HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kuran’da Oruç Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

187. Oruç gecesi kadinlariniza cinsel yaklasim size helal kilinmistir. Onlar sizin için giysidir/estir, siz de onlar için giysisiniz/essiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazik etmekte oldugunuzu bilmis, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmistir. Artik simdi onlara yaklasin ve Allah'in sizin için yazdigi seyi arayin. Tan yerinin beyaz ipligi siyah ipliginden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya degin tamamlayin. Mescitlerde itikâfta bulundugunuz sirada zevcelerinizle cinsel temas kurmayin. Iste bunlar Allah'in yasaklaridir, bunlara yaklasmayin. Allah, ayetlerini insanlara iste böyle açiklar ki korunabilsinler.

Demek ki oruç gündüzü diye bir vakit daha var..geceleri eşler helal edildiyse ki,evvelki ümmetlere helalleştirilmediği anlamıda ortaya çıkmakta,
gündüzleri eşlerden uzak durulması ibadetin gereklerinden kılınmışken,tan yerinin ağarması yani güneşin doğmasından yaklaşık 15 yada 20 dk evvel yeme ve içmeye son verin ve bu durum güneşin batmasından güneşten bir emare kalmayana kadar devam etsin ve sonrasında yeme içme ve eşlerle beraber olma konusunda serbestsiniz..
Bence Bu.


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yani savm-siyam günlerinin gecelerinde yasağı sürdürmenize gerek yok,deniyor.yasak ise, hac/miting zamanı cinselliği çağrıştıran her türlü eyleme uzak durmak.burada sizlerin anlaması gereken en önemli nokta hac-oruç-ramazan ilişkisidir.bu birliktelik çözülmeden fotoğrafın tamamı farkedilemez.

muvahhit,ismin kurana uymasada seni severim.ancak sen,iki yıldır geriye sarıyorsun.

selam..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dost 1 arkadasin avukati degilim ama onunla girgir gecerken komik duruma kendiniz dusuyorsunuz. Arkadas dini degil dili izah icin sozluge referansta bulunuyor. Kuran marketide cok sulu bir ifade daha ciddi olunmasi gerekir.

müslümanla gırgır geçmekten allaha sığınırım.anlatmak istediğim kavramı önce kurandan bulmaktır.önceliği sözlüklere vermek çok ciddi bir hatadır.

kuran marketi sözüne gelince,ifademin arkasındayım.uygun bir zamanda sana ibadetin ne olduğunu açıklayayım sen de o zaman küçük dilini yut.çok aceleci ve inanılmaz polemikçisin.orucun sıhhatli bir şey olmadığını bilim adamlarına dayanarak söylediğini anımsıyorum.

selam.. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

Sayin Cin 13 ve Muvahhid dikkat ederseniz ben konuya dair herhangi bir izah getirmedim, cunku pervasizca sallayan birine hangi akli olculeri esas alarak izah getirebilirimki. Bilindigi uzere Meryem suresinde gerek Zekeriyya'nin gerekse Meryem'in konusmadan uzak durmalari anlaminda bir orucluluklari soz konusudur. Oruc kelimesinin anlaminin  cinsellikten,yemek ve icmekten oldugu gibi konusmaktanda  uzak durmak oldugu cok iyi bilinen bir husustur. Zekeriyya'nin  ve meryemin konusmaktan uzak durmalarinin arka arkaya islandigi surede Meryem'in agzindan bu davranis orucluluk olarak tanimlanmistir.Dikkat konusu"Savm" kelimesi burda "El" takisi olmaksizin kullanilmistir.

Bakara suresindeki ifadeler ise cok acik ve net hic bir yoruma imkan birakmayacak bir sekilde klasik Orucu ifade etmektedir.Yani yemekten,icmekten ve karsi cinse yaklasmaktanuzak durmak.Bu kisimda kelime,  isim olarak gecen her kullaniminda belirlilik takisi mevcut olarak kullanilmistir. Buda bizi mecburi olarak  muhataplarin neyden bahsedildigini cok iyi bildikleri sonucuna goturmektedir. Enteresan olan husus ilk olarak yapilmasi teklif edildiginde nasil yapilacagina dair fazla bir detaya girilmeyisidir.  Bu anlatim da yine bizi muhataplarin  kendilerine yapilan teklifin icerigi hakkinda malumat sahibi olduklarini gosterir. Bilinen tarifin uzerinde yeni duzenlemeleri yapan 2/187 cok acik ve net olarak bildigimiz orucu bize anlatir.

