HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kurana Gore Namaz Vakitleri (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kumlukoz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 27 ekim 2005
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

namaz bes(5) vakittir
Yukarı dön Göster kumlukoz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kumlukoz
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

kumlukoz Yazdı:
namaz bes(5) vakittir

Buyur kardes sen bize Kur'an da 5 vakit namazi goster. Bende Kilacam. Yanliz Kurandan olsun lutfen. Klavye senin bilgisayar senin. Kur'an ortada.

Buyur dinliyorum.



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
erdalaltin
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Hala bu ibadetin 2 sinde, 3 ünde, beşindesiniz Allah aşkına artık son verelim şu tartışmaya, isteyen istediği gibi kılsın,namaza kadar kendimizde düzeltmemiz geeken o kadar çok şey varki; onları düzeltirsek belki Allah basiretimizi açar da kaçın kaçı sırası geldiğinde onu da çözeriz ama atalarının yolunda gidenler ve Kuran meali okumayan arkadaşlar hele hele siz asla itikadi konularda açıklama yapmayın.

__________________
17;9 - Şüphesiz en doğru yolu Kuran gösterir.
Yukarı dön Göster erdalaltin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdalaltin Ziyaret erdalaltin's Ana Sayfa
 
stunc
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

EN başından beri yazdıklarınızı KURAN tefsiri önümde ordanda bakarak okudum.

Öncelikle kendi adıma bunu söylüyorum Kuran'daki herşeyi özümseyememişken Allah'ın istediği gibi bir kulu olamamışken halen bilerek yada bilmeyerek günah işlerken 5 Vakit kılmış olduğum Namaz'ı azaltmak istemiyorum.

Diğer konulara gelince herkesin bire bir anlaması için belirtilen ayetleri çok iyi arapça bilen kardeşlerimizin birebir kelime kelime açarak bizimde bir kanıya varmamızı sağlayabileceklerini düşünüyorum.

Mesela ingilizce örnek verirsel:

yes :evet no :hayır

Ama anlaşılan arapçadaki birçok kelimenin türkçede karşılığı birebir yok ondan dolayı kavram kargaşısası yaşanıyor,yaşatılıyor.Mesela ben bir tefsirde

50/39- Ey Muhammed! Onların söylediklerine karşı sabret. Güneşin doğuşundan önce (sabah namazını) ve batışından önce de (öğle ve ikindi namazalarını kılarak) Rabbini Hamd ile tesbih et.

araya ikindi ve hatta yatsıyıda sokanları gördüm.Arapça bilen bir arkadaşım şu ayeti birebir açarsa gerçeği bumudur?

Benim kişisel görüşüm ALLAH günahlarımı affetsin eğer birisini yanlış yönlendiriyorsam diğer okuduğum ayetlerdeki bir ayrıntı bize belki yol gösterir

Kopyalıyorum

15. Oysa göklerde ve yerde kim varsa ister istemez kendileri de gölgeleri de sabah akşam Allah'a secde ederler

8- Nefsince de,sabah akşam rızasını isteyerek Rablerine yalvaranlarla beraber candan sabret. Sen dünya hayatının süsünü isteyerek onlardan gözlerini ayırma. Kalbini, bizi anmaktan gafil kıldığımız, nefsinin kötü arzusuna uymuş ve işi hep aşırılık olan kimseye uyma.

10- Zekeriyya şöyle dedi: "Rabbim! Bana alâmet ver." Allah: "Senin alâmetin, sapasağlam olduğun halde, üç gün, üç gece insanlarla konuşamaz hale gelmendir." buyurdu.

11- Nihayet (birgün konuşamayınca) mihrabdan kavmine karşı çıktı da onlara ''Sabah ve akşam (Rabbinizi) tesbih edin" diye işaret etti.

36- (Bu kandil) birtakım evlerdedir ki, Allah (o evlerin) yücelmesine ve içlerinde isminin okunmasına izin vermiştir. Orada sabah akşam O'nu tesbih ederler

5- "Kur'ân öncekilerin masallarıdır; başkalarına yazdırmış da sabah akşam kendisine okunmaktadır" dediler.

41- Zekeriyya: "Rabbim! (oğlum olacağına dair) bana bir alâmet ver" dedi. Allah da buyurdu ki: "Senin için alâmet, insanlara üç gün, işaretten başka söz söyleyememendir. Ayrıca Rabbini çok an,sabah akşam tesbih et".

41- Ey iman edenler! Allah'ı çokça anın.

42- Ve O'nu sabah akşam tesbih edin.

18- Biz, dağları onun emrine vermiştik. Akşam sabah onunla birlikte tesbih ederlerdi.

9- Ki, Allah'a ve Resulüne iman edesiniz, ve bunu takviye edip, O'na saygı gösteresiniz ve sabah  akşam O'nu tesbih edesiniz.

52- Sırf Allah'ın rızasını dileyerek sabah akşam Rab'lerine dua edenleri huzurundan kovma. Onların hesabından sen sorumlu değilsin, onlar da senin hesabından sorumlu değiller. Onları yanından kovduğun takdirde zalimlerden olursun.

205-  SABAH akşam demeden, kendi içinden, korkarak ve yalvararak, alçak sesle Rabbini an ve gafillerden olma.

 

Şimdi burda ben arapça bilen arkadaşlarıma soruyorum.

SABAH AKŞAM TÜRKÇEDEKİ GİBİ ARAPÇADADA BİREBİR BİR ZAMAN İŞARETİMİDİR?YOKSA BAZI TÜRKÇE DEYİMLERDEKİ GİBİ ÖRNEK;'' SENDE SABAH AKŞAM BURDASIN'' YANİ SÜREKLİ BURDASIN GİBİ BİR OLAYIN SÜREKLİLİĞİNİ GÖSTEREN BİR DEYİM OLARAK MI KULLANILIYOR?

SABAH AKŞAM:UYUNAN SÜRENİN DIŞI SOSYAL FALİYETLERİN GÖSTERİLDİĞİ ZAMAN DİLİMİ OLARAK BURDA BELİRTİLİYORSA O ZAMAN BURDA ALLAH'I SÜREKLİ ZİKRETMEMİZ GEREKTİĞİ BELİRTİLİYOR BURDAN NAMAZ VAKİTLERİNE BİR ATIFTA BULUNAMAYIZ YANLIŞ OLUR KİŞİSEL GÖRÜŞÜM

 

EĞER ANLAMI SABAH VE AKŞAM BURDA BİR ZAMAN DİLİMİ OLARAK GÖSTERİLİYORSA MESELA'SABAH ERKEN KALKICAM' 'AKŞAM GEÇ KALMA' GİBİ BEN BURDAN NAMAZIN 2 VAKİT OLDUĞUNUN AYEN BEYAN ORTADA OLDUĞUNUN KURAN'DA GÖREN GÖZLERE İŞARET EDİLDİĞİ HATTA ''KÖR GÖZE PARMAĞIN SOKULDUĞUNU'' SÖYLEYEBİLİRİM.EĞER DEĞİLSE AYRINTIYA GİRERSENİZ SEVİNİRİM

 

SAYGILARIMLA

 

Yukarı dön Göster stunc's Profil Diğer Mesajlarını Ara: stunc
 
stunc
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

58- Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz erginlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar mahrem halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için, ne de onlar için bir mahzur yoktur. (Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz.) İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklar. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

BUDA DİĞER AYET GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE ALENEN YATSI NAMAZI DENİLMEKTEDİR.ARAPÇA BİLEN KARDEŞLERİMİZ BUNUDA AÇARSA SEVİNİRİM.

SAYGILAR

Yukarı dön Göster stunc's Profil Diğer Mesajlarını Ara: stunc
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

   Selam Stunc.Meallerdeki hataları karşılaştırarak bulup doğrusunu aramaya çalışman takdir edilecek bir çaba.5 vakit namaz kılmana birşey demiyorum.Çünkü ani değişimler sağlıklı değil ve zaten Kuranda bunu istemiyor.eğer önceden yazılanları iyi okursan iki namaz isminin 4:58 ayetinde geçtiğini,orijinalinde ilkine fecr salatı,diğerine de İşa salatı ki,bu ne akşam ne de yatsıdır,iksinin arası bir vakit,olduğunu görürsün.Arapçasını okumasını biliyorsan bunları orada açıkça farkedersin.

      Namaz konusunda bence asıl olan onun vakitlerinden ziyade içeriğini ne ile doldurduğun,yani Allahtan ne isteyip ne istemediğindir.Eğer sen içeriğine şirk karıştırıyor,ne dediğini bilmiyor,yalnızca Allahı zikretmek için namaz kılmıyorsan  ve de en önemlisi salatın seni kötülük yapmaktan alıkoymuyorsa iki de kılsan,beşte kılsan faydasından ziyade zararını görürsün.Dua ile.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam stunc Abdullah Dostumuz hakli

Simdi ayetin arapcasina bakalim.

24:58 Ya eyyühellezine amenu li yeste'zinkümüllezine meleket eymaüküm vellezine lem yeblüğul hulüme minküm selase merratv min kabli salatil fecri ve hiyne tedaune siyabeküm minez zahirati ve mim ba'di salatil işa'i selasü avratil leküm leyse aleyküm ve la aleyhim cünahum ba'dehünn tavvafune aleyküm ba'duküm ala ba'd kezalike yübeyyinüllahü lekümül ayat vallahü alimün hakim

24:58 Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, akşam kılınan namazdan sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

Sabah namazi ile Hud 114 de belirtilen Gecenin Zulefinde kilinan namaz SALATUL ISHA belirtiliyor. Ama ayetde yatsi namazi diye bir namaz gecmiyor. Simdi Hadislerde 5 vakit namaz oldugu icin ayeti hadise uydurmak icin burdaki yatis namzi diye ceviliyor. Bu ozellikle Turkce mellarde boyle. Ingilizce meallerde gendel yatis diye cevrilmez.

Ikinci Nokta bizim mealciler oglen soyundugunzu vakti nerdeyse oglen namazi ilan edecekler. Yani OGLEN SOYUNMAKla namazin hic bir alakasi yok.

11/114. Gündüzün her iki tarafında ve gecenin zülefinde namaz kıl! Muhakkak ki, Hasenat/Güzellikler seyyiâtı/kötülükleri giderir. Bu bir öğüttür/ hatırlatmadır, öğüt/hatırlatma isteyenlere

nuri



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
stunc
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

ABdullah kardeşim yardımların için teşekkür ederim sindire sindire Allah'a teslim oluyorum inşallah.Anlamadığım birşeyi yapmam Namaz sırasında okuduğum duların hepsinin anlamını biliyorum ilgin için sağol.Zaten ilgili ayetde benim durumum iki türlüde açıklanıyor.Sarhoiken ne söylediğinizi bilene kadar namaz kılmayın.

1-Sarhoşluk hali Benim malesef maçtan maça en büyük keyfim.Futbol ve alkol.Ama şu ki bu günah olsada önceden öngörülebilir bir olay Kuran'da.Dinden çıkma yok.hAFATADA 1 2 defalık bir ketif onuda bırakıcam Allahım'ın izniyle.Vaktim daraldı devam edicem bu konuya...

Nuri arkadaşım eline sağlık değerkendirmen için Allah senden razı olsun

 

 

Yukarı dön Göster stunc's Profil Diğer Mesajlarını Ara: stunc
 
stunc
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Burdan aynı zamanda şöyle bir çıkarımda bulunabiliriz

İlgili ayeti kerime

Sarhoş iken NE SÖYLEDİĞİNİZİ BİLENE KADAR namaz kılmayın der.

Yani ezbere arapça dualar okuyup bunların anlamlarını bilmeyen insanlar içinde bir anlam çıkarılıyor ki eğer söylediğin şeyin anlamını bilmiyorsan yaptığın ibadetin değerini (Allah takdis eder benim ki sadece kişisel çıkarımdır) çok bi manası yok demektir.

Saygılarımla

Yukarı dön Göster stunc's Profil Diğer Mesajlarını Ara: stunc
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

ıÜüSalat'ın anlamı: S-L-V fiilinden gelen 'salat' kelimesi; dua, namaz ve rahmet anlamlarına gelir. Yahudilerin ibadethanesi olan havraya da salat denir.

Salat, "İçinde dua, tesbih, istiğfar, secdeve buna benzer şeylerin olduğu, mü'minlerin onun vasıtasıyla Rabbe yöneldiği kelamdır." denildiği gibi "Allah'tan gelen sena ve bereketin güzel olmasıdır." da denilmiştir. (er- Râid, 2/927)

Bir başka sözlükte salat şöyle açıklanmıştır: Namaz, belirli vakitlerde Kur'an'da emredildiği tarzda ve Hz. Peygamberin tarifi vechile yapılan ibadet, tebrik, tezkiye, dua, Peygamberimize yapılan dua, istiğfar, rahmet (Büyük Lügat, s. 854)

Salat kelimesinin çoğulu salavat'tır. Bunun anlamı da namazlar, bütün dualar, ihtiyaçtan gelen ricalar, nimetten çıkan şükürler, ibadetlerdir.

Salavatüllah tabiri: Allah'ın rahmet ve inayeti, kusur ve günahları afv ve mağfiret etmesi. (a.g.e. s.854)

KUR'AN'DA SALAT

"Salat" kelimesi, Kur'an'da fiil şeki de dahil olmak üzere 97 defa geçmektedir. Buna çoğul şekli ve ism-i fail ve ism-i mefulleri de dahildir.

Fiil olarak "salla" "Lâ tusallî" "yusallû" "yusallûne", "yusalli", "salli" ve "sallû" şeklinde geçmektedir. Hepsi toplam 11 yerde geçmektedir.

Şimdi bu kelimenin ayet içindeki anlamını tespit etmeye çalışalım. Kıyamet Suresi: 31. ayette: "Tasdik etmedi ve salat etmedi." Dünyada inkarcı olan bir kulun kıyamet günü başına gelen durumun tasviri yapılırken bu ifadeler kullanılır. "Yalanlamış ve yüz çevirmişti." deniliyor onun için. Yani kulun yapması gerekirken yapmadıkları: Tasdik ve salat. Buna mukabil yapmaması gerekirken yaptığı: Yalanlama ve yüz çevirme, yalanlamayı tasdikin zıddı olarak düşünürsek, yüz çevirmeyi de salatın zıddı olarak düşünebiliriz. Öyleyse burada salat kelimesi, yönelmeyi ve tasdikin ardından gelen teslimiyeti ifade ettiğini söyleyebiliriz.

A'lâ Sûresi'nin 15. ayetinde: "Rabbinin ismini zikreden ve salat eden." denilmektedir. Bu ayet "arınan kurtulmuştur." ayetinden sonra gelmiştir. Arınma ile rabbin ismini zikretmek ve salat etmek arasında bir bağ kurulmuştur.

Alak Suresi'nin: 10. ayetinde: "Gördün mü nehyedeni namaz kıldığında bir kulu.." denilmektedir. Bir kulun salat ettiğinde engellenmesi onun engelleyici tarafından farkedilebilecek bir şekilde olmasını gerekli kılar. Ayetin devamı şöyledir. "Ya gördün mü o kimse doğru yolda ise, ya da takvayı emrettiyse?.. Gördün mü yalanladı ve yüz çevirdiyse?.." Yine bu ayetlerde bir karşılaştırma yer alıyor. Salat eden doğru yolda/kılavuz üzere ve takvayı emrediyor. Diğeri bunu yalanlayıp, karşı geliyor. Bu ifade bize Fatiha Sûresi'ni çağrıştırıyor. "Yalnız sana kulluk eder, yalnız senden yardım dileriz. Bize dosdoğru yolu göster, Kendilerine nimet verdiğin kimselerin yolunu, gazaba uğrayanların ve sapanların değil.." İşte, yalanlayan inkarcı kimsenin işittiği ve karşı geldiği sözler bunlar veya benzerleri olmalı. Putların reddedildiği ve Allah'tan başkasından yardım beklenilmediği bir inançla yapılan ibadet, müşriklerin tepkisini çekmiştir.

Tevbe Suresi: 84. ayette: "Onlardan ölen hiç birisi için kesinlikle salat etme ve kabri başında durma." denilmektedir. Onlar kelimesi münafıkları göstermektedir. Ölen birisinin salatı cenaze namazıdır. Cenaze namazı ise rüku ve secdesi olmayan bir namazdır. Yalnızca duadan ibarettir.

Ahzab Suresi: 56. ayette: "Allah ve melekler Peygambere salat ederler." buyurulmuştur. Burada salatın anlamı ise "esenlik temennisinde bulunmaktır." Yani onun esenliğe kavuşmasını isterler. anlamına gelmektedir. Burada meleklerin isteği dua, Allah'ın isteği ise vaad ve emirdir. Yani Peygamberin rahat etmesi ve esenliğe kavuşması için gerekli olan ortamı hazırlamaktır. "Ey İman edenler, siz de ona salat edin!" emri ise mü'minlerin onun için yapması gereken duayı gösterir. Onu rahatsız etmeyin, ona karşı gelmeyin, anlamını da içerir. Çünkü konu, Peygamberin eşlerine yapılan takva çağrısının bir devamıdır. Bilindiği gibi Peygamberimizin hanımları, diğer kadınlara özenerek Peygamberimizden dünyalık zinet istemişti. (bkz. Ahzab:28) Bir de münafıkların ve Yahudilerin Peygambere verdiği eziyet vardı. (bkz. Ahzab:57-60)

Nisa Sûresi: 102. ayette: "İçlerinde bulunup da onlara namaz kıldırdığın zaman/salat ettirdiğinde, onlardan bir grup seninle beraber olsun. Silahlarını da alsınlar. Secdeye vardıklarında arkanıza geçsinler. Namaz kılmamış diğer grup gelsin ve seninle namaz kılsın..." ayetinde ise salat'ın ayakta durarak, secde yaparak yerine getirilen bir ibadet olduğu, savaşta dahi terk edilmeyen bir öneme sahip bulunduğunu görüyoruz. Aynı sûrenin 101. ayetin de ise, zorunlu hallerde namazın kısaltılmasının mümkün olduğunu öğreniyoruz.

SALATIN ŞARTLARI

1- Taharet: Salat'ın yapılabilmesi için öncelikle temizlik şarttır. Bu temizlik maddi ve manevi olarak ikiye ayrılır. Maddi temizlik, kişinin üzerinde ve namaza kılacağı yerde herhangi bir pisliğin bulunmamaması gerekir. Bu pislik, insan ve hayvan pisliği ya da kimyasal artıklar zehirli, kokuşmuş iğrenç yani insanın gördüğü zaman tiksineceği, kendine ve çevreye zararlı olan her türlü pislik şeyler bu kapsama dahildir.

Allahu Teâlâ, Hz. Muhammed (s.a.v.)'e ilk indirdiği ayetler arasında onun elbise ve çevresinin temizliğine dikkat etmesini şu ayetlerle emretmişti:

"Ey örtüsüne bürünen, kalk ve uyar, Rabbinin büyüklüğünü anlat. Elbiseni (çevreni) temizle. Pis şeylerden kaç." (Müddessir: 1-5)

Manevi temizlik ise, kişinin eğer banyo yapmasını gerektiren bir hal meydana geldiyse, banyo yapması, ki buna gusül diyoruz. Yoksa abdest alması ile gerçekleşir.

Gusül, cinsel temas sonrası hem erkeğe, hem de kadına farzdır. Erkeğin uykusunda boşalması veya izini çamaşırında görmesi, kadının adet bitiminde ve çocuk doğuran kadının iyileşip, akıntısının kesilmesinde banyo yapmaları namaz kılabilmeleri için ön şarttır. Abdesti bozulmuş veya abdest almamış kimselerin de namazdan önce abdest almaları, kılacakları namazın kabul olması için gereklidir. Bunu Allahu Teâlâ, Kur'an-ı Kerim'de şöyle açıklıyor:

"Ey İnananlar! namaza kalktığınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi - Başınızı mesh edip- topuklara kadar da ayaklarınızı yıkayın.

Eğer cünüp iseniz temizlenin.

Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya tuvaletten geldiyseniz, ya da kadınlara yaklaşıp da su bulamamışsanız o zaman, temiz bir toprağa elinizi sürün ve onunla yüzünüzü ve ellerinizi meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Fakat, sizi temizlemek ve şükredesiniz diye üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister." (Maide: 6)

Bir diğer ayeti kerimede de şöyle buyuruyor:

"Ey İnananlar! Sarhoşken ne dediğinizi bilene kadar, cünübken- yolcu olan hariç, banyo yapana kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz; ya da biriniz tuvaletten gelmişse; veya kadınlarla ilişkide bulunmuşsanız ve su bulamamışsanız, temiz bir toprağa elinizi sürün, yüzünüzü ve ellerinizi meshedin." (Nisa: 43)

Namaz için taharetten başka gerekli şartlardan biri de vakittir.

b) Vakit: Namaz insanın hayatını düzenleyen, programlayan bir ibadettir. İnsana günün belirli saatlerinde Allah'a karşı sorumluluk duygusunu yoğun bir şekilde yaşatarak insanın hayatını kontrol altında tutar. Onu günahlardan korur. Bunu Allahu Teâlâ şu ayeti kerimede açıklıyor;

"Kitabtan sana vahyolunanı oku, namazı kıl, şüphesiz namaz fuhşiyattan ve kötülüklerden alıkor. Allah'ı anmaken büyük şeydir. Allah, yaptıklarınızı bilmektedir." (Ankebut: 45)

Allahu Teâlâ, her gün 5 vakit namazı emrediyor. Bunu bir çok ayeti kerimede açıklıyor:

"Namazlara ve orta namaza devam edin. Gönülden boyun eğerek Allah için namaz kılın." (Bakara: 238)

Bu ayeti kerimede "salavat" tabiri ile, "salat"ın çoğulu kullanılıyor. bu tabir de en az üç namazı ifade ediyor. Çünkü arapçada çoğul kelime ile ikil kelime kalıbı ayrıdır. İki namaz demek için "salateny" tabir olunur. "salavat" ise "üç ve daha çok namaz" anlamına gelir.

"ve orta namaz" ibaresi üç veya daha çok namaza bir ilave ediyor. Eğer "salavat" tabiri ile üç namazanı kasdedildiğini varsayarsak artı bir namazla , namaz sayısı dört olur. ancak burada "orta namaz" deniliyor. Dördün de ortası olamaz. Ortası olan en küçük çoğul ise beştir. Yani: 2+1+2+= 5

İki başta, iki de sonda yer alınca orta namaz anlam kazanıyor. Akşam ve yatsı da sonunda kılınanlar orta da ise ikindi namazı yer alıyor.

"Namaz mü'minler üzerine vakitli olarak farz kılınmıştır." (Nisa: 103)

Nitekim bu vakitlerin ayrıntılı olarak da birçok ayeti kerimede açıklandığını görüyoruz.

"Güneşin (ufukta batıya doğru) kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Fecir vakti (namazda okunan) Kur'an şahitlidir." (İsra: 78)

"Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl." (Hûd: 114)

"Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbini hamd ile tesbih et. Gece saatlerinden bir kısmında ve gündüzün taraflarında da tesbih et ki rızaya nail olasın." (Tâhâ: 130)

"O halde akşamladığınız ve sabahladığınız vakit, Allah'ı tesbih edin. Göklerde ve yerde hamd O'nadır. İkindileyin ve öğle namazında da tesbihinizi yapın." (Rum: 17-18)

Ayrıca, vakte bağlı olarak kılınan başka namazlar da vardır. Cuma namazı, bayram namazı, Güneş ve Ay tutulma namazları, gibi.

c) Kıble: Namzı kılmak için kabe tarafına yöneliriz. Peygamberimiz daha önce namzalarını Mescid-i Aksa'ya yönelerek kılıyordu. Mekke'de yaşadığı dönemde özellikle kabe'yi kendisi ile Mescid-i Aksa'nın arasına almaya çalışarak hem kabe'ye hem de oraya yönelmiş oluyordu. Medine'ye hicret edince bu durum değişti. Medine'nin coğrafi konumu itibariyle yalnız Mescid-i Aksa'ya yönelebiliyordu. Ancak, Medineli Yahudiler, Peygamberin kendi kıblelerine yönelmesini, onun kendilerini taklit etmesi olarak yorumlayıp, bu durumu Hz. Peygamberi, küçümsemek için vasıta kıldılar. Allahu Teâlâ da Müslümanların kıblesini Mescid-i Aksa'dan Mescid-i Harama çevirdi. tüm mülk Allah'ındır. Tüm yönler de O'nundur. O, nereye isterse, oraya yönelmemizi emreder. Ancak, tüm insanların ortak bir yöneliş tarafı olması için bir sembol belirlemiştir. Kâbe, tüm müslümanlar tarafından günde beş kez kendisine yönelinen ortak noktadır, merkezdir. Bundan öte bir anlamı yoktur.

"İnsanlardan bir takım beyinsizler:

-Üzerlerinde bulundukları kıblelerinden onları döndüren nedir? diyecekler. De ki:

-Doğu da batı da Allah'a aittir. O dilediği kimseyi doğru yola iletir.

Nitekim, insanlara şahit olmanız, Peygamber'in de size şahit olması için sizi vasat/adil bir ümmet kıldık. Senin üzerinden bulunduğun kıbleyi ise sırf peygambere uyanları, ökçesi üzerinde dönenlerden ayırt edelim diye kıble yaptık. Allah'ın doğru yolu gösterdiklerinden gayrısı için bu çok ağır bir şeydir. Allah sizin imanınızı zayi edecek değildir. Allah insanlara çok şefkatli ve merhametlidir.

(Ey Muhammed) Yüzünü semaya çevirip durduğunu görüyoruz. Seni hoşnut olacağın kıbleye çeviriyoruz. Yüzünü Mescid-i Haram'a çevir. Nerede bulunursanız bulunun yüzlerinizi o yöne çevirin. Kitap ehli, bunun Rab'lerinden gelen bir hak olduğunu çok iyi bilirler. Allah, onların yaptıklarından gafil değildir.

Sen, kitap verilenlere her delili getirsen, yine de senin kıblene tabi olmazlar; sen de onların kıblesine tabi olacak değilsin. Zaten onlar, birbirlerinin kıblesine de tabi olmazlar.

Sana gelen bunca ilimden sonra onların arzularına tabi olursan o zaman sen de zalimlerden olursun." (Bakara: 142-145)

SALATIN EMREDİLMESİ

Allahu Teâlâ, salatı, kendisi ile kulları arasında bir iletişim aracı olarak belirtilmiştir. Kullarını her gün beş kez kendi huzuruna namazla davet etmiş, bu davetine koşanlara mü'min ismini vermiştir.

Kullar da kıldıkları bu namazla, Allah'a karşı hem sorumluluk bilincini göstermişler, hem hayatlarını daha düzenli ve anlamlı bir hale getirmişler, hem kötülük ve fuhşiyattan uzaklaşmalarına bir vesle kılmışlar ve hem de, namazla Rab'lerinden yardım dilemişler, moral depolamışlardır. Namaz hakkıyla kılındığı zaman bir çok işlevleri olan çok önemli bir faaliyettir. Öncelikle günde beş kez, Ellerin, kolların, yüzün ve ayakların temizliği ile sıhhat; vücudun kıyam, rüku, secdeler ve oturuş tekrarlarıyla fiziki faaliyetleri neticesinde sağlık, gönül ve beden bütünlük içerisinde Allah'a yönelmesi manevi güç ve disiplin kazanmaktadır.

Allahu Teâlâ, Mü'minûn Sûresin'de: "Müminler, kurtuluşa ermişlerdir. Onlar, namazlarında huşu içindedirler. Onlar, boş şeylerden yüz çevirirler. ... Onlar, namazlarını korurlar. İşte onlar, temelli kalacakları Firdevs Cennetlerine varis olacakladır." (Mü'minûn: 1-3, 9-11)

Kur'an-ı Kerim'de yaklaşık on altı kez mü'minler 'namazı kıl" Bir kez de kadınlara emir haliyle "namazı kılın." buyrulmaktadır. Namaz ve dua anlamında "salat" kelimesi ise 84 yerde, "Namaz kılanlar" anlamında "Musallîn" kelimesi de üç yerde "namaz kılma yeri" anlamında musallâ" de bir yerde geçmektedir.

Tüm bunlar, Kur'an'ın namaza verdiği büyük önemi göstermektedir.

SALATI TERK EDENLER

Salatı terk edenler Kur'an'ı Kerim'de şiddetle kınanmış ve cehennemlik olmanın sebebi olarak açıklanmıştır:

"Hep Allah'a dönüp itaat edin, O'ndan korkun ve namazı kılın da müşriklerden olmayın!" ( Rum: 31)

"Sonra bunların arkalarından bozuk bir nesil geldi. Namazı terk ettiler. Şehvetlerine uydular. Bunlar da gayyayı boylayacaklardır." (Meryem: 59)

" Sizi cehenneme sevk eden nedir? derler. Onlar da derler ki: "Biz namaz kılanlardan değildik..." (Müddessir: 42-43)

 ALLAHI ZİKRETMEK BÜYÜK BİR İŞTİR.BU KONU 17 SAYFAYA KADAR GELMİŞSE ELBETTE CİDDİDİR BUNA SÖZÜM YOK...BU KONUDA KAFA YORAN ALLAH A GEREĞİ GİBİ KUL OLMAYA ÇALIŞAN MÜSLÜMANLAR ZATEN FARZ DENEN SALATI İKAME EDİYORSALAR BUNU 2-3- VEYA BEŞ DİYELİM NİYET OLARAKTA ALLAH A YÖNELİŞSE FARZ IN DIŞINDA KALANLARIDA NAFİLE OLARAK NİYETLENMİŞSEK  MESELE KALMAZ...ZATEN KURANDA  ASILLARIN DIŞINDA KALAN İNFAK VEYA ZİKİRLER  KİMSEYE BİŞİ KAYBETTİRMEZ...YUKARIDAKİ ÇALIŞMA ŞABAN PİRİŞİN KAVRAMLAR ÇALIŞMASINDAN ALINMIŞTIR.www.kuranyolu.com  diğer kavramlar içinde oraya bakabilirsiniz...ciddi manada Allah a yönelen birileri zaten küfre düşmek için çalışmaz ayrıca  kuranın anlaşılası ve yaşanması için çalışan herkese çok tşk ederim .Mevlam tevfik versin cümlemize..s.a  devam edeceğiz  inş ...Taki yeryüzünde fitne kalmayıp  din yalnız Allah a has kılınana kadar  inş

 



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats