasi olmasi halinde farkli sonuclar olusacagi bir muhakkakti. Muhammed, Kuran iletiminin toplumsal etkisinde buyuk bir rol oynamaktadir. Nitekim Kuran bunu onun cevresiyle olan dengeli ilskisine baglamaktadir. Arap dilinde var olan kaderci anlatim anlasilmadigindan Kuran'in bazi ifadeleri yanlis yorumlanmakta ve Muhammed ne yaparsa yapsin ayni sonuclar zaten olusacakti gibi yanlis bir mantiga varilmaktadir. Muhammed, Kuran'in mesajinin yanisira kendisine has ozelliklerini devreye sokarak etkili bir mucadele vermistir. Muhammed Kuran vahyi ile isaret edilmeden once bazi hususlari gorerek cok isabetli kararlar almistir. Bir kisim hatalari soz konusu edilerek uyarilan Resul, yilmadan yeni stratejiler gelistirerek, Allah'in inananlara dinlerini tamamlamasina bir vesile olmustur.
Muhammedin islam sunumlarini etkili kilmak icin gosterdigi hassasiyeti kavramayan bir kimsenin Kuran'dan kaynaklanarak bir gidisat sergilemesi mumkun olmayacaktir. Evet Muhammed olmustur, fakat onun yasamiyla butunleserek vahyedilen Kitap elimizde mevcuttur.
Ilmihal karakteristigi sergilemekten farksiz olan yontemleri Kuran kaynakli gormenin basiretsizligini terketmemiz umidiyle.
Allah’a emanet
Kadir
|