Birileri Oruc hakkinda yorum yaparken bu gercekleri saptirma hakkina sahip degildir. Gozunu kapayip hayal kurarak oruc veya baska bir rituel  tasviri yapilamaz. Mevcut metne bagli kalarak ve   hic bir kasit gutmeksizin tespitler yapilmak zorundadir. Bu hususta hicbir kimse ozgur degildir. Orjinale ihanet edilerek onun konularina tahmini tanimlar getirilemez.  Orjinali kavradiktan sonra onun musade sinirlari icinde kalarak cagdas yorumlar yapilabilir, hatta yapilmak zorundadir.

 

  Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Sayin Moderator arkadaslar kusura bakmayin rahatsiz ediyorum ,Oruc basligi altinda yazilanlarda ulu-yol nickli kimsenin saldirgan ve alayci ifadelerine bakmanizi rica ediyorum. Bu sahis tartisma uslubunun kiskirtici olmasindan oturu ikaz edilmeli ve  kucuk dilimizi yutturacakmis ve saire gibi argo konusmalari silinmelidir diye dusunuyorum. Ortami gerginlestiren bu tarz yazismanin sonucu hicde hayirli degildir. Bizleri argo konusmaktan uzak tutan edebimizin farkinda olarak serbestce saldirgan yazilar yazmasi bu kimsenin iyi bir niyet tasimadigini gostermektedir.

kadir

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bu kisimda kelime,  isim olarak gecen her kullaniminda belirlilik takisi mevcut olarak kullanilmistir. Buda bizi mecburi olarak  muhataplarin neyden bahsedildigini cok iyi bildikleri sonucuna goturmektedir

sn.muhliskul,biraz sabırlı olup karşı tarafı taciz etmeden dinleseniz sizinle güzel noktalara ulaşacağımızı umuyorum.yazınızın alıntıladığım bölümüne aynen katılıyor ve size çok önemli bir çözüm formülü sunuyorum şöyle ki,

kuranda ki tüm kavramların yaşadığımız hayatta mutlak bir batıl/müteşabih karşılıkları vardır.yani kuran varolan ve işleyen sosyal bir hayatın üzerine inmiş ve muhataplarından mevcut tüm uygulamaları kendi ilahi kostümüyle değiştirmeyi önermiştir.onun için dediğiniz doğrudur.kuran onların bilmediklerini değil tam aksine bilipte yanlış uyguladıkları bir şeyden söz etmektedir.nitekim yanlışlarınıda açıkça belirtmektedir.tüm konuları bu minval üzere düşünürseniz bana hak vereceğinizi umuyorum.

 

selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Ben kimseyi taciz etmiyorum, sizin kendi yazilarinizdaki ukelaliga dikkat etmeniz gerekir. Kuran hakkinda yazisan insanlarin terbiyelerine azami dikkat etmesi sarttir.Kendim buna uyma kararindayim. Kendi yaptiginizi bana yamamaya kalkisiniz hayret ettirici bir girisim.  Oruc-Savm kelimesinin uzerine yazdiklariniz cok acemice ve acelece ortaya konulmus bir calisma. Bazi dogrular yanlis anlayisa hizmet icin kullanilarak dogru olmaktan cikarilmislar. Kuran uzerine yapilan iddiali calismalarin seviyesizligine tahammulum olamaz. Bu konuda cok daha arastirma yapmalisiniz. amaciniz dogruya ulasmaksa benim dedigim dogru inadindan vazgecmelisiniz. Hem kendi hazirladiklarimin eksikliginden hemde muhataplarimin hazir olmayislarindan oturu bazi calismalarimi paylasmak mumkun olmadi. Yalniz cok iyi emin oldugum husus kuran'a yonelis tarzindaki aksakliklarin giderilmesi zorunlulugudur. Kuran dogru okunmazsa,anlasilmaz .Bu husustaki tereddutlerimde ne kadar hakli oldugumu sizin gibi kimseler surekli ispatlamaktadirlar.

Ayrica benim yazdigimida yanlis anlamissiniz. Kuran muhatablarinin bildigi bir uygulamayi  detayli tarife girmeksizin teklif ediyor, bilinen uygulamanin toplumda ikiyuzluluge sebeb verecek olan bazi kisimlarina dair duzenlemeler yapiyor. Uygulama kismi degisiklige ugratilmanin haricinde aynen devam ediyor.

Bizim anlamamiz gereken sudur. Allah Kuran'da yaptigi bazi teklifleri detaylica izah etmemistir.Bu uygulamalari kismi olarak degistirerek veya oldugu gibi birakarak  konu etmistir. Kuran'in teklif ettigi uygulamalarin Kuranda bahsedilmedigi kisimlarida mevcuttur. Tarafsiz olarak kuran'i arastiran herkimseye bariz bu hususlar sartlanmis olarak bakildiginda gozlenemezler.

Allah'a emanet 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
mavera
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2008
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mavera

Merhaba, oruç ile ilgili aklıma takılan bir konuyu sormak istiyorum.

 

Oruç içeren ayetlere baktığımda, Ahzab 35’te ve Tevbe 112’de iyi hal göstergesi olarak, Bakara 196’da, Nisa 92’de, Maide 89’da, Maide 95’te ve Mücadile 4’te çeşitli konular için keffâret olarak kullanıldığını görüyorum. Bu açıdan baktığımda, oruçun yapılan hatalara karşı pişmanlıktaki samimiyeti göstermek şeklinde bir anlamı olduğundan bahsetmenin çok yanlış olmayacağını düşünüyorum.

 

Bakara 187’de, yememe içmeme ve cinsel ilişkide bulunmama olarak anlaşılan oruça, Meryem 26’da “insan cinsinden hiç kimseyle konuşmama” anlamı da eklendiğinde,  sadece fiziksel aktivitelerden uzak kalmaktan öte, “anlam yönünden” dünya hayatına bağlı olmadığını göstermek, düşünce, söz ve fiilleri ile madde dünyasından uzaklaşıp mana dünyası kapısını açmak, itikaf, tefekkür gibi açılımlar söz konusu oluyor.

 

Bu anlama 2008 günlük hayatı penceresinden baktığımda, sabah erken kalkıp işe giden, yoğun bir iş günü geçirmek zorunda kalan kişi için, gün boyu “uzun bir uğraş” görüyorum. Anlam tarafına odaklanmak için fazla fırsat olmuyor ne yazık ki. Bu durumda, gün içinde fiziksel yıpranmışlık giderek artıyor ve iftar ile birlikte gelen rahatlama, bu yıpranmışlığı bir tür uyku / hafif sersemleme haline çeviriyor. Bu durum, ibadetin “anlam” kısmını yaşamaya engel olduğunda, oruç, içinde hiç bir şey düşünmeden sadece yatıp kalkarak namaz kılmak gibi oluyor.

 

Tamamen şahsi düşüncelerimdir. Bir süredir kafamda “oruca zorlukla dayanmak” konusu dönüp durduğu için yazmak istedim. Oruçtan ölen kimse görmedim, kaldı ki, insan Allah uğrunda ölümü bile kucaklayacağına göre “zorluk” neye göre belirlenecek? Yoğun yaşantısı içinde insanı fiziksel olarak tüketen ve ibadetin “anlam” kısmını yaşayı engelleyen seviye “zorluk” mudur mesela?

Teşekkürler.

Yukarı dön Göster mavera's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavera
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Mavera sözünü ettiğin konu Oruç değil Hac'tır.Dedim ya konuyu hac ile beraber değerlendirmeniz gerekir diye!Lütfen birde böyle bakın.Anlatım oruçla başlamıyor.Sayılı günler...ifadesi ile başlıyor.

Selam ve sevgiler..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ulu-yol Yazdı:

haktansapmaz Yazdı:
Selam Ulu-yol, Nisa 92'deki ard arda iki ay oruç bir ceza olsa gerek. Kişi kendi kendine ceza verir mi? Oruç cinsel ilişkiden uzaklaşmaksa, suçlunun eşi de aynı cezaya çarptırılmış olmuyor mu? Bu adil bir cezamıdır? İkinci husus; ailesi Mescid-i Haram'da olmayanın hac esnasında üç, döndüğünde de yedi olmak üzere tolam on gün orucu nasıl tutacak, ilk üç gün zaten ailesi yanında yok, eşinden başka bir kadınla cinsel ilişkide bulunmama orucu mudur bu oruç? 

Selam değerli Abdurrahman Hocam,şayet kadının aşağılanması "zıhar" olayı yetkili kişilere yansırsa ceza budur.Ancak kadın bunu sorun yapmazsa zaten yapacak bir şey yoktur.Kadın zaten aşağılanmıştır.Bu durumda kendini aşağılayana neden meyletsin ki?O bunun kocasına yönelik bir yaptırım olduğunu bilmenin onurunu yaşayacak,daha ne olsun ki değil mi?

2-Oruç sadece cinsel ilişki yasağı değildir.Cinselliği çağrıştıran bakış ve taciz edici sözleri de içermektedir.Kaldı ki daha "ücretlerini verdiğiniz kadınlar" ifadesi tam olarak açıklığa kavuşmuş değil bence de. 

Selamlar..

Selam sevgili Ulu-Yol, görüşlerini oldukça manidar bulduğumu,  değer verdiğimi ve de çok istifade ettiğimi tekrar belirteyim.

Sözünü ettiğim Nisa/92. ayet, ziharla ilgili değildir. O nedenle ayeti ve ilgili sorumu yeniden değerlendirmeni rıca edeceğim senden.

Allah yardımcın olsun. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 25 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats