Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
187. Oruç gecesi kadinlariniza cinsel yaklasim size helal kilinmistir. Onlar sizin için giysidir/estir, siz de onlar için giysisiniz/essiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazik etmekte oldugunuzu bilmis, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmistir. Artik simdi onlara yaklasin ve Allah'in sizin için yazdigi seyi arayin. Tan yerinin beyaz ipligi siyah ipliginden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya degin tamamlayin. Mescitlerde itikâfta bulundugunuz sirada zevcelerinizle cinsel temas kurmayin. Iste bunlar Allah'in yasaklaridir, bunlara yaklasmayin. Allah, ayetlerini insanlara iste böyle açiklar ki korunabilsinler.
Demek ki oruç gündüzü diye bir vakit daha var..geceleri eşler helal edildiyse ki,evvelki ümmetlere helalleştirilmediği anlamıda ortaya çıkmakta, gündüzleri eşlerden uzak durulması ibadetin gereklerinden kılınmışken,tan yerinin ağarması yani güneşin doğmasından yaklaşık 15 yada 20 dk evvel yeme ve içmeye son verin ve bu durum güneşin batmasından güneşten bir emare kalmayana kadar devam etsin ve sonrasında yeme içme ve eşlerle beraber olma konusunda serbestsiniz.. Bence Bu.
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
yani savm-siyam günlerinin gecelerinde yasağı sürdürmenize gerek yok,deniyor.yasak ise, hac/miting zamanı cinselliği çağrıştıran her türlü eyleme uzak durmak.burada sizlerin anlaması gereken en önemli nokta hac-oruç-ramazan ilişkisidir.bu birliktelik çözülmeden fotoğrafın tamamı farkedilemez.
muvahhit,ismin kurana uymasada seni severim.ancak sen,iki yıldır geriye sarıyorsun.
Dost 1 arkadasin avukati degilim ama onunla girgir gecerken komik duruma kendiniz dusuyorsunuz. Arkadas dini degil dili izah icin sozluge referansta bulunuyor. Kuran marketide cok sulu bir ifade daha ciddi olunmasi gerekir.
müslümanla gırgır geçmekten allaha sığınırım.anlatmak istediğim kavramı önce kurandan bulmaktır.önceliği sözlüklere vermek çok ciddi bir hatadır.
kuran marketi sözüne gelince,ifademin arkasındayım.uygun bir zamanda sana ibadetin ne olduğunu açıklayayım sen de o zaman küçük dilini yut.çok aceleci ve inanılmaz polemikçisin.orucun sıhhatli bir şey olmadığını bilim adamlarına dayanarak söylediğini anımsıyorum.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Sayin Cin 13 ve Muvahhid dikkat ederseniz ben konuya dair herhangi bir izah getirmedim, cunku pervasizca sallayan birine hangi akli olculeri esas alarak izah getirebilirimki. Bilindigi uzere Meryem suresinde gerek Zekeriyya'nin gerekse Meryem'in konusmadan uzak durmalari anlaminda bir orucluluklari soz konusudur. Oruc kelimesinin anlaminin cinsellikten,yemek ve icmekten oldugu gibi konusmaktanda uzak durmak oldugu cok iyi bilinen bir husustur. Zekeriyya'nin ve meryemin konusmaktan uzak durmalarinin arka arkaya islandigi surede Meryem'in agzindan bu davranis orucluluk olarak tanimlanmistir.Dikkat konusu"Savm" kelimesi burda "El" takisi olmaksizin kullanilmistir.
Bakara suresindeki ifadeler ise cok acik ve net hic bir yoruma imkan birakmayacak bir sekilde klasik Orucu ifade etmektedir.Yani yemekten,icmekten ve karsi cinse yaklasmaktanuzak durmak.Bu kisimda kelime, isim olarak gecen her kullaniminda belirlilik takisi mevcut olarak kullanilmistir. Buda bizi mecburi olarak muhataplarin neyden bahsedildigini cok iyi bildikleri sonucuna goturmektedir. Enteresan olan husus ilk olarak yapilmasi teklif edildiginde nasil yapilacagina dair fazla bir detaya girilmeyisidir. Bu anlatim da yine bizi muhataplarin kendilerine yapilan teklifin icerigi hakkinda malumat sahibi olduklarini gosterir. Bilinen tarifin uzerinde yeni duzenlemeleri yapan 2/187 cok acik ve net olarak bildigimiz orucu bize anlatir.
Birileri Oruc hakkinda yorum yaparken bu gercekleri saptirma hakkina sahip degildir. Gozunu kapayip hayal kurarak oruc veya baska bir rituel tasviri yapilamaz. Mevcut metne bagli kalarak ve hic bir kasit gutmeksizin tespitler yapilmak zorundadir. Bu hususta hicbir kimse ozgur degildir. Orjinale ihanet edilerek onun konularina tahmini tanimlar getirilemez. Orjinali kavradiktan sonra onun musade sinirlari icinde kalarak cagdas yorumlar yapilabilir, hatta yapilmak zorundadir.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin Moderator arkadaslar kusura bakmayin rahatsiz ediyorum ,Oruc basligi altinda yazilanlarda ulu-yol nickli kimsenin saldirgan ve alayci ifadelerine bakmanizi rica ediyorum. Bu sahis tartisma uslubunun kiskirtici olmasindan oturu ikaz edilmeli ve kucuk dilimizi yutturacakmis ve saire gibi argo konusmalari silinmelidir diye dusunuyorum. Ortami gerginlestiren bu tarz yazismanin sonucu hicde hayirli degildir. Bizleri argo konusmaktan uzak tutan edebimizin farkinda olarak serbestce saldirgan yazilar yazmasi bu kimsenin iyi bir niyet tasimadigini gostermektedir.
Bu kisimda kelime, isim olarak gecen her kullaniminda belirlilik takisi mevcut olarak kullanilmistir. Buda bizi mecburi olarak muhataplarin neyden bahsedildigini cok iyi bildikleri sonucuna goturmektedir
sn.muhliskul,biraz sabırlı olup karşı tarafı taciz etmeden dinleseniz sizinle güzel noktalara ulaşacağımızı umuyorum.yazınızın alıntıladığım bölümüne aynen katılıyor ve size çok önemli bir çözüm formülü sunuyorum şöyle ki,
kuranda ki tüm kavramların yaşadığımız hayatta mutlak bir batıl/müteşabih karşılıkları vardır.yani kuran varolan ve işleyen sosyal bir hayatın üzerine inmiş ve muhataplarından mevcut tüm uygulamaları kendi ilahi kostümüyle değiştirmeyi önermiştir.onun için dediğiniz doğrudur.kuran onların bilmediklerini değil tam aksine bilipte yanlış uyguladıkları bir şeyden söz etmektedir.nitekim yanlışlarınıda açıkça belirtmektedir.tüm konuları bu minval üzere düşünürseniz bana hak vereceğinizi umuyorum.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ben kimseyi taciz etmiyorum, sizin kendi yazilarinizdaki ukelaliga dikkat etmeniz gerekir. Kuran hakkinda yazisan insanlarin terbiyelerine azami dikkat etmesi sarttir.Kendim buna uyma kararindayim. Kendi yaptiginizi bana yamamaya kalkisiniz hayret ettirici bir girisim. Oruc-Savm kelimesinin uzerine yazdiklariniz cok acemice ve acelece ortaya konulmus bir calisma. Bazi dogrular yanlis anlayisa hizmet icin kullanilarak dogru olmaktan cikarilmislar. Kuran uzerine yapilan iddiali calismalarin seviyesizligine tahammulum olamaz. Bu konuda cok daha arastirma yapmalisiniz. amaciniz dogruya ulasmaksa benim dedigim dogru inadindan vazgecmelisiniz. Hem kendi hazirladiklarimin eksikliginden hemde muhataplarimin hazir olmayislarindan oturu bazi calismalarimi paylasmak mumkun olmadi. Yalniz cok iyi emin oldugum husus kuran'a yonelis tarzindaki aksakliklarin giderilmesi zorunlulugudur. Kuran dogru okunmazsa,anlasilmaz .Bu husustaki tereddutlerimde ne kadar hakli oldugumu sizin gibi kimseler surekli ispatlamaktadirlar.
Ayrica benim yazdigimida yanlis anlamissiniz. Kuran muhatablarinin bildigi bir uygulamayi detayli tarife girmeksizin teklif ediyor, bilinen uygulamanin toplumda ikiyuzluluge sebeb verecek olan bazi kisimlarina dair duzenlemeler yapiyor. Uygulama kismi degisiklige ugratilmanin haricinde aynen devam ediyor.
Bizim anlamamiz gereken sudur. Allah Kuran'da yaptigi bazi teklifleri detaylica izah etmemistir.Bu uygulamalari kismi olarak degistirerek veya oldugu gibi birakarak konu etmistir. Kuran'in teklif ettigi uygulamalarin Kuranda bahsedilmedigi kisimlarida mevcuttur. Tarafsiz olarak kuran'i arastiran herkimseye bariz bu hususlar sartlanmis olarak bakildiginda gozlenemezler.
Merhaba, oruç ile ilgili aklıma takılan bir konuyu sormak istiyorum.
Oruç içeren ayetlere baktığımda, Ahzab 35’te ve Tevbe 112’de iyi hal göstergesi olarak, Bakara 196’da, Nisa 92’de, Maide 89’da, Maide 95’te ve Mücadile 4’te çeşitli konular için keffâret olarak kullanıldığını görüyorum. Bu açıdan baktığımda, oruçun yapılan hatalara karşı pişmanlıktaki samimiyeti göstermek şeklinde bir anlamı olduğundan bahsetmenin çok yanlış olmayacağını düşünüyorum.
Bakara 187’de, yememe içmeme ve cinsel ilişkide bulunmama olarak anlaşılan oruça, Meryem 26’da “insan cinsinden hiç kimseyle konuşmama” anlamı da eklendiğinde,sadece fiziksel aktivitelerden uzak kalmaktan öte, “anlam yönünden” dünya hayatına bağlı olmadığını göstermek, düşünce, söz ve fiilleri ile madde dünyasından uzaklaşıp mana dünyası kapısını açmak, itikaf, tefekkür gibi açılımlar söz konusu oluyor.
Bu anlama 2008 günlük hayatı penceresinden baktığımda, sabah erken kalkıp işe giden, yoğun bir iş günü geçirmek zorunda kalan kişi için, gün boyu “uzun bir uğraş” görüyorum. Anlam tarafına odaklanmak için fazla fırsat olmuyor ne yazık ki. Bu durumda, gün içinde fiziksel yıpranmışlık giderek artıyor ve iftar ile birlikte gelen rahatlama, bu yıpranmışlığı bir tür uyku / hafif sersemleme haline çeviriyor. Bu durum, ibadetin “anlam” kısmını yaşamaya engel olduğunda, oruç, içinde hiç bir şey düşünmeden sadece yatıp kalkarak namaz kılmak gibi oluyor.
Tamamen şahsi düşüncelerimdir. Bir süredir kafamda “oruca zorlukla dayanmak” konusu dönüp durduğu için yazmak istedim. Oruçtan ölen kimse görmedim, kaldı ki, insan Allah uğrunda ölümü bile kucaklayacağına göre “zorluk” neye göre belirlenecek? Yoğun yaşantısı içinde insanı fiziksel olarak tüketen ve ibadetin “anlam” kısmını yaşayı engelleyen seviye “zorluk” mudur mesela?
Sevgili Mavera sözünü ettiğin konu Oruç değil Hac'tır.Dedim ya konuyu hac ile beraber değerlendirmeniz gerekir diye!Lütfen birde böyle bakın.Anlatım oruçla başlamıyor.Sayılı günler...ifadesi ile başlıyor.
Selam Ulu-yol, Nisa 92'deki ard arda iki ay oruç bir ceza olsa gerek. Kişi kendi kendine ceza verir mi? Oruç cinsel ilişkiden uzaklaşmaksa, suçlunun eşi de aynı cezaya çarptırılmış olmuyor mu? Bu adil bir cezamıdır? İkinci husus; ailesi Mescid-i Haram'da olmayanın hac esnasında üç, döndüğünde de yedi olmak üzere tolam on gün orucu nasıl tutacak, ilk üç gün zaten ailesi yanında yok, eşinden başka bir kadınla cinsel ilişkide bulunmama orucu mudur bu oruç?
Selam değerli Abdurrahman Hocam,şayet kadının aşağılanması "zıhar" olayı yetkili kişilere yansırsa ceza budur.Ancak kadın bunu sorun yapmazsa zaten yapacak bir şey yoktur.Kadın zaten aşağılanmıştır.Bu durumda kendini aşağılayana neden meyletsin ki?O bunun kocasına yönelik bir yaptırım olduğunu bilmenin onurunu yaşayacak,daha ne olsun ki değil mi?
2-Oruç sadece cinsel ilişki yasağı değildir.Cinselliği çağrıştıran bakış ve taciz edici sözleri de içermektedir.Kaldı ki daha "ücretlerini verdiğiniz kadınlar" ifadesi tam olarak açıklığa kavuşmuş değil bence de.
Selamlar..
Selam sevgili Ulu-Yol, görüşlerini oldukça manidar bulduğumu, değer verdiğimi ve de çok istifade ettiğimi tekrar belirteyim.
Sözünü ettiğim Nisa/92. ayet, ziharla ilgili değildir. O nedenle ayeti ve ilgili sorumu yeniden değerlendirmeni rıca edeceğim senden.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma