Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
selam,bu bir alintidir:diyanet den:tarih22.1.2007 Dini Soru MetniBelirli
şartları taşıyan Müslümanlara günde beş vakit namazın farziyeti Kitap,
sünnet ve icma ile sabittir. Beş vakit namazın eda edileceği vakitlere
ve ne şekilde eda edileceğineKur'an-ı Kerim'in bir kısım ayetlerinde
mücmel olarak işaret olunmuş, bu işaretler Rasalül1ah (s.a.)'in kavli
ve fiili sünnetiyle açıklık kazanmıştır. Bilindiği üzere Kur ' an-ı
Kerim ' deki mücmel emir ve hükümleri açıklama yetkisi, Onu insanlara
tebliğle görevli olan Peygamber (s.a.) Efendimize aittir. O namazı
bizzat kılarak ve Müslümanlara imam olup kıldırarak nasıl kılınacağını
öğrettiği gibi bunların vakitlerini de göstermiştir. Gerek kılınış
şekli, gerek vakitleri ile ilgili bu uygulama ameli tevatür o1arak,
günümüze kadar devam etmiştir. Kur'an-ı Kerim' de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden Taha Süresinin 130 uncu ayetinde: "...Güneşin
doğmasından önce de, batmasın dan önce de Rabbını övgü ile tesbih et.
Gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün etrafında (iki ucunda) da tesbih
et ki, rızaya ulaşasın." buyurulmuş; güneşin doğmasından ve batmasından
önce , gece saatlerinde ve gündüzün iki ucunda olmak üzere beş ayrı
vakitte Cenab-ı hakk' ı tesbih yani namaz kılmak emredilmiştir. Bakara
Süresinin 238 inci "namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin"
mealindeki Ayet-i kerimede "namazlar" anlamındaki "salâvat" kelimesi
çoğuldur. Arapça da çoğul üçten başlar. "İki'' ye tesniye denir ve
''iki namaz'' sözü "salateyn'' şeklinde söylenir. Demek oluyor ki,
ayetteki ''salavat'' sözünden en az üç namaz anlaşılır. Ayrıca bir de
"orta namaz" var. Çünkü matuf, matuf aleyhten (üzerine atıf yapılandan)
ayrıdır. Bu sebeple "orta namaz", "namazlar'' ifadesine dahil olmadığı
gibi, her iki yanında eşit sayı bulunmadığı için, üç namazın arasında
yer alacak bir namaza ''orta namaz'' denilmesi de mümkün değildir. O
halde, ayetteki "salavat" kelimesi, en az dört namazı ifade eder. Orta
namaz buna eklendiğinde beş vakit namaz ortaya çıkar. Orta namazın
ikindi namazı olduğu bazı hadislerde açıklanmıştır. Hüd süresinin 114'üncü ayetinde ise, "Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..." buyurulmaktadır. . Ayet-i
celilede ''gündüze yakın saatler" anlamındaki "zülef" kelimesi, "zülfe"
nin çoğuludur. Yukarıda belirtildiği üzere en az üç adedi ifade eder.
demek oluyor ki, bu ayete göre gecenin gündüze yakın saatlerinde,
(akşam, yatsı ve sabah namazı olmak üzere) en az üç namaz var. Ayrıca
gündüzün iki ucunda da iki vakit var. Böylece bu ayet-i kerimeden de
namazın beş vakit olduğu anlaşılmaktadır. Bunlardan başka Nisa,
4/103. Hud, 11/114; İsra, 17/78; Rum, 30/17-18; Nur, 24/36; Kaf,
50/39-40; Dehr (İns8n) , 76/25-26 ayet.-i kerimelerinde de beş vakit
namaza veya vakitlerine mücmel o1arak işaret eden ifadeler
bulunmaktadır. Bu mücmel ifade ve işaretler, Rasulüllah ( s.8. ) , in
söz ve uygulamalar ile açıklanmış, onun açıkladığı ve uyguladığı
şekilde bütün Müslümanlar tarafından ameli uygulama olarak günümüze
kadar devam ettirilmiştir. Asr-ı Saadetten beri her asırda Müslümanlar
beş vakit namaz kılmış hiç kimse bunun aksini söylememiştir. Bu
itibarla "Kur'an' da beş vakit namazın bulunmadığı iddiasının ilmi hiç
bir değeri yoktur.
Selam Muhsin kardeş, Senin kafan karışık.Bir defa Kurana yönelen her insan şunu bilsinki,kendisini Kurana değil de Kuranı kendi kısır anlayışlarına uydurmaya çalışan bu dinayet kitlesinden ne köy olur, ne de kasaba. Adamların temel felsefesi dini doğru anlatmak değil,aksine doğru anlamak isteyenlerin önüne set çekmek ve rabbanilik taslamaktır.Bu sitede çok cevaplar verildi bunlara ama adamlar makam ve mevkilerini daha çok sevdiklerinden hep geleneğin dinini okşayacak yorumlara önem verdiler.Kolaymı bunlar için doğruyu söylemek?değil dokuz köy,bir köyden bile kovulmaya cesaretleri yok.Bundan dolayı bunlardan uzak durmak=Allaha yakın olmaktır vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Selam Muhsin kardeş, Senin kafan karışık.Bir defa Kurana yönelen her insan şunu bilsinki,kendisini Kurana değil de Kuranı kendi kısır anlayışlarına uydurmaya çalışan bu dinayet kitlesinden ne köy olur, ne de kasaba. Adamların temel felsefesi dini doğru anlatmak değil,aksine doğru anlamak isteyenlerin önüne set çekmek ve rabbanilik taslamaktır.Bu sitede çok cevaplar verildi bunlara ama adamlar makam ve mevkilerini daha çok sevdiklerinden hep geleneğin dinini okşayacak yorumlara önem verdiler.Kolaymı bunlar için doğruyu söylemek?değil dokuz köy,bir köyden bile kovulmaya cesaretleri yok.Bundan dolayı bunlardan uzak durmak=Allaha yakın olmaktır vesselam.
Selam
Kurana değil de Kuranı kendi kısır anlayışlarına uydurmaya çalışan bu dinayet kitlesinden ne köy olur, ne de kasaba.
işte bu
Selam
__________________ "Onlara bir ilmin tanıklığında bütün serüveni mutlaka anlatacağız. Biz olup bitenlerden habersiz değildik." A'raf-7
selam,bilgi.ve.hikmet ve adalet Adalet, sizin fikirlerinize katiliyorum, yani diyanet aciklamis olsa kötümü olur. Evt,söyle, Insanlar ozaman ayaklanacak,bizleri yil- lardir kandirdiniz ve ya daha dogrusu ,bildiklerinizi sakladiniz. Bu arda u geldi aklima, Allahin ayetleri apacik oldugu halde, bunlari bilip de saklamak,aciklamamak,Vay onlarin haline!! Sayin kardesim bilgi ve hikmet:siz salatil vustayi nasil anliyorsunuz? ben söyle anliyorum, Sabah -Aksam,ve ikisinin ortasi yani ögle uyukusunda,misal, tam böyle ikindi vakti,simdiki zaman a göre. Yaniliyormuyun? Cünkü, Cuma namazi da bence o vakitlere cekiyor alis verisin tam kaynak oldugu zaman. en dogrusunu tabiki allah bilir,keyfi yorumlarden beriyim. Düsüncelerimi aktardim,yanlisim varsa affola. Eger ki bu konuda kesin dayanikli ayet aciklamali arabca nin karsiligi türkce,yazilmis olarak bilgi gelirse almaya hazirim.Allahim cabalarimizdan dolayi bizlere kolaylik verir insallah. kendim,Kurani kerimin Irab aciklamalisini aldim, gecen aydaki fuardan,ve ck memnunum,buna göre arapca nin altinda türkce yazilmis,insan biraz düsündümü,ayetin neyi anlatmak istedigini anliyor. Saygi ve sevgilerimle,Allaha emanetiz.
Selam Muhsin kardeş, Salat-ı Vusta konusunda sitede yeterince açıklama var.Ama öz olarak şunu diyeyimki,Arap kültüründe aslında böyle bir vakit yok.Sonradan ikindi namazı için bu terimi kullanmışlar,işin doğrusu salatlarımızı yerli yerinde yapmak,Allaha yakarışımızdaki samimiyete dikkat etmektir.Bazı arkadaşlar bu vakti cuma salatı olarakta yorumluyor ve buna da hayır demem.Çünkü sonuçta bunu söyleyen arkadaş aklını işleterek bu neticeye ulaşıyor vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
"9/84 Onlardan ölen kimsenin
namazını sakın kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah'ı ve
peygamberini inkar ettiler, fasık olarak öldüler.
Demek ki bunlar dışında kalan normal Müslimler için Cenaze
salası yapılmış. Ayrıca islam tarihi kaynaklarını tetkik edenler bilir. Şöyle
enteresan bir tarihi bilgi vardır. Kitap ehlinden olan habeş kralı Necaşi ki:
Mekke'den hicrete zorlanan müslümanlar ona sığınmıştı. O kendine sığınan
müslümanlara sahip çıkmış ve onları süre kıstlaması olmaksızın ağırlamıştı. Onun
ölümünü duyan Hz. Muhammed (SAV) gıyabında Cenaze Namazını Kıldırmıştır."
Tabi işin bu kısmı tarihi bilgi. Yanlış da olabilir mi? olabilir? Dileyen son
kısma inanır dileyen inanmaz. Allah'ın ayetleri dışında hiç bir bilgi masum
değildir! Varsa bir hatamız Rabb'imiz Af ede.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Selam...
Arkadaşlar, yukarıdaki açıklama sitenizin namzla ilgili bir linkinden alınma. Şimdi kafama şöyle bir soru takıldı.
Eğer Peygamberimiz ölen müminler için cenaze namazı kılıyor idi ise, bunu ayetle emredildiği için yapıyor olmalıdır. Kuran'da önceden cenaze namazı kılması emreden bir ayet var mıdır ? Eğer bir ayet yok idi ise, Peygamber kendisi için Kuran'da emredilmemiş bir şeyi yapmış / kurallaştırmış olmaz mı?
5 vakit diye iddia eden muta ve ibnihaldun rumuzlu arkadaşlara şunu sormak istiyorum.
Ey inananlar cuma günü namaz için nida edilince size, hemen Allah'ı anmaya koşun ve bırakın alışverişi; bu, daha da hayırlıdır size bilirseniz.
Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.
Ey inananlar! Cuma günü namaz için ezan okunduğu zaman Allah'ı anmaya koşun; alım satımı bırakın; bilseniz, bu sizin için daha iyidir.
Ey iman edenler! Cuma günü namaza çağırıldığı (ezan okunduğu) zaman, hemen Allah'ı anmaya koşun ve alış verişi bırakın. Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır.
Ey inananlar, cuma (toplantı) günü namaza çağrıldığınızda ALLAH'ı anmak için acele edin ve alışverişi bırakın. Bilseniz, bu sizin için daha iyidir. Buraya bir kaç çeviri aldım. Şimdi soru şu.
Allah, neden tek bir zamana atıf yapıyor, cuma günü alışveriş zamanında(gündüz vakti) sadece öğle namazı varda ikindi namazı yok muki, namaza çağrıldığınız zaman diyor?
Eğer yukarıdaki soruya mantıklı bir açıklamamız yoksa bu, Allah'a dinimizi öğretmek anlamına gelmez mi?
öncelikle herkesten allah razı olsun ki allahın indirdiği ile doğru yola varmaya çalışıyoruz. Bizler Allah Tealadan doğruya ulaşmak için dileyip çaba göstereceğiz ve Rabbimiz göğüslerin içindekini bilecek neticede o Adil olan Hakim olan Vedud kuluna hakkını verecektir. Kimsenin Allah Tealayı diliyle kabul yüreğiyle red ederek kandırması mümkün değildir. Allah Tealada Kullarına Rahman ve Rahimdir..
Hamdolsun ki Atalarımızın sözüne ya da benim sizin sözüne bırakmamış Rabbim Hidayeti dileyene, akledene Rahmetinden lütfundan değişmez ve şaşmaz bilgisinden Zikri sunmuş. ve gene hamdolsun ki O kulu samimiyetle ona yönelince ve irdeleyince kulluğu çabalarını boşa çıkartmayacağını furkanı vereceğini vaad etmiştir.
Arkadaşlar sitede ve Forumda biraz bakındım ama göremedim
İNSAN SURESİ 25- 26
25
Rabbinin adını sabahtan da akşamdan da an!
26
Gecenin bir kısmında da O'na secde et! Ve geceleyin O'nu uzunca tespih et/uzun bir gece boyu O'nu tespih et!
Arapça bilgim olmadığını ama meallerin hepsin de (yukarıdaki meal Y.Nuri Öztürk'ün) anlam aynı gecenin bir kısmında yani gecede yani gece içinde rabbine secde et.. secde-rukü-kıyam ben bunları namaz ibadetinin parçaları olarak algıladığım için bu ayetlerde de geçen secde et emrini namaz kıl olarak algılıyorum. daha açıkcası Yatsı namazı olarak algılıyorum.
Arapçaya hakim olduğuna inanan bir arkadaş bu ayetlerde geçen kelimelerin sözlük anlamlarını verebilir mi tabiki diğer vahy kelamları şahitliğinde doğru sandıkları görüşlerini belirtirlerse sevinirim. Allah Razı olsun
__________________ Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma